E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Legea 634 2002 aproba Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 32 2002
Legea 634 2002 completeaza Ordonanţa 32 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 634 din  7 decembrie 2002

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 32/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 915 din 16 decembrie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 32 din 30 ianuarie 2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, adoptata in temeiul art. 1 pct. IV.2 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 94 din 2 februarie 2002, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Prezenta ordonanta stabileste cadrul juridic unitar privind infiintarea, organizarea, gestionarea, reglementarea, finantarea, monitorizarea si controlul functionarii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare."
    2. La articolul 2, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prin organizarea si desfasurarea activitatii serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare autoritatile publice sunt obligate sa asigure:
    a) imbunatatirea conditiilor de viata ale cetatenilor;
    b) realizarea unei infrastructuri edilitare moderne, ca baza a dezvoltarii economice si in scopul atragerii investitiilor profitabile pentru comunitatile locale;
    c) dezvoltarea durabila a serviciilor;
    d) protectia mediului;
    e) asigurarea contorizarii consumului de apa pentru fiecare consumator cu care se incheie contracte de furnizare."
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Termenii tehnici utilizati in cuprinsul ordonantei sunt definiti in anexa."
    4. La articolul 5 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) respectarea reglementarilor specifice din domeniul gospodaririi apelor, protectiei mediului si sanatatii."
    5. La articolul 9, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    "(3) Detalierea modalitatilor de gestiune prevazute la alin. (1) se va face prin regulamentele-cadru specifice serviciilor publice de alimentare cu apa si de canalizare, in conformitate cu legislatia interna si cu reglementarile Comunitatii Europene."
    6. La articolul 10, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Gestiunea directa se realizeaza prin compartimente de specialitate organizate in cadrul aparatului propriu al consiliului local sau consiliului judetean, dupa caz, sau prin servicii publice organizate in subordinea consiliilor locale, a consiliilor judetene sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    (3) Desfasurarea activitatilor specifice serviciilor de apa si de canalizare, organizate si exploatate in sistemul gestiunii directe, se face pe baza unui regulament de organizare si functionare intocmit in conformitate cu regulamentul-cadru de organizare si functionare si aprobat de catre consiliile locale, consiliile judetene sau de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz."
    7. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) In cazul gestiunii indirecte autoritatile administratiei publice locale isi deleaga o parte din sarcinile si responsabilitatile proprii catre o alta persoana juridica, denumita operator al serviciului, careia ii incredinteaza, in baza unui contract de delegare a gestiunii, dreptul de furnizare/prestare a serviciilor de apa si de canalizare, precum si exploatarea sistemelor publice de alimentare cu apa si de canalizare necesare pentru realizarea acestora.
    (2) Delegarea gestiunii se face in conformitate cu legislatia in vigoare pentru fiecare tip de contract.
    (3) Delegarea gestiunii poate fi facuta numai catre operatori atestati.
    (4) In realizarea contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile administratiei publice locale vor urmari obtinerea celui mai bun raport cost/calitate, precum si asigurarea conditiilor necesare realizarii interesului general specific acestor servicii.
    (5) Prevederile alin. (2) nu se aplica operatorilor care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante au incheiate contracte de concesiune, precum si celor care rezulta printr-o reorganizare teritoriala bazata pe principii de eficienta economica si performanta operationala, daca capitalul social al societatii comerciale nou-constituite apartine mai multor autoritati locale. Cu ocazia reorganizarii autoritatile administratiei publice locale pot prelua spre executie, pe baza de bilant, debitele restante, penalitatile aferente si obligatiile de plata corespunzatoare ale fostilor operatori.
    (6) Operatorii care la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante au incheiate contracte de concesiune vor depune documentatia pentru atestare ca operator, urmand a se incheia act aditional la contractul de concesiune, care va cuprinde obligatiile ce revin operatorilor din prezenta ordonanta.
    (7) Autoritatea administratiei publice locale semnatara a contractului va organiza o noua licitatie publica pentru delegarea gestiunii in toate cazurile in care, timp de doi ani consecutivi, operatorul de servicii nu si-a indeplinit obligatiile contractuale cu privire la calitatea serviciului si performantele economico-financiare."
    8. La articolul 12, alineatele (4) - (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "(4) Activitatile de monitorizare si control al modului de respectare a obligatiilor stabilite in contractele de delegare a gestiunii se incredinteaza Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, care va dezvolta un sistem informational ce va permite compararea continua a fiecarui indicator de performanta cu nivelul atins de operatorul cel mai performant in acest domeniu, precum si autoritatilor administratiei publice locale.
    (5) In realizarea sistemului informational si implementarea activitatilor de monitorizare vor fi implicate organizatiile profesionale de interes public. Autoritatile administratiei publice locale au acces la orice informatie detinuta de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala cu privire la serviciile publice delegate de acestea.
    (6) Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala are in principal sarcina de a elabora metodologia si procedura-cadru de masurare si de analiza a indicatorilor de performanta si de a controla activitatea operatorilor cu privire la: respectarea indicatorilor de performanta, ajustarea periodica a tarifelor conform formulelor de ajustare, respectarea legii concurentei, asigurarea protectiei utilizatorilor si exploatarea eficienta a patrimoniului public si/sau privat afectat serviciilor."
    9. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) In vederea asigurarii continuitatii serviciilor de apa si de canalizare autoritatile administratiei publice locale au responsabilitatea planificarii si urmaririi lucrarilor de investitii necesare functionarii sistemelor in conditii de siguranta si la parametrii ceruti prin prescriptiile tehnice. In acest scop se vor institui sisteme de planificare multianuala a investitiilor, plecandu-se de la un plan director si tinandu-se seama de ciclurile procesului bugetar, in conformitate cu reglementarile legale.
    (2) Contractele de delegare a gestiunii vor prevedea sarcinile concrete ale autoritatilor administratiei publice locale si ale operatorului in ceea ce priveste realizarea investitiilor.
    (3) Finantarea lucrarilor de investitii se asigura din urmatoarele surse:
    a) fonduri proprii ale operatorului si alocatii de la bugetul local, in conformitate cu obligatiile asumate prin contractele de delegare a gestiunii;
    b) credite bancare garantate de catre autoritatile administratiei publice locale sau de catre stat;
    c) sprijin nerambursabil obtinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
    d) fonduri speciale constituite pe baza unor taxe locale instituite in conditiile legii;
    e) participarea capitalului privat in cadrul unor contracte de parteneriat de tipul <<construieste-opereaza-transfera>> si variante ale acestuia;
    f) fonduri transferate de la bugetul de stat ca participare la cofinantarea unor proiecte realizate cu sprijin financiar extern, precum si a unor programe de urgenta sau cu caracter social;
    g) din economii rezultate prin dotari cu echipamente de performanta;
    h) alte surse.
    (4) Investitiile efectuate de operator pentru reabilitarea, modernizarea si dezvoltarea sistemului public se vor amortiza de catre operatorul de alimentare cu apa si de canalizare, pe durata contractului de delegare.
    (5) Investitiile straine in sistemele publice de alimentare cu apa si de canalizare vor beneficia de toate facilitatile legale in vigoare in momentul incheierii tranzactiei. Facilitatile obtinute vor fi mentionate in contractul de delegare a gestiunii si vor fi valabile pe perioada stabilita la incheierea acestuia. In situatia obtinerii de catre investitor a unor facilitati ulterioare contractul de delegare a gestiunii va fi modificat in mod corespunzator, cu avizul Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.
    (6) Investitiile care se realizeaza din fonduri proprii ale investitorilor raman in proprietatea acestora pe toata durata contractului, daca nu s-a convenit altfel la incheierea acestuia; in contractul de delegare a gestiunii se va mentiona modul de repartitie a acestor bunuri la incetarea din orice cauza a acestuia."
    10. La articolul 15, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Privatizarea se face in conformitate cu prevederile legale, iar metoda de privatizare va fi stabilita prin caietul de sarcini."
    11. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Societatile comerciale care furnizeaza/presteaza servicii de apa si de canalizare isi pot desfasura activitatea si in alte localitati, pe baze contractuale."
    12. La articolul 17, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Utilizatori pot fi si persoanele fizice sau juridice care au contract, dar nu au bransament de apa potabila, respectiv racord de canalizare propriu."
    13. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    (1) Operatorii serviciilor de apa si de canalizare au fata de utilizatori urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte angajamentele luate prin contractele de furnizare/prestare a serviciilor de apa si de canalizare;
    b) sa presteze serviciul de apa si de canalizare la utilizatorii cu care au incheiat contract de furnizare/prestare si utilizare a serviciului;
    c) sa serveasca toti utilizatorii din aria de acoperire pentru care au fost autorizati/atestati, in conditiile prevederilor regulamentului de organizare si functionare a serviciilor de apa si de canalizare;
    d) sa asigure respectarea angajamentelor luate cu privire la indicatorii de performanta stabiliti de autoritatile administratiei publice locale in caietele de sarcini si in contractele de delegare a gestiunii serviciului de apa si de canalizare;
    e) sa furnizeze autoritatilor administratiei publice locale si Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii si dezvoltarii serviciilor de apa si de canalizare, in conformitate cu clauzele contractului de delegare si cu prevederile legale in vigoare;
    f) sa puna in aplicare metode performante de management, care sa conduca la reducerea costurilor de operare, inclusiv prin aplicarea procedurilor concurentiale date de normele legale in vigoare pentru achizitiile de lucrari, bunuri si servicii;
    g) sa monteze pe cheltuiala proprie cate un contor la bransamentul fiecarui utilizator casnic, in termenele stabilite de consiliile locale, dar nu mai tarziu de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
    (2) Operatorii raspund de indeplinirea cu buna-credinta a obligatiilor prevazute la alin. (1).
    (3) Penalitatile pentru nerespectarea de catre operatori a indicatorilor de performanta angajati prin contract se prevad in mod obligatoriu in contractele de delegare a gestiunii serviciilor de apa si de canalizare sau in regulamentele de organizare si functionare a acestora, in cazul gestiunii directe.
    (4) Asigurarea sumelor pentru finantarea contoarelor prevazute la alin. (1) lit. g) va avea prioritate in urmatorii ani la adoptarea bugetului anual al operatorului de servicii de apa, indiferent de forma de proprietate sau de organizare.
    (5) Operatorii serviciilor publice de alimentare cu apa sunt obligati sa asigure contravaloarea contoarelor de apa montate deja de consumatori, inclusiv contravaloarea montajului acestora.
    (6) Operatorii serviciilor de apa si de canalizare au obligatia sa asigure finantarea pregatirii profesionale a propriilor salariati. In acest scop vor preleva si vor utiliza anual o suma egala cu 0,5% din fondul de salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli."
    14. La articolul 29, litera d) se abroga.
    15. La articolul 30, litera d) se abroga.
    16. Literele d), e) si f) liniuta a 7-a ale alineatului (1) si alineatele (2) si (3) ale articolului 32 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) operatorul sa aiba dreptul de a ajusta periodic tarifele in functie de rata inflatiei, in baza unor formule de indexare avizate de autoritatea de reglementare si aprobate de autoritatile administratiei publice locale responsabile;
    e) aprobarea ajustarilor tarifare sa se faca de catre consiliile locale, consiliile judetene sau, dupa caz, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in conformitate cu dispozitiile legale, in baza avizului autoritatii de reglementare si cu conditia respectarii urmatoarelor cerinte:
    - asigurarea furnizarii/prestarii serviciilor de apa si de canalizare la nivelurile de calitate stabilite de consiliile locale sau prin contractele de delegare a gestiunii, dupa caz;
    - realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciile de apa si de canalizare furnizate/prestate pe perioada angajata si asigurarea unui echilibru intre riscurile si beneficiile asumate de partile contractante;
    - asigurarea exploatarii si intretinerii eficiente a bunurilor apartinand domeniului public si/sau privat al autoritatilor administratiei publice locale afectate serviciilor de apa si de canalizare;
    ...........................................................................
    - programul social de limitare a efectelor negative ale concedierilor;
    ...........................................................................
    (2) Autoritatile administratiei publice locale vor finanta dezvoltarea serviciilor de apa si de canalizare din bugetul local sau judetean, conform hotararii consiliilor locale sau judetene, dupa caz.
    (3) In cazul gestiunii delegate, pentru mentinerea echilibrului contractual, orice subventie a serviciilor incredintate operatorului va putea fi aprobata de consiliile locale numai daca determina o reducere a tarifului, corespunzatoare subventiei acordate, si/sau o crestere a calitatii serviciilor de apa si de canalizare."
    17. Ordonanta se completeaza cu anexa care va avea urmatorul cuprins:

    "ANEXA 1

                            TERMENI TEHNICI
                   utilizati in cuprinsul ordonantei

    In sensul prezentei ordonante, termenii tehnici utilizati se definesc dupa cum urmeaza:
    a) servicii publice de alimentare cu apa si de canalizare - activitatile de utilitate publica si de interes economic general, aflate sub autoritatea administratiei publice locale, care au drept scop asigurarea apei potabile si a serviciilor de canalizare pentru toti utilizatorii de pe teritoriul localitatilor;
    b) serviciul public de alimentare cu apa cuprinde, in principal, activitatile de captare, de tratare a apei brute, de transport si de distributie a apei potabile si industriale la utilizatori;
    c) serviciul public de canalizare cuprinde, in principal, urmatoarele activitati: colectarea si transportul apelor uzate de la utilizatori la statiile de epurare, epurarea apelor uzate si evacuarea apei epurate in emisar, colectarea, evacuarea si tratarea adecvata a deseurilor din gurile de scurgere a apelor meteorice si asigurarea functionalitatii acestora, supravegherea evacuarii apelor uzate industriale in sistemul de canalizare, evacuarea si tratarea namolurilor si a altor deseuri similare derivate din activitatile prevazute mai sus, precum si evacuarea apelor meteorice si de suprafata din intravilanul localitatilor;
    d) sistem public de alimentare cu apa potabila - ansamblul constructiilor si terenurilor, instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice, prin care se realizeaza serviciul public de alimentare cu apa potabila. Sistemul public de alimentare cu apa potabila cuprinde de regula urmatoarele componente:
    - captari;
    - aductiuni;
    - statii de tratare a apei brute;
    - statii de pompare, cu sau fara hidrofor;
    - rezervoare pentru inmagazinarea apei potabile;
    - retele de distributie;
    - bransamente pana la punctul de delimitare;
    e) sistem public de canalizare - ansamblul constructiilor si terenurilor aferente, instalatiilor tehnologice, echipamentelor functionale si dotarilor specifice, prin care se realizeaza serviciul public de canalizare. Sistemul public de canalizare cuprinde de regula urmatoarele componente:
    - racorduri de canalizare de la punctul de delimitare;
    - retele de canalizare;
    - statii de pompare a apelor uzate;
    - statii de epurare;
    - colectoare de evacuare spre emisar;
    - guri de varsare in emisar;
    - depozite de namol deshidratat;
    f) retea publica de alimentare cu apa sau de canalizare - partea din sistemul public de alimentare cu apa, respectiv din sistemul public de canalizare, alcatuita din reteaua de conducte, armaturi si constructii-anexe, care asigura distributia apei potabile, respectiv preluarea, evacuarea si transportul apelor de canalizare la sau de la doi ori mai multi utilizatori independenti, respectiv de la doua sau mai multe persoane fizice care locuiesc in case individuale ori de la doua sau mai multe persoane juridice ce administreaza cate un singur condominiu, astfel cum este el definit de lege. Partile componente ale unei retele publice de alimentare cu apa, precum si cele ale unei retele publice de canalizare sunt amplasate de regula pe domeniul public; in cazurile in care conditiile tehnico-economice sunt avantajoase, reteaua publica de alimentare cu apa si de canalizare poate fi amplasata, cu acordul proprietarului, si pe terenuri private. Nu constituie retele publice: retelele de distributie aferente unei singure cladiri de locuit, chiar daca aceasta este administrata de mai multe persoane fizice sau juridice; retelele de distributie aferente unei incinte proprietate privata pe care se afla mai multe locuinte despartite de zone verzi si alei interioare private; retelele de distributie aferente unei platforme industriale, in care drumurile de acces si spatiile verzi sunt proprietate privata, chiar daca aceasta este administrata de mai multe persoane juridice;
    g) bransament - partea din reteaua publica de distributie a apei care asigura legatura dintre reteaua publica si reteaua interioara a unei incinte sau cladiri apartinand utilizatorilor. Bransamentul serveste un singur utilizator. Partile componente ale unui bransament se precizeaza in regulamentul-cadru de bransare si utilizare a serviciului public de alimentare cu apa. Bransamentul pana la contor, inclusiv caminul de bransament si contorul, apartin retelei publice de distributie a apei, indiferent de modul de finantare a realizarii acestuia. In cazuri bine justificate de catre utilizator sau prestator si al existentei conditiilor tehnice necesare, se poate admite realizarea separarii si contorizarii consumului mai multor utilizatori pe acelasi bransament, la nivelul limitei de proprietate. Costurile pentru separarea si montarea mai multor contoare pe acelasi bransament, la nivelul limitei de proprietate, precum si pentru facturarea separata a utilizatorilor din acelasi condominiu vor fi suportate de utilizatori, prestatorul avand obligatia montarii unui singur contor de bransament;
    h) racord - partea din reteaua publica de canalizare care asigura legatura dintre utilizator si canalizarea publica. Partile componente ale unui racord se precizeaza in regulamentul-cadru de racordare si utilizare a serviciului de canalizare. Racordul de la camin spre retea, inclusiv caminul de racord, apartin retelei publice de canalizare, indiferent de modul de finantare a realizarii acestuia;
    i) ape uzate menajere - apele rezultate din folosirea apei in gospodarii, institutii publice si servicii, care rezulta mai ales din metabolismul uman si din activitati menajere si igienico-sanitare;
    j) ape uzate provenite din activitatile economice - toate deversarile de ape folosite in activitatile economico-industriale sau corespunzand unei alte utilizari a apei decat cea menajera;
    k) ape meteorice - acele ape care provin din precipitatii atmosferice. Sunt considerate ape meteorice si apele care provin din stropirea si spalarea drumurilor publice sau private, a gradinilor si curtilor imobilelor;
    l) instalatii interioare de apa potabila - totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului, amplasate dupa apometrul/contorul de bransament, in sensul de curgere a apei sau, daca bransamentul nu este contorizat, dupa punctul de delimitare dintre reteaua publica si instalatia interioara de utilizare a apei si care asigura transportul apei potabile preluate din reteaua publica la punctele de consum si/sau la instalatiile de utilizare;
    m) instalatii interioare de canalizare - totalitatea instalatiilor aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului, care asigura preluarea si transportul apei uzate de la instalatiile de utilizare a apei pana la caminul de racord din reteaua publica;
    n) punct de delimitare a instalatiilor de alimentare cu apa potabila dintre prestator si utilizator - locul in care instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea utilizatorului se racordeaza la instalatiile aflate in proprietatea sau in administrarea operatorului furnizor/prestator de servicii. Delimitarea dintre instalatiile interioare de canalizare si reteaua publica de canalizare se face prin caminul de racord, care este prima componenta a retelei publice, in sensul de curgere a apei uzate;
    o) contor de bransament - aparatul de masurare a volumului de apa potabila consumata de utilizator, care se monteaza pe bransament intre doua vane/robinete, la limita proprietatii utilizatorului, fiind ultima componenta a retelei publice, in sensul de curgere a apei potabile;
    p) contor de retea - aparatul care masoara consumul de apa potabila la mai multe asociatii de locatari/proprietari sau la mai multi utilizatori individuali ori care masoara transportul de apa dintr-o zona in alta a retelei publice."

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 18 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             VIOREL HREBENCIUC



SmartCity5

COMENTARII la Legea 634/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 634 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu