ORDIN Nr. 11
din 14 ianuarie 2011
pentru aprobarea procedurii
de exploatare a aplicatiei informatice privind transmiterea in format
electronic a informatiilor conform art. 76 1 din Legea nr. 273/2006 privind
finantele publice
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 44 din 18 ianuarie 2011
Având în vedere prevederile art. 761 şi 84
din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Prin prezentul ordin se aprobă procedura
de exploatare a aplicaţiei informatice privind transmiterea în format
electronic a informaţiilor conform art. 761 din Legea nr. 273/2006
privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
după cum urmează:
a) Aplicaţia informatică se accesează din pagina de
internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor (www.mai.gov.ro), sub
link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006".
b) Pentru înregistrarea în aplicaţia informatică, în
vederea încărcării documentelor electronice pe pagina de internet a
Ministerului Administraţiei şi Internelor, fiecare ordonator principal de
credite de la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale/subdiviziuni
administrativ-teritoriale, după caz, dispune parcurgerea următoarelor etape:
- etapa 1: îndeplinirea condiţiilor tehnice minime
pentru aplicarea prevederilor art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu modificările
şi completările ulterioare, prevăzute în anexa nr. 1;
- etapa 2: desemnarea unei persoane responsabile de
aplicarea prevederilor art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu
modificările şi completările ulterioare. Persoana responsabilă, în calitate de
utilizator, trebuie să deţină o adresă de e-mail validă care va fi utilizată şi
pentru recuperarea parolei de acces;
- etapa 3: crearea de către utilizator, până la data de
26 ianuarie 2011, a unui cont de acces în numele unităţii
administrativ-teritoriale/subdiviziunii administrativ-teritoriale, după caz,
prin accesarea aplicaţiei informatice. In acest sens, va introduce datele
necesare pentru crearea contului de utilizator;
- etapa 4: accesarea de către utilizator a aplicaţiei
informatice de pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi
Internelor www.mai.gov.ro, sub link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006", şi
completarea formularului de validare cont utilizator, prevăzut în anexa nr. 2.
Formularul de validare se tipăreşte, se semnează, se ştampilează şi se
transmite, până la data de 26 ianuarie 2011, pe fax, la Ministerul
Administraţiei şi Internelor, Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare
locale. Numărul de fax se publică la acelaşi link sus-menţionat.
(2) Transmiterea informaţiilor în format electronic,
prevăzute la art. 761 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se realizează prin încărcarea documentelor
electronice, de către utilizatori, direct prin aplicaţie.
(3) Aplicaţia se utilizează conform Manualului de exploatare
a aplicaţiei care se postează pe pagina de internet a Ministerului
Administraţiei şi Internelor, sub link-ul „Aplicarea Legii nr. 273/2006".
Art. 2. - Direcţia generală pentru comunicaţii şi
tehnologia informaţiei are următoarele atribuţii:
a) pune la dispoziţie echipamentele hardware necesare,
precum şi un server de publicare pentru procesarea informaţiilor transmise;
b) analizează periodic dinamica de dezvoltare a
sistemului şi propune măsuri de susţinere tehnică pentru asigurarea
continuităţii serviciilor IT bazate pe resursele menţionate la lit. a);
c) dezvoltă cu resurse proprii aplicaţia informatică
menţionată la art. 1, care permite încărcarea documentelor în format electronic
pe pagina de internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor, de către
autorităţile administraţiei publice locale;
d) asigură instalarea, configurarea şi administrarea
componentelor hardware şi software doar la nivel central;
e) asigură dezvoltările ulterioare rezultate din
necesităţi tehnice sau modificări legislative;
f) actualizează manualul on-line al aplicaţiei
informatice;
g) susţine cu expertiză tehnică Direcţia pentru
politici fiscale şi bugetare locale în exercitarea atribuţiilor ce îi revin
prin prezentul ordin.
Art. 3. - Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare
locale are următoarele atribuţii:
a) validează utilizatorii înscrişi pe pagina de
internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor;
b) actualizează nomenclatoarele aplicaţiei;
c) utilizează aplicaţia pentru realizarea de rapoarte diverse;
d) stabileşte cerinţele operaţionale în urma unor
modificări legislative;
e) evaluează aplicaţia din punct de vedere operaţional.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
ANEXA Nr. 1
CONDIŢII TEHNICE MINIME
Cerinţe tehnice minime necesare pentru accesarea
aplicaţiei:
a) calculator de configuraţie minimă pentru navigare pe
internet;
b) conexiune la internet;
c) aplicaţie informatică pentru navigare pe internet cu
javascript activat (de exemplu: Internet Explorer, Mozilla Firefox etc);
d) aplicaţie informatică pentru citirea documentelor
.pdf (Adobe Reader).
Fişierele care urmează a fi transmise spre încărcare pe
site-ul web trebuie să aibă următoarele caracteristici:
a) nu trebuie să depăşească dimensiunea totală de 5
megabytes;
b) să fie în format .pdf.
ANEXA Nr. 2
FORMULAR VALIDARE CONT UTILIZATOR
pentru accesul în aplicaţia de încărcare a
documentelor pe site-ul public al Ministerului Administraţiei şi Internelor
Instituţia
..................................................................................,
judeţul ..................................................................,
localitatea
..............................................................................................,
codul SIRUTA
....................................................................,
Numele ...............................................,
prenumele ........................................., funcţia
..........................................,
departamentul/direcţia...........................................,
telefon............................................, fax.........................................................,
adresă de e-mail*)
...................................................................................................................
.
Ordonator principal de credite,
..................................................
(numele şi prenumele în clar)
(semnătura şi
ştampila)
Data
........................................
NOTĂ:
Contul de utilizator este creat on-line, din aplicaţie,
însă nu va putea fi folosit pentru accesul în aplicaţie până la activarea
acestuia de către administratorul aplicaţiei.
*) Formularul va fi completat obligatoriu cu litere de
tipar.