ORDIN Nr. 113
din 11 aprilie 2008
pentru aprobarea
Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a
contractelor de concesiune de servicii
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 383 din 20 mai 2008
Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 111/2006, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii
Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
în temeiul art. 5 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr.
111/2006,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - La data publicării
prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 11/2007 pentru aprobarea
Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 609 din 4 septembrie 2007.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Marius Gogescu
ANEXĂ
REGULAMENT
privind supravegherea modului de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor
de concesiune de servicii
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect
reglementarea metodologiei de supraveghere de către Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de
atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.
Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice;
b) C.N.S.C. - Consiliul
Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
c) U.C.V.A.P. - Unitatea
pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului
Economiei şi Finanţelor;
d) direcţie de specialitate - compartimentul din cadrul A.N.R.M.A.P. care, potrivit
reglementărilor legale în vigoare, are atribuţii în exercitarea funcţiei de
supraveghere a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de
servicii;
e) agent constatator-
persoana din cadrul A.N.R.M.A.P., împuternicită prin ordin al preşedintelui
A.N.R.M.A.P. pentru a desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica
sancţiunile contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului
achiziţiilor publice;
f) echipă de control- echipa formată din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;
g) echipă de control mixtă - echipa de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor
instituţii/autorităţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de
colaborare/acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor
comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;
h) autoritate contractantă - autorităţile definite la art. 8 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
i) operator economic -
operatorii care nu au calitatea de autoritate contractantă, dar care, în
temeiul prevederilor legale în vigoare, sunt obligaţi să aplice legislaţia
privitoare la achiziţii publice;
j) măsuri de prevenire,
stopare sau remediere a efectelor - măsurile
adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia
efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale, altele decât
aplicarea de sancţiuni.
Aceste măsuri sunt:
- sesizarea organelor competente ale statului, în
măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă
conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;
- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii
absolute a contractelor/acordurilor-cadru, în cazurile în care legea prevede o
astfel de posibilitate;
- recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a
procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante/operatorii
economici;
k) plan lunar de supraveghere - documentul de planificare a activităţilor de supraveghere pentru
o perioadă egală cu o lună calendaristică;
l) raport de control -
documentul unilateral care se întocmeşte de echipa de control ca urmare a
efectuării procedurii de supraveghere;
m) proces-verbal de
constatare a contravenţiilor - documentul care se
încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii potrivit legii;
n) regulament - prezentul regulament privind
supravegherea modului de atribuire a contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de
concesiune de servicii;
o) supraveghere -
funcţia A.N.R.M.A.P. prin care se desfăşoară activitatea de control al
procedurilor de atribuire aplicate de către autorităţile contractante, de
constatare a faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale
în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, după caz, de aplicare a
sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie sau a altor măsuri
pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor produse de încălcarea sau
eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Supravegherea va viza inclusiv procedurile de achiziţie
publică impuse operatorilor economici de către autorităţile de management
pentru derularea proiectelor finanţate din fondurile structurale acordate
României de către Uniunea Europeană;
p) zile - zilele
calendaristice, dacă nu se precizează zile lucrătoare.
Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a
achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.P. sunt:
a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;
b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în
măsura în care acestea constituie contravenţii;
c) utilizarea măsurilor prin care se pot preveni,
stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor
legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.
(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activităţile prevăzute la
alin. (1) prin:
a) controlul planificat pe baza planului lunar de
supraveghere;
b) controlul neplanificat, ca urmare a:
- sesizărilor primite de la terţi;
- sesizării din oficiu;
- deciziilor C.N.S.C, respectiv avizelor consultative
emise de U.C.V.A.P după încheierea activităţii de
monitorizare a acestora.
(3) Activităţile derulate în scopul îndeplinirii
funcţiei de supraveghere nu pot depăşi în nicio situaţie atribuţiile şi
competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.
(4) Obiect al supravegherii îl constituie numai acele
proceduri de achiziţii publice care sunt finalizate prin încheierea unui
contract de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice sau de
concesiune de servicii.
(5) In situaţia în care procedura de achiziţie publică
a fost anulată ca urmare a deciziei autorităţii contractante, obiectul
supravegherii îl va constitui numai verificarea legalităţii acestei decizii.
(6) Activităţile prevăzute la alin. 2 lit. b) prima
liniuţă vor fi desfăşurate cu respectarea termenelor legale de soluţionare a
petiţiilor, fără afectarea planului de supraveghere.
Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se
întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către
direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.P.
(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către
vicepreşedintele A.N.R.M.A.P, se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P. şi
poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este
necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.
CAPITOLUL II
Procedura de supraveghere
Art. 5. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează
de echipa de control, respectând următoarele etape:
a) întocmirea unei note de informare;
b) transmiterea către autoritatea
contractantă/operatorul economic a comunicării privind începerea procedurii de
supraveghere;
c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire
aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici;
d) încheierea procesului-verbal de constatare şi
sancţionare a contravenţiilor şi/sau luarea măsurilor de prevenire, stopare ori
remediere a efectelor;
e) întocmirea raportului de control;
f) transmiterea către autoritatea
contractantă/operatorul economic a comunicării privind încetarea procedurii de
supraveghere.
(2) Procedura de supraveghere
se va desfăşura la sediul autorităţii contractante/operatorului economic şi
numai prin excepţie, în cazurile şi condiţiile prevăzute de prezentul
regulament, la sediul A.N.R.M.A.P.
(3) Pentru efectuarea activităţii de control în bune
condiţii, autoritatea contractantă/operatorul economic supus procedurii de
supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate
documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu
adecvat desfăşurării acestei activităţi, în cadrul sediului propriu.
(4) In cazul în care, pe parcursul desfăşurării
procedurii de supraveghere, documentaţia pusă la dispoziţia echipei de control
necesită o perioadă mai mare de analiză, perioada de efectuare a procedurii de
supraveghere poate fi extinsă cu aprobarea preşedintelui.
Art. 6. - (1) Mai înainte de efectuarea controlului
procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii
economici, direcţia de specialitate va întocmi o notă de informare, potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte
şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.
(3) Sesizările prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b)
prima liniuţă vor fi soluţionate în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a
petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002.
Art. 7. - (1) După aprobarea notei de informare
prevăzute la art. 6, A.N.R.M.A.P, prin intermediul direcţiei de specialitate,
are obligaţia de a transmite autorităţii contractante/operatorului economic o
comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde
următoarele informaţii:
a) perioada în care se va desfăşura procedura de
supraveghere;
b) obiectul şi perioada la care
se raportează procedura de supravegehere.
(2) Modelul comunicării privind începerea procedurii
de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 2a).
(3) Comunicarea prevăzută la alin. (1) va fi transmisă
cu cel puţin 5 zile înainte de data programată pentru începerea procedurii de
supraveghere.
Art. 8. - (1) In efectuarea controlului procedurii de
atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului
legal al autorităţii contractante/operatorului economic sau oricărei persoane
implicate în procedura de atribuire. Intrebările la care se va răspunde prin
notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da
posibilitatea unor răspunsuri la obiect.
(2) Modelul notelor explicative este prevăzut în anexa nr. 3.
(3) In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o
notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul
constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 24 de ore,
pentru formularea răspunsului. In acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative
prin adresă scrisă, care se înregistrează la registratura autorităţii
contractante/operatorului economic.
(4) Neprezentarea/netransmiterea în termenul stabilit a
documentelor şi a notelor explicative solicitate de
către A.N.R.M.A.P. echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia acesteia
informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă
sancţionată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 9. - (1) După verificarea documentelor puse la
dispoziţia echipei de control, în măsura în care s-au constatat fapte care
potrivit reglementărilor legale constituie contravenţii, vor fi încheiate
procese-verbale de constatare a contravenţiilor.
(2) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor
contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva procesului-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor
contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile procedurilor
stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al
contravenţiilor.
(3) Procesul-verbal de
constatare şi sancţionare a contravenţiilor va fi încheiat cu indicarea, pentru
persoanele fizice răspunzătoare, a datelor personale din actul de identitate,
inclusiv seria, numărul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncă,
iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul de identificare
fiscală/codul unic de înregistrare la registrul comerţului, precum şi datele de
identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.
(4) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 (trei)
exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantă/operatorul
economic, şi va fi semnat de către toţi agenţii constatatori care fac parte din
echipa de control. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a
contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 10. - (1) Procedura de supraveghere va fi
finalizată de echipa de control prin întocmirea unui raport de control.
(2) Raportul de control se întocmeşte în termen de cel
mult 5 zile de la data expirării perioadei prevăzute la art. 7 alin. (1) lit.
a), în două exemplare, se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii
echipei de control şi va intra în circuitul de avizare şi aprobare prevăzut de
Regulamentul de organizare şi funcţionare al A.N.R.M.A.P. După aprobarea
acestuia, echipa de control va transmite autorităţii contractante o comunicare
privind încetarea procedurii de supraveghere la care va fi anexat, în copie, şi
raportul de control.
(3) Modelul comunicării privind încetarea procedurii de
supraveghere este prevăzut în anexa nr. 5.
(4) Raportul de control va indica documentele puse la
dispoziţia echipei de control împreună cu elementele de identificare ale
acestora, inclusiv menţiuni cu privire la întocmirea unui/unor procese-verbale
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, şi va fi însoţit de orice acte,
documente şi note explicative, necesare susţinerii constatărilor.
(5) Constatările care se înscriu în raport trebuie să
fie precise, fără ştersături şi corecturi şi trebuie să se bazeze pe date şi
documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale,
inutile şi neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul acestuia.
(6) Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor
legale constatate se consemnează în raportul de control în mod obligatoriu, cu
precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau
literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă se nominalizează persoana care nu a
respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică şi/sau persoană
juridică.
(7) In măsura în care s-au constatat încălcări sau
eludări ale prevederilor legale, altele decât cele pentru care legea prevede
sancţiuni contravenţionale, agenţii constatatori vor preciza în raportul de
control măsurile de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.
Art. 11. - Procedurile de achiziţie publică începute
şi/sau finalizate sub imperiul altor acte normative decât cele care
reglementează la momentul intrării în vigoare a prezentului ordin vor fi
verificate respectându-se în mod corespunzător prevederile prezentului capitol,
cu următoarele diferenţe:
a) comunicarea privind începerea procedurii de
supraveghere va conţine şi informaţii cu privire la documentele pe care
autoritatea contractantă/operatorul economic trebuie să le pună la dispoziţia
A.N.R.M.A.P în vederea efectuării controlului procedurilor de atribuire
aplicate, precum şi termenul de conformare cu această obligaţie, în
conformitate cu modelul prevăzut în anexa 2b);
b) procedura de supraveghere se
va desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P.
Art. 12. - După finalizarea fiecărei proceduri de
supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine, după caz,
următoarele:
a) opisul documentelor de control, conform modelului din
anexa nr. 6;
b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit.
b);
c) nota de informare, întocmită potrivit prevederilor
art. 6;
d) documentele aferente fiecărei etape din cadrul
procedurii de supraveghere;
e) notele explicative;
f) raportul de control;
g) procesul-verbal de
constatare a contravenţiei;
h) documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace
de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau
eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;
i) modul de soluţionare a sesizării, în conformitate cu
prevederile art. 6 alin. 2;
j) oricare alte informaţii/documente
relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie
publică.
CAPITOLUL III
Agenţii constatatori
Art. 13. - (1) Exercitarea funcţiei de supraveghere a
A.N.R.M.A.P. se efectuează de către agenţii constatatori, în baza ordinului de
serviciu, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.
(2) Răspunderea agenţilor constatatori pentru
constatările efectuate şi actele întocmite este individuală.
Art. 14. - (1) Agenţii constatatori au următoarele
drepturi şi obligaţii:
a) să efectueze procedurile de supraveghere, în
conformitate cu prevederile prezentului regulament;
b) să constate faptele prin care se încalcă sau se
eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă
este cazul, sancţiunile corespunzătoare;
c)să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea
măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea
ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de
sancţiuni;
d) să solicite autorităţii contractante, în original
şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu
procedurile de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot
contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de
atribuire aplicate;
e) să se legitimeze ori de câte ori acest lucru este
solicitat de către autorităţile contractante care sunt
supuse procedurii de supraveghere;
f) să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în
desfăşurarea procedurii de supraveghere;
g) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu,
precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau
documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în
condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
h) să nu pretindă sau să primească bani ori alte
foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în
calitate de agent constatator;
(2) Echipa de control este coordonată de unul dintre
agenţii constatatori care fac parte din aceasta, desemnat de directorul
direcţiei de specialitate.
(3) Agentul coordonator răspunde de modul de
desfăşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea
procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevăzut la
art. 12.
(4) In desfăşurarea activităţii de supraveghere,
calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de
control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7.
(5) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei
de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 15. - Dispoziţiile
prezentului regulament se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 16. - In exercitarea funcţiei de supraveghere,
A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile
care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării
fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.
Art. 17. - In vederea punerii în executare a sancţiunii
amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativă din cadrul
A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu
prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 18. -Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3, 4, 5, 6 şi 7 fac
parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Direcţia.........................................................
Nr. /
AVIZAT
APROBAT
Vicepreşedinte
Preşedinte
NOTĂ DE INFORMARE
Sesizare primită de
la..................................................................................................................................................................................................
Sesizare din oficiu
Autoritatea contractantă la care se referă
sesizarea......................................................................................................................................................
Obiectul, pe scurt, al sesizării:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Propuneri:
Inaintarea petiţiei către o altă instituţie/autoritate
competentă........................................................................................................................................
Inaintarea petiţiei către o altă direcţie din cadrul
A.N.R.M.A.P....................................................................................................................................
Clasare,
întrucât..........................................................................................................................................................................................................
Conexare cu altă lucrare,
respectiv........................................................................................................................................................................ .....
Inceperea procedurii de supraveghere
Vizat
Director general
Intocmit
ANEXA Nr. 2a) la regulament
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95
Nr........../...............
CĂTRE
........................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei..............................................
COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la
cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de
achiziţie publică:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul
instituţiei dumneavoastră, începând cu data de/în perioada:
..................................................................................................................................................................................................................................
Autoritatea contractantă/operatorul economic va pune la
dispoziţia echipei de control următoarele documente:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o
declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului
economic sau reprezentantului legal al acestora, care să ateste faptul că au
fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.
Procedura de supraveghere se va desfăşura în
conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr...... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de
atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii.
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare,
Director general,
...................................................
Persoană de contact:..........................................Telefon:...............................
ANEXA Nr. 2b) la regulament
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95
Nr........../...............
CĂTRE
........................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei..............................................
COMUNICARE
privind începerea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă aduce la
cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de
achiziţie publică:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Procedura de supraveghere se va
desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P., dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la
dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicări, următoarele
documente:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o
declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului
economic sau reprezentantului legal al acestora, care să ateste faptul că au
fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.
Procedura de supraveghere se va desfăşura în
conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr....... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii.
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare,
Director general,
.......................................................
Persoană de
contact:............................................Telefon:...............................
ANEXA Nr. 3 la regulament
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
B-dul Dinicu Golescu nr. 38,
et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95
NOTĂ EXPLICATIVĂ
Subsemnatul(a).....................................................................................,
având calitatea de............................................, în
cadrul..............................................................................,
la întrebările puse
de........................................................................., în calitate de agent constatator în cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice, dau următoarele explicaţii:
1. Intrebarea:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Răspuns:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
2. Intrebarea:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Răspuns:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
3. Observaţii:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Persoana care a completat răspunsurile:
Numele şi prenumele (în clar):
.................................................................................................................
Funcţia:.....................................................................................................
Semnătura:...............................................................................................
|
Agent constator,
...................................................
ANEXA Nr. 4 la regulament
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
PROCES-VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria.................nr..................
Incheiat în
ziua.............luna.....................anul.................ora................în
localitatea...........................................................
judeţ/sector.............................................
de către agenţii constatatori...................................................................
legitimaţie
nr..................................................
legitimaţie nr..................................................
din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.).
In urma controlului procedurilor de achiziţie publică,
efectuat în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006, aprobată prin Legea
nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, aplicate de
autoritatea contractantă/operatorul economic:
...............................................................................................,
cu sediul
în.............................................................................................,
cod de identificare
fiscală........................................................................................................................................................................, cod unic de înregistrare la registrul
comerţului.................................................................................................................................................................................................... ..........................
Datele de identificare ale conducătorului
instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.......................................................................................................
In data de
(perioada)........................................................................................................................................................................ .........................
Descrierea faptei
(lor):........................................................................................................................................................................ ......................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Pentru săvârşirea faptei(lor) descrisă(e) mai sus se
face vinovat(ă): .............................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Fapta(ele) descrisă(e) mai sus constituie contravenţie(ii) conform:
...............................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
şi se sancţionează cu amendă de
la:....................................................................................................la.......................................................................
conform
art........................................................................................................................................................................ ........
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare
Stabilesc avertisment/amendă în cuantum
de:...........................(.....................................................................................) lei.
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de
cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la
data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul
normativ
Alte menţiuni(obiecţiuni ale
contravenientului): ...........................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Impotriva prezentului proces-verbal se poate face
plângere în termen de 15 zile de la data comunicării
acestuia. Plângerea însoţită de copia procesului-verbal se depune la sediul
A.N.R.M.A.P/instanţei competente de la domiciliul contravenientului.
Contravenientul nu este de fată/refuză/nu poate să
semneze procesul-verbal,
fapt atestat de
martorul:.................................................................,
Semnatura............................................
domiciliat în........................................,
str............................................nr.........,
bl............judeţ/sector................................., act de identitate seria.........nr...................., emis
de..........................., cod numeric
personal...............................................
Prezentul proces-verbal nu
conţine menţiunile referitoare la martor, deoarece:
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Semnătură agenţi
constatatori,
Semnătura (şi ştampila) contravenientului,
..................................................................................................................................................................................................................................
Inştiinţare de plată
Amenda în cuantum de..................(...............................................................................................................)
lei se va achita în contul
nr...........................................................deschis la
Trezoreria..........................................,
beneficiar......................................
Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia
de pe procesul-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă
recomandat la sediul A.N.R.M.A.P din ...................................................................................................................................
Amenda poate fi achitată la jumătate din minimul
prevăzut de lege, în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţări.
Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la
data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform
prevederilor legale.
ANEXA Nr. 5 la regulament
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE
B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1,
Bucureşti, România, 010873
Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4
(021) 311.80.95
Nr. /
CĂTRE..............................................................................................................
In atenţia
domnului/doamnei................................................................................
COMUNICARE
privind încetarea procedurii de supraveghere
Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la
cunoştinţă că procedura de supraveghere a achiziţiei publice începută prin
Comunicarea nr. ............................/................................a
încetat.
Anexăm la prezenta Raportul de control
nr......................./...........................
Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi
evaluare,
director general,
..............................................................................
ANEXA Nr. 6 la
regulament
Direcţia generală supraveghere, monitorizare si
evaluare
Nr. /
VIZAT
Director general
OPIS DE DOCUMENTE DE CONTROL
*)
|
DOCUMENTE
|
Pagina
|
|
Sesizarea
|
|
|
Nota de informare
|
|
|
Documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de
supraveghere
|
|
|
Notele explicative
|
|
|
Raportul de control
|
|
|
Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
|
|
|
Documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de
prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau
eludarea prevederilor legale
|
|
|
Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea
modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică
|
|
Intocmit
Agent coordonator,
.................................................
*) Se bifează căsuţa.
ANEXA Nr. 7*) la regulament
MODELUL LEGITIMAŢIEI DE CONTROL




*) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.