Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.8 din 20.07.2011

privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative
ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 567 din 10 august 2011



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 741 alin. (2) şi ale art. 99 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta normă reglementează procedura de autorizare şi avizare a agenţilor de marketing persoane juridice şi persoane fizice, a persoanei juridice specializate, precum şi condiţiile de desfăşurare a activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative. Articolul 2(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:a)agent de marketing persoană fizică reprezintă persoana fizică, avizată de către Comisie, care a încheiat un contract de muncă sau un contract de mandat cu un singur administrator ori cu un singur agent de marketing persoană juridică, în vederea desfăşurării activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; b)agent de marketing persoană juridică reprezintă persoana juridică, autorizată sau avizată de Comisie, care a încheiat un contract cu unul ori mai mulţi administratori de fonduri de pensii facultative, în vederea desfăşurării activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, şi care poate fi:
(i) o societate comercială autorizată de Comisie, care are ca obiect principal de activitate activităţi auxiliare ale fondurilor de pensii şi, după caz, ca obiect secundar activitatea prevăzută la art. 6 alin. (2) şi a cărei denumire include în mod obligatoriu sintagma „broker de pensii private“;
(ii) o societate comercială constituită conform legilor speciale şi autorizată de Banca Naţională a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor sau de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, care a primit acordul autorităţii de supraveghere care a emis şi autorizaţia de funcţionare, în vederea desfăşurării activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi avizul Comisiei, denumită în continuare intermediar de pensii private;

c)formator reprezintă persoana fizică care desfăşoară activităţi de pregătire teoretică şi practică a personalului care desfăşoară activitate de marketing în sistemul pensiilor private, în cadrul programului de pregătire profesională desfăşurat de administrator, de agentul de marketing persoană juridică sau de persoana juridică specializată; d)marketingul prospectului schemei de pensii facultative reprezintă activitatea desfăşurată de către administratorii de fonduri de pensii facultative prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice şi/sau juridice avizate ori autorizate de către Comisie, în vederea obţinerii acordului de aderare a persoanelor eligibile la contractul de societate civilă şi la prospectul schemei de pensii facultative; e)persoană juridică specializată reprezintă societatea comercială care desfăşoară activităţi de formare profesională şi care este avizată de către Comisie în vederea desfăşurării cursurilor de pregătire profesională pentru agenţii de marketing persoane fizice; f)Portal de documentaţie tehnică reprezintă aplicaţia informatică ce se accesează la adresa https://w3.csspp.ro/itbox/, care cuprinde instrucţiuni tehnice pentru completarea şi transmiterea în format electronic, către Comisie, a datelor şi informaţiilor sub formă de rapoarte de către entităţile din sistemul de pensii private; g)reavizare reprezintă emiterea de către Comisie a unui nou aviz pentru agentul de marketing persoană fizică cu care administratorul, după caz, agentul de marketing persoană juridică are un contract în derulare, ca urmare a absolvirii unui nou curs de pregătire, cu scopul actualizării cunoştinţelor acestuia în domeniul pensiilor private ; h)Registrul agenţilor de marketing reprezintă secţiunea din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor ce cuprinde informaţii privind agenţii de marketing persoane fizice şi juridice care desfăşoară activitate de marketing a prospectului schemei de pensii facultative în baza autorizaţiei/avizului Comisiei. Capitolul IIActivitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative Articolul 3Administratorul desfăşoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative numai prin intermediul agentului de marketing persoană juridică şi/sau agentului de marketing persoană fizică, autorizat/avizat de Comisie. Articolul 4(1) Activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative constă în:a)informarea persoanei eligibile cu privire la condiţiile schemei de pensii facultative, la prospectul schemei de pensii facultative, cu privire la drepturile şi obligaţiile părţilor implicate, precum şi cu privire la natura riscurilor asociate schemei de pensii facultative; b)punerea la dispoziţia persoanei eligibile a prospectului simplificat şi, la cerere, a celui detaliat; c)informarea persoanei eligibile cu privire la modalitatea de aderare la un fond de pensii facultative; d)obţinerea acordului de aderare a persoanei eligibile la contractul de societate civilă şi la prospectul schemei de pensii facultative, prin semnarea actului individual de aderare. (2) Operaţiunea de transfer al participanţilor de la un fond de pensii facultative la un alt fond de pensii facultative nu reprezintă activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.(3) Agentul de marketing persoană juridică desfăşoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative numai prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice avizaţi de Comisie, la cererea sa.(4) Actele individuale de aderare încheiate cu încălcarea prevederilor alin. (3) şi ale art. 3 sunt nule de drept. Articolul 5(1) Agenţii de marketing persoane juridice pot desfăşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru toţi administratorii de fonduri de pensii facultative autorizaţi de Comisie, în baza contractelor încheiate cu aceştia. (2) Contractele încheiate pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative îşi încetează valabilitatea cel târziu la data comunicării către agentul de marketing persoană juridică şi administrator a deciziei de retragere a autorizaţiei/avizului agentului de marketing persoană juridică. Capitolul IIIAutorizarea/Avizarea agenţilor de marketing persoane juridice şi avizarea agenţilor de marketing persoane fizice Secţiunea 1Condiţii de autorizare a brokerilor de pensii private Articolul 6(1) În vederea obţinerii deciziei de autorizare ca broker de pensii private pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, o societate comercială trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii: a)să folosească o denumire de natură să nu inducă în eroare persoanele eligibile, participanţii sau alte persoane şi să includă în denumire, în mod obligatoriu, sintagma „broker de pensii private“; b)să aibă un capital social subscris şi vărsat integral în numerar de minimum 25.000 lei; c)să aibă ca obiect principal de activitate activităţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzător acestei activităţi prevăzut în Clasificarea activităţilor din economia naţională; d)să aibă un sediu destinat desfăşurării activităţii pentru care solicită autorizarea, dotat cu echipamente corespunzătoare, unde se transmite şi se primeşte corespondenţa de la Comisie, sediu la care să fie prezent în permanenţă un angajat al brokerului de pensii private, în timpul programului de lucru; e)să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale; f)asociaţii/acţionarii persoane fizice trebuie să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal; g)asociaţii/acţionarii persoane juridice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

(i) să nu se afle în procedură de insolvenţă, reorganizare judiciară sau faliment;
(ii) să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier fiscal;

h)membrii consiliului de administraţie, ai consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, după caz, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

(i) să aibă pregătirea, experienţa profesională şi onorabilitatea necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească;
(ii) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
(iii) să nu fi fost sancţionaţi de către autorităţile române sau străine din domeniul financiar-bancar, al pieţei de capital, asigurărilor şi pensiilor private cu interdicţia definitivă sau temporară de a desfăşura activităţi în sistemul/domeniul în care au activat;
(iv) să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal;
(v) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai unei societăţi de administrare a fondurilor de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative;
(vi) să nu fie membri în consiliul de administraţie al societăţii de servicii de investiţii financiare cu care administratorul unui fond de pensii facultative, pentru care se realizează marketingul prospectului schemei de pensii facultative, a încheiat contract;
(vii) să nu fie angajaţi sau să nu aibă niciun fel de relaţie contractuală, directă ori indirectă, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative;

i)să aibă un contract pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative încheiat cu cel puţin un administrator, care să intre în vigoare începând cu data comunicării deciziei de autorizare a agentului de marketing persoană juridică de către Comisie; j)să achite taxa de autorizare de funcţionare şi înscriere în Registrul Comisiei, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Persoana juridică autorizată de Comisie ca broker de pensii private poate distribui, în conformitate cu legislaţia aplicabilă în vigoare, şi titluri de participare ale organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi ale altor organisme de plasament colectiv, cu avizul prealabil al Comisiei şi cu respectarea reglementărilor în vigoare în domeniul pieţei de capital din România.
Articolul 7(1) În vederea obţinerii deciziei de autorizare, solicitantul depune la Comisie o cerere de autorizare pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmită conform anexei nr. 2, semnată de către reprezentantul legal al societăţii, însoţită de următoarele documente:a)documente care atestă constituirea societăţii comerciale:

(i) actul constitutiv având înscris ca obiect principal de activitate activităţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzător acestei activităţi, prevăzut în Clasificarea activităţilor din economia naţională;
(ii) certificatul de înregistrare;
(iii) certificatul de înscriere de menţiuni împreună cu copia rezoluţiei de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
(iv) certificatul constatator;

b)documente care atestă vărsarea integrală în numerar a capitalului social; c)copia actului juridic în baza căruia societatea deţine în folosinţă spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, după caz, cu precizarea sediului care îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 6 alin. (1) lit. d); d)certificat de atestare fiscală; e)certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare; f)documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane fizice:

(i) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titularul actului de identitate prin semnătură olografă, pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere;
(ii) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;

g)documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane juridice:

(i) certificatul constatator de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului al persoanei juridice;
(ii) certificatul de cazier fiscal aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare.

h)documente cu privire la membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului şi administratorul unic, după caz:

(i) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titularul actului de identitate prin semnătură olografă, pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere;
(ii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
(iii) copia documentului care dovedeşte absolvirea cursurilor unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
(iv) specimene de semnătură, conform anexei nr. 5;
(v) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;
(vi) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 6 lit. h) pct. (iii), (v), (vi) şi (vii);

i)contractul pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, încheiat între societate şi administrator, care să conţină prevederea potrivit căreia acesta intră în vigoare la data comunicării deciziei de autorizare a brokerului de pensii private de către Comisie; j)copie de pe documentele care atestă plata taxei de autorizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit Comisiei odată cu cererea de autorizare şi sub forma de imagini scanate, în fişiere a căror denumire să exprime natura documentelor. Articolul 8(1) Pentru a desfăşura şi activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, brokerul de pensii private autorizat de Comisie pentru marketingul prospectului schemei de pensii private trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 6 şi să depună la Comisie o cerere de autorizare pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmită conform anexei nr. 2, însoţită de următoarele documente:a)documentele depuse în vederea obţinerii autorizaţiei de broker de pensii private pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care au suferit modificări după data autorizării iniţiale; documentele care nu au suferit modificări nu se mai depun la Comisie, iar reprezentantul legal al societăţii depune la Comisie o declaraţie pe propria răspundere în acest sens; b)contractul încheiat cu cel puţin un administrator de fonduri de pensii facultative pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care să conţină prevederea potrivit căreia acesta intră în vigoare la data comunicării autorizaţiei de către Comisie pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; c)hotărârea adunării generale a acţionarilor sau a asociaţilor, prin care se decide desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; d)copie de pe documentele care atestă plata taxei de autorizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 din 7 aprilie 2008, cu modificările şi completările ulterioare. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit Comisiei odată cu cererea de autorizare şi sub formă de imagini scanate, în fişiere a căror denumire să reprezinte conţinutul documentelor. Secţiunea a 2-aCondiţii de avizare a intermediarului de fonduri de pensii private Articolul 9(1) Pentru a desfăşura activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, entităţile prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b) pct. (ii) depun la Comisie o cerere de avizare pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmită în conformitate cu anexa nr. 2, semnată de către reprezentantul legal al societăţii şi însoţită de următoarele documente:a)copia autorizaţiei de funcţionare eliberată de autoritatea competentă; b)documentul care face dovada obţinerii acordului de a desfăşura activitatea de marketing al fondurilor de pensii facultative, eliberat de autoritatea competentă de la care au primit autorizaţia de funcţionare; c)actul constitutiv actualizat, având înscris în obiectul de activitate activităţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzător acestei activităţi, prevăzut în Clasificarea activităţilor din economia naţională; d)contractul încheiat cu cel puţin un administrator de fonduri de pensii facultative pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care să conţină prevederea potrivit căreia acesta intră în vigoare la data avizării ca intermediar de pensii private pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către Comisie; e)certificatul de cazier fiscal în original, aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare; f)certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie; g)certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original; h)declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii cu privire la sediile autorizate în care se desfăşoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; i)actul intern prin care este desemnată persoana responsabilă cu activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative din cadrul societăţii, împreună cu datele de identificare şi de contact ale acesteia, după caz; j)copie de pe documentele care atestă plata taxei de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), intermediarul care a primit aviz din partea Comisiei pentru desfăşurarea activităţii de marketing pentru fonduri de pensii administrate privat depune, odată cu cererea de avizare pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, numai documentele prevăzute la alin. (1) lit. b), c), d), e), g), h), i) şi j), precum şi acele documente care au suferit modificări faţă de momentul avizării iniţiale.(3) Documentele prevăzute la alin. (1) sau alin. (2), după caz, sunt transmise Comisiei odată cu cererea de avizare şi sub formă de imagini scanate, în fişiere a căror denumire să reprezinte conţinutul documentelor. Secţiunea a 3-aCondiţii de avizare a agenţilor de marketing persoane fizice Articolul 10(1) Pot fi avizate ca agenţi de marketing persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii: a)nu au fost sancţionate de către autorităţile române sau străine din domeniul financiar-bancar, al pieţei de capital, asigurărilor şi pensiilor private cu interdicţia definitivă sau temporară de a desfăşura activităţi în sistemul/domeniul în care au activat; b)au obţinut certificatul de absolvire a cursului de agent de marketing pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; c)nu au înscrise menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în certificatul de cazier fiscal; d)au un contract încheiat cu un singur administrator sau, după caz, cu un singur agent de marketing persoană juridică, în care se precizează că desfăşoară activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de la data avizării ca agent de marketing persoană fizică de către Comisie; e)au achitat sau, în numele lor, a fost achitată taxa de avizare pentru agenţi de marketing persoane fizice prevăzută de legislaţia în vigoare. (2) Pentru fiecare persoană fizică ce urmează a fi supusă avizării Comisiei ca agent de marketing, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică, după caz, are obligaţia să întocmească un dosar care să conţină cel puţin următoarele documente:a)actul de identitate, a cărui imagine scanată este reprodusă la scara 1:1 pe aceeaşi filă cu semnătura olografă a titularului, completată cu sintagma „Conform cu originalul“; b)declaraţia pe propria răspundere a agentului de marketing persoană fizică, din care să rezulte că se încadrează în prevederile art. 10 alin. (1) lit. a); c)certificatul de absolvire a cursurilor de agent de marketing, conform modelului prezentat în anexa nr. 1; d)contractul încheiat cu administratorul sau cu agentul de marketing persoană juridică pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care să prevadă că data intrării în vigoare a contractului este data obţinerii de către agentul de marketing persoană fizică a avizului Comisiei; e)certificatul de cazier judiciar şi cel de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare. (3) Administratorul sau agentul de marketing persoană juridică solicită avizarea persoanei fizice ca agent de marketing numai ulterior întocmirii dosarului complet al acesteia, în conformitate cu prevederile alin. (2). Articolul 11(1) În vederea obţinerii avizului pentru agenţii de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică, după caz, depune la Comisie o cerere de avizare a agenţilor de marketing persoane fizice şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmită conform anexei nr. 3, pe suport letric şi ca imagine scanată, însoţită de următoarele documente, în format electronic sub semnătură electronică extinsă a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile cu activitatea de marketing:a)tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul; b)declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al administratorului sau al agentului de marketing persoană juridică, din care să reiasă că fiecare persoană fizică pentru care se solicită avizarea ca agent de marketing îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1) şi are întocmit dosarul prevăzut la art. 10 alin. (2); c)copie a documentelor care atestă plata taxei de avizare şi de înscriere în Registrul agenţilor de marketing, prevăzută de legislaţia în vigoare, pentru fiecare agent de marketing persoană fizică. (2) Comisia poate solicita în orice moment dosarele întocmite de administrator sau de agentul de marketing persoană juridică, după caz, în vederea avizării persoanelor fizice. Articolul 12Tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicită avizul trebuie să conţină pentru fiecare persoană următoarele informaţii: a)numele şi prenumele; b)codul numeric personal; c)seria şi numărul actului de identitate; d)cetăţenia; e)adresa de domiciliu; f)adresa de reşedinţă; g)data absolvirii cursului de agent de marketing pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, înscrisă pe certificatul de absolvire; h)numărul de telefon şi adresa de e-mail, după caz. Articolul 13(1) Întocmirea şi transmiterea electronică a documentelor prevăzute la art. 11 alin. (1) se face în conformitate cu instrucţiunile din Portalul de documentaţie tehnică al Comisiei.(2) Administratorul şi/sau agentul de marketing persoană juridică care a obţinut avizul pentru agenţii săi de marketing persoane fizice au/are obligaţia de a păstra în arhiva proprie şi de a actualiza documentele menţionate la art. 10, atât pe suport letric, cât şi pe suport electronic. Articolul 14(1) Agentul de marketing persoană fizică este obligat să notifice administratorul sau agentul de marketing persoană juridică, după caz, asupra oricăror modificări ale documentelor depuse iniţial pentru avizarea ca agent de marketing, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data modificării/modificărilor survenite şi să transmită acestora copii ale documentelor modificate.(2) Administratorul, după caz, agentul de marketing persoană juridică notifică Comisiei în legătură cu modificările documentelor depuse pentru avizarea ca agent de marketing persoană fizică, în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care acesta a primit notificarea de la agentul de marketing persoană fizică.(3) Pentru orice modificare a informaţiilor cuprinse în tabelul nominal cu privire la agenţii de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică notifică Comisiei, în termenul prevăzut la alin. (2), prin transmiterea tabelului nominal al modificărilor, în format electronic, sub semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile.(4) Tabelul nominal al modificărilor prevăzut la alin. (3) conţine, în mod obligatoriu, informaţiile prevăzute la art. 12 şi care au suportat modificări, precum şi codul agentului de marketing din Registrul agenţilor de marketing şi numărul şi data avizului Comisiei. Articolul 15Administratorul sau agentul de marketing persoană juridică este obligat să actualizeze evidenţa proprie a agenţilor de marketing persoane fizice. Secţiunea a 4-aAcordarea sau respingerea autorizaţiei/avizului pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative Articolul 16Comisia analizează cererea şi documentele depuse pentru obţinerea autorizaţiei/avizului pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării dosarului complet al solicitantului, procedează la aprobarea sau respingerea cererii, prin decizie scrisă şi motivată. Articolul 17(1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 16, un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii. (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi în cazul lipsei unor documente, se solicită înlocuirea ori completarea acestora, după caz.(3) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile referitoare la autorizare sau avizare atrage respingerea cererii depuse de solicitant. Articolul 18(1) Decizia de autorizare sau avizul pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, după caz, şi codul de înscriere în Registrul agenţilor de marketing sau decizia de respingere, după caz, se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptare.(2) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicării acesteia, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.(3) O nouă cerere de autorizare sau de avizare, după caz, poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au determinat respingerea cererii iniţiale. Capitolul IVDesfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative Secţiunea 1Desfăşurarea activităţii Articolul 19(1) Condiţiile prevăzute pentru autorizarea/avizarea ca agent de marketing persoană juridică şi ca agent de marketing persoană fizică pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative trebuie respectate pe toată perioada de funcţionare a acestora.(2) Condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. h) trebuie îndeplinite pe toată perioada exercitării funcţiei şi atribuţiilor de către persoanele respective.(3) Codul agentului de marketing persoană juridică autorizat/avizat şi codul agentului de marketing persoană fizică avizat cu care aceştia au fost înscrişi în Registrul agenţilor de marketing rămân neschimbate până la radierea acestora din Registrul Comisiei. Articolul 20După obţinerea autorizaţiei/avizului pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, agenţii de marketing persoane juridice întocmesc şi transmit Comisiei informaţiile şi documentele pe suport electronic, în conformitate cu instrucţiunile din Portalul de documentaţie tehnică a Comisiei. Articolul 21(1) Agenţii de marketing persoane juridice notifică Comisiei cu privire la încheierea şi încetarea contractelor cu administratorii pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.(2) Notificarea cu privire la încheierea contractului se transmite în termen de maximum două zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a contractului prevăzut la alin. (1) şi conţine, anexat, copia contractului încheiat pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.(3) Notificarea cu privire la încetarea contractului se transmite în termen de maximum două zile lucrătoare de la data încetării acestuia.(4) Documentele prevăzute la alin. (2) se transmit pe suport electronic cu semnătura electronică extinsă a reprezentatului legal al societăţii sau a persoanei responsabile. Articolul 22(1) După obţinerea deciziei de autorizare/avizare a agenţilor de marketing persoane juridice, orice modificare a documentelor depuse în vederea obţinerii autorizaţiei/avizului de desfăşurare a activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi a condiţiilor pe baza cărora s-a acordat această/acest autorizaţie/aviz trebuie notificată Comisiei în termen de 5 zile calendaristice de la modificarea acestora.(2) Notificarea transmisă Comisiei conţine, anexate, copii ale documentelor modificate, pe baza cărora s-a acordat autorizaţia/avizul de către Comisie.(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), brokerii de pensii private au obligaţia de a supune avizării Comisiei orice modificare a actului constitutiv.(4) În vederea avizării modificării actului constitutiv, brokerii de pensii private depun la Comisie o cerere de avizare, pe suport letric şi ca imagine scanată, însoţită de actul constitutiv modificat, de hotărârea prin care modificarea actului constitutiv a fost aprobată de organele de conducere competente şi de dovada plăţii taxei de avizare a modificărilor, în format electronic sub semnătura electronică extinsă a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile cu activitatea de marketing.(5) În vederea avizării sau respingerii cererii de avizare a modificării actului constitutiv, se aplică în mod corespunzător procedura stabilită la cap. III secţiunea a 4-a. Articolul 23Agenţii de marketing persoane juridice achită Comisiei de la momentul obţinerii autorizaţiei/avizului pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, pe toată durata valabilităţii acesteia/acestuia, o taxă lunară de funcţionare, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Secţiunea a 2-aPregătirea agenţilor de marketing persoane fizice Articolul 24Pregătirea agenţilor de marketing persoane fizice este în sarcina administratorilor, a agenţilor de marketing persoane juridice şi a persoanelor juridice specializate. Articolul 25(1) Cursurile pentru agenţi de marketing persoane fizice, precum şi examenele de absolvire a acestora sunt organizate numai în baza unei tematici avizate în prealabil de către Comisie.(2) Cursurile pentru agenţi de marketing persoane fizice, precum şi examenele de absolvire a acestora pot fi organizate de administratori, agenţi de marketing persoane juridice şi de persoane juridice specializate.(3) Agenţii de marketing persoane juridice organizează cursuri numai pentru agenţii de marketing persoane fizice proprii.(4) În vederea avizării tematicii pentru cursul de agenţi de marketing persoane fizice, administratorul, agentul de marketing persoană juridică şi persoana juridică specializată, după caz, au obligaţia să includă în tematica proprie cel puţin conţinutul tematicii publicate pe pagina proprie de internet a Comisiei.(5) Administratorul, agentul de marketing persoană juridică şi persoana juridică specializată au obligaţia de a actualiza tematica proprie în conformitate cu legislaţia în vigoare.(6) Administratorul, agentul de marketing persoană juridică şi persoana juridică specializată au obligaţia să se asigure că persoanele fizice înscrise la cursurile de agent de marketing nu au menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal.(7) În cazul reavizării agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul, agentul de marketing persoană juridică şi persoana juridică specializată pot solicita fie cazierul judiciar şi cazierul fiscal, fie declaraţia pe propria răspundere de la persoanele fizice înscrise la cursurile de agent de marketing. Articolul 26Pentru fiecare persoană înscrisă la curs, administratorul, agentul de marketing persoană juridică sau persoana juridică specializată are obligaţia să întocmească un dosar care să conţină cel puţin următoarele documente: a)copie a actului de identitate al cursantului; b)contractul încheiat între persoana juridică specializată şi persona fizică, care să includă şi următoarele informaţii: perioada în care se desfăşoară cursul şi data la care urmează a se susţine examenul, în cazul în care cursul este organizat de către persoana juridică specializată; c)documentul care atestă că persoanele înscrise la cursul de agent nu au menţiuni în cazierul judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal. Articolul 27(1) Examenul de absolvire se susţine în maximum 30 de zile lucrătoare de la finalizarea cursului.(2) Examenul de absolvire se desfăşoară sub forma unei probe scrise, de tip test-grilă.(3) Pot susţine examene numai persoanele care au urmat un curs de agent de marketing persoană fizică pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.(4) În termen de maximum 30 de zile de la promovarea examenului, administratorul, agentul de marketing persoană juridică sau persoana juridică specializată eliberează certificatul de absolvire a cursului în forma prevăzută în anexa nr. 1. Secţiunea a 3-aReavizarea agenţilor de marketing persoane fizice Articolul 28(1) Reavizarea agenţilor de marketing persoane fizice se face la un interval de maximum 4 ani, calculaţi de la data obţinerii avizului precedent.(2) Pentru actualizarea cunoştinţelor în domeniul pensiilor private, fiecare agent de marketing persoană fizică, avizat de Comisie, trebuie să participe la un nou curs de pregătire şi să obţină un nou certificat de absolvire, la un interval de maximum 4 ani de la data absolvirii cursului precedent.(3) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică sunt responsabili pentru actualizarea cunoştinţelor agenţilor de marketing persoane fizice în domeniul pensiilor private şi pentru solicitarea reavizării acestora, cu respectarea termenelor prevăzute la alin. (1) şi (2).(4) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică au obligaţia de a păstra evidenţe, de a verifica şi de a calcula perioadele de timp prevăzute la alin. (1) şi (2) şi de a actualiza documentele existente în dosarele agenţilor de marketing persoane fizice, întocmite în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (2). Articolul 29(1) În vederea reavizării agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică depune la Comisie cererea de reavizare prevăzută în anexa nr. 3, pe suport letric şi ca imagine scanată, însoţită de tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice, întocmit în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (4) şi de dovada achitării taxei de reavizare a agentului de marketing persoană fizică, prevăzută de legislaţia în vigoare, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă.(2) Certificatele de absolvire a cursului pentru agenţii de marketing persoane fizice, care au urmat noi cursuri de pregătire, se păstrează de către administrator sau agentul de marketing persoană juridică, după caz, la dosarul agentului de marketing persoană fizică.(3) Depunerea la Comisie a cererii de reavizare şi a documentelor prevăzute la alin. (1) se face cel târziu în luna anterioară împlinirii celor 4 ani de la data obţinerii avizului precedent. Articolul 30(1) Pentru agenţii de marketing care îndeplinesc prevederile art. 28 alin. (1) şi pentru care administratorul sau agentul de marketing persoană juridică a depus cererea de reavizare în conformitate cu prevederile art. 29, Comisia analizează cererea de reavizare şi documentele depuse şi procedează la reavizarea agentului de marketing persoană fizică sau la respingerea cererii în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării dosarului complet al solicitantului, cu respectarea procedurii prevăzute la cap. III secţiunea a 4-a.(2) Pentru agenţii de marketing care nu îndeplinesc prevederile art. 28 alin. (1), Comisia retrage avizul agenţilor de marketing persoane fizice şi procedează la radierea acestora din Registrul agenţilor de marketing.(3) Avizul sau decizia de respingere/retragere a avizelor agenţilor persoane fizice se comunică administratorului sau agentului de marketing persoană juridică, după caz, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii, în vederea transmiterii către agentul de marketing persoană fizică în cauză.(4) Decizia de retragere sau de respingere poate fi contestată în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ, în termen de 30 de zile de la data comunicării acestora. Capitolul VRăspunderi, obligaţii şi interdicţii Secţiunea 1Răspunderea administratorului/agentului de marketing persoană juridică în relaţia cu agenţii de marketing persoane juridice/fizice Articolul 31(1) Administratorul este răspunzător pentru desfăşurarea activităţii agenţilor de marketing proprii, persoane fizice, şi pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a agenţilor de marketing persoane juridice cu care are sau a avut contracte încheiate, precum şi pentru plata acestora.(2) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică sunt răspunzători pentru recrutarea, pregătirea, monitorizarea şi verificarea activităţii agenţilor de marketing persoane fizice.(3) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică au obligaţia de a verifica dacă actele individuale de aderare la fondurile de pensii facultative conţin semnăturile în original ale agentului de marketing persoană fizică şi ale persoanei care a aderat, precum şi existenţa semnăturii olografe pe copia actului de identitate a persoanei care a aderat. Articolul 32(1) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică sunt obligaţi să ţină o evidenţă a fiecărui agent de marketing în parte, atât persoană fizică, cât şi persoană juridică, după caz, cu care are încheiate contracte pentru desfăşurarea activităţii de marketing, care să cuprindă cel puţin următoarele informaţii referitoare la:a)datele de identificare ale acestora; b)actele individuale de aderare puse la dispoziţia agenţilor de marketing, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, după caz, în vederea obţinerii acordului de aderare al persoanelor eligibile; c)actele individuale de aderare semnate de persoanele eligibile; d)actele individuale de aderare eronat completate şi/sau nesemnate de persoana eligibilă, actele individuale de aderare necompletate, care nu mai îndeplinesc cerinţele de integritate sau care nu mai sunt în vigoare întrucât forma şi conţinutul acestora au fost modificate şi aprobate de Comisie; e)plăţile efectuate către fiecare agent de marketing; f)măsurile dispuse împotriva agenţilor de marketing ca urmare a nerespectării prevederilor contractuale şi legale. (2) Agentul de marketing persoană juridică are obligaţia de a transmite lunar administratorului o evidenţă a documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d). Articolul 33(1) Agentul de marketing persoană juridică are obligaţia de a transmite administratorului actele individuale de aderare corect completate şi semnate de persoanele eligibile, precum şi copiile actelor de identitate ale persoanelor eligibile, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data semnării acestora.(2) Agentul de marketing persoană juridică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, cu semnătură electronică extinsă, având obligaţia ca în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la semnarea acestora să le predea în original administratorului.(3) Administratorul şi, după caz, agentul de marketing persoană juridică au obligaţia de a întocmi şi păstra documentele care fac dovada predării/primirii către/de la agenţii de marketing persoane juridice şi fizice a actelor individuale de aderare puse la dispoziţia agenţilor de marketing în vederea obţinerii acordului de aderare al persoanelor eligibile. Articolul 34(1) Administratorul şi agentul de marketing persoană juridică, după caz, sunt direct răspunzători pentru toate actele, faptele şi omisiunile referitoare la activitatea de marketing desfăşurată de agenţii de marketing persoane fizice cu care au încheiate contracte, precum şi pentru nerespectarea, de către aceştia, a prevederilor legale în vigoare în domeniul pensiilor private.(2) Administratorul este răspunzător pentru elaborarea procedurilor de lucru pentru agenţii proprii de marketing persoane fizice şi pentru agenţii de marketing persoane juridice cu care are contracte încheiate pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi pentru respectarea acestora.(3) Agentul de marketing persoană juridică este răspunzător pentru elaborarea procedurilor de lucru pentru agenţii de marketing persoane fizice avizaţi la cererea sa, precum şi pentru respectarea acestora. Articolul 35În situaţia în care se constată încălcări ale prevederilor legale în vigoare, administratorul şi agentul de marketing persoană juridică sunt obligaţi să ia de îndată toate măsurile necesare, de natură administrativă sau legală, în vederea respectării prevederilor legale. Articolul 36În situaţia prevăzută la art. 35, administratorul şi/sau agentul de marketing persoană juridică notifică Comisiei, în termen de 15 zile lucrătoare de la data luării la cunoştinţă a încălcărilor prevederilor legale, cu privire la măsurile întreprinse faţă de agentul de marketing persoană juridică/fizică şi în raport cu persoana eligibilă sau participantul. Articolul 37Administratorul notifică Comisiei cu privire la contractele încheiate cu agenţii de marketing persoane juridice pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi cu privire la încetarea acestora, în termen de două zile lucrătoare de la încheierea, respectiv încetarea acestora. Secţiunea a 2-aObligaţiile agenţilor de marketing persoane fizice Articolul 38Agentul de marketing persoană fizică are următoarele obligaţii: a)să prezinte persoanei eligibile în mod corect şi complet prospectul schemei de pensii facultative; b)să completeze actul individual de aderare sau să se asigure că modul de completare a acestuia de către persoana eligibilă este corect şi complet; c)să se asigure că actul individual de aderare este semnat de persoana eligibilă numai în prezenţa sa; d)să solicite o copie a actului de identitate valabil al persoanei eligibile, cu semnătura în original a acesteia pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea actului de identitate prin copiere; e)să verifice conformitatea datelor de identificare completate în actul individual de aderare cu cele din actul de identitate al persoanei eligibile; f)să îi înmâneze gratuit persoanei eligibile un exemplar din prospectul simplificat al schemei de pensii facultative valabil la data semnării şi, la cererea acestuia, un exemplar al prospectului detaliat, precum şi un exemplar al actului individual de aderare, completat şi semnat; g)să îşi verifice periodic valabilitatea avizului prin consultarea Registrului agenţilor de marketing, la adresa: http://www.csspp.ro, secţiunea „Registru/Pilonul III/Agenţi Marketing/Persoane Fizice“. Articolul 39(1) Agentul de marketing persoană fizică care are încheiat contract cu un administrator are obligaţia să îi transmită acestuia actele individuale de aderare corect completate şi semnate de persoanele eligibile, precum şi copiile actelor de identitate ale persoanelor eligibile, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data semnării acestora.(2) Agentul de marketing persoană fizică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, având obligaţia ca în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la semnarea acestora să le predea în original administratorului. Articolul 40Toate actele individuale de aderare încheiate prin intermediul unui agent de marketing persoană fizică trebuie să conţină numele, prenumele, semnătura şi codul de înscriere a acestuia în Registrul agenţilor de marketing în clar, precum şi codul de înscriere în Registrul agenţilor de marketing a persoanei juridice în numele căreia agentul persoană fizică desfăşoară activitate de marketing, după caz. Secţiunea a 3-aInterdicţii Articolul 41(1) Se interzice, în cadrul activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, utilizarea de acte individuale de aderare a căror formă şi conţinut nu sunt autorizate de către Comisie la momentul semnării actului de către persoana eligibilă.(2) Se interzice desfăşurarea de către agentul de marketing persoană juridică a activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru un alt agent de marketing persoană juridică.(3) Se interzice agenţilor de marketing persoane fizice, care se află în procedură de reavizare şi care nu au obţinut avizul în termenul prevăzut la art. 28 alin. (1), să desfăşoare activitate de marketing până la data intrării în vigoare a noului aviz.(4) Se interzice implicarea agenţilor de marketing persoane juridice şi fizice în operaţiunile de transfer al participanţilor de la un fond de pensii facultative la un alt fond de pensii facultative.(5) Obţinerea acordului de aderare la un fond de pensii facultative în vederea transferului de la un alt fond de pensii facultative se face exclusiv de către administratorul fondului la care participantul doreşte să se transfere.(6) Se interzice agentului de marketing persoană fizică:a)să încheie contracte având ca obiect marketingul prospectului schemei de pensii facultative cu un alt agent de marketing persoană fizică; b)să accepte delegarea, împuternicirea sau reprezentarea persoanei eligibile la semnarea actului individual de aderare, sub sancţiunea nulităţii absolute a acestuia; c)desfăşurarea activităţii de marketing pentru un alt administrator sau agent de marketing persoană juridică decât cel pentru care a fost avizat. Capitolul VIPersoana juridică specializată Articolul 42În vederea obţinerii avizului ca persoană juridică specializată pentru desfăşurarea activităţii de formare profesională a agenţilor de marketing persoane fizice, o societate comercială trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)să aibă înscris în actul constitutiv, ca obiect principal de activitate, „Alte forme de învăţământ n.c.a.“ şi, opţional, ca obiecte secundare, activităţile prevăzute la secţiunea „Alte forme de învăţământ“, precum şi codurile corespunzătoare acestor activităţi, prevăzute în Clasificarea activităţilor din economia naţională; b)să aibă un sediu social; c)să nu aibă datorii către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale; d)să facă dovada că programele de formare profesională se desfăşoară cu formatori care îndeplinesc cerinţele prevăzute la art. 2 lit. c); e)să aibă o programă de pregătire al cărei conţinut minim include tematica avizată de Comisie; f)asociaţii/acţionarii persoane fizice nu trebuie să aibă menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi nici în cazierul fiscal; g)asociaţii/acţionarii persoane juridice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

(i) să nu se afle în procedură de insolvenţă, reorganizare judiciară sau faliment.
(ii) să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier fiscal;

h)membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, după caz, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

(i) să aibă pregătirea, experienţa profesională şi onorabilitatea necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească;
(ii) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
(iii) să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier judiciar şi în cazierul fiscal pentru infracţiuni contra patrimoniului;

i)formatorii persoane fizice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

(i) să nu aibă menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi nici în cazierul fiscal;
(ii) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
(iii) să aibă pregătirea şi experienţa profesională de minimum de 2 ani care să permită pregătirea teoretică şi practică a agenţilor de marketing în conformitate cu programa cursului de pregătire;

j)să achite taxa de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei, conform legislaţiei în vigoare. Articolul 43
(1) În vederea obţinerii avizului, solicitantul depune la Comisie o cerere, întocmită conform anexei nr. 6, semnată de către reprezentantul legal al societăţii, însoţită de următoarele documente:a)documente cu privire la societate:

(i) actul constitutiv al societăţii comerciale, având înscris ca obiect principal de activitate „Alte forme de învăţământ n.c.a.“ şi, opţional, ca obiecte secundare, activităţile prevăzute la secţiunea „Alte forme de învăţământ“, precum şi codurile corespunzătoare acestor activităţi, prevăzute în Clasificarea activităţilor din economia naţională;
(ii) certificatul de înregistrare şi certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
(iii) certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare;
(iv) certificat de atestare fiscală;
(v) programa de pregătire al cărei conţinut minim să includă tematica avizată de Comisie;
(vi) regulamentul intern de organizare şi desfăşurare a examenului de absolvire;

b)documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane fizice:

(i) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare;
(ii) certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevăzut de legislaţia în vigoare;

c)documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane juridice:

(i) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al societăţii, din care să rezulte că nu se află în situaţia prevăzută la art. 42 lit. g) pct. (i);
(ii) certificatul de cazier fiscal;
(iii) certificat constatator pentru asociaţii/acţionarii persoane juridice;

d)documente cu privire la membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, după caz:

(i) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titularul actului de identitate prin semnătură olografă pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere;
(ii) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;
(iii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
(iv) copie a actului care dovedeşte că sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;

e)documente cu privire la formatori persoane fizice:

(i) copia actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul este certificată de titularul actului de identitate prin semnătură olografă pe aceeaşi pagină pe care este reprodusă imaginea prin copiere;
(ii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
(iii) copie a actului care dovedeşte că sunt absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată;
(iv) certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevăzute de legislaţia în vigoare;

f)copie de pe documentele care atestă plata taxei de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei a persoanei juridice specializate. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) sunt transmise Comisiei odată cu cererea de avizare şi sub formă de imagini scanate, în fişiere a căror denumire să exprime natura documentelor. Articolul 44În vederea avizării sau respingerii cererii de avizare ca persoană juridică specializată, se aplică în mod corespunzător procedura stabilită la cap. III, secţiunea a 4-a. Articolul 45(1) După obţinerea avizului de către persoana juridică specializată pentru pregătirea agenţilor de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, orice modificare a documentelor prevăzute la art. 43 sau a condiţiilor în baza cărora s-a acordat acest aviz trebuie notificată Comisiei.(2) Notificările se transmit Comisiei în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la registrul comerţului a modificărilor efectuate, însoţite de copii ale documentelor care au făcut obiectul modificării. Articolul 46Persoana juridică specializată desfăşoară cursuri de agent de marketing persoană fizică în baza unui contract încheiat fie cu o persoană fizică care doreşte să se înscrie la curs şi care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 25 alin. (6), fie cu un administrator, fie cu un agent de marketing persoană juridică. Capitolul VIIRetragerea autorizaţiei sau avizului Articolul 47(1) Retragerea autorizaţiei/avizului şi radierea din Registrul Comisiei a unui agent de marketing persoană juridică şi a unei persoane juridice specializate pot fi efectuate în următoarele situaţii:a)dacă autorizaţia sau, după caz, avizul a fost obţinută/obţinut pe baza unor informaţii ori documente false sau care au indus în eroare; b)dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevăzute pentru autorizare/avizare; c)la solicitarea administratorului, a agentului de marketing persoană juridică sau a persoanei juridice specializate; d)în cazul în care agentul de marketing persoană juridică nu a început activitatea pentru care a fost autorizat/avizat în termen de 12 luni de la data autorizării/avizării sau nu şi-a exercitat pentru o perioadă mai mare de 6 luni consecutive activitatea pentru care a fost autorizat/avizat; e)ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale; f)în situaţia în care intermediarii de fonduri de pensii facultative au primit decizie de retragere a autorizaţiei acordate de către autoritatea care le-a eliberat autorizaţia/avizul de funcţionare; g)în cazul insolvenţei, reorganizării judiciare şi a falimentului agentului de marketing persoană juridică şi a persoanei juridice specializate. (2) Retragerea avizului şi radierea din Registrul Comisiei a unui agent de marketing persoană fizică pot fi efectuate în următoarele situaţii:a)în cazul decesului agentului de marketing persoană fizică; b)în cazul neîndeplinirii condiţiei prevăzute la art. 28 de către agenţii de marketing persoane fizice; c)la cererea administratorului sau agentului de marketing persoană juridică pentru retragerea avizelor agenţilor de marketing persoane fizice; d)în oricare dintre situaţiile de retragere a autorizaţiei/ avizului administratorului sau agentului de marketing persoană juridică se retrag autorizaţiile tuturor agenţilor persoane fizice care au fost avizaţi pentru a desfăşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative în numele lor; e)ca sancţiune, în cazul încălcării dispoziţiilor legale. Articolul 48(1) Pentru retragerea avizelor agenţilor de marketing persoane fizice şi radierea din Registru agenţilor de marketing, administratorul sau agentul de marketing persoană juridică, după caz, trebuie să depună la Comisie o cerere de retragere a avizului pe suport letric şi sub formă de imagine scanată.(2) Cererea de retragere a avizelor agenţilor de marketing persoane fizice şi radierea din Registrul agenţilor de marketing este însoţită de tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice ale căror avize se retrag, întocmit în conformitate cu prevederile art. 49, în format electronic sub semnătură electronică extinsă a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile, după caz. Articolul 49Tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice ale căror avize se retrag conţine următoarele informaţii: a)numele şi prenumele; b)codul numeric personal; c)seria şi numărul actului de identitate; d)codul agentului de marketing din Registrul agenţilor de marketing; e)numărul şi data ultimului aviz. Articolul 50(1) În vederea retragerii autorizaţiei/avizului şi radierii din Registrul agenţilor de marketing la cererea agentului de marketing persoană juridică, acesta trebuie să depună la Comisie:a)documentele prevăzute la art. 48 cu privire la retragerea agenţilor de marketing persoane fizice care acţionează în numele său; b)dovada încetării contractului/contractelor încheiat/ încheiate cu administratorii pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; c)hotărârea de încetare a activităţii sau de modificare a obiectului de activitate pentru agentul de marketing persoană juridică, după caz, hotărâre adoptată de organul statutar competent. (2) În vederea retragerii avizului persoanei juridice specializate, aceasta depune la Comisie următoarele documente:a)cererea de retragere a avizului ca persoană juridică specializată, semnată de reprezentantul legal; b)hotărârea referitoare la încetarea activităţii sau modificarea obiectului de activitate, hotărâre adoptată de organul statutar competent. Articolul 51(1) Decizia de retragere a autorizaţiei sau avizului, scrisă şi motivată, se comunică administratorului, agentului de marketing persoană juridică sau persoanei juridice specializate, după caz, în termen de 5 zile calendaristice de la emiterea acesteia.(2) Decizia de retragere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.(3) În termen de 15 zile calendaristice de la primirea deciziei de retragere, agentul de marketing persoană juridică sau persoana juridică specializată, după caz, are obligaţia să depună documentele cu privire la retragerea autorizaţiei/avizului de către Comisie la oficiul registrului comerţului în raza căruia se află sediul social al societăţii.(4) În termen de 30 de zile calendaristice de la primirea documentelor care atestă înregistrarea retragerii de la oficiul registrului comerţului, agentul de marketing persoană juridică sau persoana juridică specializată, după caz, trebuie să depună la Comisie o copie a acestor documente. Articolul 52(1) În situaţia retragerii avizului agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul şi agentul de marketing persoană juridică, după caz, au obligaţia să înştiinţeze în scris agenţii lor de marketing în legătură cu retragerea avizului acestora, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data primirii deciziei de retragere din partea Comisiei.(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), administratorul şi agentul de marketing persoană juridică, după caz, trebuie să se asigure că agenţii de marketing persoane fizice au predat toate documentele privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative şi că au luat cunoştinţă de interdicţia de a mai desfăşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative. Capitolul VIIIDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 53(1) În situaţia în care contractul unui agent de marketing persoană fizică încheiat cu un administrator sau cu un agent de marketing persoană juridică, după caz, pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a încetat, iar agentul de marketing persoană fizică încheie un nou contract cu un alt administrator/agent de marketing persoană juridică, noul administrator/agent de marketing persoană juridică procedează în conformitate cu prevederile cap. III secţiunea a 3-a. (2) Agentul de marketing persoană fizică aflat în situaţia prevăzută la alin. (1) nu are obligaţia să reia cursul de pregătire de agenţi de marketing persoane fizice dacă se află în perioada de timp inclusă în intervalul de 4 ani calendaristici, prevăzut la art. 28 alin. (2), cu excepţia cazului în care noul administrator/agent de marketing persoană juridică nu are o solicitare expresă în acest sens.(3) Agentul de marketing persoană fizică, care, la data intrării în vigoare a prezentei norme, are mai mult de 4 ani calendaristici de la data absolvirii cursului de pregătire ca agent de marketing pentru fonduri de pensii facultative, trebuie reavizat de Comisie în termen 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei norme, în conformitate cu prevederile art. 28 şi 29.(4) În situaţia nerespectării prevederilor alin. (3), Comisia procedează la retragerea avizului şi la radierea din Registrul agenţilor de marketing a agenţilor de marketing persoane fizice. Articolul 54Agenţii de marketing persoane juridice au obligaţia ca în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme să notifice Comisiei cu privire la modificările survenite, în vederea respectării condiţiilor stabilite la art. 6 şi 9. Articolul 55(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:a)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către administratorii fondurilor de pensii facultative prin intermediul altor persoane decât agenţi de marketing persoane juridice şi/sau fizice autorizate/avizate de Comisiei; b)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către agenţii de marketing persoane fizice fără respectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a)-d); c)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către agentul de marketing persoană juridică cu încălcarea prevederilor art. (4) alin. (2); d)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative cu încălcarea prevederilor art. 4 alin. (4); e)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către agenţii de marketing persoane juridice fără încheierea de contracte în acest sens cu administratorii de fonduri de pensii facultative autorizaţi de Comisie; f)neîndeplinirea obligaţiei, de către agentul de marketing persoană fizică, de notificare a administratorului sau a agentului de marketing persoană juridică asupra oricăror modificări ale documentelor depuse iniţial pentru avizarea ca agent de marketing în termenul stabilit prin prevederile art. 14 alin. (1); g)neîndeplinirea obligaţiei administratorilor sau agenţilor de marketing persoane juridice de notificare a Comisiei cu privire la modificările documentelor depuse pentru avizarea ca agent de marketing persoană fizică, în termenul stabilit prin prevederile art. 14 alin. (2) şi în forma stabilită prin prevederile art. 14 alin. (3) şi (4); h)neîndeplinirea obligaţiei administratorului şi a agenţilor de marketing persoane juridice de actualizare a evidenţei proprii a agenţilor de marketing persoane fizice; i)nerespectarea de către agenţii de marketing persoane fizice şi de către agenţii de marketing persoane juridice a condiţiilor prevăzute pentru autorizare/avizare, pe toată perioada desfăşurării activităţii; j)neîndeplinirea de către membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directori, membrii directoratului, administratorul unic, după caz, a condiţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. h) pe toată perioada exercitării funcţiei; k)neîndeplinirea obligaţiei agenţilor de marketing de transmitere a informaţiilor şi documentelor pe suport electronic, ulterior obţinerii autorizaţiei/avizului pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative; l)neîndeplinirea de către agenţii de marketing persoane juridice a obligaţiei de notificare a Comisiei cu privire la contractele încheiate cu administratorii pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, în termenul şi forma prevăzute la art. 21 alin. (2) şi (3); m)desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de către administratori şi de către agenţii de marketing persoane fizice prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice care nu au fost reavizaţi în termenul prevăzut la art. 28 alin. (1); n)neîndeplinirea de către administratori şi de către agenţii de marketing persoane juridice a obligaţiei de a păstra evidenţa, de a verifica şi de a calcula perioadele de timp prevăzute la art. 28 alin. (3) şi (4) şi de a actualiza documentele existente în dosarele agenţilor de marketing persoane fizice; o)neîndeplinirea obligaţiei de verificare a actelor individuale de aderare de către administrator şi agentul de marketing persoană juridică, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (3); p)neîndeplinirea obligaţiilor administratorilor şi agenţilor de marketing persoane juridice prevăzute la art. 32 şi 33; r)neîndeplinirea obligaţiei administratorilor şi a agenţilor de marketing persoane juridice de a lua toate măsurile necesare, de natură administrativă sau legală, în vederea respectării prevederilor legale; s)neîndeplinirea de către administratori a obligaţiei de notificare a Comisiei cu privire la contractele încheiate cu agenţii de marketing persoane juridice pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, în termenul prevăzut la art. 37; ş)neîndeplinirea de către agentul de marketing persoană fizică a obligaţiilor prevăzute la art. 38-40; t)utilizarea în cadrul activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de acte individuale de aderare a căror formă şi conţinut nu sunt autorizate de către Comisie la momentul semnării actului; ţ)nerespectarea de către agenţii de marketing persoane juridice şi persoane fizice a prevederilor art. 41 alin. (2)-(4) şi (6); u)încălcarea de către persoana fizică specializată a prevederilor art. 45; v)neîndeplinirea de către administrator/agent de marketing persoană juridică a obligaţiilor prevăzute la art. 52; w)neîndeplinirea de către agentul de marketing persoană juridică a obligaţiilor prevăzute la art. 54; x)nerespectarea celorlalte obligaţii prevăzute de prezenta normă. (2) Săvârşirea de către administratorul de fonduri de pensii facultative, de către agentul de marketing persoană juridică şi de către agentul de marketing persoană fizică a vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1) se sancţionează conform prevederilor art. 38 lit. c), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) lit. k şi alin. (2)-(11), art. 122 şi 1221 din Legea nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 56Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta normă. Articolul 57(1) La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 octombrie 2006, cu modificările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei norme.(2) Prezenta normă intră în vigoare în termen de 3 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. ANEXA Nr. 1la normă

ANTET ADMINISTRATOR/PERSOANĂ JURIDICĂ SPECIALIZATĂ Certificat de absolvire Nr. ...../data eliberării Prin prezentul certificat se atestă că domnul/doamna ........ ................ ................ ............., cu domiciliul în ........ ................ ................, str. ........ .............., legitimat/legitimată cu BI/CI seria ..... nr. ................, CNP ........ ........ .............., a absolvit cursul de agent de marketing pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, organizat de ........ ................ ............., cu o durată de ..... zile, în perioada ........ ................ ................ ........... . Domnul/Doamna ........ ............. a dobândit cunoştinţele teoretice necesare în vederea desfăşurării activităţii de marketing pentru fonduri de pensii facultative. Data absolvirii ........ ................ ................ ................ Nota de examen ........ ................ ................ ............ Administrator/Persoana juridică specializată, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... (denumirea şi sediul social) Reprezentant legal, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... (nume şi prenume) Semnătura ........ ............. Ştampila administratorului/persoanei juridice specializate

ANEXA Nr. 2la normă

CERERE de autorizare/avizare ca agent de marketing persoană juridică
DATE DE IDENTIFICARE: Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........., (numele şi prenumele) în calitate de împuternicit/împuterniciţi ........ ................ ................ ................ ................ ........ .............., (numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale) solicit autorizarea ca broker de pensii private pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a societăţii ........ ................ ................ ................ ........../solicit avizarea ca intermediar de fonduri de pensii private pentru desfăşurarea activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a societăţii ........ ................ .............., având: Număr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........ ................ ................ .............., Cod unic de înregistrare fiscală la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........ ................ ........ ......... Sediul social: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ (judeţul) (codul poştal) Sediul secundar: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ (judeţul) (codul poştal) Forma de înregistrare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ (filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru) Date de contact: (telefon, fax, e-mail, pagină de internet) ........ ................ ................ ........ .............. Prezenta cerere este însoţită de un număr de .......... documente, totalizând un număr de ............. file. Semnătura împuternicitului: ........ ........ ............ Data ........ ................ ........ .............. FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE.

ANEXA Nr. 3la normă

CERERE de avizare/reavizare a agentului/agenţilor de marketing persoană fizică/persoane fizice*)
1. Date despre solicitant: Societatea Comercială ........ ................ ................ ........ .............., în calitate de administrator de fonduri de pensii facultative/agent de marketing persoană juridică, cu sediul în ........ ................ ........ ..............., (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ (judeţul) (codul poştal) solicită avizarea în vederea desfăşurării activităţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ 2. Date de identificare a agentului de marketing persoană fizică: Numele şi prenumele agentului persoană fizică ........ ................ ................ ................ ........ ............... Domiciliul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... (judeţul) (codul poştal) Codul numeric personal ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Contract nr. ........ ................ ................ ........... din data ........ ................ ................ ................ ................ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, pagină de internet) ........ ................ ................ ................ ........... 3. Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru activitatea agentului persoană fizică ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ Subsemnatul,........ ................ ........ ............., cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii, că toate răspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante asupra cărora Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private ar trebui informată. Reprezentantul legal al administratorului/agentului de marketing persoană juridică Numele şi prenumele ........ ................ ........ .............. Semnătura şi ştampila ........ ................ ........ ............ NOTĂ: Comisia va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta cerere, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege. *) În cazul în care administratorul sau agentul de marketing persoană juridică prezintă spre avizare o singură dată mai mulţi agenţi de marketing persoane fizice, cererea de avizare este însoţită de un tabel nominal al acestora, cu antetul solicitantului, anexă la cererea de avizare, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2011 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative.

ANEXA Nr. 4la normă

Curriculum vitae
Informaţii personale
Nume/Prenume Nume/Prenume
Adresa Numărul imobilului, numele străzii, codul poştal, localitatea, ţara
Telefon Fix: Mobil:
Fax
E-mail
Cetăţenia
Data naşterii
Sex
Experienţa profesională
Perioada Menţionaţi pe rând fiecare experienţă profesională relevantă, începând cu cea mai recentă.
Funcţia sau postul ocupat
Principalele activităţi şi responsabilităţi
Numele şi adresa angajatorului
Tipul activităţii sau sectorul de activitate
Educaţie şi formare
Perioada Menţionaţi pe rând fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmat, începând cu cel mai recent.
Calificarea/Diploma obţinută
Domenii principale studiate/Competenţe dobândite
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ
Nivelul de clasificare a formei de învăţământ
Aptitudini şi competenţe personale
Limba maternă Precizaţi limba maternă
Limba(i) străină(e) cunoscută(e)
Autoevaluare
Înţeles Scris Vorbit
Limba
Limba
Competenţe şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobândite.
Alte competenţe şi aptitudini Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobândite.
Informaţii suplimentare Indicaţi alte informaţii utile care nu au fost menţionate anterior, de exemplu: persoane de contact, referinţe etc.

ANEXA Nr. 5la normă Specimene de semnătură pentru membrii consiliului de administraţie, ai consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, după caz1) Societatea Comercială ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........, (denumirea agenţilor de marketing persoane juridice care solicită autorizarea) înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul ........ ................ ........ .............., având cod unic de înregistrare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 1) Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dacă unul dintre membrii consiliului de administraţie, ai consiliului de supraveghere, directori, membrii directoratului sau administratorul unic nu poate semna în aceste condiţii, se va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.

Nr. crt. Numele şi prenumele descifrabil Calitatea Semnătura

ANEXA Nr. 6la normă CERERE pentru avizarea persoanei juridice specializate DATE DE IDENTIFICARE: Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............, (numele şi prenumele) în calitate de împuternicit/împuterniciţi ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..........., (numărul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale) solicit avizarea ca persoană juridică specializată a societăţii ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........., având: Număr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............, Cod unic de înregistrare fiscală la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........ ................ ................ ................ ........ ............ Sediul social ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ (judeţul) (codul poştal) Sediul secundar: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... (localitatea) (strada şi numărul) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ (judeţul) (codul poştal). Forma de înregistrare: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ (filială, sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru) Date de contact: (telefon, fax, e-mail, pagină de internet) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Prezenta cerere este însoţită de un număr de ............. documente, totalizând un număr de ........... file. Semnătura împuternicitului: ........ ................ ................ Data ........ ................ ................ ................ ............... FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE.



SmartCity5

COMENTARII la Norma 8/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 8 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu