ORDONANTA DE URGENTA Nr. 73 din 29 iunie 2005
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
107/2002 privind infiintarea Administratiei Nationale "Apele Romane"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 607 din 13 iulie 2005
Mentinandu-se necesitatea alinierii statutului juridic al Administratiei
Nationale "Apele Romane" la cerintele Directivei-cadru a apei
2000/60/CE, ca urmare a nominalizarii acesteia ca institutie de implementare a
directivelor europene, a aplicarii integrate, in mod unitar, a politicii si
strategiei in domeniul gospodaririi durabile a apelor,
avand in vedere necesitatea modificarii cat mai urgente a organizarii
structurilor din domeniul gospodaririi apelor in scopul intaririi cadrului
institutional si administrativ pentru implementarea angajamentelor specifice si
necesitatea raportarii acestora catre Comisia Europeana,
pentru perfectionarea actiunilor si masurilor operative de combatere si
prevenire a actiunii distructive a apelor, elemente care vizeaza interesul
public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea
Administratiei Nationale "Apele Romane", publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 404/2003, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) - (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
(1) Administratia Nationala <<Apele Romane>> este institutie
publica de interes national, cu personalitate juridica, avand ca scop
cunoasterea, protectia, punerea in valoare si utilizarea durabila a resurselor
de apa, monopol natural de interes strategic, precum si administrarea
infrastructurii Sistemului national de gospodarire a apelor.
(2) Administratia Nationala <<Apele Romane>> este persoana
juridica romana si functioneaza pe baza de gestiune si autonomie economica, in
coordonarea autoritatii publice centrale din domeniul apelor.
(3) Administratia Nationala <<Apele Romane>> isi desfasoara
activitatea in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutul de
organizare si functionare, aprobat prin hotarare a Guvernului.
(4) Administratia Nationala <<Apele Romane>> are in subordine
unitatile prevazute in anexa nr. 1."
2. La articolul 1, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat,
alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) Directiile de ape au in subordine sisteme de gospodarire a
apelor si sisteme hidrotehnice, cu statut de sediu secundar, unitati fara personalitate
juridica."
3. La articolul 2, alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Patrimoniul Administratiei Nationale <<Apele Romane>>,
infiintata ca institutie publica, se preia de la Administratia Nationala
<<Apele Romane>> care a functionat ca regie autonoma.
(2) Administratia Nationala <<Apele Romane>> administreaza
bunurile din domeniul public al statului, de natura celor prevazute la art. 136
alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicata, bunurile proprietate publica
prevazute de Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic
al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare, conform anexei nr. 2,
precum si patrimoniul propriu stabilit pe baza situatiilor financiare incheiate
la 31 decembrie 2004.
(3) Predarea-preluarea patrimoniului intre Administratia Nationala
<<Apele Romane>>, infiintata ca institutie publica, si
Administratia Nationala <<Apele Romane>>, care a functionat ca
regie autonoma, se va face prin protocol, pe baza situatiilor financiare
incheiate la 31 decembrie 2004."
4. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Administratia Nationala <<Apele Romane>> are urmatoarele
atributii principale:
a) gospodarirea durabila a resurselor de apa, aplicarea strategiei si a
politicii nationale si urmarirea respectarii reglementarilor in domeniu, precum
si a programului national de implementare a prevederilor legislatiei armonizate
cu directivele Uniunii Europene;
b) administrarea si exploatarea infrastructurii Sistemului national de
gospodarire a apelor;
c) gestionarea si valorificarea resurselor de apa de suprafata si
subterane, cu potentialele lor naturale, si a fondului national de date din
domeniu;
d) gospodarirea unitara si durabila a resurselor de apa de suprafata si
subterane si protectia acestora impotriva epuizarii si degradarii, precum si
repartitia rationala si echilibrata a acestor resurse;
e) administrarea, exploatarea, intretinerea, repararea si modernizarea
infrastructurii nationale de gospodarire a apelor, aflata in administrarea sa;
f) administrarea, exploatarea si intretinerea albiilor minore ale apelor, a
cuvetelor lacurilor si baltilor, in starea lor naturala sau amenajata, a
falezei si plajei marii, a zonelor umede si a celor protejate, aflate in
patrimoniu;
g) administrarea, exploatarea si intretinerea infrastructurii Sistemului
national de veghe hidrologica si hidrogeologica;
h) administrarea, exploatarea si intretinerea Sistemului national de
supraveghere a calitatii resurselor de apa;
i) realizarea sistemului informatic si de telecomunicatii in unitatile
sistemului de gospodarire a apelor; elaborarea de produse software in domeniul
gospodaririi apelor, hidrologiei si hidrogeologiei;
j) alocarea dreptului de utilizare a resurselor de apa de suprafata si
subterane, in toate formele sale de utilizare, cu potentialele lor naturale, cu
exceptia resurselor acvatice vii, pe baza de abonamente, conform prevederilor
Legii apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si a
serviciilor comune pe baza de contracte economice incheiate cu utilizatorii de
apa si cu alti beneficiari;
k) apararea impotriva inundatiilor prin lucrarile de gospodarire a apelor
aflate in administrarea sa si constituirea stocului de materiale si mijloace
specifice de aparare impotriva inundatiilor, aferente acestora;
l) intretinerea si exploatarea lucrarilor de gospodarire a apelor din
domeniul public al statului, cu rol de aparare impotriva inundatiilor aflate in
administrare;
m) avizarea lucrarilor si activitatilor ce se executa pe ape sau au
legatura cu apele, precum si eliberarea autorizatiilor de gospodarire a apelor;
n) instruirea si perfectionarea personalului din domeniul gospodaririi
apelor in centrele proprii de formare profesionala si/sau in colaborare cu alte
institutii specializate;
o) realizarea de anuare, sinteze, studii si cercetari de hidrologie,
hidrogeologie, de gospodarire a apelor si de mediu, instructiuni si monografii,
studii de impact, bilanturi de mediu;
p) realizarea de tiparituri in domeniul apelor;
r) elaborarea schemelor directoare de amenajare si management ale bazinelor
hidrografice;
s) efectuarea si/sau participarea la audituri si consultanta pentru terti
in vederea functionarii in siguranta a lucrarilor si constructiilor
hidrotehnice.
(2) Administratia Nationala <<Apele Romane>> raspunde de
urmatoarele activitati de interes national si social:
a) repararea lucrarilor de gospodarire a apelor din domeniul public al
statului, care se afla in administrarea Administratiei Nationale <<Apele
Romane>>, cu rol de aparare impotriva inundatiilor, si activitatile
operative de aparare impotriva inundatiilor;
b) refacerea si repunerea in functiune a lucrarilor de gospodarire a apelor
din domeniul public al statului, care se afla in administrarea Administratiei
Nationale <<Apele Romane>>, afectate de calamitati naturale sau de
alte evenimente deosebite;
c) cunoasterea resurselor de apa, precum si activitatile de hidrologie
operativa si prognoza hidrologica;
d) realizarea sarcinilor rezultate din aplicarea conventiilor si
acordurilor internationale din domeniul apelor si implementarea directivelor
Uniunii Europene din domeniul apelor, in scopul indeplinirii angajamentelor
luate de statul roman prin acordurile si conventiile internationale.
(3) Administratia Nationala <<Apele Romane>> este operator unic
pentru resursele de apa de suprafata naturale sau amenajate, indiferent de
detinatorul cu orice titlu al amenajarii, si pentru resursele de apa subterana,
indiferent de natura lor si a instalatiilor aferente, scop in care aloca
dreptul de utilizare a resurselor de apa cu potentialele lor naturale, in
conditiile legii, cu exceptia celor prevazute expres in reglementarile
specifice in vigoare.
(4) Administratia Nationala <<Apele Romane>> propune
autoritatii publice centrale din domeniul apelor, in conditiile legii,
reglementari specifice domeniului gospodaririi apelor."
5. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 3^1
(1) In vederea indeplinirii atributiilor de elaborare a schemelor
directoare de amenajare si management ale apelor pe bazine sau grupe de bazine
hidrografice si de aplicare a prevederilor legislatiei armonizate cu
directivele Uniunii Europene din domeniul gospodaririi apelor, Administratia
Nationala <<Apele Romane>> colaboreaza cu autoritatile publice
centrale, consiliile judetene, consiliile locale, utilizatorii de apa si cu
organizatii neguvernamentale.
(2) Persoanele juridice si fizice prevazute la alin. (1) au obligatia de a
pune la dispozitie Administratiei Nationale <<Apele Romane>> toate
informatiile necesare pentru elaborarea schemelor directoare si a programelor
de masuri, inclusiv cele pentru stabilirea cerintelor de apa, de valorificare a
potentialului apelor si de aparare impotriva inundatiilor pe ansamblul
teritoriului national, pe etape de dezvoltare, la termenele solicitate si
raspund in totalitate de corectitudinea tuturor datelor furnizate si de
respectarea termenelor de realizare a programelor de masuri."
6. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Cheltuielile pentru functionarea Administratiei Nationale <<Apele
Romane>> se vor asigura din venituri proprii, rezultate din aplicarea
mecanismului economic specific in domeniul gospodaririi cantitative si
calitative a apelor.
(2) Mecanismul economic specific domeniului gospodaririi durabile a
resurselor de apa, prevazut in anexa nr. 3, include sistemul de contributii,
plati, bonificatii, tarife si penalitati.
(3) Administratia Nationala <<Apele Romane>> aplica sistemul de
contributii, plati, bonificatii, tarife si penalitati specifice de gospodarire
a resurselor de apa, prevazute in anexele nr. 4 - 7, tuturor utilizatorilor de
apa, indiferent de detinatorii cu orice titlu ai amenajarilor si instalatiilor.
(4) Penalitatile se aplica acelor utilizatori de apa la care se constata
abateri de la prevederile reglementate, atat pentru depasirea cantitatilor de
apa utilizate, cat si pentru concentratiile de substante impurificatoare
evacuate in resursele de apa.
(5) Cuantumul contributiilor specifice de gospodarire a resurselor de apa,
a tarifelor si penalitatilor este prevazut in anexele nr. 5, 6 si 7 si se
reactualizeaza periodic prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii
publice centrale din domeniul apelor.
(6) De la bugetul de stat, bugetele locale si din surse proprii ale
persoanelor fizice si juridice se vor asigura cheltuielile pentru:
a) actiunile operative de interes public de aparare impotriva inundatiilor,
fenomenelor hidrometeorologice periculoase si accidentelor la constructiile
hidrotehnice, precum si cele pentru constituirea stocului de materiale si
mijloace de aparare;
b) intretinerea si repararea lucrarilor cu rol de aparare impotriva
inundatiilor, refacerea si repunerea in functiune a lucrarilor de gospodarire a
apelor afectate de calamitati naturale sau alte evenimente deosebite.
(7) Finantarea actiunilor de interes national si social prevazute la art. 3
alin. (2) lit. a) - c) se asigura de la bugetul de stat, iar a celor prevazute
la art. 3 alin. (2) lit. d), din surse proprii ale Administratiei Nationale
<<Apele Romane>> si in completare din bugetul de stat, pe baza
programelor aprobate in bugetul autoritatii publice centrale din domeniul
apelor. Finantarea activitatilor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. d) - s) se
sustin din sursele proprii ale Administratiei Nationale <<Apele
Romane>>.
(8) Bugetul de venituri si cheltuieli al Administratiei Nationale
<<Apele Romane>> se aproba de organul de conducere al institutiei,
cu acordul conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor, in
conditiile legii.
(9) Administratia Nationala <<Apele Romane>> gestioneaza
veniturile proprii din aplicarea mecanismului economic specific domeniului
gospodaririi apelor si organizeaza conducerea contabilitatii acestora, conform
prevederilor legale in vigoare.
(10) Administratia Nationala <<Apele Romane>> poate beneficia
de credite cu dobanda preferentiala si facilitati in domeniul impozitelor si
taxelor in conditiile legii.
(11) Administratia Nationala <<Apele Romane>> ca institutie
publica preia toate drepturile si este tinuta sa raspunda de toate obligatiile
Administratiei Nationale <<Apele Romane>>, cu statut de regie
autonoma, cu exceptia celor prevazute in mod expres de Legea nr. 107/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare."
7. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Conducerea Administratiei Nationale <<Apele Romane>> este
asigurata de un consiliu de administratie, compus din 11 membri.
(2) Presedintele consiliului de administratie este directorul general al
Administratiei Nationale <<Apele Romane>>, numit prin ordin al
conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor, acesta
indeplinind si calitatea de ordonator secundar de credite pentru fondurile de
la bugetul de stat. Conducatorii unitatilor cu personalitate juridica
subordonate sunt ordonatori tertiari de credite, in raport cu sarcinile
acestora, potrivit legii.
(3) Membrii consiliului de administratie sunt numiti si revocati prin ordin
al conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor.
(4) Atributiile si competentele consiliului de administratie sunt prevazute
in statutul privind organizarea si functionarea Administratiei Nationale
<<Apele Romane>>.
(5) Salarizarea personalului preluat de Administratia Nationala
<<Apele Romane>> se face in conformitate cu reglementarile legale
aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii.
(6) Salariul si celelalte drepturi salariale ale directorului general se
propun, in conditiile legii, de consiliul de administratie si se aproba prin
ordin al conducatorului autoritatii publice centrale in domeniul apelor."
8. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Activitatile nespecifice gospodaririi apelor, ca urmare a reorganizarii
Administratiei Nationale <<Apele Romane>>, pot fi lichidate sau
externalizate, in baza hotararii consiliului de administratie, in conditiile
legii.
(2) Externalizarea activitatilor prevazute la alin. (1) se poate realiza
prin urmatoarele metode:
a) concesionare de activitati si active din patrimoniul propriu;
b) vanzare de active din patrimoniul propriu;
c) infiintarea de societati comerciale cu actionariat unic;
d) transfer de activitati si active catre alte persoane juridice;
e) asociere cu alte persoane juridice sau fizice, sub diferite forme
legale;
f) alte metode prevazute de lege."
9. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
Personalul Administratiei Nationale <<Apele Romane>>, cu statut
de regie autonoma, este preluat de noua structura conform prevederilor legale
in vigoare."
10. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
In intelesul prezentei ordonante de urgenta, termenii specifici utilizati
sunt cei definiti prin Legea nr. 107/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare."
11. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezenta ordonanta de
urgenta."
12. Articolele 11, 12 si 13 se abroga.
13. Anexele nr. 2 - 8 se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 7*) la prezenta
ordonanta de urgenta.
------------
*) Anexele nr. 1 - 7 sunt reproduse in facsimil.
Art. 2
(1) Statutul privind organizarea si functionarea Administratiei Nationale
"Apele Romane" se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de 60
de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Predarea-preluarea patrimoniului intre Administratia Nationala
"Apele Romane", infiintata ca institutie publica, si Administratia
Nationala "Apele Romane", care a functionat ca regie autonoma, se face
prin protocol, pe baza situatiilor financiare incheiate la 31 decembrie 2004,
in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de
urgenta.
(3) Exercitiul financiar al Administratiei Nationale "Apele
Romane", ca institutie publica, incepe cu data de 1 a lunii urmatoare
datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta se va incheia un nou contract colectiv de munca.
(5) Personalul Administratiei Nationale "Apele Romane" si al
unitatilor subordonate nu se incadreaza in categoria functionarilor publici.
Art. 3
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002 privind infiintarea
Administratiei Nationale "Apele Romane", publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 691 din 20 septembrie 2002, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 404/2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin
prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Lucia Ana Varga,
secretar de stat
Ministrul economiei si comertului,
Codrut Ioan Seres
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
DENUMIREA SI SEDIILE
unitatilor aflate in subordinea Administratiei Nationale "Apele
Romane"
A. Unitati cu personalitate juridica:
1. Directia Apelor Somes - Tisa, organizata la nivelul districtului de
bazin Somes - Tisa, cu sediul in municipiul Cluj-Napoca, Str. Vanatorului nr.
17, judetul Cluj;
2. Directia Apelor Crisuri, organizata la nivelul districtului de bazin
Crisuri, cu sediul in municipiul Oradea, str. Ion Bogdan nr. 25, judetul Bihor;
3. Directia Apelor Mures, organizata la nivelul districtului de bazin
Mures, cu sediul in municipiul Targu Mures, str. Koteles Samuel nr. 33, judetul
Mures;
4. Directia Apelor Banat, organizata la nivelul districtului de bazin
Banat, cu sediul in municipiul Timisoara, bd. Mihai Viteazul nr. 32, judetul
Timis;
5. Directia Apelor Jiu, organizata la nivelul districtului de bazin Jiu, cu
sediul in municipiul Craiova, Str. Dunarii nr. 48, judetul Dolj;
6. Directia Apelor Olt, organizata la nivelul districtului de bazin Olt, cu
sediul in municipiul Ramnicu Valcea, str. Remus Belu nr. 6, judetul Valcea;
7. Directia Apelor Arges - Vedea, organizata la nivelul districtului de
bazin Arges - Vedea, cu sediul in municipiul Pitesti, str. Campulung nr. 6 - 8,
judetul Arges;
8. Directia Apelor Buzau - Ialomita, organizata la nivelul districtului de
bazin Buzau - Ialomita, cu sediul in municipiul Buzau, str. Bucegi nr. 20 bis,
judetul Buzau;
9. Directia Apelor Siret, organizata la nivelul districtului de bazin
Siret, cu sediul in municipiul Bacau, str. Cuza Voda nr. 1, judetul Bacau;
10. Directia Apelor Prut, organizata la nivelul districtului de bazin Prut
- Barlad, cu sediul in municipiul Iasi, str. Theodor Vascauteanu nr. 10,
judetul Iasi;
11. Directia Apelor Dobrogea - Litoral, organizata la nivelul districtului
de bazin Dobrogea - Litoral, cu sediul in municipiul Constanta, bd. Mircea cel
Batran nr. 127, judetul Constanta;
12. Institutul National de Hidrologie si Gospodarire a Apelor, cu sediul in
municipiul Bucuresti, sos. Bucuresti - Ploiesti nr. 97.
B. Unitati fara personalitate juridica:
1. Exploatarea Complexa Stanca-Costesti, organizata la nivelul acumularii
Stanca-Costesti, cu sediul in municipiul Iasi, str. Toma Cosma nr. 13, judetul
Iasi;
2. Centrul de Formare si Pregatire a Personalului in Gospodarirea Apelor,
cu sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, sectorul 6;
3. Revista Hidrotehnica, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Edgar
Quinet nr. 6, sectorul 1.
C. Unitati fara personalitate juridica, in subordinea Directiilor de Ape:
1. Directia Apelor Somes - Tisa:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Maramures, cu sediul in municipiul Baia
Mare, Str. Hortensiei nr. 2;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Satu Mare, cu sediul in municipiul Satu
Mare, str. Mircea cel Batran nr. 81 A;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Bistrita-Nasaud, cu sediul in municipiul
Bistrita, str. Avram Iancu nr. 9;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Salaj, cu sediul in municipiul Zalau,
str. Corneliu Coposu nr. 91;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Cluj, cu sediul in municipiul
Cluj-Napoca, str. Donath nr. 157/a.
2. Directia Apelor Crisuri:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Bihor, cu sediul in municipiul Oradea,
Str. Atelierelor nr. 6;
- Sistemul Hidrotehnic independent Cris Alb, cu sediul in orasul Chisineu
Cris, Str. Infratirii nr. 38.
3. Directia Apelor Mures:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Arad, cu sediul in municipiul Arad, str.
Dragalina nr. 16;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Hunedoara, cu sediul in municipiul Deva,
str. C.A. Rosetti nr. 9;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Alba, cu sediul in municipiul Alba
Iulia, Str. Lalelelor nr. 7;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Mures, cu sediul in municipiul Targu
Mures, aleea Carpati nr. 61.
4. Directia Apelor Banat:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Caras-Severin, cu sediul in municipiul
Resita, Str. Caminelor nr. 9;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Timis, cu sediul in municipiul
Timisoara, str. Gheorghe Adam nr. 15;
5. Directia Apelor Jiu:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Dolj, cu sediul in municipiul Craiova,
Prelungirea Severinului nr. 169A;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Gorj, cu sediul in municipiul Targu Jiu,
bd. Ecaterina Teodoroiu nr. 99;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Mehedinti, cu sediul in municipiul
Drobeta-Turnu Severin, bd. Carol 1A;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Petrosani, cu sediul in oras Aninoasa,
str. Danutoni nr. 2.
6. Directia Apelor Olt:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Covasna, cu sediul in municipiul Sfantu
Gheorghe, str. Lunca Oltului nr. 7;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Harghita, cu sediul in municipiul
Miercurea-Ciuc, Str. Progresului nr. 16;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Brasov, cu sediul in municipiul Brasov,
str. Maior Cranta nr. 32;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Sibiu, cu sediul in municipiul Sibiu,
Str. Somesului nr. 49;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Valcea, cu sediul in municipiul Ramnicu
Valcea, str. Remus Belu nr. 6;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Olt, cu sediul in municipiul Slatina,
str. Strehareti nr. 156;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Priza Olt, cu sediul in municipiul
Ramnicu Valcea, str. Buridava nr. 60.
7. Directia Apelor Arges - Vedea:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Arges, cu sediul in satul Valea Mare,
comuna Stefanesti;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Ilfov - Bucuresti, cu sediul in municipiul
Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, sectorul 6;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Giurgiu, cu sediul in orasul Mihailesti,
jud. Giurgiu;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Teleorman, cu sediul in municipiul
Alexandria, str. 1 Mai nr. 124;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Vacaresti, cu sediul in comuna
Vacaresti, jud. Dambovita;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Olt, cu sediul in satul Jitaru, orasul
Scornicesti.
8. Directia Apelor Buzau - Ialomita:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Braila, cu sediul in municipiul Braila,
Str. Gradinii Publice nr. 6, etaj. 4;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Calarasi, cu sediul in municipiul
Calarasi, str. Chiciu nr. 2;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Ialomita, cu sediul in municipiul
Slobozia, str. Mihai Viteazul nr. 1;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Dambovita, cu sediul in municipiul
Targoviste, Str. Canalului nr. 1;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Prahova, cu sediul in municipiul
Ploiesti, str. Gheorghe Cantacuzino nr. 304 - 308;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Buzau, cu sediul in municipiul Buzau,
str. Bucegi nr. 20 bis;
- Exploatarea Sistem Zonal Prahova, cu sediul in municipiul Ploiesti, str.
Gheorghe Cantacuzino nr. 304.
9. Directia Apelor Siret:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Suceava, cu sediul in municipiul
Suceava, Str. Universitatii nr. 48;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Neamt, cu sediul in municipiul
Piatra-Neamt, str. Mihail Sadoveanu nr. 21;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Bacau, cu sediul in municipiul Bacau,
str. Cuza Voda nr. 1;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Vrancea, cu sediul in municipiul
Focsani, Str. Brailei nr. 121 - 123;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Siret, cu sediul in oras Siret, str.
Alexandru cel Bun nr. 61;
- Sistemul Hidrotehnic Independent Pascani, cu sediul in oras Pascani, str.
Abator nr. 35;
- Exploatare Sistem Zonal Caraboaia, cu sediul in localitatea Darmanesti,
Calea Trotusului nr. 1A.
10. Directia Apelor Prut:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Botosani, cu sediul in municipiul
Botosani, str. Nicolae Iorga nr. 37;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Iasi, cu sediul in municipiul Iasi, str.
Theodor Vascauteanu nr. 6;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui,
str. Alexandru Vlahuta nr. 4;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Galati, cu sediul in municipiul Galati,
str. Traian nr. 431.
11. Directia Apelor Dobrogea - Litoral:
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Tulcea, cu sediul in municipiul Tulcea,
str. Alexandru Ciucurencu nr. 3;
- Sistemul de Gospodarire a Apelor Constanta, cu sediul in municipiul
Constanta, str. Mircea cel Batran nr. 127.
ANEXA 2
(Anexa nr. 3 la Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
LISTA
cuprinzand bunurile de natura celor prevazute la art. 136 alin. (3) din
Constitutie, republicata, si in Legea nr. 213/1998, cu modificarile ulterioare,
aflate in administrarea exclusiva a Administratiei Nationale "Apele
Romane"
1. Apele cu potentialul lor valorificabil, cu exceptia resurselor acvatice
vii si cele ce pot fi folosite in interes public, cu albiile lor minore,
malurile si cuvetele lacurilor, cu bogatiile lor naturale, plajele si marea
teritoriala, precum si alte bunuri apartinand patrimoniului public de interes
national nominalizate in Hotararea Guvernului nr. 2060/2004 pentru aprobarea
inventarelor bunurilor din domeniul public al statului, anexa 13 paginile 136 -
396.
2. Fondul national de date de gospodarirea apelor.
ANEXA 3
(Anexa nr. 4 la Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
MECANISMUL ECONOMIC SPECIFIC
domeniului gospodaririi durabile a resurselor de apa
Art. 1
(1) Mecanismul economic specific domeniului gospodaririi cantitative si
calitative a resurselor de apa include sistemul de contributii, plati,
bonificatii, tarife si penalitati ca parte a modului de finantare a dezvoltarii
domeniului si de asigurare a functionarii Administratiei Nationale "Apele
Romane".
(2) Apa constituie o resursa naturala cu valoare economica in toate formele
sale de utilizare/exploatare. Conservarea, refolosirea si economisirea apei
sunt incurajate prin aplicarea de stimuli economici, inclusiv pentru cei ce
manifesta o preocupare constanta in protejarea cantitatii si calitatii apei,
precum si prin aplicarea de penalitati celor care risipesc sau polueaza
resursele de apa. Utilizatorii resurselor de apa platesc utilizarea acesteia
Administratiei Nationale "Apele Romane", in calitate de operator unic
al resurselor de apa.
(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (2) utilizatorii care folosesc apa
bruta in conditiile prevazute la art. 81 alin. (2) din Legea apelor nr. 107/1996,
cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2
(1) Administratia Nationala "Apele Romane" aplica sistemul de
contributii, plati, bonificatii, tarife si penalitati pentru activitatile
specifice si serviciile comune de gospodarire a resurselor de apa.
(2) Sistemul de contributii, plati, bonificatii, tarife si penalitati,
conform prevederilor Legii nr. 107/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare, se bazeaza pe principiile recuperarii costurilor pentru cunoasterea
si gestionarea resurselor de apa, "utilizatorul plateste" si
"poluatorul plateste".
(3) Administratia Nationala "Apele Romane" este singura in drept
sa aplice sistemul de contributii, plati, bonificatii, tarife si penalitati
specifice gospodaririi apelor, tuturor utilizatorilor de apa, indiferent de
detinatorul cu orice titlu al amenajarii, precum si din sursele subterane, cu
exceptia celor pentru care sunt reglementari specifice in vigoare.
(4) Contributiile specifice de gospodarire a apelor prevazute in anexa nr.
4 sunt diferentiate, in vederea stimularii economice a utilizarii durabile a
resurselor de apa, pe categorii de surse si grupe de utilizatori si pe
substantele poluante din apele uzate evacuate in resursele de apa.
(5) Contributiile prevazute la alin. (4) se percep lunar tuturor
utilizatorilor de apa.
Art. 3
(1) Dreptul de a utiliza resursele gestionate de Administratia Nationala
"Apele Romane" se obtine in baza abonamentului de
utilizare/exploatare incheiat cu operatorul unic si in baza platii contributiilor
prevazute in anexa nr. 4.
(2) Abonamentul cadru de utilizare/exploatare se aproba prin ordin al
conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul gospodaririi apelor si
se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
(3) Administratia Nationala "Apele Romane" va negocia si incheia
abonament de utilizare/exploatare cu utilizatorii de apa, conform solicitarii
acestora, in limitele prevederilor din actele de reglementare a folosintei din
punct de vedere al gospodaririi apelor.
(4) Calitatea apei brute asigurata in sursa este clasificata pe categorii,
conform normelor in vigoare.
Art. 4
(1) Pentru serviciile comune de gospodarire a apelor prestate de catre
Administratia Nationala "Apele Romane", prevazute in anexa nr. 4 punctul
II, tarifele se stabilesc prin negociere directa intre unitatile din subordinea
Administratiei Nationale "Apele Romane" si utilizatori.
(2) Prestarea serviciilor comune de gospodarire a apelor se face pe baza de
contracte incheiate cu beneficiarii.
Art. 5
Divergentele aparute la incheierea contractelor sau a abonamentelor de
utilizare/exploatare intre Directiile de Ape sau alte unitati din subordinea
Administratiei Nationale "Apele Romane" si utilizatori se negociaza
ca etapa finala a concilierii, la nivelul central al Administratiei Nationale
"Apele Romane", in prezenta reprezentantilor autoritatilor
competente.
Art. 6
(1) Administratia Nationala "Apele Romane", in relatiile cu
utilizatorii, acorda bonificatii si aplica penalitati, dupa caz.
(2) Utilizatorilor de apa care demonstreaza constant o grija deosebita
pentru folosirea rationala si protectia calitatii apelor, evacuand o data cu
apele uzate epurate substante impurificatoare in concentratii mai mici decat
cele inscrise in autorizatia de gospodarire a apelor, li se acorda, potrivit
legii, bonificatii. Bonificatiile se acorda in procent de pana la 10% din
valoarea anuala a contributiilor decontate, pe baza metodologiei stabilite prin
ordin al conducatorului autoritatii publice centrale din domeniul apelor, in
termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
(3) Administratia Nationala "Apele Romane" este singura in drept
sa constate si sa propuna cazurile in care se acorda bonificatii. Bonificatiile
se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale din
domeniul apelor.
(4) Penalitatile se aplica acelor utilizatori de apa la care se constata
abateri de la prevederile reglementate atat pentru depasirea cantitatilor de
apa utilizate, cat si a concentratiilor de substante impurificatoare evacuate
in resursele de apa. Cuantumul acestora este prevazut in anexa nr. 6 la
prezenta ordonanta de urgenta.
(5) Penalitatile se modifica periodic prin hotarare a Guvernului, la
propunerea autoritatii publice centrale in domeniul apelor.
(6) Constatarea abaterilor prevazute la alin. (4) se face de catre
personalul cu drept de control imputernicit in acest scop, prevazut de lege si
se consemneaza in procesele-verbale incheiate intre parti.
Art. 7
(1) Unitatile de gospodarie comunala care au in administrare retelele de
alimentare cu apa si de canalizare a localitatilor pot aplica penalitatile
prevazute in "Sistemul de contributii, plati, bonificatii, tarife si
penalitati" care face parte din mecanismul economic specific domeniului
apelor.
(2) Penalitatile incasate de unitatile de gospodarie comunala se fac venit
al acestora si se folosesc pentru modernizarea instalatiilor si
retehnologizarea statiilor de epurare a apelor uzate, conform legislatiei in
vigoare.
Art. 8
(1) Pentru obligatiile debitorului declarat insolvabil, dobanzile se
calculeaza pana la data incheierii procesului-verbal de constatare a
insolvabilitatii.
(2) Pentru obligatiile neplatite la termen atat inainte, cat si dupa
deschiderea procedurii de reorganizare judiciara, se datoreaza dobanzi si
penalitati de intarziere pana la data deschiderii procedurii de faliment, daca
aceasta a fost declansata inainte de inceperea procedurii de executare silita.
Art. 9
Nivelul dobanzii se stabileste prin Abonamentul de utilizare/exploatare
si/sau Contract, dar nu poate fi mai mic decat cel perceput pentru creantele
bugetare si se modifica concomitent cu acesta.
Art. 10
(1) Utilizatorii de apa au obligatia incheierii, lunar sau trimestrial, cu
operatorul unic, a unui proces-verbal de reglare si confirmare certa a
debitelor restante, care constituie si instiintare de plata, de la data
inmanarii sau comunicarii acestuia.
(2) Acest proces-verbal incheiat intre semnatarii abonamentului de
utilizare/exploatare si/sau contractului constituie titlu executoriu in
conditiile legii.
(3) Dispozitiile privind continutul si nulitatea actului administrativ
fiscal din Codul de procedura fiscala se aplica in mod corespunzator.
(4) Executarea silita in temeiul titlului executoriu prevazut la alin. (2)
se efectueaza de catre Administratia Nationala "Apele Romane" conform
reglementarilor legale in vigoare in materie de colectare a creantelor fiscale.
Art. 11
Suspendarea dreptului de utilizare/exploatare a resurselor de apa se aplica
in cazul neplatii contributiei timp de 6 luni.
Art. 12
Creantele restante nerecuperate prin efort propriu se pot stinge si prin
aplicarea procedurii instituite prin Hotararea Guvernului nr. 685/1999 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate
la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii
blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de
compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane
juridice, cu modificarile ulterioare.
ANEXA 4
(Anexa nr. 5 la Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
SISTEMUL DE CONTRIBUTII SPECIFICE DE GOSPODARIRE A APELOR SI SERVICIILE
COMUNE DE GOSPODARIRE A APELOR
I. SISTEMUL DE CONTRIBUTII SPECIFICE DE GOSPODARIRE A APELOR
A. CONTRIBUTIA PENTRU UTILIZAREA RESURSELOR DE APA, PE CATEGORII DE SURSE
SI UTILIZATORI
A.1. DIN RAURI INTERIOARE, LACURI NATURALE SI LACURI DE ACUMULARE AMENAJATE
INDIFERENT DE DETINATOR, in scopul utilizarii de catre:
1.1. Operatori economici (inclusiv servicii de gospodarie comunala),
institutii publice, unitati de cult, agrozootehnici de tip industrial si altii.
1.2. Operatori economici producatori de energie electrica si termica prin
termocentrale in regim de recirculare maxim tehnic realizabil.
1.3. Operatori economici producatori de energie electrica si termica prin
termocentrale in regim de circuit deschis, in plus fata de regimul de
recirculare maxim tehnic realizabil, sau in regim de avarie.
1.4. Operatori economici producatori de energie electrica prin
hidrocentrale, indiferent de puterea instalata, in regim de uzinare.
1.5. Irigatii.
1.6. Acvacultura.
A.2. DIN DUNARE, in scopul utilizarii de catre:
2.1. Operatori economici (inclusiv servicii de gospodarie comunala),
institutii publice, unitati de cult, agrozootehnici de tip industrial si altii.
2.2. Operatori economici producatori de energie electrica si termica prin
termocentrale, in regim de circuit deschis.
2.3. Operatori economici producatori de energie electrica si termica in
centrale nucleare in regim de circuit deschis.
2.4. Operatori economici producatori de energie electrica prin
hidrocentrale, indiferent de puterea instalata, in regim de uzinare.
2.5. Irigatii.
2.6. Acvacultura.
A.3. DIN SUBTERAN in scopul utilizarii de catre:
3.1. Operatori economici industriali.
3.2. Operatori economici de gospodarie comunala, institutii publice,
unitati de cult si altii care folosesc apa in scop potabil.
3.3. Irigatii.
3.4. Acvacultura.
3.5. Operatori economici agrozootehnici.
B. CONTRIBUTIA PENTRU PRIMIREA APELOR UZATE IN RESURSELE DE APA*1)
B.1. CONTRIBUTIA PENTRU PRIMIREA APELOR UZATE IN RESURSELE DE APA DE
SUPRAFATA
a) la materii in suspensie
b) la substante in solutie
c) la germeni patogeni
d) la poluarea termica
e) la substante consumatoare de oxigen
B.2. CONTRIBUTIA PENTRU PRIMIREA APELOR UZATE IN SOLURI PERMEABILE SAU IN
DEPRESIUNI CU SCURGERE ASIGURATA NATURAL
a) la materii in suspensie
b) la substante in solutie
c) la germeni patogeni
d) la substante consumatoare de oxigen
B.3. CONTRIBUTIA PENTRU PRIMIREA APELOR UZATE INDUSTRIALE, DE MINA SAU DE
ZACAMANT, INJECTATE IN STRATURI DE FOARTE MARE ADANCIME
a) la materii in suspensie
b) la substante in solutie
c) la germeni patogeni
NOTA:
*1) Indicatorii folositi pentru contributiile specifice mentionate, sunt:
a. INDICATORI CHIMICI GENERALI
- Materii totale in suspensie (MTS)
- Cloruri (Cl^-), Sulfati (SO4^2-)
- Sodiu (Na^+), potasiu (K^+), Calciu (Ca^2+), Magneziu (Mg^2+)
- Azotati (NO3^-)
- Clor rezidual liber (Cl2)
- Amoniu (NH4^+), Azot (N_total), azotiti (NO2^-)
- Amoniac (NH3)
- Consum biochimic de oxigen (CBO5)
- Consum chimic de oxigen (CCOMn) (metoda cu permanganat de potasiu)
- Consum chimic de oxigen (CCOCr) (metoda cu bicromat de potasiu)
- Fosfati (PO4^3-)
- Fosfor total (P)
- Mangan total* (Mn^2+)
- Aluminiu total* (Al^3+), fier ionic total* (Fe^2+, Fe^3+)
- Substante extractibile cu eter de petrol, produse petroliere
- Detergenti sintetici anionactivi, biodegradabili
- Reziduu filtrabil uscat la 105 grade C
b. INDICATORI CHIMICI SPECIFICI
- sulfiti (SO3^2-), fluoruri (F^-), fenoli (index fenolic) (C6H5OH)
- Crom trivalent total* (Cr^3+)
- Bariu total* (Ba^2+), Zinc (Zn^2+) cobalt total* (Co^2+)
- Sulfuri (S^2-), hidrogen sulfurat (H2S)
c. INDICATORI CHIMICI TOXICI SI FOARTE TOXICI
- Arsen (As)
- Cianuri (Cn^-)
- Detergenti anionactivi
- Argint (Ag^+), zinc total* (Zn^2+), molibden (Mo^2+)
- Cupru total* (Cu^2+), Crom (Cr^2+), Molibden (Mo^2+)
- Plumb si compusi
- Mercur (Hg^2+) si compusi
- Nichel (Ni^2+) si compusii
d. INDICATORI BACTERIOLOGICI
- Bacterii coliforme totale
- Bacterii coliforme fecale
- Streptococi fecali
e. INDICATORI FIZICI
- Temperatura
C. CONTRIBUTIA PENTRU POTENTIALUL ASIGURAT IN SCOP HIDROENERGETIC PRIN
BARAJELE LACURILOR DE ACUMULARE DIN ADMINISTRAREA "APELOR ROMANE"
C.1. Cadere medie asigurata la hidrocentrale cu putere instalata mai mica
de 4 MW.
C.2. Cadere medie asigurata la hidrocentrale cu puterea instalata cuprinsa
intre 4 MW si 8 MW.
C.3. Cadere medie asigurata la hidrocentrale cu puterea instalata mai mare
de 8 MW.
D. CONTRIBUTIA PENTRU EXPLOATAREA NISIPURILOR SI PIETRISURILOR DIN ALBIILE,
MALURILE CURSURILOR DE APA SI CUVETELE LACURILOR DE ACUMULARE
II. SERVICII COMUNE DE GOSPODARIRE A APELOR (IN SCOPUL PRELUCRARII SI
UTILIZARII ACESTORA)
Denumirea serviciului:
1. Captarea, tratarea si pomparea apei
2. Aductiunea apei pentru distributie in reteaua publica
3. Distributia apei pe platforme industriale
4. Aductiunea apei pentru distributie in reteaua de irigatii
5. Distributia apei prin reteaua altor unitati
6. Transportul apei prin conducte si canale
7. Asigurarea folosirii potentialului de turism si agrement al raurilor,
lacurilor naturale, lacurilor de acumulare amenajate, al Dunarii si marii
teritoriale
8. Practicarea pescuitului recreativ sportiv in cursuri de apa, lacuri si
balti naturale
9. Analize de calitatea apei, pentru terti
10. Apararea impotriva inundatiilor prin lucrari de gospodarire a apelor
11. Suplimentarea debitelor
12. Asigurarea caderii in scop hidroenergetic, de catre alti operatori
economici prin barajele si prizele proprii
13. Pomparea apelor in vederea protectiei lacurilor terapeutice, precum si
din incinte indiguite
14. Activitati conexe legate de valorificarea potentialelor apelor si a patrimoniului
15. Alte servicii privind prelucrarea si utilizarea apei, cu potentialele
ei
16. Servicii de intretinere - reparatii constructii in domeniul
gospodaririi apelor.
ANEXA 5
(Anexa nr. 6 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
1. CUANTUMUL CONTRIBUTIILOR SPECIFICE DE GOSPODARIRE A RESURSELOR DE APA
______________________________________________________________________________
| Denumirea contributiei | UM |Nivelul
|
| |
|contributiei|
| | | Lei/UM
|
| | | (RON/UM)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 0 | 1 | 3
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| A. Contributii pentru utilizarea resurselor de | |
|
| apa pe categorii de resurse si utilizatori | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| A.1. Rauri, lacuri naturale si lacuri de | |
|
| acumulare amenajate indiferent de detinator | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.1. Operatori economici (inclusiv servicii de | mii mc | 350.000
|
| gospodarie comunala) institutii publice, unitati | | (35,00)
|
| de cult, agrozootehnice de tip industrial si | |
|
| altii | | |
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.2. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 350.000
|
| electrica si termica prin termocentrale, in regim| | (35,00)
|
| de recirculare maxim tehnic realizabil | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.3. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 1.550
|
| electrica si termica prin termocentrale, in regim| | (0,16)
|
| de circuit deschis, suplimentar fata de regimul | |
|
| de recirculare maxim tehnic realizabil sau in | |
|
| situatii de avarie | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.4. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 1.550
|
| electrica prin hidrocentrale indiferent de | | (0,16)
|
| puterea instalata, in regim de uzinare | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.5. Irigatii | mii mc | 30.000
|
| | | (3,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 1.6. Acvacultura | mii mc | 24.000
|
| | | (2,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| A.2. Dunare | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.1. Operatori economici (inclusiv servicii de | mii mc | 40.000
|
| gospodarie comunala), institutii publice, unitati| | (4,00)
|
| de cult, agrozootehnice de tip industrial si | |
|
| altii | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.2. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 1.550
|
| electrica si termica prin termocentrale in regim | | (0,16)
|
| de circuit deschis | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.3. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 35.000
|
| electrica si termica in centrale nucleare in | | (3,50)
|
| regim de circuit deschis | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.4. Operatori economici producatori de energie | mii mc | 1.550
|
| electrica prin hidrocentrale indiferent de | | (0,16)
|
| puterea instalata, in regim de uzinare | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.5. Irigatii | mii mc | 30.000
|
| | | (3,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 2.6. Acvacultura | mii mc | 24.000
|
| | | (2,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| A.3. Subteran | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 3.1. Operatori economici industriali | mii mc | 450.000
|
| | | (45,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 3.2. Operatori economici de gospodarie comunala,| mii mc | 450.000
|
| institutii publice, unitati de cult si altii care| | (45,00)
|
| folosesc apa in scop potabil | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 3.3. Irigatii si acvacultura | mii mc | 450.000
|
| | | (45,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| 3.4. Operatori economici agrozootehnici | mii mc | 450.000
|
| | | (45,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| B. Contributii pentru primirea apelor uzate in | |
|
| resursele de apa* | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| a) Indicatori chimici generali | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - materii totale in suspensie (MTS) | mii kg | 89.000
|
| | | (8,90)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - cloruri (Cl^-), sulfati (SO4^-2) | mii kg | 365.000
|
| | | (36,50)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Sodiu, potasiu, calciu, magneziu | mii kg | 365.000
|
| | | (36,50)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Azotati | mii kg | 365.000
|
| | | (36,50)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Clor rezidual liber Cl2 | mii kg | 365.000
|
| | | (36,50)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Amoniu, azot, azotiti | mii kg | 1.456.000
|
| | | (145,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Consum biochimic de oxigen (CBO5) | mii kg | 364.000
|
| | | (36,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Consum chimic de oxigen (CCOMn) (metoda cu | mii kg | 364.000
|
| pergament de potasiu) | | (36,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Consum chimic de oxigen (CCOCr) (metoda cu | mii kg | 364.000
|
| bicromat de potasiu) | | (36,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Fosfati (PO4^3-) | mii kg | 72.000
|
| | | (7,20)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Fosfor (P) | mii kg | 1.456.000
|
| | | (145,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Mangan (Mn^2+) | mii kg | 3.641.000
|
| | | (364,10)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Aluminiu, fier total ionic | mii kg | 4.369.000
|
| | | (436,90)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Subst. extractibile cu eter de petrol, produse | mii kg | 2.730.000
|
| petroliere | | (273,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Detergenti sintetici anionactivi, | mii kg | 1.456.000
|
| biodegradabili | | (145,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Reziduu filtrabil uscat la 105 grade C | mii kg | 332.000
|
| | | (33,20)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| b) Indicatori chimici specifici | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Sulfiti, fluoruri, fenoli antrenabili cu vapori| mii kg | 1.456.000
|
| de apa | | (145,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Nichel, crom | mii kg | 91.047.000
|
| | | (9.104,70)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Amoniac | mii kg | 91.047.000
|
| | | (9.104,70)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Bariu, zinc, cobalt | mii kg | 4.369.000
|
| | | (436,90)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Sulfuri, hidrogen sulfurat | mii kg | 4.552.000
|
| | | (455,20)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| c) Indicatori chimici toxici si foarte toxici | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Arsen | mii kg |283.186.000
|
| | |(28.318,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Cianuri | mii kg |283.186.000
|
| | |(28.318,60)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Mercur, cadmiu | mii kg |364.189.000
|
| | |(36.418,90)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - Plumb, argint, crom, cupru, molibden | mii kg | 91.047.000
|
| | | (9.104,70)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| d) Indicatori bacteriologici | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - bacterii coliforme totale |10^9 bacterii/| 30.000
|
| |100 cm^3 | (3,00)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - bacterii coliforme fecale |10^7 bacterii/| 527.000
|
| |100 cm^3 | (52,70)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| - streptococi fecali |5 x 10^6 | 1.356.000
|
| |streptococi/ | (135,60)
|
| |100 cm^3 |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| e) Indicatori fizici | | |
|__________________________________________________|______________|____________|
| - *temperatura |mii mc x grade| 4.000 |
| |C | (0,40)
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| Pentru evacuarile in soluri permeabile si in | |
|
| depresiuni cu scurgere asigurata natural, | |
|
| contributiile mentionate se tripleaza | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| C. Contributii pentru potentialul asigurat in | |
|
| scop hidroenergetic prin barajele lacurilor de | |
|
| acumulare din administrarea Administratiei | |
|
| Nationale "Apele Romane" |
| |
|__________________________________________________|______________|____________|
| C.1. Cadere medie asigurata la hidrocentrale cu |(Metri cadere/| 1.800.000
|
| puterea instalata mai mica de 4 MW |luna) x ore | (180,00)
|
| |functionare |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| C.2. Cadere medie asigurata prin hidrocentrale cu|(Metri cadere/| 2.300.000
|
| putere instalata cuprinsa intre 4 MW - 8 MW |luna) x ore | (230,00)
|
| |functionare |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| C.3. Cadere medie asigurata prin hidrocentrale cu|(Metri cadere/| 2.900.000
|
| putere instalata mai mare de 8 MW |luna) x ore | (290,00)
|
| |functionare |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
| D. Contributii pentru exploatarea nisipurilor si | mc | 35.000
|
| pietrisurilor din albiile, malurile cursurilor de| | (3,50)
|
| apa si cuvetele lacurilor de acumulare | |
|
|__________________________________________________|______________|____________|
* Contributia pentru substantele evacuate in resursele de apa se aplica
doar pentru aportul propriu al utilizatorului, in limitele autorizate.
* Contributia pentru temperatura se aplica prin diferenta intre temperatura
de la evacuarea apei uzate evacuate si temperatura apei prelevate din sursa. In
perioada de iarna, intre 15 noiembrie si 15 martie, temperatura apei
receptorului natural - sursei, se considera egala cu 4 grade Celsius.
Contributiile nu contin TVA
ANEXA 6
(Anexa nr. 7 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
PENALITATI
A. Pentru depasirea concentratiilor maxime admise ale poluantilor din apele
uzate evacuate
Nr. Indicatorii monitorizati U.M. Nivelul
crt.
penalitatilor
lei/U.M.
(RON/U.M.)
A. Indicatori fizici
- temperatura mii mc x grade C 20.000
(2,00)
- pH (concentratia ionilor de hidrogen) mii mc x unitati 10.000
pH (1,00)
B. Indicatori chimici generali
- Materii totale in suspensie (MTS) mii kg 200.000
(20,00)
- Cloruri (Cl^-), sulfati (SO4^2-) mii kg 700.000
(70,00)
- Sodiu (Na^+), potasiu (K^+), mii kg 700.000
calciu (Ca^2+), Magneziu (Mg^2+) (70,00)
- Azotati (NO3^-) mii kg 800.000
(80,00)
- Clor rezidual liber (Cl2) kg 10.000
(1,00)
- Amoniu (NH4^+), azot (N_total), kg 60.000
azotiti (NO2^-) (6,00)
- Amoniac (NH3) kg 300.000
(30,00)
- Consum biochimic de oxigen (CBO5) mii kg 1.600.000
(160,00)
- Consum chimic de oxigen (CCOMn) mii kg 3.600.000
(metoda cu permanganat de potasiu) (360,00)
- Consum chimic de oxigen (CCOCr) kg 10.000
(metoda cu bicromat de potasiu) (1,00)
- Fosfati (PO4^3-) kg 16.000
(1,60)
- Fosfor total (P) kg 60.000
(6,00)
- Mangan total* (Mn^2+) kg 18.000
(1,80)
- Aluminiu total* (Al^3+), fier ionic kg 18.000
total* (Fe^2+, Fe^3+) (1,80)
- Substante extractibile, produse kg 20.000
petroliere (2,00)
- Reziduu filtrabil uscat la 105 grade C mii kg 700.000
(70,00)
C. Indicatori chimici specifici kg 60.000
- sulfiti (SO3^2-), fluoruri (F^-), fenoli (6,00)
(index fenolic) (C6H5OH)
- Crom trivalent total* (Cr^3+) kg 300.000
(30,00)
- Bariu total* (Ba^2+), cobalt total* kg 18.000
(Co^2+) (1,80)
- Sulfuri (S^2-), hidrogen sulfurat (H2S) kg 160.000
(16,00)
D. Indicatori chimici toxici si foarte toxici
1. Nesintetici
- Arsen (As) kg 2.000.000
(200,00)
- Cianuri (Cn^-) mg* 2.000.000
(200,00)
- Detergenti anionactivi kg 30.000
(3,00)
- Argint (Ag^+), zinc total* (Zn^2+), kg 300.000
molibden (Mo^2+) crom hexavalent total* (30,00)
(Cr^6+), cupru total* (Cu^2+)
- Plumb si compusi mg 12.000
(1,20)
- Mercur (Hg^2+) si compusi mg 8.000
(0,80)
- Nichel (Ni^2+) si compusi mg 8.000
(0,80)
2. Sintetici (indicatori prioritari/prioritar
periculosi)*
- Alaclor mg 8.000
(0,80)
- Antracen mg 12.000
(1,20)
- Atrazin mg 12.000
(1,20)
- Benzen (C6H6) mg 8.000
(0,80)
- Difenileteribromurati mg 12.000
(1,20)
- Cadmiu (Cd^2+) si compusi mg 8.000
(0,80)
- Cloralcani C10 - C13 mg 8.000
(0,80)
- Clorfenvinfos mg 8.000
(0,80)
- Clorpirifos mg 12.000
(1,20)
- 1,2-dicloretan mg 8.000
(0,80)
- Diclormetan mg 8.000
(0,80)
- 2-etilhexil-diftalat mg 12.000
(1,20)
- Diuron mg 8.000
(0,80)
- Endosulfan (alfa) mg 12.000
(1,20)
- Heclorbenzen mg 8.000
(0,80)
- Hexaclorbutadiena mg 8.000
(0,80)
- Heclorcicloxehan (gama) mg 8.000
(0,80)
- Isoproturon mg 8.000
(0,80)
- Naftalina mg 12.000
(1,20)
- Nonil-fenoli mg 8.000
(0,80)
- Octil-fenoli mg 8.000
(0,80)
- Pentaclorbenzen mg 8.000
(0,80)
- Pentaclorfenol mg 12.000
(1,20)
- Hidrocarburi aromatice policiclice (PAH) mg 12.000
(1,20)
- Benz-a-piren mg 12.000
(1,20)
- Benz-b-fluarantren mg 12.000
(1,20)
- Benz-g,h,l-perilen mg 12.000
(1,20)
- Fluorantren mg 12.000
(1,20)
- Indeno-1,2,3-cd-piren mg 12.000
(1,20)
- Simazin mg 8.000
(0,80)
- Compusi tributilstanici mg 8.000
(0,80)
- Triclorbenzen mg 12.000
(1,20)
- Triclormetan mg 8.000
(0,80)
- Trifluralin mg 12.000
(1,20)
- Pentaclorbenzen PCB (28, 52, 101, 118, mg 8.000
138, 153, 180) (0,80)
- Drinuri (aldrin, dieldrin, endrin, mg 8.000
isodrin) (0,80)
- DDT (p, p') mg 8.000
(0,80)
E. Indicatori bacteriologici
- Bacterii coliforme totale 10^9 bacterii/ 40.000
100 cm^3 (4,00)
- Bacterii coliforme fecale 10^7 bacterii/ 725.000
100 cm^3 (72,50)
- Streptococi fecali 5 x 10^6 1.650.000
streptococi/ (165,00)
100 cm
NOTA:
Penalitatile se aplica pentru depasirea valorilor concentratiilor peste
limitele autorizate.
Pentru concentratiile de substante impurificatoare evacuate in resursele de
apa ce depasesc limitele admise, penalitatile se vor aplica diferentiat, in
perioada de tranzitie stabilita pentru conformare, in functie de valorile
aprobate de autoritatea publica centrala din domeniul apelor.
* total - se refera la concentratia totala; nu vizeaza numai fractiunea
dizolvata.
* unitatea de masura se calculeaza in (mg), tinand cont ca in actele de
reglementare concentratia este normata in (micro grame).
B. Penalitati pentru abateri de la normele de utilizare/exploatare a
resursei
________________________________________________________________________________
Nr. Natura abaterii Marimea U/M Nivelul penalitatilor
crt. abaterii (lei/UM)
________________________________________________________________________________
1. Depasirea debitelor sau peste 10% de doua ori contributia
volumelor prelevate prevazute pana la 20%
in actele de reglementare in peste 20% de trei ori contributia
vigoare sau in abonament pana la 50%
- peste 50% de patru ori
contributia
2. Depasirea in perioada de peste 10% de doua ori contributia
restrictii a debitelor sau pana la 20%
volumelor prelevate prevazute peste 20% de trei ori contributia
in planurile de restrictii pana la 50%
aprobate potrivit legii peste 50% de patru ori
contributia
pana la 75%
- peste 75% de sase ori contributia
3. Utilizare/exploatarea resursei Volum de zece ori contributia
fara abonament de
utilizare/exploatare
4. Folosirea apei in alt scop Volum de trei ori contributia
decat cel prevazut in actele
de reglementare in vigoare
ANEXA 7
(Anexa nr. 8 la Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 107/2002)
A. TARIFE
pentru serviciile de emitere de catre Administratia Nationala "Apele
Romane" a notificarilor, avizelor de amplasament, permiselor de
traversare, avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor, avizelor,
acordurilor si autorizatiilor de functionare in siguranta a barajelor
______________________________________________________________________________
|Nr. | Serviciu de avizare/autorizare | Nivelul tarifului in functie de
|
|crt. | | complexitatea folosintei
|
| | | (lei)
|
| | | (RON)
|
| | |______________________________________|
| | | mica | medie | mare
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 1. | Notificare pentru inceperea
|
| | executiei |
|_____|________________________________________________________________________|
| 1.1.| - cu deplasare pe teren 4.700.000
|
| | (470,00) |
|_____|________________________________________________________________________|
| 1.2.| - fara deplasare pe teren 2.200.000
|
| | (220,00) |
|_____|________________________________________________________________________|
| 2. | Notificare pentru punerea in
|
| | functiune
|
|_____|________________________________________________________________________|
| 2.1.| - cu deplasare pe teren 4.700.000
|
| | (470,00)
|
|_____|________________________________________________________________________|
| 3. | Emiterea avizului de 4.900.000
|
| | amplasament/permisului de (490.00)
|
| | traversare la lucrari aflate |
| | in competenta S.G.A.
|
|_____|________________________________________________________________________|
| 4. | Emiterea avizului de 9.500.000
|
| | amplasament/permisului de (950,00)
|
| | traversare la lucrari aflate in
|
| | competenta Directiilor Apelor |
|_____|________________________________________________________________________|
| 5. | Emiterea avizului de
|
| | amplasament/permisului de |
| | traversare la lucrari aflate in
|
| | competenta A.N. "Apele
Romane" |
| | - zona I 14.200.000
|
| | (1.420,00)
|
| | - zona II 15.200.000
|
| | (1.520,00)
|
| | - zona III 15.800.000
|
| | (1.580,00)
|
| | - zona IV 16.000.000
|
| | (1.600,00)
|
|_____|________________________________________________________________________|
| 6. | Emiterea avizului de | | |
|
| | gospodarirea apelor cand | | |
|
| | competenta revine Sistemului de | | |
|
| | Gospodarire a Apelor | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 6.1.| - pentru cazul in care se face | 8.000.000 | 8.800.000 | -
|
| | deplasare pe teren | (800,00) | (800,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 6.2.| - pentru cazul in care | 5.620.000 | 6.420.000 | -
|
| | deplasarea s-a efectuat anterior| (562,00) | (642,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 7. | Emiterea avizului de | | |
|
| | gospodarirea apelor cand | | |
|
| | competenta revine Directiei | | |
|
| | Apelor | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 7.1.| - pentru cazul in care se face | 12.700.000 | 13.500.000 | -
|
| | deplasarea pe teren | (1.270,00) | (1.350,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 7.2.| - pentru cazul in care | 6.540.000 | 7.360.000 | -
|
| | deplasarea s-a efectuat anterior| (654,00) | (736,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 8. | Emiterea avizului de | | |
|
| | gospodarirea apelor cand | | |
|
| | competenta revine Administratiei| | |
|
| | Nationale "Apele Romane" | |
| |
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 8.1.| - pentru cazul in care se face | | |
|
| | deplasarea pe teren: | | |
|
| | - zona I | - | - | 21.700.000
|
| | | | | (2.170,00)
|
| | - zona II | - | - | 22.800.000
|
| | | | | (2.280,00)
|
| | - zona III | - | - | 23.400.000
|
| | | | | (2.340,00)
|
| | - zona IV | - | - | 23.700.000
|
| | | | | (2.370,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 8.2.| - pentru cazul in care nu se | - | - | 11.400.000
|
| | face deplasarea pe teren sau | | | (1.140,00)
|
| | s-a efectuat anterior | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 9. | Reactualizarea avizului de | 5.700.000 | 5.700.000 | 5.700.000
|
| | gospodarire a apelor dat | (570,00) | (570,00) | (570,00)
|
| | anterior a carei valabilitate | | |
|
| | expira datorita neinceperii | | |
|
| | lucrarilor in perioada de 2 ani | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
| 10. | Emiterea autorizatiei de | | |
|
| | gospodarire a apelor, | | |
|
| | folosintelor de apa amplasate pe| | |
|
| | teritoriul unui bazin | | |
|
| | hidrografic, cand competenta | | |
|
| | revine S.G.A. | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|10.1.| - obiective noi si existente, | 5.200.000 | 5.600.000 | -
|
| | reinnoirea autorizatiei la | (520,00) | (560,00) |
|
| | obiective existente | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|10.2.| - obiective existente la care | 7.700.000 | 8.100.000 | -
|
| | este necesara intocmirea si | (770,00) | (810,00) |
|
| | aprobarea Programului de | | |
|
| | etapizare | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|10.3.| - emitere autorizatie | 5.200.000 | 5.600.000 | -
|
| | modificatoare | (520,00) | (560,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|11. | Emiterea autorizatiei de | | | |
| | gospodarire a apelor | | |
|
| | folosintelor de apa amplasate pe| | |
|
| | teritoriul unui bazin | | |
|
| | hidrografic, cand competenta | | |
|
| | revine Directiei Apelor | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|11.1.| - obiective noi si existente, | 9.000.000 | 9.400.000 |
|
| | reinnoirea autorizatiei la | (900,00) | (940,00) |
|
| | obiective existente | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|11.2.| - obiective existente la care | 11.500.000 | 11.900.000 |
|
| | este necesara intocmirea si | (1.150,00) | (1.190,00) |
|
| | aprobarea program. De etapizare | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|11.3 | - emitere autorizatie | 9.000.000 | 9.400.000 |
|
| | modificatoare | (900,00) | (940,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|12. | Emiterea autorizatiei de | | |
|
| | gospodarire a apelor | | | |
| | folosintelor de apa amplasate pe| | |
|
| | teritoriul unui bazin | | |
|
| | hidrografic, cand competenta | | |
|
| | revine Administratiei Nationale | | |
|
| | "Apele Romane" | |
| |
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|12.1.| - obiective noi si existente, | | |
|
| | reinnoirea autorizatiei la | | |
|
| | obiective existente: | | |
|
| | - zona I | - | - | 12.700.000
|
| | | | | (1.270,00)
|
| | - zona II | - | - | 16.300.000
|
| | | | | (1.630,00)
|
| | - zona III | - | - | 17.000.000
|
| | | | | (1.700,00)
|
| | - zona IV | - | - | 17.200.000
|
| | | | | (1.720,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|12.2.| - obiective existente la care | | | |
| | este necesara intocmirea si | | |
|
| | aprobarea Programului de | | |
|
| | etapizare: | | |
|
| | - zona I | - | - | 17.700.000
|
| | | | | (1.770,00)
|
| | - zona II | - | - | 18.700.000
|
| | | | | (1.870,00)
|
| | - zona III | - | - | 19.500.000
|
| | | | | (1.950,00)
|
| | - zona IV | - | - | 19.700.000
|
| | | | | (1.970,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|12.3.| - emitere autorizatie | | |
|
| | modificatoare: | | |
|
| | - zona I | - | - | 12.700.000
|
| | | | | (1.270,00)
|
| | - zona II | - | - | 16.300.000
|
| | | | | (1.630,00)
|
| | - zona III | - | - | 17.000.000
|
| | | | | (1.700,00)
|
| | - zona IV | - | - | 17.200.000
|
| | | | | (1.720,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|13. | Emiterea autorizatiei de | | |
|
| | gospodarire a apelor | | |
|
| | folosintelor de apa amplasate pe| | |
|
| | teritoriul a doua sau mai multe | | |
|
| | bazine hidrografice, cand | | |
|
| | competenta revine Administratiei| | |
|
| | Nationale "Apele Romane" | |
| |
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|13.1.| - obiective noi si existente, | | |
|
| | reinnoirea autoriz. la obiective| | |
|
| | existente: | | |
|
| | - zona I | - | - | 16.400.000
|
| | | | | (1.640,00)
|
| | - zona II | - | - | 17.400.000
|
| | | | | (1.740,00)
|
| | - zona III | - | - | 18.200.000
|
| | | | | (1.820,00)
|
| | - zona IV | - | - | 18.400.000
|
| | | | | (1.840,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|13.2.| - obiective existente la care | | |
|
| | este necesara intocmirea si | | |
|
| | aprobarea Program. de etapizare:| | |
|
| | - zona I | - | - | 18.500.000
|
| | | | | (1.850,00)
|
| | - zona II | - | - | 19.500.000
|
| | | | | (1.950,00)
|
| | - zona III | - | - | 20.300.000
|
| | | | | (2.030,00)
|
| | - zona IV | - | - | 20.500.000
|
| | | | | (2.050,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|13.3.| - emitere autorizatie | | |
|
| | modificatoare: | | |
|
| | - zona I | - | - | 16.400.000
|
| | | | | (1.640,00)
|
| | - zona II | - | - | 17.400.000
|
| | | | | (1.740,00)
|
| | - zona III | - | - | 18.200.000
|
| | | | | (1.820,00)
|
| | - zona IV | - | - | 18.400.000
|
| | | | | (1.840,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|14. | Emiterea autorizatiei de | | |
|
| | gospodarire a apelor, | | |
|
| | folosintelor de apa amplasate pe| | |
|
| | teritoriul Rezervatiei Biosferei| | |
|
| | Delta Dunarii, cand competenta | | |
|
| | revine Administratiei Nationale | | |
|
| | "Apele Romane" | |
| |
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|14.1.| - obiective noi si existente, | - | - | 9.000.000
|
| | reinnoirea autorizatiei la | | | (900,00)
|
| | obiective existente | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|14.2.| - obiective existente la care | - | - | 11.100.000
|
| | este necesara intocmirea si | | | (1.110,00)
|
| | aprobarea Program. de etapizare | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|14.3.| - emitere autorizatie | - | - | 9.000.000
|
| | modificatoare | | | (900,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|15. | Consultanta tehnica acordata de | | |
|
| | specialisti din cadrul | | |
|
| | Directiei Apelor | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|15.1 | - cu deplasare pe teren | - | 7.100.000 | -
|
| | | | (710,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|15.2 | - fara deplasare pe teren | - | 2.100.000 | -
|
| | | | (210,00) |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|16. | Consultanta tehnica acordata de | | |
|
| | specialisti din cadrul | | |
|
| | Administratiei Nationale | | | |
| | "Apele Romane" | |
| |
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|16.1 | - cu deplasare pe teren: | | |
|
| | - zona I | - | - | 7.200.000
|
| | | | | (720,00)
|
| | - zona II | - | - | 8.200.000
|
| | | | | (820,00)
|
| | - zona III | - | - | 9.000.000
|
| | | | | (900,00)
|
| | - zona IV | - | - | 9.200.000
|
| | | | | (920,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|16.2 | - fara deplasare pe teren | - | - | 2.100.000
|
| | | | | (210,00)
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|17. | Transferul avizului sau a | 5.700.000 | 5.700.000 | 5.700.000
|
| | autorizatiei de gospodarire a | (570,00) | (570,00) | (570,00)
|
| | apelor la un alt beneficiar | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|18. | Emiterea avizului de functionare| | 11.500.000 |
|
| | in siguranta a barajelor care se| | (1.150,00) |
|
| | incadreaza in categoriile de | | | |
| | importanta C si D | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|19. | Emiterea acordului/autorizatiei | | 8.000.000 |
|
| | de functionare in siguranta a | | (800,00) |
|
| | barajelor care se incadreaza in | | |
|
| | categoria de importanta C | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
|20. | Emiterea acordului/autorizatiei | | 4.000.000 |
|
| | de functionare in siguranta a | | (400,00) |
|
| | barajelor care se incadreaza in | | |
|
| | categoria de importanta D | | |
|
|_____|_________________________________|____________|____________|____________|
NOTA:
1) zona I priveste Directiile Apelor Arges - Vedea si Buzau - Ialomita
zona II priveste Directiile Apelor Jiu, Olt si Dobrogea - Litoral
zona III priveste Directiile Apelor Prut, Siret si Mures
zona IV priveste Directiile Apelor Banat, Somes - Tisa si Crisuri
2) Tarifele nu cuprind T.V.A.