E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.3 din 30.01.2013

privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate din economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 68 din 31 ianuarie 2013



SmartCity1

Având în vedere următoarele:volumul mare al arieratelor înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale faţă de furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări;

necesitatea deblocării activităţii furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări care au de recuperat de la autorităţile administraţiei publice locale sume ce reprezintă arierate;

prevederile Acordului stand-by dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, referitoare la reducerea arieratelor unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale;

necesitatea deblocării disfuncţionalităţilor înregistrate în aprovizionarea cu medicamente esenţiale în tratamentul unor patologii spitalizate cu impact major asupra stării de sănătate a populaţiei şi care nu prezintă interes comercial pentru producători şi nu mai pot fi cumpărate prin proceduri de achiziţie publică,întrucât toate aceste aspecte vizează interesul public şi constituie situaţii urgente şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având în vedere imposibilitatea realizării până la termenul stabilit prin actul normativ supus modificării a tuturor măsurilor de prezentare, verificare, certificare şi aprobare de către Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, denumită în continuare A.A.A.S. (fostă Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului), a costurilor restructurării efectuate la Societatea Comercială Ford România (fostă Societatea Comercială Automobile Craiova - S.A.) din motive obiective, luând în considerare faptul că neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă atrage încălcarea prevederilor din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, din motive neimputabile A.A.A.S., dar creează încălcarea angajamentelor asumate faţă de Comisia Europeană, în sensul că procesul de restructurare monitorizat trimestrial de Direcţia Generală Concurenţă, ca urmare a prevederilor din Decizia de recuperare a ajutorului de stat, acordat ilegal, la privatizarea Societăţii Comerciale Automobile Craiova - S.A. nr. C47/2007 -Privatizarea Automobile Craiova, nu se finalizează în termenul asumat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2012, pentru a nu deschide posibilitatea declanşării unei noi proceduri de încălcare a prevederilor acquis-ului comunitar, datorită imposibilităţii transmiterii din partea României a ultimului raport de monitorizare asupra îndeplinirii măsurilor de restructurare prevăzut în contractul de privatizare, generată de neaprobarea de către Consiliul de Supraveghere şi Îndrumare a activităţii A.A.A.S. a costurilor de restructurare, şi având în vedere termenul de 30 de zile, care se împlineşte pe 6 februarie 2013, până la care este imposibil de finalizat întregul procedeu, în considerarea faptului că aspectele mai sus menţionate constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunându-se adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor din contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni şi a responsabilităţilor stabilite de Comisia Europeană, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul 1(1) Prin derogare de la prevederile art. 49 alin. (132) şi (138) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorii de credite ai bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi ai instituţiilor publice de subordonare locală, care înregistrează arierate la data de 31 ianuarie 2013, au obligaţia diminuării volumului acestora cu cel puţin 85%, până la data de 31 martie 2013. Nu se iau în considerare arieratele aflate în litigiu.(2) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1) de către ordonatorii de credite ai bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, directorii direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sistează alimentarea, atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale.(3) La cererea ordonatorilor principali de credite prin care se angajează să achite arierate şi în care se menţionează beneficiarii sumelor şi detaliile privind plata, directorii direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti alimentează conturile acestora atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale până la nivelul sumelor solicitate pentru plata arieratelor.(4) În termen de două zile lucrătoare de la data alocării sumelor, ordonatorii principali de credite prezintă unităţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului documentele de plată prin care achită arieratele, potrivit celor menţionate în cerere.(5) În cazul în care ordonatorii de credite nu prezintă documentele de plată în termenul prevăzut la alin. (4) sau în cazul în care acestea nu sunt întocmite potrivit destinaţiei prevăzute la alin. (3), unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia să retragă din conturile bugetelor locale sumele aferente cotelor defalcate din impozitul pe venit, precum şi sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost alocate pe baza cererii, corespunzătoare documentelor de plată neprezentate sau întocmite eronat. Unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia să comunice de îndată ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase şi motivele pentru care au fost retrase.(6) Alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, prevăzută la alin. (2), se reia la data respectării prevederilor alin. (1).(7) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1) de către ordonatorii de credite ai instituţiilor publice de subordonare locală finanţate integral din venituri proprii, unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia să nu opereze plăţi din conturile acestor instituţii, cu excepţia plăţilor pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente acestora, pentru achitarea cheltuielilor cu hrana persoanelor din instituţiile de sănătate, respectiv pentru stingerea arieratelor.(8) Pentru arieratele înregistrate începând cu luna aprilie, ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi ai instituţiilor publice de subordonare locală, care au respectat prevederile alin. (1), li se aplică prevederile art. 49 alin. (132)-(1310) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la achitarea integrală a arieratelor.(9) Ordonatorilor de credite ai bugetelor locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi ai instituţiilor publice de subordonare locală, care nu au respectat prevederile alin. (1), li se aplică în continuare aceste prevederi, precum şi prevederile art. 49 alin. (132) şi (138) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, până la achitarea integrală a arieratelor. Articolul 2(1) Prin excepţie de la prevederile art. 61 alin. (1) şi art. 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita de la Ministerul Finanţelor Publice, până la data de 29 martie 2013, contractarea de împrumuturi din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, cu termen de rambursare de maximum 5 ani, în limita sumei totale de 800.000 mii lei, prevăzută la art. 1 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.182/2012 privind aprobarea limitelor anuale, aferente anilor 2013, 2014 şi 2015, pentru finanţările rambursabile care pot fi contractate şi pentru tragerile din finanţările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, cu completările ulterioare.(2) Împrumuturile prevăzute la alin. (1) se acordă cu o rată a dobânzii situată la nivelul ratei dobânzii de politică monetară practicate de Banca Naţională a României, în vigoare la data acordării împrumutului.(3) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, arieratele înregistrate în contabilitatea instituţiilor publice finanţate parţial din bugetul local şi a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sunt numai arieratele aferente cheltuielilor care pot fi finanţate din bugetele locale.(4) Sumele acordate cu titlu de împrumut din vărsămintele din privatizare se utilizează exclusiv pentru achitarea arieratelor înregistrate, la data depunerii cererii pentru autorizarea contractării împrumutului, faţă de furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, în contabilitatea:a)unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale şi a instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local; b)instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local, în limita sumelor datorate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale; c)spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, în limita cheltuielilor pe care unitatea/ Subdiviziunea administrativ-teritorială le poate finanţa. Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale, prin derogare de la prevederile art. 1906 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, pot aloca sume din împrumuturile contractate pentru plata arieratelor spitalelor publice, cu excepţia celor provenite din cheltuieli ce se finanţează din bugetul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi din bugetele programelor naţionale de sănătate. Articolul 3(1) Rambursarea împrumutului se efectuează în tranşe lunare egale, începând cu luna următoare acordării acestuia. Dobânda aferentă reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului, se calculează prin aplicarea ratei dobânzii prevăzute la art. 2 alin. (2) la soldul împrumutului, începând cu luna acordării împrumutului, şi se plăteşte lunar.(2) Pentru neplata la termen a ratelor scadente şi a dobânzilor de plătit la împrumutul acordat se calculează o dobândă de întârziere, la nivelul dobânzii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe zi de întârziere, până la data stingerii obligaţiei. Dobânda de întârziere reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului.(3) Unitatea/Subdiviziunea administrativ-teritorială restituie împrumutul şi dobânzile aferente în contul distinct deschis la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al acesteia. În termen de 3 zile lucrătoare de la alimentarea acestui cont, obligaţiile de plată se sting în următoarea ordine: dobânzile de întârziere, dobânzile şi ratele de capital.(4) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1), directorii direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sistează alimentarea atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, alocarea acestora urmând a se efectua potrivit prevederilor art. 1 alin. (2)-(6). Articolul 4(1) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta împrumuturile prevăzute la art. 2 numai cu avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzută la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Limita de îndatorare pentru aceste împrumuturi este de maximum 70%, calculată conform prevederilor art. 63 alin. (4) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Documentele în baza cărora se obţine avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale sunt următoarele:a)hotărârea autorităţii deliberative prin care se aprobă contractarea împrumutului; b)cererea pentru autorizarea contractării împrumutului, semnată de către ordonatorul principal de credite, în care se menţionează beneficiarii sumelor şi detaliile privind plata; c)situaţia arieratelor înregistrate la data depunerii cererii; d)calculul gradului de îndatorare a bugetului local al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale în vederea determinării valorii împrumutului de către Comisia de autorizare a împrumuturilor locale; e)serviciul datoriei publice locale existente, pe perioada împrumutului pentru care se solicită autorizarea; f)declaraţia pe propria răspundere a ordonatorului principal de credite privind situaţia finanţărilor rambursabile contractate şi/sau garantate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, aflate în derulare. (3) Documentele prevăzute la alin. (2) se depun la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, care le verifică şi le vizează. Documentaţia vizată de acestea se transmite Ministerului Finanţelor Publice.(4) În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la obţinerea avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, Ministerul Finanţelor Publice transmite unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale convenţia de împrumut în vederea semnării.(5) În termen de maximum două zile lucrătoare de la primirea convenţiei, transmisă în format electronic de către Ministerul Finanţelor Publice, unităţile/subdiviziunile administrativ teritoriale au obligaţia de a o retransmite semnată, scanată, în format electronic, către Ministerul Finanţelor Publice pentru efectuarea demersurilor privind punerea în aplicare şi efectuarea plăţii. În acelaşi termen, două exemplare originale ale convenţiei, semnate, se depun la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în vederea transmiterii la Ministerul Finanţelor Publice, în regim de urgenţă. Ministerul Finanţelor Publice virează suma aprobată într-un cont distinct de disponibil, deschis pe numele unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, la unitatea Trezoreriei Statului unde aceasta este arondată, menţionat în convenţia de împrumut, în termen de 3 zile lucrătoare de la data semnării convenţiei de împrumut de ambele părţi.(6) Împrumuturile acordate conform art. 2 alin. (4) nu intră sub incidenţa prevederilor art. 1 alin. (2) şi art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.182/2012, cu completările ulterioare. Articolul 5(1) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care beneficiază de împrumuturi contractate în condiţiile art. 2 achită arieratele proprii şi ale instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local, în termen de 3 zile lucrătoare de la alimentarea conturilor de disponibil, în baza bugetului împrumuturilor interne, aprobat de autorităţile deliberative, prin derogare de la prevederile art. 39 alin. (6) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare. În cadrul aceluiaşi termen, unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale virează sumele din împrumut contractate pentru achitarea arieratelor instituţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (4) lit. b) şi c) în conturi distincte de disponibilităţi deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului. Virarea sumelor în conturile instituţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (4) lit. b) şi c) se efectuează de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale numai cu condiţia prezentării de către acestea a ordinelor de plată prin care îşi achită arieratele pentru care au fost solicitate împrumuturile.(2) În cazul instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local, precum şi al spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, până la aprobarea bugetelor acestora, plata arieratelor se realizează în limita sumelor transferate cu această destinaţie din bugetul împrumuturilor aprobat de autorităţile deliberative. La întocmirea bugetelor instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii din bugetul local, precum şi ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale, ordonatorii de credite au obligaţia să îşi prevadă şi să îşi aprobe în buget sumele primite şi utilizate pentru plata arieratelor.(3) Ordonatorii principali de credite şi autorităţile deliberative au obligaţia ca la elaborarea şi aprobarea bugetelor locale să prevadă plata serviciului datoriei publice locale aferent împrumuturilor acordate de Ministerul Finanţelor Publice.(4) În cazul în care ordonatorii de credite ai bugetelor locale nu prezintă documentele de plată în termenul prevăzut la alin. (1) sau în cazul în care acestea nu sunt întocmite potrivit destinaţiei şi pentru beneficiarii prevăzuţi în cererea pentru autorizarea contractării împrumutului, unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia să retragă din conturile în care a fost virată contravaloarea împrumutului suma corespunzătoare documentelor de plată neprezentate sau întocmite eronat.(5) Suma retrasă conform alin. (4) se restituie în contul Ministerului Finanţelor Publice din care aceasta a fost virată. Unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligaţia să comunice, de îndată, ordonatorilor principali de credite sumele care au fost retrase şi motivele pentru care au fost retrase. Articolul 6(1) Solicitările unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pentru contractarea de finanţări rambursabile pentru investiţii publice de interes local depuse până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se analizează de Comisia de autorizare a împrumuturilor locale, începând cu data de 15 aprilie 2013, conform prevederilor legale în vigoare la data depunerii cererii şi cu încadrarea în limita de contractare rămasă neutilizată.(2) Solicitările unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pentru contractarea de finanţări rambursabile pentru investiţii publice de interes local depuse după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se analizează de Comisia de autorizare a împrumuturilor locale, începând cu data de 15 aprilie 2013, în condiţiile alin. (5)-(7) şi cu încadrarea în limita de contractare rămasă neutilizată.(3) Suma rămasă neutilizată din limita prevăzută la art. 2 alin. (1) se repartizează pe categorii de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale proporţional cu limitele prevăzute la art. 1 alin. (2) şi art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.182/2012, cu completările ulterioare.(4) Finanţările rambursabile contractate pentru refinanţarea datoriei publice locale, precum şi cele pentru asigurarea prefinanţării şi/sau cofinanţării proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de preaderare şi postaderare de la Uniunea Europeană sunt exceptate de la prevederile alin. (1) şi (2).(5) Finanţările rambursabile ce urmează a se contracta de către unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale potrivit alin. (2) vor avea ca obiect finanţarea cu prioritate a investiţiilor publice de interes local din următoarele domenii:a)alimentare cu apă, canalizare şi epurarea apelor uzate; b)infrastructură rutieră; c)infrastructură în unităţi şcolare din învăţământul preşcolar şi preuniversitar; d)infrastructură în unităţi sanitare. (6) Unităţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale pot contracta împrumuturile prevăzute la alin. (1) şi (2) numai cu avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzută la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(7) La documentaţia pentru obţinerea avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare, pentru soluţionarea cererilor prevăzute la alin. (2), se anexează avizul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, din care să rezulte valoarea aferentă fiecărui proiect de investiţii eligibil a fi finanţat din împrumut.(8) În aplicarea alin. (5)-(7) se emit norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 7(1) La solicitarea Companiei Naţionale UNIFARM - S.A., Ministerul Finanţelor Publice acordă un împrumut în limita sumei de 3.600 mii lei, cu scadenţa la data de 18 decembrie 2013, din vărsăminte din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului.(2) Suma prevăzută la alin. (1) va fi utilizată pentru achiziţia de medicamente necesare în efectuarea tratamentului bolnavilor cuprinşi în programele naţionale de oncologie, oncohematologie, TBC, HIV/SIDA şi medicamente pentru transplant, astfel cum aceste programe sunt aprobate în conformitate cu art. 48 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Suma acordată potrivit alin. (1) şi neutilizată până la data de 28 iunie 2013 se restituie în maximum o zi lucrătoare de la această dată de către Compania Naţională UNIFARM - S.A. în contul curent general al Trezoreriei Statului. (4) În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Finanţelor Publice încheie o convenţie cu Compania Naţională UNIFARM - S.A., în care vor fi precizate drepturile şi obligaţiile părţilor, precum şi termenii şi condiţiile de derulare a împrumutului.(5) După semnarea convenţiei, Ministerul Finanţelor Publice virează suma prevăzută la alin. (1) în contul deschis pe numele Companiei Naţionale UNIFARM - S.A., menţionat în convenţie.(6) Împrumutul prevăzut la alin. (1) se acordă cu o dobândă situată la nivelul pieţei, respectiv rata dobânzii de politică monetară practicată de Banca Naţională a României în vigoare la data acordării împrumutului, la care se adaugă 4 (patru) puncte procentuale, şi se rambursează integral la termenul prevăzut la alin. (1), cu posibilitatea rambursării anticipate, pe măsura constituirii veniturilor, dar nu mai târziu de 18 decembrie 2013.(7) Dobânda reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului, se calculează prin aplicarea ratei dobânzii prevăzute la alin. (6) la soldul împrumutului şi se plăteşte lunar, începând cu luna acordării împrumutului.(8) Pentru neplata la termen a dobânzilor de plătit la împrumutul acordat se calculează o dobândă de întârziere, la nivelul dobânzii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe zi de întârziere, până la data stingerii obligaţiei. Dobânda de întârziere reprezintă venit al bugetului Trezoreriei Statului.(9) Compania Naţională UNIFARM - S.A. restituie împrumutul şi dobânzile aferente, din veniturile proprii şi sume legal constituite, în contul distinct deschis la Trezoreria Operativă Centrală, codificat cu codul de identificare fiscală al acesteia. În termen de 3 zile lucrătoare de la alimentarea acestui cont, obligaţiile de plată se sting în următoarea ordine: dobânzile de întârziere, dobânzile şi ratele de capital.(10) În situaţia în care Ministerul Finanţelor Publice nu recuperează sumele, creanţele rezultate din gestionarea împrumutului se urmăresc şi se execută în condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale privind executarea creanţelor fiscale şi se recuperează conform legislaţiei în vigoare privind colectarea creanţelor fiscale de către organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal împrumutatul, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin care se individualizează la data scadenţei sumele de recuperat şi care constituie titluri executorii. În cazul în care instanţele judecătoreşti s-au pronunţat asupra acestor sume, executarea silită se efectuează în temeiul hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile care, potrivit legii, constituie titlu executoriu. Articolul 8Sumele prevăzute la art. 2, 6 şi 7 au destinaţie specială în condiţiile prevederilor art. 452 alin. 2 lit. a) din Codul de procedură civilă şi se utilizează numai potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Articolul 9Alineatul (3) al articolului IX din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2012 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 778 din 19 noiembrie 2012, se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Suma prevăzută la alin. (2) lit. a) se virează în termen de 5 zile de la semnarea actului adiţional la contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni încheiat între Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, în calitate de vânzător, şi «Ford Motor Company», în calitate de cumpărător, iar suma prevăzută la alin. (2) lit. b) se virează după certificarea costurilor totale ale restructurării şi aprobarea de către Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, conform prevederilor contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, în termen de 180 de zile de la data preluării de către Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului a pachetului de acţiuni la noua societate. Termenii «lichiditatea netă disponibilă», «rezerva de restructurare», «procesul de restructurare» şi «noua societate» vor avea înţelesul stabilit prin contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni. Articolul 10În aplicarea prevederilor art. 2-5, Ministerul Finanţelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice şi al ministrului delegat pentru buget, în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Nicolae-Liviu Dragnea Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul sănătăţii, Gheorghe-Eugen Nicolăescu


SmartCity5

COMENTARII la OUG 3/2013

 
04.03.2013 20:07:01  Anonim  a scris :
Acum dupa ce statul ne-a falimentat si executorii ne-au luat casele si bunurile ,caci nimeni nu se indreapta catre PMB si AG(antreprenorii generali)din constructii ???????????? Acum cand e prea tarziu ???????? Am fost de buna credinta si am muncit la consolidarea blocurilor ,scolilor si gradinitelor din Bucuresti si de la termen de plata de 56 de zile s-a ajuns la 3 luni,6 luni ,un an ,un an jumatate si 2 ani... Cum sa traiesti ca firma lucrand cu statul in atari conditii?!!!!!!??????????? Si acum vine statul cu asemenea masuri tardive ????????? Pe cine crede ca mai prosteste ??? RUSINE STATULUI ROMAN !!!!!!!!!!!!!! Pacat de poporup asta ,prostit an de an ,decenii de decenii !!!!!!!!!!!!
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat OUG 72 2017
    Salutare tuturor. Am văzut comentarii de la oameni care au primit deja împrumuturile lor din împrumuturi cu inimă pură și apoi am decis să aplic sub recomandările lor și în urmă cu doar câteva ore am confirmat în propriul cont bancar personal o sumă totală de 100.000 de euro pe care am solicitat-o. Aceasta este într-adevăr o veste minunată și îi sfătuiesc pe toți cei care au nevoie de un împrumut real să aplice prin e-mail (elenanino0007@gmail.com) Sunt fericit acum că am obținut împrumutul pe care l-am solicitat.
ANONIM a comentat Legea 90 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Rectificare - 2010
    caroline18@champlin.com password : caroline7793h3 kgorczany@windler.info password : kgorczany7237 okuneva.daniela@vonrueden.com password : 27934madisyn gaylord.madisyn@dietrich.org password : lordsky2882 ldickens@hickle.biz password : chickenengland7263 grady.lura@schaefer.com password : gradymiura27 burnice.abernathy@hirthe.org password : burnicenikki11 marcia13@bartoletti.org password : marcianolucky67 dooley.benedict@sauer.com password : dooleychick6599 hpfannerstill@reichel.com password : playboyrich98 all paypal accounts are free with the money above all still active, if you can't log in, the password might have been changed by other visitors, to get the latest paypal hack updates please bookmark this website Tags leaked paypal, leaked paypal 2020, leaked paypal accounts Contact Kelvin Ericksson(blankatmmaster5555@gmail.com) WhatsApp +3197005033695
ANONIM a comentat Hotărârea 1 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Ordin 384 2020
    AVANTAJ FINANCIAR Viața este într-adevăr Grace, sunt Daan Sophia în prezent în California SUA. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea cu privire la modul în care am primit un împrumut de 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o nouă afacere. Totul a început când mi-am pierdut casa și bunurile din cauza schiței bancare pe care am luat-o pentru a compensa unele facturi și unele nevoi personale. Am devenit atât de disperat și am început să caut fonduri cu orice mijloace. Din fericire pentru mine, am auzit un coleg de-al meu vorbind despre această companie, m-am interesat, deși mi-a fost frică să nu fiu înșelat, am fost obligat de situația mea și nu am avut de ales decât să cer sfatul prietenului meu cu privire la această companie și mi s-a numărul de contact, intrarea în contact cu ei m-a făcut să fiu sceptic din cauza experienței mele din trecut cu creditorii online, nu știam prea puțin această companie „Instituții de credit de împrumut. a fost un dar pentru mine și familia mea și întreaga lume a internetului, această companie a fost de mare ajutor pentru mine și unii dintre colegii mei și astăzi sunt un mândru proprietar de afaceri bine organizate, iar responsabilitățile sunt bine gestionate, toate datorită domnului Elijah de la (loancreditinstitutions00@gmail.com) .. Deci, dacă într-adevăr aveți cu adevărat nevoie de un împrumut fie pentru a vă extinde, fie pentru a vă înființa propria afacere sau în orice formă de dificultate financiară, vă sfătuiesc să-i oferiți domnului Ilie de la instituțiile de credit de împrumut posibilitatea de a vă ridica financiar în viața dvs. E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com SAU WhatsApp: +393510483991. Mulțumiri
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Bună ziua tuturor, vă rog, numele meu este Victoria. doresc repede să folosesc acest mediu pentru a tăia o mărturie despre cum Dumnezeu m-a îndreptat către un împrumutat real care mi-a transformat viața din iarbă în grație, de la săracă la o femeie bogată care se poate lăuda acum cu o viață sănătoasă și bogată fără stres sau dificultăți financiare. După atâtea luni de încercări de a obține un împrumut pe internet, am fost înșelat cu suma de 2.700 de dolari. Am devenit atât de disperată în a obține un împrumut de la un împrumutător legitim, care nu va adăuga la durerile mele, apoi am decis să contactez un prieten a mea care a primit recent un împrumut online, am discutat despre această problemă și, până la concluzia noastră, mi-a spus despre un bărbat numit domnul Elijah, care este CEO al instituțiilor de credit de împrumut. împrumutul a fost aprobat cu ușurință fără stres și s-au făcut toate pregătirile referitoare la transferul împrumutului și în mai puțin de trei (3) zile împrumutul a fost depus în contul meu bancar, am crezut că este o glumă până când am primit un apel de la banca mea că Contul meu a fost creditat cu 70.000,00 dolari. Am devenit atât de fericit că, în cele din urmă, Dumnezeu mi-a răspuns rugăciunile îndreptându-mă către un împrumutător de împrumut adevărat, care a fost capabil să îmi satisfacă dorințele inimii. mulțumiri mari domnului Elijah pentru că mi-a făcut viața rezonabilă, așa că sfătuiesc pe toți cei interesați să primească un împrumut să-l contacteze cu amabilitate prin e-mail (loancreditinstitutions00@gmail.com) sau +393510483991 așa am reușit să-mi obțin împrumutul, așa că am putut să-mi achit facturile. Așadar, mulțumesc, pentru că ați petrecut timp pentru a citi despre povestea mea de succes și mă rog ca Dumnezeu să-și facă voia în viața voastră
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Decretul 118 1994
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor și a garanțiilor necorespunzătoare este întotdeauna o preocupare pentru clienți atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT COMPANY. El a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT COMPANY a fost acreditată de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la o rată a dobânzii de 3%. Am avut privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Emiterea creditului nu ar trebui să împiedice creditul necesar. Serviciile noastre includ: - * Împrumuturi pentru investitori * Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri * Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără verificare de securitate socială și credit, garanție 100%. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vă vom realiza visul. MIDLAND CREDIT COMPANY SPUNE DA când băncile sale spun NU. În cele din urmă, finanțăm companii de credit mici, intermediari, instituții financiare mici, deoarece avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii despre obținerea împrumutului: Vă rugăm să răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME E-mail al companiei: midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei este midlandcreditonline.com Motto: Investiții de generații.
ANONIM a comentat Decizia 263 2020
    Sunt atât de încântat ... Am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am obținut un împrumut. Am încercat un alt serviciu, dar nu am putut obține niciodată un împrumut din acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente și la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după ce m-am întâlnit cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 de euro, acum afacerea mea merge bine și vreau să știți astăzi acest lucru cu toții, deoarece acestea sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi în toată lumea. Luați legătura cu ei și nu pierdeți timpul cu acei creditori contactați cu amabilitate acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu