Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

OUG Nr.117 din 23.12.2013

privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 843 din 30 decembrie 2013




Ţinând seama de necesitatea sprijinirii educaţiei şi a asigurării derulării în condiţii normale a procesului de învăţământ,luând în considerare Decizia Curţii Constituţionale nr. 397/2013 referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 284 alin. (7) şi art. 289 alin. (7) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 din 29 octombrie 2013,întrucât în vederea asigurării funcţionării în condiţii optime a sistemului naţional de învăţământ se impune, de urgenţă, punerea în acord a dispoziţiilor art. 284 alin. (7) şi art. 289 alin. (7) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, cu prevederile Constituţiei,ţinând cont de nevoia de a asigura un sistem de organizare şi funcţionare a sistemului naţional de învăţământ predictibil şi funcţionabil,cunoscând obiectivul încadrării în cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2014 şi pentru respectarea limitării cheltuielilor bugetare impuse de acordurile-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,luând în considerare necesitatea adaptării normelor interne la regulile impuse de Uniunea Europeană, aspect ce presupune inclusiv stabilirea unei terminologii unitare şi clare, se impune menţionarea în mod expres în cuprinsul legii a echivalenţei dintre granturile multianuale şi locurile multianuale acordate instituţiilor de învăţământ superior, pentru programele de licenţă/master şi doctorat,având în vedere disfuncţionalităţile constatate în modul de organizare şi repartizare a granturilor multianuale, respectiv a locurilor multianuale către instituţiile de învăţământ superior, în special pentru programele de studii universitare de doctorat adresate potenţialilor studenţi doctoranzi, situaţie care impune adoptarea unor măsuri organizatorice care să instituie premisele creării unui mediu competiţional deschis, transparent şi accesibil fiecărui candidat, sens în care alocarea acestora pe universităţi va fi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, acordându-se prioritate universităţilor de cercetare avansată şi educaţie,ţinând seama de faptul că este imperios necesar ca măsurile legislative ce fac obiectul acestei ordonanţe de urgenţă să intre în vigoare cât mai curând posibil, precum şi pentru a se evita dificultăţile rezultate din succesiunea într-un interval de timp a mai multor reglementări în domeniul educaţiei naţionale, conţinând norme de competenţă, de procedură propriu-zisă,având în vedere necesitatea asigurării, cu celeritate, pentru Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu“ din Bucureşti a unui sediu care să respecte standardele optime de funcţionare,reţinându-se că, în cazul neadoptării măsurilor propuse, efectul ar fi încetarea activităţii Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu“ din Bucureşti, ca urmare a imposibilităţii asigurării unui sediu adecvat,luând în considerare faptul că neadoptarea acestor măsuri imediate şi a reglementărilor lor de implementare, prin ordonanţă de urgenţă, ar genera disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra bunei desfăşurări a sistemului de învăţământ, dar şi asupra categoriilor de beneficiari, precum şi în utilizarea eficientă a resurselor financiare din sistemul de învăţământ,având în vedere că învăţământul constituie prioritate naţională,deoarece toate aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul ILegea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 16(1) Învăţământul general obligatoriu este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020. (2) Obligaţia de a frecventa învăţământul obligatoriu de 11 clase, la forma cu frecvenţă, încetează la vârsta de 18 ani. 2. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 23 (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniversitar cuprinde următoarele niveluri:a)educaţia timpurie (0-6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0-3 ani) şi învăţământul preşcolar (3-6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare; b)învăţământul primar, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV; c)învăţământul secundar, care cuprinde:

(i) învăţământul secundar inferior sau gimnazial, care cuprinde clasele V-VIII;
(ii) învăţământul secundar superior care poate fi:

învăţământ liceal, care cuprinde clasele de liceu IX-XII/XIII, cu următoarele filiere: teoretică, vocaţională şi tehnologică;

învăţământ profesional cu durata de 3 ani; d)învăţământul terţiar nonuniversitar, care cuprinde învăţământul postliceal. (2) Învăţământul liceal este organizat în două cicluri care se succedă: ciclul inferior al liceului, format din clasele a IX-a - a Xa, şi ciclul superior al liceului, format din clasele a XI-a - a XII-a/a XIII-a.(3) Învăţământul liceal, vocaţional şi tehnologic, învăţământul profesional şi învăţământul postliceal se organizează pentru specializări şi calificări stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale, în conformitate cu Registrul naţional al calificărilor. 3. La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 24 (1) Învăţământul general obligatoriu este format din învăţământul primar, învăţământul secundar inferior şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. 4. La articolul 30, alineatul (3 ) se abrogă. 5. La articolul 31, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Durata studiilor în învăţământul liceal este de 4 sau 5 ani, în conformitate cu planurile-cadru aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Pentru unele forme de învăţământ cu frecvenţă şi pentru învăţământul liceal cu frecvenţă redusă, durata studiilor se prelungeşte cu un an. 6. La articolul 32, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:(3) Absolvenţii clasei a X-a din cadrul filierei tehnologice sau vocaţionale care au finalizat un stagiu de pregătire practică pot susţine examen de certificare a calificării corespunzător nivelului de certificare stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor. 7. La articolul 33, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(5) Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare a calificării profesionale pot urma cursurile învăţământului liceal.(6) Absolvenţii învăţământului obligatoriu care întrerup studiile pot finaliza, până la vârsta de 18 ani, cel puţin un program de pregătire profesională care permite dobândirea unei calificări corespunzătoare Cadrului naţional al calificărilor. 8. La articolul 44, după alineatul (9) se introduc trei noi alineate, alineatele (91 ) -( 93 ), cu următorul cuprins: (91 ) Învăţământul postliceal se încheie cu examen de certificare a competenţelor profesionale. Modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a competenţelor profesionale este reglementat de Ministerul Educaţiei Naţionale prin metodologie specifică, elaborată cu consultarea factorilor interesaţi şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. (92 ) Candidaţii proveniţi din învăţământul postliceal de stat admişi pe locurile finanţate de la bugetul de stat pot susţine examenul de certificare a calificării profesionale, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite la nivelul centrului de examen, luând în considerare cheltuielile de examen per candidat. (93 ) Absolvenţii învăţământului postliceal care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării profesionale primesc certificat de calificare profesională, corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor şi Suplimentul descriptiv al certificatului în format Europass. 9. La articolul 63 alineatul (1), literele c) , d) , e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins: c)învăţământul primar: clasa cuprinde în medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 25; d)învăţământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 30; e)învăţământul liceal şi profesional: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30; f)învăţământul postliceal: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30; 10. La articolul 71, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31 ) , cu următorul cuprins: (31 ) Pe parcursul clasei pregătitoare nu se acordă note sau calificative. 11. La articolul 74, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor absolvenţilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:a)o probă scrisă la limba şi literatura română; b)o probă scrisă la limba maternă; c)o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe; d)o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională; e)o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului; f)o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului. 12. La articolul 75, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Continuarea studiilor din învăţământul gimnazial în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional este asigurată pe baza unui proces de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională. Numărul de locuri alocate clasei a IX-a din învăţământul liceal şi profesional este cel puţin egal cu cel al absolvenţilor clasei a VIII-a. 13. La articolul 76 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ, admiterea se face luând în calcul în proporţie de 70% portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu, precum şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la proba de admitere stabilită de unitatea de învăţământ. 14. La articolul 76, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în clasa a IX-a este elaborată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi este dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul clasei a VIII-a. Unităţile de învăţământ au obligaţia de a anunţa public disciplina sau disciplinele la care se susţine proba de admitere, programele, procedurile de organizare a acesteia, precum şi modul de utilizare a portofoliului educaţional, până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a. Proba suplimentară de admitere se va susţine la cel mult două discipline. 15. La articolul 84, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 84 (1) Elevii din învăţământul obligatoriu, profesional şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafaţă, naval şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic.(2) Elevii orfani, elevii cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi cei pentru care s-a stabilit o măsură de protecţie specială, în condiţiile legii, sau tutela beneficiază de gratuitate pentru toate categoriile de transport prevăzute la alin. (1), pe tot parcursul anului calendaristic. 16. La articolul 85, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Statul subvenţionează toate costurile aferente frecventării liceului pentru elevii provenind din grupuri socioeconomice dezavantajate, precum şi pentru cei care frecventează învăţământul profesional, inclusiv pentru perioada stagiilor de pregătire practică. Modalitatea de subvenţionare şi criteriile de acordare a subvenţiei se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale. 17. La articolul 102, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Finanţarea învăţământului preuniversitar particular şi confesional acreditat se face din taxe, din fonduri publice, în cazul învăţământului preşcolar şi al celui obligatoriu, precum şi din alte surse, potrivit legii. 18. La articolul 104, după alineatul (5) se introduc patru noi alineate , alineatele ( 51 )-( 54 ), cu următorul cuprins: (51 ) În cazuri excepţionale, atunci când sumele repartizate în baza standardelor de cost nu asigură plata drepturilor prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) la unele unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în cadrul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată aprobate judeţului/municipiului Bucureşti prin legea bugetului de stat, direcţiile regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare, pot efectua redistribuiri ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti cu această destinaţie sau pot proceda la repartizarea sumelor rămase nerepartizate, după caz. (52 ) Aprobarea redistribuirii/repartizării sumelor potrivit prevederilor alin. (51) se va face numai după verificarea de către inspectoratul şcolar, pe baza raportului de audit/control, a modului de angajare şi utilizare a sumelor alocate pentru finanţarea de bază, pe baza costurilor standard per elev/preşcolar şi după verificarea corelării numărului de personal cu numărul de elevi. În urma verificării, inspectoratul şcolar stabileşte şi propune direcţiilor regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti sumele ce urmează a fi redistribuite/repartizate suplimentar. (53 ) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică din cadrul aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale se aprobă de consiliul local, la propunerea primarului, cu avizul conform al inspectoratului şcolar. (54 ) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, potrivit prevederilor alin. (51) şi (52), conduce implicit la modificarea bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza costurilor standard per elev/preşcolar. 19. La articolul 105, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 105 (1) Finanţarea complementară asigură cheltuieli de capital, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate procesului de învăţământ preuniversitar de stat care nu fac parte din finanţarea de bază a unităţilor şcolare. 20. La articolul 105 alineatul (2), după litera k) se introduce o nouă literă, litera l) , cu următorul cuprins: l)alte cheltuieli de natura bunurilor şi serviciilor, care nu fac parte din finanţarea de bază. 21. La articolul 111, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) Autorităţile administraţiei publice locale hotărăsc alocarea de fonduri, din veniturile proprii ale acestora, ca participare la finanţarea de bază şi ca finanţare complementară a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat. 22. La articolul 112, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:(7) În situaţii temeinic justificate, dreptul de administrare al Ministerului Educaţiei Naţionale asupra terenurilor şi clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea inspectoratele şcolare judeţene, casele corpului didactic, centrul naţional de excelenţă, centrele recreative şi de divertisment, Palatul Naţional al Copiilor, palatele şi cluburile elevilor, cluburile sportive şcolare se poate transmite şi altor unităţi/instituţii din sistemul de învăţământ, la propunerea Ministerului Educaţiei Naţionale, prin hotărâre a Guvernului. 23. La articolul 125 alineatul (1), litera b) se abrogă. 24. La articolul 132, alineatul (5) se abrogă. 25. La articolul 136, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 136 (1) Anul universitar începe, de regulă, în prima zi lucrătoare a lunii octombrie, include două semestre şi se finalizează la 30 septembrie din anul calendaristic următor. Un semestru are, de regulă, o durată de 14 săptămâni de activităţi didactice urmate, de regulă, de minimum 3 săptămâni de examene. Structura anului universitar se aprobă de către senatul universitar. În atribuirea creditelor de studii transferabile dintr-un semestru se are în vedere o perioadă de minimum 17 săptămâni. 26. La articolul 160, alineatele (1) , (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins: Articolul 160 (1) Studiile universitare de doctorat se organizează cu finanţare de la bugetul de stat, în regim cu taxă sau din alte surse legal constituite. Finanţarea studiilor de doctorat poate fi realizată şi de persoane juridice de drept privat sau de institute de cercetare-dezvoltare, pe baza unui contract. Modelul de contract şi metodologia de realizare a finanţării se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.(2) Prin hotărâre a Guvernului iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale se alocă anual, pentru studiile universitare de doctorat, un număr de locuri multianuale, echivalent numărului de granturi multianuale, pe o durată de minimum 3 ani. În metodologia de calcul a finanţării universităţilor se vor avea în vedere costurile pentru programul de studii avansate şi pentru programul de cercetare. Aceste costuri sunt ajustate cu coeficienţi corespunzători pe domenii disciplinare şi profesionale ale doctoratului.(3) Alocarea locurilor, respectiv a granturilor, pe universităţi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Prioritate vor avea universităţile de cercetare avansată şi educaţie. 27. La articolul 160, alineatul (4 ) se abrogă. 28. La articolul 193, alineatele (7) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(7) Pentru programele de licenţă, master şi doctorat, finanţarea instituţiilor de învăţământ superior de stat, din surse publice, se face pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale prin consultare cu CNFIS şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .........(9) Programele de excelenţă prevăzute la alin. (8) se stabilesc pe baza evaluării prevăzute la alin. (3). 29. La articolul 193, alineatul (10) se abrogă. 30. La articolul 197, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins: b)universităţilor de stat li se alocă un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională, din bugetul alocat Ministerului Educaţiei Naţionale. Fondul de dezvoltare instituţională se adresează celor mai performante instituţii de învăţământ superior din fiecare categorie şi se alocă după criterii competitive bazate pe standarde internaţionale. Metodologia de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltare instituţională se elaborează de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. 31. La articolul 205, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În timpul anului universitar, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani, beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, feroviar şi naval. Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport. 32. La articolul 206, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Din taxele de la studenţii şi cursanţii străini, încasate de instituţiile de învăţământ superior de stat, se virează la Ministerul Educaţiei Naţionale un cuantum de 5% din încasările în valută. 33. La articolul 221, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei Naţionale colaborează în principal cu Consiliul Naţional al Rectorilor şi, după caz, cu autorităţi şi asociaţii profesionale şi ştiinţifice naţionale şi internaţionale reprezentative, federaţii sindicale la nivel de ramură şi federaţii studenţeşti legal constituite la nivel naţional. Reprezentanţii Consiliului Naţional al Rectorilor şi reprezentanţii învăţământului particular sunt parteneri de dialog social. 34. Articolul 253 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 253 (1) Cadrele didactice netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare, care au obţinut cel puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:a)se certifică viabilitatea postului/catedrei; b)consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord. (2) Condiţiile specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a participat la concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ preuniversitar, în condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie elaborată cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. 35. La articolul 284, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) , cu următorul cuprins:(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din desfăşurarea activităţii didactice avute anterior pensionării, cu acordul consiliului de administraţie, potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării. 36. La articolul 285, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) În învăţământul superior poate funcţiona personal didactic asociat pentru funcţiile didactice prevăzute la alin. (1). 37. La articolul 289, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7) , cu următorul cuprins:(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din activitatea didactică desfăşurată avute anterior pensionării, cu aprobarea senatului universitar, conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării. 38. La articolul 296, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Angajarea specialiştilor cu valoare ştiinţifică şi profesională recunoscută în domeniu din ţară sau din străinătate, în calitate de cadre didactice asociate invitate, se avizează de către consiliul departamentului şi se aprobă de consiliul de administraţie. 39. La articolul 301, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31 ) , cu următorul cuprins: (31 ) În cazul specialiştilor cu valoare ştiinţifică şi profesională recunoscută în domeniu, invitaţi în calitate de cadre didactice asociate, nu sunt aplicabile prevederile alin. (3) lit. a). 40. La articolul 361 alineatul (3), literele b) , c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins: b)evaluarea naţională organizată la finalul clasei a VIII-a se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2015-2016; c)examenul de bacalaureat se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a IX-a în anul şcolar 2015-2016; d)admiterea la liceu se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2015-2016. Articolul IIÎn cursul anului 2014, Consiliul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior funcţionează legal cu numărul de membri selectaţi în urma concursului organizat în anul 2013, până la ocuparea, în condiţiile legii, a locurilor devenite vacante ca urmare a expirării mandatelor membrilor numiţi provizoriu. Articolul IIIDupă alineatul (8) al articolului 191 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 20 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (81 ), cu următorul cuprins: (81 ) O persoană poate îndeplini calitatea de membru a Consiliului ARACIS pentru două mandate. Articolul IV (1) Biblioteca Pedagogică Naţională „I.C. Petrescu“ din Bucureşti se reorganizează în secţie a Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I“ din Bucureşti, fără personalitate juridică, denumită Secţia pedagogică „I.C. Petrescu“, ca urmare a fuziunii prin absorbţie de către Biblioteca Centrală Universitară „Carol I“ din Bucureşti. Această secţie are ca atribuţii participarea la programul de specializare a personalului didactic din învăţământul preşcolar, primar, gimnazial, liceal şi postliceal şi asigurarea îndrumării metodologice pentru bibliotecile caselor corpului didactic şi pentru bibliotecile şcolare.(2) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Biblioteca Centrală Universitară „Carol I“ din Bucureşti preia, pe bază de protocol de predare-primire, toate drepturile şi obligaţiile Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu“ din Bucureşti.(3) Biblioteca Centrală Universitară „Carol I“ din Bucureşti preia tot personalul şi numărul de posturi al Bibliotecii Pedagogice Naţionale „I.C. Petrescu“ din Bucureşti cu păstrarea drepturilor salariale avute la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în conformitate cu prevederile legale.(4) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale Regulamentul de organizare şi funcţionare al Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I“ din Bucureşti. Articolul VLegea bibliotecilor nr. 334/2002, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 36, litera a) se abrogă. 2. Anexa nr. 2 c) se abrogă. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie Ministrul delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, Mihnea Cosmin Costoiu Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice, Mariana Câmpeanu Ministrul culturii, Gigel-Sorinel Ştirbu


COMENTARII la OUG 117/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 117 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1867 2005
    Buna ziua.As avea si eu o intrebare.Eu spre exemplu ma incadrez la conditiile prevazute de Hotararea 1867/2005respectiv Art. 3. - (1) Cadrul militar in activitate numit in prima functie sau mutat in interesul serviciului in garnizoana/localitatea in care isi are domiciliul beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) nu detine locuinta proprietate personala nici el si nici sotia/sotul in garnizoana/localitatea de domiciliu; b) nu i se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale spatiu de locuit corespunzator, pentru el si, dupa caz, pentru el si pentru membrii familiei; c) nu are atribuita prin contract de inchiriere cu plata subventionata a chiriei, nici el nici sotul/sotia, o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana/localitatea de domiciliu; d) prezinta un contract de inchiriere incheiat in nume propriu si inregistrat la organele fiscale, altul decat cel prevazut la lit. c). Nu se acorda compensatia lunara pentru chirie in situatia in care contractul de inchiriere a fost incheiat cu copiii/parintii cadrului militar in activitate ori ai sotiei/sotului acestuia; e) locuinta inchiriata sa fie astfel situata incat sa ii permita indeplinirea atributiilor de serviciu. Aprecierea indeplinirii acestei conditii se face de catre comisia prevazuta la art. 1 alin. (4), iar pentru comandant aprecierea se face de catre comisia stabilita la esalonul imediat superior;Dar intre timp am primit prin donatie un imobil la 10 km de Localitatea (Garnizoana)unde lucrez.Eu nu vreau sa ma mut de la adresa la care locuiesc cu chirie (in GARNIZOANA)la imobilul de la 10 km de GARNIZOANA.Va rog sa-mi spune-ti daca pot beneficia in continuare de indemnizatia de chirie.VA MULTUMESC ANTICIPAT .
ANONIM a comentat Hotărârea 1290 2005
    Buna ziua la toata lumea In acest site vreau să depun mărturie cum am fost de salvare de dl Richy Walters, când am fost Rip off Sunt doamna Castro Vannesa de nume. Eu locuiesc în Statele Unite ale Americii, Vreau să folosesc acest mediu pentru a avertiza tuturor solicitanților de împrumut să fie foarte atenți, pentru că există escrocherii cu luni în urmă everywhere.Few am fost tensionate de vedere financiar, și din cauza disperarea mea am fost scammed de către mai mulți creditori on-line. Am pierdut aproape speranța până când un prieten de-al meu mi-a recomandat un creditor foarte fiabil sunat pe domnul Johan Morrison care mi-a împrumuta un împrumut de 30.000 dolari sub 8 oră fără nici un stres. Dacă vă aflați în nevoie de orice fel de împrumut-l contacteze prin e-mail ...... financialhome34@outlook.com eu sunt, folosind acest mediu pentru a avertiza toți solicitanții de împrumut, din cauza naiba am trecut prin în mâinile acestor creditori frauduloase . Și nu-mi doresc nici dușmanul meu să treacă prin astfel de iad pe care am trecut prin în mâinile acestor creditori on-line frauduloase, i se va dori, de asemenea, să mă ajute să trec aceste informații către terți, care sunt, de asemenea, nevoie de un împrumut, odată ce au primi, de asemenea, de împrumut de la domnul Richy Walters se roage ca Dumnezeu să-i dea viață lungă. Dumnezeu să-l binecuvânteze pe vecie pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea. Doamna Castro Vannesa. e-mail lui din nou este financialhome34@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu