Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 585 din 15 decembrie 2004

pentru aderarea la Conventia internationala din 2001 privind controlul sistemelor antivegetative daunatoare utilizate la nave, adoptata la Conferinta Organizatiei Maritime Internationale la Londra la 5 octombrie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1257 din 27 decembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Romania adera la Conventia internationala din 2001 privind controlul sistemelor antivegetative daunatoare utilizate la nave, adoptata la Conferinta Organizatiei Maritime Internationale la Londra la 5 octombrie 2001.
    Art. 2
    In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va elabora normele metodologice de punere in aplicare a conventiei internationale prevazute la art. 1.
    Art. 3
    Prezenta lege intra in vigoare la 180 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

                         CONVENTIA INTERNATIONALA
din 2001 privind controlul sistemelor antivegetative daunatoare utilizate la nave*)

    *) Traducere.

    Notand ca studiile si cercetarile stiintifice efectuate de catre guverne si organizatiile internationale competente au aratat ca anumite sisteme antivegetative utilizate la nave prezinta un pericol considerabil de toxicitate si alte efecte cronice din punct de vedere ecologic si economic asupra organismelor marine importante si ca sanatatea umana poate fi pusa in pericol ca urmare a consumului de alimente de origine marina afectate,
    notand in special preocuparile serioase cu privire la sistemele antivegetative care utilizeaza compusi organostanici ce actioneaza ca biocide si fiind convinse ca introducerea acestor compusi organostanici in mediul marin trebuie sa fie eliminata in mod treptat,
    amintind ca la cap. 17 din Agenda 21, adoptata de Conferinta Natiunilor Unite din 1992 cu privire la mediu si dezvoltare, statele sunt solicitate sa ia masuri pentru reducerea poluarii determinate de compusii organostanici utilizati in sistemele antivegetative,
    amintind, de asemenea, ca in Rezolutia A.895(21) adoptata de Adunarea Organizatiei Maritime Internationale la 25 noiembrie 1999 Comitetul pentru protectia mediului marin (MEPC) al Organizatiei este rugat insistent sa actioneze in sensul elaborarii rapide a unui instrument juridic mondial obligatoriu pentru a face fata in caz de urgenta tuturor efectelor daunatoare ale sistemelor antivegetative,
    constiente de conceptul precautiei care a fost stabilit in principiul 15 al Declaratiei de la Rio cu privire la mediu si dezvoltare si care a fost mentionat in Rezolutia MEPC.67(37), adoptata de MEPC la 15 septembrie 1995,
    recunoscand importanta protectiei mediului marin si a sanatatii oamenilor impotriva efectelor nefavorabile ale sistemelor antivegetative,
    recunoscand, de asemenea, ca utilizarea sistemelor antivegetative pentru prevenirea acumularii de organisme pe suprafata navelor este de o importanta majora pentru asigurarea eficientei comertului, transporturilor maritime si pentru impiedicarea raspandirii organismelor acvatice daunatoare si a agentilor patogeni,
    recunoscand in plus ca sunt necesare dezvoltarea in continuare a sistemelor antivegetative care sunt eficiente si nu prezinta pericol pentru mediu si promovarea inlocuirii sistemelor daunatoare cu sisteme cat mai putin daunatoare sau, de preferinta, nedaunatoare,
    partile la prezenta conventie au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Obligatii generale
    (1) Fiecare parte la prezenta conventie se angajeaza sa puna pe deplin si complet in aplicare prevederile prezentei conventii pentru a reduce sau a elimina efectele nefavorabile asupra mediului marin si asupra sanatatii umane datorate sistemelor antivegetative.
    (2) Anexele fac parte integranta din prezenta conventie. Daca nu s-a prevazut in mod expres altfel, o referire la prezenta conventie constituie in acelasi timp o referire la anexele sale.
    (3) Nici o prevedere a prezentei conventii nu trebuie sa fie interpretata in sensul impiedicarii unui stat de a lua, individual sau in comun, masuri mai stricte cu privire la reducerea ori eliminarea efectelor nefavorabile ale sistemelor antivegetative asupra mediului, in conformitate cu legislatia internationala.
    (4) Partile trebuie sa depuna eforturi pentru cooperarea in scopul implementarii, respectarii si aplicarii efective a prezentei conventii.
    (5) Partile se angajeaza sa promoveze dezvoltarea continua a sistemelor antivegetative care sunt eficiente si nu prezinta pericol pentru mediu.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentei conventii, daca nu s-a prevazut in mod expres altfel:
    (1) Administratie inseamna guvernul statului sub a carui autoritate este exploatata nava. In ceea ce priveste o nava autorizata sa arboreze pavilionul unui stat, Administratia este guvernul acelui stat. Referitor la platformele fixe sau plutitoare angajate in explorarea si exploatarea fundului marii si a subsolului acesteia, adiacent coastei asupra careia statul riveran isi exercita drepturile de suveranitate in scopul explorarii si exploatarii resurselor lor naturale, Administratia este guvernul statului riveran respectiv.
    (2) Sistem antivegetativ inseamna un strat de protectie, o vopsea, un tratament al suprafetei, o suprafata sau un dispozitiv utilizat la o nava pentru a controla sau a preveni fixarea organismelor nedorite.
    (3) Comitet inseamna Comitetul pentru protectia mediului marin al Organizatiei.
    (4) Tonaj brut inseamna tonajul brut calculat in conformitate cu regulile de masurare a tonajului din anexa I la Conventia internationala din 1969 asupra masurarii tonajului navelor sau din orice conventie care ii succeda.
    (5) Voiaj international inseamna un voiaj efectuat de o nava autorizata sa arboreze pavilionul unui stat, avand destinatia sau provenind dintr-un port, santier naval sau terminal din larg, aflat sub jurisdictia altui stat.
    (6) Lungime inseamna lungimea, asa cum s-a definit in Conventia internationala din 1966 asupra liniilor de incarcare, astfel cum a fost modificata prin Protocolul din 1988 referitor la aceasta, sau in orice conventie care ii succeda.
    (7) Organizatie inseamna Organizatia Maritima Internationala.
    (8) Secretar general inseamna secretarul general al Organizatiei.
    (9) Nava inseamna o nava de orice tip care opereaza in mediul marin si include ambarcatiuni pe aripi portante, ambarcatiuni pe perna de aer, submersibile, constructii plutitoare, platforme fixe sau plutitoare, unitati plutitoare de stocare (FSU) si unitati plutitoare de stocare si descarcare a productiei (FPSO).
    (10) Grup tehnic este un organ format din reprezentanti ai partilor, ai membrilor Organizatiei, ai Organizatiei Natiunilor Unite si ai institutiilor sale specializate, ai organizatiilor interguvernamentale care au incheiat acorduri cu Organizatia si ai organizatiilor neguvernamentale cu statut consultativ in cadrul Organizatiei, care trebuie, de preferinta, sa includa reprezentanti ai institutiilor si laboratoarelor angajate in analize ale sistemelor antivegetative. Acesti reprezentanti trebuie sa aiba experienta in domeniul transformarilor din mediul ambiant si al efectelor asupra mediului ambiant, al efectelor toxice, al biologiei marine, al sanatatii umane, al analizei economice, al managementului riscului, al transporturilor maritime internationale, al tehnologiei straturilor de protectie ale sistemelor antivegetative sau in alte domenii specializate necesare pentru examinarea obiectiva a avantajelor tehnice ale unei propuneri detaliate.
    Art. 3
    Domeniul de aplicare
    (1) In afara cazului in care in prezenta conventie se specifica altfel, aceasta se aplica:
    a) navelor autorizate sa arboreze pavilionul unei parti;
    b) navelor care nu sunt autorizate sa arboreze pavilionul unei parti, dar care opereaza sub autoritatea unei parti; si
    c) navelor care intra intr-un port, santier naval sau terminal din larg al unei parti, dar care nu intra sub incidenta lit. a) sau b).
    (2) Prezenta conventie nu se aplica navelor de razboi, navelor auxiliare sau altor nave care apartin unei parti sau sunt exploatate de aceasta si care, la momentul respectiv, sunt utilizate doar pentru serviciul guvernamental necomercial. Totusi, fiecare parte trebuie sa se asigure, prin adoptarea unor masuri corespunzatoare, care sa nu prejudicieze operarea sau capacitatile operationale de functionare ale acestor nave, detinute ori operate de ea, ca aceste nave actioneaza, in masura in care este rezonabil in practica, intr-un mod compatibil cu prezenta conventie.
    (3) In ceea ce priveste navele statelor care nu sunt parti la prezenta conventie, partile trebuie sa aplice cerintele acesteia in masura in care este necesar pentru a se asigura ca aceste nave nu beneficiaza de un tratament mai favorabil.
    Art. 4
    Masuri de control asupra sistemelor antivegetative
    (1) In conformitate cu cerintele specificate in anexa nr. 1, fiecare parte trebuie sa interzica si/sau sa limiteze:
    a) aplicarea, reaplicarea, instalarea sau utilizarea sistemelor antivegetative daunatoare la navele mentionate la art. 3 alin. (1) lit. a) sau b); si
    b) aplicarea, reaplicarea, instalarea sau utilizarea acestor sisteme la navele mentionate la art. 3 alin. (1) lit. c), atunci cand se afla intr-un port, santier naval sau terminal din larg al unei parti,
    si trebuie sa ia masurile eficiente pentru a se asigura ca aceste nave corespund acestor cerinte.
    (2) Navele care au un sistem antivegetativ ce este supus unui control rezultat in baza unui amendament la anexa nr. 1 ca urmare a intrarii in vigoare a prezentei conventii pot sa isi pastreze acest sistem pana la data prevazuta pentru inlocuirea acestui sistem, dar in nici un caz aceasta perioada nu trebuie sa depaseasca 60 de luni de la aplicarea sistemului antivegetativ, in afara de cazul in care Comitetul decide ca exista circumstante exceptionale care justifica aplicarea mai devreme a masurii de control.
    Art. 5
    Masuri de control asupra deseurilor rezultate din aplicarea sau indepartarea unui sistem antivegetativ prevazut in anexa nr. 1
    Avand in vedere regulile, standardele si cerintele internationale, partile prezentei conventii trebuie sa ia masurile necesare pe teritoriul sau pentru a solicita ca deseurile rezultate din aplicarea sau indepartarea unui sistem antivegetativ prevazut in anexa nr. 1 sa fie colectate, manipulate, transportate, tratate si eliminate in siguranta, astfel incat sa nu prezinte un risc pentru sanatatea populatiei si a mediului inconjurator.
    Art. 6
    Proceduri pentru propunere de amendamente privind masurile de control asupra sistemelor antivegetative
    (1) Orice parte poate propune un amendament la anexa nr. 1 in conformitate cu acest articol.
    (2) O propunere initiala trebuie sa contina informatiile cerute in anexa nr. 2 si trebuie sa fie transmisa Organizatiei. Daca Organizatia primeste o propunere, ea o va aduce in atentia partilor, a membrilor Organizatiei, a Organizatiei Natiunilor Unite si institutiilor sale specializate, a organizatiilor interguvernamentale care au incheiat acorduri cu Organizatia si a organizatiilor neguvernamentale cu statut consultativ in cadrul Organizatiei si o va pune la dispozitia lor.
    (3) Comitetul trebuie sa decida daca respectivul sistem antivegetativ justifica o examinare mai aprofundata in baza propunerii initiale. Daca Comitetul decide ca se justifica o examinare mai ampla, el va cere partii care a prezentat propunerea sa ii transmita o propunere mai detaliata cuprinzand informatiile prevazute in anexa nr. 3, cu exceptia cazului in care propunerea initiala include, de asemenea, toate informatiile prevazute in anexa nr. 3. In cazul in care Comitetul este de parere ca exista o amenintare de distrugere serioasa sau ireversibila, lipsa de certitudine stiintifica nu trebuie sa fie invocata ca motiv pentru impiedicarea deciziei de evaluare a propunerii. Comitetul trebuie sa stabileasca un grup tehnic in conformitate cu art. 7.
    (4) Grupul tehnic trebuie sa examineze propunerea detaliata, impreuna cu toate datele suplimentare transmise de toate partile interesate, si trebuie sa evalueze si sa raporteze Comitetului daca propunerea a demonstrat existenta unui risc exagerat al efectelor nefavorabile asupra organismelor nevizate sau asupra sanatatii umane, astfel incat amendamentul la anexa nr. 1 sa fie justificat. In acest scop:
    a) Examinarea efectuata de grupul tehnic trebuie sa includa:
    (i) o evaluare a legaturii dintre respectivul sistem antivegetativ si efectele negative fie asupra mediului, fie asupra sanatatii populatiei, care include consumul de alimente de origine marina afectate, dar fara a se limita la acesta, sau o evaluare prin studii verificate care se bazeaza pe datele descrise in anexa nr. 3 si pe orice alte date pertinente puse in evidenta;
    (ii) o evaluare a reducerii pericolului posibil ca urmare a masurilor de control propuse si a tuturor celorlalte masuri de control care pot fi luate in considerare de grupul tehnic;
    (iii) analiza informatiilor disponibile cu privire la posibilitatea realizarii pe plan tehnic a masurilor de control si a raportului cost-eficienta din propunere;
    (iv) analiza informatiilor disponibile cu privire la alte efecte rezultate din introducerea acestor masuri de control, referitoare la:
    - mediul inconjurator (care include costul inactiunii si efectul asupra calitatii aerului, dar fara a se limita la acestea);
    - problemele de sanatate si securitate pentru santierele navale (si anume: efectele asupra muncitorilor din santiere);
    - costul pentru transporturile maritime internationale si alte sectoare relevante; si
    (v) analiza disponibilitatii altor tehnici corespunzatoare, inclusiv analiza eventualelor riscuri asociate acestor tehnici.
    b) Raportul grupului tehnic trebuie sa fie intocmit in forma scrisa si sa tina seama de fiecare dintre evaluarile si analizele mentionate la lit. a), cu exceptia faptului ca grupul tehnic poate decide sa nu efectueze evaluarile si analizele mentionate la lit. a) (ii) - (v) daca, dupa evaluarea mentionata la lit. a) (i), se stabileste ca propunerea nu justifica analizarea in continuare.
    c) Raportul grupului tehnic trebuie sa includa, printre altele, o recomandare care sa indice daca controalele internationale prevazute in conformitate cu prevederile prezentei conventii sunt justificate in ceea ce priveste respectivul sistem antivegetativ, daca masurile de control specifice sugerate in propunerea detaliata corespund sau daca exista alte masuri de control care sunt considerate a fi mult mai convenabile.
    (5) Raportul grupului tehnic trebuie sa fie difuzat tuturor partilor, membrilor Organizatiei, Organizatiei Natiunilor Unite si institutiilor sale specializate, organizatiilor interguvernamentale care au incheiat acorduri cu Organizatia si organizatiilor neguvernamentale cu statut consultativ in cadrul Organizatiei, inainte de analizarea sa de catre Comitet. Comitetul trebuie sa decida daca aproba o propunere de amendare a anexei nr. 1 sau o modificare a acesteia, dupa caz, tinandu-se seama de raportul grupului tehnic. Daca raportul indica un risc de deteriorare grava sau ireversibila, lipsa certitudinii stiintifice nu trebuie sa fie invocata in scopul impiedicarii luarii unei decizii de a include un sistem antivegetativ in anexa nr. 1. Amendamentele propuse la anexa nr. 1, daca sunt aprobate de catre Comitet, trebuie sa fie difuzate in conformitate cu art. 16 alin. (2) lit. a). O decizie de a nu aproba propunerea nu trebuie sa excluda prezentarea ulterioara a unei noi propuneri cu privire la un anumit sistem antivegetativ, daca sunt aduse noi informatii.
    (6) Doar partile pot participa la luarea de catre Comitet a deciziilor prezentate in alin. (3) si (5).
    Art. 7
    Grupurile tehnice
    (1) Comitetul trebuie sa stabileasca un grup tehnic in conformitate cu art. 6, in cazul in care primeste o propunere detaliata. In cazurile in care mai multe propuneri sunt primite concomitent sau secvential, Comitetul poate constitui unul ori mai multe grupuri tehnice, daca este nevoie.
    (2) Toate partile pot participa la dezbaterile unui grup tehnic si trebuie sa faca apel la competenta tehnica corespunzatoare de care dispun ele.
    (3) Comitetul trebuie sa decida asupra mandatului, organizarii si functionarii grupurilor tehnice. Mandatul grupurilor tehnice trebuie sa asigure caracterul confidential al oricarei informatii care poate fi comunicata. Grupurile tehnice se pot intruni, daca se considera necesar, dar trebuie sa se straduiasca sa isi desfasoare activitatea prin corespondenta scrisa sau electronica ori prin alte mijloace corespunzatoare.
    (4) Numai reprezentantii partilor pot participa la formularea oricarei recomandari transmise Comitetului conform art. 6. Grupul tehnic trebuie sa se straduiasca sa realizeze unanimitatea reprezentantilor partilor. Daca acest lucru este imposibil, grupul tehnic trebuie sa comunice orice opinii ale minoritatii acestor reprezentanti.
    Art. 8
    Cercetarea tehnico-stiintifica si supravegherea
    (1) Partile trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru promovarea si facilitarea cercetarii stiintifice asupra efectelor sistemelor antivegetative, precum si supravegherea acestor efecte. In mod special, aceasta cercetare trebuie sa includa observarea, masurarea, prelevarea de probe, evaluarea si analiza efectelor sistemelor antivegetative.
    (2) Pentru promovarea obiectivelor prezentei conventii, fiecare parte trebuie sa faciliteze accesul celorlalte parti solicitante la informatiile corespunzatoare privind:
    a) activitatile tehnico-stiintifice efectuate in conformitate cu prezenta conventie;
    b) programele stiintifice si tehnologice referitoare la mediul marin si obiectivele lor; si
    c) efectele observate in timpul programelor de supraveghere si evaluare privind sistemele antivegetative.
    Art. 9
    Comunicarea si schimbul de informatii
    (1) Fiecare parte se angajeaza sa comunice Organizatiei:
    a) o lista a inspectorilor numiti sau a organizatiilor recunoscute, care sunt autorizate sa actioneze in numele acelei parti la administrarea problemelor referitoare la controlul sistemelor antivegetative, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, in scopul difuzarii acesteia catre parti in vederea informarii inspectorilor lor. Prin urmare, Administratia trebuie sa notifice Organizatiei responsabilitatile specifice atribuite inspectorilor numiti sau organizatiilor recunoscute si conditiile de delegare a autoritatii;
    b) anual, informatiile privind toate sistemele antivegetative aprobate, limitate sau interzise in virtutea legislatiei sale interne.
    (2) Organizatia trebuie sa puna la dispozitie, prin orice mijloace corespunzatoare, informatiile care i-au fost comunicate conform alin. (1).
    (3) Pentru acele sisteme antivegetative care sunt aprobate, inregistrate sau autorizate de catre o parte, acea parte trebuie fie sa furnizeze ori sa solicite producatorilor acestor sisteme antivegetative, fie sa furnizeze acelor parti care au solicitat informatiile relevante pe baza carora s-a luat hotararea, inclusiv informatiile mentionate in anexa nr. 3, sau alte informatii care permit efectuarea unei evaluari corespunzatoare a sistemului antivegetativ. Nu trebuie sa fie furnizata nici o informatie care este protejata de lege.
    Art. 10
    Inspectarea si certificarea
    O parte trebuie sa se asigure ca navele autorizate sa arboreze pavilionul ei sau exploatate sub autoritatea sa sunt inspectate si certificate in conformitate cu dispozitiile anexei nr. 4.
    Art. 11
    Inspectarea navelor si identificarea contraventiilor
    (1) O nava careia i se aplica prezenta conventie poate ca in orice port, santier naval sau terminal din larg al unei parti sa fie inspectata de inspectori autorizati de acea parte in scopul determinarii conformitatii navei cu prezenta conventie. Daca nu exista motive intemeiate pentru a considera ca o nava contravine prezentei conventii, toate inspectiile de acest tip trebuie sa se limiteze la:
    a) verificarea existentei la bordul navei a unui certificat international pentru sistemul antivegetativ valabil sau a unei declaratii valabile privind sistemul antivegetativ, daca se cere; si/sau
    b) un esantion reprezentativ al sistemului antivegetativ al navei care nu afecteaza integritatea, structura sau functionarea acestui sistem, tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie*). Totusi, timpul necesar pentru prelucrarea rezultatelor acestei probe nu trebuie sa impiedice miscarea si plecarea navei.
    (2) Daca exista motive intemeiate pentru a considera ca nava contravine prezentei conventii, se poate efectua o inspectie amanuntita tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie*).
    (3) Daca se constata ca nava contravine prezentei conventii, partea care efectueaza inspectia poate lua masuri de avertizare, retinere, indepartare sau excludere a navei din porturile sale. O parte care ia astfel de masuri impotriva unei nave pe motiv ca aceasta nu corespunde prezentei conventii trebuie sa informeze imediat Administratia navei respective.
    (4) Partile trebuie sa coopereze in ceea ce priveste identificarea contraventiilor si punerea in aplicare a prezentei conventii. De asemenea, o parte poate inspecta o nava care face escala in portul, santierul naval sau terminalul din larg aflat sub jurisdictia sa, daca o alta parte ii solicita efectuarea unei anchete si ii furnizeaza dovezi suficiente ca nava opereaza sau a operat contrar prezentei conventii. Raportul acestei anchete va fi transmis partii solicitante si autoritatii competente a Administratiei navei respective, astfel incat masurile corespunzatoare sa poata fi luate conform prezentei conventii.
------------
    *) Instructiunile urmeaza sa fie elaborate.

    Art. 12
    Contraventii
    (1) Orice incalcare a prevederilor prezentei conventii este interzisa si sanctionata prin legislatia Administratiei navei respective, indiferent de locul in care s-a produs contraventia. Daca Administratia este informata despre o astfel de contraventie, ea trebuie sa efectueze o ancheta si poate cere partii care a semnalat contraventia sa furnizeze dovezi suplimentare asupra contraventiei presupuse. Daca Administratia se convinge ca exista dovezi suficiente pentru a-i permite sa declanseze proceduri in legatura cu contraventia presupusa, ea va declansa aceste proceduri cat mai curand posibil, in conformitate cu legislatia sa. Administratia trebuie sa informeze imediat partea care a semnalat contraventia presupusa, precum si Organizatia asupra masurilor luate. Daca Administratia nu a luat nici o masura in decurs de un an dupa primirea informatiilor, ea trebuie sa informeze partea care a semnalat contraventia presupusa.
    (2) Orice incalcare a prevederilor prezentei conventii, comisa in limitele jurisdictiei unei parti la conventie, este interzisa si, in consecinta, sanctiunile trebuie sa fie stabilite in conformitate cu legislatia acelei parti. Ori de cate ori se produce o astfel de contraventie, acea parte trebuie:
    a) sa declanseze procedurile in conformitate cu legislatia sa; sau
    b) sa furnizeze Administratiei navei respective informatiile si dovezile pe care le poseda in legatura cu producerea acestei contraventii.
    (3) Sanctiunile prevazute de legislatia partii ca urmare a prezentului articol trebuie sa fie de o severitate care sa descurajeze incalcarea prezentei conventii, indiferent de locul unde a avut loc contraventia.
    Art. 13
    Intarzierea sau retinerea nedreapta a navelor
    (1) Toate eforturile posibile trebuie sa fie depuse pentru ca masurile luate in conformitate cu prevederile art. 11 sau 12 din prezenta conventie sa nu produca retinerea sau intarzierea nejustificata a navei.
    (2) Daca o nava este retinuta sau intarziata nejustificat in conformitate cu prevederile art. 11 sau 12 din prezenta conventie, atunci ea este indreptatita la compensatie pentru orice pierdere sau dauna suferita.
    Art. 14
    Rezolvarea litigiilor
    Partile trebuie sa isi rezolve orice litigiu survenit intre ele cu privire la interpretarea sau aplicarea prezentei conventii prin negociere, investigare, mediere, conciliere, arbitraj, reglementare judecatoreasca, recurgere la organisme sau acorduri regionale ori prin alte mijloace pasnice alese de ele.
    Art. 15
    Relatia cu dreptul international asupra marii
    Nici o prevedere din prezenta conventie nu trebuie sa prejudicieze drepturile si obligatiile vreunui stat in virtutea legislatiei uzuale internationale, asa cum se arata in Conventia Natiunilor Unite privind dreptul marii.
    Art. 16
    Amendamente
    (1) Prezenta conventie poate fi amendata prin oricare dintre procedurile specificate in paragrafele de mai jos.
    (2) Amendamente dupa examinarea in cadrul Organizatiei:
    a) Orice parte poate propune amendamente la prezenta conventie. Amendamentul propus trebuie sa fie transmis secretarului general care trebuie sa il difuzeze apoi partilor si membrilor Organizatiei cu cel putin 6 luni inaintea examinarii sale. In cazul unei propuneri de amendare a anexei nr. 1, aceasta trebuie sa urmeze procedurile cuprinse in art. 6 inainte de examinarea sa conform acestui articol.
    b) Un amendament propus si difuzat ca mai sus trebuie sa fie transmis Comitetului pentru examinare. Partile, fie ca sunt sau nu sunt membre ale Organizatiei, trebuie sa fie autorizate sa participe la dezbaterile Comitetului in vederea examinarii si adoptarii amendamentului.
    c) Amendamentele trebuie sa fie adoptate cu o majoritate de doua treimi din numarul partilor prezente si votante in Comitet, cu conditia ca cel putin o treime din acesta sa fie prezenta in momentul votarii.
    d) Amendamentele adoptate conform lit. c) trebuie sa fie comunicate partilor de catre secretarul general, in vederea acceptarii.
    e) Un amendament se considera ca a fost acceptat in urmatoarele situatii:
    (i) un amendament la un articol din prezenta conventie se considera ca a fost acceptat la data la care doua treimi din numarul partilor au notificat secretarului general acceptul lor cu privire la acesta;
    (ii) un amendament la o anexa se considera ca a fost acceptat la sfarsitul a 12 luni dupa data adoptarii sau la alta data, astfel cum s-a stabilit de catre Comitet. Totusi, daca la acea data mai mult de o treime din numarul partilor notifica secretarului general ca ele au o obiectie la amendament, acesta se considera a nu fi fost acceptat.
    f) Un amendament trebuie sa intre in vigoare in urmatoarele conditii:
    (i) un amendament la un articol din prezenta conventie trebuie sa intre in vigoare, pentru acele parti care au declarat ca l-au acceptat, la 6 luni de la data la care se considera a fi fost acceptat in conformitate cu lit. e) (i);
    (ii) un amendament la anexa nr. 1 trebuie sa intre in vigoare, pentru toate partile, la 6 luni dupa data la care se considera a fi fost acceptat, cu exceptia oricarei parti care:
    1. a notificat obiectia sa la amendament in conformitate cu lit. e) (ii) si care nu si-a retras aceasta obiectie;
    2. a notificat secretarului general, inainte de intrarea in vigoare a acestui amendament, ca amendamentul trebuie sa intre in vigoare pentru ea numai dupa o notificare ulterioara a acceptarii sale; sau
    3. a facut o declaratie in momentul depunerii instrumentului sau de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare la prezenta conventie ca amendamentele la anexa nr. 1 trebuie sa intre in vigoare pentru ea doar dupa notificarea secretarului general asupra acceptarii sale cu privire la aceste amendamente;
    (iii) un amendament la o anexa, alta decat anexa nr. 1, trebuie sa intre in vigoare, pentru toate partile, la 6 luni dupa data la care se considera a fi fost acceptat, cu exceptia acelor parti care au notificat obiectia lor la amendament in conformitate cu lit. e) (ii) si care nu si-au retras aceasta obiectie.
    g) (i) O parte care a notificat o obiectie conform lit. f) (ii) sau (iii) poate notifica ulterior secretarului general ca accepta amendamentul. Acest amendament va intra in vigoare pentru aceasta parte la 6 luni dupa data notificarii acceptarii sale sau data la care amendamentul intra in vigoare, oricare dintre acestea este mai tarzie.
    (ii) Daca o parte care a facut o notificare sau o declaratie mentionata la lit. f) (ii) 2, respectiv 3, notifica secretarului general acceptarea sa cu privire la un amendament, acest amendament trebuie sa intre in vigoare pentru aceasta parte la 6 luni dupa data notificarii acceptarii sale sau data la care amendamentul intra in vigoare, oricare dintre acestea este mai tarzie.
    (3) Amendament printr-o conferinta:
    a) La cererea unei parti, sustinuta de cel putin o treime din numarul partilor, Organizatia trebuie sa convoace o conferinta a partilor pentru a examina amendamentele la prezenta conventie.
    b) Un amendament adoptat de aceasta conferinta cu o majoritate de doua treimi din numarul partilor prezente si votante trebuie sa fie comunicat de catre secretarul general tuturor partilor in vederea acceptarii.
    c) Daca conferinta nu hotaraste altfel, amendamentul trebuie sa se considere ca a fost acceptat si trebuie sa intre in vigoare conform procedurilor stabilite la alin. (2) lit. e) si, respectiv, lit. f) din acest articol.
    (4) Orice parte care nu a acceptat un amendament la o anexa trebuie sa fie considerata ca nefiind parte numai din punctul de vedere al aplicarii acestui amendament.
    (5) O adaugare a unei noi anexe trebuie sa fie propusa si adoptata si trebuie sa intre in vigoare in conformitate cu procedura aplicabila unui amendament la un articol din prezenta conventie.
    (6) Orice notificare sau declaratie in conformitate cu acest articol trebuie sa fie facuta in scris catre secretarul general.
    (7) Secretarul general trebuie sa informeze partile si membrii Organizatiei cu privire la:
    a) orice amendament care intra in vigoare si data intrarii sale in vigoare, in general si pentru fiecare parte; si
    b) orice notificare sau declaratie facuta in virtutea acestui articol.
    Art. 17
    Semnarea, ratificarea, acceptarea, aprobarea si aderarea
    (1) Prezenta conventie trebuie sa fie deschisa pentru semnare de catre orice stat, la sediul Organizatiei, incepand cu 1 februarie 2002 si pana la 31 decembrie 2002, si trebuie sa ramana apoi deschisa pentru aderare oricarei parti.
    (2) Statele pot deveni parti la prezenta conventie prin:
    a) semnare fara rezerva in ceea ce priveste ratificarea, acceptarea sau aprobarea; sau
    b) semnare sub rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii, urmata de ratificare, acceptare sau aprobare; sau
    c) aderare.
    (3) Ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea trebuie sa fie efectuata prin depunerea unui instrument in acest scop la secretarul general.
    (4) Daca un stat poseda doua sau mai multe unitati teritoriale in care sunt aplicabile diferite sisteme legislative in legatura cu problemele vizate de prezenta conventie, acel stat poate, in momentul semnarii, ratificarii, acceptarii, aprobarii sau aderarii, sa declare ca prezenta conventie trebuie sa se aplice tuturor unitatilor sale teritoriale sau numai uneia ori mai multora dintre acestea si poate modifica aceasta declaratie prin prezentarea oricand a unei alte declaratii.
    (5) Orice declaratie de acest fel trebuie sa fie notificata secretarului general si trebuie sa precizeze in mod expres unitatile teritoriale in care se aplica prezenta conventie.
    Art. 18
    Intrarea in vigoare
    (1) Prezenta conventie va intra in vigoare la 12 luni dupa data la care cel putin 25 de state, ale caror flote comerciale reprezinta in total cel putin 25% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale, fie au semnat conventia fara rezerve in ceea ce priveste ratificarea, acceptarea sau aprobarea, fie au depus instrumentul cerut de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, in conformitate cu art. 17.
    (2) Pentru statele care au depus un instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare la prezenta conventie dupa ce au fost respectate cerintele de intrare in vigoare a acesteia, dar inainte de data intrarii in vigoare, ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea trebuie sa aiba efect la data intrarii in vigoare a prezentei conventii sau la 3 luni dupa data depunerii instrumentului, oricare dintre acestea este mai tarzie.
    (3) Orice instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare depus dupa data intrarii in vigoare a prezentei conventii trebuie sa aiba efect la 3 luni de la data depunerii.
    (4) Orice instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare depus dupa data la care un amendament la prezenta conventie se considera a fi fost acceptat in conformitate cu prevederile art. 16 trebuie sa se aplice prezentei conventii in forma sa modificata.
    Art. 19
    Denuntarea
    (1) Prezenta conventie poate fi denuntata de catre orice parte, in orice moment dupa expirarea a 2 ani de la data intrarii sale in vigoare pentru acea parte.
    (2) Denuntarea trebuie sa se efectueze prin depunerea unei notificari in scris la secretarul general si va avea efect la un an dupa data primirii notificarii sau la expirarea unei perioade mai lungi precizate in acea notificare.
    Art. 20
    Depozitarul
    (1) Prezenta conventie trebuie sa fie depusa la secretarul general, care trebuie sa transmita copii certificate ale acesteia tuturor statelor care au semnat prezenta conventie sau care au aderat la aceasta.
    (2) Suplimentar fata de functiile specificate in alte articole din prezenta conventie, secretarul general trebuie:
    a) sa informeze toate statele care au semnat prezenta conventie sau au aderat la aceasta cu privire la:
    (i) fiecare noua semnare sau depunere a unui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau de aderare, impreuna cu data acesteia;
    (ii) data intrarii in vigoare a prezentei conventii; si
    (iii) depunerea oricarui instrument de denuntare a prezentei conventii, impreuna cu data la care a fost ea primita si data la care denuntarea produce efect; si
    b) sa transmita Secretariatului Organizatiei Natiunilor Unite, imediat ce prezenta conventie intra in vigoare, textul acesteia pentru inregistrare si publicare in conformitate cu prevederile art. 102 din Carta Natiunilor Unite.
    Art. 21
    Limbile
    Prezenta conventie este intocmita intr-un singur exemplar in limbile araba, chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola, fiecare text avand aceeasi valabilitate.
    Drept care subsemnatii, imputerniciti legal in acest scop de guvernele respective, am semnat prezenta conventie.
    Intocmita la Londra la 5 octombrie 2001.

    ANEXA 1

                                 MASURI DE CONTROL
                         asupra sistemelor antivegetative

________________________________________________________________________________
Sistem antivegetativ       Masuri de control          Aplicare         Data
                                                                       efectiva
________________________________________________________________________________
Compusi organostanici  Navelor nu trebuie sa    Toate navele          1 ianuarie
care actioneaza ca     li se aplice sau sa li                         2003
biocide in sistemele   se reaplice acesti
antivegetative         compusi.
________________________________________________________________________________
Compusi organostanici  Navele:                  Toate navele (cu      1 ianuarie
care actioneaza ca                              exceptia platformelor 2008
biocide in sistemele   (1) fie nu trebuie sa    fixe si plutitoare,
antivegetative         aiba acesti compusi      FSU si FPSO, care au
                       aplicati pe corp sau pe  fost construite
                       partile ori pe           inainte de 1 ianuarie
                       suprafetele exterioare;  2003 si care nu au
                                                fost andocate la
                       (2) fie trebuie sa aiba  1 ianuarie 2003 sau
                       un strat de protectie    dupa aceasta data)
                       care sa formeze o
                       bariera fata de acesti
                       compusi rezultati in
                       urma solubilizarii din
                       sistemele antivegetative
                       necorespunzatoare aflate
                       sub acesta
________________________________________________________________________________

    ANEXA 2

                                 ELEMENTELE
                    cerute pentru o propunere initiala

    (1) O propunere initiala trebuie sa includa o documentatie corespunzatoare care sa contina cel putin urmatoarele:
    a) identificarea sistemului antivegetativ vizat de propunere: numele sistemului antivegetativ; numele ingredientelor active si numarul de inregistrare in baza de date Chemical Abstract Services (numarul CAS), daca este cazul, sau componentele sistemului care sunt suspectate ca ar fi determinat respectivele efecte nefavorabile;
    b) descrierea informatiilor care sugereaza ca sistemul antivegetativ sau produsele sale de transformare pot constitui un pericol pentru sanatatea umana ori pot determina efecte nefavorabile asupra organismelor nevizate in concentratii susceptibile a fi intalnite in mediul inconjurator (de exemplu, rezultatele studiilor de toxicitate pe specii reprezentative sau datele privind bioacumularea);
    c) dovezi care sustin pericolul aparitiei in mediul inconjurator a componentelor toxice din sistemul antivegetativ sau produsele sale de transformare in concentratii din care ar putea rezulta efecte nefavorabile pentru organismele nevizate, sanatatea umana sau calitatea apei (de exemplu: datele cu privire la persistenta in coloana de apa, sedimente si biotop; media de evacuare a componentelor toxice de pe suprafetele tratate, masurata in cadrul studiilor efectuate sau in conditii reale de utilizare, sau datele adunate in cadrul unui program de supraveghere, dupa caz);
    d) o analiza a legaturii dintre sistemul antivegetativ, efectele negative respective si concentratiile poluantilor determinate sau estimate din mediu;
    e) o recomandare preliminara asupra tipului de restrictii care ar putea fi eficiente pentru reducerea pericolelor in legatura cu sistemul antivegetativ.
    (2) O propunere initiala trebuie sa fie transmisa in conformitate cu regulile si procedurile stabilite de Organizatie.

    ANEXA 3

                                  ELEMENTELE
                     cerute pentru o propunere detaliata

    (1) O propunere detaliata trebuie sa includa documentatia adecvata, care sa contina urmatoarele:
    a) elementele noi in raport cu datele incluse in propunerea initiala;
    b) concluziile de la categoriile de date mentionate la alin. (3) lit. a), b) si c), daca este cazul, in functie de subiectul propunerii, si identificarea sau descrierea metodelor care au servit la stabilirea datelor;
    c) un rezumat al concluziilor studiilor privind efectele negative ale sistemului antivegetativ;
    d) daca s-a efectuat vreo supraveghere, un rezumat al rezultatelor acestei supravegheri, inclusiv informatia cu privire la traficul maritim in zona supravegheata si o descriere generala a acestei zone;
    e) un rezumat al datelor disponibile cu privire la punerea in pericol a mediului ambiant sau la pericolul ecologic si estimarile concentratiilor in mediul ambiant, stabilite prin aplicarea modelelor matematice care utilizeaza toti parametrii disponibili pentru transformari din mediul ambiant, de preferinta aceia care au fost determinati experimental, precum si o identificare sau descriere a metodologiei de modelare;
    f) o evaluare a legaturii dintre respectivul sistem antivegetativ, efectele negative asupra mediului si concentratiile poluantilor, determinate sau estimate, din mediul inconjurator;
    g) o indicare calitativa a gradului de incertitudine in evaluarea mentionata la lit. f);
    h) o recomandare a masurilor de control specifice pentru reducerea pericolelor aferente sistemului antivegetativ; si
    i) un rezumat al rezultatelor oricaror studii disponibile asupra posibilelor efecte ale masurilor de control recomandate in legatura cu calitatea aerului, conditiile din santierele navale, transportul maritim international si din alte sectoare relevante, precum si disponibilitatea de solutii echivalente corespunzatoare.
    (2) O propunere detaliata trebuie sa includa, de asemenea, informatii cu privire la fiecare dintre proprietatile fizice si chimice ale componentei/componentelor respective, dupa caz:
    - punctul de topire;
    - punctul de fierbere;
    - densitatea (densitatea relativa);
    - presiunea vaporilor;
    - solubilitatea in apa/pH/constanta de disociere (pKa);
    - potentialul de oxidare/reducere;
    - masa moleculara;
    - structura moleculara; si
    - alte proprietati fizice si chimice precizate in propunerea initiala.
    (3) In sensul alin. (1) lit. b) de mai sus, categoriile de date sunt:
    a) Date cu privire la schimbarile din mediu si efectele asupra mediului:
    - moduri de degradare/disipare (de exemplu: hidroliza/fotodegradarea/biodegradarea);
    - persistenta in medii relevante (de exemplu: coloana de apa/sedimente/biotop);
    - distributie sedimente/apa;
    - viteza de solubilizare a biocidelor sau ingredientelor active;
    - echilibrare de greutate;
    - bioacumulare, coeficient de distributie, coeficient octanol/apa; si
    - orice reactii noi in conditii de degajare sau orice efecte interactive cunoscute.
    b) Date cu privire la efectele neintentionate asupra plantelor acvatice, nevertebratelor, pestilor, pasarilor marine, mamiferelor marine, speciilor pe cale de disparitie, altor biotopuri, calitatii apei, fundului marii sau habitatului organismelor nevizate, inclusiv al organismelor sensibile si reprezentative:
    - toxicitate acuta;
    - toxicitate cronica;
    - toxicitate la nivel de dezvoltare si reproducere;
    - probleme endocrine;
    - toxicitate de sedimente;
    - biodisponibilitate/bioamplificare/bioconcentrare;
    - efecte asupra retelei alimentare/populatiei;
    - observatii asupra efectelor nefavorabile in teren/la pesti morti/esuari/analiza tesuturilor celulare; si
    - reziduuri in alimente de origine marina.
    Aceste date trebuie sa se refere la unul sau mai multe tipuri de organisme nevizate, cum ar fi plantele acvatice, nevertebratele, pestii, pasarile, mamiferele si speciile pe cale de disparitie.
    c) Date cu privire la posibila amploare a efectelor asupra sanatatii umane (inclusiv cazul consumului de alimente de origine marina afectate, dar fara a se limita doar la acesta).
    (4) O propunere detaliata trebuie sa includa o descriere a metodologiilor utilizate, precum si toate masurile relevante luate pentru asigurarea calitatii si toate examinarile de studii comparabile efectuate.

    ANEXA 4

                                CERINTE
privind inspectiile si eliberarea certificatelor corespunzatoare sistemelor antivegetative

    REGULA 1
    Inspectii
    (1) Navele cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, mentionate la art. 3 alin. (1) lit. a), care efectueaza voiaje internationale, excluzand platformele fixe sau plutitoare, FSU si FPSO, trebuie supuse inspectiilor mai jos mentionate:
    a) o inspectie initiala efectuata inaintea punerii in exploatare a navei sau inaintea eliberarii pentru prima oara a Certificatului international pentru sistemul antivegetativ (Certificat), ceruta in conformitate cu prevederile regulii 2 sau 3; si
    b) o inspectie efectuata in cazul schimbarii sau inlocuirii sistemului antivegetativ. Aceste inspectii trebuie sa fie atestate in certificatul eliberat in conformitate cu prevederile regulii 2 sau 3.
    (2) Inspectia trebuie efectuata astfel incat sa se asigure ca sistemul antivegetativ al navei corespunde in totalitate prevederilor prezentei conventii.
    (3) In cazul navelor care nu sunt supuse prevederilor alin. (1) din aceasta regula, Administratia trebuie sa stabileasca masurile corespunzatoare pentru a se asigura ca prezenta conventie este respectata.
    (4) a) In ceea ce priveste punerea in aplicare a prezentei conventii, inspectiile navelor trebuie efectuate de inspectori corespunzator autorizati de catre Administratie sau, asa cum s-a prevazut in regula 3 alin. (1), tinand seama de Instructiunile pentru inspectii elaborate de catre Organizatie*). Alternativ, Administratia poate incredinta inspectiile prevazute de prezenta conventie fie inspectorilor numiti pentru acest scop, fie organizatiilor recunoscute de ea.
    b) O Administratie care numeste inspectori sau recunoaste organizatii*) sa efectueze inspectii trebuie, ca minimum, sa imputerniceasca orice inspector numit sau organizatie recunoscuta sa:
    (i) impuna unei nave pe care o inspecteaza sa respecte prevederile anexei nr. 1; si
    (ii) sa efectueze inspectii daca acest lucru i se cere de catre autoritatile competente ale statului portului care este parte la prezenta conventie.
    c) Daca Administratia, un inspector numit sau o organizatie recunoscuta stabileste ca sistemul antivegetativ al navei nu corespunde fie caracteristicilor dintr-un certificat cerut in conformitate cu prevederile regulii 2 sau 3, fie cerintelor din prezenta conventie, aceasta administratie, inspectorul sau organizatia trebuie sa se asigure imediat ca este luata masura corectiva pentru realizarea conformitatii navei. Un inspector sau o organizatie trebuie, de asemenea, sa informeze in timp util Administratia cu privire la aceasta hotarare. Daca masura corectiva ceruta nu este luata, Administratia trebuie sa fie informata imediat si sa se asigure ca certificatul nu este eliberat sau ca este retras, dupa caz.
    d) In cazul descris la lit. c), daca nava este in portul altei parti, autoritatile corespunzatoare ale statului portului trebuie sa fie informate imediat. Daca Administratia, un inspector numit sau o organizatie recunoscuta a informat autoritatile competente ale statului portului, guvernul statului portului respectiv trebuie sa acorde acestei Administratii, inspector sau organizatii orice ajutor necesar pentru indeplinirea obligatiilor lor conform acestei reguli, inclusiv luarea masurilor in conformitate cu prevederile art. 11 sau 12.
------------
    *) Instructiunile urmeaza a fi elaborate.
    *) Se face referire la Instructiunile adoptate de catre Organizatie prin Rezolutia A.739(18), astfel cum poate fi amendata de Organizatie, si specificatiile adoptate de catre aceasta prin Rezolutia A.789(19), asa cum poate fi amendata de Organizatie.

    REGULA 2
    Eliberarea sau aprobarea Certificatului international pentru sistemul antivegetativ
    (1) Administratia trebuie sa ceara ca unei nave careia i se aplica prevederile regulii 1 sa i se elibereze Certificatul international pentru sistemul antivegetativ (Certificatul) dupa terminarea cu succes a unei inspectii in conformitate cu prevederile regulii 1. Un certificat eliberat sub autoritatea unei parti trebuie sa fie acceptat de catre celelalte parti si sa fie considerat acoperitor pentru prezenta conventie si avand aceeasi valabilitate ca un certificat eliberat de ele.
    (2) Certificatele trebuie sa fie eliberate sau aprobate fie de catre Administratie, fie de catre orice persoana sau organizatie autorizata oficial de aceasta. In fiecare caz Administratia isi asuma intreaga responsabilitate pentru certificat.
    (3) Pentru navele prevazute cu un sistem antivegetativ supus unei masuri de control in conformitate cu prevederile anexei nr. 1, care s-a aplicat inainte de data intrarii in vigoare a acestei masuri de control pentru un astfel de sistem, Administratia trebuie sa elibereze un certificat in conformitate cu alin. (2) si (3) din aceasta regula nu mai tarziu de 2 ani dupa intrarea in vigoare a acestei masuri de control. Acest paragraf nu trebuie sa afecteze vreo cerinta cu privire la respectarea de catre nave a anexei nr. 1.
    (4) Certificatul trebuie sa fie intocmit in forma corespunzatoare modelului dat in Apendicele 1 din prezenta anexa si trebuie sa fie scris cel putin in limbile engleza, franceza sau spaniola. Daca o limba oficiala a statului care elibereaza certificatul este utilizata in aceeasi masura, aceasta trebuie sa prevaleze in cazul unui litigiu sau dezacord.
    REGULA 3
    Eliberarea sau aprobarea de catre alta parte a certificatului
    (1) La cererea Administratiei, o alta parte la aceasta conventie poate sa efectueze o inspectie la o nava si, daca se considera ca prevederile prezentei conventii au fost respectate, aceasta trebuie sa elibereze sau sa autorizeze eliberarea unui certificat navei si, dupa caz, trebuie sa aprobe sau sa autorizeze aprobarea acestui certificat pentru nava, in conformitate cu prevederile prezentei conventii.
    (2) O copie a certificatului si o copie a raportului de inspectie trebuie sa fie transmise cat mai curand posibil Administratiei solicitante.
    (3) Un certificat astfel eliberat trebuie sa contina o declaratie care sa indice ca el a fost eliberat la cererea Administratiei, mentionata la alin. (1), si el trebuie sa aiba aceeasi valabilitate si aceeasi recunoastere ca un certificat eliberat de catre Administratie.
    (4) Nici un certificat nu trebuie sa fie eliberat unei nave care este autorizata sa arboreze pavilionul unui stat care nu este parte la conventie.
    REGULA 4
    Valabilitatea certificatului
    (1) Un certificat eliberat in conformitate cu prevederile regulii 2 sau 3 trebuie sa isi inceteze valabilitatea in oricare dintre urmatoarele cazuri:
    a) daca sistemul antivegetativ este modificat sau inlocuit si certificatul nu este vizat in conformitate cu conventia; si
    b) la transferul navei la pavilionul altui stat. Un nou certificat trebuie sa fie eliberat doar daca partea emitenta a noului certificat este pe deplin satisfacuta ca nava corespunde cerintelor prezentei conventii. In cazul unui transfer de pavilion intre parti, daca se cere in decurs de 3 luni dupa ce transferul a avut loc, partea al carei pavilion nava a fost autorizata anterior sa il arboreze trebuie sa transmita Administratiei, cat mai curand posibil, o copie a certificatelor aflate la bordul navei inainte de transfer si, daca este posibil, o copie a rapoartelor de inspectie relevante.
    (2) Eliberarea de catre o parte a unui nou certificat unei nave care a fost transferata de la alta parte poate fi efectuata pe baza unei noi inspectii sau a unui certificat valabil eliberat de partea al carei pavilion nava a fost autorizata anterior sa il arboreze.
    REGULA 5
    Declaratie privind sistemul antivegetativ
    (1) Administratia trebuie sa ceara unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 24 m, dar avand un tonaj brut mai mic de 400, angajata in voiaje internationale si careia i se aplica prevederile art. 3 alin. (1) lit. a) (exclusiv platformele fixe sau plutitoare, FSU si FPSO) sa aiba la bord o declaratie semnata de armator sau de reprezentantul autorizat al acestuia. Aceasta declaratie trebuie sa fie insotita de documentatia corespunzatoare (cum ar fi o chitanta pentru vopsea sau o factura a furnizorului) sau sa contina aprobarea corespunzatoare.
    (2) Declaratia trebuie sa fie intocmita in forma corespunzatoare modelului prezentat in apendicele 2 la aceasta anexa si trebuie sa fie scrisa cel putin in limbile engleza, franceza sau spaniola. Daca o limba oficiala a statului al carui pavilion nava este autorizata sa il arboreze se utilizeaza in aceeasi masura, aceasta va prevala in cazul unui litigiu sau dezacord.

    APENDICELE 1*)
    la anexa nr. 4

    *) Apendicele 1 este reprodus in facsimil.

        MODEL DE CERTIFICAT INTERNATIONAL PENTRU SISTEMUL ANTIVEGETATIV

            CERTIFICAT INTERNATIONAL PENTRU SISTEMUL ANTIVEGETATIV
    (Acest certificat va fi suplimentat cu o Lista pentru sisteme antivegetative)

    (Sigiliul oficial)                                            (Statul)

                      Eliberat in virtutea prevederilor
      Conventiei internationale privind controlul sistemelor antivegetative
                        daunatoare utilizate la nave

                        din imputernicirea Guvernului

              .......................................................
                              (numele statului)

                                  de catre
              .......................................................
                     (persoana sau organizatia autorizata)

    Daca un Certificat a fost eliberat in prealabil, acest Certificat inlocuieste certificatul din data ........................

    Caracteristicile navei*1)
    Numele navei ..............................................................
    Numarul sau literele distinctive ..........................................
    Portul de inmatriculare ...................................................
    Tonajul brut ..............................................................
    Numarul IMO*2) ............................................................
    Un sistem antivegetativ verificat potrivit anexei nr. 1 nu a fost aplicat
                                                                              _
in timpul constructiei acestei nave sau dupa aceasta ....................... |_|
    Un sistem antivegetativ verificat potrivit anexei nr. 1 a fost aplicat in
prealabil acestei nave, dar a fost inlocuit cu ............... (se introduce
                                                                              _
numele instalatiei) la ...................... (data) ....................... |_|
    Un sistem antivegetativ verificat potrivit anexei nr. 1 a fost aplicat in
prealabil acestei nave, dar a fost acoperit cu un strat de protectie izolator
aplicat cu ................................ (se introduce numele instalatiei)
                                                                              _
................... la ...................... (data) ....................... |_|
    Un sistem antivegetativ verificat in raport cu anexa nr. 1 s-a aplicat
acestei nave inainte de .......................... (data)*3), dar trebuie sa
fie inlocuit sau acoperit cu un strat de protectie izolator inainte de
                                                                              _
............................... (data)*4) .................................. |_|

    SE CERTIFICA PRIN PREZENTUL CA:
    1. Nava a fost inspectata in conformitate cu prevederile regulii 1 din anexa nr. 4 din Conventie; si
    2. In urma inspectiei s-a constatat ca sistemul antivegetativ al navei corespunde cerintelor aplicabile din anexa nr. 1 la Conventie.

    Eliberat la ...............................................................
    (Locul de eliberare a certificatului)

    .....................           .........................................
      (Data eliberarii)               (Semnatura persoanei oficiale
                                      autorizate sa elibereze certificatul)

    Data terminarii inspectiei
    pe baza careia s-a eliberat acest certificat: ............................

------------
    *1) Alternativ, particularitatile navei pot fi incadrate pe orizontala in casute.
    *2) In conformitate cu Schema cu numerele IMO de identificare a navelor adoptata de catre Organizatie prin Rezolutia Adunarii A.600(15).
    *3) Data intrarii in vigoare a masurii de control.
    *4) Data expirarii oricarei perioade de implementare specificate in articolul 4 (2) sau anexa nr. 1.

                 MODEL DE LISTA PENTRU SISTEME ANTIVEGETATIVE

                     LISTA PENTRU SISTEME ANTIVEGETATIVE

    Aceasta Lista trebuie sa fie anexata permanent la Certificatul international pentru sistemul antivegetativ

    Caracteristicile navei
    Numele navei:                     ............................
    Numarul sau literele distinctive: ............................
    Numarul IMO:                      ............................

    Detalii cu privire la sistemul(le) antivegetativ(e) aplicat(e)
    Tipul sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e)
    ...........................................................................
    Data(le) aplicarii sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Numele companiei(lor) si instalatiei(lor)/locului(le) unde s-a efectuat aplicarea
    ...........................................................................
    Numele producatorului(lor) sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Numele si culoarea(le) sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Ingredient(e) activ(e) si numarul(le) lui(lor) de inregistrare din baza de date a Chemical Abstract Services (numarul(le) CAS)
    ...........................................................................
    Tipul(le) stratului de protectie izolator, daca este cazul
    ...........................................................................
    Numele si culoarea(le) stratului de protectie izolator aplicat, daca este cazul
    ...........................................................................
    Data aplicarii stratului de protectie izolator ............................

    PRIN PREZENTA SE CERTIFICA faptul ca aceasta Lista este corecta din toate punctele de vedere.

    Eliberata la ..............................................................
    (Locul de eliberare a Listei)

    .....................           ..................................
      (Data eliberarii)               (Semnatura persoanei oficiale
                                      autorizate sa elibereze Lista)

                           Aprobarea Listelor*5)

    SE CERTIFICA PRIN PREZENTA ca in urma inspectiei cerute in conformitate cu prevederile regulii 1 (1) b) din anexa nr. 4 din Conventie s-a constatat ca nava corespunde Conventiei.

    Detalii cu privire la sistemul(le) antivegetativ(e) aplicat(e)
    Tipul sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e)
    ...........................................................................
    Data(le) aplicarii sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Numele companiei(lor) si instalatiei(lor)/locului(lor) unde s-a efectuat aplicarea
    ...........................................................................
    Numele producatorului(lor) sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Numele si culoarea(le) sistemului(lor) antivegetativ(e)
    ...........................................................................
    Ingredient(e) activ(e) si numarul(le) lui(lor) de inregistrare din baza de date a Chemical Abstract Services (numarul(le) CAS)
    ...........................................................................
    Tipul(le) stratului de protectie izolator, daca este cazul
    ...........................................................................
    Numele si culoarea(le) stratului de protectie izolator aplicat, daca este cazul
    ...........................................................................
    Data aplicarii stratului de protectie izolator ............................

           Semnat: ............................................................
                   (Semnatura persoanei oficiale autorizata sa elibereze Lista)
           Locul: .............................................................
           Data*6): ...........................................................

           (Sigiliul sau stampila autoritatii)

------------
    *5) Aceasta pagina a Listei trebuie sa fie reprodusa si adaugata la Lista daca se considera necesar de catre Administratie.
    *6) Data terminarii inspectiei la care s-a facut aceasta aprobare.

    APENDICELE 2*)
    la anexa nr. 4

    *) Apendicele 2 este reprodus in facsimil.

              MODEL DE DECLARATIE PRIVIND SISTEMUL ANTIVEGETATIV

                   DECLARATIE PRIVIND SISTEMUL ANTIVEGETATIV

                              Redactare conform
      Conventiei internationale privind controlul sistemelor antivegetative
                         daunatoare utilizate la nave

    Numele navei ..............................................................
    Numarul sau literele distinctive ..........................................
    Portul de inmatriculare ...................................................
    Lungimea ..................................................................
    Tonajul brut ..............................................................
    Numarul IMO (daca este cazul) .............................................
    Subsemnatul declar ca sistemul antivegetativ utilizat la aceasta nava corespunde anexei nr. 1 din Conventie.

    ..........                .............................................
      (Data)                  (Semnatura armatorului sau a reprezentantului
                              autorizat al armatorului)

    Aprobarea sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e)
    Tipul sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e) si data(le) aplicarii
    ...........................................................................

    ..........                .............................................
      (Data)                  (Semnatura armatorului sau a reprezentantului
                              autorizat al armatorului)

    Tipul sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e) si data(le) aplicarii
    ...........................................................................

    ..........                .............................................
      (Data)                  (Semnatura armatorului sau a reprezentantului
                              autorizat al armatorului)

    Tipul sistemului(lor) antivegetativ(e) utilizat(e) si data(le) aplicarii
    ...........................................................................

    ..........                .............................................
      (Data)                  (Semnatura armatorului sau a reprezentantului
                              autorizat al armatorului)



SmartCity5

COMENTARII la Legea 585/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 585 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu