E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 85 din 25 mai 1999

privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Regatul Olandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si a protocolului anexat, semnate la Haga la 5 martie 1998

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 251 din  2 iunie 1999


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Regatul Olandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si protocolul anexat, semnate la Haga la 5 martie 1998.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 22 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 aprilie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             PAULA IVANESCU

                                CONVENTIE
intre Romania si Regatul Olandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Romania si Regatul Olandei, dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice prin incheierea intre cele doua state a unei conventii pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    CAP. 1
    Scopul conventiei

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se va aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite in numele unui stat contractant sau al subdiviziunilor sale politice, al unitatilor administrativ-teritoriale ori al autoritatilor locale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit ori de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, impozitele pe sumele totale reprezentand salarii platite de intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezenta conventie sunt, in special:
    a) in Olanda:
    - impozitul pe venit (de inkomstenbelasting);
    - impozitul pe salarii (de loonbelasting);
    - impozitul pe societate (de vennootschapsbelasting), incluzand actiunile guvernamentale in profiturile nete ale exploatarilor resurselor naturale stabilite conform Legii mineritului din 1810 (Mijnwet) referitoare la concesionarile realizate incepand din 1967 sau conform Legii din 1965 referitoare la extractia miniera in zona platformei continentale a Olandei (Mijnwet Continental Plat, 1965);
    - impozitul pe dividende (de dividendbelasting);
    - impozitul pe capital (de vermogensbelasting),
    denumite in continuare impozit olandez;
    b) in Romania:
    - impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    - impozitul pe profit;
    - impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    - impozitul pe venitul agricol;
    - impozitul pe dividende,
    denumite in continuare impozit roman.
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare care sunt stabilite dupa data semnarii acesteia, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.

    CAP. 2
    Definitii

    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresia un stat contractant inseamna Regatul Olandei (Olanda) sau Romania, dupa cum cere contextul; expresia state contractante inseamna Regatul Olandei (Olanda) si Romania;
    b) termenul Olanda inseamna partea din Regatul Olandei care este situata in Europa, inclusiv marea sa teritoriala si orice zona situata in afara apelor teritoriale asupra carora Olanda, in conformitate cu legislatia internationala, exercita jurisdictie sau drepturi suverane in legatura cu fundul marii, subsolul si apele supraiacente si cu resursele naturale ale acestora;
    c) termenul Romania inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii teritoriale asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua, platoul continental si zonele economice exclusive asupra carora Romania isi exercita jurisdictia, respectiv drepturile suverane, in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta asociere de persoane;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata persoana juridica in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, aeronava sau vehicul feroviar exploatat de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului in care nava, aeronava sau vehiculul feroviar este exploatat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    h) termenul national inseamna:
    (i) in Olanda, orice persoana fizica avand nationalitatea Olandei, orice persoana juridica, parteneriat sau asociere avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Olanda;
    (ii) in Romania, orice persoana fizica avand cetatenia Romaniei, orice persoana juridica, asociere de persoane si orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania;
    i) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Olanda, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Romania, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestei conventii de catre un stat contractant, la o anumita data, orice termen care nu este definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are la acea data, in baza legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica, si orice interpretare data conform legislatiei fiscale aplicabile a acelui stat prevaleaza fata de intelesul care este atribuit acestui termen de alte legi ale acelui stat.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat, este supusa impunerii in acel stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara si include, de asemenea, acel stat si orice subdiviziune politica, unitate administrativ-teritoriala sau autoritate locala a acestuia. Totusi aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impozitarii in acel stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse sau capital situat in acel stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta numai a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta numai a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care se afla locul conducerii sale efective.
    4. Un fond de pensii recunoscut in acest fel intr-un stat contractant si al carui venit este scutit in general de impozit in acel stat va fi considerat rezident al acelui stat. Prin fond de pensii recunoscut al unui stat contractant se va intelege orice fond de pensii recunoscut si controlat in conformitate cu prevederile legale ale acelui stat.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea.
    2. Expresia sediu permanent include, indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier; si
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau un proiect de instalare constituie un sediu permanent numai atunci cand acesta dureaza mai mult de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, care sunt expuse in cadrul unui targ comercial sau al unei expozitii si care sunt vandute de intreprindere la inchiderea targului sau a expozitiei mentionate;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    d) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori al colectarii de informatii sau al difuzarii de informatii ori pentru marketing, cu un caracter preparatoriu sau auxiliar pentru intreprindere;
    f) facilitarea incheierii (inclusiv numai semnarea) contractelor referitoare la imprumuturi, la livrarea de bunuri sau de marfuri ori la servicii tehnice, care sunt similare cu activitatile reprezentantelor din Romania;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul desfasurarii de catre intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    h) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - g), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - actioneaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in privinta oricaror activitati pe care acea persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul in care activitatile acelei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau prin orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.

    CAP. 3
    Impunerea veniturilor

    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la plati variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, a izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele si vehiculele feroviare nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenite din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare, utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie, in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acel sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprinderea al carei sediu permanent este.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul in care exista motive temeinice si suficiente de a se proceda altfel.
    7. Atunci cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, atunci acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    3. In sensul prezentului articol, profiturile obtinute din exploatarea navelor, aeronavelor si a vehiculelor feroviare in trafic international includ profiturile obtinute din inchirierea pe baza nuda a navelor, aeronavelor si a vehiculelor feroviare, daca acestea sunt exploatate in trafic international si daca asemenea profituri obtinute din inchiriere sunt legate de profiturile descrise la paragraful 1.
    4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Atunci cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, controlul ori la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi a celuilalt stat contractant
    si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta. Totusi simplul fapt ca intreprinderile asociate au incheiat acorduri, cum ar fi acorduri de impartire a costurilor sau acorduri generale de servicii pentru sau bazate pe impartirea cheltuielilor de conducere, a cheltuielilor generale de administrare, a cheltuielilor tehnice si comerciale, a cheltuielilor de cercetare si dezvoltare si a altor cheltuieli similare, nu constituie prin el insusi o conditie in intelesul propozitiei precedente.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse si in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, in conformitate cu legislatia acelui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dividendelor este un rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 0% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate (alta decat un parteneriat) care detine in mod direct cel putin 25% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 5% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate (alta decat un parteneriat) care detine in mod direct cel putin 10% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    c) 15% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de aplicare a prevederilor paragrafului 2.
    4. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenite din actiuni si din drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea platitoare de dividende.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acel celalalt stat si nici nu poate sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenite din acel celalalt stat.
    7. Prevederile subparagrafelor a) si b) ale paragrafului 2 nu se aplica daca scopul principal sau unul dintre principalele scopuri ale relatiei care a fost aranjata sau care este mentinuta intre cele doua societati este de a obtine avantaje de pe urma prevederilor acestor subparagrafe. In situatia in care un stat contractant intentioneaza sa aplice prevederile acestui paragraf, autoritatea sa competenta se va consulta inainte cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse si in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat, dar, daca beneficiarul efectiv al dobanzii este un rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a dobanzii.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant, care este beneficiarul efectiv al acestora, vor fi impuse numai in acel celalalt stat contractant, daca este indeplinita una dintre urmatoarele conditii:
    (i) platitorul sau primitorul dobanzilor este insusi guvernul unui stat contractant, o institutie publica, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia ori banca centrala a unui stat contractant;
    (ii) dobanda este platita in legatura cu un imprumut acordat, aprobat, garantat sau asigurat de guvernul unui stat contractant, de banca centrala a unui stat contractant sau de orice agentie ori institutie (inclusiv institutie financiara) detinuta sau controlata de guvernul unui stat contractant:
    (iii) dobanda este platita in legatura cu un imprumut acordat de o banca sau de orice alta institutie financiara (inclusiv o societate de asigurare);
    (iv) dobanda este platita in legatura cu un imprumut acordat pentru o perioada mai mare de 2 ani;
    (v) dobanda este platita in legatura cu vanzarea pe credit a unui echipament industrial, comercial sau stiintific.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de aplicare a prevederilor paragrafelor 2 si 3.
    5. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare si de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    6. Prevederile paragrafelor 1 - 3 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    7. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    8. Atunci cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenite dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi impuse si in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat, dar, daca beneficiarul efectiv al redeventelor este un rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a redeventelor.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de aplicare a prevederilor paragrafului 2.
    4. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice fel primite pentru folosirea sau dreptul de a folosi orice drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf sau filmelor, inregistrarilor pe banda ori asupra altor modalitati de transmitere folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune ori asupra altor modalitati de transmisie, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie ori pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice drept de autor asupra programelor de computer ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant atunci cand platitorul este un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Atunci cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Castigurile provenite din instrainarea proprietatilor mobiliare care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau al proprietatilor mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenite din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenite din instrainarea navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare exploatate in trafic international ori a proprietatilor mobiliare necesare pentru exploatarea acestor nave, aeronave sau vehicule feroviare sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii. In sensul acestui paragraf se vor aplica prevederile paragrafului 2 al art. 8.
    4. Castigurile provenite din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1 - 3, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    5. Prevederile paragrafului 4 nu vor afecta dreptul fiecarui stat contractant de a percepe, potrivit legislatiei proprii, un impozit pe castigurile provenite din instrainarea actiunilor sau a drepturilor de folosinta intr-o societate al carei capital este, in intregime sau in parte, impartit in actiuni si care, potrivit legislatiei acelui stat, este rezidenta a acelui stat, atunci cand aceste castiguri sunt realizate de o persoana fizica rezidenta a celuilalt stat contractant si care a fost rezidenta a primului stat mentionat, in cursul ultimilor 10 ani anteriori instrainarii actiunilor sau drepturilor de folosinta.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de o persoana fizica, care este un rezident al unui stat contractant, din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acel stat, daca aceasta nu dispune in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19 si 20, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul fiscal vizat;
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave sau al unui vehicul feroviar exploatat in trafic international sunt impozabile numai in acel an.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile sau alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitate de membru al consiliului de administratie, de director ("bestuurder") sau de comisar ("commissaris") al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori de interpret muzical sau de sportiv, din activitatile lui personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Atunci cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile prezentate in paragraful 1 vor fi scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati, daca vizita artistilor de spectacol, a muzicienilor sau a sportivilor in acel stat este subventionata, in intregime sau aproape in intregime, din fonduri publice ale celuilalt stat contractant, ale subdiviziunii politice, unitatii administrativ-teritoriale sau ale autoritatii locale a acestuia ori daca aceste activitati sunt desfasurate in cadrul unor acorduri culturale sau sportive incheiate intre statele contractante.
    Art. 18
    Pensii, anuitati si plati de asigurari sociale
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut si orice anuitate vor fi impozabile numai in acel stat.
    2. Totusi, cand o asemenea remuneratie nu este periodica si este platita pentru munca salariata desfasurata in trecut in celalalt stat contractant sau cand in locul dreptului la anuitati este platita o suma fixa, aceasta remuneratie sau aceasta suma fixa poate fi impusa in statul contractant din care provine.
    3. Orice pensie si alta plata facuta potrivit prevederilor sistemului de asigurari sociale al unui stat contractant, unui rezident al celuilalt stat contractant, poate fi impusa in primul stat mentionat.
    4. Termenul anuitati inseamna o suma determinata, platibila in mod periodic, la scadente fixe, in timpul vietii sau in timpul unei perioade specificate ori determinabile, in virtutea unui angajament, cu obligatia de a face in schimb plati pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Salariile si alte remuneratii similare, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de o subdiviziune politica ori de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau subdiviziunii ori unitatii sau autoritatii respective, pot fi impuse in acel stat.
    b) Totusi aceste salarii si alte remuneratii similare sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat, iar persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de sau din fonduri create de un stat contractant sau de o subdiviziune politica ori de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau acelei subdiviziuni ori unitati sau autoritati pot fi impuse numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 15 - 18 se aplica salariilor si altor remuneratii similare, precum si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant sau de o subdiviziune politica ori de o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia.
    Art. 20
    Profesori si invatatori
    1. Sumele pe care le primeste pentru activitatea de predare sau de cercetare un profesor sau un invatator care este rezident al unui stat contractant si care este prezent in celalalt stat contractant, pentru o perioada maxima de 2 ani, in scopul predarii sau al cercetarii stiintifice la o universitate, la un colegiu sau la o alta institutie de predare sau de cercetare stiintifica din acel celalalt stat, sunt impozabile numai in primul stat mentionat.
    2. Acest articol nu se aplica veniturilor din cercetare, daca aceasta cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau grup de persoane.
    Art. 21
    Studenti
    Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student ori un practicant in domeniul afacerilor, care este sau a fost, imediat inaintea venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale, nu sunt impuse in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse situate in afara acelui stat.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente din prezenta conventie, sunt impozabile numai in acel stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica veniturilor, altele decat veniturile provenite din proprietatile imobiliare astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.

    CAP. 4
    Impunerea capitalului

    Art. 23
    Capitalul
    1. Capitalul reprezentat de proprietatile imobiliare la care se face referire in art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant si situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe pe care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente poate fi impus in acel celalalt stat.
    3. Capitalul constituit din nave, aeronave si vehicule feroviare exploatate in trafic international si din proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea nave, aeronave si vehicule feroviare este impozabil numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii. In sensul acestui paragraf se vor aplica prevederile paragrafului 2 al art. 8.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat.

    CAP. 5
    Eliminarea dublei impuneri

    Art. 24
    Eliminarea dublei impuneri
    1. Olanda, atunci cand percepe impozit de la rezidentii sai, poate include in baza asupra careia aceste impozite sunt percepute elemente de venit sau de capital care, potrivit prevederilor acestei conventii, pot fi impuse in Romania.
    2. Totusi, atunci cand un rezident al Olandei obtine elemente de venit care, potrivit prevederilor art. 6, art. 7, paragrafului 5 al art. 10, paragrafului 6 al art. 11, paragrafului 5 al art. 12, paragrafelor 1 si 2 ale art. 13, art. 14, paragrafului 1 al art. 15, paragrafului 3 al art. 18, paragrafelor 1 [subparagraful a)] si 2 [subparagraful a)] ale art. 19 si paragrafului 2 al art. 22 din prezenta conventie, pot fi impuse in Romania si sunt incluse in baza la care se face referire in paragraful 1, Olanda va scuti aceste elemente de venit prin acordarea unei reduceri din impozitul care i s-ar fi cuvenit. Aceasta reducere va fi calculata in conformitate cu prevederile legislatiei Olandei pentru evitarea dublei impuneri. In acest sens elementele de venit mentionate vor fi considerate ca fiind incluse in suma totala a elementelor de venit care sunt scutite de impozitul olandez potrivit acelor prevederi.
    3. In continuare, Olanda va acorda o deducere din impozitul olandez astfel calculat pentru elementele de venit sau de capital, care, potrivit prevederilor paragrafului 2 [subparagrafele b) si c)] al art. 10, paragrafului 2 al art. 11, paragrafului 2 al art. 12, paragrafului 5 al art. 13, art. 16, art. 17, paragrafului 2 al art. 18 si ale paragrafelor 1 si 2 ale art. 23 din prezenta conventie, pot fi impuse in Romania, cu conditia ca aceste elemente sa fie incluse in baza la care se face referire la paragraful 1. Suma acestei deduceri va fi egala cu impozitul platit in Romania asupra acelor elemente de venit sau de capital, dar nu va depasi suma reducerii care ar fi putut fi acordata, daca elementele de venit sau de capital astfel incluse ar fi fost singurele elemente de venit sau de capital care ar fi scutite de impozitul olandez, conform prevederilor legislatiei olandeze privind evitarea dublei impuneri.
    4. Independent de prevederile paragrafului 2, Olanda va acorda o deducere din impozitul olandez pentru impozitul platit in Romania pe elementele de venit care, potrivit prevederilor art. 7, paragrafului 5 al art. 10, paragrafului 6 al art. 11, paragrafului 5 al art. 12, art. 14 si ale paragrafului 2 al art. 22 din prezenta conventie, pot fi impuse in Romania, cu conditia ca aceste elemente sa fie incluse in baza la care se face referire in paragraful 1, daca si in masura in care Olanda, conform prevederilor legislatiei olandeze privind evitarea dublei impuneri, acorda deducerea din impozitul olandez a impozitului perceput intr-o alta tara asupra unor asemenea elemente de venit. Pentru calcularea acestei deduceri se vor aplica in mod corespunzator prevederile paragrafului 3.
    5. Romania va acorda, atunci cand un rezident al sau realizeaza venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, poate fi impozitat in Olanda:
    a) ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe venit platit in Olanda;
    b) ca o deducere din impozitul pe capitalul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe capital platit in Olanda.
    Totusi aceasta deducere nu va putea depasi, in nici un caz, acea parte a impozitului pe venit sau a impozitului pe capital, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului care poate fi impozitat in Olanda.

    CAP. 6
    Prevederi speciale

    Art. 25
    Activitati desfasurate in largul marii
    1. Prevederile acestui articol se vor aplica indiferent de orice alta prevedere a prezentei conventii. Totusi acest articol nu se va aplica in cazul in care activitatile desfasurate in largul marii de o persoana reprezinta pentru acea persoana un sediu permanent in conformitate cu prevederile art. 5 sau o baza fixa in conformitate cu prevederile art. 14.
    2. In acest articol, termenul activitati desfasurate in largul marii inseamna activitati care se desfasoara in largul marii in legatura cu explorarea sau exploatarea fundului marii, a subsolului marin si a resurselor naturale ale acestora, situate intr-un stat contractant.
    3. O intreprindere a unui stat contractant, care desfasoara activitati in largul marii in celalalt stat contractant, va fi considerata, sub rezerva paragrafului 4 al acestui articol, ca desfasoara in legatura cu acele activitati activitate de afaceri in acel stat printr-un sediu permanent situat acolo, in afara de cazul in care activitatile respective din largul marii sunt desfasurate in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 30 de zile in orice perioada de 12 luni.
    In sensul acestui paragraf:
    a) cand o intreprindere care desfasoara activitati in largul marii in celalalt stat contractant este asociata cu o alta intreprindere si aceasta cealalta intreprindere continua, ca parte a aceluiasi proiect, aceleasi activitati in largul marii, care sunt sau erau desfasurate de prima intreprindere mentionata, iar activitatile mentionate mai sus au fost desfasurate de ambele intreprinderi si, cand sunt luate impreuna, depasesc o perioada de 30 de zile, atunci fiecare intreprindere se va considera ca isi desfasoara activitatile pentru o perioada care depaseste 30 de zile intr-o perioada de 12 luni;
    b) o intreprindere va fi considerata ca asociata cu o alta intreprindere, daca una dintre ele detine direct sau indirect cel putin o treime din capitalul celeilalte intreprinderi sau daca o persoana detine direct sau indirect cel putin o treime din capitalul ambelor intreprinderi.
    4. Totusi, in sensul paragrafului 3 al acestui articol, expresia activitati desfasurate in largul marii va fi considerata ca nu include:
    a) una sau orice combinare a activitatilor mentionate la paragraful 4 al art. 5;
    b) remorcarea sau ancorajul navelor proiectate in principal pentru acel scop si orice alte activitati realizate de astfel de nave;
    c) transportul de marfuri sau de personal de catre nave sau aeronave in trafic international.
    5. O persoana fizica care este un rezident al unui stat contractant si care desfasoara activitati in largul marii in celalalt stat contractant, care constau in servicii profesionale sau alte activitati cu caracter independent, va fi considerata ca desfasoara acele activitati printr-o baza fixa in celalalt stat contractant, daca activitatile desfasurate in largul marii dureaza o perioada continua de 30 de zile sau mai mult.
    6. Salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru activitatea salariata legata de activitati desfasurate in largul marii printr-un sediu permanent situat in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat, in masura in care activitatea salariata este exercitata in zona largului marii in acel celalalt stat.
    7. Atunci cand se prezinta dovada ca a fost platit in Romania impozitul asupra elementelor de venit care pot fi impuse in Romania in conformitate cu prevederile art. 7 si 14, corelate cu paragrafele 3, 5 si 6 ale acestui articol, Olanda va acorda o reducere a impozitului sau, care va fi calculata in conformitate cu regulile mentionate la paragraful 2 al art. 24.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie, mai ales in ceea ce priveste rezidenta. Independent de prevederile art. 1, prevederile acestui paragraf se vor aplica, de asemenea, si persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat, care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant vreo deducere personala, inlesnire si reducere in ceea ce priveste impunerea pe considerente privind statutul civil sau responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9, paragrafului 8 al art. 11 sau ale paragrafului 7 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut ori controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    5. Independent de prevederile art. 2, prevederile prezentului articol se vor aplica impozitelor de orice fel si de orice natura.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acelor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu conventia. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau a aplicarii conventiei. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare in vederea aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea ori urmarirea impozitelor sau cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu de fabricatie ori comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Nici o prevedere a prezentei conventii nu va afecta privilegiile fiscale ale membrilor misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in ceea ce priveste regulile generale ale dreptului international sau prevederile unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Extinderea teritoriala
    1. Prezenta conventie poate fi extinsa, in totalitate sau cu modificarile necesare, asupra Antilelor Olandeze sau Aruba, daca unul sau ambele state stabilesc impozite cu caracter substantial similar acelora asupra carora se aplica conventia. Orice asemenea extindere va avea efect de la acea data si va fi supusa unor atare modificari si conditii, inclusiv conditii ca denuntarea, dupa cum se poate specifica si conveni in notele care se schimba pe cai diplomatice.
    2. In afara de cazul in care se convine in alt mod, denuntarea conventiei nu va genera denuntarea oricarei extinderi teritoriale a conventiei asupra oricarui stat la care conventia a fost extinsa potrivit prevederilor acestui articol.

    CAP. 7
    Dispozitii finale

    Art. 31
    Intrarea in vigoare
    1. Statele contractante se vor informa reciproc in scris, pe cai diplomatice, in legatura cu indeplinirea procedurilor interne necesare pentru intrarea in vigoare a acestei conventii. Prezenta conventie va intra in vigoare in a 30-a zi de la data primirii ultimei informari si, ca urmare, va avea efect:
    a) in cazul Olandei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit si pe capital, pentru impozitele stabilite pentru orice an fiscal sau perioada care incepe, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare;
    b) in cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe capital, pentru impozitele stabilite pentru orice an sau perioade de impunere care incep, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare.
    2. Conventia dintre Regatul Olandei si Republica Socialista Romania pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bucuresti la 27 martie 1979, isi va inceta aplicabilitatea prin intrarea in vigoare a prezentei conventii. Totusi prevederile primei conventii mentionate vor continua sa aiba efect pentru anii fiscali si perioadele care expira inainte de data la care prevederile prezentei conventii vor fi aplicabile.
    Art. 32
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pana cand va fi denuntata de un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta conventia dupa o perioada de 5 ani de la data la care conventia a intrat in vigoare, cu conditia ca sa fie remisa, pe cai diplomatice, cu cel putin 6 luni inainte, o nota de denuntare. In aceasta situatie prezenta conventie va inceta sa aiba efect:
    a) in cazul Olandei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare mentionata; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit si pe capital, pentru impozitele stabilite pentru orice an fiscal sau perioada care incepe, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare mentionata;
    b) in cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare mentionata; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe capital, pentru impozitele stabilite pentru orice an de impunere sau perioada care incepe, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare mentionata.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Incheiata la Haga la 5 martie 1998, in doua exemplare originale, in limba engleza.

                           Pentru Romania,
                           Daniel Daianu,
                        ministrul finantelor

                       Pentru Regatul Olandei,
                            Gerrit Zalm,
                        ministrul finantelor

                              PROTOCOL

    La semnarea Conventiei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, incheiata intre Romania si Regatul Olandei, semnatarii au convenit ca urmatoarele prevederi vor face parte integranta din conventie.

    I. In ceea ce priveste aplicarea conventiei, expresia subdiviziune politica se refera la Olanda, iar expresia unitate administrativ-teritoriala se refera la Romania.
    II. La art. 4
    O persoana fizica care locuieste la bordul unei nave si care nu are un domiciliu efectiv in nici unul dintre statele contractante va fi considerata rezident al statului contractant in care se afla portul de inregistrare a navei.
    III. La art. 5, 6, 7, 13 si 25
    Se intelege ca drepturile de explorare si exploatare a resurselor naturale vor fi considerate proprietati imobiliare situate in statul contractant in care se afla fundul marii si subsolul de care sunt legate aceste drepturi si ca aceste drepturi de explorare si exploatare a resurselor naturale vor fi considerate ca apartinand proprietatii sediului permanent aflat in acest stat. De asemenea, se intelege ca drepturile mentionate mai sus cuprind drepturile de participare la activele care sunt produse ca urmare a unei astfel de explorari sau exploatari ori drepturile la beneficiile din activele care sunt produse ca urmare a unei astfel de explorari sau exploatari.
    IV. La art. 7
    In ceea ce priveste paragrafele 1 si 2 ale art. 7, cand o intreprindere a unui stat contractant vinde bunuri sau marfuri ori desfasoara activitati de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, profiturile acelui sediu permanent nu vor fi determinate pe baza venitului total al intreprinderii, ci pe baza acelei parti a venitului intreprinderii care este atribuibil activitatii prezente a sediului permanent pentru astfel de vanzari sau afaceri. In mod concret, in cazul contractelor de supraveghere, furnizare, instalare sau construire a echipamentelor industriale, comerciale sau stiintifice ori al incintelor sau al lucrarilor publice, cand o intreprindere are un sediu permanent, profiturile atribuibile unui astfel de sediu permanent nu vor fi determinate pe baza sumei totale a contractului, ci numai pe baza acelei parti a contractului care este efectiv desfasurata de sediul permanent in statul contractant in care se afla situat sediul permanent. Profiturile aferente acelei parti a contractului care este derulat de sediul conducerii intreprinderii vor fi impozabile numai in statul contractant al carui rezident este intreprinderea.
    V. La art. 7 si 14
    Sumele primite pentru servicii tehnice, inclusiv pentru studii sau expertize de natura stiintifica, geologica si tehnica ori pentru servicii de consultanta sau supraveghere vor fi considerate ca plati asupra carora se aplica prevederile art. 7 sau 14.
    VI. La art. 10
    Se intelege ca in cazul Olandei termenul dividende include venituri din obligatiuni cu drepturi de participare la profit.
    VII. La art. 10, 11 si 12
    Cand a fost perceput un impozit la sursa peste nivelul impozitului datorat potrivit prevederilor art. 10, 11 sau 12, cererile pentru restituirea impozitelor percepute in exces trebuie sa fie adresate autoritatii competente a statului care a perceput impozitul, intr-o perioada de 3 ani dupa expirarea anului calendaristic in care impozitul a fost perceput.
    VIII. La art. 10 si 13
    Se intelege ca venitul obtinut in legatura cu lichidarea (partiala) a unei intreprinderi sau cu achizitionarea propriilor actiuni de catre o societate este tratat ca un venit din actiuni si nu ca un castig de capital.
    IX. La art. 11
    Independent de prevederile paragrafului 2 al art. 11, daca si atata timp cat Olanda, conform legislatiei interne, nu percepe impozite prin retinere la sursa asupra dobanzilor platite unui rezident al celuilalt stat contractant, cota de impozit stabilita in paragraful 2 al art. 11 va fi redusa la zero.
    X. La art. 12
    Independent de prevederile paragrafului 2 al art. 12, daca si atata timp cat Olanda, conform legislatiei interne, nu percepe impozit prin retinere la sursa asupra redeventelor platite unui rezident al celuilalt stat contractant, cota de impozit stabilita in paragraful 2 al art. 12 va fi redusa la zero.
    XI. La art. 16
    Se intelege ca bestuurdes or commissaries ai intreprinderii olandeze inseamna persoanele care sunt desemnate ca atare de adunarea generala a actionarilor sau de orice alt organ competent al acelei intreprinderi si care sunt insarcinate cu conducerea generala a societatii si, respectiv, cu supravegherea acesteia.
    XII. La art. 18
    Independent de prevederile paragrafului 1 al art. 18 din conventie, Olanda poate aplica legislatia interna cu privire la platile la care se face referire la art. 18. Cand autoritatea competenta din Romania comunica autoritatii competente din Olanda ca, potrivit legislatiei din Romania, Romania poate impune asemenea plati, autoritatile competente vor determina prin acord reciproc daca si in ce conditii vor fi aplicate prevederile paragrafului 1 al art. 18.
    XIII. La art. 23
    1. Prevederile prezentei conventii referitoare la impunerea capitalului si la evitarea dublei impuneri asupra capitalului se vor aplica numai daca si atata timp cat ambele state contractante percep un impozit general pe capital.
    2. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc, in scris, asupra introducerii sau anularii impozitului general pe capital.
    XIV. La art. 24
    Se intelege ca pentru calculul reducerii mentionate in paragraful 3 al art. 24, elementele de capital la care se face referire in paragraful 1 al art. 23 vor fi luate in considerare in ceea ce priveste valoarea respectiva, redusa cu valoarea titlurilor de creanta, insotite de garantii ipotecare asupra acelui capital, si elementele de capital la care se face referire la paragraful 2 al art. 23 vor fi luate in considerare la valoarea respectiva, redusa cu valoarea creantelor apartinand sediului permanent sau bazei fixe.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezentul protocol.
    Incheiat la Haga la 5 martie 1998, in doua exemplare originale in limba engleza.

                             Pentru Romania,
                             Daniel Daianu,
                          ministrul finantelor

                         Pentru Regatul Olandei,
                              Gerrit Zalm,
                          ministrul finantelor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 85/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 85 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 85/1999
Decretul 316 1980
pentru ratificarea unor tratate internationale
- Actul constitutiv al Organizatiei Natiunilor Unite pentru Dezvoltare Industriala, adoptat la Viena la 8 aprilie 1979
- Acordul dintre Republica Socialista Romania si Comunitatea Economica Europeana privind comertul cu produse industriale, semnat la Bucuresti la 28 iulie 1980
- Acordul dintre Republica Socialista Romania si Comunitatea Economica Europeana privind crearea Comisiei mixte, semnat la Bucuresti la 28 iulie 1980
- Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste privind colaborarea in domeniile cercetarii proceselor generatoare de grindina si protectiei culturilor agricole impotriva caderilor de grindina in zona frontierei de stat romano-sovietice, semnat la Bucuresti la 7 decembrie 1979
- Acordul dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind promovarea si garantarea reciproca a investitiilor de capital si protocolul la acest acord, semnate la Bucuresti la 12 octombrie 1979, precum si schimbul de scrisori efectuat la aceeasi data
- Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Senegal privind promovarea si garantarea reciproca a investitiilor de capital, semnat la Bucuresti la 19 iunie 1980.
- Conventia dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Arabe Egipt pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 13 iulie 1979.
- Conventia dintre Republica Socialista Romania si Regatul Olandei pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale in materie de impozit pe venit si pe avere, semnata la Bucuresti la 27 martie 1979
- Acordul de colaborare culturala si stiintifica dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Statului Israel, semnat la Bucuresti la 17 septembrie 1979
- Conventia dintre Republica Socialista Romania si Regatul Belgiei privind recunoasterea si executarea hotaririlor judecatoresti in materia obligatiilor de intretinere, semnata la Bucuresti la 30 octombrie 1979
- Conventia dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Islamice Pakistan privind echivalarea certificatelor si a diplomelor de absolvire a invatamintului mediu, secundar si superior, precum si a diplomelor de acordare a titlurilor stiintifice, incheiata la Islamabad la 10 iulie 1978
- Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Democratice Sudan privind recunoasterea reciproca si echivalarea actelor de studii referitoare la absolvirea scolilor de nivel liceal, a diplomelor de invatamint superior si de conferire a titlurilor stiintifice, semnat la Bucuresti la 8 decembrie 1978
- Protocolul, incheiat la Bucuresti la 29 ianuarie 1979, dintre guvernele Republicii Socialiste Romania, Republicii Populare Bulgaria, Republicii Socialiste Cehoslovace, Republicii Socialiste Federative Iugoslavia, Republicii Populare Ungare si a Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste de modificare a articolului 17 al Conventiei privind pescuitul in apele Dunarii, semnata la Bucuresti la 29 ianuarie 1958
- Protocolul privind reglementarea trecerii frontierei de stat romano-bulgare in legatura cu exploatarea si intretinerea conductei pentru tranzitarea de gaze naturale din Uniunea Republicii Sovietice Socialiste in Republica Populara Bulgaria, semnat la Sofia la 6 martie 1980
- Protocolul aditional la Conventia dintre Republica Socialista Romania si Regatul Belgiei privind asistenta juridica in materie civila si comerciala, semnat la Bucuresti la 30 octombrie 1979
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu