Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Metodologie la Ordinul Nr. 441 din 04.04.2008

privind utilizarea sistemului naţional de management al tranzacţiilor Eurodac
ACT EMIS DE: Ministerul Internelor si Reformei Administrative
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 285 din 11 aprilie 2008



SmartCity1


Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Sistemul naţional de management al tranzacţiilor Eurodac, denumit în continuare Sistemul naţional Eurodac, este autorizat să funcţioneze în condiţiile prevăzute de lege, pentru procesarea amprentelor papilare în vederea stabilirii identităţii mai multor categorii de străini, conform Regulamentului Eurodac. Articolul 2Sistemul naţional Eurodac funcţionează ca o bază de date operativă, informatizată, constituită şi coordonată la nivelul Direcţiei azil şi integrare din cadrul O.R.I. Articolul 3Prin implementarea Sistemului naţional Eurodac, pentru unităţile din cadrul M.I.R.A. se stabilesc 32 de zone de lucru dotate cu staţii de amprentare, care asigură activităţile specifice de prelevare a amprentelor papilare, astfel cum este prevăzut în anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 4Datele de interes operativ despre persoanele aflate în una dintre categoriile Eurodac se transmit simultan către Unitatea Centrală Eurodac şi către sistemul AFIS naţional şi apoi se înregistrează în baza de date a O.R.I., căruia îi revine responsabilitatea gestionării bazelor de date cu tranzacţii Eurodac. Articolul 5Prin grija D.G.C.T.I. se asigură securizarea accesului şi criptarea transmisiei datelor între nodurile de comunicaţii ale RCVD, disponibilitatea RCVD prin intermediul căreia staţiile de amprentare sunt conectate la sediul central al O.R.I. şi accesul O.R.I. la reţeaua europeană de transmitere a datelor sTESTA. Capitolul IIOrganizarea şi funcţionarea Sistemului naţional Eurodac Articolul 6Amprentele papilare prelevate la staţiile de amprentare conectate la Eurodac sunt stocate în baza de date Eurodac naţională şi în sistemul AFIS naţional. Articolul 7Prin intermediul Sistemului naţional Eurodac pot fi comparate, în vederea identificării, amprente papilare cu înregistrările din baza de date existentă în Unitatea Centrală Eurodac. Staţiile de amprentare - Livescan/Cardscan trimit fişiere NIST-RO ce conţin înregistrări ale unor amprente papilare şi în sistemul AFIS naţional, în scopul stabilirii identităţii persoanelor. Articolul 8Amprentarea persoanelor constă în prelevarea amprentelor papilare digitale şi palmare direct pe LiveScaner sau pe fişe decadactilare tip Eurodac - dactilocarta europeană, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Articolul 9(1) Amprentarea persoanelor pentru Eurodac poate fi realizată:a)electronic, prin facilităţile sistemului la staţiile de amprentare din dotarea unităţilor din cadrul M.I.R.A.; b)manual, cu tuş negru tipografic pe fişe dactiloscopice decadactilare tip Eurodac, ce pot fi introduse în sistem prin scanare. (2) La amprentarea electronică trebuie respectate următoarele reguli tehnice privind calitatea acestei operaţiuni:a)verificarea mâinilor celui amprentat în sensul de a fi perfect curate; b)orientarea verticală a amprentelor pe blocul optic; c)rularea completă a suprafeţei falangetelor fără întoarcere la punctul de plecare; d)plasarea desenelor papilare strict în spaţiile delimitate de dreptunghiul de încadrare de pe ecran şi în ordinea cerută de program; e)completarea obligatorie a câmpurilor alfanumerice reprezentând datele demografice ale persoanei; f)ştergerea suprafeţei de sticlă a blocului optic, după amprentarea fiecărui deget sau ori de câte ori suprafaţa este murdară. (3) La amprentarea manuală trebuie respectate următoarele reguli tehnice privind calitatea acestei operaţiuni:a)verificarea mâinilor celui amprentat în sensul de a fi perfect curate; b)imprimarea zonei reliefului papilar numai cu tuş negru tipografic la amprentarea clasică, repartizat uniform pe suprafaţa degetelor şi palmelor; c)orientarea verticală a amprentelor pe formular; d)apăsarea şi rularea completă a suprafeţei falangetelor fără întoarcere la punctul de plecare; e)plasarea desenelor papilare strict în spaţiile delimitate pe formular, excluzând inversarea degetelor sau mâinilor (stânga-dreapta), evitând astfel înregistrările duble; f)completarea obligatorie a rubricilor de pe aversul şi reversul imprimatelor pe care sunt prelevate amprentele papilare cu date corecte, citeţ şi cu litere majuscule. Articolul 10Responsabilitatea privind amprentarea persoanelor care se încadrează într-una din categoriile Eurodac, verificarea datelor de identificare ale acestora şi completarea câmpurilor aplicaţiei instalate pe Livescan şi/sau a rubricilor de pe imprimatele destinate amprentării numai cu litere majuscule revine personalului specializat din structurile O.R.I., I.G.P.F. sau I.G.P.R. Articolul 11Responsabilitatea cu privire la pregătirea agenţilor şi ofiţerilor de poliţie în ceea ce priveşte tehnica amprentării persoanelor şi efectuarea acestei activităţi revine specialiştilor de la serviciile criminalistice sau persoanelor anume desemnate pentru această activitate din structurile operative ale unităţilor din cadrul M.I.R.A. Capitolul IIIMetodologia de lucru la staţiile de amprentare Articolul 12(1) La O.R.I se organizează şi funcţionează baza de date naţională Eurodac care cuprinde înregistrările amprentelor papilare prelevate de la categoriile de persoane prevăzute în Regulamentul Eurodac.(2) Fiecare înregistrare are atribuit un identificator format Eurodac cu lungimea de 19 digiţi. (3) Structura identificatorului format Eurodac este:

T T N J J N1 X X C A A L L Z Z H H M M
ţară cat. judeţ autoritatea nr. staţiei tip an lună zi oră minut

unde: a)TT reprezintă codul de ţară unde s-a făcut amprentarea; b)N reprezintă categoria Eurodac (1, 2, 3); c)JJ reprezintă codul judeţului; d)N1 reprezintă autoritatea care amprentează:„0“-O.R.I.-D.A.I.; „1“-O.R.I.-D.M.; „2“-I.G.P.F.; „3“-I.G.P.R.; e)XX reprezintă numărul staţiei de amprentare al autorităţii din judeţul respectiv; f)C reprezintă tipul de amprentare (T - fişă dactiloscopică; L - urma); g)AA-LL-ZZ-HH-MM reprezintă anul-luna-ziua-ora-minutul când s-a făcut amprentarea. Articolul 13La completarea dosarelor electronice, operatorii staţiilor de amprentare au obligaţia de a introduce datele conform cu manualul de utilizare al Livescanerului, iar în cazul când se foloseşte scanarea fişei, trebuie verificat modul cum au fost completate menţiunile privind datele de identificare ale persoanei de pe imprimatele pe care au fost prelevate amprentele papilare. Articolul 14Autorităţile care au în dotare staţii de amprentare pentru Eurodac au obligaţia: a)să respecte prevederile legale privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal ale persoanelor amprentate; b)să verifice ca fiecare tranzacţie către Eurodac să parcurgă corect întregul flux de lucru, astfel cum este prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta metodologie, şi să contacteze în maximum 24 de ore administratorul local al staţiei de amprentare sau Serviciul Dublin şi Eurodac din cadrul O.R.I - Direcţia azil şi integrare pentru orice neregulă apărută în fluxul de lucru; c)în perioada de garanţie, să notifice în scris la O.R.I. şi la Alcatel România orice defecţiune hardware sau software apărută în timpul funcţionării echipamentelor care fac obiectul contractului Eurodac - România; d)în perioada de postgaranţie, să asigure condiţiile necesare pentru continuarea mentenanţei echipamentelor. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 15În locaţiile unde sunt staţii de amprentare pentru Eurodac se vor desemna, de către şefii structurilor care au în dotare staţiile de amprentare respective, ofiţeri sau agenţi care prin pregătirea de specialitate sunt în măsură să asigure monitorizarea funcţionării corespunzătoare a staţiilor de amprentare, să constate şi să menţioneze în registrul tehnic al staţiei orice defecţiune apărută la staţia de amprentare şi să informeze în maximum 24 de ore:ofiţerii administratori de sistem ai autorităţii de care aparţin, care vor interveni, după caz, pentru remedierea disfuncţionalităţilor; sauadministratorii Sistemului naţional Eurodac din cadrul Direcţiei azil şi integrare din O.R.I.; saureprezentanţii Alcatel România care asigură suportul tehnic în perioada de garanţie. Articolul 16I.G.P.R. şi I.G.P.F. comunică O.R.I., în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei metodologii, datele de contact ale ofiţerilor administratori de sistem, ale personalului specializat care utilizează şi răspunde de funcţionarea fiecărei staţii şi ale înlocuitorilor acestora. Articolul 17O.R.I. comunică I.G.P.R. şi I.G.P.F. datele de contact ale administratorilor Sistemului naţional Eurodac, pentru asigurarea suportului tehnic necesar. ANEXA Nr. 1la metodologie DISTRIBUŢIA STAŢIILOR DE AMPRENTARE

Nr. crt. Judeţul/Oraşul Nume Livescan/Cardscan Codul LS Autoritatea
1 Arad O.R.I. Arad AR101 O.R.I.
2 Arad CIBP Arad AR201 I.J.P.F.
3 Bihor CIBP Bihor BH201 I.J.P.F.
4 Botoşani CIBP Botoşani BT201 I.J.P.F.
5 Bucureşti O.R.I. Otopeni IF101 O.R.I.
6 Bucureşti O.R.I. – „Nicolae Iorga“ BU101 O.R.I
7 Bucureşti BCP Bucharest Otopeni Airport IF201 I.J.P.F.
8 Bucureşti BCP Bucharest Băneasa Airport BU201 I.J.P.F.
9 Bucureşti GIRP HQ Bucharest - LiveScan Motorola BU301 I.G.P.R.
10 Bucuresti O.R.I. - Direcţia azil şi integrare Bucureşti BU001 O.R.I.
11 Bucureşti ORI - Direcţia azil şi integrare Bucureşti – CardScan Motorola BU004 O.R.I.
12 Bucureşti O.R.I. - Tudor Gociu BU003 O.R.I.
13 Bucureşti O.R.I. - Vasile Stolnicu BU002 O.R.I.
14 Caraş-Severin CIBP Caraş-Severin (Oraviţa) CS201 I.J.P.F.
15 Cluj BCP Cluj Airport CJ201 I.J.P.F.
16 Constanţa CIBP Constanţa CT201 I.J.P.F.
17 Constanţa O.R.I. Constanţa CT001 O.R.I.
18 Dolj CIBP Dolj (CalORIt) DJ201 I.J.P.F.
19 Galaţi O.R.I. Galaţi - LiveScan Motorola GL001 O.R.I.
20 Giurgiu CIBP Giurgiu GR201 I.J.P.F.
21 Iaşi CIBP Iaşi IS201 I.J.P.F.
22 Maramureş CIBP Maramureş (Sighetu Marmaţiei) MM201 I.J.P.F.
23 Maramureş O.R.I. Şomcuta Mare MM001 O.R.I.
24 Mehedinţi CIBP Mehedinţi MH201 I.J.P.F.
25 Satu Mare CIBP Satu Mare SM201 I.J.P.F.
26 Sibiu BCP Sibiu Airport SB201 I.J.P.F.
27 Suceava CIBP Suceava (Rădăuţi) SV201 I.J.P.F.
28 Suceava O.R.I. Rădăuţi SV001 O.R.I.
29 Timiş BCP Timişoara Airport TM201 I.J.P.F.
30 Timiş O.R.I. Timişoara - LiveScan Motorola TM001 O.R.I.
31 Tulcea CIBP Tulcea TL201 I.J.P.F.
32 Vaslui CIBP Vaslui (Huşi) VS201 I.J.P.F.

ANEXA Nr. 2la metodologie Fişa dactiloscopică - tip Eurodac FIŞA DACTILOSCOPICĂ

1. Număr de referinţă
2. Locul amprentării
3. Data aplicării
4. Sex
5. Data amprentării
6. Data transmiterii

IMPRESIUNI DIGITALE RULATE

1. MARE DREPT 2. ARĂTĂTOR DREPT 3. MIJLOCIU DREPT 4. INELAR DREPT 5. MIC DREPT
6. MARE STÂNG 7. ARĂTĂTOR STÂNG 8. MIJLOCIU STÂNG 9. INELAR STÂNG 10. MIC STÂNG

IMPRESIUNI DIGITALE DE CONTROL

MÂNA STÂNGĂ DEGETELE MARI MÂNA DREAPTĂ
STÂNGA DREAPTA

Atenţie: imaginea fişei este reprezentativă, fişa este în format A4. ANEXA Nr. 3la metodologie FLUX pentru realizarea unui dosar nou pe staţiile Livescan-Cardscan Selectarea tipului de activitate: amprentare cu blocul optic (livescan) sau prin scanare fişă (cardscan) şi a categoriei EurodacIntroducerea datelor demografice alfanumericeAchiziţia imaginii faciale (fotografia) persoaneiAchiziţia amprentelor de degete şi palmăAchiziţia semnăturii electronice (optional)Salvarea dosaruluiExpedierea dosarului (se face automat în momentul salvării dosarului)Imprimarea dosarelor create cu blocul opticPrimirea rezultatului de la Eurodac:

• în „Lista de aştepare pentru transmisie“ în coloana „Stare“ se poate vedea starea dosarului creat. Valorile acestui câmp se actualizează automat astfel:
• în aşteptare - dosarul nu a fost trimis către serverul Eurodac România;
• aşteptare ACK – aşteaptă confirmarea expedierii cu succes a dosarului;
• aşteptare raport - dosarul a fost trimis cu succes şi se aşteptă un răspuns;
• aşteptare validare - apare în momentul când s-a primit un răspuns de la Eurodac şi se aşteaptă validarea operatorului pentru închiderea dosarului;
• în „Lista de aşteptare pentru transmisie“ în coloana „Rezultat“ se poate vedea rezultatul comparării amprentelor cu baza de date Eurodac. Răspunsul poate fi:
• „coincidenţă“, „lipsă coincidenţă“ sau „eroare“ pentru categoriile 1 şi 3;
•„OK“ sau „eroare“ pentru categoria 2;
• în cazul apariţiei mesajului „eroare’’ se vor contacta, în cel mult 24 de ore, administratorii Sistemului naţional Eurodac pentru instrucţiuni suplimentare;
• în cazul în care nu se primeşte niciun rezultat de la Eurodac (în „Lista de aşteptare pentru transmisie“ în coloana „Rezultat“) în termen de 3 zile calendaristice se vor contacta administratorii Sistemului naţional Eurodac

Validare rezultat: operatorul trebuie să închidă dosarul respectiv prin apăsarea butonului „Validare“Observaţie: Un dosar este considerat complet dacă s-a primit un răspuns de „coincidenţă“ sau „lipsă coincidenţă“ de la Eurodac şi operatorul a închis dosarul respectiv, validând acest rezultat. Odată cu crearea unui dosar staţia de amprentare trebuie să rămână pornită până la primirea unui răspuns („coincidenţă“, „lipsă coincidenţă“ sau „eroare“ pentru categoriile 1 şi 3; „OK“ sau „eroare“ pentru categoria 2) în „Lista de aşteptare pentru transmisie“ în coloana „Rezultat“.


SmartCity5

COMENTARII la Metodologie /2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Metodologie din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu