Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.2 din 25.01.2012

pentru modificarea şi completarea Normei nr. 13/2010 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii facultative
ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 87 din 03 februarie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 3-12, 16, 18, 21, art. 22 alin (2) şi (3), art. 23, 24, art. 29 alin. (1) şi (2) şi ale art. 86 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. a), f) şi i) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.ARTICOL UNICNorma nr. 13/2010 privind autorizarea de constituire a societăţii de pensii şi autorizarea de administrare a fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 14 octombrie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 3 alineatul (2), după litera d) se introduce o nouă literă, litera e) , cu următorul cuprins: e)directorul de investiţii - persoana cu atribuţii de conducere a direcţiei de investiţii. 2. La articolul 6, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins: h)directorul general sau preşedintele directoratului, după caz, trebuie să aibă ca înlocuitor, desemnat de organul statutar competent, o persoană autorizată de Comisie; 3. La articolul 10, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)declaraţia pe propria răspundere a fondatorilor, a membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat/conducători, din care să rezulte deţinerile individuale sau în legătură cu alte persoane afiliate oricărei societăţi comerciale reprezentând cel puţin 5% din capitalul social ori din drepturile de vot, conform modelului Declaraţiei nr. 2 prevăzut în anexa nr. 7; 4. La articolul 13 alineatul (1), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins: e)declaraţie pe propria răspundere, din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Lege şi de prezenta normă; 5. La articolul 13, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se depun: certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal sau alte documente cu aceeaşi valoare juridică eliberate de autorităţile din ţara de origine şi din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decât ţara de origine.(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se depun: certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal eliberate de autorităţile române şi certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal sau alte documente cu aceeaşi valoare juridică eliberate de autorităţile din ţara de origine ori, după caz, din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decât ţara de origine. 6. La articolul 14 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera g^1) , cu următorul cuprins: g^1) atribuţiile şi răspunderile persoanelor care exercită funcţii aferente activităţii de investire a activelor; 7. La articolul 14 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)aprobă şi supraveghează ducerea la îndeplinire a direcţiilor principale în conducerea operaţiunilor fondurilor de pensii administrate; 8. La articolul 15, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f) , cu următorul cuprins: f)procedura de rezolvare a sesizărilor şi reclamaţiilor. 9. Articolul 16 se abrogă. 10. La articolul 17 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure desfăşurarea optimă a activităţii; 11. La articolul 17 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)să fie compartimentat corespunzător, astfel încât să se asigure desfăşurarea optimă a activităţii; 12. La articolul 23, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (5) şi (6) , cu următorul cuprins:(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), în termen de 10 zile calendaristice de la data emiterii actelor de modificare, administratorii vor notifica Comisia cu privire la:a)modificarea procedurilor interne menţionate la art. 15; b)modificarea spaţiului destinat sediului social, cu condiţia ca pe toată perioada de funcţionare administratorul să îndeplinească prevederile art. 17. (6) Notificările prevăzute la alin. (5) vor fi însoţite de hotărârile organului statutar competent pentru aprobarea lor. 13. După articolul 29 se introduce un nou articol, articolul 291 , cu următorul cuprins: Articolul 291 Condiţiile prevăzute la art. 28 şi 29 trebuie menţinute pe toată perioada de funcţionare a societăţii de pensii. 14. La articolul 32 alineatul (2), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins: h)persoanele respective au făcut obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare care s-au încheiat cu sancţiuni sau interdicţii. 15. La capitolul III, titlul secţiunii a 4-a se modifică şi va avea următorul cuprins: Secţiunea a 4-aCondiţii privind persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi cele propuse să asigure funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor 16. La articolul 35, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 35(1) Persoanele propuse ca directori de investiţii, cele propuse să asigure funcţia de control intern al activităţii şi al conformităţii cu prevederile legale şi procedurile interne şi cele propuse să asigure funcţia de administrare a riscurilor sunt autorizate individual de Comisie înainte de începerea exercitării responsabilităţilor. 17. La articolul 36, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 36(1) În vederea autorizării individuale, persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi cele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor trebuie să îndeplinească cumulativ condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)-c) şi f) şi următoarele:a)să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare specificului, întinderii şi complexităţii activităţii pe care urmează să o îndeplinească, conform prevederilor legii; b)să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior de lungă durată; c)să aibă experienţă profesională de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, administrare fonduri de pensii, bancar sau de asigurări; d)să aibă onorabilitatea necesară pentru funcţia pe care urmează să o îndeplinească; e)să nu fi fost sancţionate de autorităţi române ori străine din domeniul financiar-bancar cu interdicţia definitivă sau, la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare, cu interdicţia temporară de a desfăşura activităţi în sistemul financiar-bancar; f)să nu aibă menţiuni în cazierul judiciar de natura celor prevăzute la art. 8 alin. (2) sau în cazierul fiscal; g)să desfăşoare activitatea în baza unui contract în care să se stipuleze faptul că durata timpului de lucru pentru activitatea pe care o desfăşoară nu poate fi mai mică de 8 ore pe zi şi 40 de ore pe săptămână; h)să dovedească cunoaşterea temeinică a legislaţiei din domeniul pensiilor private. 18. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 37(1) Comisia este în drept să evalueze în ce măsură experienţa profesională acumulată de către persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi de către cele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor este relevantă pentru specificul, întinderea şi complexitatea activităţii care va fi desfăşurată de administrator.(2) Evaluarea fiecărei persoane propuse ca director de investiţii, precum şi pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor se va face, în fiecare caz, similar evaluării fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie, directori, respectiv consiliul de supraveghere, directorat şi conducători, cu respectarea prevederilor art. 31 alin. (1) lit. p) şi ale art. 32 alin. (2).(3) Comisia, în cadrul procedurii de autorizare individuală, poate realiza un interviu profesional, în vederea evaluării persoanelor nominalizate ca directori de investiţii, precum şi a celor nominalizate să exercite atribuţiile şi să aibă răspunderile funcţiei de control intern şi ale funcţiei de administrare a riscurilor. 19. La articolul 39 alineatul (1), literele d) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins: d)regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, întocmit în conformitate cu art. 14 şi procedurile interne, elaborate în conformitate cu art. 15, împreună cu hotărârea organului statutar competent pentru aprobarea lor;........ ................ ................ ................ ................ ......... l)dovada plăţii taxei de autorizare de administrare şi de autorizare a fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie, directori, consiliul de supraveghere, directorat/conducători, respectiv a fiecărei persoane propuse ca director de investiţii şi a celor propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor; 20. La articolul 40, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 40(1) Pentru fiecare dintre acţionari, persoane juridice, se depun documentele prevăzute la art. 11 alin. (1). 21. La articolul 41 alineatul (1), litera b) se abrogă. 22. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 42(1) Pentru fiecare dintre persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi pentru cele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor se depun documentaţia prevăzută la art. 13 alin. (1) şi următoarele:a)decizia/hotărârea de numire în funcţie, în care să se prevadă în mod expres că exercitarea funcţiei se va face numai după obţinerea deciziei de autorizare de la Comisie; b)fişa postului, după caz. (2) Pentru fiecare dintre persoanele prevăzute la alin. (1) sunt aplicabile prevederile art. 41 alin. (2), după caz. 23. Articolul 46 modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 46(1) Ca urmare a depunerii documentelor prevăzute la art. 41 şi 42 şi a evaluării fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie, director, pentru consiliul de supraveghere, directorat/conducător, respectiv pentru persoanele propuse ca director de investiţii, precum şi pentru cele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor, Comisia decide cu privire la îndeplinirea condiţiilor în vederea autorizării fiecărei persoane propuse.(2) Decizia de autorizare de administrare va fi însoţită de deciziile de autorizare pentru fiecare persoană propusă pentru a fi membru al consiliului de administraţie, director, membru al consiliului de supraveghere, membru al directoratului/ conducător, respectiv pentru persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi pentru cele propuse pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor.(3) Condiţiile prevăzute la autorizarea de administrare, pentru autorizarea membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie, directori, consiliul de supraveghere, directorat/ conducători, respectiv pentru persoanele propuse ca directori de investiţii, precum şi pentru cele propuse pentru funcţia de control intern şi pentru cea de administrare a riscurilor se menţin pe toată perioada de funcţionare a administratorilor.(4) Condiţiile prevăzute la alin. (3) trebuie îndeplinite pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective. 24. La articolul 49, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (41 ) , (42 ) și (43 ) , cu următorul cuprins: (41 ) După fiecare modificare a declaraţiei privind politica de investiţii, inclusiv revizuirea şi completarea acesteia, conform art. 86 alin. (2) din Lege, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de autorizare a modificării de către Comisie, administratorul publică pe pagina proprie de internet, pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, un anunţ prin care face cunoscută modificarea declaraţiei privind politica de investiţii. (42 ) Administratorul publică anunţul prevăzut la alin. (41 ) şi în cel puţin un cotidian de circulaţie naţională, pe o perioadă de cel puţin două zile consecutive. (43 ) Publicarea anunţului pe pagina proprie de internet a administratorului prevăzut la alin. (41 ) şi publicarea anunţului prevăzut la alin. (42 ) se efectuează în aceeaşi zi. 25. La articolul 49, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), sunt supuse avizării Comisiei orice modificări cu privire la regulamentul de organizare şi funcţionare a societăţii.(6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în termen de 10 zile calendaristice de la data emiterii actelor de modificare, administratorul notifică Comisiei orice modificări cu privire la:a)sediile secundare ale societăţilor de administrare a investiţiilor sau ale societăţilor de asigurare, în care nu se desfăşoară activităţi în legătură cu administrarea fondurilor de pensii facultative, împreună cu hotărârea organului statutar competent de aprobare a lor; b)actele de identitate şi curriculum vitae ale fondatorilor/acţionarilor persoane fizice sau ale membrilor consiliului de administraţie, directorilor, respectiv membrilor consiliului de supraveghere, directoratului/conducătorilor, directorilor de investiţii, precum şi ale persoanelor care ocupă funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor; c)diminuarea şi majorarea de capital social al societăţilor de administrare a investiţiilor şi al societăţilor de asigurare pentru activităţile pentru care au fost înfiinţate şi autorizate potrivit legislaţiei care reglementează domeniul lor de activitate; d)modificarea denumirii sau emblemei pentru societăţile de administrare a investiţiilor şi societăţile de asigurare; e)completarea obiectului de activitate cu activităţi specifice obiectului de activitate principal în cazul societăţilor de administrare a investiţiilor şi societăţilor de asigurare; f)planul de afaceri; g)contractul de audit încheiat pentru auditarea activităţii administratorului, sub condiţia ca modificările acestuia să nu se refere la părţile contractante, preţul şi durata contractului. 26. La capitolul III secţiunea a 6-a, titlul subsecţiunii a 2-a se modifică şi va avea următorul cuprins: SUBSECŢIUNEA a 2-a Respingerea cererii pentru autorizarea de administrare de fonduri de pensii facultative, a cererii pentru autorizarea persoanelor propuse ca membri ai consiliului de administraţie, directori, membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului/conducători, a persoanelor propuse ca directori de investiţii, precum şi a celor propuse să asigure funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor 27. După articolul 51 se introduce un nou articol, articolul 511 , cu următorul cuprins: Articolul 511 (1) În cazul în care condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta normă nu sunt îndeplinite sau din rezultatul evaluării prevăzut la art. 32 şi 37 reiese că nu se asigură gestiunea corectă şi prudentă a fondului de pensii administrat, Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea membrilor consiliului de administraţie, directorilor, membrilor consiliului de supraveghere, membrilor directoratului/conducătorilor, directorilor de investiţii, persoanelor care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor, care se comunică în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia. (2) În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, decizia de respingere poate fi contestată în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.(3) În cazul prevăzut la alin. (1) societatea de administrare are obligaţia să depună la Comisie o nouă cerere pentru autorizare cu respectarea prevederilor art. 31, art. 32 alin. (2) şi art. 36, în termen de 90 de zile calendaristice de la data comunicării deciziei de respingere. 28. La capitolul III, titlul secţiunii a 7-a se modifică şi va avea următorul cuprins: Secţiunea a 7-aRetragerea autorizaţiei membrilor consiliului de administraţie, directorilor, membrilor consiliului de supraveghere, membrilor directoratului/conducătorilor, directorilor de investiţii, persoanelor care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor 29. La articolul 52, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 52(1) Comisia poate retrage autorizaţia persoanei fizice autorizate pentru exercitarea funcţiei de membru în consiliul de administraţie sau director, membru în consiliul de supraveghere, membru al directoratului/conducător, respectiv directorului de investiţii, precum şi persoanei care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor, în următoarele condiţii:a)dacă decizia de autorizare a fost obţinută pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare; b)în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la autorizare; c)ca sancţiune. 30. După articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 521 , cu următorul cuprins: Articolul 521 (1) Valabilitatea autorizării prevăzute la art. 46 alin. (1) încetează de drept la data încetării mandatului sau a contractului pentru funcţia autorizată.(2) Administratorul are obligaţia de a notifica Comisiei, în maximum 5 zile lucrătoare de la data apariţiei evenimentului, persoanele care se află în situaţiile prevăzute la alin. (1), împreună cu documentele doveditoare. 31. Articolul 53 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 53(1) În cazurile revăzute la art. 52 alin. (1) şi art. 521 alin. (1), perioada până la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouă persoană nu trebuie să depăşească 60 de zile de la data comunicării deciziei de retragere a autorizaţiei, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsă, la cererea administratorului, cu maximum 60 de zile.(2) În cazurile prevăzute la art. 5, alin. (1) şi art. 521 alin. (1), administratorul comunică în scris Comisiei, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la comunicarea deciziei de retragere a autorizaţiei, respectiv de la data notificării încetării autorizaţiei, numele şi funcţia persoanei respective, precum şi numele persoanei care exercită interimar atribuţiile şi are răspunderile funcţiei respective.(3) Până la alegerea unui nou membru/unei noi persoane, persoana care asigură interimatul trebuie să fi fost autorizată anterior de către Comisie pentru o funcţie de conducere cel puţin egală funcţiei deţinute de membrul/persoana înlocuit/înlocuită, cu excepţia directorului general adjunct, care îl poate înlocui pe directorul general. 32. La articolul 55, după alineatul 6 se introduc trei noi alineate, alineatele (7) , (8) și (9) , cu următorul cuprins:(7) Administratorii notifică Comisiei, la data convocării şedinţelor adunării generale ordinare sau extraordinare, ordinea de zi a acestora.(8) În cazul în care adunarea generală se desfăşoară fără îndeplinirea formalităţilor de convocare cerute de lege, ordinea de zi se transmite Comisiei anterior desfăşurării adunării generale sau cel târziu la data desfăşurării adunării generale.(9) În cazul şedinţelor pe a căror ordine de zi figurează propuneri de modificare a actului constitutiv, ordinea de zi va cuprinde în mod obligatoriu textul integral al propunerilor. 33. Articolul 56 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 56(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:a)neîndeplinirea de către acţionari a condiţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. c) şi d), art. 8 alin. (1) lit. a)-c) şi f), precum şi art. 8 alin. (2) şi (3) pe toată perioada de funcţionare a societăţii de pensii; b)neîndeplinirea de către membrii consiliului de administraţie, directori, membrii consiliului de supraveghere, directorat/conducători a condiţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)-c) şi f), art. 31 alin. (1) lit. f) şi g) şi art. 31 alin (3) şi (4) pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective; c)neîndeplinirea de către directorii de investiţii, persoanele care asigură funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor a condiţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. a)-c) şi f), art. 36 alin. (1) lit. e) şi f) şi art. 36 alin. (2) pe toată perioada exercitării funcţiei în care au fost autorizate persoanele respective; d)neîndeplinirea obligaţiilor de notificare a Comisiei conform prevederilor art. 23 alin. (5) şi (6), art. 49 alin. (6) şi art. 55 alin. (6)-(8); e)neîndeplinirea obligaţiilor de publicare conform prevederilor art. 49 alin. (41)-(43); f)neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 511 alin. (3), art. 521 alin. (2) şi art. 53; g)nerespectarea celorlalte obligaţii prevăzute de prezenta normă. (2) Săvârşirea de către acţionarii societăţii de pensii, de către administratorii de fonduri de pensii, de către membrii consiliului de administraţie, directori, membrii consiliului de supraveghere, directorat/conducători, directorii de investiţii, precum şi de către persoanele care asigură funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor a vreuneia dintre faptele prevăzute la alin. (1) se sancţionează conform prevederilor art. 38 lit. c), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) lit. k) şi alin. (2)-(11) din Lege. 34. Anexele nr. 4 , 5 , 6 și 7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezenta normă. ANEXA Nr. 1la normă (Anexa nr. 4 la normă)
INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE, DIRECTORI, MEMBRII CONSILIULUI DE SUPRAVEGHERE, MEMBRII DIRECTORATULUI, CONDUCĂTORI, DIRECTORII DE INVESTIŢII, PERSOANELE CARE ASIGURĂ FUNCŢIA DE CONTROL INTERN ŞI FUNCŢIA DE ADMINISTRARE A RISCULUI1)
Numele şi prenumele Funcţia2) Codul numeric personal

Numele şi prenumele împuternicitului/reprezentantului legal: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ......... Semnătura împuternicitului/reprezentantului legal: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... Data: ........ ................ ............. 1) Consiliul de administraţie/Consiliul de supraveghere va conţine minimum 3 membri şi va avea număr impar. 2) Se va completa, după caz, cu: CA - membru în consiliul de administraţie, CS - membru în consiliul de supraveghere. CHESTIONAR pentru persoanele propuse în funcţia de membri ai consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului/conducători sau persoanele propuse ca directori de investiţii şi pentru cele propuse să asigure funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor Acest chestionar va fi completat de către fiecare dintre persoanele propuse în funcţia de membri ai consiliului de administraţie, directori, respectiv membri ai consiliului de supraveghere, membri ai directoratului/conducători sau persoanele propuse ca directori de investiţii şi cele propuse să asigure funcţia de control intern şi pe cea de administrare a riscurilor ale societăţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model. Este obligatoriu să răspundă la toate întrebările. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare. 1. Denumirea şi adresa sediului societăţii pentru care se comunică informaţiile: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 2. Identitatea persoanei propuse (numele şi prenumele, CNP, seria şi numărul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetăţenia şi domiciliul). Pentru cetăţenii străini se va preciza, dacă este cazul, şi data de la care au domiciliul/reşedinţa în România. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societăţii. Se va prezenta şi o scurtă descriere a atribuţiilor şi răspunderilor aferente. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificării, experienţei profesionale şi a onorabilităţii dumneavoastră. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care deţine cel puţin 10% din capitalul social ori din drepturile de vot) sau asociat într-o societate comercială? În această eventualitate, precizaţi denumirea societăţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastră. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 6. Aţi exercitat activităţi pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unei aprobări de la o autoritate de reglementare, supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din România ori din străinătate? ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 7. Aţi avut dumneavoastră sau societăţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat dificultăţi financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastră ori respectivele entităţi în alte situaţii care să fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate în curs de desfăşurare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 8. Aţi făcut parte din consiliul de administraţie sau din conducerea unei societăţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzătoare a indicatorilor de prudenţă ori a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială sau al altor măsuri similare instituite de către o autoritate competentă? ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 9. Autorităţile însărcinate cu supravegherea în domeniul financiar-bancar din România sau din străinătate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au aplicat vreo sancţiune dumneavoastră personal? Dar vreuneia dintre entităţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat? Dacă da, daţi detalii, indiferent dacă între timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionată, sancţiunea şi data aplicării sancţiunii). ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 10. Sunteţi membru în consiliul de administraţie sau conducător al unei alte societăţi de administrare a fondurilor de pensii facultative, al unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar ori al unei societăţi de servicii de investiţii financiare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractuală cu o altă societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investiţii financiare ori instituţie de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar? Dacă da, faceţi orice precizare utilă. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . 12. Sunteţi angajat sau prestaţi în baza unui contract o altă activitate? Dacă da, faceţi orice precizare utilă. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ . Semnătura ........ .............. Data ........ ........ .......... ANEXA Nr. 2la normă (Anexa nr. 5 la normă) SPECIMENE DE SEMNĂTURĂ pentru membrii consiliului de administraţie, directori, respectiv membrii consiliului de supraveghere, membrii directoratului/conducători, directori de investiţii şi persoanele care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor1) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ..........., (denumirea societăţii care solicită autorizare de constituire ca societate de pensii/autorizarea de administrare a fondurilor de pensii facultative) înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul ............, având codul unic de înregistrare ........ ........ ...........

Nr. crt. Numele şi prenumele descifrabil Calitatea Semnătura

ANEXA Nr. 3la normă (Anexa nr. 6 la normă) DECLARAŢIE Nr. 1 pe propria răspundere privind relaţiile de afiliere Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin împuterniciţi. Subsemnatul1) ........ ........ .........., cu domiciliul în ........ ..............., posesor al actului de identitate tip2) ..., seria ..... nr. ..., eliberat de ........ ......... la data de ..............., valabil până la data de ..........., CNP ........ ........ ........, în calitate de3) ........ ........ ......... al societăţii de administrare a fondului de pensii facultative ........ ................ .........., declar prin prezenta că am/nu am calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare. Subsemnatul4) ........ ................ ............., reprezentant legal al Societăţii Comerciale5) ........ ................ ..............., cu sediul social în ........ ........ .........., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ........ ................ ................ ........ ......... (seria, numărul şi data emiterii) şi codul unic de înregistrare ........ ..............., declar că Societatea Comercială5) ........ .............., în calitate de acţionar al societăţii de administrare a fondului de pensii facultative ........ ........, are/nu are calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Relaţii de afiliere6):

Nr. crt. Numele şi prenumele persoanei fizice/Denumirea societăţii cu care declarantul se află în relaţii de afiliere Felul afilierii conform art. 2 alin. (2) din Legea nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare Statul al cărui cetăţean este persoana fizică şi statul de rezidenţă al acesteia/Statul de rezidenţă al societăţii în care sunt deţinute acţiuni Participare la capitalul social al societăţii/drepturile de vot (%)

Data ........ ........ .......... Semnătura ........ .............. 1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. 2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate ori PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice străine. 3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în consiliul de supraveghere, directori de investiţii, persoanele care asigură funcţia de control intern şi funcţia de administrare a riscurilor. 4) Se completează numai în cazul acţionarilor persoane juridice de către persoana fizică având calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al acesteia. 5) Se completează cu aceeaşi denumire. 6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice. ANEXA Nr. 4la normă (Anexa nr. 7 la normă) DECLARAŢIE Nr. 2 pe propria răspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare. Subsemnatul1) ........ ................ .........., cu domiciliul în ........ ................ ..........., posesor al actului de identitate tip2) ..., seria ..... nr. ..., eliberat de ........ ......... la data de ..............., valabil până la data de ........ ..........., CNP........ ........ ........, în calitate de3) ........ ........ ......... al societăţii de administrare a fondului de pensii facultative ........ ................ ........., declar prin prezenta că am/nu am deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot: Subsemnatul4) ........ ................ ..............., reprezentant legal al Societăţii Comerciale5) ........ ........ ............., cu sediul social în ........ .............., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu nr. ........ ................ ................ ........ .............. (seria, numărul şi data emiterii) şi codul unic de înregistrare ........ ..............., declar prin prezenta că Societatea Comercială5) ........ ........ ........ are/nu are deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot: Deţineri individuale6):

Nr. crt. Denumirea societăţii/Numele şi prenumele persoanei fizice Statul de rezidenţă al societăţii în care sunt deţinute acţiuni Participare la capitalul social al societăţii/drepturile de vot (%)

Data ........ ........ .......... Semnătura ........ .............. 1) Se completează numai în cazul persoanelor fizice. 2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate ori PAS pentru paşaport, în cazul persoanelor fizice străine. 3) Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în consiliul de supraveghere, directori de investiţii, persoană propusă să asigure funcţia de control intern sau persoana propusă să asigure funcţia de administrare a riscurilor. 4) Se completează numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică care are calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică. 5) Se completează cu aceeaşi denumire. 6) Se completează, dacă este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi de persoanele juridice.



SmartCity5

COMENTARII la Norma 2/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 2 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu