Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 11 din 13 august 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 609 din 4 septembrie 2007



Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 3. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 26/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 9 februarie 2007, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

Marius Gogescu

ANEXĂ

REGULAMENT

privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.

Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) A.N.R.M.A.R -Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;

b)   agent constatator - persoană din cadrul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a A.N.R.M.A.P, împuternicită prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului achiziţiilor publice;

c)  echipă de control - echipă formată din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;

d) echipă de control mixtă - echipă de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autorităţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/ acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;

e) ordin de control - ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. prin care se dispune membrilor unei echipe de control să efectueze o activitate de supraveghere;

f) măsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor - măsuri adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni.

Aceste măsuri sunt:

- sesizarea organelor competente ale statului, în măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;

- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor/acordurilor-cadru în cazurile în care legea prevede o astfel de posibilitate;

-  recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante;

g) plan lunar de supraveghere - document de planificare a activităţilor de supraveghere pentru o perioadă egală cu o lună calendaristică;

h) notă de control - document unilateral care se întocmeşte de echipa de control şi care conţine constatările, concluziile şi măsurile dispuse ca urmare a efectuării procedurii de supraveghere;

i) proces-verbal de constatare a contravenţiilor- document care se încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii, ale căror constatare şi sancţionare prin amenda contravenţională sunt de competenţa A.N.R.M.A.P, şi care se întocmeşte pe baza notei de control;

j) regulament- prezentul regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii;

k) supraveghere - funcţie a A.N.R.M.A.P. prin care se desfăşoară activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante, de constatare a faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, după caz, de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie sau a altor măsuri pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor negative ale procedurilor de achiziţie publică;

l) zile - zile calendaristice, dacă nu se precizează zile lucrătoare.

Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.P. sunt:

a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;

b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în măsura în care acestea constituie contravenţii;

c)  utilizarea măsurilor prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.

(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activităţile prevăzute la alin. (1) prin:

a)    controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere;

b) controlul neplanificat, ca urmare a unor sesizări primite de la terţi sau ca urmare a sesizării din oficiu.

(3)  Activităţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depăşi, în nicio situaţie, atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.

Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare din cadrul A.N.R.M.A.P

(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către vicepreşedintele A.N.R.M.A.P., se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P. şi poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.

Art. 5. - (1) In situaţia în care urmează a fi efectuat un control neplanificat, în cazurile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b), agentul constatator căruia i s-a repartizat respectiva sesizare va întocmi o notă de informare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.

(2)  Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.

(3)   După aprobarea notei de informare, conducătorul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare a A.N.R.M.A.P. va desemna membrii echipei de control şi va întocmi ordinul de control.

CAPITOLUL II

Procedura de supraveghere

Art. 6. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează de echipa de control, în baza ordinului de control, respectând următoarele etape:

a) transmiterea către autoritatea contractantă a comunicării privind începerea procedurii de supraveghere;

b) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante;

c)   întocmirea notei de control care va conţine toate informaţiile cu privire la autoritatea contractantă, echipa de control, contractul de achiziţie publică şi procedura urmată în vederea atribuirii acestuia;

d)  întocmirea, dacă este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.

(2) Pentru efectuarea activităţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantă supusă procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfăşurării acestei activităţi, în cadrul sediului propriu.

(3) Procedura de supraveghere se poate desfăşura şi la sediul A.N.R.M.A.P., cu respectarea prevederilor prezentului regulament.

Art. 7. - (1) Echipa de control îşi desfăşoară activitatea în baza ordinului de control.

(2) Ordinul de control se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 2 şi va conţine numele şi prenumele agenţilor constatatori, numărul legitimaţiilor de control, autoritatea contractantă, obiectivele, perioada şi locul desfăşurării procedurii de supraveghere.

(3) In cazul în care pe parcursul desfăşurării procedurii de supraveghere se constată şi alte încălcări ale prevederilor legale, altele decât cele sesizate iniţial, sau că documentaţia pusă la dispoziţia echipei de control necesită o perioadă mai mare de analiză decât cea prevăzută iniţial în ordinul de control, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi extinsă cu aprobarea preşedintelui.

Art. 8. - (1) După aprobarea ordinului de control şi înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante, A.N.R.M.A.P., prin intermediul Direcţiei generale supraveghere, monitorizare şi evaluare, are obligaţia de a transmite autorităţii contractante o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde următoarele informaţii:

a)   perioada în care se va desfăşura procedura de supraveghere;

b) obiectul şi/sau perioada la care se raportează procedura de supraveghere;

c) documentele pe care autoritatea contractantă trebuie să le pună la dispoziţia A.N.R.M.A.P. în vederea efectuării controlului procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul în care autoritatea contractantă trebuie să se conformeze cu această obligaţie.

(2)  Modelul comunicării privind începerea procedurii de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 3.

(3)   Comunicarea prevăzută la alin. (1) va fi transmisă autorităţii contractante cu cel puţin 5 zile înainte de data programată pentru efectuarea controlului.

Art. 9. - (1) In efectuarea controlului procedurii de atribuire aplicate de autorităţile contractante, echipa de control poate solicita reprezentantului autorităţii contractante sau oricărui angajat al acesteia note explicative. Intrebările la care se va răspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor răspunsuri la obiect.

(2) Modelul notelor explicative este prevăzut în anexa nr. 4.

(3)  In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 72 de ore pentru formularea răspunsului. In acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresă scrisă care se înregistrează la registratura autorităţii contractante.

(4)  Netransmiterea în termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de către A.N.R.M.A.P. se consemnează în nota de control şi echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia A.N.R.M.A.P. informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă sancţionată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. - (1) După verificarea documentelor puse de autoritatea contractantă la dispoziţia echipei de control, aceasta întocmeşte o notă de control

(2)  Nota de control se întocmeşte în două exemplare, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 5, şi se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control.

(3)   Nota de control va indica documentele puse de autoritatea contractantă la dispoziţia echipei de control împreună cu elementele de identificare ale acestora.

(4) Constatările care se înscriu în nota de control trebuie să fie precise, fără ştersături şi corecturi şi trebuie să se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul acesteia.

(5) Nota de control poate conţine şi descrierea altor aspecte constatate în cursul derulării controlului, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate de autoritatea contractantă. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative necesare susţinerii constatărilor.

(6)  Concluziile trase ca urmare a efectuării procedurii de supraveghere se vor concretiza în propunerea de măsuri care se impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor constatate.

(7)  Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemnează în nota de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă în nota de control se nominalizează persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică şi/sau persoană juridică.

(8) Autoritatea contractantă are dreptul de a fi informată pe parcursul desfăşurării controlului asupra constatărilor rezultate din efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate.

(9)   La încheierea procedurii de supraveghere, agentul constatator care coordonează echipa de control are obligaţia de a comunica autorităţii contractante un exemplar din nota de control.

Art. 11. -In măsura în care prin nota de control s-a constatat încălcarea sau eludarea prevederilor legale, agenţii constatatori au obligaţia de a finaliza procedura de supraveghere prin:

a)     încheierea procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, indicând, pentru persoanele fizice răspunzătoare, datele personale din actul de identitate, inclusiv seria, numărul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncă, iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, cod de identificare fiscală/cod unic de înregistrare la registrul comerţului, datele de identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia;

b) înaintarea către preşedintele A.N.R.M.A.R a propunerii de a se utiliza măsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.

Art. 12. - (1) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.

(2) Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor se întocmeşte în 2 (două) exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantă, şi are la bază informaţiile conţinute în nota de control, aceasta din urmă fiind anexată la procesul-verbal de constatare. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 6.

Art. 13. - După finalizarea fiecărei proceduri de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine următoarele:

a)  opis documente control, conform modelului din anexa nr. 7;

b) ordinul de control;

c) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);

d) nota de informare întocmită potrivit prevederilor art. 5;

e) documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de supraveghere;

f) notele explicative;

g) nota de control;

h) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;

i) documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;

j) oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

CAPITOLUL III

Agenţii constatatori

Art. 14. - Exercitarea funcţiei de supraveghere a A.N.R.M.A.P se efectuează de către agenţii constatatori, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

Art. 15. - (1) Agenţii constatatori au următoarele drepturi şi obligaţii:

a) să efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;

b) să constate faptele prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă este cazul, sancţiunile corespunzătoare;

c)să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;

d) să solicite autorităţii contractante, în original şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu procedurile de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;

e)  să se legitimeze şi să prezinte ordinul de control ori de câte ori acest lucru este solicitat de către autorităţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;

f)    să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfăşurarea procedurii de supraveghere;

g) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

h) să nu pretindă sau să primească bani ori alte foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în calitate de agent constatator.

(2) Echipa de control este coordonată de unul dintre agenţii constatatori care face parte din aceasta şi este desemnat prin ordinul de control ca agent coordonator.

(3) Agentul coordonator răspunde de modul de desfăşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevăzut la art. 13.

(4) In desfăşurarea activităţii de supraveghere, calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 8.

(5)  Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 16. - Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 17. - In exercitarea funcţiei de supraveghere, A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.

Art. 18. - In vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativă din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.

Art. 19. -Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

Direcţia generală supraveghere, monitorizare si evaluare Nr.

......................../............................

Aprobat

Preşedinte,

...............................

Avizat

Vicepreşedinte,

...............................

NOTĂ   DE   INFORMARE

|_| Sesizare primită de la........................................................................................................................................................................ ..................

|_| Sesizare din oficiu

Autoritatea contractantă    .......................................................................................................................................................................................

la care se referă sesizarea  .......................................................................................................................................................................................

Obiectul, pe scurt, al sesizării:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Propuneri:

|_| Inaintarea petiţiei către o altă instituţie/autoritate competentă....................................................................................................................................

|_| Inaintarea petiţiei către o altă..................................................................................................................................................................................

direcţie din cadrul A.N.R.M.A.P........................................................................................................................................................................ ........

|_| Clasare, întrucât........................................................................................................................................................................ ............................

|_| Conexare cu altă lucrare, respectiv.........................................................................................................................................................................

|_| Inceperea procedurii de supraveghere

Vizat

Director general,

...............................

Intocmit

...............................

ANEXA Nr. 2 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU

REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA

ACHIZIŢIILOR PUBLICE

Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1, Bucureşti, România, 010873

Telefon/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95

Nr........................./.....................

ORDIN  DE  CONTROL

Se desemnează

1........................................................................................................................, legitimaţie nr....................................................,

2........................................................................................................................, legitimaţie nr....................................................,

să efectueze, începând cu data de/în perioada ............................................................................................................, în conformitate cu prevederile

Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007, o procedură de supraveghere la:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la:      |_|    sediul autorităţii contractante

                                                                            |_|    sediul A.N.R.M.A.P.

Obiectivele procedurii de supraveghere sunt:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Preşedinte,

...............................

ANEXA Nr. 3 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU

REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA

ACHIZIŢIILOR PUBLICE

Bd. Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sectorul 1, Bucureşti, România, 010873

Telefon/Fax: +4 (021) 311.80.90 / +4 (021) 311.80.95

Nr......................../......................

Către..................................................................................................................

In atenţia domnului/doamnei................................................................................

COMUNICARE

privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de achiziţie publică:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la:

|_|   sediul instituţiei dumneavoastră, începând cu data de/în perioada:.......................................................................................;

|_|     sediul A.N.R.M.A.P, dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicări, următoarele documente:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr. 11/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare

Director general,

...................................

Persoană de contact...........................................................Telefon.............................................................................................

ANEXA Nr. 4 la regulament

NOTĂ EXPLICATIVĂ

Subsemnatul/Subsemnata..........................................................................................................................................................., având calitatea de ................................................................................., la ..................................................................................., la întrebările puse de ........................................................................., în calitate de agent constatator în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau următoarele explicaţii:

1. Intrebarea:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Răspuns:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2. Intrebarea:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Răspuns:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

3. Alte observaţii:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Persoana care a completat răspunsurile:

Nume şi prenume (în clar)........................................................

Funcţia....................................................................................

Semnătura...............................................................................

Agent constator,

...............................

ANEXA Nr. 5 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU

REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA

ACHIZIŢIILOR PUBLICE

Nr............................../................................

NOTĂ DE CONTROL

Incheiată în ziua ......................................... luna ........................................... anul............, ora.............., localitatea ................................................... judeţul (sectorul) ...................................................................

1. Date privind controlul efectuat

Echipa de control

Numele şi prenumele:

..................................................................

..................................................................

..................................................................

..................................................................

Funcţia:

..................................................................

..................................................................

..................................................................

..................................................................

Număr legitimaţie

..................................................................

..................................................................

..................................................................

..................................................................

Ordinul de control: nr................................      din.......................................................................................................................................................

Numărul comunicării privind începerea procedurii de supraveghere..............................................................................................................................

Locul desfăşurării procedurii de supraveghere:

Sediul     |_|   autorităţii contractante

              |_|   A.N.R. MAP.

Perioada efectuării procedurii de supraveghere...................................................

Obiectul şi/sau perioada la care se raportează procedura de supraveghere

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Documentele pe care autoritatea contractantă le-a pus la dispoziţia A.N.R.M.A.P

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2. Date privind autoritatea contractantă

Denumirea........................................................................................................................................................................ .....................................

Sediul........................................................................................................................................................................ .............................................

Codul de indentificare fiscală/

cod unic de înregistrare la Registrul Comerţului                                   ...............................................................................

Numele reprezentantului legal al autorităţii contractante                      ...............................................................................

Numele persoanelor care au participat în derularea controlului           ...............................................................................

Echipa de control:

.................................

.................................

.................................

.................................

3.  Rezultatele controlului procedurilor de atribuire aplicate de autoritatea contractantă

Planificarea achiziţiilor publice şi etapele premergătoare iniţierii procedurii de atribuire

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Respectarea regulilor de publicitate

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Intocmirea documentaţiei de atribuire

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Alegerea procedurii şi a criteriilor de atribuire

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Activitatea comisiei de evaluare

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Respectarea regulilor de comunicare

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Decizia de atribuire a contractului de achiziţie publică

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Respectarea principiilor care guvernează achiziţiile publice

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

4. Alte aspecte constatate în cursul derulării controlului

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

5. Concluzii şi propuneri de măsuri

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Prezenta notă de control conţine un număr de................pagini şi s-a întocmit în 2 (două) exemplare, din care un exemplar pentru autoritatea contractantă.

Nota de control a fost înregistrată la registratura autorităţii contractante sub nr ..........................................................................

Se confirmă restituirea tuturor documentelor solicitate

de către A.N.R.M.A.P. şi prezentate acesteia în original

Nume şi prenume (în clar)............................................

Funcţia..........................................................................

Semnătura....................................................................

Echipa de control:

.....................................

.....................................

.....................................

.....................................

ANEXA Nr. 6 la regulament

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU

REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA

ACHIZIŢIILOR PUBLICE

PROCES-VERBAL

de constatare a contravenţiilor

seria....................nr......................

Incheiat în ziua          luna           anul          ora                  în localitatea                                      judeţul/sectorul

.......................        .......           ........         ......                ................................                        ...............................

de către agentul constatator ............................................................................,      legitimaţie nr .........................................., din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.)

In urma controlului procedurilor de achiziţie publică, efectuat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, aplicate de autoritatea contractantă:

..................................................................................................................................................................................................................................

în data de (perioada)........................................................................................................................................................................ .........................

descrierea faptei (faptelor):

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Pentru săvârşirea faptei/faptelor descrisă/descrise mai sus se face vinovat(ă):                                 

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Fapta/faptele descrisă/descrise mai sus constituie contravenţie/contravenţii conform:                     

.................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

şi se sancţionează cu amendă de la: ....................................................... la ............................................................................................

conform art .................................................................... din ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Stabilesc avertisment/amendă în cuantum de:....................... (....................................................................................................) lei.

Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normative.

Alte menţiuni (obiecţii ale contravenientului):

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Impotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestuia. Plângerea însoţită de copia procesului-verbal se depune la sediul A.N.R.M.A.P./instanţei competente de la domiciliul contravenientului.

Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal,                                 Semnătură

fapt atestat de martorul:................................................................................                       ............................

domiciliat în:..........................................,     str ...............................................  nr......., bl........., judeţul/sectorul.................., act de identitate: seria............  nr................, emis de..........................................., cod numeric personal:............................

Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile referitoare la martor, deoarece:

|_| a fost încheiat în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al      contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 6 alin. (3) din Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 11 din 13 august 2007;

|_|..........................................................................................................................

Semnătura agentului constatator,                                                                                   

Semnătura (şi ştampila) contravenientului,

Inştiinţare de plată

Amenda în cuantum de ................... (.................................................................) lei se va achita în contul nr.............................................................., deschis la Trezoreria......................, beneficiar...................................

Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia procesului-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă recomandat la sediul A.N.R.M.A.P. din ..........................................................................................................................................

Amenda poate fi achitată la jumătate din minimul prevăzut de lege în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţări.

Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform prevederilor legale.

ANEXA Nr. 7 la regulament

Direcţia generală supraveghere, monitorizare si evaluare

Nr. ......................../............................

OPIS DOCUMENTE

*)

Documente

Pagina

Ordinul de control

Sesizarea

Nota de informare

Documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de supraveghere

Notele explicative

Nota de control

Procesul-verbal de constatare a contravenţiei

Documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale

Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică

Vizat

Director general,

...............................

Intocmit

Agent coordonator,

...............................

*) Se bifează casuta.

ANEXA Nr. 8*) la regulament

MODELUL

legitimaţiei de control

*) Anexa nr. 8 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 11/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 11 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu