Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 44 din 17 martie 2004

pentru ratificarea Scrisorii de acord dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu (FGM), privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei, pentru pregatirea proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii dezastrelor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta, semnata la Zagreb la 28 iulie 2003 si la Bucuresti la 15 octombrie 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 258 din 24 martie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Scrisoarea de acord dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu (FGM), privind asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei, in valoare de 350.000 dolari S.U.A., pentru pregatirea proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii dezastrelor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta, semnata la Zagreb la 28 iulie 2003 si la Bucuresti la 15 octombrie 2003, denumita in continuare acord.
    Art. 2
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Ministerul Economiei si Comertului, prin intermediul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, au raspunderea pentru realizarea activitatilor prevazute in acord, in calitate de agentie de implementare. In acest sens Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si, respectiv, cu Ministerul Economiei si Comertului si cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale conventii prin care va transfera acestora drepturile si obligatiile ce decurg din aplicarea acordului prevazut la art. 1.
    Art. 3
    Contributia Romaniei la finantarea activitatilor enumerate in acord se va asigura, in limita echivalentului in lei al sumei de 119.000 dolari S.U.A. de la bugetul de stat, astfel:
    a) prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului echivalentul in lei al sumei de 39.000 dolari S.U.A.;
    b) prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului, echivalentul in lei al sumei de 80.000 dolari S.U.A.
    Art. 4
    Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu, sa introduca, pe parcursul utilizarii asistentei financiare nerambursabile, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura asistentei financiare nerambursabile pe componente, precum si alte modificari care nu sunt de natura sa majoreze obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DAN MIRCEA POPESCU

    BANCA MONDIALA                 1818 H Street N.W.   (202) 477 - 1234
    BANCA INTERNATIONALA PENTRU    Washington,          Adresa telegr: INTBAFRAD
    RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE    D.C. 20433           Adresa telegr: INDEVAS
    Asociatia Internationala       U.S.A.               28 iulie 2003
    pentru Dezvoltare

    Excelentei sale
    Mihai Nicolae Tanasescu,
    ministrul finantelor publice
    Ministerul Finantelor Publice
    Bucuresti, Romania

                                      Ref: Asistenta financiara nerambursabila
                                      pentru pregatirea Proiectului de diminuare
                                      a riscurilor in cazul producerii
                                      dezastrelor naturale si pregatirea pentru
                                      situatii de urgenta FGM-PPG TF052333

    Stimate domnule ministru,
    Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu (FGM) pentru a va comunica acordarea de catre Banca a unei asistente financiare nerambursabile in favoarea Romaniei (Primitorul) intr-o suma care sa nu depaseasca trei sute cincizeci mii dolari S.U.A. (350.000 USD). Asistenta financiara nerambursabila este acordata la solicitarea de sprijin financiar din partea Primitorului, in scopurile si in conditiile prevazute in anexa la prezenta scrisoare de acord. Prin confirmarea de mai jos a acordului sau, Primitorul declara ca este autorizat sa contracteze si sa traga sume din asistenta financiara nerambursabila in scopurile si in conditiile amintite.
    Acordarea asistentei financiare nerambursabile nu constituie sau nu implica vreun angajament al Bancii, nici in calitate de agentie de implementare a FGM, nici in nume propriu, sau al Asociatiei Internationale pentru Dezvoltare, de a sprijini finantarea vreunui proiect care ar rezulta din activitatile finantate din asistenta financiara nerambursabila.
    Va rugam sa ne confirmati acordul in legatura cu cele de mai sus, in numele Primitorului, prin semnarea, datarea si returnarea catre noi a exemplarului alaturat al prezentei scrisori de acord. In momentul primirii de catre Banca a exemplarului contrasemnat de dumneavoastra al prezentei scrisori de acord, aceasta va intra in vigoare la data contrasemnarii ei.

                   BANCA INTERNATIONALA PENTRU
                   RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE,
                   in calitate de agentie de implementare
                   a Facilitatii Globale de Mediu

                   De catre Andrew N. Vorkink,
                   director
                   Unitatea Europa Centrala si de Sud
                   Regiunea Europa si Asia Centrala

    De acord:
    ROMANIA
    De catre Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice, reprezentant autorizat
    Data: 15 octombrie 2003

    ANEXA 1

                      SCOPURILE, TERMENII SI CONDITIILE
                     asistentei financiare nerambursabile

    1. Scopuri si activitati
    1.1. Scopurile asistentei financiare nerambursabile sunt acelea de a sprijini pregatirea Proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii dezastrelor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta (Proiectul), al carui principal obiectiv este de a sustine Guvernul Romaniei in eforturile sale de reducere a vulnerabilitatii din punct de vedere al mediului social, financiar si economic in caz de calamitati naturale si poluari accidentale ale apelor generate de activitatile miniere. Activitatile (activitatile) pentru care se acorda asistenta financiara nerambursabila sunt urmatoarele:
    a) studii de fezabilitate, proiectare si documente de licitatie pentru minele-pilot prioritare: realizarea unor studii de fezabilitate care sa analizeze lucrarile de atenuare a riscurilor si remediere propuse prin studiile de prefezabilitate; intocmirea costurilor estimative, stabilirea justificarii si a caracterului adecvat al finantarii FGM pentru Proiect;
    b) studii suplimentare, cercetari si sprijin tehnic: realizarea unor studii si cercetari suplimentare, inclusiv, dar fara a se limita la testari geotehnice si analize chimice pentru studiile de fezabilitate;
    c) evaluare sociala: realizarea unei evaluari sociale, inclusiv identificarea principalelor grupuri interesate; identificarea potentialelor impacturi sociale, elaborarea unor masuri de atenuare a acestora si recomandari pentru modul in care va fi conceput Proiectul, identificarea mecanismelor de implicare a principalelor grupuri interesate in activitatea generala de pregatire si implementare a componentei sprijinite de FGM din cadrul Proiectului;
    d) evaluarea de mediu: efectuarea: (i) unei evaluari de mediu pentru investitiile prioritare in cadrul componentei cu sprijin FGM a Proiectului, pentru a asigura respectarea reglementarilor de mediu din Romania si a politicilor de protectie a mediului ale Bancii; (ii) unui plan de management pentru mediul inconjurator, constand intr-o serie de masuri de atenuare si monitorizare a efectelor si cu caracter institutional, ce urmeaza a fi luate pe parcursul implementarii Proiectului, care sa elimine posibilele efecte negative, sa le contracareze sau sa le reduca la niveluri acceptabile;
    e) pregatirea si coordonarea Proiectului: acordarea de sprijin pentru: (i) pregatirea analizei costurilor operationale, matricea actiunilor proiectate (programul-cadru), planul de implementare, planurile de gestiune financiara si de achizitii si pachetele de licitatii din primul an pentru componenta cu sprijin FGM a Proiectului; (ii) crearea sistemului de gestiune financiara a Proiectului; (iii) infiintarea Unitatii de Coordonare a Proiectului (UCP) inclusiv finantarea cheltuielilor de functionare a acesteia si plata consultantilor; si (iv) Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP), infiintata in cadrul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, incluzand finantarea cheltuielilor de functionare a acesteia, generate de implementarea asistentei financiare nerambursabile; (v) auditul financiar al contului special al UCP; si (vi) auditul financiar al contului special al UIP.

    2. Aspecte generale legate de implementare
    2.1. Primitorul, prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si Agentia Nationala pentru Resurse Minerale: a) va realiza activitatile cu atentia si eficienta cuvenite; b) va asigura cu promptitudine fondurile de cofinantare, spatiile si dotarile, serviciile si celelalte resurse necesare in acest scop; c) va furniza toate informatiile referitoare la activitati si utilizarea fondurilor din asistenta financiara nerambursabila solicitate in mod rezonabil de Banca; d) va efectua periodic un schimb de opinii cu reprezentantii Bancii in legatura cu progresul si rezultatele activitatilor; si e) va lua toate masurile necesare pentru a da Bancii posibilitatea de a face vizite in teritoriu in scopuri avand legatura cu asistenta financiara nerambursabila. Fara a se limita la cele de mai sus, daca se va solicita astfel de catre Banca, Primitorul va intocmi si prezenta Bancii, imediat dupa incheierea activitatilor, un raport satisfacator ca fond si forma pentru Banca asupra rezultatelor si impactului activitatilor.
    2.2. Primitorul: a) va infiinta in cadrul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului UCP cu personal si alte resurse satisfacatoare pentru Banca; si b) va mentine in cadrul Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale UIP cu personal si alte resurse satisfacatoare pentru Banca.

    3. Achizitii
    3.1. In afara cazurilor in care Banca va agrea altfel, achizitionarea serviciilor de consultanta si a bunurilor necesare realizarii activitatilor si care urmeaza sa fie finantate din fondurile Asistentei financiare nerambursabile se va realiza conform prevederilor Documentului I atasat la prezenta anexa.
    3.2. Primitorul se va asigura ca toate bunurile importate ce urmeaza a fi finantate din fondurile asistentei financiare nerambursabile sa fie asigurate impotriva riscurilor pe care le comporta achizitia, transportul si livrarea acestora la locul de utilizare sau de instalare si pentru ca plata oricaror eventuale despagubiri pentru aceasta asigurare sa se efectueze intr-o moneda liber convertibila pentru inlocuirea sau repararea acestor bunuri. Primitorul va asigura ca orice dotari cu relevanta pentru activitati sa fie permanent exploatate si intretinute conform practicilor adecvate, iar orice reparatii sau reinnoiri necesare ale acestora sa fie prompt efectuate.

    4. Tragerea sumelor din asistenta financiara nerambursabila
    4.1. Suma asistentei financiare nerambursabile va fi depusa intr-un cont deschis de Banca in evidentele sale pe numele Primitorului (contul de asistenta financiara nerambursabila) din care Primitorul va putea trage sume, conform prevederilor acestei Sectiuni 4, pentru cheltuieli reprezentand contravaloarea acceptabila a bunurilor si serviciilor necesare activitatilor si care urmeaza sa fie finantate din asistenta financiara nerambursabila.
    4.2. Cheltuielile pentru urmatoarele articole pot fi finantate din asistenta financiara nerambursabila si vor fi utilizate in exclusivitate pentru realizarea activitatilor:
________________________________________________________________________________
              Articol              Suma alocata         % din cheltuielile
                                   din asistenta     ce urmeaza a fi finantate
                                   financiara
                                   nerambursabila
                                   (in dolari
                                   S.U.A.)
________________________________________________________________________________
1. Servicii de consultanta                        75% din cheltuielile cu
                                                  consultantii interni si
                                                  85% din cheltuielile cu
                                                  consultantii straini
a) Pentru activitatile prevazute
   in paragraful 1.1 d) (ii),
    e) (ii), (iii), (v) din
   prezenta anexa;                     69.450
b) pentru activitatile prevazute
   in paragraful 1.1 a), b), c),
   d) (i), e) (i), (iv), (vi) din
   prezenta anexa                     252.750
2. Bunuri pentru activitatile                     100% din cheltuielile externe,
   prevazute in paragraful 1.1                    100% din cheltuielile interne
   e) (iii) din prezenta anexa          9.000     (preturi loco fabrica) si
                                                  80% din pretul comercial al
                                                  cheltuielilor interne pentru
                                                  alte articole achizitionate
                                                  pe plan intern
3. Cheltuieli de functionare                      90%
a) pentru UCP                           5.300
b) pentru UIP                          13.500
                                     ----------
TOTAL:                                350.000
________________________________________________________________________________

    Pentru scopurile acestui paragraf:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari in afara de Romania pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari in afara de Romania, iar prin termenul cheltuieli interne se intelege orice alte cheltuieli care nu sunt cheltuieli externe;
    b) termenul consultanti interni inseamna persoanele cu cetatenie romana si cu rezidenta fiscala in Romania si persoanele juridice inregistrate in Romania conform legilor aplicabile pe teritoriul tarii, iar prin termenul consultanti straini se intelege consultantii individuali si firmele de consultanta care nu sunt consultanti interni conform definitiei din prezentul subparagraf.
    c) termenul cheltuieli de functionare inseamna cheltuieli operationale efectuate de UCP si UIP pentru realizarea activitatilor, inclusiv cheltuielile cu diurna si cazarea ale personalului UCP si UIP, precum si cheltuielile cu transportul efectuate pentru vizitele in teren, seminarii si consultari publice referitoare la realizarea activitatilor, costurile cu comunicatiile (inclusiv Internet), consumabile si utilitati, traduceri si echipament de baza.
    4.3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 4.2 de mai sus: a) nu se vor efectua trageri: (i) pentru plata unor cheltuieli efectuate anterior datei prezentei scrisori de acord; (ii) in contul platii oricaror taxe percepute de catre sau pe teritoriul Primitorului; (iii) in contul cheltuielilor pe teritoriul oricarei tari care nu este membra a Bancii sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul unei astfel de tari; (iv) pentru efectuarea oricarei plati in favoarea unor persoane sau entitati ori pentru importul oricaror bunuri, daca o astfel de plata este, dupa stiinta Bancii, interzisa printr-o hotarare a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, luata in baza cap. VII al Cartei Natiunilor Unite; ori (v) dupa data de 30 iunie 2004 sau orice data ulterioara acesteia stabilita de Banca si notificata in scris Primitorului (data inchiderii), cu exceptia sumelor ce pot fi trase pentru cheltuielile efectuate anterior datei de inchidere si primite de Banca in termen de 4 luni de la data inchiderii, dupa care orice suma din asistenta financiara nerambursabila netrasa din contul de asistenta financiara nerambursabila va fi anulata; si b) daca Banca va considera ca o suma din asistenta financiara nerambursabila alocata pentru oricare dintre articolele cuprinse in tabelul din paragraful 4.2 va fi insuficienta pentru finantarea cheltuielilor acelui articol, ea va putea realoca acestui articol, pe baza unei notificari transmise in scris Primitorului, o suma din asistenta financiara nerambursabila alocata unui alt articol care nu va fi, in opinia sa, necesara acoperirii altor cheltuieli.
    4.4. Cand Primitorul va dori sa traga o suma din contul de asistenta financiara nerambursabila, el va transmite Bancii o cerere scrisa de tragere a sumei respective in forma precizata de Banca. Cererile de tragere vor fi: a) semnate in numele Primitorului de catre persoanele oficiale autorizate sau de oricare alte persoane autorizate in scris de acestea; si b) si insotite de documentele justificative in sprijinul cererii de tragere solicitate in mod rezonabil de Banca. Specimenele de semnaturi autentificate ale persoanelor autorizate sa semneze cererile de tragere vor fi transmise o data cu prima cerere de tragere purtand semnatura acestora. Fiecare cerere de tragere a unei sume din asistenta financiara nerambursabila si documentele justificative vor trebui sa fie suficiente ca forma si continut pentru a satisface Banca cu privire la faptul ca Primitorul este indreptatit sa traga suma respectiva din contul de asistenta financiara nerambursabila si acea suma va fi utilizata pentru realizarea activitatilor. Banca va plati sumele trase de Primitor din contul de asistenta financiara nerambursabila numai la sau din ordinul Primitorului.
    4.5. Banca poate cere ca tragerile din contul de asistenta financiara nerambursabila sa se faca pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuielile efectuate pentru: a) servicii ale firmelor de consultanta al caror cost reprezinta echivalentul a mai putin de 50.000 dolari S.U.A.; si b) bunuri, toate in termenii si conditiile notificate de Banca Primitorului.
    4.6. Tragerea sumelor din asistenta financiara nerambursabila se va face in moneda asistentei financiare nerambursabile. Banca, la solicitarea primitorului si actionand ca agent al Primitorului, va cumpara cu valuta asistentei financiare nerambursabile, trasa din contul de asistenta financiara nerambursabila, valutele dupa cum va fi necesar pentru plata cheltuielilor ce urmeaza sa fie finantate din fondurile asistentei financiare nerambursabile. Ori de cate ori va fi necesar pentru scopurile prezentei scrisori de acord sa se stabileasca valoarea unei monede in functie de alta, aceasta valoare va fi cea stabilita in mod rezonabil de catre Banca.
    4.7. Pentru a facilita realizarea activitatilor, Primitorul poate deschide si mentine in dolari S.U.A. doua conturi speciale de depozit: a) contul special A care sa fie administrat de UCP; si b) contul special B care sa fie administrat de UIP; ambele la o banca sau banci comerciale acceptabile Bancii si in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, inclusiv protectia corespunzatoare impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depozitele in si platile din conturile speciale se vor face in conformitate cu prevederile Documentului II atasat la prezenta anexa.

    5. Contabilitate si audit
    5.1. a) Primitorul va tine sau va dispune tinerea unui sistem de gestiune financiara cuprinzand evidente si situatii contabile si va intocmi situatii financiare intr-o forma acceptabila Bancii, care sa poata reflecta, conform practicilor de contabilitate, operatiunile, resursele si cheltuielile referitoare la activitati.
    b) Primitorul: (i) va supune evidentele si situatiile contabile, precum si situatiile financiare la care se face referire in subparagraful a) de mai sus, precum si evidentele si situatiile contabile ale conturilor speciale pentru fiecare an fiscal unui audit, realizat conform standardelor de audit acceptate de Banca, aplicate cu consecventa de catre auditori independenti cu pregatire, experienta si termeni de referinta acceptabili Bancii; (ii) va furniza Bancii imediat ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni de la incheierea fiecarui an fiscal: a) copii certificate ale situatiilor financiare prevazute in subparagraful a) din aceasta sectiune pentru un astfel de an, auditate dupa cum s-a aratat; si b) opinia asupra unor astfel de situatii financiare, evidente si conturi si raportul de audit intocmit de catre auditorii mentionati in scopul si continand detaliile solicitate in mod rezonabil de Banca; si (iii) va furniza Bancii orice alte informatii in legatura cu evidentele si situatiile contabile sus-amintite si auditul acestora, precum si asupra auditorilor sus-mentionati pe care Banca le va solicita in mod rezonabil din timp in timp.
    (c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au tras sume din contul de asistenta financiara nerambursabila pe baza declaratiilor de cheltuieli, Primitorul: (i) va tine sau va dispune tinerea, conform subparagrafului a) de mai sus, de evidente si situatii contabile care sa reflecte aceste cheltuieli; (ii) va pastra, timp de cel putin un an de la data primirii de catre Banca a raportului de audit pe anul fiscal in cursul caruia s-a efectuat ultima tragere din fonduri din contul de asistenta financiara nerambursabila, toate evidentele (contracte, ordine de plata, facturi, note de plata, chitante si alte documente) pentru aceste cheltuieli; (iii) va permite reprezentantilor Bancii examinarea acestor evidente; si (iv) se va asigura ca aceste evidente si situatii contabile sunt incluse in auditul anual la care se face referire in subparagraful b) de mai sus si ca raportul de audit contine opinia separata a auditorilor respectivi care arata daca declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul anului fiscal respectiv, impreuna cu procedurile si controalele interne utilizate la elaborarea lor, pot fi considerate ca justifica tragerile efectuate pe baza lor.

    6. Suspendarea si anularea
    6.1. Banca poate anula oricand, pe baza unei notificari transmise Primitorului, dreptul acestuia de a efectua in continuare trageri din contul de asistenta financiara nerambursabila in cazul aparitiei sau continuarii uneia dintre urmatoarele situatii: a) nerespectarea de catre Primitor a oricareia dintre obligatiile prevazute aici; sau b) suspendarea dreptului Primitorului de a face trageri in cadrul oricarui acord de imprumut cu Banca sau al oricarui acord de credit pentru dezvoltare cu Asociatia Internationala pentru Dezvoltare.
    6.2. Banca poate rezilia, printr-o notificare transmisa in scris Primitorului, dreptul acestuia de a trage in continuare sume din contul de asistenta financiara nerambursabila: a) oricand dupa ce dreptul Primitorului de a trage sume din contul de asistenta financiara nerambursabila a fost suspendat pe baza prevederilor paragrafului 6.1 de mai sus; sau b) in cazul in care, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei scrisori de acord; Primitorul nu a luat nici o masura satisfacatoare pentru Banca in vederea realizarii activitatilor; sau c) in cazul in care Banca a hotarat, oricand dupa consultarea Primitorului, retragerea sprijinului acordat Proiectului; sau d) in cazul retragerii de catre Primitor a cererii de sprijin din partea Bancii pentru finantarea Proiectului.

    Documentul I
    la anexa

                                ACHIZITII

    SECTIUNEA I
    Servicii de consultanta

    Partea A - Generalitati
    Serviciile consultantilor vor fi contractate conform prevederilor din introducere si din sectiunea a IV-a a "Ghidului pentru selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997, ianuarie 1999 si mai 2002 (Ghidul cu privire la consultanti), paragraful 1 al anexelor nr. 1 si 2 la Ghid si urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni.

    Partea B - Proceduri pentru selectia consultantilor
    1. Selectia pe baza calificarii consultantilor
    Serviciile pentru realizarea studiilor de fezabilitate, activitatii de proiectare si studiilor de sondaj estimate la un cost mai mic de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract si serviciile pentru proiectarea sistemului de gestiune financiara, inclusiv furnizarea unei licente de software, pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate conform prevederilor paragrafelor 3.1 si 3.7 din Ghidul cu privire la consultanti.
    2. Selectia bazata pe costul cel mai mic
    Serviciile pentru efectuarea auditului financiar al contului special, estimate la un cost de 14.000 USD sau mai mic, vor fi achizitionate in baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Ghidul cu privire la consultanti.
    3. Consultantii individuali
    Serviciile pentru activitatile care intrunesc cerintele paragrafului 5.1 din Ghidul cu privire la consultanti vor fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in favoarea consultantilor individuali, conform prevederilor paragrafelor 5.1 - 5.3 inclusiv din Ghidul cu privire la consultanti.

    Partea C - Analiza de catre Banca a selectiei consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Un plan pentru selectia consultantilor, care va include costul estimativ al contractului, gruparea contractelor, criteriile si procedurile de selectie aplicabile, va fi transmis Bancii pentru evaluare si aprobare inaintea solicitarii oricarei cereri de oferta din partea consultantilor. Selectia tuturor serviciilor de consultanta se va face conform planului de selectie, asa cum va fi fost el aprobat de Banca.
    2. Analiza anterioara
    a) Pentru fiecare contract de angajare a firmelor de consultanta al carui cost estimat este de 150.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult se vor aplica procedurile prevazute in paragrafele 2, 3 si 5 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
    b) Pentru fiecare contract de angajare a consultantilor individuali se va pune la dispozitie Bancii pentru analiza prealabila si aprobare raportul referitor la compararea calificarii profesionale si experientei candidatilor, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce aprobarea mentionata va fi fost obtinuta. Prevederile paragrafului 3 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti se vor aplica, de asemenea, unor astfel de contracte.
    3. Postevaluare
    Pentru fiecare contract care nu intra sub incidenta prevederilor paragrafului 2 al acestei parti se vor aplica prevederile paragrafului 4 din anexa nr. 1 la Ghidul cu privire la consultanti.

    SECTIUNEA a II-a
    Achizitia de bunuri

    Bunurile vor fi achizitionate: a) conform prevederilor sectiunii I din "Ghidul pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor AID", publicat de Banca in ianuarie 1995 si revizuit in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul); si b) prin intermediul contractelor adjudecate in baza procedurilor de cumparare internationala si nationala, conform prevederilor paragrafelor 3.5 si 3.6 ale Ghidului. Acestor contracte le sunt aplicabile procedurile de evaluare prevazute in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Ghid, cu deosebirea ca termenul "oferte" din acest paragraf 4 se va citi "cotatii".

    Documentul II
    la anexa

                             CONTURI SPECIALE

    1. Pentru scopurile prezentului document atasat:
    a) termenul articole eligibile inseamna articolele 1.a), 2. si 3.a) pentru Contul special A si articolele 1.b) si 3.b) pentru Contul special B, asa cum sunt prezentate in tabelul de la paragraful 4.2 al anexei la Scrisoarea de acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile efectuate pentru acoperirea costului rezonabil al bunurilor, serviciilor si al costurilor operationale necesare realizarii activitatilor si urmeaza a fi finantate din fondurile asistentei financiare nerambursabile; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 15.000 dolari S.U.A. ce urmeaza a fi trasa din contul de asistenta financiara nerambursabila si depusa in Contul special A (administrat de UCP) si echivalenta cu 20.000 dolari S.U.A., depusa in Contul special B (administrat de UIP) conform paragrafului 3 a) al prezentului document atasat.
    2. Platile din conturile speciale se vor face exclusiv pentru cheltuieli eligibile conform prevederilor prezentului document atasat.
    3. Dupa ce Banca a primit o evidenta satisfacatoare in legatura cu deschiderea conturilor speciale, tragerea alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea conturilor speciale se vor efectua astfel:
    a) Primitorul va prezenta Bancii o cerere sau cereri de depunere in conturile speciale a unei/unor sume care, la un loc, sa nu depaseasca suma alocatiei autorizate. Pe baza acestei/acestor cereri, Banca, in numele Primitorului, va trage din contul de asistenta financiara nerambursabila si va depune in conturile speciale suma sau sumele solicitate de Primitor.
    b) (i) Pentru realimentarea conturilor speciale, Primitorul va prezenta Bancii cereri de depunere in conturile speciale la intervalele specificate de Banca.
    (ii) Inainte sau o data cu fiecare astfel de cerere, Primitorul va prezenta Bancii documentele si alte evidente necesare conform paragrafului 4 al prezentului document atasat pentru plata/platile pentru care se solicita realimentarea. Toate aceste sume vor fi trase de Banca din contul de asistenta financiara nerambursabila pentru articolele eligibile si in sumele echivalente justificate cu documentele amintite sau cu alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Primitor din conturile speciale Primitorul va prezenta Bancii, atunci cand aceasta va solicita in mod rezonabil, documentele si alte materiale justificative care sa arate ca platile respective s-au facut exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. In pofida prevederilor paragrafului 3 al prezentului document atasat, Bancii nu i se va mai solicita sa constituie depozite in continuare in conturile speciale:
    a) daca in orice moment Banca va fi stabilit ca orice trageri ce urmeaza sa fie facute ar trebui efectuate de catre Primitor direct din asistenta financiara nerambursabila;
    b) daca Primitorul nu va fi prezentat Bancii, in intervalul de timp prevazut in paragraful 5.1 b) (ii) din anexa la Scrisoarea de acord, oricare dintre rapoartele de audit ce trebuie prezentate Bancii ca urmare a prevederilor paragrafului amintit pentru auditul inregistrarilor si situatiilor contabile ale conturilor speciale;
    c) daca Banca va fi facut oricand cunoscuta Primitorului intentia sa de a suspenda integral sau partial dreptul Primitorului de a retrage sume din contul de asistenta financiara nerambursabila ca urmare a prevederilor paragrafului 6.1 din anexa la Scrisoarea de acord;
    sau
    d) daca totalul sumei trase din asistenta financiara nerambursabila reprezinta echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Dupa aceea tragerile din contul de asistenta financiara nerambursabila din suma ramasa neretrasa din asistenta financiara nerambursabila vor urma procedurile care vor fi notificate de Banca Primitorului. Aceste trageri in continuare se vor face numai dupa ce si in masura in care Banca se va incredinta ca toate sumele ramase in depozitele conturilor speciale la data respectivei notificari vor fi utilizate pentru efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va fi stabilit in orice moment ca orice plata din conturile speciale: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau o suma neeligibila conform paragrafului 2 din prezentul document atasat; sau (ii) nu s a justificat prin documentele puse la dispozitie Bancii, Primitorul, la notificarea Bancii, va proceda prompt la: (A) furnizarea dovezilor suplimentare solicitate de Banca; sau (B) depunerea in conturile speciale (sau restituirea catre Banca, daca aceasta o va cere) a unei sume egale cu cea a platii respective ori a portiunii acesteia care era neeligibila sau nejustificata. In afara cazurilor in care Banca va conveni contrariul, Banca nu va mai depune nici o alta suma in conturile speciale pana ce Primitorul nu va furniza dovada ceruta sau nu va depune ori nu va rambursa suma respectiva, dupa cum va fi cazul.
    b) Daca Banca va stabili in orice moment ca o suma ramasa in conturile speciale nu va mai fi necesara pentru efectuarea altor plati in contul unor cheltuieli eligibile, Primitorul va rambursa Bancii aceasta suma ramasa, imediat dupa primirea notificarii din partea acesteia.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 44/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 44 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu