E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
OUG 23 2004 in legatura cu articolul 3 din actul OUG 11 2004
Articolul 15 din actul OUG 23 2004 abrogă OUG 131 2002
Articolul 15 din actul OUG 23 2004 abrogă OUG 296 2000
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 1 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 2 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 3 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 2 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 abrogă articolul 4 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 abrogă articolul 5 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 abrogă articolul 6 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 abrogă articolul 7 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 abrogă articolul 8 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 9 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 12 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 34 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 42 din actul OUG 51 1998
Articolul 13 din actul OUG 23 2004 modifica articolul 75 din actul OUG 51 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 23 din 15 aprilie 2004

privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 359 din 23 aprilie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere termenul pana la care trebuie realizata reorganizarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, conform art. 3 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, care justifica caracterul de urgenta si exceptional,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    (1) La data de 1 mai 2004 Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare isi schimba denumirea in Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si se reorganizeaza prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, institutie care se desfiinteaza.
    (2) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumita in continuare A.V.A.S., este institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, in cadrul careia se preiau si drepturile, obligatiile si atributiile Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, stabilite prin actele normative in vigoare in domeniul privatizarii, postprivatizarii, prin acorduri internationale sau alte acte incheiate de catre aceasta, conform legii.
    (3) Organizarea, functionarea, numarul de posturi si sediul A.V.A.S. se aproba prin hotarare a Guvernului.
    Art. 2
    (1) La data comasarii, A.V.A.S. preia patrimoniul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, pe baza de protocol incheiat in conformitate cu situatia financiara intocmita la data de 30 aprilie 2004.
    (2) La data prevazuta la alin. (1), A.V.A.S. preia personalul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, acesta pastrandu-si aceleasi drepturi si obligatii stabilite prin contractele individuale de munca, pana la incheierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 3
    (1) Bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S. se aproba prin hotarare a Guvernului.
    (2) Pentru anul 2004 bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S. se aproba prin hotarare a Guvernului, pana la data de 1 mai 2004.
    Art. 4
    (1) Finantarea A.V.A.S. este asigurata din sursele prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicata, si din veniturile obtinute potrivit actelor normative in domeniul privatizarii.
    (2) A.V.A.S. administreaza, angajeaza si utilizeaza fondurile provenite din sursele prevazute la alin. (1), potrivit reglementarilor legale aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii.
    (3) Administrarea, angajarea si utilizarea fondurilor provenite din veniturile obtinute din privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 5
    A.V.A.S. indeplineste urmatoarele atributii:
    a) cele prevazute la art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998, republicata;
    b) aplicarea strategiei Guvernului privind finalizarea procesului de privatizare a societatilor comerciale la care statul detine actiuni/parti sociale, aflate in portofoliul sau;
    c) administrarea participatiilor statului, in calitate de actionar/asociat, la societatile comerciale aflate in portofoliul sau;
    d) vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de stat la societatile comerciale aflate in portofoliul sau, prin metodele prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Legea nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
    e) monitorizarea modului in care sunt respectate clauzele din contractele de privatizare, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 25/2002 privind unele masuri de urmarire a executarii obligatiilor asumate prin contractele de privatizare a societatilor comerciale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 506/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 6
    (1) Supravegherea si indrumarea activitatii A.V.A.S. sunt asigurate de un consiliu de supraveghere si indrumare, format din 9 membri, in urmatoarea componenta:
    a) un presedinte, care este reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
    b) 8 membri, respectiv cate un reprezentant al Bancii Nationale a Romaniei, Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Integrarii Europene, Ministerului Justitiei, Autoritatii Nationale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
    (2) Membrii Consiliului de supraveghere si indrumare sunt numiti prin hotarare a Guvernului, la propunerea conducatorilor institutiilor prevazute la alin. (1).
    (3) Pot fi membri ai Consiliului de supraveghere si indrumare numai persoanele care au studii superioare economice sau juridice si experienta in domeniul financiar-bancar, juridic, managementul riscului, restructurarea creditelor sau recuperarea datoriilor.
    (4) Membrii Consiliului de supraveghere si indrumare nu pot fi parlamentari, fiindu-le interzis sa reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial sau de alta natura, care i-ar pune intr-o pozitie in care interesul lor personal ar intra in conflict cu obligatiile si indatoririle lor fata de A.V.A.S.
    (5) Revocarea din functie a oricarui membru al Consiliului de supraveghere si indrumare se face prin hotarare a Guvernului, caz in care conducatorul institutiei al carei reprezentant a fost revocat va face o noua propunere in termen de 10 zile.
    Art. 7
    (1) Consiliul de supraveghere si indrumare are urmatoarele atributii principale:
    a) avizeaza si propune Guvernului aprobarea si modificarea bugetului de venituri si cheltuieli al A.V.A.S.;
    b) aproba structura organizatorica a A.V.A.S.;
    c) aproba raportul anual de activitate al A.V.A.S.;
    d) aproba politica si strategia in domeniul valorificarii activelor statului si intocmeste, in vederea aprobarii de catre Guvern, strategia si politica in domeniul privatizarii;
    e) supravegheaza si indruma activitatea A.V.A.S., in vederea ducerii la indeplinire a strategiilor si directiilor de actiune aprobate;
    f) stabileste limitele valorice ale activelor statului pentru care selecteaza si aproba metoda de valorificare si marimea capitalului social al societatilor pentru care urmeaza a se stabili metoda de privatizare;
    g) aproba combinarea metodelor de valorificare, utilizarea succesiva a mai multe metode pentru valorificarea acelorasi active, reluarea metodelor de valorificare pentru creantele care depasesc limitele valorice stabilite in conditiile prevazute la lit. f);
    h) aproba regularizarea diferentelor valorice care apar in procesul de valorificare a activelor statului.
    (2) Consiliul de supraveghere si indrumare indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
    (3) Consiliul de supraveghere si indrumare se intruneste lunar sau ori de cate ori este nevoie, hotarand cu majoritatea voturilor membrilor sai.
    (4) La sedintele Consiliului de supraveghere si indrumare participa, fara drept de vot, presedintele A.V.A.S.
    Art. 8
    (1) A.V.A.S. este condusa de un presedinte, ajutat de 4 vicepresedinti.
    (2) Presedintele si vicepresedintii sunt numiti prin decizie a primului-ministru.
    (3) Presedintele este ordonator principal de credite.
    Art. 9
    (1) Presedintele A.V.A.S. are urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta A.V.A.S. in raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu organele de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii, cu persoanele juridice si fizice romane si straine, precum si in fata instantelor judecatoresti si arbitrale;
    b) asigura conducerea A.V.A.S.;
    c) numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul A.V.A.S.;
    d) elaboreaza si propune spre aprobare Consiliului de supraveghere si indrumare politica si strategia in domeniul administrarii si valorificarii activelor statului aflate in portofoliul A.V.A.S, inclusiv in domeniul privatizarii, si raspunderile ce revin personalului acesteia;
    e) asigura elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al A.V.A.S., pe care il remite spre avizare Consiliului de supraveghere si indrumare;
    f) acorda prin ordin inlesniri la plata creantelor fiscale preluate in temeiul unor acte normative;
    g) dispune masuri operative pentru executarea dispozitiilor legale privind A.V.A.S., precum si pentru indeplinirea politicii si strategiei in domeniul administrarii si valorificarii activelor statului din portofoliul A.V.A.S., inclusiv in domeniul privatizarii;
    h) prezinta primului-ministru, pana la data de 30 iunie a anului urmator, raportul anual de activitate al A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere si indrumare; la solicitarea primului-ministru, presedintele A.V.A.S. prezinta rapoarte intermediare asupra unei perioade sau operatiuni determinate;
    i) aproba continutul mandatelor speciale ale reprezentantilor A.V.A.S. in adunarile generale ale societatilor comerciale, definite si preluate conform legii in portofoliul A.V.A.S., intrunite pentru a lua hotarari cu privire la:
    - dizolvarea, lichidarea, inchiderea operationala sau prelungirea duratei de functionare a societatii comerciale;
    - desfiintarea uneia sau mai multor unitati ale societatii comerciale;
    - fuziune sau divizare;
    - desfiintarea unor sedii secundare, definite potrivit legii;
    - majorarea sau reducerea capitalului social;
    - modificarea obiectului de activitate;
    - constituirea de garantii asupra bunurilor societatii comerciale sau inchirierea acestora;
    - vanzarea de active.
    (2) Presedintele indeplineste orice alte atributii prevazute de lege.
    (3) Pe langa presedinte functioneaza colegiul director ca organ colectiv de analiza si evaluare, cu caracter consultativ. Componenta, atributiile si modalitatile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a A.V.A.S., aprobat de Consiliul de supraveghere si indrumare.
    Art. 10
    (1) Vicepresedintii A.V.A.S. exercita atributiile delegate de catre presedinte. Atributiile si raspunderile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui.
    (2) In cazul in care presedintele, din diferite motive, nu isi poate exercita atributiile curente, il deleaga prin ordin pe unul dintre vicepresedinti sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
    Art. 11
    Personalul cu atributii in domeniul administrarii participatiilor statului, privatizarii si monitorizarii postprivatizare din cadrul A.V.A.S. nu este supus conditiilor de angajare prevazute la art. 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998, republicata.
    Art. 12
    (1) Activitatea A.V.A.S. in domeniul privatizarii si monitorizarii postprivatizare se desfasoara pe principii comerciale.
    (2) Obligatiile investitorilor, stipulate in contractele de privatizare, nu sunt considerate obligatii bugetare.
    Art. 13
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, se modifica incepand cu data de 1 mai 2004 dupa cum urmeaza:
    1. Titlul ordonantei de urgenta va avea urmatorul cuprins:
    "ORDONANTA DE URGENTA
privind valorificarea unor active ale statului"
    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza:
    a) valorificarea creantelor neperformante preluate de la banci, persoane juridice romane, cu capital partial de stat, in scopul pregatirii pentru privatizare si cresterii gradului de solvabilitate a acestora;
    b) valorificarea unor creante fiscale preluate in temeiul unor acte normative;
    c) valorificarea unor creante comerciale preluate in temeiul unor acte normative;
    d) administrarea actiunilor sau partilor sociale detinute de stat, in calitate de actionar sau asociat;
    e) valorificarea actiunilor sau partilor sociale detinute de stat, in calitate de actionar/asociat sau creditor;
    f) valorificarea unor active ale regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul este actionar majoritar."
    3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Activele statului supuse valorificarii potrivit prezentei ordonante de urgenta cuprind:
    a) creante neperformante preluate de la bancile cu capital partial de stat;
    b) bunurile mobile si imobile dobandite de banci in procedura executarii silite ori prin realizarea garantiilor, precum si bunuri declarate urmaribile, potrivit prezentei ordonante de urgenta;
    c) creante comerciale asociate creantelor neperformante preluate;
    d) creante fiscale preluate in temeiul unor acte normative;
    e) creante comerciale preluate in temeiul unor acte normative;
    f) actiuni sau parti sociale detinute de stat;
    g) active ale regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul este actionar majoritar.
    (2) Creantele neperformante prevazute la alin. (1) lit. a) vor fi identificate si selectate de bancile cu capital partial de stat, cu avizul Comitetului de coordonare a restructurarii."
    4. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) banca - persoana juridica autorizata sa desfasoare cu titlu profesional, in principal, activitati de atragere de depozite sau alte fonduri rambursabile de la public si de acordare de credite in cont propriu;
    b) creante neperformante - credite sau plasamente, reprezentand principal si dobanzi, acordate sau efectuate de banci, clasificate in categoria <<indoielnic>> sau <<pierdere>>, dupa caz, potrivit reglementarilor emise de Banca Nationala a Romaniei in domeniul clasificarii creditelor si plasamentelor, constituirii, regularizarii si utilizarii provizioanelor specifice de risc de credit;
    c) valoare nominala - valoarea activelor statului preluate si supuse valorificarii potrivit prezentei ordonante de urgenta, astfel cum este inregistrata in evidentele contabile ale bancii sau ale altei entitati cedente;
    d) valoare neta - valoarea nominala a activelor statului supuse valorificarii, diminuata cu valoarea provizioanelor constituite potrivit legii;
    e) valoare realizabila - valoarea estimata a activelor statului supuse valorificarii, tinandu-se seama de valoarea de piata a acestora si de cheltuielile de administrare efectuate pana la data instrainarii acestora;
    f) valoare tranzactionata - valoarea realizata ca urmare a valorificarii activelor statului preluate potrivit prezentei ordonante de urgenta;
    g) creante comerciale asociate creantelor preluate - creante comerciale apartinand unor debitori cedati asupra altor debitori cedati, preluati potrivit prezentei ordonante de urgenta, care asigura activelor statului un grad sporit de recuperare;
    h) creante fiscale - drepturi patrimoniale care rezulta din raporturile de drept material fiscal, preluate in temeiul unor acte normative."
    5. Capitolul II va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 2
    Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului"
    6. Articolele 4 - 8 se abroga.
    7. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Finantarea A.V.A.S. este asigurata din urmatoarele surse, ale caror formare, administrare, angajare si utilizare se fac potrivit prezentei ordonante de urgenta si reglementarilor legale aplicabile institutiilor publice finantate integral din venituri proprii:
    a) sume rezultate din valorificarea activelor statului mentionate la art. 2 alin. (1);
    b) onorarii aferente serviciilor de consultanta prestate de A.V.A.S. pe baza de contract;
    c) alte surse prevazute de actele normative in vigoare aplicabile activitatii A.V.A.S.
    (2) Pentru desfasurarea activitatii proprii, A.V.A.S. poate folosi bunuri materiale si fonduri banesti primite de la persoane fizice si juridice, romane sau straine, sub forma de donatii si sponsorizari, in conditiile legii."
    8. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) In vederea indeplinirii rolului sau, A.V.A.S. are urmatoarele atributii principale:
    a) preluarea cu plata a creantelor neperformante si a creantelor comerciale asociate acestora. Plata sau emiterea de titluri de valoare negociabile se va face in conditiile art. 17;
    b) preluarea fara plata a unor creante fiscale, conform legii;
    c) preluarea cu/fara plata a unor creante comerciale, conform legii;
    d) preluarea fara plata a unor actiuni/parti sociale detinute de stat;
    e) exercitarea tuturor drepturilor si indeplinirea tuturor obligatiilor ce decurg din calitatea de actionar/asociat a statului;
    f) valorificarea creantelor neperformante, creantelor comerciale si a creantelor fiscale preluate, la valoarea nominala a acestora, prin:
    - plata esalonata, efectuata de debitor dupa incheierea unei conventii de esalonare cu A.V.A.S., asigurata in mod corespunzator cu garantii;
    - cesiunea creantelor, prin negociere directa, ca urmare a primirii unei oferte de cumparare;
    - subrogatia in drepturile de creanta ale A.V.A.S., prin negociere directa, ca urmare a primirii unei oferte de plata integrala de la un tert;
    - stingerea creantelor ca efect al darii in plata;
    - conversia creantelor in actiuni;
    g) valorificarea creantelor neperformante, creantelor comerciale si a creantelor fiscale preluate, la valoarea de piata a acestora, rezultata din raportul dintre cerere si oferta, prin:
    - cesiunea creantelor prin licitatie publica;
    - executarea silita prin poprirea tuturor veniturilor debitorului, urmaribile potrivit legii;
    - executarea silita a bunurilor mobile si imobile aflate in proprietatea debitorului sau garantilor, declarate urmaribile potrivit prezentei ordonante de urgenta, in vederea valorificarii prin licitatie publica;
    - alte masuri de natura sa faciliteze valorificarea superioara a creantelor, inclusiv valorificarea asociata cu creante comerciale preluate de catre A.V.A.S.;
    h) valorificarea actiunilor detinute de stat si administrate de A.V.A.S., la valoarea de piata a acestora, rezultata din raportul dintre cerere si oferta, prin:
    - operatiuni specifice pietelor reglementate, interne sau internationale, pentru societatile detinute public;
    - cesiunea actiunilor prin licitatie publica, interna sau internationala, pentru societatile de tip inchis;
    i) valorificarea partilor sociale detinute de stat si administrate de A.V.A.S., la valoarea de piata a acestora, rezultata din raportul dintre cerere si oferta, prin:
    - cesiunea partilor sociale prin negociere directa, in cazul in care exista si alti asociati in societatea comerciala;
    - cesiunea partilor sociale prin licitatie publica;
    j) valorificarea unor active ale regiilor autonome si societatilor comerciale la care statul este actionar majoritar, prin licitatie publica.
    (2) A.V.A.S. indeplineste orice alte atributii care ii revin prin acte normative."
    9. Alineatul (1) al articolului 34 se abroga.
    10. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Dupa comunicarea catre debitor a titlului executoriu, A.V.A.S. poate dispune prin ordin blocarea prin poprire a conturilor bancare de orice natura pe care debitorul le detine in orice banca sau organizatie cooperatista de credit, indiferent de moneda in care sunt constituite.
    (2) Poprirea nu este supusa validarii.
    (3) Poprirea infiintata anterior ca masura asiguratorie devine executorie prin comunicarea copiei de pe titlul executoriu, facuta tertului poprit, si instiintarea despre aceasta a debitorului.
    (4) Tertul poprit este obligat ca, in termen de doua zile de la primirea comunicarii ce i s-a facut potrivit alin. (1) si (3), sa confirme in scris blocarea conturilor.
    (5) Poprirea se considera infiintata la data la care tertul poprit, prin instiintarea transmisa A.V.A.S., confirma ca datoreaza sume de bani debitorului, iar in lipsa, la data expirarii termenului prevazut la alin. (4).
    (6) Dupa infiintarea popririi, tertul poprit este obligat sa faca de indata retinerile prevazute de lege si sa vireze sumele retinute in contul indicat de A.V.A.S., comunicand totodata in scris despre existenta altor creditori.
    (7) In cazul in care sumele datorate debitorului sunt poprite de mai multi creditori, tertul poprit ii va anunta in scris despre aceasta pe creditori si va proceda la distribuirea sumelor.
    (8) Incalcarea prevederilor alin. (6) si (7) atrage nulitatea oricarei plati si raspunderea solidara a bancii si debitorului, in limita sumelor sustrase blocarii."
    11. Articolul 75 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 75
    (1) In cazul in care la a treia licitatie nu se ofera pretul de pornire sau nu se prezinta nici un ofertant, A.V.A.S. va putea fie sa adjudece bunul in contul creantei, caz in care se va proceda la o diminuare a creantei cu 50% din pretul bunului stabilit prin expertiza potrivit art. 71 alin. (1), fie sa solicite evaluatorului o actualizare a valorii de piata stabilite anterior. In acest caz A.V.A.S. va relua procedura de vanzare prin licitatie pornind de la noul pret de referinta, pana la vanzarea bunului sau schimbarea metodei de valorificare.
    (2) A.V.A.S. este autorizata sa identifice posibilitati de valorificare superioara pentru bunurile adjudecate potrivit alin. (1).
    (3) In situatia in care s-a procedat la adjudecarea de catre A.V.A.S. a bunurilor supuse executarii silite, acestea vor trece in proprietatea privata a statului si in administrarea A.V.A.S., pe baza procesului-verbal de adjudecare in contul creantei, care constituie titlu de proprietate.
    (4) Acelasi regim il vor avea si bunurile acceptate de A.V.A.S. ca dare in plata pentru stingerea obligatiei de plata a debitorului cedat. Conventia de dare in plata constituie titlu de proprietate.
    (5) Bunurile adjudecate de A.V.A.S., precum si cele acceptate ca dare in plata pentru stingerea obligatiei de plata a debitorului, reglementate in prezentul articol, pot fi transmise fara plata in domeniul public al statului, in conditiile legii, cu rectificarea corespunzatoare a indicatorilor de venituri si cheltuieli-transferuri din bugetul de venituri si cheltuieli al A.V.A.S., in sensul diminuarii lor, cu valoarea inregistrata in evidenta contabila."
    Art. 14
    In cuprinsul actelor normative in vigoare, denumirile Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare si Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului se inlocuiesc, in mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, incepand cu data de 1 mai 2004, cu denumirea Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
    Art. 15
    Pe data de 1 mai 2004 se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind infiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 225/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 16
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 948 din 24 decembrie 2002, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Presedintele Autoritatii pentru
                         Valorificarea Activelor Bancare,
                         Mircea Ursache

                         Presedintele Autoritatii pentru Privatizare
                         si Administrarea Participatiilor Statului,
                         Ovidiu Tiberiu Musetescu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Neculae Eugeniu Plaiasu,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la OUG 23/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 23 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1103 2019
    O zi buna Aveți nevoie de un împrumut pentru fiecare scop? Te afli într-o problemă financiară? Firma de împrumut Bridge Finance este garantată în furnizarea de servicii financiare clienților cu o dobândă favorabilă. Împrumuturile noastre sunt ușoare și rapide. Contactați-ne astăzi pentru a obține împrumutul de care aveți nevoie. Putem asorta orice împrumut cu o rată a dobânzii de 2%. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați imediat prin (adrianbay0008@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 36 1995
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM.a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID NMLS al companiei: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 62 2019
    Sunt Marie Reilly, o împrumutată împrumutată privată și legitimă. Ești un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți vreo mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de un împrumut pentru a începe o scară plăcută mică și o afacere medie? Aveți un scor de credit scăzut și vă este greu să obțineți împrumuturi de capital de la băncile locale și alte institutii financiare ?. - Intermediarii / Consultanții / Brokerii sunt bineveniți să aducă clienții lor și sunt protejați 100%. Părțile interesate ar trebui să mă contacteze pentru mai multe informații via: mariereillyfinancialaid@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 118 2010
    povești de adormit copii.statul aruncă bani pe pază gratuită a suprafețelor mici de pădure decât să fie interesat să le cumpere.praf aruncat în ochii opiniei publice privind preocuparea statului pentru păstrarea acestei avuții naționale.
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 50 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Rectificare 99 2018
    Salutare tuturor, Aici vine o companie care acordă tot felul de pe termen scurt și pe termen lung. Dacă sunteți interesat să obțineți unul dintre noi, trimiteți-ne un e-mail pentru cererea dvs. prin: kenabrighten@diplomats.com sau vizitați site-ul nostru kabusinesshome.com Mulțumesc. Publicul public.
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 23/2004
Ordonanţa 3 2014
Legea 192 2013
OUG 96 2012
OUG 45 2011
pentru stabilirea unor măsuri privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului
OUG 4 2011
privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului si pentru executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice stabilite prin titluri executorii
Ordonanţa 1 2007
pentru aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si a autoritatilor publice centrale
Legea 360 2004
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului
Hotărârea 837 2004
privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu