ORDONANTA DE URGENTA Nr. 110 din 23 august 2001
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Paris la 17 august 2001 si la
Bucuresti la 20 august 2001
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 512 din 28 august 2001
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei, in valoare de 60 milioane dolari S.U.A., destinat
finantarii proiectului privind constructia de locuinte sociale pentru
persoanele/familiile tinere cu venituri reduse, semnat la Paris la 17 august
2001 si la Bucuresti la 20 august 2001.
Art. 2
(1) Aplicarea acordului-cadru de imprumut va fi realizata de Ministerul
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin intermediul Agentiei
Nationale pentru Locuinte, desemnata ca agentie de implementare.
(2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei si cu Agentia Nationala pentru Locuinte
un acord de imprumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile si
obligatiile partilor, inclusiv repartizarea sumelor necesare pentru proiect, pe
tipuri de activitati si surse de finantare.
Art. 3
(1) Contributia locala la finantarea proiectului va fi asigurata de la:
a) bugetele locale ale consiliilor in a caror raza teritoriala este situat
amplasamentul, in valoare de 24,84 milioane dolari S.U.A., din care 11,4
milioane dolari S.U.A. reprezinta valoarea terenului, iar 13,44 milioane dolari
S.U.A. vor fi alocate pe parcursul a 3 ani pentru finantarea studiilor de
fezabilitate, pentru pregatirea si viabilizarea terenurilor. Contributia
asigurata de la bugetele locale se majoreaza cu valoarea taxelor si impozitelor
aferente activitatilor finantate de acestea;
b) bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, in valoare de 35,16 milioane dolari S.U.A., care
vor fi alocate pe parcursul a 3 ani pentru finantarea documentatiilor
tehnico-economice, a lucrarilor de constructie si pentru supravegherea
executarii lucrarilor. Contributia asigurata de la bugetul de stat prin bugetul
Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei se majoreaza cu
valoarea taxelor si impozitelor datorate si platibile pe teritoriul Romaniei,
aferente activitatilor finantate de acestea.
(2) Contributia locala asigurata de la bugetul Ministerului Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei va fi transferata la Agentia Nationala
pentru Locuinte si va fi utilizata de catre aceasta exclusiv pentru scopurile
proiectului, numai dupa incheierea de catre Agentia Nationala pentru Locuinte a
conventiilor cu autoritatile administratiei publice locale implicate. Aceste
conventii vor statua printre altele: cedarea dreptului de administrare a
terenului catre Agentia Nationala pentru Locuinte, obligativitatea asigurarii
de catre consiliile locale a studiilor de fezabilitate, a lucrarilor de
viabilizare a terenurilor, a intretinerii si repararii noilor locuinte, dupa
finalizarea constructiilor, precum si criteriile de repartizare a locuintelor,
contra unei chirii, persoanelor/familiilor tinere cu venituri reduse, cu
respectarea legislatiei in vigoare.
Art. 4
Locuintele sociale realizate in conditiile prezentei ordonante de urgenta,
precum si terenurile aferente se predau in administrare autoritatilor
administratiei publice locale in conditiile legii, pe baza de protocol incheiat
cu Agentia Nationala pentru Locuinte.
Art. 5
Fondurile in lei necesare pentru rambursarea imprumutului, plata dobanzilor
si comisioanelor aferente imprumutului se vor asigura de la bugetul de stat
prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.
Art. 6
(1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, ca prin Ministerul Finantelor
Publice, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa
introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile
concrete de aplicare a acordului-cadru de imprumut, amendamente la continutul
acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului pe categorii,
modificari de termene sau de beneficiari, precum si orice alte modificari si
detalieri care nu sunt de natura sa majoreze obligatiile financiare ale
Romaniei fata de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi
conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
(2) Amendamentele la acordul-cadru de imprumut convenite cu Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, conform alin. (1), se vor aproba prin
hotarare a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Ion Selaru,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
F/P 1.407 (2001)
Acord-cadru de imprumut
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
intre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)
*) Traducere.
Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice, denumita in
continuare Imprumutat, pe de o parte, si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, denumita in continuare B.D.C.E., Paris, pe de alta parte,
- avand in vedere cererea Imprumutatului din 16 mai 2001;
- avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al B.D.C.E. nr.
1.424 (1997), a treia editie revizuita;
- avand in vedere cel de-al treilea Protocol aditional la Acordul general
pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei;
- avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale B.D.C.E. din 6
octombrie 1970,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Acest imprumut este acordat in cadrul conditiilor generale ale Normelor de
imprumut curente ale B.D.C.E. si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin
acest acord si prin anexele la acesta.
Art. 2
Proiectul
B.D.C.E. acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a F/P 1.407 (2001), aprobat de Consiliul de administratie al B.D.C.E.
in iunie 2001, referitor la finantarea partiala a proiectului privind
construirea de locuinte sociale al Guvernului Romaniei.
Acest imprumut este acordat de B.D.C.E., luandu-se in considerare
angajamentul ca Imprumutatul il utilizeaza pentru a finanta numai proiectul
prezentat in anexa nr. I si ca realizeaza acest proiect prin Agentia Nationala
pentru Locuinte (agentie sub autoritatea Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, denumita in continuare A.N.L.), in cadrul
conditiilor care sunt detaliate in anexa respectiva.
Orice schimbare a modului de utilizare a imprumutului, care nu a primit
aprobarea B.D.C.E., poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea
imediata a imprumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de imprumut ale
B.D.C.E.
Art. 3
Imprumutul
3.1. Conditii financiare
Valoarea imprumutului acordat este in limita echivalentului a 60.000.000
USD (saizeci milioane dolari S.U.A.).
Imprumutul va fi disponibilizat in mai multe transe.
Fiecare transa a imprumutului va fi pentru o perioada de cel mult 15 ani,
incluzand 5 ani perioada de gratie. Ratele de capital, rata dobanzii, valuta,
durata si data de disponibilizare vor fi stabilite de comun acord, pentru
fiecare transa, intre Imprumutat si B.D.C.E., prin fax confirmat. Contul in
care disponibilizarile vor fi efectuate va fi comunicat la B.D.C.E. in timp
util de catre Imprumutat.
O scrisoare suplimentara la prezentul acord-cadru de imprumut, specificand
detaliile fiecarei transe, va fi semnata intre Imprumutat si B.D.C.E., pentru
fiecare transa, la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. II).
3.2. Trageri si comisioane pentru neefectuarea tragerilor
Tragerea imprumutului in mai multe transe se va efectua in conformitate cu
progresul inregistrat de lucrarile proiectului. Totusi prima tragere trebuie sa
aiba loc in cel mult 18 luni de la data aprobarii proiectului.
B.D.C.E. va percepe de la Imprumutat un comision de neefectuare a
tragerilor de 0,50% pe an, platibil in rate trimestriale, daca anumite praguri
valorice minime de tragere nu sunt atinse. Aceste praguri valorice sunt
urmatoarele:
(i) daca tragerile efectuate in termen de 18 luni de la data aprobarii
proiectului reprezinta mai putin de 20% din totalul sumei aprobate a
imprumutului;
(ii) daca tragerile efectuate in termen de 24 de luni de la data aprobarii
proiectului reprezinta mai putin de 30% din totalul sumei aprobate a
imprumutului;
(iii) daca tragerile efectuate in termen de 36 de luni de la data aprobarii
proiectului reprezinta mai putin de 50% din totalul sumei aprobate a
imprumutului.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizarii transelor imprumutului Imprumutatul va transmite la
B.D.C.E. in timp util un angajament de plata corespunzator fiecarei transe
(anexa nr. III).
Angajamentul de plata este intocmit si platibil in valuta transei.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile B.D.C.E. in valuta fiecarei transe la banca si in contul comunicat de
catre B.D.C.E. Imprumutatului la momentul tragerii fiecarei transe, prin
notificare telex, care va fi trimisa B.D.C.E. de banca insarcinata de catre
Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de
fiecare plata.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul conventiei "Modificarea urmatoarei
zile lucratoare", a carei definitie se regaseste in anexa nr. IV la
prezentul acord-cadru de imprumut ("ziua lucratoare" in tara
valutei).
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si proiectului
4.1. Utilizarea imprumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de catre Imprumutat, prin A.N.L.,
pentru finantarea proiectului, in termen de 12 luni de la disponibilizarea
acesteia de catre B.D.C.E.
4.2. Implementarea proiectului
Pentru implementarea proiectului Imprumutatul desemneaza A.N.L. ca agentie
de implementare. Imprumutatul, prin A.N.L., va depune toate eforturile si
diligentele si va exercita toate metodele folosite in mod curent, in special
metodele financiare, tehnice, sociale si manageriale, precum si cele
referitoare la protectia mediului inconjurator, care vor fi necesare pentru
implementarea corespunzatoare a proiectului.
In special se va asigura - inaintea implementarii proiectului - ca toata
finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobiliare, care
sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile si ca toate activele si
instalatiile sunt permanent asigurate si intretinute.
Selectarea subproiectelor va fi efectuata in conformitate cu cerintele
legislatiei romane din domeniul constructiilor de locuinte sociale. Imediat ce
subproiectele au fost selectate de catre A.N.L. pentru finantare de catre
B.D.C.E., A.N.L. va transmite pentru aprobare la B.D.C.E. informatii
cuprinzatoare pentru fiecare subproiect, astfel cum sunt prezentate in anexa
nr. V. B.D.C.E. va trebui sa fie informata despre orice modificare adusa
subproiectelor care au fost prezentate in anexa nr. V.
Subproiectele vor fi finantate prin acest imprumut. Finantarea B.D.C.E va
acoperi partial valoarea neta a costului, restul (inclusiv taxele) fiind
acoperit de catre Imprumutat. Costul total al fiecarui subproiect este o
insumare a imprumutului si a contributiei Imprumutatului (inclusiv contributia
municipalitatilor).
In plus Imprumutatul, prin A.N.L., se va asigura ca:
- proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului
Europei;
- proiectul respecta mediul inconjurator, potrivit conventiilor
internationale in materie;
- finantarea partiala acordata de B.D.C.E. nu depaseste 50% din costul
eligibil total al proiectului, excluzand taxele, dobanda si comisioanele
financiare;
- achizitiile efectuate in cadrul proiectului respecta legislatia romana
privind achizitiile, aplicabila la data semnarii prezentului acord-cadru de
imprumut. Legea aplicabila/liniile directoare de achizitie pot fi modificate cu
acceptul B.D.C.E. si al Imprumutatului.
4.3. Raportarile Imprumutatului
4.3.1. Raportarile privind stadiul proiectului
Monitorizarea proiectului va fi efectuata pe baza regulilor si a liniilor
directoare ale B.D.C.E. Imprumutatul, prin A.N.L., va pregati raportari
trimestriale de urmarire care vor acoperi cheltuielile in lei, progresul
lucrarilor de constructie si alte componente, calendarul actualizat si
costurile in lei, daca si cand modificarile au avut loc.
Anexa nr. VI specifica informatiile care vor fi incluse in aceasta
raportare si, in special, modelul formularelor de monitorizare a proiectului si
imprumutului, care trebuie sa fie minim incluse.
In plus fata de raportarile trimestriale, inaintea fiecarei trageri
informatiile vor fi transmise pe baza de subproiect, astfel cum sunt prezentate
in anexa nr. VI.
4.3.2. Raportarea finalizarii proiectului
La finalizarea intregului proiect Imprumutatul, prin A.N.L., se va asigura
ca B.D.C.E. primeste o raportare finala continand o evaluare a efectelor
economice, financiare, sociale si asupra mediului inconjurator ale proiectului.
Raportarea finala privind implementarea si finalizarea proiectului va fi
prezentata B.D.C.E. anterior tragerii aferente ultimei transe a imprumutului.
4.4. Furnizarea de informatii B.D.C.E.
Imprumutatul, prin A.N.L., va tine evidente contabile privind proiectul,
care vor fi in conformitate cu standardele internationale, care vor indica in
orice moment evolutia proiectului si care vor inregistra toate operatiunile
efectuate si vor identifica activele si serviciile finantate cu ajutorul
prezentului imprumut.
Imprumutatul, prin A.N.L., se angajeaza sa primeasca orice misiune de
informare efectuata de catre salariatii B.D.C.E. sau de consultanti externi
angajati de B.D.C.E. si sa asigure cooperarea necesara pentru misiunea de
informare a acestora, prin facilitarea oricarei vizite posibile la
amplasamentul proiectului. In special B.D.C.E. poate efectua la fata locului un
audit al contabilitatii proiectului, realizat de unul sau de mai multi
consultanti, la alegerea acestuia, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul
neonorarii la scadenta de catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in
cadrul prezentului acord-cadru de imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa raspunda intr-o perioada rezonabila la orice
informatie solicitata de B.D.C.E. si sa furnizeze orice documentatie pe care
B.D.C.E. o va considera necesara pentru implementarea corespunzatoare a
prezentului acord-cadru de imprumut, in special in ceea ce priveste
monitorizarea proiectului prezentat in anexa nr. I si utilizarea imprumutului.
Imprumutatul va informa B.D.C.E. imediat despre orice schimbare a
legislatiei sau a normelor din sectorul economic relevant pentru proiectul
prezentat in anexa nr. I si, in sens general, despre orice eveniment care poate
avea influente asupra indeplinirii obligatiilor sale asumate in cadrul prezentului
acord-cadru de imprumut.
Orice schimbare a legislatiei sau a normelor din sectorul economic relevant
pentru proiectul prezentat in anexa nr. I va constitui un eveniment inscris in
art. 13-h din cap. 3 din Normele de imprumut ale B.D.C.E. si care poate conduce
la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in angajamentul de plata, il exonereaza pe
Imprumutat de orice obligatie definita la art. 3.
Dupa ce intreaga suma a acestui imprumut si toate dobanzile si alte
costuri, care rezulta din acesta, in special acele sume mentionate la art. 6 si
7, au fost platite in mod corespunzator, Imprumutatul va fi pe deplin exonerat
de obligatiile sale fata de B.D.C.E., cu exceptia celor stipulate la art. 4.
Art. 6
Dobanda pentru intarziere
Fara a contraveni oricarui alt posibil recurs al B.D.C.E. in cadrul
prezentului acord-cadru de imprumut si Normelor de imprumut ale B.D.C.E. sau,
dupa caz, daca Imprumutatul nu plateste intreaga dobanda sau orice alta suma
platibila, potrivit prezentului acord-cadru de imprumut, la ultima data de
scadenta specificata Imprumutatul trebuie sa plateasca o dobanda suplimentara
la suma datorata si neplatita integral, egala cu dobanda LIBOR la o luna pentru
depozitele in valuta ultimei plati, la data scadenta (daca este sambata,
duminica sau zi nelucratoare bancara, urmatoarea zi lucratoare) la ora 11,00
a.m. (ora locala la Londra), plus 2,5% pe an, calculata de la data scandenta a
acestei sume pana la data efectuarii platii. Rata LIBOR la o luna, aplicabila,
va fi actualizata la fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costuri asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord-cadru de imprumut, in totalitate sau partial, sau fie
din garantarea ori refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate
cheltuielile din actiuni juridice si extrajuridice rezultate din imprumut, vor
fi suportate de Imprumutat.
Totusi se vor aplica prevederile art. 25 din cap. 4 din Normele de imprumut
ale B.D.C.E. pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in acest
capitol 4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost facut si nu va fi
facut in viitor, care ar putea da unei terte parti un regim preferential, un
drept preferential de plata, un colateral sau o garantie de orice natura ar fi,
care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia parti (numita in
continuare garantie).
Daca o astfel de garantie a fost totusi acordata unei terte parti
Imprumutatul este de acord sa intocmeasca ori sa furnizeze o garantie identica
in favoarea B.D.C.E. sau, cand este impiedicat sa o faca, sa ofere o garantie
echivalenta si sa stipuleze formarea unei astfel de garantii in favoarea
B.D.C.E.
Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum
este specificat in art. 13-h din cap. 3 din Normele de imprumut ale B.D.C.E.,
si poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a
imprumutului.
Art. 9
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu terte parti in vederea evitarii
indeplinirii totale sau partiale a obligatiilor sale rezultate din acest
acord-cadru de imprumut. B.D.C.E. nu poate fi implicata in disputele care ar
putea sa apara intre Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura
lor, suportate de catre B.D.C.E., datorate oricarei dispute, si in special
toate costurile legale sau de judecata vor fi efectuate pe cheltuiala
Imprumutatului.
Art. 10
Intrarea in vigoare
Acest acord-cadru de imprumut va intra in vigoare dupa ratificarea lui de
catre Parlamentul Imprumutatului.
Art. 11
Legea aplicabila
Acest acord-cadru de imprumut si garantiile negociabile legate de acesta
vor fi guvernate de regulile B.D.C.E., dupa cum este specificat in prevederile
paragrafului 3 al art. 1 din cel de-al treilea Protocol aditional din 6 martie
1959 la Acordul general pentru privilegii si imunitati al Consiliului Europei
din 2 septembrie 1949, si, in al doilea rand, daca este necesar, de legea
franceza.
Disputele dintre parti privind acest acord-cadru de imprumut vor face
obiectul arbitrajului, in conditiile specificate in cap. 4 din Normele de
imprumut ale B.D.C.E.
Art. 12
Interpretarea acordului-cadru de imprumut
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale
B.D.C.E. si ca a primit o copie de pe acestea. Atunci cand exista o
contradictie intre orice prevedere din Normele de imprumut ale B.D.C.E. si
orice prevedere a acestui acord-cadru de imprumut vor prevala prevederile acestui
acord. Titlurile paragrafelor, sectiunilor si capitolelor prezentului
acord-cadru de imprumut nu vor servi pentru interpretarea acestuia. In nici un
caz nu se va presupune ca B.D.C.E. a renuntat tacit la vreun drept acordat prin
prezentul acord-cadru de imprumut.
Art. 13
Executarea unei hotarari de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, imunitate
sau legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale sau a altei
autoritati, fie ea interna sau internationala, in vederea impiedicarii punerii
in aplicare a unei decizii date in conditiile specificate in cap. 4 din Normele
de imprumut ale B.D.C.E.
Art. 14
Reprezentari si certificari
Imprumutatul prezinta si certifica faptul ca:
- autoritatile sale competente l-au autorizat sa incheie prezentul
acord-cadru de imprumut si au dat in acest sens semnatarilor autorizarea pentru
aceasta, in conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele
asocierii si cu alte texte aplicabile acestuia;
- incheierea si executarea prezentului acord-cadru de imprumut nu contravin
legilor, decretelor, regulamentelor si altor texte aplicabile acestuia si ca
toate permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au fost obtinute
si vor ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice schimbare referitoare la reprezentarile si certificarile de mai sus
trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificata imediat B.D.C.E. si sa
fie furnizate toate documentele justificative.
Art. 15
Prezentul acord-cadru de imprumut este intocmit in doua exemplare
originale, ambele exemplare fiind egal autentice.
Cate un exemplar original este pastrat de fiecare dintre partile
contractante.
Semnat la Paris la 17 august 2001.
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
Nunzio Guglielmino,
viceguvernator
Semnat la Bucuresti la 20 august 2001.
Pentru Romania,
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
________________________________________________________________________________
F/P | 1.407 (2001)
Beneficiar | Persoane/familii tinere cu venituri reduse
Imprumutat | Romania
Aprobarea Consiliului | 18 iunie 2001
de administratie | CA/PV/214/2001
|
Suma aprobata | 71.000.000 euro sau 1.731.000 milioane lei sau
| 60.000.000 dolari S.U.A., care este suma ceruta de
| Imprumutat in solicitarea sa de imprumut
|
Domenii de interventie | Construirea de locuinte sociale
Lucrarile planificate | Proiectul va finanta construirea a maximum 6.500
de
| apartamente in scopul de a asigura locuinte pentru
| aproximativ 16.000 de persoane tinere cu varsta
| cuprinsa intre 18 si 35 de ani.
Localizare | Pe intregul teritoriu al Romaniei
Costul total al | 141.900.000 euro sau 3.462.000 milioane lei sau
proiectului | 120.004.000 dolari S.U.A.
|
Costul estimat | Programul construirii de locuinte sociale
distribuit pe articole | dolari
S.U.A.
| Terenul si pregatirea proiectului 31.580.000
| Construirea locuintelor 88.424.000
| TOTAL: 120.004.000
Planul de finantare | Imprumut B.D.C.E.: 50%; Imprumutatul (inclusiv
| contributia municipalitatilor): 50%
Stadiul lucrarilor la | Faza de identificare si pregatire. Guvernul
momentul prezentarii | Romaniei a primit deja 91 de solicitari din 41 de
cererii | judete (provincii) si din Bucuresti.
Graficul lucrarilor | 2001 - 2003
___________________________|____________________________________________________
Efecte sociale | Proiectul este o parte a Programului Guvernului
| Romaniei privind construirea de locuinte sociale.
| Acest program va acoperi necesarul initial de
| locuinte pentru persoanele tinere ale tarii.
Scopul
| final al programului dupa finalizarea sa in anul
| 2004 va fi sa acopere necesarul de locuinte pentru
| 60.000 de persoane.
| Aceste locuinte vor fi inchiriate persoanelor
| tinere, oferindu-le posibilitatea de a se muta de
| la parintii lor si de a fi, de asemenea, capabili
| sa economiseasca bani pentru a cumpara in viitor
| locuinta lor permanenta.
| Proiectul va finanta construirea a maximum 6.500
de
| apartamente in scopul de a asigura locuinte pentru
| circa 16.000 de persoane tinere cu varsta cuprinsa
| intre 18 si 35 de ani.
| De asemenea, proiectul va avea un efect important
| la nivel local in dezvoltarea sectorului de
| construire de cladiri, creand noi locuri de munca
| si contribuind la dezvoltarea sectorului de
| constructii din Romania.
___________________________|____________________________________________________
ANEXA 2
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
la acordul-cadru de imprumut din data [data] dintre Romania, denumita in
continuare Imprumutat, si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, denumita
in continuare B.D.C.E.
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru de imprumut stabilesc
termenii si conditiile convenite pentru prima tragere, astfel cum este
specificat in art. 3 din acordul-cadru de imprumut.
Suma: USD [suma in cifre]
Durata imprumutului: 15 ani, incluzand 5 ani perioada de gratie
Pretul de disponibilizare: 100%
Pretul de rambursare: 100%
Plata dobanzii: semestrial
Rata dobanzii: bazata pe LIBOR la 6 luni plus marja de
intermediere standard a B.D.C.E., astfel cum
este definita la pct. III.C.b din Rezolutia nr.
1.424 (1997), revizuita a treia oara.
Numitorul fractiei: efectiv/360 de zile
Data de disponibilizare: [data de disponibilizare]
Conturile pentru remitere: [contul de referinta al Imprumutatului]
Ziua lucratoare Conventia "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare"
[Text referitor la conditiile imprumutului mentionate mai sus]
Aceste prevederi fac obiectul conventiei "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare", a carei definitie se regaseste in anexa nr. IV la
acordul-cadru de imprumut, semnat intre Imprumutat si B.D.C.E. la data [data].
In vederea mobilizarii transei imprumutului Imprumutatul va trimite in timp
util B.D.C.E. un angajament de plata corespunzator acestei transe [anexa nr.
III].
Paris, [data] Paris, [data]
Pentru Banca de Dezvoltare Pentru Romania,
a Consiliului Europei,
Guvernator
ANEXA 3
F/P 1.407 (2001) - [numar] transa
ROMANIA
ANGAJAMENT DE PLATA
<Valuta> <suma> <Data
imprumutului>
Pentru valoarea primita subsemnatul, Romania, prin acest angajament de
plata promite sa plateasca Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau
altuia suma imprumutata de: <suma in cifre> <valuta in litere> in
rate, la datele specificate in continuare, si dobanda specificata la fiecare 6
luni.
La aceste date se va rambursa imprumutul, dupa cum se specifica in
continuare:
Data Suma
<Data> <Valuta>
Platile de mai sus vor fi facute la: [banca B.D.C.E. si contul de
referinta] in favoarea Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fara
deducerea din sau fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite ori a
altor costuri, prezente sau viitoare, datorate si percepute pentru acest
angajament ori pentru sumele acestuia de catre sau in cadrul Romaniei ori al
oricarei alte entitati politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat Romaniei de
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei la data <data imprumutului>.
In cazul neefectuarii platii prompte si in totalitate a oricarei dobanzi
datorate prin acest angajament intregul imprumut nerambursat si dobanda
aferenta la data platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la
optiunea si la cererea detinatorului acestuia.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul
dintre drepturile sale in aceasta circumstanta sau in oricare alta.
Pentru Romania,
ANEXA 4
CONVENTIA "MODIFICAREA URMATOAREI ZILE LUCRATOARE"
"Sectiunea 4.12. Conventia ziua lucratoare: a) "Conventia ziua
lucratoare" inseamna conventia pentru modificarea oricarei date daca
aceasta ar cadea intr-o zi care nu este zi lucratoare. Urmatorii termeni, cand
sunt folositi impreuna cu termenul "Conventia ziua lucratoare" si o
data, vor insemna ca o modificare va fi facuta daca aceasta data ar cadea
intr-o zi care nu este zi lucratoare, astfel incat:
(i) .......... (se omite) ..........
(ii) Daca termenii "modificarea urmatoare" sau
"modificat" sunt specificati, acea data va fi prima zi care urmeaza
si care este o zi lucratoare, cu exceptia cazului in care acea zi cade in
urmatoarea luna calendaristica, caz in care acea data va fi prima zi precedenta
care este o zi lucratoare.
(iii) ........ (se omite) .........
(b) .......... (se omite) ........."
("Asociatia Dealerilor Internationali Swap 1991. Definitii")
ANEXA 5
______________________________________________________________________________
| Subproiect selectat de Agentia Nationala pentru Locuinte
|
|______________________________________________________________________________|
| |Construirea de locuinte sociale, in regim de inchiriere,
|
|Nume |pentru persoane/familii tinere
|
|__________________|___________________________________________________________|
| |
|
|Localizare |
|
|__________________|___________________________________________________________|
|
|
|Scurta descriere
|
|______________________________________________________________________________|
| | | Suprafata totala | | Suprafata |
|
|Numar de locuinte | | locuibila (mp) | | terenului (mp)|
|
|__________________|_|___________________|__________________|________________|_|
|
|
|Perioada de
|
|implementare*1) |
|______________________________________________________________________________|
| | | |Data | | |Numar | |
|
| |Aprobare CTE | |__________________________| | |__________________| |
|
| | | | | | | | |
|
|_|____________________|_|__________________________|_|_|__________________|_|_|
| | | |Incepere | | |Valoare neta | |
|
| |Contract | |__________________________| | |__________________| |
|
| |de constructie | |Finalizare | | | | |
|
|_|____________________|_|__________________________|_|_|__________________|_|_|
| | | |
|
| |Numarul potential al beneficiarilor | |
|
| |________________________________________|_________________________________|
|
| | | | |Dolari | |
|
| |Costul total net estimat | |Lei |S.U.A. | |
|
| |________________________________________|_|________________|____________|_|
|
| | | |Teren | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | |________________|____________| |
|
| | | |Urbanizare | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | |________________|____________| |
|
| | | |Alte costuri | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | |________________|____________| |
|
| | | |Constructie | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | |________________|____________| |
|
| | | |Asistenta tehnica | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | |________________|____________| |
|
| | | | TOTAL | | | | | |
|
| | |____|_______________________________| | | | | |
|
|_|______|_________________________________|_|________________|____________|_|_|
| |Finantare B.D.C.E. (valoare neta) | | |
|
| |________________________________________|__________________|______________|
|
| |Contributia Guvernului (valoare neta) | | |
|
| |________________________________________|__________________|______________|
|
| |Contributia municipalitatilor | | |
|
| |(valoare neta) | | |
|
|_|________________________________________|__________________|______________|
|
| Planul de | _____________________________________________________________|
|
| tragere*2)| | Perioada 1 | Perioada 2 | Perioada 3 | Total |
|
| | |________________|________________|________________|__________|
|
|____________|_______________________________________________________________
|
| Lei | | | | | |
|
|____________|_|________________|________________|________________|__________|
|
| Dolari | | | | | |
|
| S.U.A. | |________________|________________|________________|__________|
|
|____________|_________________________________________________________________|
*1) De la pregatirea studiului de fezabilitate pana la transferul catre
beneficiarul final.
*2) Rugam inlocuiti perioada 1, perioada 2 cu anul si/sau cu luna luate in
considerare si adaugati coloane, atunci cand este necesar.
ANEXA 6
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
TABELUL Nr. 1
Costuri in moneda locala
(exclusiv toate taxele)
Tara: Romania
Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul national de construire de locuinte
in milioane lei
____________________________________________________________________________
| Programul de | | Total | :
| construire de | 2001 |cheltuit| 2002 :
| locuinte | | (A) | :
|___________________|_______________________|________|_______________________:
|Judetul| Orasul/ |trim.|trim.|trim.|trim.| |trim.|trim.|trim.|trim.:
| |Localitatea| I | II | III | IV | | I | II | III | IV :
|_______|___________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
| | | | | | | | | | | :
|_______|___________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
| | | | | | | | | | | :
|_______|___________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
| | | | | | | | | | | :
|_______|___________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
| | | | | | | | | | | :
|_______|___________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
|Total cheltuieli | | | | | | | | | :
|___________________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
|Curs mediu de | | | | | | | | | :
|schimb trimestrial | | | | | | | | | :
|dolar S.U.A./lei | | | | | | | | | :
|___________________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
|Contravaloare | | | | | | | | | :
|dolari S.U.A. | | | | | | | | | :
|___________________|_____|_____|_____|_____|________|_____|_____|_____|_____:
____________________________________________________________________________
: | Total | Total | % | Modificari |
: 2003 | cheltuieli | cost | cheltuit | Comentarii |
:_______________________| viitoare | proiect |(D)=(A)/(C)| |
:trim.|trim.|trim.|trim.| (B) |(C)=(A)+(B)| | |
: I | II | III | IV | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
: | | | | | | | |
: | | | | | | | |
:_____|_____|_____|_____|____________|___________|___________|_______________|
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
TABELUL Nr. 2
Imprumuturile acordate de catre B.D.C.E.
Data ...............
Tara: Romania Imprumut autorizat: 60.000.000 dolari
S.U.A.
Proiect: F/P 1.407 (2001) -
Programul national de
construire de locuinte Rata de finantare de catre banca
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Suma transei disponibilizate
II - Data virarii catre Agentia Nationala pentru Locuinte (A.N.L.)
III - Curs de schimb dolar S.U.A./lei la data virarii catre A.N.L.
IV - Facturi platite (exclusiv toate taxele)
V - Utilizarea imprumutului (%)
VI - Modificari
Comentarii
______________________________________________________________________________
| | | | |Contravaloarea | | Suma virata | | | |
|
|Nr. | Data | I |Curs de | transei |II | catre A.N.L.|III| IV | V
|VI|
|crt.|platii| | schimb |disponibilizate| |_____________| |____|_______|
|
| | | |(la data|_______________| | (B) | (C) | |(D) |(E) = |
|
| | | |platii) | (A) | |dolari | lei | |lei |(D)/(C)|
|
| | | | | dolari S.U.A. | |S.U.A. | | | | (%) |
|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|____|______|___|________|_______________|___|_______|_____|___|____|_______|__|
|_______________| |_______|_____| |____|
______
|______| sectiune pentru utilizarea interna de catre B.D.C.E.
______
|______| sectiune care sa fie completata de catre beneficiar
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
TABELUL Nr. 3
SURSE DE FINANTARE
Defalcarea fondurilor primite in moneda locala
Tara: Romania
Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul national de construire de locuinte
in milioane lei
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - B.D.C.E.
B - Guvern
C - Municipalitate
D - Total
______________________________________________________________________________
| Programul de | | | |
|
|construire de locuinte| 2001 | 2002 | 2003 | TOTAL
|
|______________________|_____________|_____________|_____________|_____________|
| Tara | Orasul/ | | | | | | | | | | | | | | | |
|
| | Localitatea | A | B| C| D | A | B| C| D | A | B| C| D | A | B| C| D
|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|________|_____________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
| TOTAL |___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
|______________________|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|___|__|__|___|
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
TABELUL Nr. 4
GRAFICUL LUCRARILOR
Graficul lucrarilor si progresul inregistrat
Diagrama
Tara: Romania Data ................
Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul national de construire de locuinte
____________________________________________________________________________
| Programul de | | :
|construire de locuinte| 2001 | 2002 :
|______________________|__________________________|__________________________:
| Tara | Orasul/ | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | :
| | Localitatea |1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
|________|_____________|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__:
__________________________________________________________
: | % din | |
: 2003 | lucrarile fizice | Modificari |
: | finalizate | Comentarii |
:__________________________|__________________|____________|
:1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12| | |
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
:_|_|_|_|_|_|_|_|_|__|__|__|__________________|____________|
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
TABELUL Nr. 5
OBIECTIVE FIZICE SI SOCIALE
Tara: Romania Data ................
Proiect: F/P 1.407 (2001) - Programul national de construire de locuinte
______________________________________________________________________________
| Programul de | | |
|
| construire de | | |
|
| locuinte | Obiective urmarite | Obiective realizate
|Modificari|
|_________________| |
|Comentarii|
| Tara| Orasul/ | | |
|
| |Localitatea| | |
|
|_____|___________|________________________|________________________|__________|
| | | Locuinte | nr. | Locuinte | nr. |
|
| | | Total suprafata | | Total suprafata | mp |
|
| | | locuibila | mp | locuibila | |
|
| | | Beneficiari*) | nr. | Beneficiari*) | nr. |
|
| | | Marimea medie a | nr. | Marimea medie a | nr. |
|
| | | unei gospodarii*)| | unei gospodarii*)| |
|
| | | Venit mediu anual| lei | Venit mediu anual| lei | |
| | | pe persoana*) | | pe persoana*) | |
|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
|_____|___________|__________________|_____|__________________|_____|__________|
*) Va fi completat cand datele vor fi cunoscute.