Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 63 din 24 martie 2004

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Slovace privind navigatia pe caile navigabile interioare, semnat la Bratislava la 5 martie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 285 din 31 martie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Slovace privind navigatia pe caile navigabile interioare, semnat la Bratislava la 5 martie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

                                   ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Slovace privind navigatia pe caile navigabile interioare

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Slovace, denumite in continuare parti contractante,
    dorind sa promoveze relatiile de prietenie existente intre cele doua state,
    dorind sa contribuie la dezvoltarea si intarirea relatiilor de colaborare dintre statele lor in domeniul transportului de marfuri si pasageri pe caile navigabile interioare si sa stimuleze introducerea tehnologiilor moderne in navigatia pe caile navigabile interioare,
    avand in vedere prevederile Conventiei privind regimul navigatiei pe Dunare (Belgrad, 18 august 1948),
    luand in considerare Actul Final al Conferintei pentru Securitate si Cooperare in Europa si, in special, acele prevederi referitoare la dezvoltarea transportului,
    luand, de asemenea, in considerare initiativa Uniunii Europene privind elaborarea unor conventii internationale care sa reglementeze in mod unitar aspectele legate de navigatia pe caile navigabile interioare,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Prezentul acord va fi aplicat pe caile navigabile interioare ale Romaniei si ale Republicii Slovace.
    Art. 2
    In scopul prezentului acord, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) nava romaneasca - o nava fluviala sau maritimo-fluviala inregistrata in Registrul romanesc de nave, care navigheaza sub pavilion romanesc si care efectueaza transport de marfuri si/sau de pasageri pe caile navigabile interioare;
    b) nava slovaca - o nava fluviala cu sau fara propulsie mecanica, inregistrata in Registrul central de nave pe teritoriul Republicii Slovace si care poate efectua transport de pasageri sau de marfuri pe caile navigabile interioare fara un permis special in statul de inregistrare, inclusiv ambarcatiunile sportive si de agrement, care nu necesita inregistrare;
    c) societate de navigatie romaneasca - o persoana juridica romana sau o reprezentanta a unei persoane juridice straine care are sediul permanent in Romania si care actioneaza in conformitate cu legislatia romana in vigoare;
    d) societate de navigatie slovaca - o persoana fizica sau juridica slovaca autorizata sa efectueze transport pe caile navigabile interioare si care are domiciliul sau sediul permanent pe teritoriul Republicii Slovace;
    e) autoritati competente - Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei din Romania, pentru Guvernul Romaniei, si Ministerul Transporturilor, Postelor si Telecomunicatiilor, pentru Guvernul Republicii Slovace; cele doua parti contractante isi vor notifica reciproc orice modificare privind autoritatile competente respective;
    f) port - un port maritim si fluvial, precum si locul de acostare autorizat oficial pentru incarcare, descarcare sau transbordare de marfuri si pentru imbarcare/debarcare de pasageri;
    g) trafic direct - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti si nave slovace intre porturile situate pe teritoriul statului unei parti contractante si porturile situate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante;
    h) trafic in tranzit - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti si nave slovace pe caile navigabile interioare ale statului celeilalte parti contractante, fara oprire pentru operatiuni de incarcare/descarcare de marfuri sau imbarcare/debarcare de pasageri, si a caror destinatie nu este un port situat pe teritoriul statelor partilor contractante;
    i) trafic cu navele unui stat tert - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave arborand pavilionul unui stat tert, intre porturile situate pe teritoriul statului unei parti contractante si porturile situate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante;
    j) trafic printr-un stat tert - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat cu nave romanesti intre porturile aflate pe teritoriul Republicii Slovace si porturile situate pe teritoriul unui stat tert sau cu nave slovace intre porturile situate pe teritoriul Romaniei si porturile situate pe teritoriul unui stat tert;
    k) cabotaj - transportul de marfuri si/sau de pasageri, efectuat intre porturile romanesti de catre nave slovace sau intre porturile slovace de catre nave romanesti.
    Art. 3
    1. Navele romanesti au permisiunea sa navigheze pe caile navigabile interioare ale Republicii Slovace si sa foloseasca porturile situate pe teritoriul Republicii Slovace, iar navele slovace au permisiunea sa navigheze pe caile navigabile interioare ale Romaniei si sa foloseasca porturile situate pe teritoriul Romaniei.
    2. Prevederile paragrafului 1 vor fi aplicate in mod corespunzator pentru transportul de echipamente si corpuri plutitoare.
    Art. 4
    1. Navelor romanesti si navelor slovace li se acorda in mod echitabil dreptul de a efectua transport in trafic direct.
    2. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie slovace au dreptul sa participe in traficul direct.
    Art. 5
    Navele romanesti si navele slovace pot efectua in mod liber trafic in tranzit pe caile navigabile interioare ale statului celeilalte parti contractante.
    Art. 6
    Traficul cu navele unui stat tert este permis numai cu aprobarea autoritatilor competente din statul pe teritoriul caruia se afla porturile de incarcare.
    Art. 7
    Traficul printr-un stat tert este permis numai cu aprobarea autoritatilor competente din statul pe teritoriul caruia se afla porturile de incarcare.
    Art. 8
    Cabotajul va fi efectuat in conformitate cu legislatia in vigoare a statului intre porturile caruia se efectueaza un astfel de transport.
    Art. 9
    1. Navele, membrii de echipaj ai acestora, pasagerii, precum si incarcatura aflata la bord respecta legislatia in vigoare a statului partii contractante pe ale carui ape navigabile interioare aceste nave navigheaza.
    2. Documentele si certificatele referitoare la nava, pasageri, incarcatura si membrii de echipaj, eliberate de autoritatile competente ale unei parti contractante vor fi recunoscute de autoritatile competente ale celeilalte parti contractante, cu conditia ca acestea sa fie in conformitate cu legislatia nationala a acestei parti contractante.
    Art. 10
    Navele romanesti si navele slovace pot transporta marfuri periculoase cu conditia respectarii legislatiei nationale si a conventiilor internationale in vigoare pe respectiva cale de navigatie interioara.
    Art. 11
    Partile contractante se vor comporta in mod echitabil cu navele romanesti si navele slovace in ceea ce priveste:
    a) perceperea tarifelor portuare si de navigatie;
    b) utilizarea ecluzelor, a instalatiilor portuare, a locurilor de acostare si a altor echipamente de navigatie;
    c) tratamentul oficiilor competente;
    d) alimentarea cu combustibili, lubrifianti si alimente;
    e) eliminarea reziduurilor si a apelor murdare din nave.
    Art. 12
    Partile contractante se vor comporta in mod echitabil cu navele romanesti si navele slovace in ceea ce priveste tratamentul vamal privind aprovizionarea navei cu alimente, combustibili, lubrifianti si alte materiale folosite la bord.
    Art. 13
    1. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie slovace pot, in conditii de reciprocitate, stabili agentii si efectua achizitii pe teritoriul statului celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale a acesteia.
    2. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie slovace pot conveni, in vederea promovarii rentabilitatii transportului, asupra unor intelegeri privind cooperarea in domeniul tehnic si comercial.
    Art. 14
    1. Societatile de navigatie romanesti si societatile de navigatie slovace au dreptul sa transfere liber, la sediul lor permanent, diferentele dintre veniturile si cheltuielile rezultate din transportul de marfuri si/sau de pasageri, realizate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante.
    2. In ceea ce priveste impozitarea profiturilor va fi aplicata Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Slovace pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Bratislava la 3 martie 1994.
    Art. 15
    Navele romanesti si navele slovace pot ancora ziua si noaptea in porturile sau in alte locuri de ancoraj autorizate, situate pe teritoriul statelor lor.
    Art. 16
    1. La trecerea frontierei de stat a unei parti contractante, membrii de echipaj de pe navele romanesti si de pe navele slovace trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie valabil.
    2. Alte persoane care calatoresc pe navele romanesti si pe navele slovace, la trecerea frontierei de stat a statului celeilalte parti contractante trebuie sa fie in posesia unui document de calatorie valabil si, daca este necesar, a unei vize sau a unui permis de rezidenta.
    3. Toate persoanele mentionate la paragraful 1 trebuie sa fie incluse intr-o lista cuprinzand echipajul, iar persoanele mentionate in paragraful 2 trebuie sa fie incluse intr-o lista cuprinzand pasagerii.
    Art. 17
    1. Autoritatile competente ale partilor contractante vor asigura asistenta necesara pentru navele romanesti si navele slovace si pentru persoanele aflate la bord, in cazul unui incident care sa faca imposibila continuarea voiajului sau pentru alte motive (gheata pe calea navigabila, miscari ale ghetii, nivel scazut al apei, avarie, accident, imbolnavire grava a unei persoane aflate la bord etc.).
    2. Organele competente ale partilor contractante vor asigura asistenta medicala necesara pentru membrii de echipaj si alte persoane aflate la bordul navelor romanesti si slovace, in caz de avarie, accident, imbolnavire serioasa a persoanelor.
    Art. 18
    1. In vederea implementarii prezentului acord se va infiinta o comisie mixta. Comisia mixta este compusa din cate 3 reprezentanti desemnati de autoritatea competenta a fiecarei parti contractante. Lucrarile Comisiei mixte vor avea loc o data pe an, in mod alternativ, pe teritoriul statelor celor doua parti contractante. Partea contractanta gazda va asigura presedintia Comisiei mixte. La lucrarile Comisiei mixte pot lua parte si alti experti. La prima sedinta Comisia mixta va stabili regulamentul sau de functionare.
    2. Comisia mixta are urmatoarele sarcini:
    a) sa faca schimb de date statistice privind traficul direct, cantitatea si structura incarcaturii si numarul de nave;
    b) sa faca propuneri autoritatilor competente privind cresterea traficului direct;
    c) sa faca schimbul modelelor de documente mentionate in art. 9;
    d) sa rezolve toate problemele care pot aparea din implementarea prezentului acord.
    3. Propunerile Comisiei mixte, in conformitate cu paragraful 2, vor intra in vigoare dupa obtinerea aprobarii autoritatilor competente ale ambelor parti contractante.
    4. In cazul in care Comisia mixta nu poate ajunge la o intelegere, atunci, la cererea uneia dintre partile contractante, reprezentantii autoritatilor competente se vor intalni pentru consultari in interval de 4 saptamani.
    Art. 19
    Ambarcatiunile sportive si de agrement care arboreaza pavilionul national al unei parti contractante pot utiliza caile navigabile interioare ale statului celeilalte parti contractante, cu respectarea legislatiei nationale si a reglementarilor in vigoare pe respectiva cale navigabila interioara.
    Art. 20
    Prezentul acord nu va afecta drepturile si obligatiile partilor contractante asa cum reies acestea din alte conventii internationale, acorduri bilaterale sau multilaterale, la care Romania si Republica Slovaca sunt parti.
    Art. 21
    Orice divergenta privind interpretarea si aplicarea prezentului acord va fi solutionata prin negocieri directe intre autoritatile competente ale partilor contractante. Daca prin negocieri nu se ajunge la o intelegere, aceasta divergenta va fi solutionata pe cai diplomatice.
    Art. 22
    Prezentul acord va putea fi modificat sau suplimentat prin acordul reciproc al partilor contractante. Amendamentele si suplimentarile vor fi convenite in scris si vor intra in vigoare in conformitate cu procedura mentionata in art. 23.
    Art. 23
    Prezentul acord va intra in vigoare la 90 de zile de la data primirii ultimei notificari prin care oricare parte contractanta a informat cealalta parte contractanta asupra indeplinirii procedurii sale legale nationale pentru intrarea in vigoare a acestui acord.
    Art. 24
    1. Prezentul acord se incheie pe o perioada nedeterminata. Valabilitatea acestui acord va expira la 6 luni de la data la care una dintre partile contractante notifica, in scris, celeilalte parti contractante intentia sa de incetare a acestui acord.
    2. La data intrarii in vigoare a prezentului acord, in relatiile reciproce dintre Romania si Republica Slovaca articolele referitoare la navigatie din Acordul de comert si navigatie dintre Republica Populara Romana si Republica Socialista Cehoslovacia, semnat la Bucuresti la 16 decembrie 1963, vor inceta sa mai fie in vigoare, fara a prejudicia contractele si intelegerile existente intre companiile de navigatie din ambele state.
    Drept care, subsemnatii, fiind autorizati in mod corespunzator pentru aceasta de catre guvernele lor respective, au semnat prezentul acord.
    Semnat la Bratislava la 5 martie 2003, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, slovaca si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul oricarei divergente de interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                 Pentru Guvernul Romaniei,
                 Miron Tudor Mitrea,
                 ministrul lucrarilor publice,
                 transporturilor si locuintei,

                 Pentru Guvernul Republicii Slovace,
                 Pavel Prokopovic,
                 ministrul transporturilor,
                 postelor si telecomunicatiilor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 63/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 63 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu