Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 87 din 22 septembrie 1995

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Romania si Turkmenistan, semnata la Bucuresti la 16 noiembrie 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT


SmartCity3

PUBLICATA  IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 221 din 26 septembrie 1995

    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Romania si Turkmenistan, semnata la Bucuresti la 16 noiembrie 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 7 iunie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                p. PRESEDINTELE SENATUI
                      ION SOLCANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 11 septembrie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

            p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                        IOAN GAVRA


                     CONVENTIE CONSULARA
               intre Romania si Turkmenistan

    Romania si Turkmenistan, animate de dorinta de a facilita dezvoltarea relatiilor prietenesti dintre cele doua state,
    in scopul intaririi colaborarii lor economice, comerciale, tehnico-stiintifice, culturale si in alte domenii,
    dorind sa reglementeze relatiile lor consulare,
    au hotarat sa incheie prezenta conventie consulara si au convenit asupra urmatoarelor:

    CAP. 1
    Definitii

    Art. 1
    In prezenta conventie, expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
    1. prin expresia postconsular se intelege orice consulat general, consulat, viceconsulat sau agentie consulara;
    2. prin expresia circumscriptie consulara se intelege teritoriul atribuit postului consular pentru exercitarea functiilor consulare;
    3. prin expresia sef al postului consular se intelege persoana numita sa conduca postul consular;
    4. prin expresia functionar consular se intelege orice persoana, inclusiv seful postului consular, care exercita functiile consulare;
    5. prin expresia angajat consular se intelege persoana care indeplineste, in cadrul postului consular, functii administrative sau tehnice;
    6. prin expresia membru al personalului de serviciu se intelege orice persoana afectata serviciului casnic al unui post consular;
    7. prin expresia membru de familie al sefului postului consular sau al membrului personalului consular se intelege persoana aflata in legatura directa de rudenie cu acestia si care gospodaresc impreuna (sot, sotie, copii, parinti);
    8. prin expresia membrii personalului consular se intelege functionarii consulari, cu exceptia sefului postului consular, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    9. prin expresia membru al personalului particular se intelege persoana angajata in serviciul particular al unui membru al postului consular;
    10. prin expresia localuri consulare se intelege cladirile sau partile din cladiri, inclusiv resedinta sefului postului consular, precum si terenul aferent acestora, care sunt folosite exclusiv pentru scopuri consulare, indiferent in proprietatea cui se afla;
    11. prin expresia arhive consulare se intelege toate hartiile oficiale, documentele, corespondenta, cartile, mijloacele tehnice de inregistrare si utilizare a informatiilor, precum si cifrul, codurile si orice alte mijloace destinate pastrarii si conservarii lor;
    12. prin expresia nava se intelege orice mijloc de navigatie care este autorizat sa arboreze pavilionul statului trimitator in conformitate cu legislatia acestuia, cu exceptia navelor militare;
    13. prin expresia aeronava se intelege orice aparat de zbor, inregistrat in statul trimitator si care are dreptul sa poarte insemnele de identificare ale acestui stat, cu exceptia aeronavelor militare.
    Art. 2
    Infiintarea posturilor consulare
    1. Statul trimitator poate sa infiinteze un post consular in statul de resedinta numai cu consimtamantul acestui stat.
    2. Sediul postului consular, rangul sau si circumscriptia sa consulara sunt stabilite prin acordul dintre statul trimitator si statul de resedinta.
    3. Orice schimbari ulterioare referitoare la sediul postului consular, la rangul acestuia sau la circumscriptia consulara trebuie sa se faca, de asemenea, prin acordul dintre statul trimitator si statul de resedinta.
    Art. 3
    Patenta consulara si exequaturul
    1. In vederea numirii sefului postului consular, statul trimitator trebuie sa obtina, pe cale diplomatica, acordul prealabil al statului de resedinta.
    2. Dupa primirea acordului mentionat la alin. 1 al prezentului articol, statul trimitator trimite Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta, prin misiunea sa diplomatica, patenta consulara.
    In patenta consulara se indica numele si prenumele sefului postului consular, clasa acestuia, circumscriptia consulara in care isi va exercita functiile, precum si sediul postului consular.
    3. Seful postului consular este admis sa-si exercite functiile sale numai dupa ce statul de resedinta i-a eliberat exequaturul. Exequaturul se elibereaza in cel mai scurt timp posibil.
    4. Pana la eliberarea exequaturului, statul de resedinta poate admite ca, in mod provizoriu, seful postului consular sa exercite functiile sale. In acest caz, prevederile prezentei conventii ii sunt aplicabile.
    5. Dupa admiterea, chiar cu titlu provizoriu, a sefului postului consular, statul de resedinta informeaza despre aceasta autoritatile corespunzatoare din circumscriptia consulara si ia masurile necesare ca acesta sa isi poata indeplini functiile.
    Art. 4
    Exercitarea temporara a functiilor sefului postului consular
    1. Daca seful postului consular este impiedicat, din orice cauza, sa isi exercite functiile sale sau daca functia de sef al postului consular devine, temporar, vacanta, statul trimitator poate imputernici cu conducerea provizorie a postului consular pe un functionar consular din cadrul aceluiasi post consular sau din cadrul altui post consular al sau, stabilit in statul de resedinta, ori pe unul dintre membrii personalului diplomatic de la misiunea sa diplomatica din acel stat.
    2. Numele si prenumele persoanei imputernicite sa conduca, temporar, postul consular vor fi notificate, in prealabil, Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    3. Persoana care conduce, temporar, postul consular se bucura de drepturile, privilegiile si imunitatile care sunt acordate prin prezenta conventie sefului postului consular.
    Art. 5
    Declararea unui functionar consular ca persona non grata
    1. Statul de resedinta poate oricand sa instiinteze, pe cale diplomatica, statul trimitator ca un functionar consular este persona non grata sau ca un angajat consular sau un membru al personalului de serviciu a devenit nedorit. In acest caz, statul trimitator trebuie sa recheme persoana in cauza sau sa dispuna incetarea activitatii acesteia la postul consular.
    2. Daca statul trimitator nu indeplineste aceasta obligatie intr-un termen rezonabil, statul de resedinta poate retrage exequaturul sau orice alt permis, daca priveste pe seful postului consular, sau sa anunte statul trimitator, pe cale diplomatica, ca refuza sa recunoasca persoana in cauza ca membru al personalului consular, daca este vorba de un functionar consular, de un angajat consular sau de un membru al personalului de serviciu.
    3. In oricare dintre cazurile mentionate la alin. 1 si 2 ale prezentului articol, statul de resedinta nu este obligat sa motiveze decizia sa.
    Art. 6
    Notificarea catre statul de resedinta a numirilor, sosirilor si plecarilor
    Statul trimitator notifica Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta:
    (1) numirea membrilor personalului consular, sosirea si plecarea lor definitiva sau incetarea functiilor lor la postul consular, precum si orice alte modificari privind statutul lor, care s-au produs in timpul serviciului lor;
    (2) sosirea si plecarea definitiva a unui membru de familie care gospodareste impreuna cu un membru al personalului consular si, daca este cazul, faptul ca o persoana devine sau inceteaza de a mai fi membru de familie;
    (3) sosirea si plecarea definitiva a membrilor personalului particular si, daca este cazul, incetarea serviciului lor in aceasta calitate;
    (4) angajarea si incetarea calitatii de membru al personalului consular sau de membru al personalului particular a persoanelor domiciliate in statul de resedinta, care au dreptul la privilegii si imunitati.
    Art. 7
    Eliberarea documentelor de identitate
    1. Autoritatile competente ale statului de resedinta elibereaza, gratuit, fiecarui functionar consular un document care atesta identitatea si functia acestuia.
    2. Prevederile alin. 1 se refera, de asemenea, si la angajatii postului consular, la membrii personalului de serviciu si la membrii personalului particular, cu conditia ca aceste persoane sa nu aiba cetatenia statului de resedinta si domiciliul permanent in acest stat.
    Art. 8
    Cetatenia functionarilor consulari
    Functionarii consulari, cu exceptia consulilor onorifici, pot fi numiti numai cetateni ai statului trimitator, care nu au domiciliul in statul de resedinta si nu exercita in acest stat, in afara atributiilor lor oficiale, nici o alta activitate aducatoare de venituri.

    CAP. 2
    Functii consulare

    Art. 9
    Functiile postului consular
    Functiile postului consular constau indeosebi in:
    (1) sa protejeze in statul de resedinta si sa apere drepturile si interesele statului trimitator, ale cetatenilor si persoanelor sale juridice, in conformitate cu normele dreptului international;
    (2) sa favorizeze dezvoltarea relatiilor economice, comerciale, culturale, stiintifice si turistice dintre statul trimitator si statul de resedinta si sa promoveze in toate domeniile legaturile prietenesti dintre ele.
    Art. 10
    Protectia si asistenta consulara
    1. Functionarul consular are dreptul sa acorde protectie si asistenta consulara cetatenilor si persoanelor juridice ale statului trimitator, sa comunice cu acestea, sa le faca recomandari si, daca este cazul, sa le acorde sprijin pentru realizarea drepturilor de care acestia se bucura, in conformitate cu legile statului de resedinta sau cu acordurile in vigoare intre cele doua state.
    2. Cetateanul statului trimitator are dreptul, de asemenea, sa ia legatura cu functionarul consular si sa-l viziteze, fara nici o ingradire.
    Art. 11
    Exercitarea functiilor consulare
    1. Functiile consulare sunt exercitate de functionarii consulari ai statului trimitator.
    2. In caz de necesitate, functiile consulare ale postului consular pot fi indeplinite de un membru al personalului diplomatic al misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta, aceasta fara a aduce atingere drepturilor si obligatiilor ce revin membrilor personalului diplomatic.
    Numele si prenumele membrului personalului diplomatic caruia i se incredinteaza indeplinirea de functii consulare trebuie notificate, in prealabil, Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    3. Functiile consulare se indeplinesc in cadrul circumscriptiei consulare. Exercitarea lor in afara circumscriptiei consulare se poate face numai cu consimtamantul statului de resedinta.
    Art. 12
    Legatura cu autoritatile statului de resedinta
    Functionarul consular are dreptul ca, in exercitarea functiilor sale prevazute in prezenta conventie, sa se adreseze:
    (1) autoritatilor locale din circumscriptia consulara;
    (2) autoritatilor centrale ale statului de resedinta, daca si in masura in care legile si uzantele statului de resedinta admit aceasta.
    Art. 13
    Exercitarea de functii consulare pentru state terte
    Functionarul consular poate sa exercite functii consulare in numele unor state terte, cu acordul statului de resedinta sau daca acesta nu se opune.
    Art. 14
    Inregistrarea cetatenilor statului trimitator
    1. Functionarul consular are dreptul sa-i inregistreze pe cetatenii statului trimitator aflati in circumscriptia consulara.
    2. Inregistrarea facuta de functionarul consular nu-i scuteste pe cetatenii statului trimitator de obligatia respectarii formalitatilor impuse strainilor de legile statului de resedinta.
    Art. 15
    Reprezentarea in fata autoritatilor statului de resedinta
    1. Functionarul consular are dreptul sa ia masuri, in conformitate cu legile statului de resedinta, pentru asigurarea reprezentarii corespunzatoare a cetatenilor statului trimitator in fata instantelor judecatoresti sau a altor autoritati ale statului de resedinta. El poate, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa solicite adoptarea de masuri temporare pentru apararea drepturilor si intereselor legale ale cetatenilor statului sau, daca acestia absenteaza sau daca, din alte motive intemeiate, nu sunt in masura sa-si apere singuri drepturile si interesele lor legitime.
    2. Functionarul consular are, de asemenea, dreptul sa solicite instantelor judecatoresti sau altor autoritati ale statului de resedinta amanarea examinarii cauzei care priveste pe cetateanul statului trimitator, pana cand acesta va fi informat si are posibilitatea de a se apara, singur sau prin reprezentant.
    3. Reprezentarea prevazuta la alin. 1 al prezentului articol inceteaza cand persoanele reprezentate numesc un imputernicit al lor sau cand preiau personal apararea drepturilor si intereselor lor legitime.
    4. Daca un cetatean al statului trimitator este implicat intr-un accident de circulatie, autoritatile statului de resedinta il vor informa, fara intarziere, pe functionarul consular despre aceasta.
    La cererea functionarului consular, autoritatile statului de resedinta ii vor transmite informatii complete asupra accidentului.
    Art. 16
    Protectia cetatenilor statului trimitator
    1. Autoritatile competente ale statului de resedinta informeaza functionarul consular despre arestarea sau retinerea, sub orice forma, a unui cetatean al statului trimitator, in cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de 3 zile de la data arestarii sau retinerii acestuia.
    2. Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa primeasca corespondenta sau alte trimiteri de la cetateanul statului sau aflat in stare de arest, in asteptarea judecarii, sau de la cel care este retinut, sub orice alta forma, si sa faca demersurile necesare pentru a i se acorda asistenta juridica si a fi reprezentat corespunzator.
    Functionarul consular are dreptul ca, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa viziteze pe cetateanul statului trimitator, aflat in stare de arest sau care este retinut sub orice alta forma, sau care executa o pedeapsa privativa de libertate si sa comunice cu acesta; acest drept se exercita in termen de 5 zile de la luarea masurii arestarii sau retinerii.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze neintarziat, pe cetateanul statului trimitator despre dreptul sau de a lua legatura cu functionarul consular, conform prevederilor acestui articol.
    Art. 17
    Functii referitoare la pasapoarte si vize
    Functionarul consular are dreptul:
    (1) sa elibereze cetatenilor statului trimitator pasapoarte ori alte documente de calatorie, sa le reinnoiasca, sa le prelungeasca, sa le anuleze sau sa faca orice mentiuni in acestea;
    (2) sa acorde vize de intrare-iesire ori de tranzit persoanelor care doresc sa viziteze sau sa tranziteze teritoriul statului trimitator.
    Art. 18
    Functii in legatura cu cetatenia si inregistrarea actelor de stare civila
    Functionarul consular are dreptul:
    1. sa primeasca cereri referitoare la cetatenie;
    2. sa inregistreze nasterile sau decesele cetatenilor statului trimitator si sa elibereze certificatele corespunzatoare;
    3. sa incheie casatorii, potrivit legii statului trimitator, daca aceasta nu contravine legislatiei statului de resedinta.
    4. Functionarul consular informeaza autoritatile competente ale statului de resedinta despre inregistrarea nasterilor, deceselor si casatoriilor, facute la postul consular, daca aceasta este ceruta de legile statului de resedinta.
    5. Prevederile alin. 1, 2 si 3 ale prezentului articol nu scutesc persoanele in cauza de obligatia de a respecta formalitatile cerute de legile statului de resedinta.
    6. Daca autoritatile statului de resedinta sunt informate ca pe teritoriul acestui stat a decedat un cetatean al statului trimitator, ele trebuie sa anunte despre aceasta, fara intarziere, postul consular corespunzator.
    Art. 19
    Functii referitoare la tutela sau curatela
    1. Functionarul consular are dreptul sa se adreseze autoritatilor statului de resedinta pentru instituirea tutelei sau curatelei cetatenilor statului trimitator, aflati in statul de resedinta, si sa propuna persoana care sa fie numita tutore sau curator.
    2. Daca autoritatile statului de resedinta au cunostinta ca este necesara instituirea tutelei sau curatelei pentru un cetatean al statului trimitator, ele vor informa functionarul consular despre aceasta, intr-un termen cat mai scurt posibil.
    Art. 20
    Functii notariale
    1. Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile statului de resedinta:
    - sa primeasca, sa inregistreze, sa intocmeasca si sa autentifice declaratii ale cetatenilor statului trimitator;
    - sa primeasca, sa inregistreze, sa intocmeasca si sa autentifice testamente sau alte inscrisuri ale cetatenilor statului trimitator, care se refera la bunuri mobile;
    - sa primeasca, sa inregistreze, sa intocmeasca si sa autentifice inscrisuri care se refera la orice act juridic intocmit de cetatenii statului trimitator, afara de cazul in care acestea se refera la transferarea sau restrangerea, sub orice forma, a drepturilor reale asupra imobilelor situate in statul de resedinta;
    - sa legalizeze sigiliile si semnaturile de pe actele si documentele cu caracter juridic si de pe alte inscrisuri care emana de la autoritatile statului trimitator sau de la statul de resedinta;
    - sa legalizeze copiile si sa certifice traducerile actelor si inscrisurilor cu caracter juridic, precum si a extraselor din acestea;
    - sa primeasca, spre pastrare, actele sau inscrisurile apartinand cetatenilor statului trimitator ori adresate acestora.
    2. Functiile prevazute la alin. 1 al prezentului articol pot fi indeplinite la sediul postului consular sau in alt loc, daca persoana interesata nu se poate prezenta la postul consular din motive intemeiate.
    Art. 21
    Functii referitoare la drepturile patrimoniale ale cetatenilor
    1. Autoritatile statului de resedinta vor informa, fara intarziere, postul consular despre decesul unui cetatean al statului trimitator si ii vor comunica toate datele de care dispun privind activul succesoral, mostenitorii legali, legatarii, precum si despre existenta unui testament.
    2. Autoritatile statului de resedinta vor informa, fara intarziere, postul consular despre deschiderea unei succesiuni in statul de resedinta, cand mostenitorul legal sau legatarul este cetatean al statului trimitator.
    3. Daca postul consular afla de existenta succesiunilor mentionate la alin. 1 si 2 ale prezentului articol inainte ca ele sa fie cunoscute de autoritatile statului de resedinta, el va informa, fara intarziere, aceste autoritati.
    4. Autoritatile statului de resedinta vor informa, fara intarziere, postul consular despre masurile luate sau pe care intentioneaza sa le ia pentru evaluarea si conservarea succesiunilor mentionate la alin. 1 si 2 ale prezentului articol.
    Functionarul consular poate solicita autoritatilor statului de resedinta sa adopte masurile corespunzatoare pentru conservarea succesiunii.
    5. Functionarul consular poate, de asemenea, in concordanta cu legile statului de resedinta:
    - sa ia masuri pentru conservarea si administrarea bunurilor succesorale care apartin cetatenilor statului trimitator;
    - sa urmareasca transferul sumelor de bani sau transmiterea catre cetatenii statului trimitator a bunurilor.
    6. Sumele de bani, celelalte bunuri, precum si inscrisurile care atesta dobandirea proprietatii apartinand cetateanului statului trimitator, care nu se afla in statul de resedinta si nu este reprezentat, se transmit de catre autoritatile statului de resedinta postului consular al statului trimitator, in scopul predarii lor beneficiarului. Postul consular poate primi si transfera sumele de bani sau bunurile transmise, daca acestea au fost consemnate in documente confirmate de autoritatile statului de resedinta si daca s-au platit sau s-a garantat plata tuturor impozitelor prevazute in legislatia statului de resedinta si exista acordul autoritatilor statului de resedinta pentru efectuarea acestui transfer.
    7. Daca un cetatean al statului trimitator, aflat temporar sau in tranzit pe teritoriul statului de resedinta, a decedat, sumele de bani si bunurile sale personale se transmit, temporar, postului consular.
    Scoaterea din statul de resedinta a acestor bunuri, care nu sunt interzise la export, altele decat cele dobandite in statul trimitator, se face in conformitate cu legile statului de resedinta.
    8. Postul consular al statului trimitator elibereaza autoritatilor sau persoanelor interesate un document care confirma primirea banilor sau a bunurilor predate in conformitate cu prevederile alin. 6 si 7 din acest articol.
    9. Cetatenii statului trimitator se bucura de aceleasi drepturi ca si cetatenii statului de resedinta in ceea ce priveste dobandirea drepturilor succesorale si a bunurilor succesorale.
    10. Functiile postului consular, prevazute la art. 20 din prezenta conventie, se exercita, in privinta bunurilor si a drepturilor unei persoane decedate, numai daca nu contravin prevederilor prezentului articol.
    Art. 22
    Functii in materie de navigatie
    1. Functionarul consular are dreptul sa acorde orice sprijin si asistenta navei statului trimitator, care intra intr-un port sau in alt loc de ancorare a navelor.
    2. Functionarul consular se poate urca la bordul navei imediat ce este aprobata comunicarea libera cu coasta, iar capitanul vasului si membrii echipajului pot sa ia legatura cu functionarul consular.
    3. Functionarul consular se poate adresa, pentru sprijin autoritatilor competente ale statului de resedinta in orice probleme legate de indeplinirea functiilor sale in privinta navei statului trimitator, a capitanului si a membrilor echipajului acestei nave.
    4. Functionarul consular are dreptul:
    - fara a aduce atingere drepturilor autoritatilor statului de resedinta, sa efectueze cercetari in legatura cu orice fapte petrecute pe nava statului trimitator in timp ce aceasta se afla in cursa sau era ancorata intr-un port, sa puna intrebari capitanului sau oricarui membru al echipajului navei statului trimitator, sa verifice documentele de bord, sa primeasca declaratii in legatura cu incarcatura navei si locul de destinatie, sa faca demersuri pentru facilitarea intrarii, stationarii si plecarii navei din port;
    - fara a aduce atingere competentei autoritatilor statului de resedinta, sa ia masurile necesare pentru solutionarea neintelegerilor dintre comandant si orice membru al echipajului, inclusiv cele referitoare la conditiile de munca pe nava, in masura in care legislatia statului trimitator prevede aceasta;
    - sa ia masuri pentru spitalizarea si pentru repatrierea capitanului sau a oricarui membru al echipajului navei;
    - sa primeasca, sa intocmeasca, sa inregistreze sau sa certifice orice declaratie sau document prevazut de legislatia statului trimitator in privinta navelor;
    - sa elibereze certificate provizorii care dau dreptul navei achizitionate sau construite sa navigheze sub pavilionul statului trimitator, in conformitate cu legislatia acestui stat.
    5. In cazul in care instantele judecatoresti sau alte autoritati competente ale statului de resedinta intentioneaza sa ia masuri de constrangere sau sa efectueze acte de urmarire penala la bordul navei statului trimitator, autoritatile competente ale statului de resedinta il vor instiinta pe functionarul consular. Aceasta instiintare va fi facuta inainte de luarea unor asemenea masuri, astfel incat functionarul consular sa poata fi prezent la efectuarea acestora. Daca functionarul consular nu a fost de fata, autoritatile competente ale statului de resedinta ii vor prezenta, la cerere, o informare completa in legatura cu cele petrecute.
    Functionarul consular va fi instiintat, in prealabil, si in cazul in care capitanul sau un membru al echipajului navei urmeaza sa fie interogat pe uscat de catre autoritatile competente ale statului de resedinta.
    Prevederile acestui alineat nu se aplica in ceea ce priveste controlul vamal, sanitar sau al documentelor de trecere a frontierei, precum si in privinta oricaror actiuni intreprinse la cererea sau cu acordul capitanului navei.
    6. Autoritatile statului de resedinta il vor informa, in cel mai scurt timp, pe functionarul consular daca o nava a statului trimitator a esuat sau a naufragiat, a suferit orice alta avarie in limitele apelor teritoriale ale statului de resedinta sau daca un obiect, facand parte din incarcatura navei avariate, proprietate a unui cetatean al statului trimitator, a fost gasit pe tarm sau in apropierea coastei statului de resedinta ori a fost adus in portul acestui stat. De asemenea, ele vor comunica functionarului consular masurile luate pentru salvarea membrilor echipajului si a pasagerilor, incarcaturii si a altor bunuri aflate la bordul navei sau care au apartinut navei, ori au facut parte din incarcatura acesteia si au fost separate de ea.
    7. Functionarul consular poate acorda orice asistenta unei asemenea nave, membrilor echipajului si pasagerilor; in acest scop, el se poate adresa autoritatilor competente ale statului de resedinta, care vor acorda sprijinul necesar.
    Functionarul consular poate sa intreprinda masuri pentru repararea navei sau se poate adresa autoritatilor competente ale statului de resedinta cu rugamintea de a-l sprijini in realizarea acestora sau ca ele sa intreprinda ori sa continue asemenea masuri.
    8. Daca nava avariata sau orice obiect care a apartinut unei asemenea nave au fost gasite in apropierea sau pe coasta statului de resedinta si au fost aduse in portul acestui stat si capitanul navei, proprietarul ei sau imputernicitul acestuia ori societatile de asigurare corespunzatoare nu au posibilitatea de a intreprinde masuri pentru pastrarea sau dispunerea de o asemenea nava sau de obiectul gasit, functionarul consular este considerat imputernicit sa intreprinda, in numele proprietarului navei, asemenea masuri pe care le-ar fi putut intreprinde insusi proprietarul. Aceste prevederi se aplica in mod corespunzator oricarui obiect care face parte din incarcatura navei si este proprietatea unui cetatean al statului trimitator.
    9. Daca orice obiect, care face parte din incarcatura navei avariate a unui stat tert si este proprietatea unui cetatean al statului trimitator, este gasit pe tarm sau in apropierea tarmului statului de resedinta si capitanul navei, proprietarul obiectului, imputernicitul sau societatile de asigurare corespunzatoare nu pot intreprinde masuri pentru conservarea sau instrainarea unui asemenea obiect, functionarul consular este considerat imputernicit sa ia, in numele proprietarului, asemenea masuri pe care le-ar fi putut lua insusi proprietarul.
    Art. 23
    Functii in materie de navigatie aeriana
    Prevederile art. 22 al prezentei conventii se aplica, in mod corespunzator, si navigatiei aeriene, fara a aduce atingere altor intelegeri in vigoare intre cele doua state.
    Art. 24
    Alte functii consulare
    Functionarul consular poate indeplini si alte functii consulare incredintate de statul trimitator, neprevazute in prezenta conventie, daca statul de resedinta, care trebuie sa fie informat despre aceasta, permite indeplinirea lor sau nu are obiectii.

    CAP. 3
    Privilegii si imunitati

    Art. 25
    Protectia activitatii postului consular
    Statul de resedinta ia toate masurile necesare pentru asigurarea conditiilor de functionare normala a postului consular, de exercitare a functiilor de catre membrii personalului consular, precum si pentru asigurarea imunitatilor si privilegiilor prevazute in prezenta conventie.
    Art. 26
    Folosirea drapelului national si a stemei
    1. Scutul cu stema tarii statului trimitator si inscriptia cu denumirea postului consular, in limba statului trimitator si a statului de resedinta, pot fi fixate pe cladirea postului consular si pe resedinta sefului postului consular.
    2. Drapelul statului trimitator poate fi arborat pe cladirea postului consular, la resedinta sefului postului consular si, de asemenea, pe mijloacele de transport folosite de seful postului consular pentru indeplinirea functiilor oficiale.
    3. Exercitarea drepturilor prevazute in prezentul articol se face in conformitate cu legile, reglementarile si uzantele statului de resedinta.
    Art. 27
    Procurarea de localuri
    1. Statul trimitator poate dobandi in statul de resedinta, in proprietate sau cu chirie, in forma si in conditiile stabilite de legile statului de resedinta, terenuri, cladiri sau parti din cladiri, poate sa construiasca cladiri si sa amenajeze terenurile necesare pentru amplasarea localurilor consulare, precum si a locuintelor membrilor postului consular.
    2. Statul de resedinta va sprijini statul trimitator in obtinerea terenurilor, localurilor sau a partilor din localuri pentru scopurile prevazute la alin. 1 al prezentului articol.
    3. Prevederile acestui articol nu scutesc statul trimitator de obligatia respectarii legilor si regulamentelor statului de resedinta, referitoare la sistematizare, aplicabile in zona unde sunt situate terenurile, cladirile sau partile din cladirile respective.
    Art. 28
    Inviolabilitatea personala
    1. Functionarii consulari si membrii lor de familie, care gospodaresc impreuna cu acestia, se bucura de inviolabilitatea personala. Ei nu vor fi supusi arestului sau retinerii sub nici o forma.
    Aceste prevederi nu se aplica persoanelor mentionate in art. 45 din prezenta conventie.
    2. Statul de resedinta este obligat sa-i trateze cu respectul cuvenit pe functionarii consulari, angajatii consulari si membrii lor de familie care gospodaresc impreuna cu acestia si sa intreprinda masurile corespunzatoare pentru a preveni orice atingere adusa persoanei, libertatii sau demnitatii acestora.
    Art. 29
    Inviolabilitatea localurilor consulare si a resedintei sefului postului consular
    1. Localurile consulare si resedinta sefului postului consular sunt inviolabile.
    2. Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in localurile consulare fara acordul sefului postului consular ori al sefului misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta sau al unei persoane desemnate de catre unul dintre acestia.
    Aceste prevederi se extind si la resedinta sefului postului consular.
    3. Statul de resedinta ia masurile necesare pentru a asigura protectia localurilor consulare, pentru a opri intrarea fortata in acestea, precum si pentru a impiedica orice actiune care le-ar deteriora sau ar aduce atingere demnitatii postului consular.
    4. Bunurile folosite exclusiv de postul consular, inclusiv mijloacele sale de transport, indiferent in a cui proprietate se afla, nu sunt supuse rechizitiei, confiscarii sau altor masuri care ar impiedica activitatea normala a postului consular; mijloacele de transport aflate in afara postului consular nu pot fi supuse perchezitiei din partea autoritatilor statului de resedinta, fara acordul sefului postului consular sau al sefului misiunii diplomatice a statului trimitator.
    Art. 30
    Scutirea statului trimitator de impozite si taxe
    Statul trimitator este scutit in statul de resedinta de orice impozite si taxe, nationale sau locale, pentru:
    - terenurile, cladirile si partile din cladiri, care sunt proprietatea statului trimitator sau sunt inchiriate de el sau in numele sau si care sunt folosite pentru indeplinirea activitatii consulare ori ca locuinte pentru functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu, cu exceptia platilor pentru serviciile prestate;
    - actele si documentele necesare pentru dobandirea unor astfel de imobile, daca statul trimitator le procura exclusiv pentru scopuri consulare;
    - mijloacele de transport si orice bunuri mobile, care sunt proprietatea sau se afla in folosinta statului trimitator si sunt utilizate in scopuri exclusiv consulare.
    Art. 31
    Inviolabilitatea arhivelor consulare
    Arhivele consulare sunt inviolabile in orice moment si indiferent in ce loc s-ar afla.
    Art. 32
    Libertatea de comunicare
    1. Postul consular are dreptul sa comunice cu guvernul statului trimitator, cu misiunile diplomatice si cu posturile consulare ale acestuia, situate in statul de resedinta sau in alte state.
    Statul de resedinta asigura, in acest scop, conditiile necesare.
    Postul consular poate folosi toate mijloacele obisnuite de comunicare, cifrul, curierii diplomatici si consulari, valizele diplomatice si consulare.
    2. La folosirea mijloacelor obisnuite de legatura, postului consular i se aplica aceleasi tarife ca si misiunii diplomatice.
    Postul consular poate instala si utiliza o statie de radioemisie numai cu acordul statului de resedinta.
    3. Corespondenta oficiala a postului consular, indiferent de mijloacele de comunicare folosite, valizele consulare, prevazute cu semne exterioare vizibile ce indica caracterul lor oficial, sunt inviolabile; ele nu pot fi supuse controlului si nu pot fi retinute de autoritatile statului de resedinta.
    4. Curier consular poate fi numai un cetatean al statului trimitator, care insa sa nu aiba domiciliul permanent in statul de resedinta. Statul de resedinta asigura curierului consular conditiile pentru indeplinirea obligatiilor sale si pentru a se bucura de aceleasi drepturi, privilegii si imunitati ca si curierii diplomatici.
    5. Valiza consulara poate fi incredintata comandantului navei sau aeronavei statutul trimitator. Acesta trebuie sa aiba un document oficial care sa indice numarul coletelor din care se compune valiza consulara; el insa nu este considerat curier consular. Functionarul consular poate sa preia valiza consulara direct si nestanjenit de la comandantul navei sau al aeronavei, precum si sa-i predea o asemenea valiza.
    Art. 33
    Libertatea de deplasare
    Functionarul consular, angajatul consular si membrii personalului de serviciu au dreptul sa se deplaseze liber pe teritoriul statului de resedinta, cu exceptia zonelor in care accesul strainilor este interzis sau limitat.
    Art. 34
    Taxe consulare si impozite
    1. Postul consular poate percepe taxe consulare pe teritoriul statului de resedinta, in conformitate cu legile si reglementarile statului trimitator.
    2. Taxele percepute sunt scutite in statul de resedinta de orice impozite.
    Art. 35
    Imunitatea de jurisdictie a functionarului consular
    1. Functionarul consular se bucura de imunitatea de jurisdictie penala a statului de resedinta. El se bucura, de asemenea, de imunitatea de jurisdictie civila si administrativa a acestuia, cu exceptia:
    - actiunilor reale privind un imobil particular, situat pe teritoriul statului de resedinta, afara de cazul in care functionarul consular nu il poseda in contul statului trimitator pentru realizarea scopurilor postului consular;
    - actiunilor privind o succesiune, in care functionarul consular figureaza ca executor testamentar, administrator, mostenitor sau legatar si nu in numele statului trimitator;
    - actiunilor care rezulta din incheierea unui contract de catre un functionar consular, pe care acesta nu l-a incheiat, in mod expres sau implicit, in calitatea sa de mandatar al statului trimitator;
    - actiunilor intentate de un tert pentru pagube rezultate dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de un vehicul.
    2. Fata de functionarul consular nu poate fi luata nici o masura de executare, in afara de cazurile prevazute la alin. 1 din prezentul articol si numai daca executarea poate avea loc fara a se aduce atingere inviolabilitatii persoanei sau locuintei sale.
    Art. 36
    Imunitatea de jurisdictie a angajatului consular
    Angajatul consular beneficiaza de imunitatea de jurisdictie in materie penala, civila si administrativa a statului de resedinta numai pentru actele indeplinite in exercitarea functiilor sale oficiale.
    Aceste prevederi nu se aplica persoanelor mentionate la art. 45 din prezenta conventie.
    Art. 37
    Imunitatea de jurisdictie a membrilor personalului de serviciu
    Membrii personalului de serviciu beneficiaza de imunitatea de jurisdictie penala, civila si administrativa a statului de resedinta numai pentru actele indeplinite in exercitarea atributiilor lor de serviciu.
    Aceste prevederi nu se aplica persoanelor mentionate la art. 45 din prezenta conventie.
    Art. 38
    Imunitatea de jurisdictie a membrilor de familie
    Imunitatile prevazute la art. 35, 36 si 37 din prezenta conventie pentru functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu se extind, in mod corespunzator, in ceea ce priveste pe membrii lor de familie, care gospodaresc impreuna cu acestia.
    Art. 39
    Depunerea de marturie
    1. Autoritatile statului de resedinta pot solicita functionarilor consulari, angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu sa depuna marturie in cauzele penale sau administrative.
    Functionarii consulari pot refuza depunerea de marturie in fata instantelor judecatoresti si a autoritatilor administrative, fara ca pentru acesta sa se ia vreo masura coercitiva.
    2. Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu nu pot refuza depunerea de marturie, afara de cazul in care sunt intrebati in legatura cu fapte indeplinite in exercitarea obligatiilor lor de serviciu.
    3. Autoritatile care solicita o declaratie de la membrii personalului consular trebuie sa se abtina de a interveni in probleme care privesc activitatea oficiala a acestora. O asemenea declaratie, acolo unde este posibil si daca exista deja consimtamantul functionarului consular, poate fi luata, in scris sau oral, la postul consular sau la domiciliul membrilor personalului consular, in asa fel incat sa nu fie impiedicata, in nici un fel, indeplinirea sarcinilor oficiale ale acestor persoane.
    4. Functionarul consular, care a consimtit sa depuna marturie, are dreptul ca in locul juramantului obligatoriu sa dea o declaratie solemna.
    Art. 40
    Scutirea de prestatii personale si de alte obligatii
    Functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu, precum si membrii lor de familie, care gospodaresc impreuna cu acestia, sunt scutiti in statul de resedinta de orice prestatii obligatorii.
    Prevederile acestui articol nu se aplica persoanelor mentionate la art. 45 din prezenta conventie.
    Art. 41
    Scutirea membrilor postului consular de impozite si taxe
    1. Functionarii consulari si angajatii consulari, precum si membrii lor de familie care gospodaresc impreuna cu acestia sunt scutiti in statul de resedinta de orice impozite si taxe, nationale si locale.
    2. Scutirile prevazute la alin. 1 din prezentul articol nu se refera la:
    - impozitele indirecte, care sunt in mod normal cuprinse in pretul marfurilor si in tariful serviciilor;
    - impozitele si taxele asupra bunurilor imobile, proprietate personala, situate pe teritoriul statului de resedinta;
    - impozitele si taxele pentru succesiunile sau bunurile procurate in statul de resedinta, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 43 din prezenta conventie;
    - impozitele si taxele asupra veniturilor de orice natura, care isi au sursa in statul de resedinta, cu exceptia salariilor primite pentru activitatea lor oficiala;
    - impozitele si taxele pentru tranzactii si documente care se refera la aceste tranzactii, inclusiv taxe de orice fel impuse sau incasate pentru asemenea tranzactii;
    - taxele pentru serviciile prestate.
    3. Statul de resedinta scuteste personalul de serviciu de plata oricaror impozite pe salariile primite pentru activitatea lor oficiala.
    4. Functionarii consulari si angajatii consulari, care folosesc personal privat, a carui retributie nu este scutita in statul de resedinta de impozitul pe venit, trebuie sa respecte obligatiile pe care legile statului de resedinta le impun in materie de percepere a impozitului pe venit.
    5. Prevederile alin. 1 si 3 ale prezentului articol nu se aplica persoanelor mentionate la art. 45 din prezenta conventie.
    Art. 42
    Scutirea de control si de taxe vamale
    1. Statul de resedinta permite statului trimitator sa introduca si sa scoata, cu scutire de taxe si de control vamal, toate bunurile, inclusiv automobilele destinate folosintei postului consular, cu exceptia cheltuielilor de depozitare, transport si a cheltuielilor pentru servicii similare.
    2. Functionarul consular poate sa importe in statul de resedinta, fara control vamal si fara taxe si impozite vamale, si sa exporte bagajele sale, lucrurile personale si alte obiecte, inclusiv automobile, care sunt afectate folosintei sale sau a membrilor familiei sale cu care gospodareste impreuna.
    3. Angajatii consulari sau membrii personalului de serviciu beneficiaza de drepturile prevazute la alin. 2 al prezentului articol numai pentru obiectele importate cu ocazia primei lor instalari.
    4. Prezentul articol nu poate fi interpretat in sensul ca ar permite importul in statul de resedinta sau exportul din acesta al bunurilor care sunt interzise importului sau exportului de catre legile statului de resedinta.
    5. Bagajele personale ale functionarilor consulari nu sunt supuse controlului vamal; acestea pot fi controlate numai daca exista motive serioase sa se creada ca ele contin alte bunuri decat cele prevazute la alin. 2 al prezentului articol sau bunuri interzise la import sau export, ori care sunt supuse unor masuri de carantina, conform legilor si reglementarilor statului de resedinta. Intr-un asemenea caz, controlul poate avea loc numai in prezenta functionarului consular sau a unui membru al familiei sale. Daca functionarul consular refuza sa supuna controlului bagajele sale, acestea se retrimit la origine.
    Art. 43
    Succesiunea unui membru al postului consular sau a unui membru al familiei sale
    In cazul decesului unui membru al postului consular sau al unui membru al familiei acestuia care gospodareste impreuna cu acesta, statul de resedinta:
    - permite transferarea bunurilor mobile ale defunctului, cu exceptia celor care au fost dobandite in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii la export in momentul decesului;
    - scuteste bunurile mobile succesorale de orice impozite si taxe, cu conditia ca aceste bunuri sa se fi gasit pe teritoriul statului de resedinta numai datorita prezentei defunctului in calitate de membru al personalului consular.
    Art. 44
    Renuntarea la imunitati
    1. Statul trimitator poate renunta la imunitatea de jurisdictie a unui membru al personalului consular si a membrilor sai de familie care gospodaresc impreuna cu acesta. In toate cazurile, renuntarea trebuie sa fie expresa si facuta in forma scrisa. Renuntarea la imunitatea de jurisdictie pentru o actiune civila nu inseamna renuntarea la imunitatea privind executarea hotararii, pentru care se cere o renuntare expresa.
    2. Daca functionarul consular sau o alta persoana care beneficiaza de imunitatea de jurisdictie a statului de resedinta, conform art. 35, 36, 37 si 38 din prezenta conventie, intenteaza o actiune, acestia nu mai pot invoca imunitatea de jurisdictie fata de nici o cerere reconventionala, direct legata de cererea principala.
    Art. 45
    Exceptii de la privilegii si imunitati
    Privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie, cu exceptia alin. 2 al art. 39 si cu exceptia art. 43, nu se aplica membrilor postului consular si membrilor de familie ai acestora care gospodaresc impreuna cu acestia, daca sunt cetateni ai statului de resedinta sau domiciliaza in acest stat.
    Art. 46
    Inceputul si incetarea privilegiilor si imunitatilor consulare
    1. Functionarul consular, angajatul consular sau membrii personalului de serviciu beneficiaza de privilegiile si imunitatile prevazute de prezenta conventie de la data intrarii lor pe teritoriul statului de resedinta, pentru a ajunge la post, iar daca se gasesc deja pe acest teritoriu, din momentul intrarii lor in functie la postul consular.
    2. Membrii de familie ai sefului postului consular si ai membrilor personalului consular, care gospodaresc impreuna cu ei, beneficiaza de privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie, incepand cu una dintre datele urmatoare: aceea de cand membrul respectiv al personalului consular se bucura de privilegii si imunitati conform alin. 1 al prezentului articol; aceea a intrarii lor pe teritoriul statului de resedinta sau aceea la care ei au devenit membri ai acestei familii.
    3. Cand functiile unui membru al personalului consular inceteaza, privilegiile si imunitatile sale, precum si acelea ale membrilor familiei sale care gospodaresc impreuna cu el, inceteaza, in mod normal, in momentul in care persoana in cauza paraseste teritoriul statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil care i-a fost acordat in acest scop.
    4. Imunitatile si privilegiile membrilor familiei sefului postului consular sau ale membrilor de familie ai membrilor personalului consular inceteaza din momentul cand ei au incetat sa mai aiba aceasta calitate. Cu toate acestea, daca persoanele respective trebuie sa paraseasca teritoriul statului de resedinta intr-un termen rezonabil, ele se bucura de imunitati si privilegii pana la iesirea lor din acest stat.
    5. Totusi, in ceea ce priveste actele savarsite de functionarii consulari sau de angajatii consulari in exercitarea functiilor lor, imunitatea de jurisdictie subzista fara limita de durata.
    6. In caz de deces al sefului postului consular sau al unui membru al personalului consular, membrii familiei sale care gospodareau impreuna cu acestia continua sa se bucure de privilegiile si imunitatile de care beneficiaza, pana la una dintre datele urmatoare: aceea la care ei parasesc teritoriul statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil care le va fi fost acordat in acest scop.
    Art. 47
    Asigurarea pentru pagubele cauzate tertilor
    Beneficiarii de imunitati si privilegii, potrivit prezentei conventii, sunt obligati sa respecte prevederile legilor si reglementarilor statului de resedinta referitoare la asigurarea pentru pagubele cauzate tertilor, ca urmare a folosirii oricarui mijloc de transport terestru, naval sau aerian.
    Art. 48
    Indeplinirea functiilor consulare de catre un membru al personalului diplomatic
    Indeplinirea functiilor consulare de catre un membru al personalului diplomatic al misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta nu aduce atingere, in nici un fel, imunitatilor si privilegiilor sale diplomatice, chiar daca exercita functii consulare cu titlu temporar.
    Art. 49
    Respectarea legilor si reglementarilor statului de resedinta
    1. Fara a aduce atingere privilegiilor si imunitatilor prevazute in prezenta conventie, persoanele beneficiare de aceste imunitati si privilegii au obligatia de a respecta legile si reglementarile statului de resedinta si de a nu se amesteca in treburile interne ale acestui stat.
    2. Imunitatile, privilegiile si facilitatile prevazute pentru functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu vor fi folosite exclusiv pentru indeplinirea functiilor lor oficiale.
    3. Localurile consulare vor fi folosite numai pentru scopuri consulare.
    Art. 50
    Numirea consulilor onorifici
    Numirea consulilor onorifici se face de catre fiecare stat potrivit legislatiei sale si in conformitate cu prevederile articolelor corespunzatoare ale Conventiei cu privire la relatiile consulare, de la Viena, din anul 1963.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 51
    Ratificarea, intrarea in vigoare si incetarea efectelor
    1. Prezenta conventie este supusa ratificarii si intra in vigoare in a 30-a zi dupa efectuarea schimbului instrumentelor de ratificare.
    2. Prezenta conventie ramane in vigoare pana la expirarea termenului de 6 luni, calculat de la data cand una dintre parti informeaza, in forma scrisa, cealalta parte despre intentia de a o denunta.
    Incheiata la Bucuresti la 16 noiembrie 1994, in doua exemplare originale, fiecare in limbile: romana, turkmena si rusa, textele avand aceeasi valoare.
    In caz de divergenta de interpretare intre textul in limba romana si cel in limba turkmena, va prevala textul in limba rusa.

                        Pentru
                        Romania,
                        Teodor Viorel Melescanu,
                        ministru de stat,
                        ministrul afacerilor externe

                        Pentru
                        Turkmenistan,
                        Sihmuradov Boris Orazovici,
                        vicepresedinte
                        al Cabinetului de Ministri



SmartCity5

COMENTARII la Legea 87/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 87 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu