NORME
METODOLOGICE Nr. 9606-1/5607-17255 din 26 aprilie 2000
pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/1999 privind
finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat
ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE - Nr. 9.606 din 26
aprilie 2000
MINISTERUL FUNCTIEI PUBLICE - Nr. 1/5.607 din 2 mai 2000
MINISTERUL FINANTELOR - Nr. 17.255 din 9 mai 2000
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 270 din 15 iunie 2000
In temeiul art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999
privind finantarea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat,
Ministerul Educatiei Nationale, impreuna cu Ministerul Finantelor si
Ministerul Functiei Publice, emite urmatoarele norme metodologice:
I. Dispozitii generale
1.1. Incepand cu anul 2000 unitatile de invatamant preuniversitar de stat
din subordinea Ministerului Educatiei Nationale vor fi finantate din fondurile
alocate conform art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999.
1.2. Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
si unitatile de invatamant preuniversitar de stat sunt obligate sa dispuna
masurile necesare pentru ca finantarea cheltuielilor cu pregatirea scolara in
cursul unui exercitiu financiar sa se efectueze in functie de principiile si de
sursele financiare prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999.
Fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat are obligatia sa isi
desfasoare activitatea pe baza bugetului de venituri si cheltuieli, in conditii
de echilibru si autonomie financiara.
1.3. In cursul executiei financiare fiecare unitate de invatamant
preuniversitar de stat isi alimenteaza in mod independent resursele financiare
aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli propriu si raspunde, potrivit
dispozitiilor legale in vigoare, de angajarea si efectuarea cheltuielilor.
II. Elaborarea si aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al
unitatilor de invatamant preuniversitar de stat. Structura bugetului de
venituri si cheltuieli
2.1. Fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat are obligatia sa
isi intocmeasca bugetul de venituri si cheltuieli propriu in care se cuprind
veniturile si cheltuielile acoperite din sursele respective (model prezentat in
anexa nr. 1).
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste de fiecare unitate de
invatamant preuniversitar de stat, al carei conducator indeplineste atributiile
de ordonator tertiar de credite si are contabilitate proprie.
In cazul centrelor de executie bugetara bugetele de venituri si cheltuieli
se intocmesc distinct pentru fiecare unitate de invatamant preuniversitar de
stat, impreuna cu conducerea unitatii respective, care isi executa bugetul de
venituri si cheltuieli prin centrul de executie bugetara.
2.2. Bugetul de venituri si cheltuieli al unei unitati de invatamant
preuniversitar cuprinde in structura sa:
a) finantarea proportionala cu numarul de elevi, din bugetul de stat;
b) finantarea complementara din bugetele locale;
c) veniturile proprii;
d) cheltuielile care se acopera din fiecare sursa.
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste in faza de elaborare a
proiectului bugetului local, respectiv al bugetului de stat, se definitiveaza
si se aproba dupa intrarea in vigoare a legii bugetului de stat, respectiv a
bugetului local.
Conducerea unitatilor de invatamant preuniversitar de stat are obligatia sa
isi fundamenteze sursele de venituri si cheltuielile pe baza de indicatori fizici
si valorici care sa reflecte in mod real necesarul de finantare, aplicandu-se
masuri pentru utilizarea cu maxima eficienta a bazei materiale existente si a
fondurilor, in interesul procesului de invatamant si al elevilor.
La fundamentarea indicatorilor din bugetul de venituri si cheltuieli se va
avea in vedere ca anul financiar bugetar se suprapune peste sfarsitul unui an
scolar (ianuarie - iunie) si inceputul anului scolar urmator (septembrie -
decembrie).
2.3. In vederea cuprinderii in bugetul de venituri si cheltuieli al
unitatilor de invatamant preuniversitar de stat a finantarii proportionale cu
numarul de elevi si de copii prescolari, care se asigura din bugetul de stat
prin Ministerul Educatiei Nationale, se va proceda astfel:
a) Consiliul National pentru Finantarea Invatamantului Preuniversitar de
Stat propune spre aprobare ministrului educatiei nationale criteriile si
standardele pentru stabilirea finantarii proportionale a unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat;
b) pe baza criteriilor si standardelor aprobate Consiliul National pentru
Finantarea Invatamantului Preuniversitar de Stat propune Ministerului Educatiei
Nationale costurile anuale, pe niveluri de instruire, in functie de care se
stabileste finantarea proportionala;
c) dupa aprobare costurile medii pe un elev se comunica de catre Ministerul
Educatiei Nationale inspectoratelor scolare judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti;
d) la nivelul fiecarui inspectorat scolar judetean, respectiv al
municipiului Bucuresti, se constituie Comisia pentru stabilirea costurilor
medii anuale pe un elev, cu urmatoarea componenta:
- inspectorul scolar general;
- inspectorul general adjunct, responsabil cu activitatea institutionala,
cu managementul resurselor umane si cu activitatea didactica;
- directorul tehnic administrativ al inspectoratului scolar (seful
serviciului salarizare);
- contabilul-sef al inspectoratului scolar;
- unul sau doi directori de unitati de invatamant preuniversitar de stat cu
experienta in administrarea fondurilor;
- unul sau doi contabili-sefi de la unitatile de invatamant preuniversitar
de stat sau de la centrele de executie bugetara;
e) comisia constituita are urmatoarele atributii:
- analizeaza situatia fiecarei unitati de invatamant preuniversitar de stat
din punct de vedere al numarului de elevi, respectiv al numarului de copii
inscrisi in anul de invatamant, al cheltuielilor necesare cu personalul si cu
manualele scolare, al cheltuielilor de perfectionare a personalului didactic;
- stabileste in mod obiectiv si fundamentat costul mediu anual pe un elev,
respectiv pe un copil, pe fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat,
potrivit metodologiei comunicate de Ministerul Educatiei Nationale, precum si
suma reprezentand finantarea proportionala cu numarul de elevi din bugetul de
stat, urmarindu-se asigurarea resurselor financiare pentru buna functionare a
fiecarei unitati.
NOTA:
- In cuprinsul prezentelor norme metodologice, prin finantare proportionala
se intelege finantarea proportionala cu numarul de elevi si copii prescolari.
- Operatiunile prevazute la art. 2.3 se efectueaza atat in faza de
elaborare a proiectului bugetului de stat, cat si in faza de repartizare
definitiva a creditelor bugetare pe inspectoratele scolare judetene, respectiv
al municipiului Bucuresti.
2.3.1. Fundamentarea finantarii proportionale
Sumele necesare finantarii proportionale se calculeaza de fiecare unitate
de invatamant preuniversitar de stat pe baza numarului de elevi sau de copii pe
profiluri de invatamant si a costului mediu anual pe un elev sau un copil,
comunicate de inspectoratul scolar judetean, respectiv al municipiului
Bucuresti.
In faza de elaborare a proiectului de buget se ia in calcul numarul de
elevi stabilit de fiecare unitate in functie de numarul de clase si de costul
mediu pe un elev sau un copil.
Suma totala reprezentand finantarea proportionala se desfasoara in bugetul
de venituri si cheltuieli pe urmatoarele categorii de cheltuieli
(subdiviziunile clasificatiei economice) care se suporta din bugetul de stat,
si anume:
- Cheltuieli de personal - reprezinta salariile de baza ale cadrelor
didactice, precum si salariile personalului din administratie, calculate
potrivit prevederilor legale, la care se adauga, in functie de situatie,
celelalte drepturi de personal prevazute de lege, si anume: indemnizatii de
conducere, sporuri legale, plati pentru ore suplimentare etc., contributii
pentru asigurarile sociale de stat, cheltuieli pentru constituirea Fondului
pentru plata ajutorului de somaj, pentru deplasari, transferari, detasari,
contributii pentru constituirea Fondului de asigurari sociale de sanatate.
Fundamentarea cheltuielilor de personal se va face pe baza machetei prezentate
in anexa nr. 2.
- Cheltuieli cu manuale scolare - se stabilesc pe baza costului unui set de
manuale pe clase (clasele I - VIII etc.), adica valoarea tuturor manualelor
cuprinse intr-un set se inmulteste cu numarul de elevi din fiecare clasa (de
exemplu, pentru clasa a IV-a sunt necesare pentru un elev 8 manuale care
valoreaza 113.400 lei; in scoala sunt 70 de elevi de clasa a IV-a; suma totala
este de 113.400 x 70 = 7.938.000 lei).
- Cheltuieli de perfectionare a personalului didactic - se refera la
cheltuielile cu perfectionarea personalului didactic, cheltuieli cu cazarea,
diurna si alte drepturi stabilite prin reglementarile in vigoare, aferente
activitatii respective.
2.3.2. Fundamentarea finantarii complementare din bugetul local
Potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
138/1999, finantarea complementara se efectueaza in functie de necesitatile de
cheltuieli ale unitatii de invatamant preuniversitar de stat. In bugetele
proprii ale comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor municipiului
Bucuresti si al municipiului Bucuresti se prevad, la propunerea unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat, cheltuielile mentionate in Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 138/1999.
In acest scop, pentru buna functionare fiecare unitate de invatamant
preuniversitar de stat fundamenteaza sumele pentru nr. crt. III si IV din
modelul bugetului de venituri si cheltuieli prezentat in anexa nr. 1.
Pentru fiecare subdiviziune se elaboreaza calcule de fundamentare, potrivit
anexei nr. 4, folosindu-se, in principal, elemente ale executiei bugetare din
anul precedent, cantitatile de materiale, energie, apa, gaze etc. consumate,
preturile de achizitie, precum si alte elemente specifice care sa caracterizeze
natura si continutul fiecarei subdiviziuni.
Dotarile cu obiecte de inventar se stabilesc in toate cazurile in functie
de starea existenta si de necesitatile urgente de completare a dotarii necesare
in procesul de invatamant in fiecare unitate de invatamant preuniversitar de
stat.
In cazul cheltuielilor care privesc reparatii curente si capitale la
imobilele aflate in administrarea unitatilor de invatamant preuniversitar de
stat, se vor intocmi devize de cheltuieli, in conformitate cu reglementarile in
vigoare, avand la baza oferte de la unitatile prestatoare de astfel de
servicii.
Pentru cheltuieli de capital se va intocmi lista acestora, conform
modelului prezentat in anexa nr. 4a), care cuprinde in mod distinct:
- obiective in continuare;
- obiective noi;
- cheltuieli de proiectare;
- dotari independente de bunuri (cu desfasurarea pe obiecte).
2.3.3. Alte surse de venituri ale unitatilor de invatamant preuniversitar
de stat
2.3.3.1. In vederea finantarii cheltuielilor curente si de capital,
potrivit art. 1 si 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999,
unitatile de invatamant preuniversitar de stat pot utiliza, pe langa finantarea
proportionala cu numarul de elevi de la bugetul de stat si finantarea
complementara de la bugetele locale, si alte surse de venituri realizate in
conditiile legii, si anume: venituri proprii provenite din activitati de
invatamant, productie si prestari de servicii, taxe de la persoane fizice si
juridice, venituri din inchirieri, donatii, sponsorizari si alte venituri
realizate din activitatea de invatamant.
2.3.3.2. Veniturile proprii se inscriu in bugetul de venituri si cheltuieli
la pct. V "Alte surse de venituri", pe surse, astfel:
a) Veniturile rezultate din activitatea de invatamant, productie si
prestari de servicii cuprind sume incasate de unitatea de invatamant
preuniversitar de stat din activitatea de conversie si reconversie
profesionala, scolarizare, cursuri de initiere in informatica, limbi straine,
activitati de productie si prestari de servicii etc.
b) Taxe de la persoane fizice si juridice
Unitatile de invatamant preuniversitar de stat sunt autorizate [art. 4
alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999] sa stabileasca
nivelul taxelor pentru desfasurarea examenului de admitere sau a altor examene,
din care se acopera cheltuielile aferente activitatilor respective. Pentru
stabilirea taxelor fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat isi
estimeaza cheltuielile cu organizarea si desfasurarea examenelor si, in functie
de numarul de elevi participanti, stabileste taxa pentru un elev. Conform
acestor elemente se stabilesc si prevederile din bugetul de venituri si
cheltuieli la subdiviziunea respectiva.
Taxele incasate pentru tiparirea certificatelor sau a diplomelor de
absolvire, dupa caz, reprezinta o alta sursa proprie de venit, al carei nivel
se stabileste si se comunica de catre inspectoratele scolare judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti. Prevederea bugetara se calculeaza si se
fundamenteaza in functie de elementele respective, si anume: numarul
certificatelor sau al diplomelor de absolvire, ce urmeaza sa fie eliberate,
inmultit cu suma necesara pentru tiparirea unui certificat sau a unei diplome
de absolvire.
Tarifele pe elev/cursant, percepute pentru organizarea de cursuri de
pregatire solicitate de persoane juridice, se stabilesc pe baza de conventie
cel putin la nivelul cheltuielilor efectuate pentru desfasurarea cursurilor
respective.
c) Veniturile din inchirierea spatiilor disponibile se prevad in bugetul de
venituri si cheltuieli la nivelul chiriei stabilite in contractele de
inchiriere, la care se adauga in mod obligatoriu cheltuielile cu intretinerea,
utilitatile folosite, reparatiile curente ale spatiilor si bunurilor inchiriate.
d) Veniturile din donatii reprezinta sumele donate de persoane fizice si
juridice pentru a fi folosite la cheltuielile de functionare a unitatii de
invatamant preuniversitar de stat. Acestea se prevad fie la nivelul executiei
bugetare a anului precedent, fie la nivelul estimat pentru exercitiul financiar
al anului curent.
e) Veniturile din sponsorizari sunt sumele care se aloca, de regula, de
catre persoanele juridice in scopul finantarii unei anumite actiuni, de
exemplu, finantarea campionatelor scolare, a activitatilor culturale,
procurarea de bunuri pentru dotarea laboratoarelor etc. sau pentru completarea
veniturilor unitatii de invatamant preuniversitar de stat in vederea asigurarii
unei mai bune functionalitati.
f) Alte venituri din activitati de invatamant
In toate cazurile, potrivit prevederilor legale, sponsorizarile se acorda
pe baza de contract, in care sunt stipulate conditiile si modul de folosire a
sumelor alocate, pe care unitatea de invatamant preuniversitar de stat este obligata
sa le respecte.
2.3.4. Cheltuieli din alte surse de venituri
2.3.4.1. Cheltuielile din alte surse de venituri se cuprind in bugetul de
venituri si cheltuieli, avandu-se in vedere urmatoarele precizari:
a) Cheltuielile acoperite din venituri rezultate din activitatea de
invatamant, productie si servicii se stabilesc pe baza de devize intocmite
pentru fiecare activitate de productie, invatamant, prestari de servicii, in
limita veniturilor propuse.
b) Cheltuielile din taxe de la persoane fizice si juridice:
- Cheltuielile pentru desfasurarea examenului de admitere, a altor examene
sau a cursurilor de pregatire solicitate de persoanele juridice se stabilesc in
limita veniturilor din taxele respective.
In acest scop se intocmesc note de fundamentare in care se cuprind taxele
cuvenite pentru activitatile respective si cheltuielile aferente realizarii
acestor venituri, si anume: drepturile cuvenite comisiilor de examen,
cheltuielile de intretinere a salilor de examene, procurarea rechizitelor
(hartie, stampile, cerneala, tusuri), necesare in vederea desfasurarii
examenelor. De regula, cheltuielile se incadreaza in limita veniturilor
prevazute. In bugetul de venituri si cheltuieli aceste cheltuieli se prevad pe
titluri, articole si alineate, in functie de natura si de continutul acestora.
- Cheltuielile necesare pentru tiparirea certificatelor sau a diplomelor de
absolvire se stabilesc in limita sumelor incasate pentru eliberarea
certificatelor sau a diplomelor de absolvire, procedandu-se conform
precizarilor lit. b).
c) Cheltuielile acoperite din venituri provenite din inchirierea spatiilor
disponibile
d) Cheltuielile din sumele incasate drept donatii si sponsorizari se
inscriu in bugetul de venituri si cheltuieli pentru realizarea actiunii
stabilite in mod precis in contractele de sponsorizare. In caz contrar, sumele
din sponsorizari si din donatii se folosesc pentru acoperirea celorlalte
cheltuieli de functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
Aceste cheltuieli se inscriu in bugetul de venituri si cheltuieli pe titluri,
articole si alineate.
e) Cheltuielile din alte surse de venituri realizate in conditiile legii
Diferenta dintre totalul veniturilor proprii si suma cheltuielilor
prevazute la lit. a) - e) se foloseste in completare, in functie de necesitati,
de catre unitatile de invatamant preuniversitar de stat la acoperirea
cheltuielilor de intretinere si functionare suportate de la bugetul de stat si
de la bugetele locale, dupa caz. In acest scop se efectueaza calcule de
fundamentare pentru fiecare categorie de cheltuieli, dupa care se cuprind in
bugetul de venituri si cheltuieli la titlurile, articolele si alineatele
respective.
2.3.5. Prezentarea si aprobarea bugetelor de venituri si cheltuieli de
catre unitatile de invatamant preuniversitar de stat
Bugetele de venituri si cheltuieli elaborate de unitatile de invatamant
preuniversitar de stat se prezinta atat in faza de elaborare a proiectului
bugetului de stat si a proiectelor bugetelor locale, cat si dupa aprobarea
bugetelor respective, astfel:
2.3.5.1. La inspectoratul scolar judetean si al municipiului Bucuresti se
prezinta bugetele de venituri si cheltuieli de catre ordonatorii tertiari de
credite si de centrele de executie bugetara, dupa caz, in urmatoarea structura:
a) ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie prezinta
bugetul de venituri si cheltuieli pe structura modelului cuprins in anexa nr.
1, la care se anexeaza notele de fundamentare [modelele prezentate in anexele
nr. 2, 3, 3a), 4, 4a) si 5];
b) centrele de executie bugetara, ai caror conducatori indeplinesc
atributiile ordonatorilor tertiari de credite, prezinta un buget de venituri si
cheltuieli centralizat pentru toate unitatile de invatamant preuniversitar de
stat cuprinse in centrul de executie bugetara, pe structura modelului prezentat
in anexa nr. 1, la care se anexeaza cate un buget de venituri si cheltuieli
pentru fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat impreuna cu notele
de fundamentare.
Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
centralizeaza propunerile pe care le analizeaza si le prezinta Ministerului
Educatiei Nationale.
2.3.5.2. La comuna, orasul, municipiul in a carui raza teritoriala isi desfasoara
activitatea unitatile de invatamant preuniversitar de stat bugetul de venituri
si cheltuieli se prezinta dupa cum urmeaza:
1. Unitatile de invatamant preuniversitar de stat, ai caror conducatori
indeplinesc atributiile de ordonatori tertiari de credite fara a fi centre de
executie bugetara prezinta bugetul de venituri si cheltuieli conform modelului
prezentat in anexa nr. 6, la care anexeaza notele de fundamentare pentru
cheltuielile care se finanteaza din bugetul local respectiv [anexa nr. 4 si
4a)].
2. Pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat care sunt centre
de executie bugetara, bugetul de venituri si cheltuieli, in forma centralizata,
este structurat conform modelului prezentat in anexa nr. 6, la care se anexeaza
cate un buget de venituri si cheltuieli pentru fiecare unitate de invatamant
preuniversitar de stat pentru care se solicita finantare, insotit de nota de
fundamentare a cheltuielilor finantate din bugetul local respectiv.
In celelalte cazuri, atunci cand dintr-un buget local se finanteaza o
singura unitate de invatamant preuniversitar de stat, se prezinta bugetul de
venituri si cheltuieli al unitatii respective, impreuna cu notele de
fundamentare a cheltuielilor din bugetul respectiv.
Ca regula generala, bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat se prezinta ordonatorilor principali de
credite spre aprobare, in conditiile legii, impreuna cu un raport in care se
precizeaza in mod documentat elementele principale care au stat la baza
determinarii cheltuielilor pe titluri, articole si alineate, masurile avute in
vedere pentru inlaturarea risipei si pentru intarirea disciplinei in utilizarea
fondurilor publice etc.
NOTA:
Dupa aprobarea bugetului de stat si a bugetului local, dupa caz,
ordonatorii tertiari de credite intocmesc bugetele de venituri si cheltuieli in
forma definitiva, pe baza sumelor comunicate de inspectoratele scolare
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, si de consiliile locale, si le prezinta
acestora spre aprobare, in dublu exemplar, impreuna cu prevederile anuale de
venituri si cheltuieli desfasurate pe trimestre.
2.3.5.3. Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba pe unul dintre
exemplare, si anume:
1. Inspectoratul scolar judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, dupa
caz, aproba bugetul centralizat, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, si
bugetele pe fiecare unitate de invatamant preuniversitar de stat pentru nr.
crt. I, II, V si VI din anexa nr. 1, care reprezinta asigurarea resurselor
financiare necesare in vederea finantarii proportionale cu numarul de elevi,
din bugetul de stat.
2. Ordonatorii principali de credite ai comunelor, oraselor, municipiilor,
sectoarelor municipiului Bucuresti si ai municipiului Bucuresti aproba din
bugetele proprii finantarea complementara a unitatilor de invatamant
preuniversitar de stat, pe baza bugetelor de venituri si cheltuieli prezentate
de ordonatorii tertiari de credite.
Bugetele de venituri si cheltuieli astfel aprobate reprezinta documentul pe
baza caruia se asigura finantarea cheltuielilor unitatilor de invatamant
preuniversitar de stat in exercitiul financiar, respectiv din bugetul local.
2.3.5.4. Autoritatile administratiei publice locale au obligatia, in baza art.
3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/1999, sa asigure din
bugetele proprii finantarea complementara, in functie de necesitatile de
cheltuieli ale unitatilor de invatamant preuniversitar de stat care isi
desfasoara activitatea pe teritoriul lor.
In acest scop consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor vor
acorda atentie maxima examinarii propunerilor de cheltuieli ale unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat si vor cuprinde cu prioritate, in bugetul
propriu, fondurile necesare in vederea finantarii complementare atat in faza de
elaborare a bugetului local, cat si in faza prezentarii acestuia spre aprobare
consiliului local.
Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, si
unitatile de invatamant preuniversitar de stat vor colabora cu autoritatile
locale pentru cuprinderea in bugetele locale a finantarii complementare.
III. Executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat
3.1. Executia bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat cuprinde, in principal, operatiuni care se
refera la:
a) alocarea de la bugetul de stat a creditelor bugetare pentru finantarea
proportionala cu numarul de elevi (copii);
b) alocarea de la bugetele locale a creditelor bugetare pentru finantarea
complementara;
c) incasarea veniturilor proprii pe subdiviziunile clasificatiei bugetare,
cu respectarea limitei si destinatiei stabilite prin buget;
d) angajarea si efectuarea cheltuielilor pe subdiviziunile clasificatiei
bugetare, cu respectarea limitei si destinatiei stabilite prin bugetul de
venituri si cheltuieli.
3.2. Repartizarea creditelor bugetare de catre Ministerul Educatiei
Nationale pentru finantarea proportionala cu numarul de elevi sau de copii
3.2.1. Ministerul Educatiei Nationale repartizeaza creditele bugetare
pentru finantarea proportionala cu numarul de elevi, scop in care se procedeaza
astfel:
a) Pe baza bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate, cu repartizare pe
trimestre, inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti, solicita Ministerului Educatiei Nationale lunar, pana la data de 20
a lunii in curs, conform modelului prezentat in anexa nr. 7, repartizarea
necesarului de credite din bugetul de stat pentru asigurarea in luna urmatoare
a finantarii proportionale in functie de numarul elevilor. Necesarul lunar de
credite se stabileste la nivelul unei treimi din prevederile trimestrului in
curs.
b) Repartizarea creditelor bugetare se efectueaza de Ministerul Educatiei
Nationale cu dispozitie bugetara la nivelul capitolului de cheltuieli 57.01
"Invatamant", cu desfasurarea pe titlurile clasificatiei bugetare
economice, si anume: 02 "Cheltuieli de personal", 20 "Cheltuieli
materiale si servicii". Repartizarea creditelor se efectueaza in perioada
25 - 30 a lunii in curs, pe seama inspectoratelor scolare judetene, respectiv
al municipiului Bucuresti, care au conturi deschise la unitatile de trezorerie ale
municipiilor resedinta de judet si la Directia de trezorerie a municipiului
Bucuresti.
Transmiterea dispozitiilor bugetare la inspectoratele scolare judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti, se efectueaza prin Directia generala a
trezoreriei si contabilitatii publice din cadrul Ministerului Finantelor.
3.2.2. La primirea dispozitiei bugetare unitatea trezoreriei statului
inregistreaza creditele bugetare repartizate de Ministerul Educatiei Nationale
in contul inspectoratului scolar: 01 "Credite deschise si repartizate pe
seama ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", care se
desfasoara in conturi analitice pe titluri, corespunzator repartizarii
creditelor bugetare.
Unitatile trezoreriei statului comunica inspectoratelor scolare judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti primirea dispozitiilor bugetare privind
repartizarea creditelor bugetare de catre Ministerul Educatiei Nationale,
eliberand si extrase de cont.
3.2.3. Dupa depunerea dispozitiilor bugetare la Ministerul Finantelor
Ministerul Educatiei Nationale va transmite prin posta rapida, un exemplar din
dispozitia bugetara fiecarui inspectorat scolar, pentru a cunoaste si a urmari
repartizarea creditelor la unitatea trezoreriei statului.
3.3. Repartizarea creditelor bugetare de catre inspectoratele scolare
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, la unitatile de invatamant
preuniversitar de stat
3.3.1. Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti, ai caror conducatori indeplinesc atributiile ordonatorilor secundari
de credite, prevazute de Legea finantelor publice nr. 72/1996, cu modificarile
ulterioare, au obligatia de a repartiza cat mai urgent posibil creditele
bugetare la unitatile de invatamant preuniversitar de stat, pe baza carora se
asigura finantarea proportionala cu numarul de elevi sau de copii, scop in care
se procedeaza astfel:
a) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat, ai caror conducatori
indeplinesc atributiile de ordonatori tertiari de credite si care au
contabilitate proprie, precum si centrele de executie bugetara prezinta pana la
finele lunii in curs cererea pentru repartizarea creditelor bugetare aferente
finantarii proportionale pentru luna urmatoare, conform modelului prezentat in
anexa nr. 7.
Creditele se solicita, de regula, in proportie de o treime din prevederile
trimestrului respectiv si se fundamenteaza pe baza numarului de elevi sau de
copii.
b) Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
analizeaza si verifica cererile de finantare bugetara, dupa care repartizeaza
cu dispozitie bugetara creditele aprobate fiecarei unitati de invatamant
preuniversitar de stat cu contabilitate proprie si care are calitatea de
ordonator tertiar de credite. Repartizarea creditelor bugetare se efectueaza pe
aceleasi subdiviziuni care au fost primite de la Ministerul Educatiei
Nationale.
In cazul centrelor de executie bugetara creditele se repartizeaza de
inspectoratele scolare cu o singura dispozitie bugetara pentru necesarul
tuturor unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
c) Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
prezinta dispozitiile bugetare la unitatea trezoreriei statului la care au
conturile deschise, care le transmite unitatilor teritoriale ale trezoreriei la
care unitatile de invatamant preuniversitar de stat si centrele de executie
bugetara, dupa caz, au conturile deschise.
Pe baza dispozitiei bugetare unitatile teritoriale ale trezoreriei statului
inregistreaza in contul 01 "Credite deschise si repartizate pe seama
ordonatorilor de credite finantati din bugetul de stat", cu desfasurarea
in conturi analitice pe titluri, deschise pe seama unitatilor de invatamant
preuniversitar de stat si a centrelor de executie bugetara, dupa caz, pentru
care se elibereaza extrase de cont cu documentele-anexa.
3.4. Deschiderea creditelor din bugetele locale pentru finantarea
complementara
3.4.1. Ordonatorii tertiari de credite solicita pana la data de 20 a lunii
in curs ordonatorului principal de credite al bugetului local (primarul
comunei, orasului, municipiului) repartizarea necesarului de credite din
bugetul local, reprezentand finantarea complementara pentru luna urmatoare, in
limita unei treimi din prevederile trimestriale.
Ordonatorii principali de credite ai bugetului local, pe baza solicitarilor
primite, deschid si repartizeaza credite bugetare din bugetul local pe care il
administreaza, pe seama centrelor de executie bugetara sau a unitatilor de
invatamant preuniversitar de stat, dupa caz, care au calitatea de ordonator
tertiar de credite.
La unitatea de trezorerie a statului creditele deschise si repartizate din
bugetul local sunt inregistrate in contul sintetic 02 "Credite deschise si
repartizate pe seama ordonatorilor finantati din bugetele locale", precum
si in conturile analitice deschise pe capitole si titluri. Aceste conturi sunt
deschise pe seama ordonatorilor tertiari de credite cu contabilitate proprie si
a centrelor de executie bugetara, dupa caz. Pentru operatiunile inregistrate in
conturile mentionate mai sus unitatile trezoreriei statului elibereaza extrase
de cont impreuna cu documentele justificative.
3.5. Incasarea veniturilor proprii
3.5.1. Ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie incaseaza
veniturile proprii in numerar, prin casieria proprie, de la persoane fizice si,
prin virament, de la persoane juridice in contul deschis la trezoreria statului
50.19 "Disponibil din venituri proprii ale institutiilor de invatamant,
conform Legii nr. 84/1995".
Unitatile de invatamant preuniversitar de stat care isi executa bugetul de
venituri si cheltuieli prin centrele de executie bugetara vor incasa in numerar
venituri proprii, aplicand regulile stabilite pentru mandatar. Mandatarul se
stabileste de catre directorul unitatii de invatamant preuniversitar de stat si
poate fi: administratorul, secretarul scolii sau un cadru didactic, dupa caz.
Operatiunile de incasari prin casieria proprie se organizeaza potrivit
dispozitiilor legale in vigoare si se efectueaza numai pe baza de documente
legale aprobate de persoane in drept, care se inregistreaza cronologic in
Registrul jurnal de casa.
Incasarile zilnice in numerar se depun de catre mandatari in contul 50.19
"Disponibil din venituri proprii ale institutiilor de invatamant, conform
Legii nr. 84/1995", deschis pe seama centrelor de executie bugetara la
trezoreria statului astfel:
- in prima zi lucratoare de la incasare, in cazul in care mandatarul are
sediul in localitatea in care functioneaza unitatea trezoreriei statului, la
care centrul de executie bugetara are contul deschis;
- in a doua zi lucratoare de la incasare, in cazul in care mandatarul si
unitatea trezoreriei statului la care are contul deschis centrul de executie
bugetara au sediul in localitati diferite.
Persoanele juridice vireaza sumele in contul 50.19 al unitatii de
invatamant preuniversitar de stat, respectiv al centrului de executie bugetara,
cu ordin de plata tip trezorerie, in care se specifica pe verso natura sumelor
virate.
3.6. Angajarea si efectuarea cheltuielilor aprobate in bugetul de venituri
si cheltuieli
3.6.1. Angajarea cheltuielilor se efectueaza de ordonatorii de credite pe
baza de documente legale (state de plata salariale, comenzi, contracte,
conventii etc.) vizate pentru controlul financiar preventiv, intocmite distinct
pentru cheltuieli care se suporta din finantarea proportionala si complementara
din bugetul de stat, bugetul local si din veniturile proprii, dupa caz.
In toate documentele de plata vor fi inscrise in mod obligatoriu
subdiviziunea clasificatiei din bugetele proprii in care se incadreaza platile
respective, precum si disponibilitatile de credite bugetare existente la data
la care se angajeaza o plata.
3.6.2. In vederea aplicarii principiilor de finantare pentru unitatile de
invatamant preuniversitar de stat, stabilite in Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 138/1999, cheltuielile unitatilor de invatamant preuniversitar
de stat care isi executa bugetele de venituri si cheltuieli proprii prin
centrele de executie bugetara se angajeaza si se efectueaza astfel:
- Directorii unitatilor de invatamant care nu au calitatea de ordonatori
tertiari de credite semneaza documentele legale mentionate la alin. 1 al pct.
3.6.1., din punct de vedere al legalitatii si necesitatii, dupa care le
transmit centrului de executie bugetara, care acorda viza de control preventiv.
- Centrul de executie bugetara, dupa verificarea documentelor din punct de
vedere al incadrarii si respectarii limitelor si destinatiei creditelor din
bugetul de venituri si cheltuieli al unitatilor respective, precum si a
dispozitiilor legale cu privire la efectuarea cheltuielilor institutiilor
publice procedeaza la aprobarea platilor propuse pe baza de documente. La
nivelul centrelor de executie bugetara se intocmeste ordinul de plata care se
prezinta la unitatea trezoreriei statului spre decontare.
- Conducatorul centrului de executie bugetara isi indeplineste functia de
ordonator tertiar de credite [art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 138/1999] numai pe baza documentelor legale semnate si
prezentate de catre directorii unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
3.6.3. La ordonatorii tertiari cu contabilitate proprie si la centrele de
executie bugetara se organizeaza si functioneaza controlul financiar preventiv
in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 119/1999
privind atragerea unor sume suplimentare la bugetul Fondului de asigurari
sociale de sanatate.
3.6.4. In vederea urmaririi executiei bugetelor de venituri si cheltuieli
in structura aprobata, ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie
si centrele de executie bugetara efectueaza platile de casa prin urmatoarele
conturi deschise la unitatile trezoreriilor prin care isi deruleaza
operatiunile de incasari si plati, si anume:
a) Pentru finantarea proportionala cu numarul de elevi sau de copii din
bugetul de stat se deschid urmatoarele conturi:
- contul 23.57.0102 "Cheltuielile bugetului de stat pentru invatamant
- cheltuieli de personal";
- contul 23.57.0120 "Cheltuielile bugetului de stat pentru invatamant
- cheltuieli materiale si servicii", in care se inregistreaza:
- platile cu manuale scolare;
- cheltuieli materiale si servicii privind perfectionarea personalului
didactic.
b) Pentru finantarea complementara din bugetul local se deschid conturile:
- contul 24.57.0220 "Cheltuielile bugetelor locale pentru invatamant:
cheltuieli materiale si servicii", in care se inregistreaza platile de
casa care privesc articolele si alineatele aferente actiunii de invatamant care
se cuprind la titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii" din
clasificatia economica a cheltuielilor bugetare;
- contul 24.57.0270 "Cheltuielile bugetelor locale pentru invatamant:
cheltuieli de capital", in care se inregistreaza platile de casa pentru
investitiile efectuate in baza listelor cuprinzand investitiile aprobate din
bugetul local.
c) Pentru cheltuielile din venituri proprii se deschide:
- contul 50.19 "Disponibil din venituri proprii ale institutiilor de
invatamant, conform Legii nr. 84/1995".
Acest cont se debiteaza in contabilitatea ordonatorului de credite cu
sumele incasate, reprezentand venituri din taxe, inchirieri, donatii,
sponsorizari etc., si se crediteaza cu platile dispuse in limita prevederilor
de cheltuieli din bugetul propriu si a disponibilitatilor din cont.
Pentru operatiunile de creditare in contul 50.19 ordonatorii tertiari de
credite cu contabilitate proprie si centrele de executie bugetara au obligatia
sa organizeze si sa conduca evidenta platilor de casa pe capitole, subcapitole,
titluri, articole si alineate, astfel cum au fost aprobate cheltuielile prin
bugetul de venituri si cheltuieli fiecarei unitati de invatamant preuniversitar
de stat.
3.6.5. In vederea derularii in bune conditii a executiei bugetelor de
venituri si cheltuieli, ordonatorii tertiari de credite si centrele de executie
bugetara au obligatia sa depuna la unitatea trezoreriei statului la care au
deschise conturi de cheltuieli si de disponibil o copie de pe bugetele de
venituri si cheltuieli aprobate.
3.6.6. Finantarea cheltuielilor de capital se efectueaza in conditiile
stabilite prin Normele metodologice privind finantarea investitiilor
institutiilor publice prin trezoreria statului si a Normelor metodologice
privind aplicarea de catre trezoreriile statului a mecanismului de finantare a
investitiilor institutiilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
nr. 2.487/1996.
3.7. Ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie si centrele
de executie bugetara au obligatia sa isi inregistreze in contabilitate
operatiunile de incasari si plati, precum si celelalte operatiuni cu caracter
de gestiune, in mod cronologic si sistematic, in conturile corespunzatoare din
planul de conturi aprobat de Ministerul Finantelor pentru institutiile publice.
In cadrul conturilor de finantare bugetara, si anume: 700.01
"Finantare din bugetul de stat", 700.02 "Finantare din bugetele
locale", ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie si
centrele de executie bugetara vor conduce evidenta analitica a platilor de casa
pe capitole, subcapitole, titluri, articole si alineate.
Centrele de executie bugetara vor conduce evidenta analitica a platilor de
casa in structura mentionata mai sus si pe unitatile de invatamant
preuniversitar de stat pentru care asigura executia bugetelor de venituri si
cheltuieli.
3.7.1. In vederea cunoasterii modului de utilizare a creditelor bugetare de
catre unitatile de invatamant preuniversitar de stat fara contabilitate
proprie, centrele de executie bugetara vor transmite acestora lunar contul de
executie a bugetului de venituri si cheltuieli, potrivit formularului-anexa la
Darea de seama contabila.
3.7.2. Ordonatorii tertiari de credite cu contabilitate proprie si centrele
de executie bugetara vor intocmi trimestrial dari de seama contabile privind
executia bugetara, in conformitate cu normele metodologice emise de Ministerul
Finantelor.
3.7.3. Creditele bugetare repartizate din bugetul de stat si bugetele
locale pe seama ordonatorilor tertiari de credite si a centrelor de executie
bugetara, ramase neutilizate la incheierea exercitiului bugetar, se anuleaza,
de drept, prin efectele Legii finantelor publice nr. 72/1996.
3.8. Masuri tranzitorii
3.8.1. Unitatile de invatamant preuniversitar de stat care executa bugetele
de venituri si cheltuieli prin centrele de executie bugetara isi vor putea
urmari si executa singure bugetul de venituri si cheltuieli propriu, cu
conditia asigurarii postului de economist sau de contabil, dupa caz, si a
dobandirii calitatii de ordonator tertiar de credite. O data cu organizarea si
functionarea contabilitatii proprii unitatea de invatamant preuniversitar de
stat va solicita trezoreriei statului deschiderea conturilor prezentate la pct.
3.6.4.
Centrele de executie bugetara vor preda pe baza de proces-verbal executia
bugetului de venituri si cheltuieli propriu unitatilor de invatamant
preuniversitar de stat - creditele bugetare repartizate, platile de casa din
finantarea primita de la bugetul de stat si bugetele locale, veniturile proprii
incasate, platile din venituri proprii, precum si toate conturile de activ si
pasiv care privesc gestiunea unitatii de invatamant preuniversitar de stat.
Inspectoratele scolare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, si
centrele de executie bugetara vor sprijini si vor urmari preluarea si
organizarea contabilitatii asupra executiei bugetului de venituri si cheltuieli
propriu de catre unitatile in cauza.
Ministrul educatiei nationale,
Andrei Marga
p. Ministrul functiei publice,
Marian Parjol,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat
ANEXA 1
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea de invatamant preuniversitar de stat ..........................
Aprobat,
Ordonator secundar de credite
Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul ........
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Codul Prevederi din care, repartizate
crt. indicatorilor clasificatiei anuale, pe trimestre
financiari bugetare ---------------------
I II III IV
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
____________________________________________________________________________
I. Finantarea 57.01
proportionala cu
numarul de elevi
din bugetul de stat
____________________________________________________________________________
II. Cheltuieli din 57.01
finantarea
proportionala cu
numarul de elevi,
din care:
(se desfasoara pe
subcapitole si, in
cadrul acestora, pe
titluri, articole
si alineate)
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
III. Finantare
complementara din 57.02
bugetul local
____________________________________________________________________________
IV. Cheltuieli din 57.02
finantarea
complementara din
bugetul local, din
care: (se desfasoara
pe subcapitole,
titluri, articole si
alineate)
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
V. Alte surse de
venituri,
din care:
- venituri
rezultate din
activitatea de
invatamant,
productie si
servicii
- taxe de la
persoanele fizice
si juridice, din
care:
- taxe pentru
examene de
admitere si alte
examene
- taxe pentru
eliberarea
certificatelor
sau diplomelor
de absolvire
- taxe pentru
organizarea de
cursuri de
pregatire
solicitate de
persoanele
juridice
- venituri din
inchirierea
spatiilor
disponibile
- venituri din
donatii
- venituri din
sponsorizari
- alte venituri din
activitatea de
invatamant
____________________________________________________________________________
VI. Cheltuieli din alte 57.03
surse de venituri
(se desfasoara pe
subcapitole si, in
cadrul acestora, pe
titluri, articole si
alineate)
____________________________________________________________________________
Cheltuieli acoperite
din venituri
rezultate din
activitatea de
invatamant,
productie si
servicii
____________________________________________________________________________
Cheltuieli din taxe
de la persoane
fizice si juridice:
- cheltuieli pentru
desfasurarea
examenului de
admitere
- cheltuieli
necesare pentru
tiparirea
certificatelor sau
a diplomelor de
absolvire
____________________________________________________________________________
Cheltuieli acoperite
din veniturile
provenite din
inchirierea
spatiilor
disponibile
____________________________________________________________________________
Cheltuieli din
sumele incasate
drept donatii si
sponsorizari
____________________________________________________________________________
Cheltuieli din alte
surse de venituri
realizate in
conditiile legii
____________________________________________________________________________
Recapitulatie
Total venituri
(I+III+V)
Total cheltuieli
(II+IV+VI)
____________________________________________________________________________
Ordonator tertiar de credite, Contabil-sef,
ANEXA 2
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea de invatamant preuniversitar de stat ..........................
Centrul de executie bugetara ...........................................
NOTA DE FUNDAMENTARE
la titlul 02 "Cheltuieli de personal" pe anul ...............
I. Personal didactic
Art. 10
Salarii de baza plus alte sporuri
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Numarul de elevi
B = Numarul de clase
C = Numarul de posturi didactice
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Clasa A B C Salariul Total Salarii Sporul Alte Total Cheltuieli
mediu salariu - plata de drepturi*) - mii cu salariile
de merit cu ora vechime lei - pe un elev
_______________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
_______________________________________________________________________________
I
_______________________________________________________________________________
II
_______________________________________________________________________________
III
_______________________________________________________________________________
IV
_______________________________________________________________________________
V
_______________________________________________________________________________
VI
_______________________________________________________________________________
VII
_______________________________________________________________________________
VIII
_______________________________________________________________________________
IX
_______________________________________________________________________________
X
_______________________________________________________________________________
XI
_______________________________________________________________________________
XII
_______________________________________________________________________________
TOTAL:
_______________________________________________________________________________
*) Se cuprind celelalte drepturi stabilite de reglementarile in vigoare.
II. Personal didactic auxiliar si de administratie
Salariile de baza plus alte drepturi (art. 1001 - 1008)
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Categoriile Numarul Salariul Total Sporul Alte Total cheltuieli
de personal de mediu salariu de drepturi cu salariile
posturi de baza vechime
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6
____________________________________________________________________________
didactic
auxiliar
____________________________________________________________________________
de administratie
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
Cheltuieli cu salariile (I+II) ............................
NOTA:
- Se intocmeste de fiecare unitate de invatamant preuniversitar.
- La cheltuielile cu salariile pentru personalul titular se iau in calcul
toate drepturile salariale brute (salariul de baza, sporurile acordate de
legislatia in vigoare).
- Datele de personal si sumele pentru stabilirea fondurilor de salarii se
preiau din carnetele de munca, respectiv din statele de plata din luna
decembrie a fiecarui an.
- Pentru personalul angajat pe baza de conventie civila (cumul, plata cu
ora) se iau in calcul numai drepturile salariale brute.
III. Alte cheltuieli cuprinse in titlul 02 "Cheltuieli de
personal"
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Coloana Denumirea articolelor bugetare Cheltuieli cu Cota Total
de salariile cheltuieli
articol (art. 1001 -
bugetar 1008)
____________________________________________________________________________
11 Contributii pentru asigurari
sociale
12 Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului
de somaj
13 Deplasari, detasari, transferari
13.01 - deplasari, detasari, transferari
in tara
13.02 - deplasari in strainatate
14 Contributii pentru constituirea
Fondului de asigurari de sanatate
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
Recapitulatie (mii lei):
1. Cheltuieli cu salariile (I+II) ..........................................
2. Cheltuieli cuprinse in cheltuieli de personal (III) .....................
3. Totalul cheltuielilor de personal (titlul 02) ...........................
4. Numarul de elevi ........................................................
5. Cheltuieli de personal pe un elev .......................................
ANEXA 3
NOTA DE FUNDAMENTARE
privind finantarea proportionala cu numarul de elevi
- mii lei -
________________________________________________________________________
Nr. Denumirea formelor Numarul Costuri medii Total
crt. de invatamant de elevi pe elev cheltuieli
________________________________________________________________________
1. Invatamant prescolar
2. Invatamant primar
3. Invatamant gimnazial
4. Invatamant liceu teoretic
5. Invatamant liceu economic
6. Invatamant liceu de arta
7. Invatamant postliceal
8. Invatamant profesional
________________________________________________________________________
TOTAL:
________________________________________________________________________
ANEXA 3a)
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea ...............................................................
Centrul de executie bugetara ...........................................
NOTA DE FUNDAMENTARE
privind cheltuielile care se cuprind in finantarea proportionala cu numarul de
elevi (exclusiv salariile) pentru anul .......
Titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii"
A. Art. 30 - Alte cheltuieli
30.01 Calificarea, perfectionarea si specificarea profesionala a salariatilor
1. Numarul cadrelor didactice inscrise la examenele de definitivat/grade
didactice
2. Numarul de zile/cadre didactice de participare la actiuni de
perfectionare
3. Cheltuieli medii pe o zi/cadru didactic participant la actiuni de
perfectionare
4. Cheltuieli cu perfectionarea cadrelor didactice (col. 2 x col. 3)
____________________________________________________________________________
Realizari in anul de baza Propuneri %
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
B. Art. 31 - Manuale
____________________________________________________________________________
Clase Numarul Costul Propuneri de Cheltuieli cu % (col. 3 fata
de manualelor cheltuieli cu manualele pe de col. 2)
elevi pe o clasa manualele anul de baza
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5
____________________________________________________________________________
I
____________________________________________________________________________
II
____________________________________________________________________________
III
____________________________________________________________________________
IV
____________________________________________________________________________
V
____________________________________________________________________________
VI
____________________________________________________________________________
VII
____________________________________________________________________________
VIII
____________________________________________________________________________
TOTAL:
____________________________________________________________________________
Raspundem pentru calculele efectuate.
Ordonator tertiar Conducatorul compartimentului
de credite, financiar-contabil,
ANEXA 4
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea ...............................................................
NOTA DE FUNDAMENTARE
privind cheltuielile care se cuprind in finantarea complementara din bugetul
local pentru anul ...........
____________________________________________________________________________
Codul Denumirea Indicatorii Propuneri Realizari %
clasificatiei subdiviziunilor specifici in anul
bugetare de cheltuieli cheltuielilor de baza
si nivelul
mediu de
cheltuieli
pe indicator
____________________________________________________________________________
T. 20 Cheltuieli materiale
si servicii
Art. 20 Drepturi cu caracter
social
-
-
-
Art. 24 Cheltuieli pentru
intretinere si
gospodarire
24.01 Incalzit
-
-
24.02 Iluminat si forta
motrica
-
-
etc.
____________________________________________________________________________
Raspundem pentru calculele prezentate.
Ordonator de credite, Conducatorul compartimentului
financiar-contabil,
ANEXA 4a)
LISTA
cuprinzand cheltuielile de capital finantate din bugetul local
- mii lei -
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea obiectivelor Valoarea Valoarea propusa Valoarea
crt. pe structura totala sa fie executata ramasa de
in anul ........ executat
____________________________________________________________________________
1. Obiective in continuare
-
-
-
2. Obiective noi
-
-
-
3. Cheltuieli de proiectare
4. Dotari independente de bunuri
-
-
-
____________________________________________________________________________
Ordonator de credite, Conducatorul compartimentului
financiar-contabil,
ANEXA 5
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea de invatamant preuniversitar de stat ..........................
Centrul de executie bugetara ...........................................
NOTA DE FUNDAMENTARE
- mii lei -
___________________________________________________________________________
Realizari in anul Propuneri
de baza
___________________________________________________________________________
A. Total venituri, din care:
___________________________________________________________________________
Taxe pentru scolarizarea elevilor din
invatamantul profesional si de maistri,
pe baza de contract cu agentii economici
si cu alte persoane fizice si juridice
___________________________________________________________________________
Taxe din organizarea de cursuri de scurta
durata si de reconversie profesionala pe
baza de contract
___________________________________________________________________________
Venituri din organizarea la cerere a unor
activitati complementare procesului de
invatamant (initiere in limbi straine,
informatica etc.)
___________________________________________________________________________
Venituri din activitatile cercurilor pe
aptitudini si interese ale elevilor
(muzica, arte plastice, dans, turism etc.)
___________________________________________________________________________
Venituri din activitatile de productie si
servicii
___________________________________________________________________________
Venituri din chirii
___________________________________________________________________________
Donatii si sponsorizari
___________________________________________________________________________
Taxele ocazionate de examenele de admitere
si de eliberarea certificatelor de
absolvire
Contributia comitetelor de parinti
___________________________________________________________________________
Venituri din activitati culturale,
artistice, sportive etc.
___________________________________________________________________________
Alte venituri
___________________________________________________________________________
B. Total cheltuieli din venituri proprii,
din care pe activitati:
___________________________________________________________________________
1. Cheltuieli pentru activitatile
producatoare de venituri
- cheltuieli de personal, din care:
- salariul de baza:
-
-
-
- cheltuieli materiale si servicii:
-
-
___________________________________________________________________________
2. Cheltuieli pentru desfasurarea
examenului de admitere, din care:
- cheltuieli materiale si servicii:
-
-
-
-
___________________________________________________________________________
3. Cheltuieli din donatii si sponsorizari:
- cheltuieli materiale si prestari de
servicii:
-
-
-
-
- cheltuieli de capital
___________________________________________________________________________
4. Cheltuieli din venituri proprii privind
activitatea generala a unitatii (se desfasoara
pe titluri si articole de cheltuieli)
___________________________________________________________________________
Raspundem de calculele prezentate.
Ordonator de credite, Conducatorul compartimentului
financiar-contabil,
ANEXA 6
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
Unitatea de invatamant preuniversitar de stat ..........................
Centrul de executie bugetara ...........................................
Aprobat,
Ordonator principal de credite
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
privind finantarea complementara din bugetul ............... pentru anul .....
- mii lei -
___________________________________________________________________________
Nr. Denumirea Codul Prevederi din care, repartizate
crt. indicatorilor clasificatiei anuale, pe trimestre
financiari bugetare ---------------------
I II III IV
____________________________________________________________________________
0 1 2 3 4 5 6 7
____________________________________________________________________________
I. Finantarea 57.02
complementara
____________________________________________________________________________
II. Cheltuieli din 57.02
finantarea
complementara,
din care:
Capitolul invatamant 57.02
se desfasoara pe
subcapitole, titluri,
articole si alineate
____________________________________________________________________________
Ordonator de credite, Conducatorul compartimentului
financiar-contabil,
ANEXA 7
MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Inspectoratul Scolar Judetean ................/al Municipiului Bucuresti
NOTA DE FUNDAMENTARE
pentru creditele bugetare necesare finantarii proportionale pentru luna .......
____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea indicatorilor Total din care:
crt. de fundamentare capitol -----------------------
titlul 02 titlul 20
____________________________________________________________________________
1. Credite bugetare aprobate in
bugetul propriu (cumulat de la
inceputul lunii pana la finele
lunii pentru care se solicita
finantarea)
____________________________________________________________________________
2. Credite bugetare repartizate pana
la finele lunii in curs
____________________________________________________________________________
3. Plati de casa efectuate din
creditele repartizate
____________________________________________________________________________
4. Disponibil de credite ramase la
finele lunii in curs (2 - 3)
____________________________________________________________________________
5. Credite bugetare necesare pentru
luna urmatoare
____________________________________________________________________________
6. Credite de repartizat pentru luna
urmatoare (5 - 4)
____________________________________________________________________________
7. Numarul de elevi si de copii in
unitatea de invatamant
preuniversitar de stat
____________________________________________________________________________
8. Costul mediu anual pe un elev
____________________________________________________________________________
Ordonator de credite, Contabil sef,