ORDIN Nr. 11
din 13 august 2007
pentru aprobarea
Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a
contractelor de concesiune de servicii
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 609 din 4 septembrie 2007
Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 111/2006, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
în temeiul art. 5 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 26/2007, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 9 februarie 2007, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Marius Gogescu
ANEXĂ
REGULAMENT
privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect
reglementarea metodologiei de supraveghere de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice
a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.
Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.R -Autoritatea
Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
b) agent constatator -
persoană din cadrul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a
A.N.R.M.A.P, împuternicită prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a
desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile
contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului achiziţiilor
publice;
c) echipă de control - echipă formată din 2 sau mai mulţi
agenţi constatatori;
d) echipă de control mixtă - echipă de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor
instituţii/autorităţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de
colaborare/ acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor
comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;
e) ordin de control -
ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. prin care se dispune membrilor unei echipe
de control să efectueze o activitate de supraveghere;
f) măsuri de prevenire,
stopare sau remediere a efectelor - măsuri
adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia
efectele produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale, altele decât
aplicarea de sancţiuni.
Aceste măsuri sunt:
- sesizarea organelor competente ale statului, în
măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă
conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii
absolute a contractelor/acordurilor-cadru în cazurile
în care legea prevede o astfel de posibilitate;
- recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a
procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante;
g) plan lunar de supraveghere - document de planificare a activităţilor de supraveghere pentru o
perioadă egală cu o lună calendaristică;
h) notă de control - document unilateral care se întocmeşte de echipa de control şi
care conţine constatările, concluziile şi măsurile dispuse ca urmare a
efectuării procedurii de supraveghere;
i) proces-verbal de
constatare a contravenţiilor- document care se
încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii, ale căror constatare
şi sancţionare prin amenda contravenţională sunt de competenţa A.N.R.M.A.P, şi
care se întocmeşte pe baza notei de control;
j) regulament- prezentul
regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de
concesiune de servicii;
k) supraveghere -
funcţie a A.N.R.M.A.P. prin care se desfăşoară activitatea de control al
procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante, de constatare
a faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul
achiziţiilor publice, precum şi, după caz, de aplicare a sancţiunilor pentru
acele fapte care constituie contravenţie sau a altor măsuri pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor
negative ale procedurilor de achiziţie publică;
l) zile - zile calendaristice, dacă nu se precizează zile lucrătoare.
Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a
achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.P. sunt:
a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor
publice;
b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în
măsura în care acestea constituie contravenţii;
c) utilizarea măsurilor prin care se pot preveni,
stopa sau remedia efectele produse de încălcarea sau eludarea prevederilor
legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.
(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activităţile prevăzute la
alin. (1) prin:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de
supraveghere;
b) controlul neplanificat, ca urmare a unor sesizări
primite de la terţi sau ca urmare a sesizării din oficiu.
(3) Activităţile derulate în scopul îndeplinirii
funcţiei de supraveghere nu pot depăşi, în nicio situaţie, atribuţiile şi
competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.
Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se
întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare din cadrul A.N.R.M.A.P
(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către
vicepreşedintele A.N.R.M.A.P., se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P. şi
poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori
de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.
Art. 5. - (1) In situaţia în care urmează a fi efectuat
un control neplanificat, în cazurile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b),
agentul constatator căruia i s-a repartizat respectiva sesizare va întocmi o
notă de informare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte
şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.
(3) După aprobarea notei de informare, conducătorul
Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a A.N.R.M.A.P. va
desemna membrii echipei de control şi va întocmi ordinul de control.
CAPITOLUL II
Procedura de supraveghere
Art. 6. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează
de echipa de control, în baza ordinului de control, respectând următoarele
etape:
a) transmiterea către autoritatea contractantă a
comunicării privind începerea procedurii de supraveghere;
b) efectuarea controlului procedurilor de atribuire
aplicate de autorităţile contractante;
c) întocmirea notei de
control care va conţine toate informaţiile cu privire la autoritatea
contractantă, echipa de control, contractul de achiziţie publică şi procedura
urmată în vederea atribuirii acestuia;
d) întocmirea, dacă este cazul, a procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau utilizarea măsurilor de
prevenire, stopare sau remediere a efectelor.
(2) Pentru efectuarea activităţii de control în bune
condiţii, autoritatea contractantă supusă procedurii de supraveghere are
obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi
actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfăşurării acestei activităţi, în cadrul
sediului propriu.
(3) Procedura de supraveghere se poate desfăşura şi la
sediul A.N.R.M.A.P., cu respectarea prevederilor
prezentului regulament.
Art. 7. - (1) Echipa de control îşi desfăşoară
activitatea în baza ordinului de control.
(2) Ordinul de control se întocmeşte conform modelului
din anexa nr. 2 şi va conţine numele şi prenumele agenţilor constatatori,
numărul legitimaţiilor de control, autoritatea contractantă, obiectivele,
perioada şi locul desfăşurării procedurii de supraveghere.
(3) In cazul în care pe parcursul desfăşurării
procedurii de supraveghere se constată şi alte încălcări ale prevederilor
legale, altele decât cele sesizate iniţial, sau că documentaţia pusă la
dispoziţia echipei de control necesită o perioadă mai mare de analiză decât cea
prevăzută iniţial în ordinul de control, perioada de efectuare a procedurii de
supraveghere poate fi extinsă cu aprobarea preşedintelui.
Art. 8. - (1) După aprobarea ordinului de control şi
înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de
autorităţile contractante, A.N.R.M.A.P., prin intermediul Direcţiei generale
supraveghere, monitorizare şi evaluare, are obligaţia de a transmite
autorităţii contractante o comunicare privind începerea procedurii de
supraveghere, care va cuprinde următoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfăşura procedura de
supraveghere;
b) obiectul şi/sau perioada la care se raportează
procedura de supraveghere;
c) documentele pe care autoritatea contractantă trebuie
să le pună la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuării controlului
procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul în care autoritatea
contractantă trebuie să se conformeze cu această obligaţie.
(2) Modelul comunicării privind începerea procedurii
de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 3.
(3) Comunicarea prevăzută la alin. (1) va fi
transmisă autorităţii contractante cu cel puţin 5 zile înainte de data
programată pentru efectuarea controlului.
Art. 9. - (1) In efectuarea controlului procedurii de
atribuire aplicate de autorităţile contractante, echipa de control poate
solicita reprezentantului autorităţii contractante sau oricărui angajat al
acesteia note explicative. Intrebările la care se va răspunde prin notele
explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da
posibilitatea unor răspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative
este prevăzut în anexa nr. 4.
(3) In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o
notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul
constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 72 de ore
pentru formularea răspunsului. In acest caz, agentul constatator va proceda la
solicitarea notei explicative prin adresă scrisă care se înregistrează la
registratura autorităţii contractante.
(4) Netransmiterea în termenul stabilit a documentelor
şi a notelor explicative solicitate de către A.N.R.M.A.P. se consemnează în
nota de control şi echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P.
informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă
sancţionată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor
de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 10. - (1) După verificarea documentelor puse de
autoritatea contractantă la dispoziţia echipei de control, aceasta întocmeşte o
notă de control
(2) Nota de control se întocmeşte în două exemplare,
în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 5, şi se semnează pe fiecare
pagină de către toţi membrii echipei de control.
(3) Nota de control va indica documentele puse de
autoritatea contractantă la dispoziţia echipei de control împreună cu
elementele de identificare ale acestora.
(4) Constatările care se înscriu în nota de control
trebuie să fie precise, fără ştersături şi corecturi şi trebuie să se bazeze pe
date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri
personale, inutile şi neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul
acesteia.
(5) Nota de control poate conţine şi descrierea altor
aspecte constatate în cursul derulării controlului, care pot contribui la
stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate
de autoritatea contractantă. La nota de control se pot anexa orice acte,
documente şi note explicative necesare susţinerii constatărilor.
(6) Concluziile trase ca urmare a efectuării
procedurii de supraveghere se vor concretiza în propunerea de măsuri care se
impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor
constatate.
(7) Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor
legale constatate se consemnează în nota de control în mod obligatoriu, cu
precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau
literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă în nota de control se nominalizează
persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică
şi/sau persoană juridică.
(8) Autoritatea contractantă are dreptul de a fi
informată pe parcursul desfăşurării controlului asupra constatărilor rezultate
din efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate.
(9) La încheierea procedurii de supraveghere, agentul
constatator care coordonează echipa de control are obligaţia de a comunica
autorităţii contractante un exemplar din nota de control.
Art. 11. -In măsura în care prin nota de control s-a
constatat încălcarea sau eludarea prevederilor legale, agenţii constatatori au
obligaţia de a finaliza procedura de supraveghere prin:
a) încheierea procesului-verbal de constatare a
contravenţiilor, indicând, pentru persoanele fizice răspunzătoare, datele
personale din actul de identitate, inclusiv seria, numărul şi codul numeric
personal, ocupaţia şi locul de muncă, iar pentru persoanele juridice,
denumirea, sediul, cod de identificare fiscală/cod unic de înregistrare la registrul
comerţului, datele de identificare ale conducătorului
instituţiei/reprezentantului legal al acesteia;
b) înaintarea către preşedintele A.N.R.M.A.R a
propunerii de a se utiliza măsuri de prevenire, stopare sau remediere a
efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea
procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor
de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.
Art. 12. - (1) Constatarea contravenţiilor, aplicarea
sancţiunilor contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva
procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, precum şi executarea
sancţiunilor contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile
procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al
contravenţiilor.
(2) Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor se
întocmeşte în 2 (două) exemplare, dintre care unul pentru autoritatea
contractantă, şi are la bază informaţiile conţinute în nota de control, aceasta
din urmă fiind anexată la procesul-verbal de constatare. Modelul
procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut
în anexa nr. 6.
Art. 13. - După finalizarea fiecărei proceduri de
supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine
următoarele:
a) opis documente control, conform modelului din anexa
nr. 7;
b) ordinul de control;
c) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit.
b);
d) nota de informare întocmită potrivit prevederilor
art. 5;
e) documentele aferente fiecărei etape din cadrul
procedurii de supraveghere;
f) notele explicative;
g) nota de control;
h) procesul-verbal de constatare
a contravenţiei;
i) documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace
de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau
eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de
sancţiuni;
j) oricare alte informaţii/documente relevante pentru
verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.
CAPITOLUL III
Agenţii constatatori
Art. 14. - Exercitarea funcţiei de supraveghere a
A.N.R.M.A.P se efectuează de către agenţii constatatori, cu respectarea
dispoziţiilor prezentului regulament.
Art. 15. - (1) Agenţii constatatori au următoarele
drepturi şi obligaţii:
a) să efectueze procedurile de supraveghere, în
conformitate cu prevederile prezentului regulament;
b) să constate faptele prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă
este cazul, sancţiunile corespunzătoare;
c)să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P utilizarea
măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea
sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de
sancţiuni;
d) să solicite autorităţii contractante, în original
şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu
procedurile de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot
contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de
atribuire aplicate;
e) să se legitimeze şi să prezinte ordinul de control
ori de câte ori acest lucru este solicitat de către autorităţile contractante
care sunt supuse procedurii de supraveghere;
f) să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în
desfăşurarea procedurii de supraveghere;
g) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu,
precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau
documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în
condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
h) să nu pretindă sau să primească bani ori alte
foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în
calitate de agent constatator.
(2) Echipa de control este coordonată de unul dintre
agenţii constatatori care face parte din aceasta şi este desemnat prin ordinul
de control ca agent coordonator.
(3) Agentul coordonator răspunde de modul de
desfăşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea
procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevăzut la
art. 13.
(4) In desfăşurarea activităţii de supraveghere,
calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de
control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 8.
(5) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei
de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale
aplicabile.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 16. - Dispoziţiile prezentului regulament se
completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 17. - In exercitarea funcţiei de supraveghere,
A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile
care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării
fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
Art. 18. - In vederea punerii
în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia
economico-administrativă din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal
de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al
contravenţiilor.
Art. 19. -Anexele nr. 1-8 fac
parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Direcţia generală supraveghere, monitorizare si
evaluare Nr.
......................../............................
Aprobat
Preşedinte,
...............................
Avizat
Vicepreşedinte,
...............................
NOTĂ DE INFORMARE
|_| Sesizare primită de
la........................................................................................................................................................................ ..................
|_| Sesizare din oficiu
Autoritatea contractantă .......................................................................................................................................................................................
la care se referă sesizarea .......................................................................................................................................................................................
Obiectul, pe scurt, al sesizării:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Propuneri:
|_| Inaintarea petiţiei către o
altă instituţie/autoritate
competentă....................................................................................................................................
|_| Inaintarea petiţiei către o
altă..................................................................................................................................................................................
direcţie din cadrul
A.N.R.M.A.P........................................................................................................................................................................ ........
|_| Clasare, întrucât........................................................................................................................................................................ ............................
|_| Conexare cu altă lucrare,
respectiv.........................................................................................................................................................................
|_| Inceperea procedurii de supraveghere
Vizat
Director general,
...............................
Intocmit
...............................
ANEXA Nr. 2 la regulament


|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1,
Bucureşti, România, 010873
Telefon/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95
Nr........................./.....................
ORDIN DE CONTROL
Se desemnează
1........................................................................................................................,
legitimaţie nr....................................................,
2........................................................................................................................, legitimaţie
nr....................................................,
să efectueze, începând cu data de/în perioada
............................................................................................................,
în conformitate cu prevederile
Regulamentului privind supravegherea modului de
atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin
Ordinul preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007, o procedură de
supraveghere la:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura la: |_| sediul autorităţii contractante
|_| sediul A.N.R.M.A.P.
Obiectivele procedurii de supraveghere sunt:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Preşedinte,
...............................
ANEXA Nr. 3 la regulament


|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1,
Bucureşti, România, 010873
Telefon/Fax: +4 (021) 311.80.90
/ +4 (021) 311.80.95
Nr......................../......................
Către..................................................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei................................................................................
COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la
cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de
achiziţie publică:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura la:
|_| sediul instituţiei
dumneavoastră, începând cu data de/în perioada:.......................................................................................;
|_| sediul A.N.R.M.A.P,
dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile
de la data primirii prezentei comunicări, următoarele documente:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura în
conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007
pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Direcţia generală supraveghere,
monitorizare şi evaluare
Director general,
...................................
Persoană de
contact...........................................................Telefon.............................................................................................
ANEXA Nr. 4 la regulament
NOTĂ EXPLICATIVĂ
Subsemnatul/Subsemnata...........................................................................................................................................................,
având calitatea de .................................................................................,
la
...................................................................................,
la întrebările puse de
........................................................................., în
calitate de agent constatator în cadrul Autorităţii
Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau următoarele
explicaţii:
1. Intrebarea:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Răspuns:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
2. Intrebarea:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Răspuns:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
3. Alte observaţii:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Persoana care a completat răspunsurile:
Nume şi prenume (în clar)........................................................
Funcţia....................................................................................
Semnătura...............................................................................
|
Agent constator,
...............................
ANEXA Nr. 5 la regulament


|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
Nr............................../................................
NOTĂ DE CONTROL
Incheiată în ziua
......................................... luna
........................................... anul............,
ora.............., localitatea
................................................... judeţul
(sectorul) ...................................................................
1. Date privind controlul efectuat
Echipa de control
Numele şi prenumele:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Funcţia:
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Număr legitimaţie
..................................................................
..................................................................
..................................................................
..................................................................
Ordinul de control:
nr................................ din.......................................................................................................................................................
Numărul comunicării privind începerea procedurii de
supraveghere..............................................................................................................................
Locul desfăşurării procedurii
de supraveghere:
Sediul |_| autorităţii
contractante
|_| A.N.R. MAP.
Perioada efectuării procedurii de
supraveghere...................................................
Obiectul şi/sau perioada la care se raportează procedura de supraveghere
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Documentele pe care autoritatea contractantă le-a pus
la dispoziţia A.N.R.M.A.P
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
2. Date privind autoritatea contractantă
Denumirea........................................................................................................................................................................ .....................................
Sediul........................................................................................................................................................................ .............................................
Codul de indentificare fiscală/
cod unic de înregistrare la Registrul Comerţului
...............................................................................
Numele reprezentantului legal al autorităţii
contractante ...............................................................................
Numele persoanelor care au participat în derularea
controlului
...............................................................................
Echipa de control:
.................................
.................................
.................................
.................................
3. Rezultatele controlului procedurilor de atribuire
aplicate de autoritatea contractantă
Planificarea achiziţiilor
publice şi etapele premergătoare iniţierii procedurii de atribuire
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Respectarea regulilor de publicitate
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Intocmirea documentaţiei de
atribuire
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Alegerea procedurii şi a criteriilor de atribuire
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Activitatea comisiei de evaluare
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Respectarea regulilor de comunicare
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Decizia de atribuire a contractului de achiziţie
publică
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Respectarea principiilor care guvernează achiziţiile
publice
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
4. Alte aspecte
constatate în cursul derulării controlului
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
5. Concluzii şi propuneri de măsuri
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Prezenta notă de control conţine un număr
de................pagini şi s-a întocmit în 2 (două) exemplare, din care un
exemplar pentru autoritatea
contractantă.
Nota de control a fost
înregistrată la registratura autorităţii contractante sub nr
..........................................................................
Se confirmă restituirea tuturor documentelor solicitate
de către A.N.R.M.A.P. şi prezentate acesteia în original
Nume şi prenume (în
clar)............................................
Funcţia..........................................................................
Semnătura....................................................................
|
Echipa de control:
.....................................
.....................................
.....................................
.....................................
ANEXA Nr. 6 la regulament


|
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU
REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA
ACHIZIŢIILOR PUBLICE
|
PROCES-VERBAL
de constatare a
contravenţiilor
seria....................nr......................
Incheiat în ziua luna anul
ora în localitatea judeţul/sectorul
....................... .......
........ ......
................................
...............................
de către agentul constatator ............................................................................,
legitimaţie nr
.........................................., din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice (A.N.R.M.A.P.)
In urma controlului procedurilor de achiziţie publică,
efectuat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, aplicate de autoritatea contractantă:
..................................................................................................................................................................................................................................
în data de (perioada)........................................................................................................................................................................ .........................
descrierea faptei (faptelor):
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Pentru săvârşirea faptei/faptelor descrisă/descrise mai
sus se face vinovat(ă):
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Fapta/faptele descrisă/descrise mai sus constituie contravenţie/contravenţii
conform:
.................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
şi se sancţionează cu amendă de la: ....................................................... la
............................................................................................
conform art
.................................................................... din ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin
Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Stabilesc avertisment/amendă în cuantum
de:.......................
(....................................................................................................) lei.
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de
cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la
data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normative.
Alte menţiuni (obiecţii ale contravenientului):
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Impotriva prezentului proces-verbal se poate face
plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestuia. Plângerea
însoţită de copia procesului-verbal se depune la sediul
A.N.R.M.A.P./instanţei competente de la domiciliul
contravenientului.
Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate să
semneze procesul-verbal, Semnătură
fapt atestat de
martorul:................................................................................
............................
domiciliat
în:.........................................., str ............................................... nr.......,
bl........., judeţul/sectorul.................., act de
identitate: seria............ nr................, emis
de..........................................., cod numeric
personal:............................
Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile
referitoare la martor, deoarece:
|_| a fost încheiat în
conformitate cu prevederile art. 19 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (3) din Ordinului preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice nr. 11 din 13 august 2007;
|_|..........................................................................................................................
Semnătura agentului
constatator,
Semnătura (şi ştampila) contravenientului,
Inştiinţare de plată
Amenda în cuantum de ...................
(.................................................................) lei se va
achita în contul
nr.............................................................., deschis la
Trezoreria......................, beneficiar...................................
Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia
procesului-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă recomandat
la sediul A.N.R.M.A.P. din
..........................................................................................................................................
Amenda poate fi achitată la jumătate din minimul
prevăzut de lege în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţări.
Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la
data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform
prevederilor legale.
ANEXA Nr. 7 la regulament
Direcţia generală supraveghere, monitorizare si evaluare
Nr.
......................../............................
OPIS DOCUMENTE
*)
|
Documente
|
Pagina
|
|
Ordinul de control
|
|
|
Sesizarea
|
|
|
Nota de informare
|
|
|
Documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de
supraveghere
|
|
|
Notele explicative
|
|
|
Nota de control
|
|
|
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
|
|
|
Documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de
prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau
eludarea prevederilor legale
|
|
|
Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică
|
|
Vizat
Director general,
...............................
Intocmit
Agent coordonator,
...............................
*) Se bifează casuta.
ANEXA Nr. 8*) la regulament
MODELUL
legitimaţiei de control


*) Anexa nr. 8 este reprodusă în facsimil.