Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 65 din  1 noiembrie 1991

pentru ratificarea Acordului-cadru de cooperare financiara dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si a Contractului financiar pentru retehnologizarea centralelor energetice dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Regia Autonoma de electricitate "Renel"

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 231 din 16 noiembrie 1991


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul-cadru de cooperare financiara dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Contractul financiar pentru retehnologizarea centralelor energetice dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Regia autonoma de electricitate "Renel", incheiate la Luxemburg la 31 iulie 1991.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 28 octombrie 1991.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                  academician ALEXANDRU BIRLADEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Adunarea Deputatilor in sedinta din 30 octombrie 1991.

                  PRESEDINTELE ADUNARII DEPUTATILOR
                            MARTIAN DAN

    In temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului si a Presedintelui Romaniei,
    promulgam Legea pentru ratificarea Acordului-cadru de cooperare financiara dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si a Contractului financiar pentru retehnologizarea centralelor energetice dintre Romania si Banca Europeana de Investitii si Regia autonoma de electricitate "Renel" si dispunem publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei.

                        PRESEDINTELE ROMANIEI
                            ION ILIESCU

                            ACORD-CADRU
de cooperare financiara intre Romania si Banca Europeana de Investitii*)

    *) Traducere.

    Avind in vedere ca:
    A. In cadrul planului de actiune privind asistenta Comunitatii Economice pentru Romania in sustinerea eforturilor ei de a realiza reforme politice si economice si al deciziei Consiliului Guvernatorilor Bancii Europene de Investitii (in cele ce urmeaza numita banca) din 18.04.1991 de a autoriza acordarea de imprumuturi din resurse proprii in Romania, banca va participa la finantarea proiectelor de investitii care satisfac criteriile obisnuite ale bancii pentru acordarea de imprumuturi din resurse proprii.
    B. Pentru scopurile specificate la lit. A. de mai sus, o suma totala de pina la 700 mil. ECU poate fi angajata pentru R.F.C.S., Bulgaria si Romania, fara repartizarea acestei sume, sub forma de imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii, acordate din resursele sale proprii.
    De aceea, partile la acesta au cazut de acord asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Banca va participa in cadrul planului de actiune al P.H.A.R.E., pentru sustinerea eforturilor Romaniei de a realiza reforme politice si economice si deciziei Consiliului Guvernatorilor bancii de a autoriza acordarea de imprumuturi din resurse proprii in Romania pentru finantarea proiectelor de investitii care satisfac criteriile obisnuite ale bancii pentru imprumuturi din resursele sale proprii.
    Art. 2
    2.1. Pentru scopurile specificate in art. 1, o suma totala de pina la 700 mil. ECU poate fi angajata pentru R.F.C.S., Bulgaria si Romania, sub forma de imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii, acordate din resursele sale proprii.
    2.2. Valoarea fixata in paragraful 1 al acestui articol poate fi folosita pentru a finanta partial proiecte de investitii de capital specifice, care satisfac criteriile obisnuite ale bancii de acordare de imprumuturi din resurse proprii, inaintate bancii de catre autoritati competente ale Romaniei sau cu acordul lor.
    2.3. Proiectele vor fi examinate pentru eligibilitate si imprumuturile acordate, in conformitate cu regulile, conditiile si procedurile mentionate in statutul bancii.
    Art. 3
    Imprumuturile acordate de banca vor fi supuse conditiilor, in ceea ce priveste durata, stabilite pe baza caracteristicilor economice si financiare ale proiectelor; rata dobinzii va fi stabilita de banca in conformitate cu practica ei.
    Art. 4
    Imprumuturile acordate de banca pentru executarea proiectelor pot lua forma de cofinantare, in care vor lua parte, in mod special, banci romanesti si organismele si institutiile de credit ale statelor membre sau ale statelor terte, ori organizatii de finantare internationala.
    Art. 5
    Romania si orice societate privata, mixta sau de stat, constituita in conformitate cu legea romana, cu sau fara participarea investitorilor straini sub forma unei societati mixte, vor avea acces in conditii egale la finantarea alocata pentru cooperare financiara.
    Art. 6
    Executia, conducerea si sustinerea  proiectelor finantate in cadrul cooperarii financiare dintre Romania si banca vor fi in responsabilitatea beneficiarilor finali ai imprumuturilor.
    Art. 7
    7.1. Participarea la licitatii sau alte proceduri pentru adjudecarea de contracte vor fi in conformitate cu practica uzuala a bancii.
    7.2. Romania va aplica contractelor adjudecate pentru executia de proiecte, finantate in cadrul cooperarii financiare, reglementari fiscale si vamale cel putin tot atit de favorabile ca si cele aplicate in cazul altor organizatii financiare internationale.
    Art. 8
    Romania va lua toate masurile necesare pentru a asigura ca dobinzile si toate celelalte plati datorate bancii privind imprumuturile acordate, in contextul cooperarii financiare, sa fie exceptate de la orice fel de impozite si taxe.
    Art. 9
    Cind un imprumut este acordat unui beneficiar in conformitate cu art. 2, furnizarea unei garantii de catre Romania poate fi ceruta de banca, ca o conditie a acordarii imprumutului.
    Art. 10
    Pe toata durata imprumuturilor acordate, Romania se va angaja sa ia toate masurile necesare, in conformitate cu legislatia ei nationala, pentru a face disponibila debitorilor beneficiari de astfel de imprumuturi si garantilor imprumuturilor valuta necesara pentru plata dobinzilor, comisionului si altor speze si rambursarii capitalului.
    Art. 11
    Romania va depune toate eforturile pentru a asigura ca proiectele finantate sa beneficieze de un tratament nu mai putin favorabil decit cel conferit de legislatia nationala existenta sau de orice acord de investitii bilateral.
    Art. 12
    Reprezentantii bancii care desfasoara activitatea legata de cooperare financiara vor beneficia de privilegiile si facilitatile uzuale in realizarea sarcinilor lor si in timpul deplasarilor la si de la locul unde li se cere sa-si indeplineasca aceste sarcini.
    Art. 13
    Prevederile acestui acord vor ramine in vigoare pina cind toate sumele datorate prin contractele de finantare incheiate ca urmare a acestui acord au fost integral platite.
    Drept pentru care partile la acord au stabilit ca acesta sa fie redactat in 3 exemplare originale in limba engleza.
    Acest acord a fost parafat in numele Guvernului Romaniei de domnul Marian Mustareata si in numele Bancii Europene de Investitii, de domnul Robert Wagener.

    Luxembourg, 31 iulie 1991.

                     Semnat pentru si in numele
                     Guvernului Romaniei
                     F. Bercea

                     Semnat pentru si in numele
                     Bancii Europene de Investitii
                     H. Duborg

                           CONTRACT FINANCIAR
        intre Romania si Banca Europeana de Investitii si "Renel"*)

    *) Traducere.

    Acest contract este incheiat intre:
    Guvernul Romaniei, reprezentat de Ministerul Economiei si Finantelor, avind sediul in strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucuresti, Romania, reprezentat de dl. Florian Bercea, ministrul bugetului
    denumit in continuare imprumutat, ca prima parte, si
    Banca Europeana de Investitii, avind sediul provizoriu in bulevardul Konrad Adenauer nr. 100, Luxembourg - Kirchberg, Marele Ducat de Luxembourg, reprezentata de dl. Hans Duborg, vicepresedinte
    denumita in continuare banca, ca a doua parte, si
    "Renel" (Regia autonoma de electricitate), infiintata prin Hotarirea Guvernului Romaniei nr. 1199/noiembrie 1990, avind sediul in bulevardul Magheru nr. 33, sector 1, cod 70154 Bucuresti, Romania, reprezentata de dl. Aureliu Leca, presedinte
    denumit in continuare beneficiar final, ca a treia parte,
    luind in considerare ca:
    Consiliul Comunitatilor Europene a stabilit un plan de actiune privind asistenta din partea Comunitatii Europene pentru Romania in sprijinirea eforturilor ei de realizare a programului de reforme politice si economice,
    Guvernatorii Bancii Europene de Investitii au luat nota de aceasta decizie si au autorizat, pe data de 18 aprilie 1991, acordarea de imprumuturi pentru proiecte de investitii in Romania.
    Un acord-cadru privind aceasta cooperare financiara a fost semnat de catre banca si Romania pe 31 iulie 1991.
    - Imprumutatul si beneficiarul final propun sa intreprinda un proiect (denumit in cele ce urmeaza proiect) cuprinzind studiul, reconditionarea, pregatirea, inclusiv testele de acceptare si functionare pentru patru unitati generatoare de energie electrica pe baza de lignit, doua in Rovinari si doua in Turceni, o investigare privind reabilitarea a doua unitati suplimentare la Turceni si un studiu pentru dezvoltarea sectorului energetic la costuri reduse, dupa cum sint descrise mai amanuntit in descrierea tehnica prevazuta in Lista A la acesta (in continuare denumita descrierea tehnica).
    - Costul total estimat al proiectului este de 80,6 milioane ECU (optzeci milioane ECU).
    - Costul proiectului va fi finantat dupa cum urmeaza:

                                       echivalent milioane ECU.
                                       ------------------------
    - Fondurile proprii ale imprumutatului
      si alte imprumuturi (Banca Internationala
      pentru Reconstructie si Dezvoltare,
      denumita in continuare B.I.R.D.)                    55,6
    - Pentru completarea finantarii, imprumutatul
      a solicitat de la banca imprumuturi in
      suma echivalenta cu ECU                             25,0
                                                         ------
                                         Total            80,6

    - Imprumutatul s-a angajat, in conformitate cu legislatia sa nationala, ca pe durata imprumutului acordat sa disponibilizeze valuta necesara pentru plata dobinzii, comisionului si altor speze si rambursarea capitalului.
    - Imprumutatul se angajeaza sa excepteze de la impozitare toate platile de capital, dobinda si alte sume datorate, prevazute mai jos, si sa permita plata oricaror asemenea sume brute fara deducerea impozitului la sursa.
    - Prevederile imprumutului pentru proiect vor fi cuprinse intr-un acord (denumit in continuare Onlending Agreement - Acord de imprumut subsidiar subimprumut) intre imprumutat si beneficiarul final.
    - Banca, fiind satisfacuta de faptul ca finantarea proiectului intra in sfera functiilor sale si avind in vedere problemele mai sus relatate, a hotarit sa dea curs cererii imprumutatului pentru un imprumut intr-o suma echivalenta cu 25 milioane ECU.
    Mentiunile privind articolele, expunerile, listele si anexele sint referiri la respectivele articole, expuneri, liste si anexe la acest contract.
    In consecinta se convine prin prezentul dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Plati (trageri)

    1.01 Suma creditului
    Prin acest contract, banca stabileste in favoarea imprumutatului, iar imprumutatul accepta un credit (denumit in cele ce urmeaza credit) in suma echivalenta cu 25 milioane ECU (douazeci si cinci milioane ECU) pentru unicul scop de finantare partiala a proiectului conform celor descrise (precizate) in Lista A.
    ECU este definit in Lista C la prezentul contract si va fi considerat pentru toate scopurile acestuia ca si cind ar fi o valuta.

    1.02 Proceduri de plata (trageri)
    A. Creditul va fi platit (tras) in maximum 8 transe (denumite in continuare transe), fiecare in parte fiind in suma de cel putin 2 milioane echivalent ECU, cu exceptia ultimei plati, si nu vor depasi echivalentul a 5 milioane ECU.
    B. Plata fiecarei transe va fi facuta cu conditia primirii de catre banca a unei cereri scrise (cerere) de la beneficiarul final, specificind:
    a) suma transei;
    b) valuta sau valutele in care imprumutatul si beneficiarul final prefera sa fie platita transa, acestea fiind valuta sau valutele la care se face referire in art. 1.03;
    c) rata sau ratele dobinzilor aplicabile, daca exista, indicate in prealabil de catre banca;
    b) data preferata pentru plata, intelegindu-se ca banca poate plati transa in termen de pina la 4 luni calendaristice de la data cererii.
    Nici o cerere nu poate fi facuta mai tirziu de 31 iulie 1994, sub rezerva prevederilor art. 1.02 C; fiecare cerere este irevocabila.
    C. Intre 10 si 15 zile inainte de data platii, banca, daca cererea este in conformitate cu art. 1.02 A si cu conditiile din art. 1.04 si 1.07, va remite imprumutatului si beneficiarului final o nota, denumita in continuare nota (aviz) de plata, care: (i) va confirma suma si structura/componenta valutelor transei specificate in cerere; (ii) va specifica rata sau ratele de dobinda determinata in conformitate cu art. 3.01 A; si (iii) va specifica data platii transei. In cazul cind rata dobinzii, specificata in nota de plata depaseste rata respectiva, indicata anterior de banca, sau daca componenta valutara sau suma transei nu este in conformitate cu cererea, imprumutatul poate revoca cererea, in termen de trei zile lucratoare luxemburgheze de la data primirii notei de plata, prin notificare catre banca si, in consecinta, dupa aceasta, cererea si nota de plata nu vor mai avea nici un efect.
    D. Plata va fi facuta printr-un cont bancar pe numele beneficiarului final, pe care imprumutatul si beneficiarul final il vor notifica bancii cu cel putin 8 zile inainte de data platii.

    1.03 Valuta de plata
    Sub rezerva existentei de disponibilitati, banca va plati fiecare transa in valuta sau valutele pentru care imprumutatul si beneficiarul final si-au exprimat preferinta. Valuta de plata va fi ECU, o valuta a unuia dintre statele membre ale bancii sau oricare alta valuta frecvent negociata pe principalele piete valutare.
    Pentru calculul sumelor ce vor fi trase in alte valute decit ECU, banca va aplica cursul mediu de schimb de pe piata valutara de la Brussels, iar in lipsa acestuia, orice alta piata aleasa de banca, la o astfel de data, in termen de 10 zile inainte de tragere, dupa cum va hotari banca.

    1.04 Conditii de plata (tragere)
    A. Plata primei transe in conformitate cu art. 1.02 va fi conditionata de indeplinirea, inainte de data cererii, a urmatoarelor conditii satisfacatoare pentru banca:
    a) consilierul juridic (jurisconsultul) al imprumutatului va elabora, in termeni acceptabili bancii, o opinie juridica favorabila privind executarea corespunzatoare a acestui contract de catre imprumutat, precum si in legatura cu documentatia relevanta;
    b) consilierul juridic (jurisconsultul) al beneficiarului final va elabora, in termeni acceptabili bancii, o opinie juridica favorabila privind executarea acestui contract de catre beneficiarul final, precum si in legatura cu documentatia relevanta;
    c) obtinerea tuturor aprobarilor necesare privind controlul valutar, care sa permita beneficiarului final sa primeasca platile, si imprumutatului sa ramburseze imprumutul, sa plateasca dobinda si toate celelalte sume datorate mentionate mai jos; asemenea aprobari trebuie sa se refere si la deschiderea si mentinerea conturilor prin care imprumutatul solicita (indica) bancii sa efectueze plata creditului;
    d) banca va primi autorizarea scrisa data de imprumutat beneficiarului final, prin care beneficiarul final este imputernicit sa solicite si sa primeasca platile (tragerile din imprumut) dupa cum se prevede in acest articol;
    e) beneficiarul final a organizat (constituit) un compartiment dotat cu personal pentru implementarea proiectului, inclusiv consultanti independenti de supraveghere a proiectului, in conformitate cu conditiile acceptate de banca;
    f) dovada, satisfacatoare pentru banca, fie ca previziunile proiectului pentru necesitatile de lignit vor fi indeplinite, fie ca intreprind masuri pentru cresterea corespunzatoare a productiei de lignit;
    g) in plus, fiecare plata (tragere din imprumut) va fi in continuare conditionata de faptul ca banca nu are nici un motiv sa creada ca exista vreun obstacol in privinta disponibilizarii catre imprumutat si beneficiarul final a finantarii B.I.R.D. necesara pentru finalizarea proiectului.
    Daca cererea pentru plata primei transe este facuta de imprumutat si beneficiarul final inaintea primirii de catre banca a dovezii satisfacatoare pentru ea ca astfel de conditii au fost indeplinite, o asemenea cerere va fi considerata primita de banca pe data la care vor fi fost indeplinite conditiile.
    B. Fiecare plata (tragere din imprumut) urmatoare va fi conditionata de primirea de catre banca, inainte de data cererii relevante (justificative), a dovezii satisfacatoare ca imprumutatul si beneficiarul final au cheltuit, pentru acele parti din proiect stabilite prin Lista A la prezentul contract, o suma cel putin egala cu suma (fara impozite si taxe de import) tuturor platilor (tragerilor) anterioare, mai putin, cu exceptia ultimei trageri, o suma de 1 milion ECU.
    In plus, fiecare plata va fi facuta de catre banca, cu conditia ca in orice moment sa continue sa existe alte fonduri suficiente, astfel incit sa se asigure infaptuirea si finalizarea proiectului, in conformitate cu descrierea tehnica din Lista A.
    C. Ultima plata va fi facuta cu conditia ca toate sumele platite (trase) anterior sa fi fost cheltuite pentru proiect sau sa existe indicii satisfacatoare ca ele vor fi cheltuite in urmatoarele 60 de zile.
    Orice plata sub incidenta acestui paragraf, care finanteaza cheltuieli in avans, va fi conditionata de primirea de catre banca, in 90 de zile, a unor dovezi satisfacatoare pentru banca, confirmind ca orice suma a fost cheltuita integral pentru proiect.
    D. Pentru calculul echivalentului in ECU al sumelor cheltuite, banca va aplica cursul de schimb valutar aplicabil in cea de a 30-a zi dinainte de data cererii.
    Daca orice parte din dovada (evidenta) furnizata de catre imprumutat sau beneficiarul final nu este satisfacatoare pentru banca, aceasta poate plati proportional mai putin decit suma solicitata.

    1.05 Comision de intirziere
    Daca plata oricarei transe este aminata la cererea imprumutatului (cu consimtamintul bancii), imprumutatul va plati un comision de aminare (intirziere) pentru partea din transa netrasa la o rata anuala de 1%, calculat de la data platii mentionate initial, pina la data platii (tragerii) efective sau, daca transa nu este platita in intregime, pina la data anularii sau revocarii acesteia.
    Cererea pentru aminare trebuie sa fie primita de banca cu cel putin 8 zile inainte de data initiala a platii (tragerii). Un astfel de comision va creste de la zi la zi si va fi platibil la fiecare data specificata in art. 5.03.

    1.06 Anularea creditului
    Daca costul proiectului va scadea sub cifra declarata in expuneri, banca poate, printr-o notificare catre imprumutat, sa anuleze creditul proportional cu scaderea.
    Imprumutatul, printr-o notificare catre banca, poate, in orice moment, sa anuleze, in intregime sau partial, orice parte a creditului netrasa (neutilizata).
    Daca imprumutatul anuleaza orice transa pentru care cererea aferenta facuta de imprumutat nu este revocata in conformitate cu art. 1.02 C, el va plati un comision invariabil (flat) calculat asupra sumei anulate la jumatate din rata dobinzii aplicate de banca la data anularii imprumuturilor acordate de aceasta in aceeasi componenta a valutelor si cu o scadenta de 13 ani. Un astfel de comision va fi platibil in plus fata de orice comision platibil potrivit art. 1.05.

    1.07 Revocarea si suspendarea creditului
    Banca poate, printr-o notificare catre imprumutat, sa revoce partea nedebursata a creditului in orice moment si cu efecte imediate:
    a) ca urmare a aparitiei oricarui eveniment mentionat in art. 10.01 (A) ori (B); sau
    b) daca vor aparea imprejurari exceptionale care afecteaza negativ accesul bancii pe pietele de capital national sau internationale relevante.
    Alternativ, daca banca este de parere ca a aparut o situatie descrisa in cazul a) sau b) si este temporara, ea poate suspenda, printr-o notificare catre imprumutat, partea nedebursata a creditului. In acest caz, suspendarea va continua pina cind, urmare emiterii unei cereri suplimentare, banca este din nou in masura sa emita o nota de plata.
    Cu toate acestea, banca nu este indreptatita sa revoce sau sa suspende pe motivele de la cazul b) vreo transa care face subiectul unei note de plata.
    Creditul va fi considerat revocat daca banca cere rambursarea conform art. 10.
    Daca creditul este revocat pentru alte motive decit imprejurarile mentionate in cazul b) de mai sus, imprumutatul va plati un comision pentru suma revocata la o rata anuala de 0,75%, calculata de la data cererii relevante pina la data revocarii.
    Un astfel de comision va fi platibil suplimentar fata de orice comision platibil conform art. 1.05.

    1.08 Valuta pentru comisioane
    Comisioanele datorate de imprumutat bancii, potrivit art. 1, vor fi calculate si platite in ECU.

    Art. 2
    Imprumutul

    2.01 Suma imprumutului
    Imprumutul (denumit in continuare imprumut) va cuprinde totalul sumelor in valutele platite de catre banca, asa cum au fost notificate de catre banca cu ocazia platii fiecarei transe.

    2.02 Valuta de rambursare
    Fiecare rambursare, conform art. 4 sau, dupa cum este cazul, art. 10, va fi efectuata in valutele platite (trase) si in proportiile acestora in soldul imprumutului.

    2.03 Valuta pentru dobinda si alte obligatii de plata
    Dobinda si celelalte obligatii platibile conform art. 3, 4 si 10 vor fi calculate si platibile proportional cu fiecare valuta in care imprumutul este rambursabil.
    Orice alta plata va fi facuta in valuta specificata de banca, avindu-se in vedere valuta in care s-au efectuat cheltuielile care se ramburseaza prin acea plata.

    2.04 Notificari ale bancii
    Dupa plata fiecarei transe, banca va transmite imprumutatului o declaratie sumara mentionind suma, componenta valutelor, data platii, programul de rambursare si rata sau ratele de dobinda din si pentru acea transa.

    Art. 3
    Dobinda

    3.01 Rata dobinzii
    A. Soldul inregistrat al fiecarei transe va fi purtator de dobinda la rata sau ratele mentionate in nota de plata respectiva, rata fiind rata sau ratele de dobinda aplicabile la data emiterii notei de plata pentru imprumuturile desemnate in valuta sau valutele relevante si acordate de banca beneficiarilor sai de imprumut, cu aceleasi termene de rambursare si in aceleasi conditii de plata a dobinzii ca si transa in cauza.
    B. Dobinda va fi platibila semestrial la datele specificate in art. 5.03.

    3.02 Dobinda la sumele cu scadenta depasita
    Fara a prejudicia prevederile art. 10 si ca exceptie la art. 3.01, dobinda va spori pentru orice suma cu scadenta depasita, de la data prevazuta pentru plata pina la data platii efective, cu o rata anuala calculata dupa cum urmeaza:
    a) pentru o suma datorata in cadrul oricarei transe, la o rata egala cu: (i) 2,5% si (ii) rata corespunzatoare specificata conform art. 3.01;
    si
    b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu: (i) 2,5% si (ii) rata dobinzii percepute de banca la data scadentei pentru imprumuturi exprimate in aceeasi valuta, pe termen de 13 ani.
    O asemenea dobinda este platibila in aceeasi valuta ca si suma restanta care o genereaza.

    Art. 4
    Rambursarea

    4.01 Rambursarea normala
    Imprumutatul va rambursa imprumutul potrivit tabelului de amortizare, stabilit in Lista B (grafic de rambursare).

    4.02 Plata anticipata voluntara
    1. Pe baza notificarii scrise transmise cu 2 luni inainte bancii, imprumutatul poate plati anticipat, integral sau partial, orice transa la orice data mentionata in art. 5.03.
    2. In cazul platii anticipate a unei transe, imprumutatul va plati bancii o suma suplimentara egala cu 85% din totalul sumelor calculate si deduse in felul urmator:
    a) pentru fiecare perioada de un semestru la sfirsitul careia este fixata data platii dobinzii, dupa data platii anticipate, banca va calcula suma dobinzii, daca exista, care, cu exceptia platii anticipate, ar fi fost platibila la suma platita anticipat in fiecare valuta cuprinsa in acea transa, aplicind rata prin care (X) rata dobinzii aplicabile unei asemenea valute, conform art. 3.01, depaseste (Y) rata dobinzii pe care, cu 3 luni inainte de data platii anticipate, banca ar fi aplicat-o pentru un imprumut facut in aceeasi valuta cu cea a platii anticipate, avind date semestriale pentru plata dobinzii si avind o durata medie egala fie cu durata medie ramasa a transei fie, daca aceasta durata este mai scurta decit oricare alta pentru care banca ar aplica o asemenea cotatie in acea valuta, la cea mai scurta durata medie pentru care banca ar aplica o asemenea cotatie;
    b) fiecare suma calculata astfel va fi scontata, la data platii anticipate, pe baza unei rate de scont egala cu rata corespunzatoare de reinvestire.
    3. Suma mentionata de imprumutat in notificarea de plata anticipata, impreuna cu orice suma datorata conform art. 4.02 (2), va fi platibila bancii la data specificata in notificare. Notificarea va fi irevocabila.

    4.03 Plati anticipate obligatorii
    A. Daca imprumutatul plateste voluntar anticipat, partial sau integral, orice alt imprumut contractat initial pentru o perioada mai mare de 5 ani, banca poate solicita plata anticipata a unei asemenea parti din suma imprumutului neachitat la acea data, in masura in care suma platita anticipat acopera suma totala ramasa a tuturor acelor imprumuturi.
    Banca va adresa cererea sa, daca exista, imprumutatului in termen de 4 saptamini de la primirea notificarii corespunzatoare conform art. 8.02 c) (ii).
    Orice suma ceruta de banca va fi platita, impreuna cu dobinda marita, la data indicata de banca, data care nu va preceda data platii anticipate a celuilalt imprumut.
    Plata anticipata a imprumutului prin intermediul unui nou imprumut, avind un termen cel putin la fel de lung cu termenul neexpirat al imprumutului platit anticipat, nu va fi considerata ca o plata anticipata.
    B. Daca costul total al proiectului va scadea substantial fata de cifra declarata in expuneri, banca poate cere plata anticipata a imprumutului proportional cu diminuarea respectiva.
    C. Daca beneficiarul final plateste anticipat, integral sau partial, imprumutatului, imprumutul din cadrul contractului de imprumut subsidiar, fie voluntar, fie la cererea facuta in conformitate cu contractul de imprumut subsidiar, imprumutatul va plati anticipat bancii echivalentul corespunzator. O astfel de plata anticipata, impreuna cu o prima calculata asupra sumei de platit anticipat, conform art. 4.02, va deveni scadenta la data mentionata in art. 5.03.
    D. In cazul oricarei plati anticipate datorate conform acestui articol, imprumutatul poate alege transa sau transele care sa fie platite anticipat.

    4.04 Prevederi generale referitoare la plata anticipata conform art. 4
    Plata anticipata va fi efectuata in toate valutele transei in cauza, proportional cu sumele restante respective, in afara de cazul cind beneficiarul poate sa aleaga in schimb sa plateasca anticipat pe baza art. 4.02 intreaga suma ramasa neachitata in una sau mai multe valute ale transei.
    In caz de plata anticipata partial in toate valutele, la fiecare suma platita anticipat se va aplica o reducere pro rata a fiecarei rate ramase neachitate.
    Prevederile art. 4 nu vor prejudicia pe cele ale art. 10.

    Art. 5
    Platile

    5.01 Locul platii
    Fiecare suma platibila de imprumutat conform acestui contract va fi platita in contul respectiv, notificat de catre banca imprumutatului, banca indicind contul cu minimum 15 zile inainte de data stabilita pentru prima plata pe care trebuie sa o faca imprumutatul si notificind orice schimbare de cont cu nu mai putin de 15 zile inainte de data primei plati la care se refera modificarea.
    Aceasta perioada de notificare nu se aplica in cazul platilor conform art. 10.

    5.02 Calculul platilor referitoare la fractiuni de an
    Orice suma datorata ca dobinda, comision sau in alt mod de catre imprumutat, conform acestui contract, si calculata pentru orice fractiune din an, va fi calculata pe baza anului de 360 de zile si a lunii de 30 de zile.

    5.03 Termene de plata
    Sumele datorate semestrial, conform acestui contract, sunt platibile bancii pe 25 ianuarie si 25 iulie in fiecare an.
    Alte sume datorate sint platibile in termen de 7 zile de la primirea de catre imprumutat a cererii facute de banca.
    O suma datorata de imprumutat va fi considerata platita in momentul in care ea este primita de banca.

    Art. 6
    Angajamente speciale

    6.01 Utilizarea imprumutului si altor fonduri
    Imprumutatul va folosi sumele imprumutului si ale celorlalte fonduri mentionate in planul de finantare descris in expuneri in exclusivitate pentru executarea proiectului.

    6.02 Realizarea (finalizarea) proiectului
    Beneficiarul final se angajeaza sa realizeze proiectul si sa-l finalizeze la data specificata in descrierea tehnica.

    6.03 Depasirea costului proiectului
    Daca costul proiectului depaseste cifrele estimate stabilite in expunerea a cincea, imprumutatul si beneficiarul final vor obtine finantarea costului depasit fara a recurge la banca, astfel incit beneficiarul final sa aiba posibilitatea sa finalizeze proiectul conform descrierii tehnice. Planurile imprumutatului si beneficiarului final pentru mobilizarea fondurilor necesare finantarii costurilor suplimentare vor fi comunicate bancii fara intirziere.

    6.04 Procedura de ofertare
    Beneficiarul final va achizitiona echipamentul, va asigura serviciile si celelalte lucrari pentru proiect, pe cit posibil si corespunzator de o maniera satisfacatoare pentru banca, prin oferte internationale la care sa aiba acces cel putin cetatenii tuturor tarilor membre ale Comunitatii Economice Europene si ai Romaniei.

    6.05 Asigurare
    Pe durata imprumutului (atit timp cit imprumutul nu este rambursat), beneficiarul final va asigura in mod corespunzator toate lucrarile si proprietatile care compun proiectul, in conformitate cu practica normala pentru lucrari similare de interes public in Romania.

    6.06 Intretinere
    Atita vreme cit imprumutul nu este rambursat, beneficiarul final va intretine, repara, verifica si reinnoi intreaga proprietate ce face parte din proiect, asa cum este necesar pentru a o mentine in conditii bune de functionare.

    6.07 Conditii aplicabile intre imprumutat si beneficiarul final
    Finantarea beneficiarului final in cadrul contractului de imprumut subsidiar (subimprumut):
    a) va fi conform cu conditiile stabilite in acest contract pentru imprumutat si beneficiarul final;
    b) va avea o rata a dobinzii care nu va fi mai mare decit rata dobinzii convenite intre banca si imprumutat pentru acea transa din care urmeaza sa fie finantat proiectul si
    c) va fi exprimata in aceeasi valuta si va avea aceleasi perioade de gratie si rambursare.

    6.08 Studii
    Beneficiarul final va garanta ca banca are dreptul de aprobare a termenilor de referinta si selectiei consultantilor pentru inspectia tehnica a celor doua unitati de la Turceni si pentru studiul de optimizare a sectorului energetic.

    6.09 Protectia mediului inconjurator
    Imprumutatul si beneficiarul final, pentru satisfacerea bancii, se obliga:
    - sa asigure (sa garanteze) ca identificarea masurilor de protectie a mediului sint parte integranta a studiului de optimizare a sectorului energetic;
    - in consecinta, sa aplice masurile corespunzatoare de protectie a mediului, in special pe cele referitoare la reducerea emanatiilor de sulf;
    - in termen de 5 ani sa prezinte bancii un plan de investitii pentru reducerea poluarii de la cele patru grupuri mentionate in descrierea tehnica, dupa o evaluare a sperantei de viata ramase a acestor grupuri.

    Art. 7
    Garantie

    7.01 Garantie suplimentara
    Daca beneficiarul final acorda unei terte parti vreo garantie, el va acorda o garantie echivalenta bancii pentru realizarea obligatiilor sale, pe baza acestui contract.
    Nimic din paragraful de mai sus nu se va aplica:
    (i) oricarei garantii (gaj) a vinzatorului sau altei ipoteci asupra terenului sau altor bunuri, in cazul in care o astfel de garantie ipotecara se refera numai la pretul de achizitie (cumparare) sau orice credit cu termen de maximum 12 luni obtinut pentru finantarea ei; sau
    (ii) oricarui gaj pe stocuri constituit pentru garantarea oricarui credit pe termen scurt.
    Pentru scopurile art. 7.01, imprumutatul declara ca nici una din proprietatile sale nu este supusa nici unei ipoteci (obligatii) sau recuzarii (contestarii) de titlu.

    7.02
    Daca imprumutatul va acorda mai tirziu (in viitor) unei terte parti orice garantie pentru realizarea oricarei obligatii referitoare la datoria sa externa sau orice preferinta sau prioritate in acest context, imprumutatul va informa in mod corespunzator banca si va furniza o garantie echivalenta bancii sau va acorda bancii preferinte si prioritati echivalente, daca banca va cere aceasta.
    Imprumutatul declara ca in prezent nu exista o astfel de garantie, preferinta sau prioritate.

    Art. 8
    Informatii si vizite (inspectii)

    8.01 Informatii privind proiectul
    Imprumutatul si beneficiarul final:
    a) vor transmite bancii: (i) pina la 1 octombrie 1991 si ulterior la intervale de 2 luni pina la finalizarea proiectului, un raport privind realizarea proiectului, care va cuprinde o sectiune asupra achizitionarii (procurarii) elaborate independent de catre consultantii tehnici finantati de banca; (ii) un raport privind finalizarea proiectului, in 6 luni de la terminarea proiectului; si (iii) din cind in cind, orice astfel de documente si informatii privitoare la finantarea, realizarea si functionarea proiectului asa cum banca poate solicita in mod rezonabil;
    b) vor supune, fara intirziere, bancii, spre aprobare, orice modificare materiala a planurilor generale, a graficului sau programului de cheltuieli pentru proiect in comparatie cu cele expuse bancii inainte de semnarea acestui contract; si
    c) vor informa, in general, banca asupra oricarui fapt sau eveniment cunoscut de imprumutat si de beneficiarul final, care ar putea prejudicia sau afecta in mod substantial conditiile de executare sau functionare a proiectului;
    d) imprumutatul va furniza bancii copii privind realizarile si alte raportari in legatura cu politica energetica si a lignitului (R.A.L.) componente ale imprumutului B.I.R.D.

    8.02 Informatii privind beneficiarul final
    Beneficiarul final:
    a) va preda bancii: (i) in fiecare an, in termen de o luna dupa publicarea lor, raportul anual, bilantul contabil, contul de profit si pierderi si raportul cenzorilor; (ii) din timp in timp, informatii ulterioare privind situatia financiara generala pe care banca o poate cere in mod rezonabil (bugetul anual si prevederile pe termen lung actualizate anual);
    b) va da asigurari ca inregistrarile sale contabile exprima clar operatiunile privitoare la finantarea si executia proiectului;
    c) va informa banca:
    (i) imediat, despre orice modificare in documentele sale de baza si despre orice modificare in proprietatea capitalului sau putind sa duca la modificarea controlului beneficiarului final;
    (ii) imediat, asupra oricarei decizii luate de el pentru orice motiv sau orice fapt care-l obliga sau orice cerere care i-a fost facuta pentru a plati anticipat orice imprumut acordat initial pe un termen mai mare de 5 ani;
    (iii) imediat, asupra oricarei intentii din partea sa de a crea orice drept de cautiune asupra oricaruia dintre bunurile sale in favoarea unui tert; sau
    (iv) in general, asupra oricarui fapt sau eveniment care ar putea impiedica indeplinirea oricarei obligatii a beneficiarului final conform acestui contract.

    8.03 Vizite (inspectii)
    Imprumutatul si beneficiarul final vor permite persoanelor desemnate de banca, care pot fi insotite de membri ai Curtii Europene de Cenzori sa viziteze amplasamentul, instalatiile si lucrarile apartinind proiectului si sa efectueze astfel de controale asa cum doresc, asigurindu-le intreaga asistenta necesara acestui control.

    Art. 9
    Speze si cheltuieli

    9.01 Impozite, taxe si comisioane
    Imprumutatul va plati toate impozitele, taxele, comisioanele si alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru si taxe pentru inregistrare, rezultind din executia si implementarea acestui contract sau a oricarui document legat de acesta si din acordarea oricarei garantii pentru imprumut.
    Imprumutatul va plati toate ratele de capital, dobinda, comisionul si alte sume datorate conform acestui contract global, fara deducerea nici unei impuneri nationale sau locale; cu toate acestea, daca imprumutatul este obligat prin lege sa faca o asemenea reducere, va mari plata globala catre banca, astfel incit dupa deducere suma neta primita de banca sa fie echivalenta cu suma datorata.

    9.02 Alte cheltuieli
    Imprumutatul va suporta orice costuri profesionale de activitate bancara de transfer sau valutara aparute in executarea sau implementarea acestui contract sau altui document legat de acesta si in acordarea oricarei garantii pentru imprumut.

    Art. 10
    Plata anticipata in caz de neindeplinire a obligatiilor

    10.01 Dreptul de a cere rambursarea
    Imprumutatul va rambursa imprumutul sau orice parte din acesta pe baza cererii facute in acest scop de catre banca:
    A. imediat:
    a) daca orice informatie sau document dat bancii de catre sau in numele imprumutatului sau beneficiarului final - in legatura cu negocierea acestui contract sau pe durata existentei lui - se dovedeste a fi fost incorecta in speta respectiva;
    b) daca imprumutatul nu reuseste sa ramburseze la scadenta orice parte din imprumut, sa plateasca dobinda aferenta sau sa faca orice alta plata bancii, asa cum s-a prevazut in prezentul document;
    c) daca, in urma oricarei abateri in relatie cu acesta, i s-a cerut imprumutatului sa plateasca anticipat orice imprumut acordat initial acestuia pe o perioada mai mare de 5 ani;
    d) daca apare orice eveniment care ar putea sa pericliteze plata imprumutului sau sa afecteze in mod negativ orice garantie pentru acesta;
    e) daca orice imprumutat din Romania nu-si indeplineste obligatiile in cadrul oricarui imprumut primit din resursele bancii sau ale C.E.E.;
    sau
    f) daca dreptul imprumutatului de a retrage sume din partea corespunzatoare a imprumutului B.I.R.D. a fost suspendat, anulat sau terminat, in intregime sau partial, conform cu conditiile din acesta, sau imprumutul B.I.R.D. va fi devenit scadent si platibil inaintea scadentei convenite prin prezentul contract;
    B. la expirarea unei perioade rezonabile specificate intr-o nota trimisa de banca imprumutatului, fara ca problema sa fie solutionata satisfacator pentru banca:
    a) daca imprumutatul nu reuseste sa indeplineasca orice obligatie potrivit acestui contract, alta decit una din cele mentionate in art. 10.01 A. b); sau
    b) daca orice fapt material declarat in expuneri modifica in mod substantial si daca modificarea fie ca prejudiciaza interesele bancii in calitate de imprumutator, fie ca afecteaza negativ realizarea sau functionarea proiectului.

    10.02 Alte drepturi legale
    Art. 10.01 nu va restringe nici un alt drept al bancii, in fata legii, de a solicita plata anticipata a imprumutului.

    10.03 Daune
    Cind cererea de plata anticipata este facuta conform art. 10.01, imprumutatul va plati bancii o data cu fiecare rata, asa cum este stabilit in Lista B, o suma calculata la o rata anuala de 0,25% de la data cererii pina la scadenta respectiva initiala a ratei de capital, asa cum este prevazut in Lista B.

    10.04 Nerenuntare
    Nici o lipsa sau intirziere din partea bancii, in exercitarea oricaruia din drepturile sale conform art. 10, nu va fi considerata ca o derogare de la un astfel de drept.

    10.05 Utilizarea sumelor primite
    Sumele primite ca urmare a cererii conform art. 10 vor fi utilizate, in primul rind, pentru plata daunelor, comisionului si dobinzii in aceasta ordine, in al doilea rind pentru reducerea ratelor neplatite in ordinea inversa de scadenta. Ele vor fi solicitate intre transe, la alegerea bancii.

    Art. 11
    Legea si jurisdictia

    11.01 Legea
    Acest contract, intocmirea, interpretarea si validitatea sa vor fi guvernate de legea Marelui Ducat al Luxembourgului.

    11.02 Jurisdictia
    Toate litigiile privind acest contract vor fi supuse Curtii de Justitie a Comunitatii Europene. Ca urmare, partile la acest contract vor renunta la orice imunitate sau drept de a obiecta la jurisdictia Curtii. O hotarire a Curtii data ca urmare a art. 11.02 va fi definitiva si obligatorie pentru parti fara restrictii sau rezerve.

    11.03 Dovada sumelor datorate
    In orice actiune juridica rezultind din acest contract, dovada bancii privind orice suma datorata acesteia, conform acestui contract, va fi dovada "prima faciae" pentru astfel de sume.

    Art. 12
    Clauze finale

    12.01 Notificari
    Notificarile si alte comunicari facute in temeiul acestui contract vor fi trimise la adresele mentionate la pct. 1. de mai jos, cu exceptia notificarilor catre imprumutat referitoare la litigii in curs de derulare, care vor fi trimise si la adresa mentionata la pct. 2 de mai jos, unde imprumutatul si-a ales sediul.

    - Pentru banca          100 boulevard Konrad Adenauer L -
                            2950 Luxembourg - Kirchberg
    - Pentru  imprumutat    1. 8, Doamnei St., Sector 3
                            BUCHAREST ROMANIA
      si copie la           2. ROMANIAN MISSION TO THE EUROPEAN
                            ECONOMIC COMMUNITY
                            37 a rue Washington 1050 Brussels
    - Pentru beneficiarul   33, blv Magheru, Sector 1,
      final                 70154 - Bucharest ROMANIA

    12.02 Forma notificarii
    Notificarile si alte comunicari pentru care perioadele stabilite sunt mentionate in acest contract sau pentru care ele insele stabilesc perioade care angajeaza pe adresanti vor fi transmise prin inminare de scrisori recomandate, telegrame, telexuri sau alte mijloace de transmitere care atesta primirea lor de catre adresanti. Data de inregistrare sau, daca este cazul, data declarata de primire a transmiterii va fi hotaritoare pentru determinarea unei perioade.

    12.03 Expuneri, liste si anexe
    Expunerile si urmatoarele liste fac parte din acest contract:
    Lista A     - Descriere tehnica
    Lista B     - Grafic de amortisment (rambursare)
    Lista C     - Definirea ECU.
    Urmatoarele anexe sunt atasate la prezentul:
    Anexa nr. I   Opinia juridica a imprumutatului
    Anexa nr. II  Opinia juridica a beneficiarului final.

    Drept pentru care partile mentionate mai jos au redactat acest contract in 4 exemplare originale in limba engleza.
    Acest contract de finantare a fost parafat in numele:

                    imprumutatului de domnul
                    Marian Mustareata si
                    in numele bancii
                    de domnul Wagener,
                    sef de divizie

                    in numele beneficiarului final,
                    de domnul Constantin Badan,
                    director general - Directia bugete

                    Semnat pentru si in numele Romaniei
                    F. Bercea

                    Semnat pentru si in numele Bancii
                    Europene de Investitii
                    H. Duborg

                    Semnat pentru si in numele "Renel"
                    A. Leca

    Luxembourg, 31 iulie 1991.

    LISTA A

                          DESCRIERE TEHNICA

    Proiectul se refera la studiul, reabilitarea, punerea in functiune, incluzind verificarile de receptie completa si functionarea celor patru grupuri producatoare de energie electrica, care utilizeaza lignit, doua la Rovinari si doua la Turceni, o examinare a reabilitarii a doua grupuri suplimentare la Turceni si un studiu de optimizare a dezvoltarii sectorului energetic.

    Reconditionarea
    Grupurile 3 si 7 de la Turceni si grupurile 5 si 6 de la Rovinari vor fi reconditionate pentru a se obtine cresterea disponibilitatii cu cel putin 50% pentru aproximativ 5 ani, aducind capacitatea grupului pina la 250 MW si restabilind functionarea filtrelor electrice la eficienta lor originala de 99,1% .
    Proiectul include achizitionarea pieselor de schimb necesare si a celor uzate, instalarea, asistenta tehnica privind orice reproiectare necesara, punerea in functiune cu verificarile de receptie completa si operatiunile comerciale.
    Principalele caracteristici tehnice ale grupurilor sint urmatoarele:
    Posibilitatea folosirii             100% lignit (combustibil de
    a doi combustibili                       aprindere: gaz)
                                         60% pacura
    Tip cazan:                           Benson
    - Capacitate                         1.035 t/h
    - Temperatura abur                   540/540 grade C
    - Presiune abur                      196/44 bar
    - Licenta                            Babcock Germania
    - Producator                         Vulcan Bucuresti
    Turbine
    - Tip                                F.1.C. 330 (Romania)
    - Capacitate                         330 MW
    - Racire                             Hidrogen/apa
    - Licenta                            Alsthom Franta
    - Producator                         I.M.G.B. Bucuresti.

    Proiectul vizeaza masurile identificate de "Rapoartele de examinare a masurilor de retehnologizare" nr. 5654 din septembrie 1990 (2 volume) ale U.C.I. (Utility Consultants International). Inaintea incheierii unei perioade de 5 ani si dupa o evaluare a sperantei de viata a grupurilor, titularul va prezenta bancii un grafic de investitii pentru reducerea poluarii de la cele patru grupuri.
    Proiectul mai include, in plus, echipament fix si mobil de urmarire a mediului inconjurator, o ambulanta pentru termocentrala Turceni si echipament de birou pentru ambele termocentrale.

    Examinarea controlului poluarii si masuri de retehnologizare
    Grupurile 4 si 5 ale termocentralei Turceni vor fi examinate in doua faze, pentru a determina fezabilitatea si viabilitatea realizarii parametrilor proiectului original, in special ai celor referitori la eficienta, capacitate nominala si disponibilitate. Mai mult chiar, studiul va include, pentru noua centrala, propuneri de aliniere a compatibilitatii ambientale la cele mai recente standarde tehnice si la Directiva C.E.E. din 14 noiembrie 1988 cu privire la limitarea emisiunilor in aer a anumitor impuritati provenite de la arderea centralelor mari (L.C.P.D.).
    Proiectul va stabili solutii pentru retehnologizarea la toate cele 11 grupuri de 330 MW atit de la termocentrala Turceni, cit si de la termocentrala Rovinari, a:
    - filtrelor electrice moderne;
    - masurilor primare de denitrificare;
    - echipamentelor de desulfurizare cele mai moderne;
    - masurilor secundare optionale de denitrificare.
    Necesar aproximativ de forta de munca: 50 - 60 personal/luni.

    Studiul de optimizare a dezvoltarii
    Pentru asigurarea unei linii directoare de baza pentru o planificare viitoare, va fi elaborat un studiu de optimizare a dezvoltarii de catre o firma de consultanta, ce urmeaza a fi selectionata pe baza unei proceduri de lista minima, agreata de banca.
    Principalele subiecte ale studiului sint:
    - cresterea imediata a capacitatii, de preferinta prin reabilitarea si modernizarea capacitatii existente;
    - necesitati pe termen lung (orizont de planificare - 10 ani) cu referire la generarea de energie la un cost eficient, incluzind producerea de energie si caldura (C.H.P.) si potentialul hidro, precum si pe lignit - al tarii, luindu-se in consideratie terminarea centralelor care sint deja in constructie;
    - dezvoltarea propunerilor de investitii pe termen lung;
    - capacitatea ambientala, tinindu-se cont de spiritul si litera directivei L.C.P.D. a C.C.E.
    Necesar aproximativ de forta de munca: 40 personal/luni.

    Grafic
    - Punerea in functiune a grupurilor reconditionate - august 1992;
    - Examinarea grupurilor de reabilitat - septembrie 1991 - iulie 1992;
    - Studiul de optimizare a dezvoltarii
      de inceput, nu mai tirziu de      -  ianuarie 1992;
      de terminat, nu mai tirziu de     -  noiembrie 1992.

    Estimarea costului aproximativ al proiectului de defalcare pe indicative
                              (mii ECU)
-----------------------------------------------------------------------------
    Denumire pachet achizitii             Metode de     Finantare   Finantare
                                          achizitie     B.E.I.      B.I.R.D.
-----------------------------------------------------------------------------
      Costuri externe producere
 A. Preparare carbune                     1/2/3         1.983
 B. Mori carbune concasoare               ICB/IS/DC                 3.697
 C. Statie tratare apa                    ICB/IS/DC                 1.250
 D. Filtre cazan si electrice             1/2/3         4.366
 E. Turbine si pompe                      1/2/3         2.225
 F. Echipament electromecanic             ICB/IS/DC                 3.075
 G. Masura si control                     1/2/3         4.450
 H. Complex turbina                       3               440
 I. Robineti reglare injectii apa         IS                          449
 J. Analizor gaz de ardere                ICB                         454
 K. Alimentatoare carbune pentru mori     ICB                         382
 L. Racorduri elastice                    ICB                         144
 M. Presa vulcanizare                     ICB                          59
    Subtotal producere                                 13.464       9.510

      Transmitere si altele
 N. Computere echipament birou            1/ICB            58         250
 O. Urmarire poluare                      1             1.667
 P 1. Asistenta tehnica inainte de
      proiectare                          3               280
 P 2. Asistenta tehnica in cursul
      lucrarilor                          3               562
 Q. Testare                               2                67
 R. Instruire personal                    3               250
 S. Ambulanta si lupta contra
    incendiilor                           1             1.667
 T. Control reabilitare                   2             1.667
 U. Supervizare reabilitare               3               100
 V. Studiu de optimizare a dezvoltarii    2               625
 W. Transmitere - distributie             ICB                        5.417
 X. Dispecerat                            ICB                        1.350
 Y. Neprevazute tehnice                                 4.593        2.473

      Costuri locale (Finantare "Renel")
 Echipament local                         13.600
 Constructii civile                       10.900
 Engineering, studii                       2.730
 Diverse                                   6.070
 Neprevazute tehnice                       3.330
                                        -------------------------------------
 TOTAL GENERAL (EXTERN)                                25.000       19.000
 TOTAL GENERAL (LOCAL)                    36.630
-----------------------------------------------------------------------------

    Metode de achizitionare (procurare)
    B.E.I.: B.I.R.D.:
    1 = ofertare formala   ICB = licitatie competitiva
        internationala           internationala
    2 = cerere oferta      IS = achizitionare
        internationala           internationala
    3 = negociere          DC = contractare directa
        internationala

    Rata schimb utilizata : 1 USD = 1.80 DM xxx 1 ECU = 1.20 USD.

    LISTA B

                         GRAFIC DE RAMBURSARE

         Proiect: Romania - "Renel"/reabilitare centrale energetice
-----------------------------------------------------------------
    Datele scadentelor pentru      Sumele de rambursat exprimate
    ratele de capital              procentual din imprumutul
                                   definit conform art. 2.01
-----------------------------------------------------------------
 1. 25 ianuarie 1995                          5%
 2. 25 iulie 1995                             5%
 3. 25 ianuarie 1996                          5%
 4. 25 iulie 1996                             5%
 5. 25 ianuarie 1997                          5%
 6. 25 iulie 1997                             5%
 7. 25 ianuarie 1998                          5%
 8. 25 iulie 1998                             5%
 9. 25 ianuarie 1999                          5%
10. 25 iulie 1999                             5%
11. 25 ianuarie 2000                          5%
12. 25 iulie 2000                             5%
13. 25 ianuarie 2001                          5%
14. 25 iulie 2001                             5%
15. 25 ianuarie 2002                          5%
16. 25 iulie 2002                             5%
17. 25 ianuarie 2003                          5%
18. 25 iulie 2003                             5%
19. 25 ianuarie 2004                          5%
20. 25 iulie 2004                             5%
                                         -------
                                         100,00%
-----------------------------------------------------------------

    LISTA C

                           DEFINIREA ECU

    In conformitate cu Regulamentul Consiliului Comunitatilor Europene nr. 3180/1978 din 18 decembrie 1978, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene din 30 decembrie 1978 (nr. L. 379), modificat prin Regulamentul consiliului nr. 2626/1984 din 15 septembrie 1984, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene din 16 septembrie 1984 (nr. L. 247) si prin Regulamentul consiliului nr. 1971/1989 din 19 iunie 1989, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene din 4 iulie 1989 (nr. L. 189) si in mod deosebit primul sau articol, si in concordanta cu anuntul publicat de Comunitatile Europene in Jurnalul Oficial din 21 septembrie 1989 (nr. C. 241), ECU este definit ca suma a urmatoarei compozitii de valute ale statelor membre ale Comunitatii Economice Europene:
    Marca germana               0,6242
    Francul francez             1,332
    Lira sterlina               0,08784
    Lira italiana             151,8
    Guldenul olandez            0,2198
    Francul belgian             3,301
    Peseta spaniola             6,885
    Coroana daneza              0,1976
    Lira irlandeza              0,008552
    Drahma greceasca            1,440
    Escudo portughez            1,393
    Francul luxemburghez        0,130

    Orice modificare a compozitiei ECU, care se hotaraste conform art. 2 din Regulamentul nr. 3180/1978, se va aplica automat prezentei definitii.
    Daca banca considera ca ECU va fi incetat sa fie utilizat in cadrul Sistemului Monetar European (dupa cum s-a stabilit prin Rezolutia Consiliului European din 5 decembrie 1978) si pentru reglementarea tranzactiilor dintre autoritatile monetare centrale ale statelor membre ale Comunitatilor Europene si institutiile create prin sau in virtutea tratatelor care au pus bazele Comunitatilor Europene, banca va notifica astfel imprumutatului. Astfel, de la data notificarii, ECU va fi inlocuit cu suma valutelor din care a fost compus, in conformitate cu cea mai recenta definitie a ECU stabilita de Consiliul Comunitatilor Europene inainte de data acestei notificari.
    Valoarea ECU in orice valuta va corespunde cu aceea determinata de Comisia Comunitatilor Europene pe baza cotatiilor zilnice ale cursurilor valutare de piata. In lipsa unei astfel de determinari, valoarea ECU in orice valuta va fi stabilita aplicind rata incrucisata dintre acea valuta si orice valuta cotata in listele zilnice publicate de Comisia Comunitatilor Europene. Daca nici una dintre cele doua metode precedente nu este aplicabila, valoarea ECU in oricare valuta va fi egala cu suma echivalentelor in acea valuta a valorilor valutelor prezentate in primul paragraf de mai sus.
    Ratele de schimb dintre ECU si valutele nationale cel mai larg comercializate pe pietele valutare internationale sint disponibile zilnic si sint publicate periodic in Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 65/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 65 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu