E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 105 din 22 aprilie 2003

privind aprobarea Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040 si aprobarea componentelor nominale ale comisiei centrale si comisiilor teritoriale de avizare

ACT EMIS DE: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 346 din 21 mai 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobata si modificata prin Legea nr. 466/2001, ale art. 48, 62, 64, 68 si 110 din Legea apelor nr. 107/1996 si ale art. 8 si 13 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii,
    in temeiul prevederilor Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 116/289/2002 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si lacurilor de acumulare - NTLH-022 si a Metodologiei privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale - NTLH-023,
    in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea Administratiei Nationale "Apele Romane",
    in baza avizului tehnic consultativ al Biroului Operativ al Comisiei Nationale pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice din data de 3 aprilie 2003,
    in temeiul prevederilor art. 7 si ale anexei nr. 3 ale Hotararii Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 352/2001,

    ministrul apelor si protectiei mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Instructiunile de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040, prevazute in anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    Art. 2
    Pentru barajele incadrate in categoriile de importanta A si B competentele de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in conditii de siguranta revin Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
    Art. 3
    Pentru barajele incadrate in categoriile de importanta C si D competentele de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in conditii de siguranta, precum si organizarea comisiilor teritoriale de avizare pentru aceste baraje revin Administratiei Nationale "Apele Romane" si directiilor de ape bazinale aflate in structura sa, conform prevederilor Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040, prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 4
    Se aproba modelul de aviz privind documentatia de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor, prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 5
    Se aproba modelul de autorizatie/acord de functionare in siguranta a barajului, prevazut in anexa nr. 3.
    Art. 6
    Se aproba componentele nominale ale comisiilor centrale si teritoriale de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor prevazute in anexele nr. 4 - 8 la prezentul ordin.
    Art. 7
    Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 8
    Directia sinteze, cadastru si resurse din cadrul Directiei generale de gospodarire a apelor din Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si Administratia Nationala "Apele Romane" si directiile de ape bazinale aflate in structura sa vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 9
    Instructiunile prevazute la art. 1 se aplica si pentru documentatiile de expertiza tehnica a starii de siguranta in exploatare a barajelor evidentiate cu risc crescut de avariere, rapoartelor de expertiza, documentatiilor de contraexpertiza efectuate ca urmare a contestatiilor formulate de beneficiar sau de organele abilitate sa controleze siguranta barajelor, dispuse de Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice de pe langa Ministerul Apelor si Protectiei Mediului sau de biroul operativ al acesteia, precum si documentatiilor intocmite in conformitate cu prevederile Procedurii de trecere in conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor - NTLH-033, aprobate prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 119/2002.
    Art. 10
    Pentru analiza documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor prevazute la art. 9 in cadrul comisiilor de avizare, pentru emiterea avizului asupra acestor documentatii, precum si pentru emiterea autorizatiei si acordului de functionare in conditii de siguranta se percep tarife care se stabilesc in conditiile prevazute de lege, se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, se actualizeaza anual si se datoreaza Fondului apelor, constituit conform prevederii Legii apelor nr. 107/1996.
    Art. 11
    Anexele nr. 4 - 8 se pun la dispozitie celor interesati, la cererea scrisa adresata unitatilor precizate la art. 8.
    Art. 12
    La data emiterii prezentului ordin, Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 723/2002 pentru aprobarea Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040 si Decizia secretarului de stat pentru ape nr. 15.846/2002 de aprobare a componentei nominale a comisiilor centrale de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor, conform NTLH-040, isi inceteaza valabilitatea.

                 Ministrul apelor si protectiei mediului,
                               Petru Lificiu

    ANEXA 1

                                INSTRUCTIUNI
de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    (1) Se supun prevederilor prezentelor instructiuni barajele aflate in toate etapele de realizare si de exploatare: proiectare, executie, exploatare in perioada de executie, exploatare curenta, postutilizare, conservare sau abandonare, incadrate in categorii de importanta conform Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanta a barajelor - NTLH-021, aprobata prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 115/288/2002, denumite in continuare baraje.
    (2) Potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 466/2001, prin baraj se intelege orice lucrare hidrotehnica avand o structura existenta sau propusa, care este capabila sa asigure acumularea, permanenta ori nepermanenta, de apa, de deseuri industriale lichide sau solide depuse subacvatic (din industria chimica, industria energetica si din iazurile de decantare din industria miniera), precum si lucrarile hidrotehnice speciale, a caror rupere poate produce pierderea necontrolata a continutului acumulat, cu efecte negative deosebit de importante asupra mediului social, economic si/sau natural.
    Art. 2
    (1) Conform Procedurii de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in siguranta a barajelor - NTLH-032, aprobata prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 118/2002, pentru barajele aflate in exploatare sau in faza provizorie de punere in exploatare detinatorul sau administratorul acestora, precum si beneficiarii sau titularii de investitie pentru barajele noi sunt obligati sa obtina de la Ministerul Apelor si Protectiei Mediului sau de la unitatile abilitate de minister autorizatia de functionare in conditii de siguranta.
    (2) Pentru barajele noi sau in cazul interventiilor constructive care modifica parametrii de baza ai barajelor existente, beneficiarul sau titularul de investitie, in faza de proiectare, este obligat sa obtina acordul de functionare in conditii de siguranta.
    (3) Pentru barajele incadrate in categoriile de importanta A si B competentele de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in conditii de siguranta revin Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, iar pentru barajele incadrate in categoriile de importanta C si D competentele revin Administratiei Nationale "Apele Romane" si directiilor de ape bazinale aflate in structura sa, conform prevederilor prezentelor instructiuni, unitati denumite in continuare autoritati competente.
    Art. 3
    (1) Autorizatia/acordul de functionare in conditii de siguranta se obtine pe baza documentatiei de evaluare a sigurantei barajului respectiv, semnata de un expert certificat/avizat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, a avizului asupra acestei documentatii si, dupa caz, a proiectului de urmarire a comportarii in timp a barajului, conform prevederilor Procedurii de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in siguranta a barajelor - NTLH-032, iar eliberarea autorizatiei/acordului de functionare in conditii de siguranta se efectueaza dupa achitarea tarifelor stabilite in conditiile prevazute de lege si aprobate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
    (2) Documentatiile de evaluare a sigurantei barajelor reprezinta concluzia expertizei tehnice cu caracter special privind starea de exploatare in conditii de siguranta a barajelor, expertiza pe care, in conformitate cu prevederile art. 64 alin. (2) si ale art. 68 din Legea apelor nr. 107/1996, detinatorii de baraje, cu orice titlu, au obligatia sa o efectueze la termenele stabilite prin lege, indiferent de marimea barajului sau de folosintele acestuia.
    (3) In conformitate cu prevederile Legii nr. 466/2001, evaluarea sigurantei barajelor se realizeaza de experti tehnici atestati de Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii si ale actelor normative emise in aplicarea acestei legi, si certificati/avizati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor, denumiti in continuare experti.
    (4) Expertii care efectueaza evaluarea sigurantei barajelor sunt certificati, respectiv avizati, in conformitate cu Regulamentul privind organizarea si certificarea corpului de experti pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta A si B - NTLH-014 si cu Procedura de avizare a specialistilor pentru evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D - NTLH-015, aprobate prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 114/2002.
    Art. 4
    (1) Documentatiile de evaluare a sigurantei barajelor se efectueaza de catre experti, in conformitate cu Metodologia privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si lacurilor de acumulare - NTLH-022 sau cu Metodologia privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale - NTLH-023, aprobate prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului si al ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 116/289/2002 sau, dupa caz, in conformitate cu normele specifice pentru lucrarile care nu se incadreaza in metodologiile specificate mai sus, denumite in continuare metodologii specifice.
    (2) Avizarea documentatiilor se efectueaza de catre comisii de avizare constituite in conformitate cu prevederile prezentelor instructiuni, denumite astfel in continuare.
    (3) In functie de concluziile analizei, comisia de avizare poate emite avizul privind documentatia de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajului, pentru barajele existente, respectiv avizul privind proiectul barajului, pentru barajele noi, precum si avizul pentru celelalte documentatii prevazute la art. 2 alin. (3), denumit in continuare aviz. Avizul este semnat de presedintele, vicepresedintele si secretarul comisiei de avizare a documentatiei pentru barajul respectiv. Comisia de avizare poate solicita completari la documentatie si reprogrameaza avizarea acesteia sau o poate respinge fara a fi emis un aviz asupra acesteia.
    (4) In cazul unei documentatii in care expertul propune masuri si lucrari de punere in siguranta a barajului, comisia de avizare avizeaza documentatia, iar autoritatea competenta comunica detinatorului barajului concluziile din procesul-verbal al sedintei.
    (5) Dupa realizarea masurilor si lucrarilor stabilite in sedinta comisiei de avizare expertul intocmeste un raport de conformare, prin care confirma executia acestora, iar comisia de avizare reanalizeaza documentatia in vederea emiterii avizului. Raportul de conformare face parte integranta din noua documentatie ce va fi analizata in cadrul comisiei de avizare.
    (6) a) In cazul unei documentatii intocmite cu mai mult de un an inainte de data transmiterii acesteia pentru avizare la autoritatea competenta, detinatorul barajului va comanda expertului care a intocmit documentatia elaborarea unui raport de conformare. Raportul se va intocmi ca urmare a unei inspectii in teren a barajului si va confirma sau va infirma starea tehnica actuala si de siguranta in exploatare a barajului.
    b) In cazul confirmarii concluziilor din documentatia initiala raportul de conformare va face parte integranta din documentatia ce va fi transmisa pentru avizare la autoritatea competenta. In cazul in care expertul constata ca s-au produs evenimente recente de natura sa modifice starea de siguranta in functionare a barajului, detinatorul barajului va realiza masuri si lucrari de punere in siguranta a barajului propuse de expert, urmand apoi procedura prevazuta la alin. (5).
    (7) In cazul in care s-au produs evenimente recente de natura sa modifice starea de siguranta in functionare a barajului, indiferent de data la care s-a intocmit documentatia de evaluare a sigurantei barajului supus avizarii, raportul de conformare este obligatoriu sau detinatorul barajului va efectua o contraexpertiza, conform prevederilor legale.
    (8) Avizul este obligatoriu pentru ca autoritatile competente sa emita autorizatia/acordul de functionare in siguranta a barajului sau, dupa caz, sa ia decizia ce se impune, conform legii.
    (9) Autorizatia de functionare in conditii de siguranta se emite pe o perioada determinata, de maximum 7 ani pentru barajele din categoria de importanta A si B si de maximum 10 ani pentru celelalte baraje, durata fiind stabilita prin autorizatie de autoritatea emitenta, si se reinnoieste la expirare sau in cazul producerii unor accidente ori incidente in exploatare. Autorizatia de functionare in conditii de siguranta certifica indeplinirea exigentelor de performanta in perioada de exploatare si este obligatorie pentru obtinerea autorizatiei de gospodarire a apelor si de protectia mediului pentru baraje.
    (10) Acordul de functionare in conditii de siguranta se refera la incadrarea in categoria de importanta a barajului conform legii, la adaptarea solutiilor de proiectare la conditiile de amplasament si la respectarea normelor si reglementarilor legale, precum si a experientei in domeniu. Acordul de functionare in conditii de siguranta isi mentine valabilitatea pe toata durata executiei lucrarilor, cu conditia respectarii prevederilor cuprinse in acesta, iar daca o perioada de 2 ani de la data emiterii executia nu a inceput, acordul isi pierde valabilitatea. Acordul de functionare in conditii de siguranta poate fi reinnoit numai daca se respecta integral prevederile documentatiei pentru care s-a emis acordul initial. Acordul de functionare in siguranta este obligatoriu pentru obtinerea autorizatiei de constructie.
    Art. 5
    (1) Coordonarea, indrumarea si urmarirea activitatii de evaluare a sigurantei barajelor existente, in constructie si noi, sunt realizate de Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor si a Altor Lucrari Hidrotehnice, denumita in continuare CONSIB, care functioneaza ca organism cu caracter consultativ pe langa Ministerul Apelor si Protectiei Mediului. CONSIB este constituita din reprezentanti ai ministerelor, regiilor autonome, societatilor comerciale de profil si ai institutiilor publice interesate si este condusa de un presedinte care este ministrul apelor si protectiei mediului.
    (2) Pentru rezolvarea problemelor curente si luarea deciziilor operative intre sedinte CONSIB desemneaza un birou operativ, denumit in continuare B.O.-CONSIB, compus din 9 membri si condus de un presedinte executiv, care este secretarul de stat pentru ape din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
    (3) CONSIB sau B.O.-CONSIB dispune expertizarea barajelor evidentiate cu risc crescut de avariere si dispune, daca este cazul, efectuarea de contraexpertize, ca urmare a contestatiilor formulate de beneficiar sau de autoritatile abilitate cu controlul sigurantei constructiilor. Aceste documentatii se analizeaza in cadrul comisiilor de avizare in regim de urgenta.

    CAP. 2
    Organizarea si competentele comisiilor de avizare

    Art. 6
    Avizarea documentatiilor de evaluare a sigurantei barajelor incadrate in categoriile de importanta A si B se realizeaza in cadrul comisiei centrale de avizare, organizata de catre Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, iar avizarea documentatiilor de evaluare a sigurantei barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D se realizeaza in cadrul comisiilor teritoriale de avizare, organizate de catre Administratia Nationala "Apele Romane", denumite in continuare comisii de avizare.
    Art. 7
    (1) Comisiile de avizare sunt formate din 21 - 24 de membri si membri supleanti si au urmatoarea structura organizatorica:
    - un presedinte;
    - un vicepresedinte;
    - 13 - 15 membri;
    - 5 - 7 membri supleanti;
    - un secretar din cadrul unui secretariat format din 4 - 7 membri, dintre care un sef secretariat (pentru fiecare avizare a unei documentatii, dintre acestia va fi numit un secretar care devine membru al comisiei de avizare).
    (2) Componenta nominala a comisiilor de avizare si structura organizatorica a acestora se propun de catre Directia sinteze, cadastru si resurse din cadrul Directiei generale de gospodarire a apelor din Ministerul Apelor si Protectiei Mediului si de catre Administratia Nationala "Apele Romane".
    (3) Componenta nominala a comisiilor de avizare se vizeaza de secretarul de stat pentru ape, se analizeaza in cadrul B.O.-CONSIB si se aproba prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului pe baza avizului consultativ al B.O.-CONSIB si a referatului secretarului de stat pentru ape.
    Art. 8
    (1) Comisia centrala de avizare, denumita in continuare comisia centrala, este formata din membrii B.O.-CONSIB si din alti specialisti din cadrul corpurilor de experti certificati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru evaluarea sigurantei barajelor incadrate in categoriile de importanta A si B.
    (2) Comisia centrala coopteaza ca membri supleanti specialisti din domeniile:
    a) barajelor, digurilor si cuvetelor lacurilor de acumulare, inclusiv ale constructiilor si instalatiilor-anexa aferente acestora;
    b) digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale;
    c) lucrarilor hidrotehnice speciale.
    (3) Comisia de avizare a unei documentatii este formata din presedinte, vicepresedinte, membrii prevazuti la alin. (1) si secretar si se completeaza cu membrii supleanti prevazuti la alin. (2), pe specificul barajului analizat in cadrul comisiei de avizare.
    (4) Secretariatul comisiei centrale este asigurat de personalul de specialitate numit din cadrul Directiei sinteze, cadastru si resurse din Ministerul Apelor si Protectiei Mediului. Pentru o documentatie supusa avizarii, aceasta directie va numi un secretar din randul membrilor secretariatului.
    Art. 9
    (1) Administratia Nationala "Apele Romane" efectueaza avizarea documentatiilor de evaluare a sigurantei barajelor in cadrul a 4 comisii teritoriale de avizare, denumite in continuare comisii teritoriale, organizate in urmatoarea arondare bazinala:
    I. Comisia teritoriala pentru zona Transilvania, cu sediul in municipiul Cluj-Napoca, aferenta barajelor de pe raza administrativa a Directiei Apelor Somes - Tisa, Directia Apelor Crisuri, Directiei Apelor Mures si Directiei Apelor Banat;
    II. Comisia teritoriala pentru zona de vest a Munteniei, cu sediul in municipiul Pitesti, aferenta barajelor de pe raza administrativa a Directiei Apelor Jiu, Directiei Apelor Olt si Directiei Apelor Arges - Vedea;
    III. Comisia teritoriala pentru zona de est a Munteniei, cu sediul in municipiul Buzau, aferenta barajelor de pe raza administrativa a Directiei Apelor Ialomita - Buzau si Directiei Apelor Dobrogea - Litoral;
    IV. Comisia teritoriala pentru zona Moldova, cu sediul in municipiul Iasi, aferenta lucrarilor de pe raza administrativa a Directiei Apelor Siret si Directiei Apelor Prut - Barlad si Exploatarea complexa Stanca - Costesti.
    (2) Sediile secretariatelor comisiilor teritoriale sunt la sediile celor patru directii de ape ale Administratiei Nationale "Apele Romane", precizate la alin. (1).
    Art. 10
    (1) Membrii comisiilor teritoriale sunt specialisti din cadrul urmatoarelor structuri:
    a) B.O.-CONSIB;
    b) CONSIB;
    c) Ministerul Apelor si Protectiei Mediului;
    d) Administratia Nationala "Apele Romane", inclusiv din cadrul directiilor de ape bazinale aflate in structura sa;
    e) corpurile de experti certificati/avizati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru evaluarea sigurantei barajelor;
    f) membri ai inspectoratelor judetene in constructii, ai autoritatilor publice locale, ai unitatilor detinatoare de baraje, de proiectare si constructii, dupa caz, din judetul unde este amplasat barajul.
    (2) Comisiile teritoriale coopteaza ca membri supleanti specialisti din domeniile:
    a) barajelor, digurilor si cuvetelor lacurilor de acumulare, inclusiv ale constructiilor si instalatiilor-anexa aferente acestora;
    b) digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale;
    c) lucrarilor hidrotehnice speciale.
    (3) Comisia de avizare a unei documentatii este formata din presedinte, vicepresedinte, membrii prevazuti la alin. (1) si secretar si se completeaza cu membrii supleanti prevazuti la alin. (2), pe specificul barajului analizat in cadrul comisiei de avizare.
    (4) Secretariatul comisiilor teritoriale este asigurat de personal de specialitate numit din cadrul tuturor directiilor de ape bazinale arondate la o comisie teritoriala si este asigurat, pentru o documentatie supusa avizarii, de catre o persoana dintre acestia, numita de conducerea directiei.
    Art. 11
    La sedintele de avizare ale comisiilor de avizare participa in calitate de invitati:
    - delegatul detinatorului barajului, cu competente pentru participarea la avizare;
    - expertul certificat care a elaborat documentatia de evaluare a barajului;
    - raportorul care a intocmit referatul de conformitate;
    - alti specialisti in domeniu, nominalizati de secretariat.
    Art. 12
    (1) Comisiile de avizare sunt constituite statutar prin prezenta obligatorie a presedintelui sau a vicepresedintelui si a cel putin jumatate din numarul total al membrilor, inclusiv al membrilor supleanti cooptati pentru avizarea unei documentatii, iar deciziile sunt luate cu cel putin doua treimi din numarul voturilor celor prezenti.
    (2) In cazul in care un membru al comisiei de avizare convocat nu poate participa la sedinta de avizare, poate delega o alta persoana. In cazul in care nu se deleaga o alta persoana, secretariatul va completa componenta nominala a comisiei de avizare cu unul dintre membrii supleanti, pentru a se putea crea cadrul statutar al sedintei de avizare. Nominalizarea membrilor supleanti se poate face si telefonic.
    (3) Componenta nominala a comisiilor de avizare se va actualiza periodic prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, dar nu mai devreme de 2 ani de la prima nominalizare si numai in cazul in care se schimba cel putin jumatate din membrii comisiilor.

    CAP. 3
    Procedura de avizare

    Art. 13
    (1) Cererea de avizare, continand si datele de identificare a barajului (conform prevederilor modelului de aviz prevazut in anexa nr. 2) si documentatia completa de evaluare a sigurantei barajului, in doua exemplare, sunt inaintate de detinator la urmatoarele autoritati competente:
    a) Directia sinteze, cadastru si resurse din cadrul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, pentru barajele incadrate in categoriile de importanta A si B;
    b) directia de ape bazinale a Administratiei Nationale "Apele Romane" pe teritoriul careia se afla amplasat barajul, pentru barajele incadrate in categoriile de importanta C si D.
    (2) Prin documentatie completa de evaluare a sigurantei barajului se intelege:
    a) documentatie care sa cuprinda etapele de evaluare a sigurantei barajului in conformitate cu prevederile metodologiilor specifice si sa contina concluzia expertului certificat/avizat de minister privind cele trei situatii posibile in care se afla barajul: poate continua sa fie exploatat in conditii normale, poate continua sa fie exploatat in conditii de restrictii sau exploatarea trebuie oprita;
    b) fisa de evidenta a barajului, actualizata la momentul in care se solicita avizarea.
    (3) In cazul in care se propune oprirea exploatarii, expertul trebuie sa recomande si procedura de urmat, respectiv sistarea temporara a exploatarii pana la realizarea lucrarilor de punere in siguranta a barajului sau propunerea de trecere in conservare, postutilizare ori abandonare a acestuia.
    Art. 14
    (1) Pentru ca documentatia de evaluare a sigurantei unui baraj sa poata fi analizata in cadrul comisiei de avizare, autoritatea compententa va analiza documentatia respectiva si va intocmi un referat de avizare. In referat se vor prezenta sintetic datele tehnice ale barajului si concluziile expertului, se va constata ca documentatia este completa si se va propune data la care sa fie convocata comisia de avizare sau, dupa caz, se va constata ca documentatia este incompleta si se vor consemna elementele lipsa.
    (2) In cazul unei documentatii incomplete, in termen de 10 zile de la data inregistrarii cererii si a primirii documentatiei transmise de detinatorul barajului respectiv, autoritatea competenta ii va comunica acestuia in scris elementele necesare pentru supunerea documentatiei la avizare.
    (3) In cazul in care din documentatia si din concluziile expertului care a efectuat evaluarea sigurantei barajului rezulta ca barajul respectiv prezinta risc iminent de cedare sau are probleme grave privind siguranta in exploatare, autoritatea competenta va informa imediat detinatorul si autoritatile tutelare de resort si va propune convocarea de urgenta a unei sedinte largite a B.O.-CONSIB in vederea analizarii situatiei si stabilirii masurilor care se impun.
    Art. 15
    In cazul documentatiei complete de evaluare a sigurantei barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D, aceasta impreuna cu referatul de avizare se inainteaza la comisia teritoriala la care este arondata directia de ape bazinale respectiva. Comisia teritoriala va programa avizarea documentatiei si va anunta in scris detinatorul barajului.
    Art. 16
    (1) Pentru a constata conformitatea intocmirii documentatiilor in baza prevederilor metodologiilor specifice, autoritatea competenta va numi un raportor care va analiza documentatia de evaluare a sigurantei barajului respectiv si va intocmi un referat de conformitate.
    (2) In referat raportorul va face o prezentare generala a continutului documentatiei si va prezenta opinia sa pentru una dintre situatiile:
    a) documentatia si concluziile expertului sunt suficiente pentru a fi analizate in cadrul comisiei de avizare;
    b) concluziile asupra sigurantei in exploatare a barajului respectiv sunt diferite de cele ale expertului;
    c) documentatia si concluziile expertului nu sunt suficiente pentru analiza in cadrul comisiei de avizare a starii de siguranta in exploatare a barajului respectiv, propunand completarea sau respingerea documentatiei sau, dupa caz, masurile ce se impun pentru rezolvarea situatiei constatate.
    (3) Raportorii vor fi propusi de autoritatile competente din randul membrilor corpurilor de experti certificati de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, pentru barajele din competenta comisiei centrale, si din randul membrilor corpurilor de experti certificati/avizati de minister, pentru barajele din competenta comisiilor teritoriale.
    (4) Raportorii vor fi propusi astfel incat sa fie antrenati in mod echitabil toti membrii corpurilor de experti certificati/avizati de minister, iar un raportor sa nu efectueze referate de conformitate la mai mult de o treime din numarul documentatiilor analizate in timpul unui an. Stabilirea raportorilor se poate face cu consultarea B.O.-CONSIB sau a corpurilor de experti.
    (5) Autoritatea competenta transmite raportorului un exemplar din documentatia de evaluare si o copie a referatului de avizare in vederea intocmirii referatului de conformitate. Documentatia se restituie autoritatii competente o data cu referatul intocmit de raportor.
    (6) Raportorii prezinta referatele la sedintele de avizare a documentatiilor respective si participa la analiza si luarea deciziei finale a comisiei de avizare.
    (7) Stabilirea datei unei sedinte de avizare se efectueaza de autoritatea competenta cu 14 zile inainte, iar convocarea membrilor se face prin grija secretarului comisiei.
    (8) Documentatia aflata la sediul secretariatului comisiei de avizare poate fi consultata de catre membrii comisiei de avizare imediat dupa convocarea la sedinta de analiza. De asemenea, acestia pot solicita transmiterea prin fax sau e-mail a referatului de avizare.
    (9) In functie de concluziile referatului de conformitate si analizei documentatiei, comisia de avizare hotaraste emiterea avizului cu una dintre recomandarile de mai jos:
    a) emiterea autorizatiei/acordului de functionare in siguranta a barajului;
    b) emiterea autorizatiei de functionare in conditii de restrictii privind siguranta barajului;
    c) acceptarea documentatiei de evaluare si declansarea procedurii de conservare, postutilizare sau abandonare a barajului.
    (10) In functie de concluziile referatului de conformitate si analizei documentatiei, comisia de avizare poate solicita completari si reprograma avizarea documentatiei.
    (11) Modelul de aviz definit la art. 4 alin. (5) este prevazut in anexa nr. 2.
    (12) Avizul se emite in doua exemplare, egal valabile, dintre care unul se transmite detinatorului barajului (exemplarul 1) si al doilea exemplar ramane la autoritatea emitenta (exemplarul 2). In cazul aplicarii procedurii de emitere a acordului, avizul se emite intr-un singur exemplar si nu se transmite detinatorului barajului. Avizul se emite in maximum o saptamana de la data tinerii sedintei.
    (13) In termen de 10 zile de la data primirii cererii de autorizare sau a cererii pentru emiterea acordului de functionare in conditii de siguranta a barajului, impreuna cu documentele prevazute la art. 22 alin. (2) din NTLH-032, autoritatea competenta va emite Autorizatia de functionare in conditii de siguranta a barajului sau Acordul de functionare in conditii de siguranta pentru proiectul barajului.
    (14) Autorizatia/acordul de functionare in conditii de siguranta se emite in doua exemplare, egal valabile, dintre care un exemplar se transmite detinatorului barajului (exemplarul 1) si al doilea ramane la autoritatea emitenta (exemplarul 2). Autorizatia/acordul de functionare in conditii de siguranta se elibereaza detinatorului in baza documentului de achitare a tarifului aprobat.
    (15) Modelul de autorizatie/acord de functionare in conditii de siguranta este prevazut in anexa nr. 3.
    (16) Dupa terminarea procedurii de avizare si emiterea autorizatiei sau acordului de functionare in conditii de siguranta, un exemplar din documentatia de evaluare, stampilat pentru neschimbare, se restituie detinatorului. Stampila va purta denumirea autoritatii competente, denumirea comisiei de avizare, sintagma "AVIZAT" si data avizarii.
    (17) In cazul pierderii sau distrugerii avizului, autorizatiei sau acordului de functionare in conditii de siguranta, detinatorul barajului poate solicita o copie autentificata la autoritatea emitenta.
    Art. 17
    (1) Exemplarul din documentatie care ramane la autoritatea competenta, impreuna cu avizul autoritatii competente, autorizatia/acordul de functionare in conditii de siguranta emisa/emis de aceasta, precum si fisa de evidenta a barajului, alte documente ulterioare privind siguranta in exploatare a barajului respectiv se arhiveaza intr-un dosar de obiectiv. Dosarul se pastreaza la autoritatea emitenta, are regim de "secret de serviciu" si are termen de pastrare pe toata durata de existenta a barajului.
    (2) Dosarele de obiectiv care contin informatii secrete se predau la Biroul documente secrete al autoritatii competente, conform prevederilor legale.
    Art. 18
    (1) Ordinea de zi, locul si frecventa sedintelor comisiilor de avizare sunt stabilite din initiativa proprie a fiecarei comisii de avizare, in functie de documentatiile primite pentru avizare sau de termenele stabilite prin programele anuale de esalonare a obtinerii autorizatiilor/acordurilor de functionare in conditii de siguranta a barajelor, aprobate prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului.
    (2) O documentatie completa trebuie supusa analizei in cadrul comisiei de avizare, in maximum 60 de zile de la inregistrarea acesteia la autoritatea competenta, sau se propune avizarea in regim de urgenta, daca starea de siguranta a barajului constatata din documentatie impune acest lucru.
    (3) In cazul in care, la propunerea detinatorului barajului ce urmeaza a fi analizat, sedinta de avizare se desfasoara in alt loc decat sediul comisiei de avizare respective, cheltuielile de transport, cazare si masa ale membrilor comisiei de avizare sunt asigurate de detinatorul barajului.

    CAP. 4
    Atributiile comisiilor de avizare

    Art. 19
    Comisiile de avizare au urmatoarele atributii:
    1. Analizeaza si verifica respectarea, in cadrul documentatiei de evaluare a sigurantei barajelor, a tratarii tuturor punctelor stabilite in continutul metodologiilor de evaluare, in conformitate cu prevederile metodologiilor specifice.
    2. Emit avize pentru documentatiile de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor care pot primi acordul/autorizatia de functionare in conditii de siguranta, propunand si perioada pentru care poate fi valabila autorizatia (acordul).
    3. Emit avize pentru documentatiile tehnico-economice de conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor, indiferent de detinator/administrator.
    4. Accepta documentatiile de evaluare a starii de siguranta in exploatare pentru barajele care nu indeplinesc conditiile de emitere a autorizatiei sau acordului de functionare in conditii de siguranta, stabilind conditiile suplimentare pentru reanalizarea documentatiei in cadrul altei sedinte de avizare.
    5. Propun reesalonarea avizarilor pentru documentatiile incomplete, cu precizarea datelor suplimentare necesare si a termenului stabilit pentru obtinerea autorizatiei/acordului de functionare in conditii de siguranta.
    6. Recomanda trecerea barajului in procedura de conservare, postutilizare sau abandonare, cu propunerea perioadei de realizare a acesteia.
    7. Constata incadrarea in termenele stabilite prin ordin al ministrului privitor la programul anual de esalonare a obtinerii autorizatiei de functionare in siguranta a barajului.
    8. Verifica daca expertul care a elaborat documentatia de evaluare a sigurantei barajului nu intra in contradictie cu prevederile legale privind apartenenta sa la colectivul de elaborare a proiectului, la executia sau asigurarea exploatarii barajului respectiv.
    9. Valideaza incadrarea barajului in categoria de importanta stabilita de proiectant pentru lucrarile noi sau in curs de executie.
    10. Pot contesta incadrarea barajelor existente in categoria de importanta stabilita de comisiile de urmarire a comportarii in timp ale detinatorilor de baraje si pot propune schimbarea categoriei de importanta, respectiv a indicelui de risc asociat respectivului baraj, cu prezentarea motivelor intemeiate care au condus la aceasta decizie.
    11. Solicita, dupa caz, de la comisiile de urmarire a comportarii in timp ale detinatorilor de baraje la nivel central si teritorial, date suplimentare pentru asigurarea conformarii cu datele tehnice detinute de acestea si utilizate in documentatiile de evaluare a starii de functionare in siguranta a barajelor supuse avizarii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 20
    Contestatiile detinatorilor de baraje asupra deciziilor comisiilor de avizare vor fi adresate presedintelui executiv al B.O.-CONSIB, pentru documentatiile aferente barajelor incadrate in categoriile de importanta A si B, si, respectiv, presedintelui CONSIB pentru documentatiile aferente barajelor incadrate in categoriile de importanta C si D. Deciziile dispuse de acestia sunt definitive.
    Art. 21
    (1) Membrii comisiilor de avizare beneficiaza de o indemnizatie de sedinta al carei cuantum va fi stabilit prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului, potrivit art. 20 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in raport cu timpul lucrat in afara programului normal de lucru.
    (2) Nivelul tarifelor pentru analiza documentatiilor in vederea eliberarii avizului, precum si bugetul de venituri si cheltuieli al comisiei de avizare se stabilesc prin ordin al ministrului apelor si protectiei mediului. Tarifele se actualizeaza anual pe baza indicelui de inflatie comunicat de Institutul National de Statistica.
    Art. 22
    Membrii comisiilor de avizare sunt obligati sa respecte secretul profesional asupra informatiilor cuprinse in documentatiile de evaluare a starii de functionare in siguranta a barajelor, in cazurile speciale prevazute de legislatia in vigoare.

    ANEXA 2
    (Model de aviz, conform prevederilor NTLH-040)

    MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
    ADMINISTRATIA NATIONALA "APELE ROMANE"

    Comisia centrala (teritoriala .......) de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor

                                  AVIZ
privind documentatia de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajului ..................... (faza de proiectare baraj nou sau, dupa caz, faza de proiectare interventii constructive la barajul existent), amplasat pe raul .................., pe teritoriul localitatii .............., judetul ..................
                      nr. ........ din ...............

    In conformitate cu prevederile art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobata si modificata prin Legea nr. 466/2001 (art. 6, pentru barajele noi sau in cazul interventiilor constructive care modifica parametrii de baza ai barajelor existente), ale Procedurii de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in siguranta a barajelor - NTLH-032, aprobata prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 118/2002, si ale Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040, aprobate prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003,
    in urma solicitarii .......................................................,
                          (unitatea detinatoare sau administratorul barajului)
inregistrata la ................................................................
                    (autoritatea competenta: Ministerul Apelor si Protectiei
                           Mediului sau Administratia Nationala "Apele
                                Romane" - Directia Apelor .......)
cu nr. ......../.........,
    Comisia centrala (teritoriala ..........) de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor, aprobata prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003, a avizat in sedinta din data de ................ starea de siguranta in exploatare a barajului
..............................................................................,
         (faza de proiectare baraj nou sau, dupa caz, faza de proiectare
                   interventii constructive la barajul existent)
avand urmatoarele date de identificare si caracteristici:
    1. denumire: ...............................................................
    2. amplasament (raul, bazinul hidrografic, codul cadastral, localitatea proxima, judetul): .............................................................
    3. detinator/administrator/proprietar: .....................................
    4. regimul juridic (in administrare/concesiune/proprietate, nr. de inventar Ministerul Finantelor Publice, nr. hotararii Guvernului, actul de proprietate, alte documente juridice): ......................................................
    5. date privind proiectarea, executia si exploatarea, conform fisei de evidenta a barajului, actualizata: .............................................
    6. categoria de importanta validata de B.O.-CONSIB: ........................
    7. concluziile expertului certificat/avizat privind siguranta in exploatare a barajului: ...................................................................
    Documentatia "Evaluarea finala (preliminara) a starii de siguranta in exploatare a barajului ..................", dupa caz, Proiectul ................, a fost intocmita de expertul ..............................., certificat/avizat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului cu Certificatul de expert/Avizul nr. ......../........, face obiectul Contractului nr. ......../........, incheiat de
...............................................................................
 (detinatorul barajului sau, dupa caz, beneficiarul sau titularul de investitie)
cu ............................................................................,
          (numele expertului sau unitatea care a intocmit documentatia)
si este compusa, de la caz la caz, din ..............................., conform
                                                 (nr. volume)
prevederilor NTLH-022 (NTLH-023), dupa caz, normativul ...................., si cuprinde:
    1. ........................................................................;
    2. ....................................................................... .
    Documentatia .................... este prezentata in anexa nr. 1.
    Referatul de conformitate asupra documentatiei sus-mentionate a fost intocmit de domnul .................., expert .................................. certificat/avizat de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului cu Certificatul/Avizul nr. ......./......., este inregistrat la
................................... cu nr. .......... din ................
   (autoritatea competenta)
si este prezentat in anexa nr. 2.
    Avand in vedere documentatia prezentata, referatul de conformitate si concluziile desprinse in urma discutiilor purtate in sedinta de avizare, consemnate in Procesul-verbal nr. ........../.........., prezentat in anexa nr. 3, comisia de avizare emite urmatorul

                                    AVIZ
privind documentatia de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajului ....................

    cu recomandarea (de la caz la caz):
    1. emiterii autorizatiei/acordului de functionare in conditii de siguranta a barajului (faza de proiectare baraj nou sau, dupa caz, faza de proiectare interventii constructive la barajul existent), pentru o perioada de ...... ani;
    2. emiterii autorizatiei de functionare in conditii de restrictii privind siguranta in exploatare a barajului, pentru o perioada de .......... ani;
    3. acceptarii documentatiei de evaluare a sigurantei barajului si declansarii procedurii de trecere in conservare, postutilizare sau abandonare a barajului.
    Avizul este valabil pana la data de .....................
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul aviz.
    Un exemplar din documentatia de evaluare a sigurantei barajului, cu semnatura, data si parafa autoritatii competente si a comisiei de avizare, pentru neschimbare, se transmite detinatorului barajului.
    Al doilea exemplar din documentatie, impreuna cu o copie a avizului
(exemplarul 2), se pastreaza la ................................................
                                         (autoritatea competenta)
si se constituie in dosar de obiectiv, conform prevederilor NTLH-040.

                         Secretar de stat pentru ape,
                                 (Director,)
                      Presedintele comisiei de avizare,
                 ............................................
                 (semnatura si parafa autoritatii competente)

                Vicepresedinte,                         Secretar,

    Avizul a fost emis in doua exemplare, egal valabile (intr-un exemplar, pentru acord).

    Ex. nr. 1 din 2
    (Ex. nr. 2 din 2)

    ANEXA 3
    [Model de autorizatie (acord), conform prevederilor NTLH-040]

    MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
    ADMINISTRATIA NATIONALA "APELE ROMANE"
    Directia Apelor ........................

                            AUTORIZATIE (ACORD)
de functionare in siguranta a barajului ................. (faza de proiectare pentru baraj nou sau, dupa caz, faza de proiectare pentru interventii constructive la barajul existent), amplasat pe raul ............., pe teritoriul localitatii ................, judetul .............
                       nr. ......... din ..............

    In conformitate cu prevederile art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobata si modificata prin Legea nr. 466/2001 (art. 6, pentru barajele noi sau in cazul interventiilor constructive care modifica parametrii de baza ai barajelor existente), ale Procedurii de emitere a acordului si autorizatiei de functionare in siguranta a barajelor - NTLH-032, aprobata prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 118/2002, si ale Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH-040, aprobate prin Ordinul ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003,
    in urma solicitarii .......................................................,
                          (unitatea detinatoare sau administratorul barajului)
inregistrata la ................................................................
                    (autoritatea competenta: Ministerul Apelor si Protectiei
                    Mediului sau Administratia Nationala "Apele Romane" -
                    Directia Apelor .....................)
cu nr. ......./........,
    in baza Avizului nr. ......./.........., emis de Comisia centrala (teritoriala ............) de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor pentru barajul ..................., amplasat pe raul ................, pe teritoriul localitatii ................., judetul ...................., prevazut in anexa nr. 1,
    Ministerul Apelor si Protectiei Mediului (Administratia Nationala "Apele Romane" - Directia Apelor ....................) emite

                           AUTORIZATIA (ACORDUL)

    De la caz la caz se va inscrie:
    1. de functionare in siguranta a barajului ................., de pe raul ...................., pentru o perioada de ........ ani, respectiv pana la data de ................;
    2. de functionare in conditii de restrictii privind siguranta in exploatare a barajului ...................., de pe raul ..................., pentru o perioada de ....... ani, respectiv pana la data de ..................;
    3. de functionare in conditii de siguranta a barajului ................., faza de proiectare pentru baraj nou sau, dupa caz, faza de proiectare pentru interventii constructive la barajul existent).

                          Secretar de stat pentru ape,
                                  (Director,)
                  ...........................................
                  (semnatura si parafa autoritatii competente)

    Autorizatia (Acordul) a fost emisa/emis in doua exemplare, egal valabile.

    Ex. nr. 1 din 2
    (Ex. nr. 2 din 2)



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 105/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 105 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 105/2003
Ordin 1382 2020
Ordin 3010 2011
privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategică şi financiară, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizării asistenţei financiare acordate României prin intermediul Fondului pentru Frontierele Externe din cadrul Programului general „Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii“
Ordin 2219 2010
pentru modificarea Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH - 040 si aprobarea componentelor nominale ale comisiei centrale si comisiilor teritoriale de avizare
Ordin 847 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului apelor si protectiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instructiunilor de organizare si functionare a comisiilor de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta in exploatare a barajelor - NTLH - 040 si aprobarea componentelor nominale ale comisiei centrale si comisiilor teritoriale de avizare, precum si pentru stabilirea unor tarife de avizare a documentatiilor de evaluare a starii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta A si B, de emitere a actelor de reglementare privind siguranta barajelor, precum si a indemnizatiilor de sedinta
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu