NORME
METODOLOGICE Nr. 12076/N.N.-345750-162901 din 3 decembrie 1999
privind modul de decontare a cheltuielilor efectuate de antreprenorii romani pe
perioada de sistare a lucrarilor de constructii-montaj la Combinatul minier de
imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier de la Krivoi Rog - Ucraina,
emise in baza Hotararii Guvernului nr. 643/1999
ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII
TERITORIULUI
Nr. 12.076/N.N. din 3 decembrie 1999
MINISTERUL FINANTELOR
Nr. 345.750 din 3 decembrie 1999
MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
Nr. 162.901 din 29 noiembrie 1999
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 55 din 4 februarie 2000
I. Prevederi generale
1. In baza Hotararii Guvernului nr. 643/1999, denumita in continuare
hotarare, Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si
Ministerul Industriei si Comertului asigura finantarea si verificarea
decontarii cheltuielilor efectuate de antreprenorii romani "Arcif" -
S.A., "Arcom" - S.A. si "Uzinexportimport" - S.A. pe
perioada de sistare a lucrarilor de constructii-montaj la Combinatul minier de
imbogatire a minereurilor acide cu continut de fier de la Krivoi Rog - Ucraina.
2. Activitatile prevazute la art. 1 din hotarare, precum si numarul de
personal necesar in vederea realizarii acestora se aproba prin conventie
incheiata intre ordonatorii de credite - Ministerul Lucrarilor Publice si
Amenajarii Teritoriului si antreprenorii romani "Arcom" - S.A. si
"Arcif" - S.A., Ministerul Industriei si Comertului si antreprenorii
"Uzinexportimport" - S.A. si "Ipromet" - S.A.
II. Decontarea lucrarilor
1. Cheltuielile efectuate de antreprenorii romani pentru activitatile prevazute
in hotarare sunt urmatoarele:
- cheltuieli de personal (paza, intretinere, reexport, gestiuni,
administratie):
a) salarii brute, negociate in cadrul societatilor comerciale, drepturi
pentru concediul de odihna si concediul medical;
b) diurne de detasare si de delegatie;
c) CAS, fond de asigurari de sanatate, fond de risc si accident, fond
pentru plata ajutorului de somaj;
d) comisioane platite directiilor generale de munca si protectie sociala
conform Legii nr. 130/1999;
- cheltuieli cu chiriile pentru mijloacele fixe aflate in santier, pentru
care s-au primit facturi inainte de data hotararii;
- cheltuieli cu casarea mijloacelor fixe (manipulare, taiere,
incarcare-descarcare, depozitare, transport);
- cheltuieli cu amortizarea mijloacelor fixe;
- cheltuieli efectuate pentru santierul Krivoi Rog (telefon, fax, deplasari
in santier).
2. Decontarea cheltuielilor se realizeaza pe baza urmatoarelor documente:
- centralizator stat de plata salarii, diurne si obligatii fata de bugetul
de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat, sub semnatura autorizata a
antreprenorilor;
- centralizator facturi, chitante, bonuri de consum, alte documente
financiare romanesti si ucrainene;
- deconturi privind:
- decontarea comisioanelor si spezelor bancare aferente operatiunilor
efectuate pentru santierul Krivoi Rog - Ucraina;
- cheltuielile legate de naveta;
- cheltuielile cu amortizarea mijloacelor fixe;
- cheltuielile efectuate de antreprenori pentru santierul Krivoi Rog -
Ucraina;
- cheltuielile legate de casarea mijloacelor fixe pe plan local.
3. Antreprenorii vor depune documentele pentru decontarea cheltuielilor in
termen de 5 (cinci) zile de la data incheierii trimestrului.
4. In termen de 10 (zece) zile ordonatorii de credite - Ministerul
Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si Ministerul Industriei si
Comertului - verifica documentele de plata prezentate de antreprenori, in
conformitate cu prevederile art. 2 din hotarare.
5. Cheltuielile pentru care antreprenorii nu au putut prezenta documentele
de decont pentru trimestrul de referinta se deconteaza in trimestrul urmator,
in aceleasi conditii.
Cheltuieli de intretinere:
a) materiale necesare pentru interventiile la lucrarile de baza, executate
si nereceptionate, si pentru intretinerea organizarii de santier si
cheltuielile interne si internationale generate de manipularea si transportul
acestora;
b) carburanti si lubrifianti pentru mijloacele auto si utilajele care
participa la lucrarile de intretinere in perioada de sistare, efectuate pe
teritoriul romanesc si ucrainean, generate de manipularea si transportul
acestora;
c) cheltuieli pentru consumul de apa, canal, fax, electricitate, incalzire,
gaze;
d) cheltuieli pentru medicamente si spitalizari;
e) cheltuieli pentru alimente;
f) cheltuieli pentru consumabile, obiecte de inventar;
g) cheltuieli pentru protectia muncii;
h) cheltuieli pentru transportul personalului (Romania - Ucraina, retur si
pe plan local).
Cheltuieli cu reexportul:
a) cheltuieli cu autorizatiile pentru reexport;
b) cheltuieli de transport (Societatea Comerciala "Romtrans" -
S.A. si regiile autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si "Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane");
c) cheltuieli cu transportul pe caile ferate ucrainene;
d) taxe si comisioane vamale;
e) taxe de drum intern si international;
f) cheltuieli de manipulare, de incarcare-descarcare si de transport inspre
si dinspre rampa;
g) cheltuieli pentru reparatiile la mijloacele fixe aduse din reexport;
h) cheltuieli pentru pregatirea mijloacelor de transport auto in vederea
reexportului.
Cheltuieli cu comisioane si speze bancare
Cheltuieli legate de naveta (salariu, diurna, cheltuieli transport pe
parcurs intern si extern, carburanti si lubrifianti)
III. Verificarea operatiunilor
In afara documentelor justificative pentru cheltuieli efectuate si
prezentate la decontare, prevazute la cap. II, ordonatorul de credite verifica:
- realizarea activitatilor prevazute la art. 1 din hotarare;
- intocmirea documentelor justificative.
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
ANEXA 1
FILIALA ..................
SITUATIA
privind cheltuielile pe trimestrul .................. anul ...........
______________________________________________________________________________
Nr. Nomenclatorul Codul de Cursul de
crt. de cheltuieli identificare schimb la
(pe activitati) in finele
contabilitate Cheltuieli Echivalentul trimestrului*)
_______________ ____________ ______________
lei $ grivne lei $ lei/$ grivna/$
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
______________________________________________________________________________
1. Cheltuieli
cu paza
obiectivelor
de baza, O.S. ....... ... ... ...... ... ... ..... ........
2. ............ ....... ... ... ...... ... ... ..... ........
3. Cheltuieli cu
intretinerea
si
functionarea
centralelor
termice ....... ... ... ...... ... ... ..... ........
4.
5.
.
.
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
Director, Contabil-sef,
............... ..................
------------
*) Se anexeaza copii de pe documentele oficiale privind cursul de schimb
valutar.
ANEXA 2
FILIALA ..................
CENTRALIZATORUL
cheltuielilor in lei pe trimestrul ................. anul .........
______________________________________________________________________________
Activitatea Codul Salariile Alte cheltuieli Total
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5
______________________________________________________________________________
1. ............ ............ ......... ................ .....
2. ............ ............ ......... ................ .....
3. ............ ............ ......... ................ .....
.
.
.
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
Director, Contabil-sef,
............... ..................
NOTA:
Se anexeaza copii de pe statele de plata pe luni si pe formatii, precum si
de pe alte documente oficiale (facturi, bonuri de consum, chitante etc.).
ANEXA 3
FILIALA ..................
CENTRALIZATORUL
cheltuielilor in dolari S.U.A. pe trimestrul ............. anul .........
______________________________________________________________________________
Activitatea Codul Indemnizatiile Alte cheltuieli Total
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5
______________________________________________________________________________
............ .............. ............... .....
............ .............. ............... .....
............ .............. ............... .....
______________________________________________________________________________
TOTAL:
______________________________________________________________________________
Director, Contabil-sef,
............... ..................
NOTA:
Se anexeaza copii de pe listele pentru plata diurnei pe luni si pe
formatii, precum si de pe alte documente oficiale (facturi, bonuri de consum
etc.).
ANEXA 4
FILIALA ..................
CENTRALIZATORUL
cheltuielilor in grivne pe trimestrul .............. anul ........
_________________________________________________________________
Activitatea Codul Valoarea cheltuielilor Documentul
(grivne) (nr./data)
_________________________________________________________________
1 2 3 4
_________________________________________________________________
....... ........ ..........
....... ........ ..........
....... ........ ..........
_________________________________________________________________
TOTAL:
_________________________________________________________________
Director, Contabil-sef,
............... ..................
NOTA:
Se anexeaza copii de pe documentele oficiale (facturi, bonuri de consum
etc.).