Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 47 din 15 septembrie 1993

cu privire la constitutionalitatea art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 233 din 28 septembrie 1993


SmartCity3


    Cu adresa nr. 5/2637/1993 Guvernul Romaniei a sesizat Curtea Constitutionala invocand neconstitutionalitatea prevederilor art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii.
    Curtea Constitutionala, in temeiul art. 3 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, constata ca este competenta sa solutioneze sesizarea, care a fost formulata si inaintata cu respectarea prevederilor art. 144 lit. a) din Constitutie si ale art. 17 alin. (1) din legea sa organica.
    Guvernul considera ca prevederile art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii sunt neconstitutionale intrucat nivelul alocatiei de stat pentru copii de 3.500 lei lunar implica o cheltuiala suplimentara fata de nivelul de 2.840 lei prevazut in proiectul guvernamental, iar la acest articol nu s-a indicat precis o sursa reala care sa poata asigura in fapt acoperirea acestor cheltuieli.
    In drept, sesizarea se intemeiaza pe dispozitiile art. 137 alin. (5) din Constitutie, conform carora nici o cheltuiala nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare.
    Potrivit art. 5 si art. 19 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutionala a solicitat celor doua Camere ale Parlamentului punctul lor de vedere asupra sesizarii primite, precum si Guvernului, Ministerului Justitiei, Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Finantelor unele date si informatii suplimentare fata de cele din sesizare, necesare solutionarii obiectiei de neconstitutionalitate.
    La termenul din 5 august 1993, stabilit pentru solutionarea sesizarii, Guvernul Romaniei, prin adresa nr. 158/622 din 4 august 1993, a solicitat amanarea cauzei deoarece Ministerul Justitiei, care urma sa elaboreze un studiu aprofundat pentru o mai buna fundamentare a obiectiei de neconstitutionalitate, nu il definitivase. In consecinta, prin Incheierea din data de 5 august 1993 s-a stabilit un nou termen la data de 15 septembrie 1993.
    Cu adresa nr. 1/1199 din 7 septembrie 1993, Senatul a comunicat punctul sau de vedere in sensul ca textul in discutie trebuie completat si, ca atare, "apare ca necorespunzator prevederilor constitutionale", daca in baza prevederilor bugetului de stat Guvernul nu are posibilitatea executarii dispozitiilor art. 10 alin. (3) din lege, deoarece nivelul alocatiei stabilit de noua lege a fost majorat fata de cel propus in proiectul guvernamental.
    Camera Deputatilor nu a comunicat punctul sau de vedere.
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a comunicat la data de 9 august 1993 relatiile solicitate, precizand influenta sociala si financiara a principalelor prevederi noi ale legii adoptate - cresterea numarului de beneficiari cu 1.702.000 copii, a cheltuielilor anuale suplimentare cu 29 miliarde lei etc. - si ca, practic, in luna septembrie, prin efectul indexarilor, alocatia de stat pentru copii este in medie de 3.460 lei.
    Ministerul Justitiei, caruia i se solicitase sa analizeze consecintele caracterului inseparabil al textului vizat fata de restul reglementarii, a reiterat, in esenta, argumentele din sesizare, iar Ministerul Finantelor a comunicat ca datele si informatiile solicitate au fost inaintate Guvernului spre a fi avute in vedere la precizarile suplimentare pe care acesta le va transmite.
    De asemenea, se considera ca nu are nici o relevanta faptul ca in cursul dezbaterilor parlamentare reprezentantii Guvernului nu au invocat problema neconstitutionalitatii art. 10 alin. (3) si ca dupa adoptarea legii, dar inainte de promulgare, s-ar fi constituit resursele pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare necesare.
    Cu adresa nr. 5/2657 din 8 septembrie 1993, Guvernul a reiterat, in esenta, argumentarea din sesizare, in sensul ca art. 137 alin. (5) din Constitutie presupune stabilirea concreta, pentru orice cheltuiala suplimentara, a unor resurse suplimentare.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
vazand sesizarea formulata de Guvern, punctul de vedere al Senatului si informatiile suplimentare primite de la Guvern, Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Justitiei, retine urmatoarele:
    Prin art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii se stabileste ca alocatia se suporta de la bugetul de stat, iar pentru copiii handicapati, din fondul de risc si de accident, constituit potrivit Legii nr. 53/1992. Aceasta dispozitie este inseparabila de restul reglementarilor legii, astfel incat, daca ar fi eliminata ca neconstitutionala, insasi promulgarea legii ar fi impiedicata.
    Critica formulata in sesizare se intemeiaza pe interpretarea prevederilor art. 137 alin. (5) din Constitutie in sensul ca ele ar presupune chiar stabilirea resurselor pentru acoperirea unei cheltuieli bugetare. In realitate, art. 137 alin. (5) are in vedere faptul ca nici o cheltuiala bugetara nu poate fi aprobata fara stabilirea sursei de finantare, cerinta pe care legiuitorul a respectat-o de vreme ce in art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii se prevede ca sursa de finantare este bugetul de stat, respectiv un fond extrabugetar pentru risc si accident, instituit prin Legea nr. 53/1992.
    Sunt doua aspecte diferite: stabilirea sursei de finantare si insuficienta resurselor financiare din sursa astfel stabilita. Primul aspect este legat de imperativele art. 137 alin. (5) din Constitutie, iar al doilea nu are caracter constitutional, fiind o problema exclusiv de oportunitate politica, ce priveste, in esenta, relatiile dintre Parlament si Guvern. Daca Guvernul nu are resurse financiare suficiente poate sa propuna modificarile necesare pentru asigurarea lor, in virtutea dreptului sau de initiativa legislativa.
    Este de observat, totodata, ca in cursul dezbaterii parlamentare, reprezentantul Guvernului s-a opus la majorarea cuantumului alocatiei, deci la amendarea art. 3 alin. (1) din proiectul guvernamental, dar nu si la adoptarea art. 10 alin. (3), neexercitandu-si dreptul de a propune un amendament in functie de nivelul alocatiei ce fusese adoptat, intemeiat pe argumentele invocate in sesizare.
    Nu se poate retine nici argumentul invocat in precizarile prezentate de Guvern, ulterior sesizarii, in sensul ca ar fi fost incalcate prevederile art. 110 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora, cand o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat, este obligatorie solicitarea informarii Parlamentului asupra acestor modificari. Cat timp legea a fost adoptata pe baza unei initiative guvernamentale, informarea Parlamentului s-a realizat prin insasi desfasurarea procedurii de dezbateri,
    Avand in vedere considerentele expuse,
    vazand si dispozitiile art. 110 alin. (1), ale art. 137 alin. (5) si ale art. 144 lit. a) din Constitutie, precum si ale art. 20 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Dispozitiile art. 10 alin. (3) din Legea privind alocatia de stat pentru copii sunt constitutionale.
    2. Prezenta decizie se comunica, potrivit legii, Presedintelui Romaniei si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Deliberarea a avut loc la data de 15 septembrie 1993 si la ea au participat Vasile Gionea, presedinte, Viorel Mihai Ciobanu, Mihai Constantinescu, Miklos Fazakas, Ion Filipescu, Antonie Iorgovan, Ioan Muraru, Florin Bucur Vasilescu si Victor-Dan Zlatescu, judecatori.

               PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                    prof. dr. VASILE GIONEA

                                     Magistrat asistent,
                                     Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 47/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 47 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 47/1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu