Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 44 din 27 mai 1995

pentru ratificarea Tratatului dintre Romania si Republica Ceha privind asistenta judiciara in materie civila, semnat la Bucuresti la 11 iulie 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 106 din 31 mai 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Tratatul dintre Romania si Republica Ceha privind asistenta judiciara in materie civila, semnat la Bucuresti la 11 iulie 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 aprilie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE SENATUI
                           VALER SUIAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 15 mai 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                          ADRIAN NASTASE

                              TRATAT
intre Romania si Republica Ceha privind asistenta judiciara in materie civila

    Romania si Republica Ceha, denumite in continuare parti contractante, in dorinta de a perfectiona colaborarea in domeniul asistentei judiciare, au hotarat sa incheie prezentul tratat de asistenta judiciara in materie civila.
    In acest scop au convenit asupra urmatoarelor:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Definirea unor termeni
    1. In sensul prezentului tratat:
    a) prin cauze civile se intelege cauzele de drept civil, drept al familiei, drept comercial, drept al muncii si contencios administrativ;
    b) prin institutii judiciare se intelege, in ceea ce priveste Romania, instantele judecatoresti, parchetele, notariatele de stat si alte organe competente in materie civila.
    Prin institutii judiciare se intelege, in ceea ce priveste Republica Ceha, instantele judecatoresti, parchetele si alte organe competente in materie civila.
    2. Cetateni ai unei parti contractante sunt persoanele care au cetatenia acestei parti contractante in conformitate, cu legile sale.
    3. Dispozitiile prezentului tratat referitoare la cetatenii partilor contractante se aplica, in mod corespunzator, si persoanelor juridice infiintate in conformitate cu legile partii contractante pe teritoriul careia isi au sediul.
    Art. 2
    Ocrotirea juridica
    1. Cetatenii unei parti contractante se bucura pe teritoriul celeilalte parti contractante, in ce priveste drepturile lor personale si patrimoniale, de aceeasi ocrotire juridica ca si cetatenii proprii.
    2. Cetatenii unei parti contractante au dreptul sa se adreseze liber si nestanjenit institutiilor judiciare ale celeilalte parti contractante in competenta carora intra cauzele civile, pot sa-si sustina interesele in fata acestora, sa faca cereri, sa introduca actiuni si sa exercite cai de atac in aceleasi conditii ca si cetatenii acesteia.
    3. Institutiile judiciare ale unei parti contractante indruma, la cerere, pe cetatenii celeilalte parti contractante pentru a-si asigura reprezentarea de care au nevoie in sustinerea drepturilor lor.
    Art. 3
    Acordarea asistentei judiciare
    Partile contractante isi acorda reciproc, la cerere, asistenta judiciara in cauzele civile, in conditiile prevazute de prezentul tratat.
    Art. 4
    Scutirea de cautiune
    Cetatenii unei parti contractante care se adreseaza institutiilor judiciare ale celeilalte parti contractante in calitate de reclamanti sau intervenienti, daca au domiciliul sau resedinta pe teritoriul uneia dintre partile contractante, nu pot fi obligati sa depuna cautiune sau vreo alta garantie, pentru motivul ca sunt straini sau ca nu au domiciliul sau resedinta pe teritoriul acelei parti contractante.
    Art. 5
    Plata cheltuielilor de procedura
    Cetatenii uneia dintre partile contractante vor plati cheltuielile de procedura pe teritoriul celeilalte parti contractante in aceleasi conditii ca si cetatenii proprii.
    Art. 6
    Reducerea si scutirea de cheltuieli de procedura
    1. Cetatenii uneia dintre partile contractante beneficiaza, la cerere, pe teritoriul celeilalte parti contractante, de reducerea sau scutirea de cheltuieli de procedura, precum si de asistenta judiciara gratuita, in aceleasi conditii ca si cetatenii proprii.
    2. Inlesnirile prevazute la paragraful 1, acordate de o institutie judiciara a uneia dintre partile contractante intr-o anumita cauza, se aplica tuturor actelor de procedura in acea cauza, inclusiv actelor de executare.
    Art. 7
    Conditiile obtinerii inlesnirilor
    Cand cetatenii unei parti contractante depun cererea prevazuta la art. 6 din prezentul tratat, o data cu aceasta vor prezenta si un certificat cu privire la situatia materiala si personala, intocmit potrivit reglementarilor legale ale partii contractante pe teritoriul careia solicitantii isi au domiciliul sau resedinta.
    Art. 8
    Solicitarea inlesnirilor
    1. Cetatenii uneia dintre partile contractante, care solicita unei institutii judiciare a celeilalte parti contractante inlesnirile prevazute la art. 6, se adreseaza in acest sens, in scris, institutiei judiciare competente de la domiciliul sau resedinta lor.
    2. Institutia judiciara care, potrivit paragrafului 1, a primit cererea, o va transmite, impreuna cu certificatul si cu eventualele anexe, institutiei judiciare competente a celeilalte parti contractante.
    3. Institutia judiciara competenta sa hotarasca asupra cererii pentru acordarea inlesnirilor prevazute la art. 6 poate solicita, prin intermediul institutiei judiciare a celeilalte parti contractante, informatii si date suplimentare.
    Art. 9
    Modul de legatura
    1. In problemele privind acordarea asistentei judiciare, institutiile judiciare ale celor doua parti contractante comunica intre ele prin intermediul organelor centrale, in masura in care prin prezentul tratat nu s-a dispus altfel.
    2. Organele centrale mentionate la paragraful 1 sunt ministerele de justitie ale celor doua parti contractante.
    Art. 10
    Limba folosita
    1. In aplicarea prevederilor prezentului tratat, organele centrale ale celor doua parti contractante, mentionate la art. 9 paragraful 2, folosesc in relatiile dintre ele limba lor nationala sau limba engleza. Tot astfel se procedeaza si in relatiile dintre institutiile judiciare ale partilor contractante, in masura in care nu s-a dispus altfel prin prezentul tratat.
    2. Cererile de asistenta judiciara si actele anexate se redacteaza in limba partii contractante solicitante si vor fi insotite de traduceri certificate in limba partii contractante solicitate.
    3. Institutiile judiciare pot folosi, pentru cererile de asistenta judiciara formulare cu text bilingv (roman-ceh), care vor fi stabilite de comun acord de catre ministerele de justitie.
    4. Indeplinirea cererilor de asistenta judiciara se face in limba partii contractante solicitate.
    Art. 11
    Schimbul de informatii in domeniul legislatiei
    Partile contractante se vor informa reciproc, la cerere, asupra legislatiei in vigoare ori care a fost in vigoare in statele lor, precum si asupra aplicarii acesteia in practica judiciara.
    Art. 12
    Protectia martorilor si expertilor
    1. Martorul sau expertul, oricare ar fi cetatenia sa, care in urma unei citatii se prezinta in fata institutiei judiciare a celeilalte parti contractante, nu poate fi nici urmarit, nici retinut, nici supus vreunei limitari a libertatii sale personale pe teritoriul acesteia, pentru fapte sau condamnari anterioare trecerii frontierei partii contractante solicitante.
    2. Inviolabilitatea prevazuta la paragraful 1 inceteaza, daca martorul sau expertul nu a parasit teritoriul partii contractante solicitante in termen de 15 zile de la data cand institutia judiciara care l-a chemat ii face cunoscut ca prezenta lui nu mai este necesara sau revine ulterior. In acest termen nu se include timpul in care martorul sau expertul nu a putut parasi teritoriul acestei parti contractante din motive independente de vointa sa.
    Art. 13
    Restituirea cheltuielilor pentru martori si experti
    1. Cheltuielile de calatorie si de intretinere, precum si compensarea veniturilor nerealizate, legate de deplasarea pentru depunerea marturiei sau pentru efectuarea expertizei, vor fi suportate de partea contractanta solicitanta.
    2. Expertul are dreptul si la onorariul de expert. Despre drepturile martorului sau ale expertului se va face mentiune in citatie. La cererea martorilor sau a expertului, partea contractanta solicitanta va plati in avans, partial sau integral, cheltuielile mentionate.
    Art. 14
    Audierea ca martori a persoanelor arestate
    1. In cazul in care este necesar ca o persoana, care se afla arestata pe teritoriul unei parti contractante, sa fie audiata ca martor de catre o institutie judiciara a celeilalte parti contractante, organele centrale prevazute la art. 9 din prezentul tratat vor conveni asupra transferului acesteia pe teritoriul partii contractante solicitante, cu mentiunea starii de arest, precum si asupra datei la care urmeaza sa fie inapoiata dupa audiere.
    2. Transferul va putea fi refuzat:
    a) daca persoana detinuta nu consimte la transfer;
    b) daca prezenta sa este necesara intr-o procedura penala in curs pe teritoriul partii contractante solicitate;
    c) daca transferul este susceptibil de a prelungi detentia acesteia;
    d) daca alte motive se opun transferului sau pe teritoriul partii contractante solicitante.

    CAP. 2
    Asistenta judiciara

    Art. 15
    Obiectul asistentei judiciare
    Asistenta judiciara in materie civila cuprinde indeplinirea unor activitati procesuale, cum ar fi: intocmirea, transmiterea si inmanarea de acte judiciare si extrajudiciare; audierea partilor, martorilor, expertilor si a altor persoane; efectuarea de expertize; cercetari la fata locului si constatari ale unor stari de fapt; aplicarea unor masuri de asigurare sau de conservare; verificari de inscrisuri, obtinerea de copii ori extrase de pe documente.
    Art. 16
    Cererea de acordare a asistentei judiciare
    1. Cererea de acordare a asistentei judiciare trebuie sa cuprinda urmatoarele date:
    a) denumirea institutiei judiciare solicitante;
    b) denumirea institutiei judiciare solicitate;
    c) indicarea cauzei in care se solicita acordarea asistentei judiciare;
    d) numele, prenumele partilor, calitatea procesuala, cetatenia, domiciliul sau resedinta acestora, iar in cazul persoanelor juridice, denumirea si sediul lor;
    e) numele, prenumele si adresa reprezentantilor partilor, atunci cand este cazul;
    f) obiectul cererii si datele necesare pentru indeplinirea ei;
    g) mentionarea actelor anexate la cerere.
    2. La cererea de inmanare de acte se vor indica adresa destinatarului si felul actelor ce urmeaza a fi inmanate. La comisiile rogatorii vor fi indicate imprejurarile in legatura cu care urmeaza sa se faca o proba si, atunci cand este cazul, intrebarile care trebuie puse persoanelor ce urmeaza a fi audiate.
    3. Cererea de acordare a asistentei judiciare si actele anexate vor purta stampila oficiala a institutiei judiciare solicitante.
    Art. 17
    Modul de rezolvare a cererii
    1. In indeplinirea unei comisii rogatorii, institutia judiciara solicitata aplica legea statului sau. Institutia judiciara solicitata poate sa aplice, la cererea institutiei judiciare solicitante, o procedura speciala, in masura in care nu contravine legii statului sau.
    2. Daca institutia judiciara solicitata nu este competenta sa indeplineasca cererea, ea o va trimite, din oficiu, institutiei competente, incunostintand, totodata, despre aceasta partea contractanta solicitanta.
    3. La cererea institutiei judiciare solicitante, institutia judiciara solicitata va comunica acesteia, in timp util, locul si termenul efectuarii cererii de acordare a asistentei judiciare, in scopul ca partea interesata sa fie in masura sa asiste.
    4. Daca adresa persoanei la care se refera cererea pentru acordarea asistentei judiciare nu este cunoscuta sau daca adresa indicata s-a dovedit a fi gresita, institutia judiciara solicitata ia masurile corespunzatoare in scopul stabilirii adresei. In cazul cand stabilirea adresei nu este posibila, institutia judiciara solicitata anunta despre aceasta institutia judiciara solicitanta.
    5. Dupa indeplinirea cererii, institutia judiciara solicitata transmite institutiei judiciare solicitante actele respective. In cazul in care asistenta judiciara nu a putut fi acordata, institutia judiciara solicitata va restitui actele institutiei judiciare solicitante, comunicandu-i imprejurarile care au impiedicat-o sa indeplineasca cererea.
    Art. 18
    Inmanarea actelor
    Institutia judiciara solicitata inmaneaza actele in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare pe teritoriul statului sau, cu conditia ca aceste acte sa fie redactate in limba sa ori sa fie insotite de o traducere certificata in aceasta limba. In caz contrar, institutia judiciara solicitata inmaneaza actele destinatarului, numai daca acesta este de acord sa le primeasca.
    Art. 19
    Dovada de inmanare a actelor
    Dovada de inmanare a actelor se intocmeste in conformitate cu regulile de inmanare in vigoare pe teritoriul partii contractante solicitate. In orice caz, ea trebuie sa cuprinda semnatura destinatarului, stampila institutiei judiciare si semnatura persoanei imputernicite sa inmaneze actul, modalitatea, locul si data inmanarii; daca destinatarul refuza sa primeasca actul, se va face mentiune despre motivul refuzului.
    Art. 20
    Inmanarea actelor si audierea cetatenilor proprii
    Fiecare parte contractanta poate transmite sau inmana acte judiciare si extrajudiciare si poate audia pe cetatenii proprii care se afla pe teritoriul celeilalte parti contractante, prin intermediul misiunilor diplomatice si al oficiilor consulare, cu conditia sa nu aplice nici o masura de constrangere.
    Art. 21
    Cheltuieli ocazionate de acordarea asistentei judiciare
    1. Partile contractante suporta singure toate cheltuielile ocazionate de acordarea asistentei judiciare pe teritoriul lor, inclusiv cheltuielile facute cu administrarea probelor.
    2. Institutia judiciara solicitata comunica institutiei judiciare solicitante cuantumul cheltuielilor facute. Daca institutia judiciara solicitanta percepe aceste cheltuieli de la persoana obligata sa le plateasca, sumele incasate raman partii contractante a carei institutie le-a perceput.
    Art. 22
    Refuzul acordarii asistentei judiciare
    1. Indeplinirea unei cereri de asistenta judiciara privind inmanarea de acte judiciare sau extrajudiciare poate fi refuzata, daca partea contractanta solicitata considera ca prin satisfacerea cererii s-ar putea aduce atingere ordinii sale de drept.
    2. In afara motivelor prevazute la paragraful 1, indeplinirea unei comisii rogatorii va putea fi refuzata, daca:
    a) autenticitatea documentelor nu este stabilita;
    b) in statul solicitat efectuarea comisiei rogatorii nu este de competenta institutiilor judiciare.

    CAP. 3
    Acte oficiale

    Art. 23
    Valabilitatea actelor
    1. Actele care emana de la autoritatile competente ale uneia dintre partile contractante, precum si actele sub semnatura privata, carora acestea le dau data certa si le atesta autenticitatea semnaturii, sunt valabile pe teritoriul celeilalte parti contractante fara vreo alta legalizare. Aceasta dispozitie se aplica si cu privire la extrasele si copiile de pe acte.
    2. Actele mentionate la paragraful 1 au, pe teritoriul celeilalte parti contractante, aceeasi forta probanta ca si actele de acelasi fel ale acestei din urma parti contractante.
    Art. 24
    Transmiterea actelor de stare civila
    Autoritatile competente ale fiecareia dintre cele doua parti contractante transmit, la cerere, gratuit, autoritatilor competente ale celeilalte parti contractante, certificate de stare civila, extrase de pe registrele de stare civila, precum si copii certificate de pe hotararile pronuntate de institutiile judiciare in materie de stare civila, daca aceste acte se refera la cetatenii partii contractante solicitante si sunt cerute in interes oficial.

    CAP. 4
    Norme conflictuale

    Sectiunea I
    Dispozitii cu privire la statutul personal si dreptul familiei
    Art. 25
    Capacitatea juridica
    1. Capacitatea persoanei fizice se stabileste potrivit legii partii contractante al carei cetatean este persoana.
    2. Capacitatea persoanei juridice se stabileste potrivit legii partii contractante pe teritoriul careia isi are sediul.
    Art. 26
    Incheierea casatoriei
    1. Forma incheierii casatoriei este determinata de legea partii contractante pe al carei teritoriu se incheie casatoria.
    2. Pentru casatoria care se incheie in fata reprezentantului diplomatic sau a functionarului consular, forma incheierii casatoriei este determinata de legea partii contractante careia ii apartine reprezentantul diplomatic sau functionarul consular.
    3. In ce priveste conditiile de fond cerute pentru incheierea casatoriei, fiecare dintre viitorii soti este supus legii acelei parti contractante al carei cetatean este.
    Art. 27
    Raporturile personale si patrimoniale ale sotilor
    1. Raporturile personale si patrimoniale ale sotilor sunt guvernate de legea partii contractante ai carei cetateni sunt.
    2. Daca unul dintre soti este cetatean al unei parti contractante, iar celalalt sot este cetatean al celeilalte parti contractante, raporturile lor personale si patrimoniale sunt guvernate de legea acelei parti contractante pe teritoriul careia isi au domiciliul comun.
    3. Daca, in cazul prevazut la paragraful 2, unul dintre soti locuieste pe teritoriul unei parti contractante, iar celalalt pe teritoriul celeilalte parti contractante, raporturile lor personale si patrimoniale sunt guvernate de legea acelei parti contractante pe al carei teritoriu si-au avut ultimul domiciliu comun.
    4. Competenta de a hotari asupra raporturilor juridice prevazute la paragrafele 1, 2 si 3 apartine institutiei judiciare a partii contractante a carei lege guverneaza acele raporturi. Daca sotii nu au avut domiciliu comun, sunt competente institutiile judiciare ale celor doua parti contractante, care aplica legea statului lor.
    Art. 28
    Divortul
    1. In caz de divort, daca ambii soti au cetatenia unei parti contractante si locuiesc, la data introducerii actiunii de divort, pe teritoriul celeilalte parti contractante, va fi aplicata legea partii contractante ai carei cetateni sunt. Competenta apartine instantelor ambelor parti contractante.
    2. Daca, la data introducerii actiunii de divort, unul dintre soti este cetatean al uneia dintre partile contractante, iar celalalt sot este cetatean al celeilalte parti contractante si locuiesc, fie ambii pe teritoriul aceleiasi parti contractante, fie unul pe teritoriul unei parti contractante si altul pe teritoriul celeilalte parti contractante, sunt competente instantele ambelor parti contractante, care aplica legea statului lor.
    Art. 29
    Nulitatea casatoriei
    1. Pentru constatarea nulitatii sau anularea casatoriei se aplica legile partii contractante care, potrivit art. 26, sunt valabile pentru incheierea casatoriei.
    2. In privinta competentei jurisdictionale se aplica in mod corespunzator prevederile art. 18.
    Art. 30
    Filiatia
    1. In cauzele privind stabilirea si contestarea filiatiei este aplicabila legea partii contractante al carei cetatean este copilul. Daca copilul domiciliaza pe teritoriul celeilalte parti contractante, se aplica legea acesteia, daca este mai favorabila intereselor copilului.
    2. Competenta pentru solutionarea cauzelor prevazute la paragraful 1 apartine institutiilor judiciare ale partii contractante al carei cetatean este copilul.
    3. Daca reclamantul si paratul domiciliaza pe teritoriul aceleiasi parti contractante, sunt competente, de asemenea, si institutiile judiciare ale acestei parti contractante.
    Art. 31
    Raporturile juridice dintre parinti si copii
    1. Raporturile juridice dintre parinti si copii se stabilesc potrivit legii partii contractante al carei cetatean este copilul. Daca copilul domiciliaza pe teritoriul celeilalte parti contractante, poate fi aplicata legea acestei parti contractante, daca este mai favorabila intereselor copilului.
    2. In privinta competentei institutiilor judiciare, prevederile art. 30 paragrafele 2 si 3 se aplica in mod corespunzator.
    Art. 32
    Adoptia
    1. Conditiile de fond cerute pentru incheierea adoptiei sunt cele stabilite de legea nationala a adoptatului si a celui care urmeaza sa fie adoptat. Acestia trebuie sa indeplineasca si conditiile care sunt obligatorii pentru ambii, stabilite de fiecare dintre cele doua legi nationale mentionate.
    2. Forma adoptiei este guvernata de legea partii contractante pe teritoriul careia se incheie.
    3. Efectele adoptiei si relatiile dintre adoptant si adoptat sunt guvernate de legea nationala a adoptantului, iar in cazul adoptiei consimtite de soti este aplicabila legea care guverneaza, potrivit art. 27, efectele casatoriei lor.
    4. Nulitatea adoptiei este supusa, pentru conditiile de fond, legilor prevazute la paragraful 1, iar pentru nerespectarea conditiilor de forma, legii prevazute la paragraful 2.
    Art. 33
    Punerea sub interdictie
    1. Cazurile si conditiile pentru punerea sub interdictie a persoanelor lipsite de discernamant datorita alienatiei mintale sau debilitatii mintale, precum si acelea pentru ridicarea acestei masuri sunt supuse legii partii contractante al carei cetatean este persoana in cauza.
    2. In cauzele de interdictie sunt competente, in masura in care prezentul tratat nu prevede altfel, institutiile judiciare ale partii contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza a fi pusa sub interdictie.
    Art. 34
    1. In cazul cand este necesara punerea sub interdictie a unui cetatean al unei parti contractante, care are domiciliul, resedinta sau bunuri pe teritoriul celeilalte parti contractante, institutia judiciara a acestei din urma parti contractante instiinteaza de indata institutia judiciara competenta conform art. 33 paragraful 2.
    2. In cazurile care nu comporta amanare, institutia judiciara a celeilalte parti contractante poate lua masuri provizorii in conformitate cu legea sa, dar este obligata sa informeze de indata institutia judiciara competenta, conform art. 33 paragraful 2, transmitandu-i, in acelasi timp, copii de pe actele incheiate. Masurile luate isi pastreaza valabilitatea pana in momentul in care institutia judiciara competenta a luat o alta hotarare.
    Art. 35
    1. Institutia judiciara prevazuta in art. 33 paragraful 2 poate transmite competenta sa privind punerea sub interdictie institutiei judiciare a celeilalte parti contractante, daca persoana care urmeaza sa fie pusa sub interdictie are domiciliul, resedinta sau bunuri pe teritoriul acestei din urma parti contractante. Competenta privind punerea sub interdictie se considera transmisa in momentul in care institutia judiciara solicitata a acceptat aceasta competenta si informeaza despre aceasta institutia judiciara solicitanta.
    2. In cazul in care institutia judiciara competenta, instiintata potrivit art. 34 paragraful 1, nu comunica raspunsul sau in termen de 3 luni socotite de la data expedierii instiintarii, competenta in materie de interdictie revine de plin drept institutiei judiciare de la domiciliul sau resedinta persoanei care urmeaza a fi pusa sub interdictie.
    3. Institutia judiciara care a devenit competenta potrivit paragrafelor 1 sau 2 indeplineste masura punerii sub interdictie in conformitate cu legea statului sau, dar numai daca cauza care determina punerea sub interdictie este prevazuta si in legea partii contractante al carei cetatean este persoana respectiva. Totusi, in problema capacitatii de exercitiu, se aplica legea partii contractante al carei cetatean este persoana ce urmeaza a fi pusa sub interdictie.
    4. Hotararea de punere sub interdictie, pronuntata potrivit paragrafelor 1 - 3, se comunica in copie institutiei judiciare prevazute in art. 33 paragraful 2.
    Art. 36
    Tutela si curatela
    1. Cazurile si conditiile pentru instituirea ori desfiintarea tutelei sau curatelei sunt cele prevazute de legea partii contractante al carei cetatean este persoana careia urmeaza a i se institui tutela sau curatela.
    2. In ceea ce priveste obligatia de acceptare a tutelei sau curatelei, se aplica legea partii contractante al carei cetatean este persoana care urmeaza a deveni tutore sau curator.
    3. Raporturile juridice dintre tutore sau curator si persoana careia i s-a instituit tutela sau curatela se stabilesc potrivit legii partii contractante careia ii apartine institutia judiciara care a instituit tutela sau curatela.
    4. In cauzele de tutela si curatela privind cetatenii partilor contractante sunt competente, in masura in care prezentul tratat nu prevede altfel, institutiile judiciare ale partii contractante al carei cetatean este persoana careia urmeaza a i se institui tutela sau curatela.
    5. Cetateanul uneia dintre partile contractante poate fi numit tutore sau curator al cetateanului celeilalte parti contractante, daca domiciliaza pe teritoriul acelei parti contractante pe care urmeaza a se executa tutela sau curatela si daca numirea sa corespunde cel mai bine intereselor persoanei careia i s-a instituit tutela sau curatela.
    Art. 37
    Prevederile art. 34 si 35 paragrafele 1 si 2 se aplica in mod corespunzator si in cazul tutelei sau curatelei.
    Art. 38
    Institutia judiciara care, potrivit art. 35 paragrafele 1 si 2, a devenit competenta cu privire la tutela sau curatela, indeplineste aceste masuri in conformitate cu legea statului sau. Totusi, in problema capacitatii de folosinta sau a capacitatii de exercitiu, se va aplica legea partii contractante al carei cetatean este persoana careia i s-a instituit tutela sau curatela. Aceasta institutie judiciara nu are dreptul sa adopte hotarari in probleme privind statutul personal al persoanei careia i s-a instituit tutela sau curatela.
    Art. 39
    Declararea disparitiei sau a mortii si stabilirea datei mortii
    1. Pentru declararea pe cale judecatoreasca a disparitiei sau a mortii unei persoane si stabilirea datei mortii sunt competente institutiile judiciare ale partii contractante al carei cetatean era acea persoana la data cand, potrivit ultimelor stiri, mai era in viata.
    2. Cu toate acestea, institutiile judiciare ale unei parti contractante, la cererea unor persoane care domiciliaza pe teritoriul acesteia, sunt competente sa declare disparitia sau moartea sau sa stabileasca data mortii unui cetatean al celeilalte parti contractante, daca, potrivit legii partii contractante solicitate, acele persoane au dreptul la o asemenea actiune.
    3. In cauzele aratate la paragrafele 1 si 2, institutiile judiciare aplica legea statului lor.
    4. Hotararile pronuntate conform paragrafului 2 produc efecte juridice numai pe teritoriul partii contractante a carei institutie judiciara a pronuntat hotararea.

    Sectiunea a II-a
    Dispozitii cu privire la succesiuni
    Art. 40
    Principiul egalitatii
    1. Cetatenii uneia dintre partile contractante sunt egali cu cetatenii celeilalte parti contractante atat in ceea ce priveste capacitatea de a dobandi prin mostenire sau legal bunuri situate pe teritoriul acesteia sau drepturi ce urmeaza a fi realizate pe acest teritoriu, cat si in ce priveste capacitatea de a intocmi sau a revoca un testament referitor la astfel de bunuri ori drepturi.
    2. Dispozitiile legale speciale ale unei parti contractante, referitoare la conditiile in care cetatenii sai pot dobandi prin mostenire bunuri situate pe teritoriul sau, ori drepturi care urmeaza a fi realizate pe acest teritoriu, sunt deopotriva aplicabile si cetatenilor celeilalte parti contractante.
    Art. 41
    Legea aplicabila
    1. Dreptul la succesiune asupra bunurilor mobile este determinat de legea partii contractante al carei cetatean era autorul succesiunii la data mortii sale.
    2. Dreptul la succesiune asupra bunurilor imobile este determinat de legea partii contractante pe teritoriul careia se afla acele bunuri.
    3. Deosebirea dintre bunurile succesorale mobile si imobile se face in conformitate cu legea partii contractante pe al carei teritoriu se afla acele bunuri.
    Art. 42
    Succesiunea vacanta
    In cazul cand succesiunea este vacanta, bunurile mobile revin partii contractante al carei cetatean a fost autorul succesiunii la data mortii sale, iar bunurile imobile revin partii contractante pe teritoriul careia sunt situate.
    Art. 43
    Testamentul
    1. Forma intocmirii si a revocarii testamentului este cea prevazuta, in momentul intocmirii sau revocarii sale, de legea partii contractante al carei cetatean a fost defunctul sau de legea partii contractante pe teritoriul careia aceste acte au fost facute.
    2. In privinta capacitatii de a testa ori de a revoca testamentul, precum si in privinta consecintelor juridice ale viciilor de vointa, se va aplica legea partii contractante al carei cetatean a fost defunctul in momentul intocmirii sau al revocarii testamentului. Dupa aceeasi lege se stabilesc, de asemenea, si felurile de dispozitii testamentare care sunt admise.
    Art. 44
    Competenta de jurisdictie
    1. Deschiderea succesiunii, procedura succesorala, precum si litigiile succesorale privind bunurile mobile sunt de competenta institutiilor judiciare ale partii contractante al carei cetatean a fost defunctul in momentul mortii, in afara de cazul in care se face aplicarea paragrafului 3.
    2. Deschiderea succesiunii, procedura succesorala, precum si litigiile succesorale privind bunurile imobile sunt de competenta institutiilor judiciare ale partii contractante pe teritoriul careia se afla aceste bunuri.
    3. Daca toate bunurile mobile succesorale ramase de pe urma cetateanului uneia dintre partile contractante sunt situate pe teritoriul celeilalte parti contractante si daca toti succesorii sunt de acord, iar cererea oricarui succesor sau a altei persoane care are drepturi ori pretentii fata de succesiune, competenta revine institutiilor judiciare ale acestei parti contractante.
    Art. 45
    Comunicarea cazurilor de deces
    1. In cazul in care cetateanul unei parti contractante moare pe teritoriul celeilalte parti contractante, institutia judiciara competenta a acestei parti contractante va incunostinta, de indata, despre deces misiunea diplomatica sau oficiul consular al celeilalte parti contractante, comunicandu-i in acelasi timp tot ceea ce cunoaste cu privire la succesori, domiciliul sau resedinta lor, masa succesorala si valoarea succesiunii, precum si cu privire la testament, daca acesta exista. Aceasta dispozitie se aplica si in cazul in care institutia judiciara competenta a unei parti contractante este informata ca cetateanul celeilalte parti contractante, decedat pe teritoriul unui al treilea stat, a lasat bunuri pe teritoriul statului ei.
    2. Misiunea diplomatica sau oficiul consular care detinea date cu privire la un deces ce a avut loc in conditiile paragrafului 1, precum si cu privire la succesiune, va comunica aceste date institutiei judiciare competente, pentru ca aceasta sa poata lua masurile necesare de conservare a succesiunii.
    3. Daca pe teritoriul uneia dintre partile contractante are loc deschiderea succesiunii si sunt informatii ca exista succesori cetateni ai celeilalte parti contractante, institutia judiciara competenta va instiinta despre aceasta neintarziat misiunea diplomatica sau oficiul consular al acestei parti contractante.
    Art. 46
    Drepturile misiunilor diplomatice si ale oficiilor consulare in cauzele succesorale
    In cauzele succesorale existente pe teritoriul unei parti contractante, misiunea diplomatica sau oficiul consular al celeilalte parti contractante are dreptul, fara sa fie necesar un mandat special, in cazul in care cetatenii proprii lipsesc si nu si-au desemnat un mandatar, sa ia toate masurile ca acestia sa fie reprezentati in fata oricarei institutii judiciare.
    Art. 47
    Masuri de conservare a succesiunii
    1. Institutiile judiciare ale fiecarei parti contractante vor lua, de indata, in conformitate cu legea statului lor, masurile necesare pentru conservarea sau administrarea bunurilor succesorale ramase pe teritoriul lor in urma decesului unui cetatean al celeilalte parti contractante sau care ar reveni unui cetatean al acestei parti contractante.
    2. Ele informeaza fara intarziere misiunea diplomatica sau oficiul consular al celeilalte parti contractante asupra masurilor luate conform paragrafului 1; misiunea diplomatica sau oficiul consular poate participa, direct sau prin mandatar, la realizarea acestor masuri. La propunerea misiunii diplomatice sau a oficiului consular, masurile luate conform paragrafului 1 vor putea fi schimbate sau anulate.
    3. Institutia judiciara competenta potrivit art. 44 paragraful 1 va putea cere ridicarea masurilor luate conform paragrafului 1 din prezentul articol.
    Art. 48
    Deschiderea testamentului
    Deschiderea testamentului este de competenta institutiei judiciare a partii contractante pe teritoriul careia se afla testamentul. Copia certificata de pe testament si copia de pe procesul-verbal referitor la deschiderea, starea si continutul testamentului se trimit institutiei judiciare competente a celeilalte parti contractante, daca defunctul a fost cetatean al acesteia sau daca o institutie judiciara a acestei parti contractante este competenta sa efectueze procedura succesorala.
    Art. 49
    Predarea succesiunii
    1. Bunurile succesorale mobile sau sumele de bani obtinute din vanzarea bunurilor succesorale mobile sau imobile, aflate pe teritoriul uneia dintre partile contractante si care se cuvin unor mostenitori, cetateni ai celeilalte parti contractante, avand domiciliul sau resedinta pe teritoriul acestei din urma parti contractante sau pe teritoriul unui al treilea stat, vor fi predate, dupa terminarea procedurii succesorale, acestor mostenitori.
    Daca ei nu se prezinta personal sau prin mandatar pentru a prelua bunurile sau sumele de bani mentionate mai sus, acestea vor fi predate misiunii diplomatice sau oficiului consular al partii contractante ai carei cetateni sunt mostenitorii respectivi.
    2. In cazurile prevazute la paragraful 1, predarea se va efectua, daca:
    a) taxele si impozitele privind succesiunea au fost platite sau asigurate;
    b) pretentiile creditorilor defunctului si alte pretentii in legatura cu succesiunea, formulate inauntrul termenului prevazut de legea partii contractante pe teritoriul careia se afla bunurile sau sumele mentionate mai sus, au fost satisfacute sau asigurate;
    c) institutiile competente au dat aprobarea, care eventual ar fi necesara, pentru exportul bunurilor succesorale mobile sau transferarea sumelor de bani.
    3. Daca cetateanul unei parti contractante moare in timpul calatoriei pe teritoriul celeilalte parti contractante unde nu a avut domiciliul sau resedinta, obiectele pe care le-a avut asupra sa se predau, fara vreo alta procedura, misiunii diplomatice sau oficiului consular al partii contractante al carei cetatean a fost defunctul.

    Sectiunea a III-a
    Obligatiile contractuale
    Art. 50
    1. Conditiile de fond ale contractului sunt supuse legii alese prin consens de partile contractante. In lipsa unei legi alese, se aplica legea locului unde a fost incheiat.
    2. Conditiile de forma ale contractului sunt stabilite de legea care ii carmuieste fondul.
    3. Competenta jurisdictionala apartine institutiei judiciare a partii contractante pe teritoriul careia paratul isi are domiciliul, resedinta sau fondul de comert. Competenta este, de asemenea, institutia judiciara a partii contractante pe teritoriul careia domiciliaza sau isi are resedinta reclamantul, daca pe acest teritoriu se afla obiectul litigiului sau bunurile paratului.

    SECTIUNEA a IV-a
    Raspunderea civila delictuala
    Art. 51
    1. Raspunderea civila delictuala se stabileste potrivit legii partii contractante pe al carei teritoriu s-a comis fapta cauzatoare de prejudiciu.
    2. Daca atat persoana care a cauzat prejudiciul, cat si cea care a suferit paguba sunt cetateni ai aceleiasi parti contractante si domiciliaza pe teritoriul acesteia, se aplica legea acestei parti contractante.
    3. Competenta de solutionare a cauzelor privind obligatiile rezultate din delicte civile apartine institutiilor judiciare ale partii contractante pe al carei teritoriu s-a comis fapta cauzatoare de prejudiciu sau pe al carei teritoriu isi are domiciliul paratul.

    CAP. 5
    Recunoasterea si executarea hotararilor

    Art. 52
    Obiectul recunoasterii si executarii
    1. Fiecare parte contractanta va recunoaste si va incuviinta sa se execute pe teritoriul sau, in conditiile prevazute in prezentul tratat, hotararile pronuntate pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    2. In sensul paragrafului 1, prin hotarari se intelege:
    a) hotararile in cauzele civile, patrimoniale si nepatrimoniale, pronuntate de tribunale sau alte institutii competente;
    b) hotararile judecatoresti pronuntate in cauzele penale, cu privire la obligatia de despagubire pentru daunele cauzate;
    c) hotararile judecatoresti referitoare la cheltuielile de judecata;
    d) hotararile arbitrale.
    3. In sensul prezentului tratat, termenul hotarare include si tranzactiile judiciare.
    Art. 53
    Conditiile recunoasterii si executarii hotararilor
    Hotararile sunt recunoscute si executate, daca sunt intrunite urmatoarele conditii:
    a) daca sunt definitive si susceptibile de executare potrivit legii partii contractante pe teritoriul careia au fost pronuntate; in materia obligatiei de intretinere sunt recunoscute si hotararile provizorii, daca sunt executorii in statul de origine;
    b) daca nu a fost incalcata competenta exclusiva a institutiei judiciare a partii contractante pe teritoriul careia urmeaza a avea loc recunoasterea sau executarea, ori cea prevazuta in prezentul tratat;
    c) daca persoanei obligate prin hotarare, care nu a participat la proces, i s-au inmanat citatia si actul de sesizare a instantei in timp util si in conformitate cu legea partii contractante pe teritoriul careia a fost pronuntata hotararea, iar in cazul in care nu avea capacitatea de exercitiu, i s-a dat posibilitatea de a fi reprezentata in proces;
    d) daca intre aceleasi parti contractante, cu privire la acelasi obiect si pentru aceleasi fapte, nu s-a pronuntat in prealabil o hotarare ori nu se afla in curs de judecata o actiune intentata anterior pe teritoriul partii contractante unde urmeaza sa se recunoasca ori sa se incuviinteze executarea hotararii;
    e) daca prin recunoasterea sau incuviintarea executarii hotararii nu se face atingere ordinii publice a partii contractante pe teritoriul careia urmeaza sa se recunoasca ori sa se incuviinteze executarea hotararii.
    Art. 54
    Cererea pentru recunoasterea si incuviintarea executarii
    1. Cererea de recunoastere si incuviintare a executarii se depune la tribunalul care s-a pronuntat in prima instanta in cauza respectiva. Aceasta cerere va fi transmisa instantei competente sa incuviinteze executarea. Cererea poate fi depusa si direct la aceasta instanta.
    2. La cerere vor fi anexate:
    a) textul complet al hotararii, in copie certificata, precum si o adeverinta ca hotararea a ramas definitiva si este susceptibila de executare, daca aceasta nu rezulta din hotarare;
    b) actele originale sau copii certificate de pe acestea din care sa rezulte ca persoanei obligate prin hotarare, care nu a luat parte la proces, i s-a inmanat, la timp si in forma cuvenita, citatia si actul de sesizare;
    c) traducerile certificate ale cererii si ale actelor indicate la lit. a) si b).
    3. La cererea de incuviintare a executarii silite in cazul hotararilor privind cheltuielile de judecata se anexeaza o copie certificata de pe hotarare, o adeverinta din care sa rezulte ca hotararea este definitiva si executorie, precum si traducerile certificate ale acestor acte.
    4. O data cu cererea de incuviintare a executarii, poate fi facuta si cererea de executare propriu-zisa.
    Art. 55
    Procedura de recunoastere si incuviintare a executarii
    1. Hotararile pronuntate pe teritoriul unei parti contractante referitoare la statutul civil al propriilor cetateni se recunosc deplin drept pe teritoriul celeilalte parti contractante sau daca, fiind pronuntate intr-un stat tert, au fost recunoscute mai intai in statul de cetatenie al fiecarei parti contractante.
    2. Hotararile referitoare la alte procese decat cele aratate la paragraful 1 pot fi recunoscute daca sunt indeplinite conditiile prevazute in art. 52 si 53.
    3. Incuviintarea executarii hotararilor patrimoniale este de competenta instantelor judecatoresti ale partii contractante pe teritoriul careia urmeaza sa se faca executarea.
    4. Procedura incuviintarii executarii, precum si executarea silita se efectueaza potrivit legii partii contractante pe teritoriul careia are loc executarea.
    5. Daca hotararea contine solutii asupra mai multor capete de cerere, care sunt disociabile, recunoasterea sau incuviintarea executarii poate fi acordata separat.
    6. Orice obiectie cu privire la executarea silita se va rezolva de instanta care a incuviintat executarea.
    7. In fata instantei judecatoresti care efectueaza executarea silita, debitorul poate ridica numai acele exceptii care se pot invoca potrivit legii partii contractante pe teritoriul careia s-a pronuntat hotararea.
    8. Inainte de rezolvarea cererii de incuviintare a executarii, tribunalul, daca considera necesar, poate cere partilor din proces sa dea anumite lamuriri sau sa completeze cererea de executare. De asemenea, poate cere lamuriri suplimentare de la tribunalul care a pronuntat hotararea.
    Art. 56
    Efectele recunoasterii si executarii
    Hotararile definitive, o data recunoscute sau admise a fi executate, vor avea aceleasi efecte ca si cele date de institutiile judiciare competente ale partii contractante solicitate.
    Art. 57
    Remiterea obiectelor si a sumelor de bani
    Remiterea obiectelor sau a sumelor de bani catre un creditor care are domiciliul pe teritoriul celeilalte parti contractante se va face in conformitate cu reglementarile legale ale partii contractante care executa hotararea.
    Art. 58
    Cheltuielile privind recunoasterea si executarea
    1. Stabilirea si incasarea cheltuielilor legate de incuviintarea executarii si executarea silita propriu-zisa se hotarasc de catre instanta solicitata, potrivit legii statului acesteia. In aceste cheltuieli se includ si cele referitoare la traducerea si certificarea actelor.
    2. Partea care a beneficiat, in fata instantei care a pronuntat hotararea, de inlesnirile prevazute la art. 6 paragraful 1 din prezentul tratat, va beneficia de aceleasi inlesniri si in cadrul procedurii de incuviintare a executarii si de executare propriu-zisa, desfasurata pe teritoriul celeilalte parti contractante.
    Art. 59
    Executarea hotararilor privind cheltuielile de judecata
    Daca una dintre partile in proces, scutita de cautiune conform art. 4 din prezentul tratat, a fost obligata printr-o hotarare definitiva sa plateasca celeilalte parti cheltuieli de judecata, instanta competenta de pe teritoriul celeilalte parti contractante va incuviinta, la cerere, gratuit, executarea acestor cheltuieli.
    Art. 60
    1. La cererea de incuviintare a executarii se anexeaza o copie certificata de pe hotarare, o adeverinta din care sa rezulte ca hotararea este definitiva si executorie, precum si traducerile certificate ale acestor acte.
    2. Cheltuielile ocazionate de eliberarea adeverintelor, precum si de traducerea sau certificarea actelor prevazute la paragraful 1 sunt considerate cheltuieli de judecata.
    3. Instanta incuviinteaza, fara citarea partilor, executarea hotararii, limitandu-se numai la verificarea imprejurarii daca hotararea este definitiva si executorie. Totodata, instanta va incuviinta si executarea cheltuielilor prevazute la paragraful 2, astfel cum acestea au fost stabilite de institutia judiciara competenta a partii contractante pe teritoriul careia au fost ocazionate.
    Art. 61
    Recunoasterea si executarea hotararilor arbitrale
    Cele doua parti contractante, in conformitate cu prevederile Conventiei asupra recunoasterii si executarii hotararilor arbitrale straine, incheiata la New York la 10 iunie 1958, vor recunoaste si vor executa hotararile arbitrale date pe teritoriul celeilalte parti contractante.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 62
    Solutionarea diferendelor
    Orice diferend rezultat din aplicarea prezentului tratat se va solutiona pe calea consultarilor dintre ministerele de justitie ale celor doua parti contractante sau pe cale diplomatica.
    Art. 63
    Ratificarea si intrarea in vigoare a tratatului
    Prezentul tratat va fi supus ratificarii si va intra in vigoare in cea de-a 90-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare. Instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Praga.
    Art. 64
    Valabilitatea tratatului
    Prezentul tratat se incheie pe o perioada nelimitata. Fiecare dintre cele doua parti contractante poate sa il denunte printr-o notificare scrisa, transmisa pe cale diplomatica. Denuntarea va produce efecte dupa trecerea unui an de la data notificarii.
    Incheiat la Bucuresti la 11 iulie 1994, in doua exemplare originale, fiecare in limba romana si in limba ceha, ambele texte avand aceeasi valabilitate.
    Pe data intrarii in vigoare a prezentului tratat isi inceteaza aplicabilitatea Tratatul dintre R.P. Romana si Republica Cehoslovaca privind asistenta juridica in cauzele civile, familiale si penale, incheiat la Praga la 25 octombrie 1958, in partea privind asistenta juridica in cauzele civile si familiale.
    Drept pentru care imputernicitii celor doua parti contractante au semnat prezentul tratat si au aplicat sigiliile lor.

                Pentru Romania,
                Gavril Iosif Chiuzbaian,
                ministrul justitiei

                Pentru Republica Ceha,
                Jiri Novak,
                ministrul justitiei



SmartCity5

COMENTARII la Legea 44/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 44 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu