LEGE
Nr. 44 din 17 martie 2004
pentru ratificarea Scrisorii de acord dintre Romania si Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare, in calitate de agentie de implementare a
Facilitatii Globale de Mediu (FGM), privind asistenta financiara nerambursabila
acordata Romaniei, pentru pregatirea proiectului de diminuare a riscurilor in
cazul producerii dezastrelor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta,
semnata la Zagreb la 28 iulie 2003 si la Bucuresti la 15 octombrie 2003
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 258 din 24 martie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se ratifica Scrisoarea de acord dintre Romania si Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare, in calitate de agentie de implementare a
Facilitatii Globale de Mediu (FGM), privind asistenta financiara nerambursabila
acordata Romaniei, in valoare de 350.000 dolari S.U.A., pentru pregatirea
proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii dezastrelor naturale
si pregatirea pentru situatii de urgenta, semnata la Zagreb la 28 iulie 2003 si
la Bucuresti la 15 octombrie 2003, denumita in continuare acord.
Art. 2
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul
Economiei si Comertului, prin intermediul Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale, au raspunderea pentru realizarea activitatilor prevazute in acord, in
calitate de agentie de implementare. In acest sens Ministerul Finantelor Publice
va incheia cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si,
respectiv, cu Ministerul Economiei si Comertului si cu Agentia Nationala pentru
Resurse Minerale conventii prin care va transfera acestora drepturile si
obligatiile ce decurg din aplicarea acordului prevazut la art. 1.
Art. 3
Contributia Romaniei la finantarea activitatilor enumerate in acord se va
asigura, in limita echivalentului in lei al sumei de 119.000 dolari S.U.A. de
la bugetul de stat, astfel:
a) prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
echivalentul in lei al sumei de 39.000 dolari S.U.A.;
b) prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului, echivalentul in lei
al sumei de 80.000 dolari S.U.A.
Art. 4
Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de
comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare,
actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de
Mediu, sa introduca, pe parcursul utilizarii asistentei financiare
nerambursabile, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului,
amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri,
modificari in structura asistentei financiare nerambursabile pe componente,
precum si alte modificari care nu sunt de natura sa majoreze obligatiile
financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si
Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite
initial intre parti.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17
februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 martie 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DAN MIRCEA POPESCU
BANCA MONDIALA 1818 H Street N.W. (202) 477 - 1234
BANCA INTERNATIONALA PENTRU Washington, Adresa telegr:
INTBAFRAD
RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE D.C. 20433 Adresa telegr: INDEVAS
Asociatia Internationala U.S.A. 28 iulie 2003
pentru Dezvoltare
Excelentei sale
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
Ministerul Finantelor Publice
Bucuresti, Romania
Ref: Asistenta financiara nerambursabila
pentru pregatirea Proiectului de
diminuare
a riscurilor in cazul producerii
dezastrelor naturale si pregatirea pentru
situatii de urgenta FGM-PPG TF052333
Stimate domnule ministru,
Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare
(Banca) in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu
(FGM) pentru a va comunica acordarea de catre Banca a unei asistente financiare
nerambursabile in favoarea Romaniei (Primitorul) intr-o suma care sa nu
depaseasca trei sute cincizeci mii dolari S.U.A. (350.000 USD). Asistenta
financiara nerambursabila este acordata la solicitarea de sprijin financiar din
partea Primitorului, in scopurile si in conditiile prevazute in anexa la
prezenta scrisoare de acord. Prin confirmarea de mai jos a acordului sau,
Primitorul declara ca este autorizat sa contracteze si sa traga sume din
asistenta financiara nerambursabila in scopurile si in conditiile amintite.
Acordarea asistentei financiare nerambursabile nu constituie sau nu implica
vreun angajament al Bancii, nici in calitate de agentie de implementare a FGM,
nici in nume propriu, sau al Asociatiei Internationale pentru Dezvoltare, de a
sprijini finantarea vreunui proiect care ar rezulta din activitatile finantate
din asistenta financiara nerambursabila.
Va rugam sa ne confirmati acordul in legatura cu cele de mai sus, in numele
Primitorului, prin semnarea, datarea si returnarea catre noi a exemplarului
alaturat al prezentei scrisori de acord. In momentul primirii de catre Banca a
exemplarului contrasemnat de dumneavoastra al prezentei scrisori de acord,
aceasta va intra in vigoare la data contrasemnarii ei.
BANCA INTERNATIONALA PENTRU
RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE,
in calitate de agentie de implementare
a Facilitatii Globale de Mediu
De catre Andrew N. Vorkink,
director
Unitatea Europa Centrala si de Sud
Regiunea Europa si Asia Centrala
De acord:
ROMANIA
De catre Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice,
reprezentant autorizat
Data: 15 octombrie 2003
ANEXA 1
SCOPURILE, TERMENII SI CONDITIILE
asistentei financiare nerambursabile
1. Scopuri si activitati
1.1. Scopurile asistentei financiare nerambursabile sunt acelea de a
sprijini pregatirea Proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii
dezastrelor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta (Proiectul), al
carui principal obiectiv este de a sustine Guvernul Romaniei in eforturile sale
de reducere a vulnerabilitatii din punct de vedere al mediului social,
financiar si economic in caz de calamitati naturale si poluari accidentale ale
apelor generate de activitatile miniere. Activitatile (activitatile) pentru
care se acorda asistenta financiara nerambursabila sunt urmatoarele:
a) studii de fezabilitate, proiectare si documente de licitatie pentru
minele-pilot prioritare: realizarea unor studii de fezabilitate care sa
analizeze lucrarile de atenuare a riscurilor si remediere propuse prin studiile
de prefezabilitate; intocmirea costurilor estimative, stabilirea justificarii
si a caracterului adecvat al finantarii FGM pentru Proiect;
b) studii suplimentare, cercetari si sprijin tehnic: realizarea unor studii
si cercetari suplimentare, inclusiv, dar fara a se limita la testari geotehnice
si analize chimice pentru studiile de fezabilitate;
c) evaluare sociala: realizarea unei evaluari sociale, inclusiv
identificarea principalelor grupuri interesate; identificarea potentialelor
impacturi sociale, elaborarea unor masuri de atenuare a acestora si recomandari
pentru modul in care va fi conceput Proiectul, identificarea mecanismelor de
implicare a principalelor grupuri interesate in activitatea generala de
pregatire si implementare a componentei sprijinite de FGM din cadrul
Proiectului;
d) evaluarea de mediu: efectuarea: (i) unei evaluari de mediu pentru
investitiile prioritare in cadrul componentei cu sprijin FGM a Proiectului,
pentru a asigura respectarea reglementarilor de mediu din Romania si a
politicilor de protectie a mediului ale Bancii; (ii) unui plan de management
pentru mediul inconjurator, constand intr-o serie de masuri de atenuare si
monitorizare a efectelor si cu caracter institutional, ce urmeaza a fi luate pe
parcursul implementarii Proiectului, care sa elimine posibilele efecte
negative, sa le contracareze sau sa le reduca la niveluri acceptabile;
e) pregatirea si coordonarea Proiectului: acordarea de sprijin pentru: (i)
pregatirea analizei costurilor operationale, matricea actiunilor proiectate
(programul-cadru), planul de implementare, planurile de gestiune financiara si
de achizitii si pachetele de licitatii din primul an pentru componenta cu
sprijin FGM a Proiectului; (ii) crearea sistemului de gestiune financiara a
Proiectului; (iii) infiintarea Unitatii de Coordonare a Proiectului (UCP)
inclusiv finantarea cheltuielilor de functionare a acesteia si plata
consultantilor; si (iv) Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP), infiintata
in cadrul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, incluzand finantarea
cheltuielilor de functionare a acesteia, generate de implementarea asistentei
financiare nerambursabile; (v) auditul financiar al contului special al UCP; si
(vi) auditul financiar al contului special al UIP.
2. Aspecte generale legate de implementare
2.1. Primitorul, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si Agentia Nationala pentru Resurse Minerale: a) va realiza
activitatile cu atentia si eficienta cuvenite; b) va asigura cu promptitudine
fondurile de cofinantare, spatiile si dotarile, serviciile si celelalte resurse
necesare in acest scop; c) va furniza toate informatiile referitoare la
activitati si utilizarea fondurilor din asistenta financiara nerambursabila
solicitate in mod rezonabil de Banca; d) va efectua periodic un schimb de
opinii cu reprezentantii Bancii in legatura cu progresul si rezultatele
activitatilor; si e) va lua toate masurile necesare pentru a da Bancii
posibilitatea de a face vizite in teritoriu in scopuri avand legatura cu
asistenta financiara nerambursabila. Fara a se limita la cele de mai sus, daca
se va solicita astfel de catre Banca, Primitorul va intocmi si prezenta Bancii,
imediat dupa incheierea activitatilor, un raport satisfacator ca fond si forma
pentru Banca asupra rezultatelor si impactului activitatilor.
2.2. Primitorul: a) va infiinta in cadrul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului UCP cu personal si alte resurse satisfacatoare
pentru Banca; si b) va mentine in cadrul Agentiei Nationale pentru Resurse
Minerale UIP cu personal si alte resurse satisfacatoare pentru Banca.
3. Achizitii
3.1. In afara cazurilor in care Banca va agrea altfel, achizitionarea
serviciilor de consultanta si a bunurilor necesare realizarii activitatilor si
care urmeaza sa fie finantate din fondurile Asistentei financiare
nerambursabile se va realiza conform prevederilor Documentului I atasat la
prezenta anexa.
3.2. Primitorul se va asigura ca toate bunurile importate ce urmeaza a fi
finantate din fondurile asistentei financiare nerambursabile sa fie asigurate
impotriva riscurilor pe care le comporta achizitia, transportul si livrarea
acestora la locul de utilizare sau de instalare si pentru ca plata oricaror
eventuale despagubiri pentru aceasta asigurare sa se efectueze intr-o moneda
liber convertibila pentru inlocuirea sau repararea acestor bunuri. Primitorul
va asigura ca orice dotari cu relevanta pentru activitati sa fie permanent
exploatate si intretinute conform practicilor adecvate, iar orice reparatii sau
reinnoiri necesare ale acestora sa fie prompt efectuate.
4. Tragerea sumelor din asistenta financiara nerambursabila
4.1. Suma asistentei financiare nerambursabile va fi depusa intr-un cont
deschis de Banca in evidentele sale pe numele Primitorului (contul de asistenta
financiara nerambursabila) din care Primitorul va putea trage sume, conform
prevederilor acestei Sectiuni 4, pentru cheltuieli reprezentand contravaloarea
acceptabila a bunurilor si serviciilor necesare activitatilor si care urmeaza
sa fie finantate din asistenta financiara nerambursabila.
4.2. Cheltuielile pentru urmatoarele articole pot fi finantate din
asistenta financiara nerambursabila si vor fi utilizate in exclusivitate pentru
realizarea activitatilor:
________________________________________________________________________________
Articol Suma alocata % din cheltuielile
din asistenta ce urmeaza a fi finantate
financiara
nerambursabila
(in dolari
S.U.A.)
________________________________________________________________________________
1. Servicii de consultanta 75% din cheltuielile cu
consultantii interni si
85% din cheltuielile cu
consultantii straini
a) Pentru activitatile prevazute
in paragraful 1.1 d) (ii),
e) (ii), (iii), (v) din
prezenta anexa; 69.450
b) pentru activitatile prevazute
in paragraful 1.1 a), b), c),
d) (i), e) (i), (iv), (vi) din
prezenta anexa 252.750
2. Bunuri pentru activitatile 100% din cheltuielile
externe,
prevazute in paragraful 1.1 100% din cheltuielile interne
e) (iii) din prezenta anexa 9.000 (preturi loco fabrica) si
80% din pretul comercial al
cheltuielilor interne pentru
alte articole achizitionate
pe plan intern
3. Cheltuieli de functionare 90%
a) pentru UCP 5.300
b) pentru UIP 13.500
----------
TOTAL: 350.000
________________________________________________________________________________
Pentru scopurile acestui paragraf:
a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte
tari in afara de Romania pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul
oricarei alte tari in afara de Romania, iar prin termenul cheltuieli interne se
intelege orice alte cheltuieli care nu sunt cheltuieli externe;
b) termenul consultanti interni inseamna persoanele cu cetatenie romana si
cu rezidenta fiscala in Romania si persoanele juridice inregistrate in Romania
conform legilor aplicabile pe teritoriul tarii, iar prin termenul consultanti
straini se intelege consultantii individuali si firmele de consultanta care nu
sunt consultanti interni conform definitiei din prezentul subparagraf.
c) termenul cheltuieli de functionare inseamna cheltuieli operationale
efectuate de UCP si UIP pentru realizarea activitatilor, inclusiv cheltuielile
cu diurna si cazarea ale personalului UCP si UIP, precum si cheltuielile cu
transportul efectuate pentru vizitele in teren, seminarii si consultari publice
referitoare la realizarea activitatilor, costurile cu comunicatiile (inclusiv
Internet), consumabile si utilitati, traduceri si echipament de baza.
4.3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 4.2 de mai sus: a) nu se
vor efectua trageri: (i) pentru plata unor cheltuieli efectuate anterior datei
prezentei scrisori de acord; (ii) in contul platii oricaror taxe percepute de
catre sau pe teritoriul Primitorului; (iii) in contul cheltuielilor pe
teritoriul oricarei tari care nu este membra a Bancii sau pentru bunuri ori
servicii furnizate de pe teritoriul unei astfel de tari; (iv) pentru efectuarea
oricarei plati in favoarea unor persoane sau entitati ori pentru importul
oricaror bunuri, daca o astfel de plata este, dupa stiinta Bancii, interzisa
printr-o hotarare a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, luata in
baza cap. VII al Cartei Natiunilor Unite; ori (v) dupa data de 30 iunie 2004
sau orice data ulterioara acesteia stabilita de Banca si notificata in scris
Primitorului (data inchiderii), cu exceptia sumelor ce pot fi trase pentru
cheltuielile efectuate anterior datei de inchidere si primite de Banca in
termen de 4 luni de la data inchiderii, dupa care orice suma din asistenta
financiara nerambursabila netrasa din contul de asistenta financiara
nerambursabila va fi anulata; si b) daca Banca va considera ca o suma din
asistenta financiara nerambursabila alocata pentru oricare dintre articolele
cuprinse in tabelul din paragraful 4.2 va fi insuficienta pentru finantarea
cheltuielilor acelui articol, ea va putea realoca acestui articol, pe baza unei
notificari transmise in scris Primitorului, o suma din asistenta financiara
nerambursabila alocata unui alt articol care nu va fi, in opinia sa, necesara
acoperirii altor cheltuieli.
4.4. Cand Primitorul va dori sa traga o suma din contul de asistenta financiara
nerambursabila, el va transmite Bancii o cerere scrisa de tragere a sumei
respective in forma precizata de Banca. Cererile de tragere vor fi: a) semnate
in numele Primitorului de catre persoanele oficiale autorizate sau de oricare
alte persoane autorizate in scris de acestea; si b) si insotite de documentele
justificative in sprijinul cererii de tragere solicitate in mod rezonabil de
Banca. Specimenele de semnaturi autentificate ale persoanelor autorizate sa
semneze cererile de tragere vor fi transmise o data cu prima cerere de tragere
purtand semnatura acestora. Fiecare cerere de tragere a unei sume din asistenta
financiara nerambursabila si documentele justificative vor trebui sa fie
suficiente ca forma si continut pentru a satisface Banca cu privire la faptul
ca Primitorul este indreptatit sa traga suma respectiva din contul de asistenta
financiara nerambursabila si acea suma va fi utilizata pentru realizarea
activitatilor. Banca va plati sumele trase de Primitor din contul de asistenta
financiara nerambursabila numai la sau din ordinul Primitorului.
4.5. Banca poate cere ca tragerile din contul de asistenta financiara
nerambursabila sa se faca pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru
cheltuielile efectuate pentru: a) servicii ale firmelor de consultanta al caror
cost reprezinta echivalentul a mai putin de 50.000 dolari S.U.A.; si b) bunuri,
toate in termenii si conditiile notificate de Banca Primitorului.
4.6. Tragerea sumelor din asistenta financiara nerambursabila se va face in
moneda asistentei financiare nerambursabile. Banca, la solicitarea primitorului
si actionand ca agent al Primitorului, va cumpara cu valuta asistentei
financiare nerambursabile, trasa din contul de asistenta financiara
nerambursabila, valutele dupa cum va fi necesar pentru plata cheltuielilor ce
urmeaza sa fie finantate din fondurile asistentei financiare nerambursabile.
Ori de cate ori va fi necesar pentru scopurile prezentei scrisori de acord sa
se stabileasca valoarea unei monede in functie de alta, aceasta valoare va fi
cea stabilita in mod rezonabil de catre Banca.
4.7. Pentru a facilita realizarea activitatilor, Primitorul poate deschide
si mentine in dolari S.U.A. doua conturi speciale de depozit: a) contul special
A care sa fie administrat de UCP; si b) contul special B care sa fie
administrat de UIP; ambele la o banca sau banci comerciale acceptabile Bancii
si in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, inclusiv protectia
corespunzatoare impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depozitele in
si platile din conturile speciale se vor face in conformitate cu prevederile
Documentului II atasat la prezenta anexa.
5. Contabilitate si audit
5.1. a) Primitorul va tine sau va dispune tinerea unui sistem de gestiune
financiara cuprinzand evidente si situatii contabile si va intocmi situatii
financiare intr-o forma acceptabila Bancii, care sa poata reflecta, conform
practicilor de contabilitate, operatiunile, resursele si cheltuielile
referitoare la activitati.
b) Primitorul: (i) va supune evidentele si situatiile contabile, precum si
situatiile financiare la care se face referire in subparagraful a) de mai sus,
precum si evidentele si situatiile contabile ale conturilor speciale pentru
fiecare an fiscal unui audit, realizat conform standardelor de audit acceptate
de Banca, aplicate cu consecventa de catre auditori independenti cu pregatire,
experienta si termeni de referinta acceptabili Bancii; (ii) va furniza Bancii
imediat ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni de la
incheierea fiecarui an fiscal: a) copii certificate ale situatiilor financiare
prevazute in subparagraful a) din aceasta sectiune pentru un astfel de an,
auditate dupa cum s-a aratat; si b) opinia asupra unor astfel de situatii
financiare, evidente si conturi si raportul de audit intocmit de catre
auditorii mentionati in scopul si continand detaliile solicitate in mod
rezonabil de Banca; si (iii) va furniza Bancii orice alte informatii in
legatura cu evidentele si situatiile contabile sus-amintite si auditul
acestora, precum si asupra auditorilor sus-mentionati pe care Banca le va
solicita in mod rezonabil din timp in timp.
(c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au tras sume din contul de
asistenta financiara nerambursabila pe baza declaratiilor de cheltuieli,
Primitorul: (i) va tine sau va dispune tinerea, conform subparagrafului a) de
mai sus, de evidente si situatii contabile care sa reflecte aceste cheltuieli;
(ii) va pastra, timp de cel putin un an de la data primirii de catre Banca a
raportului de audit pe anul fiscal in cursul caruia s-a efectuat ultima tragere
din fonduri din contul de asistenta financiara nerambursabila, toate evidentele
(contracte, ordine de plata, facturi, note de plata, chitante si alte
documente) pentru aceste cheltuieli; (iii) va permite reprezentantilor Bancii
examinarea acestor evidente; si (iv) se va asigura ca aceste evidente si
situatii contabile sunt incluse in auditul anual la care se face referire in
subparagraful b) de mai sus si ca raportul de audit contine opinia separata a
auditorilor respectivi care arata daca declaratiile de cheltuieli prezentate in
cursul anului fiscal respectiv, impreuna cu procedurile si controalele interne
utilizate la elaborarea lor, pot fi considerate ca justifica tragerile efectuate
pe baza lor.
6. Suspendarea si anularea
6.1. Banca poate anula oricand, pe baza unei notificari transmise
Primitorului, dreptul acestuia de a efectua in continuare trageri din contul de
asistenta financiara nerambursabila in cazul aparitiei sau continuarii uneia
dintre urmatoarele situatii: a) nerespectarea de catre Primitor a oricareia
dintre obligatiile prevazute aici; sau b) suspendarea dreptului Primitorului de
a face trageri in cadrul oricarui acord de imprumut cu Banca sau al oricarui
acord de credit pentru dezvoltare cu Asociatia Internationala pentru
Dezvoltare.
6.2. Banca poate rezilia, printr-o notificare transmisa in scris
Primitorului, dreptul acestuia de a trage in continuare sume din contul de
asistenta financiara nerambursabila: a) oricand dupa ce dreptul Primitorului de
a trage sume din contul de asistenta financiara nerambursabila a fost suspendat
pe baza prevederilor paragrafului 6.1 de mai sus; sau b) in cazul in care, in
termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei scrisori de
acord; Primitorul nu a luat nici o masura satisfacatoare pentru Banca in
vederea realizarii activitatilor; sau c) in cazul in care Banca a hotarat,
oricand dupa consultarea Primitorului, retragerea sprijinului acordat
Proiectului; sau d) in cazul retragerii de catre Primitor a cererii de sprijin
din partea Bancii pentru finantarea Proiectului.
Documentul I
la anexa
ACHIZITII
SECTIUNEA I
Servicii de consultanta
Partea A - Generalitati
Serviciile consultantilor vor fi contractate conform prevederilor din
introducere si din sectiunea a IV-a a "Ghidului pentru selectia si
angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat
de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997, ianuarie 1999
si mai 2002 (Ghidul cu privire la consultanti), paragraful 1 al anexelor nr. 1
si 2 la Ghid si urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni.
Partea B - Proceduri pentru selectia consultantilor
1. Selectia pe baza calificarii consultantilor
Serviciile pentru realizarea studiilor de fezabilitate, activitatii de
proiectare si studiilor de sondaj estimate la un cost mai mic de 100.000 dolari
S.U.A. echivalent pe contract si serviciile pentru proiectarea sistemului de
gestiune financiara, inclusiv furnizarea unei licente de software, pot fi
achizitionate pe baza contractelor adjudecate conform prevederilor paragrafelor
3.1 si 3.7 din Ghidul cu privire la consultanti.
2. Selectia bazata pe costul cel mai mic
Serviciile pentru efectuarea auditului financiar al contului special,
estimate la un cost de 14.000 USD sau mai mic, vor fi achizitionate in baza
contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6
din Ghidul cu privire la consultanti.
3. Consultantii individuali
Serviciile pentru activitatile care intrunesc cerintele paragrafului 5.1
din Ghidul cu privire la consultanti vor fi achizitionate pe baza contractelor
adjudecate in favoarea consultantilor individuali, conform prevederilor
paragrafelor 5.1 - 5.3 inclusiv din Ghidul cu privire la consultanti.
Partea C - Analiza de catre Banca a selectiei consultantilor
1. Planificarea selectiei
Un plan pentru selectia consultantilor, care va include costul estimativ al
contractului, gruparea contractelor, criteriile si procedurile de selectie
aplicabile, va fi transmis Bancii pentru evaluare si aprobare inaintea
solicitarii oricarei cereri de oferta din partea consultantilor. Selectia
tuturor serviciilor de consultanta se va face conform planului de selectie, asa
cum va fi fost el aprobat de Banca.
2. Analiza anterioara
a) Pentru fiecare contract de angajare a firmelor de consultanta al carui
cost estimat este de 150.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult se vor
aplica procedurile prevazute in paragrafele 2, 3 si 5 din anexa nr. 1 la Ghidul
cu privire la consultanti.
b) Pentru fiecare contract de angajare a consultantilor individuali se va
pune la dispozitie Bancii pentru analiza prealabila si aprobare raportul
referitor la compararea calificarii profesionale si experientei candidatilor,
termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor. Contractul va
fi adjudecat numai dupa ce aprobarea mentionata va fi fost obtinuta.
Prevederile paragrafului 3 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti
se vor aplica, de asemenea, unor astfel de contracte.
3. Postevaluare
Pentru fiecare contract care nu intra sub incidenta prevederilor
paragrafului 2 al acestei parti se vor aplica prevederile paragrafului 4 din
anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
SECTIUNEA a II-a
Achizitia de bunuri
Bunurile vor fi achizitionate: a) conform prevederilor sectiunii I din
"Ghidul pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor
AID", publicat de Banca in ianuarie 1995 si revizuit in ianuarie si august
1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul); si b) prin intermediul
contractelor adjudecate in baza procedurilor de cumparare internationala si
nationala, conform prevederilor paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Ghidului. Acestor
contracte le sunt aplicabile procedurile de evaluare prevazute in paragraful 4
din anexa nr. 1 la Ghid, cu deosebirea ca termenul "oferte" din acest
paragraf 4 se va citi "cotatii".
Documentul II
la anexa
CONTURI SPECIALE
1. Pentru scopurile prezentului document atasat:
a) termenul articole eligibile inseamna articolele 1.a), 2. si 3.a) pentru
Contul special A si articolele 1.b) si 3.b) pentru Contul special B, asa cum
sunt prezentate in tabelul de la paragraful 4.2 al anexei la Scrisoarea de
acord;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile efectuate pentru
acoperirea costului rezonabil al bunurilor, serviciilor si al costurilor
operationale necesare realizarii activitatilor si urmeaza a fi finantate din
fondurile asistentei financiare nerambursabile; si
c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 15.000
dolari S.U.A. ce urmeaza a fi trasa din contul de asistenta financiara nerambursabila
si depusa in Contul special A (administrat de UCP) si echivalenta cu 20.000
dolari S.U.A., depusa in Contul special B (administrat de UIP) conform
paragrafului 3 a) al prezentului document atasat.
2. Platile din conturile speciale se vor face exclusiv pentru cheltuieli
eligibile conform prevederilor prezentului document atasat.
3. Dupa ce Banca a primit o evidenta satisfacatoare in legatura cu
deschiderea conturilor speciale, tragerea alocatiei autorizate si tragerile
ulterioare pentru realimentarea conturilor speciale se vor efectua astfel:
a) Primitorul va prezenta Bancii o cerere sau cereri de depunere in
conturile speciale a unei/unor sume care, la un loc, sa nu depaseasca suma
alocatiei autorizate. Pe baza acestei/acestor cereri, Banca, in numele
Primitorului, va trage din contul de asistenta financiara nerambursabila si va
depune in conturile speciale suma sau sumele solicitate de Primitor.
b) (i) Pentru realimentarea conturilor speciale, Primitorul va prezenta
Bancii cereri de depunere in conturile speciale la intervalele specificate de
Banca.
(ii) Inainte sau o data cu fiecare astfel de cerere, Primitorul va prezenta
Bancii documentele si alte evidente necesare conform paragrafului 4 al
prezentului document atasat pentru plata/platile pentru care se solicita
realimentarea. Toate aceste sume vor fi trase de Banca din contul de asistenta
financiara nerambursabila pentru articolele eligibile si in sumele echivalente
justificate cu documentele amintite sau cu alte evidente.
4. Pentru fiecare plata efectuata de Primitor din conturile speciale
Primitorul va prezenta Bancii, atunci cand aceasta va solicita in mod
rezonabil, documentele si alte materiale justificative care sa arate ca platile
respective s-au facut exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. In pofida prevederilor paragrafului 3 al prezentului document atasat,
Bancii nu i se va mai solicita sa constituie depozite in continuare in
conturile speciale:
a) daca in orice moment Banca va fi stabilit ca orice trageri ce urmeaza sa
fie facute ar trebui efectuate de catre Primitor direct din asistenta
financiara nerambursabila;
b) daca Primitorul nu va fi prezentat Bancii, in intervalul de timp
prevazut in paragraful 5.1 b) (ii) din anexa la Scrisoarea de acord, oricare
dintre rapoartele de audit ce trebuie prezentate Bancii ca urmare a
prevederilor paragrafului amintit pentru auditul inregistrarilor si situatiilor
contabile ale conturilor speciale;
c) daca Banca va fi facut oricand cunoscuta Primitorului intentia sa de a
suspenda integral sau partial dreptul Primitorului de a retrage sume din contul
de asistenta financiara nerambursabila ca urmare a prevederilor paragrafului
6.1 din anexa la Scrisoarea de acord;
sau
d) daca totalul sumei trase din asistenta financiara nerambursabila
reprezinta echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
Dupa aceea tragerile din contul de asistenta financiara nerambursabila din
suma ramasa neretrasa din asistenta financiara nerambursabila vor urma procedurile
care vor fi notificate de Banca Primitorului. Aceste trageri in continuare se
vor face numai dupa ce si in masura in care Banca se va incredinta ca toate
sumele ramase in depozitele conturilor speciale la data respectivei notificari
vor fi utilizate pentru efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Daca Banca va fi stabilit in orice moment ca orice plata din
conturile speciale: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau o suma
neeligibila conform paragrafului 2 din prezentul document atasat; sau (ii) nu s
a justificat prin documentele puse la dispozitie Bancii, Primitorul, la
notificarea Bancii, va proceda prompt la: (A) furnizarea dovezilor suplimentare
solicitate de Banca; sau (B) depunerea in conturile speciale (sau restituirea
catre Banca, daca aceasta o va cere) a unei sume egale cu cea a platii
respective ori a portiunii acesteia care era neeligibila sau nejustificata. In
afara cazurilor in care Banca va conveni contrariul, Banca nu va mai depune
nici o alta suma in conturile speciale pana ce Primitorul nu va furniza dovada
ceruta sau nu va depune ori nu va rambursa suma respectiva, dupa cum va fi
cazul.
b) Daca Banca va stabili in orice moment ca o suma ramasa in conturile
speciale nu va mai fi necesara pentru efectuarea altor plati in contul unor
cheltuieli eligibile, Primitorul va rambursa Bancii aceasta suma ramasa,
imediat dupa primirea notificarii din partea acesteia.