Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3371 din 12.03.2013

privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 192 din 05 aprilie 2013



SmartCity1

În conformitate cu prevederile art. 64-68 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative,în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 2Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar în limbile minorităţilor naţionale, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 3Elevii aparţinând minorităţilor naţionale care învaţă în unităţi de învăţământ cu predare în limba română au dreptul să studieze în învăţământul primar limba maternă. Numărul de ore alocate este prevăzut în anexa nr. 3. Articolul 4Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de artă - muzică, prevăzut în anexa nr. 4. Articolul 5Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de artă - coregrafie, prevăzut în anexa nr. 5. Articolul 6Se aprobă Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat sportiv, prevăzut în anexa nr. 6. Articolul 7Planurile-cadru de învăţământ aprobate prin prezentul ordin se aplică începând cu anul şcolar 2013-2014 la clasa pregătitoare şi la clasa I, începând cu anul şcolar 2014-2015 la clasa a II-a, iar din anul 2015-2016 la clasele a III-a şi a IV-a. Articolul 8(1) În anul şcolar 2013-2014, la clasa a II-a se aplică Planul-cadru de învăţământ aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.686/2003*), iar la clasele a III-a şi a IV-a se aplică Planul-cadru de învăţământ aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.198/2004*).*) Ordinele ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 4.686/2003 şi nr. 5.198/2004 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) În anul şcolar 2014-2015, la clasele a III-a şi a IV-a se aplică Planul-cadru de învăţământ aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 5.198/2004. Articolul 9Se aprobă Metodologia privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar, prevăzută în anexa nr. 7. Articolul 10În conformitate cu art. 18 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial, liceal şi profesional includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparţinând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituţional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii. La solicitarea scrisă a elevului major, respectiv a părinţilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără disciplina religie. În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină. Articolul 11Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală resurse umane şi reţea şcolară naţională, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 12Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 13Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXA Nr. 1 PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 5 7 6 5 5
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 19 20 20 20 21
Curriculum la decizia şcolii (discipline opţionale) 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 19 20 20 20 21
Număr maxim de ore pe săptămână 20 21 21 21 22

1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. ANEXA Nr. 2 PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar în limbile minorităţilor naţionale

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 3 4 4 4 4
Limba şi literatura maternă1 5 7 6 5 5
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1

1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română, respectiv Comunicare în limba maternă. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului.

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 22 24 24 24 25
Curriculum la decizia şcolii (discipline opţionale) 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 22 24 24 24 25
Număr maxim de ore pe săptămână 23 25 25 25 26

ANEXA Nr. 3PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar pentru şcolile sau clasele cu elevi aparţinând minorităţilor naţionale care studiază în limba română

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 5 7 6 5 5
Limba şi literatura maternă1 3 4 4 4 4
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 22 24 24 24 25
Curriculum la decizia şcolii (discipline opţionale) 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 22 24 24 24 25
Număr maxim de ore pe săptămână 23 25 25 25 26

1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română, respectiv Comunicare în limba maternă. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. ANEXA Nr. 4PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de artă - muzică

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 5 7 6 5 5
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Educaţie muzicală specializată* - 4 4 4 4
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 19 24 24 24 25
Curriculum la decizia şcolii/CDS (discipline opţionale)3 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 19 24 24 24 25
Număr maxim de ore pe săptămână 20 25 25 25 26

1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. 3 Alocările orare pentru CDS vor fi utilizate în alte arii curriculare decât cea care vizează specializarea. * Alocări orare în aria curriculară Arte, pentru învăţământul primar cu program integrat/suplimentar de artă-muzică.

Obiectul de studiu I II III IV
Instrument 2 2 2 2
Teorie - solfegiu - dicteu 2 2 2 2
Total ore: 4 4 4 4

Precizări privind aplicarea planului-cadru de învăţământ în şcolile cu program integrat şi suplimentar de artă - muzică 1. Începând cu cel de-al doilea an de studiu al instrumentului, toţi elevii înscrişi în şcolile şi liceele de muzică se vor pregăti pentru examene, verificări, audiţii şi concursuri şi cu profesorul corepetitor-acompaniator. Excepţie de la această prevedere fac elevii care studiază ca instrument principal pianul. 2. Profesorul corepetitor-acompaniator este normat cu 1/3 ore/săptămână pentru fiecare elev. 3. Precizările privind aplicarea Planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de artă - muzică sunt valabile şi în şcolile în care predarea se face în limbile minorităţilor naţionale. 4. Alte precizări referitoare la organizarea, admiterea şi pregătirea de specialitate sunt prevăzute în Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea învăţământului preuniversitar de artă, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.569/2011. ANEXA Nr. 5PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de artă - coregrafie

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 5 7 6 5 5
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Educaţie artistică specializată* - - - - 8
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 19 20 20 20 29
Curriculum la decizia şcolii/CDS (discipline opţionale)3 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 19 20 20 20 29
Număr maxim de ore pe săptămână 20 21 21 21 30

1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. 3 Alocările orare pentru CDS vor fi utilizate în alte arii curriculare decât cea care vizează specializarea. * Alocări orare în aria curriculară Arte, pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de coregrafie.

Obiectul de studiu Clasa a IV-a
Dans clasic 7
Ritmică 1
Total ore: 8

Precizări privind aplicarea planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program integrat şi suplimentar de coregrafie 1. Disciplina Dans clasic se desfăşoară pe grupe, cu acompaniament de pian asigurat de profesorul acompaniator-corepetitor. Normarea profesorului acompaniator-corepetitor se realizează pentru grupe de 7-12 elevi/oră. 2. Alte precizări referitoare la organizarea, admiterea şi pregătirea de specialitate sunt prevăzute în Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea învăţământului preuniversitar de artă, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.569/2011. ANEXA Nr. 6PLANUL-CADRU de învăţământ pentru învăţământul primar cu program sportiv integrat*

Arii Discipline Clasa
P I II III IV
Limbă şi comunicare Limba şi literatura română1 5 7 6 5 5
Limbă modernă 1 1 1 2 2
Matematică şi ştiinţe ale naturii Matematică2 3 1 3 1 4 4 4
Ştiinţe ale naturii 1 1 1
Om şi societate Istorie - - - - 1
Geografie - - - - 1
Educaţie civică - - - 1 1
Religie 1 1 1 1 1
Educaţie fizică, sport şi sănătate Educaţie fizică 2 2 2 2 2
Joc şi mişcare - - - 1 1
Pregătire sportivă practică - 4 4 4 4
Muzică şi mişcare 2 2 2 1 1
Arte
Arte vizuale şi abilităţi practice 2 2 2 2 1
Tehnologii
Consiliere şi orientare Dezvoltare personală 2 1 1 - -
Număr total de ore trunchi comun 19 24 24 24 25
Curriculum la decizia şcolii/CDS (discipline opţionale)3 0-1 0-1 0-1 0-1 0-1
Număr minim de ore pe săptămână 19 24 24 24 25
Număr maxim de ore pe săptămână 20 25 25 25 26

* Înscrierea elevilor în clasa pregătitoare se realizează în baza unei selecţii, urmând ca pregătirea sportivă practică să înceapă în clasa I. 1 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, disciplina se intitulează Comunicare în limba română. 2 La clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a se studiază integrat disciplina Matematică şi explorarea mediului. 3 Alocările orare pentru CDS vor fi utilizate în alte arii curriculare decât cea care vizează specializarea. Precizări privind aplicarea planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar cu program sportiv integrat 1. În învăţământul primar, pregătirea sportivă a elevilor se poate organiza, în funcţie de specificul disciplinelor sportive, în următoarele variante şi combinaţii: a)clasa întreagă: o singură disciplină sportivă, fete şi/sau băieţi, nivel de pregătire omogen. b)două sau mai multe grupe la aceeaşi clasă, fete şi/sau băieţi. c)grupe valorice, fete şi/sau băieţi: la aceeaşi disciplină sportivă, grupele/grupele valorice pot fi constituite din elevi care aparţin claselor I şi/sau claselor a II–a, în variante şi combinaţii care se pretează disciplinelor sportive, nivelului de pregătire, categoriilor de vârstă şi sex, resurselor materiale, specialiştilor, exigenţelor de încadrare etc.2. În situaţia organizării pregătirii sportive pe grupe, se normează câte un cadru didactic de specialitate la fiecare grupă. În acest caz, numărul de ore prevăzut în Planul-cadru de învăţământ la aria curriculară Educaţie fizică, sport şi sănătate, cu excepţia celor efectuate de învăţător, se acordă pentru fiecare grupă. 3. Lecţia de antrenament sportiv pentru învăţământul primar are o durată cuprinsă între 70 şi 90 de minute. 4. În învăţământul primar, pregătirea teoretică sportivă se efectuează simultan cu pregătirea sportivă practică. 5. Aceste reglementări se aplică şi la învăţământul primar cu program integrat sportiv din unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale. ANEXA Nr. 7METODOLOGIE privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar I. Dispoziţii generale Articolul 1Prezenta metodologie reglementează aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar. Articolul 2În sensul prezentei metodologii, se definesc următorii termeni: a)plan-cadru de învăţământ - document de politică educaţională care reflectă parcursul de învăţare pe care şcoala îl oferă copiilor pe durata unui nivel de învăţământ, precizând disciplinele obligatorii (trunchiul comun) studiate de elevi pe parcursul fiecărui an şcolar şi numărul de ore alocat acestora pe săptămână, precum şi numărul de ore care pot fi alocate disciplinelor opţionale (curriculum la decizia şcolii/CDS); b)arie curriculară - grupaj de discipline şcolare care transpun didactic domenii înrudite din cunoaşterea umană. La nivelul proiectării programelor şcolare, gruparea pe arii curriculare favorizează coerenţa orizontală între discipline şi economia de timp şcolar prin transferurile conceptuale şi metodologice care se realizează între discipline înrudite; c)trunchi comun - ofertă educaţională de parcurs în mod obligatoriu de către toţi elevii care urmează acelaşi tip de program de formare; d)CDS (curriculum la decizia şcolii) - ofertă educaţională propusă de şcoală, adecvată pe cât posibil specificului local, intereselor şi nevoilor elevilor; e)plajă orară - număr variabil de ore pe săptămână alocat unei/unor discipline opţionale din planul-cadru de învăţământ, şcoala fiind cea care îl decide; f)schemă orară - modalitate concretă prin care clasele şi şcolile îşi alcătuiesc programul, incluzând orele cuprinse în trunchiul comun şi orele stabilite pentru CDS; schemele orare ale claselor formează împreună schema orară a şcolii.II. Elaborarea planului-cadru de învăţământ pentru ciclul primar Articolul 3Construcţia planului-cadru de învăţământ are în vedere realizarea dezideratelor profilului de formare al copilului care finalizează ciclul primar, profil determinat de domeniile de competenţe-cheie specificate în art. 68 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. În mod concret, până la finalul clasei a IV-a, se urmăreşte atingerea unui nivel de performanţă elementar în formarea următoarelor competenţe: 1. Utilizarea modalităţilor de comunicare, în limba română, în limba maternă şi în cel puţin o limbă străină, într-o varietate de situaţii: 1.1. Utilizarea corectă a limbii române şi a limbajului însuşit la disciplinele studiate. 1.2. Operarea cu mesaje verbale şi nonverbale, accesibile vârstei, pentru a elabora şi transmite mesaje care exprimă idei, experienţe, sentimente. 1.3. Adaptarea propriei comunicări la contexte de viaţă din mediul cunoscut. 2. Utilizarea conceptelor, a metodelor specifice diferitelor domenii ale cunoaşterii şi a instrumentelor tehnologice, în vederea rezolvării de probleme în contexte şcolare, extraşcolare şi profesionale: 2.1. Utilizarea capacităţilor formate în scopul rezolvării de probleme simple, în contexte date. 2.2. Folosirea unor raţionamente simple în vederea luării de decizii în contexte familiare. 2.3. Folosirea metodelor de investigare însuşite, pentru explorarea unor procese naturale şi sociale simple. 3. Integrarea, participarea activă şi responsabilă la viaţa socială: 3.1. Cunoaşterea drepturilor şi responsabilităţilor copilului. 3.2. Relaţionarea corectă cu persoanele cu care intră în contact şi asumarea unor roluri în contexte familiare. 3.3. Cooperarea în grupurile de apartenenţă şi acceptarea competiţiei. 3.4. Respectarea diversităţii întâlnite în contexte familiare; identificarea unor elemente relevante pentru identitatea proprie. 3.5. Prevenirea conflictelor prin manifestarea unui comportament bazat pe respect, toleranţă, grijă faţă de sine şi faţă de ceilalţi. 3.6. Folosirea noilor tehnologii de informare şi comunicare în contexte şcolare şi extraşcolare adaptate vârstei. 4. Utilizarea eficace a instrumentelor necesare educaţiei pe tot parcursul vieţii: 4.1. Identificarea unor obiective de învăţare corespunzătoare atât propriilor interese şi aptitudini, cât şi influenţelor educative exercitate de şcoală şi familie. 4.2. Folosirea unor tehnici de muncă intelectuală care valorizează autonomia, disciplina şi perseverenţa, în scopul rezolvării de probleme în contexte familiare. 4.3. Exersarea responsabilităţii pentru propria învăţare. 4.4. Folosirea, la nivelul vârstei, a unor tehnici noi de informare şi comunicare. 4.5. Exersarea procedeelor şi a instrumentelor de creare a conţinutului informaţional în spaţiile virtuale, prin activităţi de învăţare specifice vârstei şi dezvoltării personale (de exemplu, constituirea portofoliilor de învăţare, portofolii artistice, elaborarea unor pagini personale sau de grup, wiki, bloguri etc.). 5. Interiorizarea unui sistem de valori care să orienteze atitudinile şi comportamentele: 5.1. Cunoaşterea unor valori referitoare la şcoală, familie şi mediul în care se dezvoltă şi exprimarea unor opinii asupra acestora. 5.2. Exersarea unor comportamente moral-civice în contexte de viaţă din mediul cunoscut. 5.3. Dezvoltarea unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de alţii: stimă de sine, respect, încredere în forţele proprii, responsabilitate. 5.4. Recunoaşterea unui mediu potrivit pentru învăţare şi pentru viaţă. 5.5. Manifestarea opţiunii pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată pentru propria dezvoltare. 5.6. Manifestarea unor iniţiative pozitive în activităţile şcolare şi extraşcolare. 6. Manifestarea creativităţii şi a spiritului inovator: 6.1. Participarea la proiecte în contexte de viaţă din mediul cunoscut. 6.2. Realizarea unor produse folosind tehnici de lucru noi. 6.3. Folosirea cunoştinţelor obţinute pe mai multe căi pentru rezolvarea unor sarcini de lucru. 7. Managementul vieţii personale şi al evoluţiei în carieră: 7.1. Utilizarea capacităţilor formate pentru rezolvarea unor situaţii-problemă din mediul cunoscut. 7.2. Analiza propriilor resurse pentru stabilirea traseului de dezvoltare personală. 7.3. Manifestarea disponibilităţii pentru noi eforturi fizice şi intelectuale. 7.4. Manifestarea disponibilităţii pentru valorificarea ofertelor de continuare a studiilor. Articolul 4Planul-cadru de învăţământ stabileşte disciplinele studiate de elevi în ciclul primar, numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline studiate în trunchiul comun, numărul total de ore pe săptămână în trunchiul comun, numărul de ore pe săptămână alocat CDS, precum şi numărul minim/maxim de ore pe săptămână. Articolul 5Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar operează cu următoarele arii curriculare: Limbă şi comunicare, Matematică şi ştiinţe ale naturii, Om şi societate, Arte, Tehnologii, Educaţie fizică, sport şi sănătate, Consiliere şi orientare. Articolul 6 (1) Planul-cadru cuprinde o zonă comună pentru toţi elevii - trunchiul comun. În orele de trunchi comun se va parcurge programa şcolară. Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precizează la art. 66 alin. (3) modul în care pot fi folosite orele alocate disciplinelor şcolare: „programa şcolară acoperă 75% din orele de predare şi evaluare, lăsând la dispoziţia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. În funcţie de caracteristicile elevilor şi de strategia şcolii din care face parte, profesorul decide dacă procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru învăţare remedială, pentru consolidarea cunoştinţelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performanţe superioare, conform unor planuri individuale de învăţare elaborate pentru fiecare elev.“(2) În oferta şcolii poate fi inclusă o oră reprezentând Curriculum la decizia şcolii, distribuită unei discipline opţionale.(3) Disciplina opţională va fi stabilită în urma procesului de consultare a elevilor şi a părinţilor. Articolul 7La fiecare disciplină prevăzută în planul-cadru, activităţile de predare-învăţare-evaluare acoperă, la clasa pregătitoare şi clasa I, 30-35 minute din ora de curs, restul de timp fiind destinat unor activităţi liber-alese, recreative. La clasele a II-a, a III-a şi a IV-a, activităţile de predare-învăţare-evaluare acoperă 45 de minute. III. Procedura de aplicare a planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar Articolul 8Aplicarea planului-cadru de învăţământ în unităţile de învăţământ se realizează prin intermediul schemelor orare. Articolul 9Realizarea schemei orare porneşte de la tabelul care explicitează trunchiul comun. La acesta se adaugă, în funcţie de opţiuni, ora de CDS. Articolul 10 (1) Pentru anul şcolar 2013-2014, schemele orare pentru clasa pregătitoare sunt definitivate de consiliul de administraţie al şcolii, la începutul lunii septembrie 2013, pe baza evaluării resurselor umane şi materiale proprii şi a consultării cadrelor didactice şi a părinţilor elevilor.(2) Începând cu anul şcolar 2014-2015, schemele orare ale claselor din învăţământul primar vor fi realizate până la sfârşitul anului şcolar în curs şi se vor face actualizări, dacă este cazul, în primele 5 zile ale lunii septembrie din noul an şcolar.(3) Consiliile profesorale pot face propuneri de scheme orare consiliului de administraţie, pe baza evaluării condiţiilor locale, a potenţialului şi intereselor elevilor.(4) Consultarea părinţilor poate fi făcută prin mai multe căi: completarea de către părinţi a unor chestionare, votul exprimat de părinţi în adunarea clasei sau a şcolii, învestirea de către părinţi a reprezentanţilor lor în consiliul de administraţie cu puterea de a decide în numele lor etc. Fiecare consiliu de administraţie îşi va alege propria cale de consultare a părinţilor elevilor.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3371/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3371 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3371/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu