Având în vedere angajamentele constante şi termenele asumate de România în raport cu instituţiile Uniunii Europene, precum şi riscurile de aplicare asupra României a procedurii de infringement datorită lipsei unor măsuri, a căror reglementare nu mai poate fi amânată,având în vedere iminenţa condamnării României de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene în Cauza 2018/4.131 ce are ca obiect acţiunea în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor prin neaplicarea art. 103 alin. (1) şi (2) din Codul vamal al Uniunii, privind termenul maxim pentru comunicarea datoriei vamale prin care autorităţile române sunt puse în întârziere referitor la art. 244 alin. (1), (3) şi (4) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare,întrucât Comisia Europeană constată că în ceea ce priveşte art. 244 alin. (4) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, acesta nu se referă la limita de zece ani pentru comunicarea datoriei vamale stabilită la alin. (2) al art. 103 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 pentru datoria vamală survenită ca rezultat al unui act care, la data la care a fost săvârşit, era susceptibil de a conduce la iniţierea unor proceduri penale,întrucât existenţa la nivelul Comisiei Europene a Cauzei 2018/4.131 reprezintă o situaţie extraordinară care nu poate fi amânată şi ar putea duce, în situaţia neconformării, la condamnarea României de către Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, cu consecinţa aplicării unor sancţiuni pecuniare al căror cuantum ar putea fi unul semnificativ, de natură a afecta bugetul de stat şi îndeplinirea obiectivelor asumate de Guvern,deoarece Comisia Europeană a solicitat Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, prin Dosarul EU Pilot (2019) 9447 - document care reprezintă un act preliminar în cadrul procedurii de infringement -constatarea neconformităţii prevederilor art. 76 din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora nerespectarea termenului pentru depozitarea temporară se sancţionează şi cu măsura valorificării mărfurilor, contrar dispoziţiilor cuprinse în legislaţia vamală unională, întrucât Comisia Europeană învederează României că regulamentele UE în general, precum şi Regulamentul (UE) nr. 952/2013 sunt obligatorii şi sunt direct aplicabile în toate statele membre în conformitate cu art. 288 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene („TFUE"),având în vedere că, în conformitate cu dispoziţiile art. 148 alin. (4) din Constituţia României, republicată, autorităţile statului român s-au angajat să garanteze ducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din tratatele constitutive ale Uniunii Europene, din reglementările comunitare cu caracter obligatoriu şi din actul de aderare, este necesar să se abroge dispoziţiile care fac obiectul prezentei ordonanţe de urgenţă şi care contravin regulamentelor unionale,ţinând cont de disfuncţionalităţile şi problemele semnalate în mod constant de către Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică „OECD", ca urmare a neadaptării cadrului legal actual care reglementează libera circulaţie a mărfurilor la complexitatea şi dinamica activităţilor aferente acestui sector de activitate,deoarece OECD formulează sesizări cu privire la articolele 31, 32, 87, 116, 121, 137, 153, 168 din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi neimplementarea recomandărilor OECD privind eliminarea reglementărilor redundante din legislaţia vamală creează premisele încălcării principiului liberei circulaţii a mărfurilor ce are consecinţe negative asupra mediului de afaceri, luând în considerare Nota nr. 20/9.505/A.I.L. din 22.05.2018 cu privire la punerea în aplicare a recomandărilor OECD în privinţa unor prevederi legislative cu impact anticoncurenţial ce afectează activitatea economică din sectoarele construcţii, transport de mărfuri şi procesare agroalimentară, semnată de prim-ministrul României, având în vedere raportul elaborat de OECD în cadrul proiectului-pilot care a avut ca scop evaluarea reglementărilor în vigoare care limitează concurenţa în fiecare sector examinat, în care sunt menţionate articolele din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ce ar putea discrimina operatorii care nu deţin o filială în România,ţinând cont că recomandările OECD vizează eliminarea reglementărilor depăşite şi a paralelismelor din legislaţia vamală naţională,întrucât această stare de fapt şi de drept creează premisele încălcării principiului liberei circulaţii a mărfurilor şi are consecinţe negative asupra mediului de afaceri în ceea ce priveşte coerenţa legislaţiei vamale, este iminentă declanşarea procedurii de infringement şi pentru celelalte articole dintre cele menţionate de proiect deoarece, cu privire la acestea, Codul vamal al Uniunii conţine dispoziţii similare, contradictorii sau dispoziţii cu caracter de noutate,întrucât potrivit art. 16 alin. (2) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „În cazul existenţei unor paralelisme acestea vor fi înlăturate fie prin abrogare, fie prin concentrarea materiei în reglementări unice.",promovarea în regim de urgenţă a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se justifică în contextul în care Comisia Europeană poate identifica în legislaţia vamală naţională o serie de articole care contravin legislaţiei vamale unionale sau care sunt de natură să descurajeze sectoare ale economiei româneşti din perspectiva respectării normelor de concurenţă naţionale şi unionale,luând în considerare angajamentele şi termenele asumate de România în relaţia cu Comisia Europeană cu privire la aplicarea directă a regulamentelor Uniunii, precum şi urgenţa luării unor măsuri pentru asigurarea premiselor de stabilitate, coerenţă şi certitudine legislativă, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.ARTICOL UNIC Articolele 1, 4, 31-37, 39-56, 58-82, 84-93, 95-99, 101-268 şi 284 din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 19 aprilie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă .PRIM-MINISTRULUDOVIC ORBANContrasemnează:Ministrul finanţelor publice,Vasile-Florin CîţuMinistrul afacerilor externe,Bogdan Lucian Aurescu