Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 258 din  7 decembrie 2000

pentru ratificarea Memorandumului de finantare si a Memorandumului de intelegere pentru implementarea in Romania a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania - Ungaria, semnate la Bucuresti la 7 mai 1997

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 661 din 15 decembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 4 si 5 din Legea nr. 4/1991 privind incheierea si ratificarea tratatelor,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Se ratifica Memorandumul de finantare si Memorandumul de intelegere pentru implementarea in Romania a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania - Ungaria, semnate la Bucuresti la 7 mai 1997, cu modificarile ulterioare privind transferul responsabilitatii coordonarii programului mentionat mai sus de la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului catre Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala.
    Art. 2
    Cofinantarea reprezentand contributia financiara a Guvernului Romaniei la realizarea Programului de cooperare transfrontaliera dintre Romania si Ungaria - ZZ9624 se asigura de la bugetul de stat prin bugetele ministerelor implicate.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       Presedintele Agentiei Nationale
                       pentru Dezvoltare Regionala,
                       Mihai David

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Petre Roman

                       MEMORANDUM DE FINANTARE*1)

    *1) Traducere.

    Comisia Comunitatii Europene, denumita in continuare Comisia, actionand pentru si in numele Comunitatii Europene, denumita in continuare Comunitatea, pe de o parte, si Guvernul Romaniei, pe de alta parte, au convenit urmatoarele:
    Masura la care se face referire in art. 1 de mai jos va fi executata si finantata din resursele bugetare ale Comunitatii, conform prevederilor prezentului memorandum. Cadrul tehnic, juridic si administrativ care va reglementa implementarea masurii descrise la art. 1 de mai jos este stabilit de Conditiile generale, anexa la Acordul-cadru incheiat intre Comisie si Guvernul Romaniei si completat de termenii prezentului memorandum si de Dispozitiile speciale anexate la acesta.

    Art. 1
    Natura si obiectul
    Ca o componenta a programului sau de asistenta Comunitatea va contribui, sub forma unui ajutor financiar nerambursabil, la finantarea urmatoarei masuri:
    Numarul Programului: ZZ9624
    Titlul:              Cooperare transfrontaliera intre Romania si Ungaria
    Durata:              pana la 31 decembrie 1999*)
------------
    *) Data limita de contractare: 31 decembrie 1999.
       Data limita de efectuare a platilor: 31 decembrie 2000.

    Art. 2
    Angajamentul Comunitatii
    Contributia financiara din partea Comunitatii este fixata la nivelul maxim de 5 milioane euro, denumita in continuare Finantare nerambursabila.
    Finantarea nerambursabila are un termen de valabilitate dupa a carui expirare fondurile ramase necheltuite se vor retrage. Comisia poate totusi, in functie de imprejurari, sa fie de acord cu extinderea duratei de valabilitate a Finantarii nerambursabile, in cazul in care o astfel de extindere este corespunzator solicitata si justificata de Guvernul Romaniei.
    In cazul prezentei masuri Finantarea nerambursabila expira la 31 decembrie 1999 (conform duratei de implementare a masurii, mentionata mai sus).
    Art. 3
    Adrese
    Corespondenta privitoare la executarea masurii, avand mentionate numarul si titlul masurii, va fi adresata:
    Pentru Comunitate:
    Comisia Comunitatii Europene, DG-IA/B/4
    Rue de la Loi, 200 (SC29 2/26)
    B-1049 Bruxelles, Belgium
    Adresa telegrafica: Comeur Bruxelles
    Telex: 21877 Comeu B
    Fax:   32/2/299.16.66

    Pentru Guvernul Romaniei:
    Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala
    Str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, Bucuresti, Romania
    Tel: +40 1 335 3628;
    fax: +40 1 336 1843

    Art. 4
    Numar de exemplare
    Prezentul memorandum este redactat in doua exemplare, in limba engleza.
    Art. 5
    Intrarea in vigoare
    Prezentul memorandum va intra in vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti. Orice cheltuiala efectuata inaintea acestei date nu este eligibila pentru Finantarea nerambursabila.
    Anexele reprezinta parte integranta a prezentului memorandum.
    Semnat la Bucuresti la 7 mai 1997.

                           Pentru Guvernul Romaniei,
                                Nicolae Noica,
            ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului

                             Pentru Comunitate,
                                 Karen Fogg,
                seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania

    Anexe: Anexa nr. 1 - Acordul-cadru (A si B)
           Anexa nr. 2 - Dispozitii speciale (C).

    NOTA:
    Anexa nr. 1 (A si B) - (A) Acord-cadru (text standard) si Conditii generale privind memorandumurile de finantare (text standard) si (B) Arbitraj (text standard) este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 441 din 3 septembrie 2000, pag. 7 - 11.

    ANEXA 2 (C)

    DISPOZITII SPECIALE

    1. Obiective
    1.1. Obiectivele generale ale Programului de cooperare transfrontaliera dintre tarile din Europa Centrala si de Est sunt:
    - promovarea bunei vecinatati si stabilitatii in regiunile de frontiera ale tarilor din Europa Centrala si de Est, prin finantarea proiectelor care vor aduce beneficii concrete regiunilor si comunitatilor aflate de ambele parti ale granitei;
    - promovarea cooperarii dintre regiunile si comunitatile situate de o parte si de alta a frontierelor nationale, prin abordarea problemelor de interes comun si prin dezvoltarea si implementarea proiectelor si strategiilor transfrontaliere menite sa contribuie la dezvoltarea Comunitatii si la progresul economic al regiunilor de granita;
    - incurajarea tarilor central si est-europene sa actioneze in maniera statelor membre si sa isi insuseasca metode de operare similare cu cele utilizate in cazul fondurilor structurale.
    1.2. Obiectivele specifice ale Programului de cooperare transfrontaliera 1996 Romania - Ungaria sunt:
    - sprijinirea dezvoltarii economice si regionale;
    - imbunatatirea retelelor de infrastructura pentru transport;
    - reducerea riscurilor de deteriorare a mediului;
    - imbunatatirea conditiilor pentru imigrantii ilegali in regiunile de frontiera.
    2. Descrierea Programului
    Se vor realiza urmatoarele proiecte:
    Prioritatea nr. 1 - Dezvoltarea economica
    Proiect 1.1.: Cooperare transfrontaliera romano-ungara
                  Studiul regional                           500.000 euro
    Studiul regional va include colectarea si analizarea datelor, elaborarea unui raport asupra situatiei prezente si a potentialului viitor de dezvoltare a regiunii, vizite de studii si seminarii destinate promovarii rezultatelor studiului. Obiectivul studiului este de a analiza situatia social-economica regionala, conditiile de mediu si starea infrastructurii, precum si identificarea acelor factori cu impact transfrontalier. Rezultatele studiului vor trebui sa conduca la crearea cadrului institutional necesar in vederea dezvoltarii regionale pe ambele parti ale granitei.
    Prioritatea nr. 2 - Transport
    Proiect 2.1: Modernizarea punctului de trecere a
                 frontierei Petea                          2.500.000 euro
    Punctul de trecere a frontierei Petea se afla pe granita romano-ungara, avand o importanta atat regionala (pentru Romania si Ungaria), cat si internationala. Proiectul are in vedere modernizarea birourilor punctului de trecere a frontierei, in concordanta cu standardele europene, precum si imbunatatirea drumului de acces spre acest punct, in vederea fluidizarii traficului spre/dinspre Ungaria si restul Europei. Principalele elemente ale proiectului includ: extinderea platformelor din zona de vamuire; imbunatatirea echipamentului de semnalizare; asigurarea de echipamente si dotari necesare pentru vama si politia de frontiera; largirea drumului de acces conform standardelor europene; reabilitatea suprafetei drumului de acces, inclusiv realizarea semnalizatoarelor rutiere si a marcajelor; asigurarea unui drenaj adecvat al drumului; reamplasarea serviciilor aflate in apropierea drumului.
    Prioritatea nr. 3 - Mediu
    Proiect 3.1: Prevenirea inundatiilor
                 in bazinul Crisurilor                     1.000.000 euro
    Bazinul Crisurilor a fost afectat de numeroase inundatii ca urmare a insuficientelor masuri de prevenire a inundatiilor si de monitorizare hidrometeorologica. Cauzele acestei stari de fapt au fost: densitatea retelei hidrometeorologice, coroborata cu uzura echipamentului tehnic de masurare a cotelor apelor, insuficienta mijloacelor de comunicare si transmitere a datelor si masuratorilor. Acest proiect prevede retehnologizarea retelei de transmitere a informatiilor hidrometeorologice, in scopul crearii unui sistem informational atotcuprinzator, care sa asigure gestionarea eficienta a resurselor de apa, controlul calitatii apei si protectia impotriva inundatiilor. Noua retea informationala va cuprinde: un numar de statii automate de masurare si transmitere a datelor hidrometeorologice catre centrele de diseminare din bazinul Crisurilor; infiintarea unei statii radar si echiparea ei cu un calculator de procesare a datelor necesare pentru prognozarea precipitatiilor, capabil sa asigure controlul permanent al regimului precipitatiilor.
    Prioritatea nr. 4 - Justitie si afaceri interne
    Proiect 4.1: Centrul de cazare a
                 imigrantilor ilegali                        500.000 euro
    Regiunea de granita romano-ungara se confrunta cu afluxul unui numar considerabil de imigranti proveniti din Europa de Est, care folosesc Romania si apoi Ungaria drept "coridoare" pentru a ajunge in Occident. In zona de frontiera nu exista insa o infrastructura adecvata cazarii imigrantilor. Proiectul isi propune sa asigure aceasta infrastructura si dotarile necesare pentru imigrantii ilegali pana la repatrierea lor, respectiv construirea unei cladiri care sa acopere urmatoarele functiuni: cazare, masa si asistenta medicala pentru imigrantii ilegali.
    Prioritatea nr. 5 - Managementul Programului
    Proiect 5.1.: Managementul Programului                   500.000 euro
    Asigurarea sprijinului in managementul Programului, asistenta tehnica, mic buget pentru cheltuieli curente necesare in vederea implementarii (publicitate, echipamente de birou strict necesare, deplasari si activitati generale de instruire), evaluare si audituri.

    3. Buget estimat si durata
    Contributia PHARE la acest Program va fi de 5 milioane euro; tabelul de mai jos ilustreaza defalcarea costurilor. Programul expira la 31 decembrie 1999.
_________________________________________________________________________
       1996 Titlul Proiectului                              PHARE (euro)
_________________________________________________________________________
 1. Dezvoltarea economica
 1.1. Studiul regional                                          500.000
 2. Transport
 2.1. Modernizarea punctului de trecere a frontierei Petea    2.500.000
 3. Mediu
 3.1. Prevenirea inundatiilor in bazinul Crisurilor           1.000.000
 4. Justitie si afaceri interne
 4.1. Centrul de cazare a imigrantilor ilegali                  500.000
 5. Managementul Programului
 5.1. Managementul Programului                                  500.000
_________________________________________________________________________
 TOTAL:                                                       5.000.000
_________________________________________________________________________

    Guvernul Romaniei va cofinanta Programul prin contributie separata.
    4. Masuri de implementare
    4.1. Generalitati
    Programul va fi administrat in conformitate cu procedurile Sistemului de implementare descentralizat PHARE (SID). Responsabilul autorizat al Programului (RAP) va fi nominalizat de semnatarul memorandumului de finantare.
    Noua unitate de management a Programului (UMP) care se va infiinta in cadrul Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala (A.N.D.R.) va implementa Programul.
    UMP va administra fondurile destinate acestui Program in conformitate cu Manualul SID si cu Manualul PHARE privind regulile de contractare si de achizitii (CPR), avand in acest scop un sistem separat de contabilitate.
    Un cont nou in euro, purtator de dobanda, va fi deschis pentru acest Program pe numele A.N.D.R. si va fi gestionat de nou-infiintata unitate de management a Programului din cadrul A.N.D.R. Toate fondurile din contul deschis anterior de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului la Banca ABN AMRO din Bucuresti vor fi transferate in noul cont ce urmeaza sa fie deschis de catre A.N.D.R. Contul va fi gestionat de UMP intr-o contabilitate separata. Dobanzile incasate se vor raporta regulat Comunitatii Europene si pot fi reinvestite in Program.
    Platile in avans, altele decat cele mentionate la art. 3.3 din Conditiile generale, se vor face in conformitate cu prevederile Manualului SID.
    Se admite efectuarea unei plati preliminare in avans, in valoare de pana la 10% din suma totala alocata Programului, pentru acoperirea platilor necesare in vederea derularii activitatilor din prima faza a Programului, pana la efectuarea primei plati aferente unui program de lucru.
    Toate contractele incheiate de UMP vor fi amendate prin specificarea A.N.D.R. drept Autoritate de contractare.
    4.2. Grupul mixt de lucru
    Se va infiinta un grup mixt de lucru (GML) care va asigura coordonarea generala intre cele doua guverne pe toata durata implementarii acestui Program. GML va include, din partea Romaniei, reprezentanti ai UMP, ai Comisiei interministeriale infiintate pentru acest Program in Romania si ai autoritatilor locale. La intalnirile GML vor participa si reprezentanti oficiali ai Comisiei Europene.
    GML se va intruni alternativ, de o parte si de cealalta a frontierei. Partea care lanseaza invitatia va organiza si va finanta intalnirea, GML din tara gazda va asigura serviciile de secretariat (agenda de lucru, procese-verbale).
    GML poate decide ca pentru anumite proiecte sa infiinteze subgrupe tehnice mixte de lucru.
    5. Audit, monitorizare si evaluare
    Contul bancar si operarea acestuia de catre UMP pot fi verificate, la intervale regulate, de catre un auditor extern, angajat de Comisie si platit din bugetul prezentului Program, fara prejudicierea responsabilitatilor Comisiei si a Curtii de Audit a Comunitatii, dupa cum se mentioneaza in Conditiile generale atasate la acordul-cadru, anexat la memorandumul de finantare.
    Serviciile Comisiei:
    - vor monitoriza implementarea Programului, pe baza rapoartelor intocmite la intervale regulate de catre UMP; si
    - vor semna contracte cu consultanti independenti in vederea urmaririi evolutiei Programului si componentelor acestuia si vor evalua rezultatele Programului in totalitate, dupa finalizarea acestuia (evaluare ex-post) sau a unor parti ale acestuia, pe etape de realizare.
    Criteriile de monitorizare si evaluare au fost definite in Cadrul de analiza logica a Programului si vor fi elaborate pentru fiecare proiect in Planul strategic al Programului.
    6. Conditii speciale
    6.1. Autoritatile romane vor asigura personalul corespunzator, contributia financiara si dotarile necesare in vederea implementarii Programului, precum si cadrul legislativ si institutional adecvate.
    6.2. Guvernul Romaniei isi asuma responsabilitatea de a continua din propriile resurse proiectele care fac parte din acest Program si de a executa activitatile pe care contractorii nu au reusit sa le finalizeze. Contributia financiara a Uniunii Europene la acest program este limitata la o suma maxima de 5 milioane euro. Aceasta contributie nu va acoperi nici o cheltuiala peste limita amintita, finantari de proiecte suplimentare sau prelungiri peste data expirarii a Programului, solicitate de autoritatile de implementare si/sau de autoritatile de contractare.
    6.3. Guvernul Romaniei se angajeaza sa asigure informarea celor care vor fi cazati in Centrul pentru imigranti ilegali asupra drepturilor pe care le au, instruirea in consecinta a personalului acestui centru si a politiei locale, precum si accesul nelimitat al oficialilor UNHCR (Inaltul Comisariat ONU pentru Refugiati) la acest centru. Se va revizui, impreuna cu UNHCR, legislatia existenta referitoare la statutul azilantilor, in vederea armonizarii acesteia cu standardele UE/NU. In acest sens Guvernul va trimite Parlamentului pana la sfarsitul anului 1997 propunerile necesare de amendare a acestei legislatii.
    6.4. Avand in vedere caracterul multisectorial al Programului, precum si faptul ca este un Program bazat pe cofinantare, dispozitiile speciale, inclusiv detaliile referitoare la implementare, vor fi convenite in comun de parti printr-un memorandum de intelegere separat.

                       MEMORANDUM DE INTELEGERE
pentru implementarea in Romania a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania - Ungaria

    intre Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, si Uniunea Europeana, reprezentata de Comisia Europeana in Romania prin seful Delegatiei Comisiei Europene

    Context si definitii
    1. Scopul prezentului memorandum de intelegere este de a defini precis metoda de implementare in Romania a Memorandumului de finantare pentru Programul PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania - Ungaria, iar termenii utilizati aici au acelasi inteles ca in memorandumul de finantare.
    In eventualitatea unei omisiuni sau a unui dezacord intre textul memorandumului de finantare si acest memorandum de intelegere, memorandumul de finantare are prioritate.

    Principii generale
    2. S-a convenit sa se implementeze Programul in conformitate cu acest memorandum de intelegere si cu memorandumul de finantare. In lipsa unor dispozitii contrare procedura de implementare se conformeaza prevederilor Manualului cuprinzand procedurile Sistemului de implementare descentralizat PHARE (SID, in cele ce urmeaza) si din Manualul cuprinzand regulile de contractare si de achizitii (CPR, in cele ce urmeaza) din cadrul Procedurilor Sistemului de implementare descentralizat PHARE.
    3. Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala este responsabila cu intreaga coordonare a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera.
    4. Guvernul Romaniei a nominalizat Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala drept Autoritate de implementare. Responsabilitatile sale sunt:
    - sa reprezinte "canalul" oficial pentru toate legaturile cu Comisia Europeana si sa asigure pentru Programul de cooperare transfrontaliera: coordonarea, procedurile standard de evidenta contabila a fondurilor, raportarea si planificarea;
    - sa constituie autoritatea care garanteaza ca derularea licitatiilor, avizarea contractelor si platile sunt realizate conform cerintelor PHARE;
    - sa organizeze receptiile provizorii si finale ale lucrarilor, impreuna cu Comisia Europeana sau cu reprezentantii nominalizati de aceasta;
    - sa plateasca facturile pentru contractele incheiate in cadrul prezentului memorandum de intelegere;
    - sa delege sau sa subdelege anumite responsabilitati institutiilor de implementare.
    Pentru implementarea acestui Program Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala va infiinta o unitate de management a Programului (UMP) corespunzatoare. Autoritatile romane vor desemna personalul acestei unitati in concordanta cu cerintele Programului. Echipamentele achizitionate pana in prezent in cadrul Programului ZZ9624 pentru Unitatea de management a Programului vor fi transferate de la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului catre Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala.

    Aranjamente institutionale pentru implementare
    5. Pentru implementarea proiectelor Autoritatea de implementare va delega institutiilor de implementare responsabilitatile privind gestionarea implementarii tehnice pentru fiecare proiect, dupa cum s-a stabilit in memorandumul de finantare.
    Fiecare institutie de implementare delegata va fi responsabila direct fata de Autoritatea de implementare pentru gestionarea aspectelor tehnice ale respectivului proiect: pregatirea Planului strategic si a Programului de lucru respective, a specificatiilor tehnice incluse in documentatia de licitatie, a dosarelor de licitatie, evaluarea ofertelor impreuna cu Autoritatea de implementare, pregatirea contractului, supervizarea lucrarilor etc., asociate la activitatile din domeniul propriu de responsabilitate.
    Fiecare institutie de implementare delegata raporteaza lunar Autoritatii de implementare despre stadiul fiecarui proiect si trimestrial despre contributia reprezentand cofinantarea, pe langa finantarea din fonduri PHARE. Formatele acestor rapoarte vor fi pregatite de fiecare institutie de implementare delegata si in final vor fi acceptate de Autoritatea de implementare impreuna cu Comisia Europeana; rapoartele vor furniza suficiente detalii pentru a permite evaluarea progresului facut si a activitatilor care mai trebuie realizate.
    Fiecare institutie delegata va desemna pentru fiecare proiect o persoana oficiala de contact (si un adjunct al acesteia) care va reprezenta institutia de implementare delegata in fata Autoritatii de implementare. Fiecare institutie de implementare delegata va desemna, de asemenea, un sef de proiect (eventual o echipa) care va lucra cu norma intreaga la implementarea proiectului.
    6. Asistenta tehnica va fi furnizata, daca este necesar, atat Autoritatii de implementare, cat si institutiilor de implementare delegate, pentru a le sprijini in managementul proiectelor si, daca este cazul, va fi finantata prin intermediul fondului destinat managementului, astfel definit in cadrul alocarii fondurilor Programului. Termenii de referinta pentru asistenta tehnica trebuie aprobati de Comisia Europeana sau de cei nominalizati de catre reprezentantul acesteia inainte de a selecta contractorul. Scopul asistentei tehnice acordate institutiilor de implementare delegate va fi conform practicilor uzuale privind proiectele cu sprijin financiar extern.
    7. Ministerele de resort implicate vor fi informate permanent de institutiile de implementare delegate despre stadiul fiecarui proiect. Cand un astfel de minister desemneaza o persoana de contact, aceasta din urma va fi invitata de Autoritatea de implementare la toate reuniunile privind proiectul, inclusiv in Comitetul de evaluare. Ministerele de resort implicate pot sprijini institutiile de implementare delegate din domeniul lor de responsabilitate, sprijinul fiind binevenit in special la debutul proiectelor.
    8. Ori de cate ori un proiect este cofinantat de Guvernul Romaniei, pentru fiecare dintre componentele finantarii se vor incheia contracte distincte. Guvernul Romaniei se angajeaza prin prezentul memorandum de intelegere sa finanteze integral componenta pe care si-a asumat-o la semnarea contractelor pentru proiecte.
    9. Dupa incheierea lucrarilor Guvernul Romaniei se angajeaza sa asigure functionalitatea deplina a investitiilor realizate conform obiectivelor lor, in special sa asigure resursele bugetare, echipamentele, personalul si instituirea practicilor eficiente de management operational, precum si armonizarea cu documentele standard internationale. In acest scop pe parcursul implementarii proiectului se poate acorda prin Program asistenta tehnica institutiilor de implementare delegate.
    10. Pentru fiecare proiect de executie de lucrari vor fi amplasate in situ panouri, vizibile publicului larg, in limba romana si in una dintre limbile de circulatie ale Comunitatii Europene, continand informatii referitoare la descrierea lucrarilor, costul lor, precum si la faptul ca activitatile au fost finantate cu sprijinul Uniunii Europene din fonduri PHARE.
    11. Tabelul prevazut in anexa 1 indica pentru fiecare proiect prin programele curente institutia delegata si ministerul de resort responsabil. Lista cuprinzand persoanele oficiale de contact si sefii de proiect desemnati va fi inaintata Autoritatii de implementare si Comisiei Europene, precum si orice modificare care intervine pe parcursul implementarii fiecarui proiect. Pentru fiecare program nou se va intocmi si se va accepta ca addendum la anexa 1 un tabel actualizat.

    Licitare si contractare
    Licitarea
    12. Licitatiile privind contractele finantate de Comisia Europeana vor fi publice si li se va face o publicitate corespunzatoare in Romania, in conformitate cu cerintele licitatiilor publice din Romania, atat in limba romana, cat si in una dintre limbile Comunitatii Europene. In cazul contractelor estimate la minimum 300.000 euro, anuntarea licitatiilor se va face in acelasi timp si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Autoritatea de implementare va cere Comisiei Europene publicarea acestui anunt cu cel putin 4 saptamani inainte de data publicarii efective.
    Participarea va fi deschisa in mod egal tuturor persoanelor fizice sau juridice din statele membre ale Uniunii Europene, precum si celor din tarile partenere PHARE.
    13. Documentatiile de licitatie vor fi prezentate in una dintre limbile Comunitatii Europene si, optional, in limba romana si vor putea fi obtinute exclusiv de la birourile Autoritatii de implementare. Pentru acoperirea costurilor documentatiei de licitatie va putea fi solicitata o taxa.
    14. Intervalul de timp permis in vederea depunerii ofertelor la licitatii nu va fi mai mic de 6 saptamani de la data publicarii anuntului de licitatie.
    15. Aprobarea desfasurarii licitatiei de catre Comisia Europeana, direct sau prin intermediul unui reprezentant nominalizat, este necesara in functie de valoarea contractului, asa cum este prevazut in Manualul CRP. Documentele de licitatie pentru executie de lucrari sau pentru achizitii vor fi transmise la Comisia Europeana impreuna cu criteriile de evaluare propuse si cu un tabel prezentand defalcarea costurilor estimate (pe componente tehnice majore).

    Evaluarea
    16. Comitetele de evaluare a ofertelor vor fi stabilite de Autoritatea de implementare, implicand toate partile interesate in vederea selectarii ofertei castigatoare. Presedintele si componenta comitetelor de evaluare se vor stabili cu acordul Comisiei Europene. Procedurile de evaluare a ofertelor vor respecta reglementarile SID.
    17. In vederea facilitarii activitatii comitetelor de evaluare si a aprobarii rapoartelor de evaluare de catre Comisia Europeana, la deliberarile comitetelor de evaluare pot participa expertii tehnici si/sau un reprezentant oficial al Comisiei Europene.

    Contractarea
    18. Contractele, dupa avizarea lor de catre persoana oficiala de contact (sau de adjunctul acesteia) din institutia de implementare delegata, vor fi incheiate de Autoritatea de implementare cu castigatorul licitatiei, pe baza specificatiilor cuprinse in documentele de licitatie si in oferta primita. Contractul va fi redactat in una dintre limbile Comunitatii si, optional, in limba romana.
    19. In conformitate cu Manualul CRP, inaintea semnarii contractele incheiate in cadrul prezentului Program vor fi avizate de Comisia Europeana sau de reprezentantii sai desemnati.

    Raportare
    20. Autoritatea de implementare va raporta informatiile financiare prin sistemul de raportare financiar PHARE (PHACSY/PERSEUS). Comisia Europeana poate solicita periodic din partea Autoritatii de implementare rapoarte de sinteza intr-un format prestabilit.

    Supervizarea, inspectia lucrarilor, receptia provizorie si finala
    21. Institutiile de implementare delegate si Autoritatea de implementare vor superviza implementarea lucrarilor aflate in responsabilitatea lor si vor organiza receptia provizorie si finala, in conformitate cu clauzele contractuale. Institutiile de implementare delegate sunt responsabile (eventual impreuna cu un specialist angajat in acest scop) sa certifice conformitatea calitatii si cantitatii lucrarilor sau a echipamentelor procurate de la furnizor cu clauzele contractuale. Toate facturile legate de proiect sunt certificate de persoana oficiala de contact (sau de adjunctul acesteia) din institutia de implementare delegata, inainte de a fi platite de Autoritatea de implementare.
    In cazul contractelor FIDIC inginerul va fi numit (eventual finantat din Program) inainte de incheierea contractelor.
    22. Receptiile provizorii si finale trebuie avizate fie direct de Comisia Europeana, fie de un expert independent nominalizat de aceasta.

    Reglementari financiare
    23. Reglementarile financiare generale sunt definite de memorandumul de finantare, in special in ceea ce priveste deschiderea contului bancar, plata preliminara in avans si urmatoarele plati in avans.
    Diferite documente*1) sunt necesare Comisiei pentru a putea face plati in avans, conform urmatoarelor liste de verificare:
    Plata preliminara in avans va fi facuta pe baza:
    - semnarii memorandumului de finantare;
    - semnarii memorandumului de intelegere;
    - primirii unei cereri oficiale, care indica Responsabilul autorizat al Programului (RAP) si detaliile privind contul bancar al Programului, incluzand specimenele de semnatura ale persoanelor autorizate sa opereze contul;
    - unei justificari a avansului, incluzand contractele si platile ce se intentioneaza a fi facute din plata preliminara in avans, in conformitate cu prevederile Manualului SID.
    Platile urmatoare in avans se fac pe baza unei cereri si:
    - a unui plan strategic actualizat, a unui program de lucru si a unui raport de monitorizare si evaluare;
    - a unui extras de cont bancar ce dovedeste toate platile facute deja, dobanda acumulata si disponibilul in cont;
    - a copiilor de pe contractele semnate anterior.
    Platile din contul Autoritatii de implementare se vor face pe baza facturilor referitoare la contractele semnate de aceasta autoritate sau pe baza graficelor de plati inaintate spre aprobare de catre institutiile de implementare delegate.
------------
    *1) Autoritatea de implementare va folosi formate PHARE standard, dupa caz, conform SID, incluzand planurile strategice si programele de lucru.

    Audit si monitorizare
    24. Operatiunile finantate prin acest Program vor face obiectul unor inspectii ale serviciilor specializate ale Comisiei si ale Curtii de Audit, dupa cum se specifica in memorandumul de finantare.
    In completare, dupa terminarea implementarii Programului se va putea realiza o evaluare in comun sau separat de catre Comisie sau/si de catre autoritatile romane, evaluare ce va fi finantata din fondurile Programului.
    Auditul si monitorizarea vor fi finantate din Program.

    Clauze finale
    25. Anexa 1 reprezinta parte integranta a memorandumului de intelegere.
    26. Prezentul memorandum de intelegere este exhaustiv. Orice amendamente sau modificari trebuie confirmate de catre semnatari in scris.
    Modalitatile practice de implementare a prezentului memorandum de intelegere vor fi decise impreuna de catre A.N.D.R. si Comisia Europeana.
    Toate modificarile datorate transferului coordonarii Programului vor fi realizate in conformitate cu documentele relevante referitoare la implementarea Programului.
    27. Comunicarile oficiale privind prezentul memorandum de intelegere vor fi transmise prin Delegatia Comisiei Europene in Romania.
    Semnat la Bucuresti la 7 mai 1997.

                     Din partea Guvernului Romaniei,
                              Nicolae Noica,
           ministrul lucrarilor publice si amenajarii teritoriului

                      Din partea Comisiei Europene,
                               Karen Fogg,
             seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania

    ANEXA 1

                 PROIECTE. DATE PRIVIND IMPLEMENTAREA
_______________________________________________________________________________
        Proiectul            Unitatea responsabila      Ministerul de resort
_______________________________________________________________________________
 1. Dezvoltare economica
 1.1. Studiul regional       Institutul de Cercetare   Ministerul Lucrarilor
                             si Proiectare             Publice si Amenajarii
                             "Urbanproiect"            Teritoriului - Directia
                                                       generala de urbanism si
                                                       amenajarea teritoriului
 2. Transport
 2.1. a) Modernizarea        Administratia Nationala   Ministerul
 punctului de trecere a      a Drumurilor din Romania  Transporturilor -
 frontierei Petea:           - Directia de programe    Directia generala de
 drum de legatura              cu finantare externa    infrastructura
 2.1. b) Modernizarea        Ministerul Finantelor     Ministerul Finantelor -
 punctului de trecere a      - Directia Generala a     Directia Generala a
 frontierei Petea:             Vamilor - Serviciul     Vamilor - Serviciul
 punct vamal                   investitii              investitii
 3. Mediu
 3.1. Prevenirea             Regia Autonoma            Ministerul Apelor,
 inundatiilor in bazinul     "Apele Romane"            Padurilor si Protectiei
 Crisurilor                                            Mediului
 4. Justitie si afaceri
    interne
 4.1. Centru de cazare a     Ministerul de Interne -   Ministerul de Interne -
 imigrantilor ilegali        Directia generala pentru  Directia generala pentru
 Arad                        strategie, integrare      strategie, integrare
                             europeana si relatii      europeana si relatii
                             publice                   publice
 5. Managementul             Agentia Nationala pentru  Agentia Nationala pentru
 Programului                 Dezvoltare Regionala      Dezvoltare Regionala
                             UMP - cooperare           UMP - cooperare
                             transfrontaliera          transfrontaliera
_______________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la OUG 258/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 258 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu