ORDONANTA DE URGENTA Nr. 19 din 1 februarie 2001
pentru ratificarea Memorandumului de intelegere privind cooperarea AIJ/JI
dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei si a Intelegerii asupra
proiectului - Proiect elvetian privind energia termica (Buzau, Pascani),
semnate la Bucuresti la 8 ianuarie 1999
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 93 din 23 februarie 2001
In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei si ale
art. 4 din Legea nr. 4/1991 privind incheierea si ratificarea tratatelor,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se ratifica Memorandumul de intelegere privind cooperarea AIJ/JI dintre
Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei si Intelegerea asupra proiectului -
Proiect elvetian privind energia termica (Buzau, Pascani), semnate la Bucuresti
la 8 ianuarie 1999.
Art. 2
Implementarea Memorandumului de intelegere privind cooperarea AIJ/JI dintre
Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei si a Intelegerii asupra proiectului -
Proiect elvetian privind energia termica (Buzau, Pascani) se realizeaza de
Consiliul Local al Municipiului Buzau si de Consiliul Local al Municipiului
Pascani, desemnate ca agentii de implementare si ca beneficiari ai proiectului.
Art. 3
Finantarea obiectivelor de investitii cuprinse in Proiectul elvetian
privind energia termica (Buzau, Pascani) se asigura din fonduri nerambursabile
acordate de Guvernul Elvetiei, in suma de 3.933.000 dolari S.U.A., iar in
completare, pana la valoarea legal aprobata a indicatorilor tehnico-economici
aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 837/1998 pentru municipiul Buzau si a
indicatorilor tehnico-economici aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 901/1998
pentru municipiul Pascani, se asigura din bugetele locale ale celor doua
autoritati publice locale, inclusiv din sume defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat si din alte surse constituite cu aceasta destinatie, potrivit
legii.
Art. 4
Taxele si impozitele aferente obiectivelor de investitii respective,
datorate pe teritoriul Romaniei, se suporta din bugetele locale ale celor doua
autoritati publice locale, inclusiv din sume defalcate din unele venituri ale
bugetului de stat si din alte surse constituite cu aceasta destinatie, potrivit
legii.
Art. 5
Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Apelor si Protectiei
Mediului, ca, de comun acord cu Guvernul Elvetiei, sa introduca pe parcursul
utilizarii fondurilor, in raport cu conditiile de derulare a Memorandumului de
intelegere privind cooperarea AIJ/JI dintre Guvernul Romaniei si Guvernul
Elvetiei si a Intelegerii asupra proiectului - Proiect elvetian privind energia
termica (Buzau, Pascani), amendamente la continutul acestora, care privesc
realocari de fonduri, modificari in structura pe componente, modificari de
termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca
obligatiile financiare ale Romaniei sau sa determine noi conditionalitati
economice fata de cele convenite initial intre parti.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul apelor si protectiei mediului,
Aurel Constantin Ilie
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
MEMORANDUM DE INTELEGERE
privind cooperarea AIJ/JI dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei
Avand in vedere ca Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei (guvernele
participante) au ratificat Conventia-cadru a Natiunilor Unite privind
schimbarile climatice (UNFCCC) si doresc sa contribuie la implementarea art.
4.2 din aceasta, prin care fiecare tara parte cuprinsa in anexa nr. I se obliga
sa ia masuri pentru limitarea emisiilor antropogenice de gaze cu efect de sera;
avand in vedere ca partile UNFCCC se vor ghida dupa principiile stabilite
in art. 3.3 din conventie, care stipuleaza, printre altele, ca partile trebuie
sa ia in considerare faptul ca "politicile si masurile stabilite pentru
schimbarile climatice trebuie sa fie eficiente din punct de vedere al
costurilor, astfel incat sa asigure beneficii globale la cel mai mic cost
posibil";
avand in vedere ca art. 4.2 din UNFCCC permite acestor parti sa
implementeze masuri in comun cu alte parti;
avand in vedere ca la Conferinta partilor la UNFCCC in prima sa sesiune a
fost adoptata o decizie pentru stabilirea unei faze-pilot pentru activitatile
implementate in comun (Decizia 5/CP.1);
avand in vedere ca Guvernul Romaniei a insarcinat Ministerul Apelor,
Padurilor si Protectiei Mediului cu implementarea proiectelor AIJ/JI si
Guvernul Elvetiei a stabilit un program-pilot elvetian pentru AIJ, care,
printre altele, are ca scop implementarea proiectelor AIJ finantate de Guvern
in timpul fazei-pilot;
avand in vedere ca art. 6 din Protocolul de la Kyoto, adoptat de Conferinta
partilor la UNFCCC la cea de-a treia sa sesiune, permite oricarei parti
cuprinse in anexa nr. I sa transfere sau sa dobandeasca de la oricare alta
parte unitati de reducere a emisiilor rezultate din proiectele care isi propun
sa reduca emisiile antropogenice la surse sau sa intensifice transferurile
antropogenice prin rezervoare de gaze cu efect de sera in orice sector al
economiei, in scopul indeplinirii angajamentelor asumate conform art. 3 din
protocol,
Guvernul Romaniei si Guvernul Elvetiei au convenit asupra celor ce urmeaza:
Art. 1
Scopul memorandumului de intelegere
Guvernele participante convin:
a) sa deruleze unul sau mai multe proiecte pentru a castiga experienta in
folosirea instrumentului JI sub auspiciile UNFCCC si instrumentelor legale
asociate. Detaliile fiecarui proiect, agreate de guvernele participante
(inclusiv cantitatea planificata de unitati de reducere a emisiilor de gaze cu
efect de sera, care va rezulta pe durata derularii proiectului, comparata cu
valoarea stabilita initial in proiect si in planurile pentru monitorizarea si
verificarea de catre a treia parte independenta), vor fi furnizate sub forma
unui document numit intelegere asupra proiectului;
b) punctele de contact pentru entitatea autorizata sa accepte, sa aprobe
sau sa gireze activitatile implementate in comun si sa raporteze Conferintei
partilor, Elvetia si Romania, vor furniza fiecare cate o declaratie scrisa
privind acest accept, aprobare sau gir Secretariatului UNFCCC. Aceste puncte de
contact pentru Romania si Elvetia (dupa cum este indicat in documentul
FCCC/SBSTA/1998/INF. 3) sunt indicate mai jos:
Romania: Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului
Directia Integrare Europeana, Programe si Relatii Internationale
Elvetia: Secretariatul Programului-pilot pentru AIJ
Biroul Federal Elvetian pentru Afaceri Economice Externe;
c) ca aceasta aprobare atesta guvernelor participante faptul ca proiectul
indeplineste criteriile de eligibilitate, regulile relevante adoptate de
Conferinta partilor la UNFCCC si instrumentele legale asociate referitoare la
transferul de unitati de reducere de emisii, precum si ca este in conformitate
cu criteriile de selectare a proiectelor stabilite de Programul-pilot elvetian
pentru AIJ;
d) sa includa un plan de monitorizare in fiecare intelegere asupra
proiectului, care va contine o descriere generala a tipului si frecventei de
monitorizare care vor fi aplicate, precum si desemnarea responsabilitatii in
ceea ce priveste modul de derulare si raportare. Orice abatere semnificativa in
realizarea proiectului in privinta previziunilor ex ante calculate pentru
emisii in cadrul proiectului trebuie sa fie raportata imediat tuturor
partenerilor implicati in proiect;
e) sa includa in fiecare intelegere asupra proiectului proceduri pentru a
asigura o verificare a derularii proiectului ex post de catre o a treia parte
independenta;
f) sa raporteze in comun, in mod sistematic, rezultatele proiectului
(proiectelor). Raportarea trebuie sa fie in conformitate cu orice linie
directoare relevanta stabilita de UNFCCC si de instrumentele legale asociate;
g) atata timp cat transferul si dobandirea unitatilor de reducere a
emisiilor de gaze cu efect de sera sunt permise sub auspiciile UNFCCC si ale
instrumentelor sale legale asociate intre Romania si Elvetia, unitatile de
reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, certificate, rezultate din
proiectul (proiectele) din acea data, vor fi distribuite intre partenerii de
proiect, in concordanta cu fiecare intelegere asupra proiectului, luandu-se in
considerare deciziile relevante ale UNFCCC.
Art. 2
Solutionarea diferendelor
Orice eventual diferend in legatura cu interpretarea sau cu aplicarea
prezentului memorandum de intelegere va fi solutionat in mod amiabil, prin
consultari intre guvernele participante.
Art. 3
Intrarea in vigoare
Acest memorandum de intelegere intra in vigoare la data semnarii.
Acest memorandum de intelegere este intocmit in doua exemplare, in limbile
engleza si romana; in caz de divergenta textul in limba engleza va prevala.
Bucuresti, 8 ianuarie 1999.
Guvernul Romaniei
Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
Romica Tomescu
Guvernul Elvetiei
Ambasador,
Jean Claude Joseph
INTELEGERE ASUPRA PROIECTULUI
Proiect elvetian privind energia termica (Buzau, Pascani)
Guvernele participante aproba prin prezenta intelegere Proiectul elvetian
privind energia termica sub forma unui proiect AIJ sub auspiciile fazei-pilot
UNFCCC. Principalele obiective ale proiectului sunt castigarea de experienta
prin intermediul instrumentului de aplicare in comun, initierea unui proiect
care poate genera unitati de reducere a emisiilor in conformitate cu art. 6 din
Protocolul de la Kyoto si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, in
particular dioxid de carbon si metan. O descriere completa si detaliile
proiectului agreat de guvernele participante si partenerii de proiect sunt
incluse in formularul uniform de raportare (URF) anexat.
Linii de baza si beneficii pentru mediu
Linia de baza dezvoltata pentru proiect este descrisa in detaliu in URF
anexat. Este acceptat faptul ca sistemul de incalzire local va continua sa opereze
in primii 8 ani de aplicare a proiectului, cu investitii minime in anii 2003 si
2008 pentru pastrarea sistemului in functiune si cu o crestere a temperaturii
furnizate catre locatari de la 17 grade C la 20 grade C in anul 2003. In anii 9
- 15 (durata proiectului = 15 ani) o investitie alternativa care corespunde
performantelor standard asteptate din partea Proiectului B.E.R.D. de conservare
a energiei termice, in prezent in implementare in aceste orase si in alte
cateva orase, este agreata ca baza.
Reducerile de gaze cu efect de sera asteptate pe durata proiectului,
comparativ cu proiectul de baza agreat de guvernele participante, au fost
estimate in studiul de fezabilitate ca fiind in jur de 139.000 tone emisie de
dioxid de carbon. Emisiile anticipate anual sunt indicate in URF. Baza si
beneficiile de mediu trebuie adaptate in cazul adaugarii unor consumatori
suplimentari la reteaua locala de incalzire.
Monitorizare si verificare
Guvernele participante au cazut de acord ca monitorizarea actualelor emisii
de dioxid de carbon va fi realizata de operatorii fiecarei instalatii termice.
Urmatorii parametri vor fi monitorizati continuu prin folosirea echipamentului
de masurare automat si verificat anual: (i) consumul de combustibil al boilerelor
si al centralelor de cogenerare (separat); (ii) caldura produsa, masurata la
iesirea din boiler; (iii) caldura furnizata, masurata la contoarele de caldura
din statiile componente; si (iv) electricitatea produsa.
Factorul de emisie folosit pentru energia inlocuita ca baza (echivalent
carbune) de catre electricitatea produsa de facilitati de cogenerare in
proiectul JI este de 950 t CO2/GWh electric si factorul de emisie folosit
pentru calcularea emisiilor de dioxid de carbon provenit din combustia metanului
combustibil este de 201 t CO2/GWh caldura. Aceste valori corespund valorilor
standard prevazute in IPCC (1995).
Proiectul va fi inregistrat si verificat in concordanta cu procedurile
Centrului de Inregistrare pentru Implementare Comuna (JIRC) din Olanda.
Costurile de verificare vor fi incluse in costurile adaugate, calculate pentru
componenta JI a proiectului. Guvernul Elvetiei poate asigura procedurile JIRC
si poate verifica rezultatele intr-un studiu separat. Daca sunt divergente
intre rezultatele JIRC si orice alta certificare complementara a Guvernului
Elvetiei, guvernele participante vor cadea de acord asupra acelei verificari a
rezultatelor care va fi acceptata si raportata catre UNFCCC.
Repartizarea unitatilor de emisie
In concordanta cu hotararile importante ale UNFCCC guvernele participante
vor imparti unitatile de reducere a emisiilor generate de proiect in baza
contributiilor lor la finantarea costurilor de incrementare ale proiectului JI,
care reprezinta costurile reale suportate de guvernele participante. In cazul
in care se aplica o abordare a costurilor de incrementare catre STEP, Romania
primeste un beneficiu net financiar de 3,26 milioane dolari S.U.A., care
reprezinta diferenta dintre costurile totale de incrementare de 673.000 dolari
S.U.A. si investitia elvetiana (intr-o singura transa) de 3,933 milioane dolari
S.U.A. Astfel costurile de incrementare ale STEP sunt acoperite complet de
Elvetia si toate creditele generate de STEP vor reveni Elvetiei.
Transferul unitatilor de reducere a emisiilor (credite) de la Romania catre
Elvetia va incepe in acelasi timp cu permiterea transferului si stocarii
unitatilor de reducere a emisiilor conform UNFCCC si instrumentelor legale
asociate.
Notificare si raportare
Guvernele participante vor notifica Secretariatului UNFCCC prin punctele
lor de contact, asa cum este indicat in memorandumul de intelegere, cu privire
la acceptul, aprobarea si girul asupra proiectului STEP AIJ in interval de 30
de zile de la data intrarii in vigoare a acestei intelegeri asupra proiectului.
Guvernele participante vor raporta in comun asupra proiectului, astfel cum
este cerut de: (i) UNFCCC si instrumentele sale legale asociate, in concordanta
cu liniile directoare relevante; si (ii) JIRC.
Intrarea in vigoare
Aceasta intelegere asupra proiectului va intra in vigoare dupa aprobarea
oficiala de catre Elvetia a finantarii Asistentei financiare elvetiene
"Intelegere privind acordarea de asistenta financiara intre Guvernul
Romaniei si Guvernul Federatiei Elvetiene", semnata la 26 noiembrie 1992.
Aceasta intelegere asupra Proiectului este intocmita in doua exemplare
originale, in limbile engleza si romana, versiunea engleza servind ca versiune
originala.
Bucuresti, 8 ianuarie 1999
Guvernul Elvetiei
Ambasador,
Jean Claude Joseph
Guvernul Romaniei
Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului,
Romica Tomescu
FORMULAR UNIFORM DE RAPORTARE PENTRU AIJ IN FAZA-PILOT
Textul care urmeaza este reprodus din anexa nr. III la documentul
FCCC/SBSTA/1997/4 (Raport privind lucrarile celei de-a cincea sesiuni a
Organizatiei Complementare de Consiliere Stiintifica si Tehnologica, Bonn, 25 -
28 februarie 1997).
Formularul uniform de raportare redat mai jos este destinat folosirii in
raportarea privind activitatile aplicate in comun in timpul fazei-pilot. Se
mentioneaza ca raportarea trebuie sa fie compatibila cu deciziile 5/CP.1 si
8/CP.2 (reproduse in anexele nr. I si II la formularul de raportare, care vor
fi disponibile). SBSTA mentioneaza ca formularul uniform de raportare poate
necesita revizuire, avand in vedere experienta dobandita si metodologia din
timpul fazei-pilot.
A. Descrierea proiectului
A.1. Titlul proiectului: Proiectul elvetian privind energia termica in
Buzau si Pascani, Romania (STEP)
Ultima modificare a documentului: 24 noiembrie 1998
2 martie 1998
(pentru detalierea informatiilor, a se consulta raportul "Proiectul
elvetian privind energia termica in Buzau si Pascani, Romania", partea B
"Propunere pentru implementarea in comun a STEP", pregatita pentru
Biroul Federal Elvetian pentru Afaceri Economice Externe de catre Ernst Basler
Partners Ltd, 2 martie 1998).
A.2. Participanti/Factori implicati
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | Bundesamt fur Aussenwirtschaft
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Biroul Federal Elvetian pentru Afaceri
|
| | Economice Externe
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | Proiectul-pilot elvetian AIJ
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | - |
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | SWAPP
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Punctul focal AIJ, Elvetia
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Effingerstr. 1
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 3003
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Berna
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Elvetia
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | - |
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| WWW-URL | http://www.admin.ch/swissaji
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta| |
| activitate) | - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Arquit Niederberger
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Anne
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Director de program
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | 41 31 323 08 85
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | 41 31 324 09 58
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | anne.arquit-niederberger@bawi.admin.ch
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | Bundesamt fur Aussenwirtschaft
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Biroul Federal Elvetian pentru Afaceri
|
| | Economice Externe
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | Asistenta Financiara pentru Europa
|
| | Centrala si de Est
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | BAWI
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | FOFEA
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Coordonator de proiect, Guvernul
|
| | Elvetiei
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Effingerstr. 1
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 3003 |
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Berna
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Elvetia
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 41 31 324 09 91
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 41 31 324 09 64
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta|
|
| activitate) | _ _ _ _ _ _ _ _
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Chauhan
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Samridhi
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Coordonator de proiect, FOFEA
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | 41 31 324 08 39
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | 41 31 324 09 65
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | samridhi.chauhan@bawi.admin.ch
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii neguvernamentale
etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de cercetare asociate in
proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa urmareasca indeaproape
activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Ministerul Apelor, Padurilor si
|
| | Protectiei Mediului
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Punctul focal AIJ, Romania
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Bd Libertatii nr. 12 |
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal |
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Bucuresti, sectorul 5
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Romania
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 401 410 02 17
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 401 410 02 17
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| WWW-URL | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta| |
| activitate) | - - - - - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Adler |
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Serena
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Ministerul Lucrarilor Publice si
|
| | Amenajarii Teritoriului
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | Directia generala pentru lucrari
publice|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | - |
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Coordonator de proiect,
|
| | Guvernul Romaniei
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Apolodor nr. 17
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 70563
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Bucuresti, sectorul 5
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Romania
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 401 301 16 25
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 401 411 11 35
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail | - |
|____________________________________|_________________________________________|
| WWW-URL | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta|
|
| activitate) | - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Ionita
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Jeni
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Director general adjunct
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | Regia Autonoma Municipala Buzau
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | RAM
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Operator de proiect, Buzau
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Unirii bl. 8 FGH
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 5100
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Buzau |
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Romania
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 40 38 720 356
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 40 38 445 786
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| WWW-URL | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta|
|
| activitate) | - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Busuioc
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Victor
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Director |
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | 40 38 720 766
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | 40 38 720 766
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | Regia Autonoma de Gospodarire Comunala
|
| | si Locativa
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Regia Autonoma de Gospodarire Comunala
|
| | si Locativa
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | Unitatea de implementare a proiectului
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | RAGCL |
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Operator de proiect, Pascani
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Moldovei nr. 21
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 5725
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Pascani
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Romania
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 40 32 764 160
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 40 32 764 160
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail | ragcl@sicme.ccc.ro
|
|____________________________________|_________________________________________|
| WWW-URL | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta| |
| activitate) | - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Cojocaru
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | C.
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Director
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | 40 32 763 621
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax direct | 40 32 763 621
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | - |
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | Ernst Basler Partner AG
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Ernst Basler Partners Ltd
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | Departamentul energiei
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | EBP
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | EBP
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Consultanta inginereasca, faza de
|
| | fezabilitate si de prefezabilitate
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | Zollikerstrasse 65
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | 8702
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Zollikon |
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Elvetia
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 41 1 395 11 11
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 41 1 395 12 34
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta|
|
| activitate) | - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Luchinger
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Alexander
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Director
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | 41 1 395 12 42
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | alexander.luechinger@ebp.ch
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este
cazul.|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei*a) | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Denumirea organizatiei (engleza) | Centrul de Inregistrare pentru
|
| | Implementare Comuna
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Departament | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Abreviere (engleza) | JIRC
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Sarcina in cadrul activitatii | Inregistrare proiect, verificare
|
| | terta parte (si certificare)
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Strada | C.P. 30732 |
|____________________________________|_________________________________________|
| Cod postal | NL-2500 GS
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Orasul | Haga
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Tara | Olanda |
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon | 31 70 361 03 54
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Fax | 31 70 361 44 30
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Persoana de contact (pentru aceasta|
|
| activitate) | - - - - - - - - -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Nume | Vosbeek
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Prenume, alt nume | Marielle
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Titlul functiei | Consultant proiect
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Telefon direct | -
|
|____________________________________|_________________________________________|
| E-mail direct | vosbeek@mta6.kema.nl
|
|____________________________________|_________________________________________|
*a) Organizatia include: institutii, ministere, companii, organizatii
neguvernamentale etc. implicate in activitate, de exemplu: institute de
cercetare asociate in proiect, auditori, agentie guvernamentala care sa
urmareasca indeaproape activitatea.
A.3. Activitatea
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati, daca este cazul.
|
|__________________|___________________________________________________________|
|Descriere generala| Reconstructia a doua sisteme de incalzire judetene in
|
| | orasele romanesti Buzau si Pascani
|
| | Sistemele existente, bazate pe arderea combustibilului,
au|
| | eficienta foarte scazuta, acest lucru insemnand consum
|
| | ridicat de combustibil si confort scazut pentru
persoanele|
| | carora li se furnizeaza caldura. Fondul disponibil pentru
|
| | intretinere este insuficient, ducand in continuare la
|
| | deteriorarea componentelor tehnice.
|
| | STEP este finantat impreuna de catre guvernele Romaniei
si|
| | Elvetiei. El include:
|
| | - doua noi centrale de incalzire bazate pe arderea
|
| | gazului, fiecare cu o centrala de cogenerare,
|
| | 3 boilere/arzatoare, pompe, armaturi, echipament de
|
| | masura si control
|
| | - doua noi retele de distributie a caldurii cu doua linii
|
| | preizolate (in loc de 4 linii existente)
|
| | - substatii anterior fabricate pentru constructii
|
| | - reabilitarea sistemului de tevi de la subsolul
|
| | cladirilor
|
| | - reabilitarea termica a 2x1 constructii in scopuri
|
| | demonstrative
|
| | - dispozitive de masurare pentru consumatori individuali
|
| | de energie in 2x2 constructii (1 cu izolator de caldura
|
| | existent si 1 imbunatatit) in scopuri demonstrative
|
| | STEP va permite furnizarea de caldura in cantitati mai
|
| | mari decat cea furnizata in prezent rezidentilor, pe
|
| | masura reducerii costurilor combustibilului si a
|
| | impactelor negative de mediu. Temperatura medie din
camera|
| | in cladiri se asteapta sa creasca de la 17 grade C la 20
|
| | grade C pe durata sezonului de incalzire.
|
| | Elementele principale ale STEP sunt considerate din punct
|
| | de vedere al protectiei climatului:
|
| | - modulele combinate caldura si putere care permit o
|
| | utilizare eficienta a combustibilului.
|
| | Electricitatea produsa se poate presupune ca
inlocuieste|
| | electricitatea din uzinele romanesti existente
|
| | - retele de transmisie a caldurii pe doua linii care
reduc|
| | pierderile in mod semnificativ, comparativ cu retelele
|
| | pe 4 linii |
|__________________|___________________________________________________________|
|Tipul proiectului | Eficienta energiei
|
|__________________|___________________________________________________________|
|Localizare | Orasele Buzau si Pascani, Romania
|
|__________________|___________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Data de incepere a activitatii | Inceputul anului 2000
|
|________________________________|_____________________________________________|
| Data estimata de incheiere a | Sfarsitul anului 2014
|
| activitatii |
|
|________________________________|_____________________________________________|
| Stadiul activitatii | In pregatire/Exista studiile de
fezabilitate|
|________________________________|_____________________________________________|
| Durata activitatii, daca este | Durata tehnica de viata a componentelor
|
| diferita de data de incheiere | este de 15 - 30 de ani
|
| a activitatii | |
|________________________________|_____________________________________________|
| Date tehnice: | Componentele STEP includ:
|
| | - doua module CHP, fiecare de 680 kW el,
|
| | 850 kW th
|
| | - incalzitoare cu emisii reduse de NOx : 6
|
| | boilere/arzatoare, 23,5 MW th in total
|
| | - cele doua sisteme de incalzire vor
deservi|
| | impreuna aproximativ 5.700 de persoane
|
| | - consumul total de energie: 60.000 MWh gaz
|
| | natural pe an
|
| | - energia totala rezultata: 37.500 MWh
th/a,|
| | 7.200 MWh el/a
|
|________________________________|_____________________________________________|
A.4. Cost (pe cat posibil detaliat)
Aspectele financiare ale STEP si baza de plecare au fost examinate in
cadrul unei analize comerciale de profitabilitate (analiza cost - beneficiu) pentru
toata perioada de derulare a activitatii de 15 ani, care include:
- din punct de vedere al costurilor: investitii, cheltuieli pentru
functionare si intretinere, monitorizare si raportare;
- din punct de vedere al beneficiilor: venituri din vanzarea de
electricitate (doar STEP) si caldura; valoarea bunurilor ramase la sfarsitul
activitatii.
STEP necesita investitii relativ mari, dar este de asteptat sa produca
beneficii financiare nete comparate cu baza de plecare, ca rezultat al
folosirii eficiente a energiei primare. Rezultatele analizei cost - beneficiu
sunt dupa cum urmeaza (preturi din ianuarie 1998):
Investitii STEP (1999): 6.478.000 dolari S.U.A.*)
Componenta de activitati implementate in comun: 673.000 dolari S.U.A.
(calculat ca diferenta
intre
valoarea neta prezenta
intre
STEP si scenariul de baza;
rata de reducere a pretului
real - 8%)*)
Reducerile estimate de gaze cu efect de sera: 139.000 t CO2 (vezi
sectiunea E)
Costuri de reducere a CO2: 8 dolari S.U.A./t CO2 (cu
balantele de CO2 reduse la
8% pe an pentru a reflecta
sporirea anuala ex post a
creditelor)*)
------------
*) Excluzand investitiile pentru reabilitarea termica a doua cladiri alese
pentru demonstratie (540.000 dolari S.U.A.). Impactul asupra balantelor de CO2
in cazul cladirilor alese pentru demonstratie este neglijabil.
A.5. Proceduri de evaluare convenite mutual
________________________________________________________________________________
Descrieti procedurile, inclusiv denumirile organizatiilor implicate*a)
________________________________________________________________________________
Monitorizarea emisiilor actuale de dioxid de carbon va fi condusa de
operatorii fiecarei centrale termice. Urmatorii parametri vor fi monitorizati
continuu, folosindu-se echipament de masura automat si verificat anual: (i)
consumul de combustibil al boilerelor si al centralelor de cogenerare
(separat); (ii) caldura produsa, masurata la iesirea din boiler; (iii) caldura
furnizata, masurata la contoarele de caldura in substatii; si (iv)
electricitatea produsa.
Factorul de emisie care se va folosi pentru obtinerea initiala de energie
(arderea carbunelui), inlocuita de electricitatea produsa prin facilitatea de
cogenerare in proiectele de implementare in comun, este de 950 t CO2/GWh
electric si factorul de emisie care se va folosi la calcularea emisiilor de
dioxid de carbon de la arderea combustibilului gaz metan este de 201 t CO2/GWh
caldura. Aceste valori corespund valorilor-etalon din IPCC (1995).
Proiectul va fi inregistrat si verificat in conformitate cu procedurile
stabilite de Centrul de Inregistrare pentru Implementare Comuna (JIRC) din
Olanda. Costul verificarii va fi inclus in costurile marite calculate pentru
componenta de aplicare in comun a proiectului. Guvernul Elvetiei poate evalua
procedurile JIRC si poate verifica rezultatele intr-un studiu separat.
________________________________________________________________________________
*a) Va rugam sa va asigurati ca sunt mentionate informatii detaliate pentru
toate organizatiile mentionate in sectiunea A.2.
B. Acceptul, aprobarea si girul guvernamental
Se va avea in vedere ca toate activitatile aplicate in comun in aceasta faza-pilot
necesita acceptul, aprobarea si girul guvernelor partilor la acest tip de
activitate, care va fi evidentiata dupa cum urmeaza:
a) in cazul raportarii comune raportul este prezentat de autoritatea
nationala desemnata a uneia dintre parti cu concursul tuturor participantilor,
fapt subliniat prin scrisori insotitoare emise de autoritatile nationale
relevante;
b) in cazul raportarii separate rapoartele sunt prezentate separat de
autoritatea nationala desemnata de fiecare participant si de toti
participantii. Informatiile vor fi compilate doar dupa primirea tuturor
rapoartelor.
B.1. Pentru activitate
- Primul raport si rapoartele comune: va rugam anexati copii de pe
scrisorile de girare pentru fiecare autoritate nationala desemnata si implicata
in activitate. (- -)
_
- Rapoartele urmatoare: Activitatea a fost: |_| suspendata
_
|_| terminata mai devreme
Descrieti:
B.2. Acest raport este un raport comun:
B.3. Scurt comentariu general al Guvernului/guvernelor, daca este necesar:
C. Sprijinul dezvoltarii economice si socioeconomice nationale compatibile
cu prioritatile si strategiile de mediu
_____________________________________________________________________________
Descrieti (cat mai detaliat) in ce mod activitatea sprijina dezvoltarea
economica si socioeconomica nationala, compatibila cu prioritatile si
strategiile de mediu.
_____________________________________________________________________________
Proiectul este in conformitate cu obiectivele de mediu si de dezvoltare
economica din Romania. In particular, emisiile de poluanti in aer sunt reduse
si creste eficienta economica a folosirii energiei.
____________________________________________________________________________
D. Beneficii obtinute in urma proiectului de activitati implementate in
comun
Daca este posibil, trebuie furnizate informatii cantitative. Daca acest
lucru nu este posibil, trebuie furnizata o descriere calitativa. Daca
informatiile cantitative devin disponibile, acestea pot fi prezentate
folosindu-se actualizarea. (In cazul in care volumul de informatii cantitative
este prea mare, trebuie indicata sursa.)
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Descrieti in detaliu beneficiile | Proiectul va scadea consumul de
|
| aduse mediului | combustibil la boilere, electricitatea
|
| | generata va inlocui electricitatea
|
| | produsa de centralele existente.
|
| | Alte beneficii sunt:
|
| | - reducerea emisiilor de gaze cu efect
|
| | de sera
|
| | - reducerea emisiilor de poluanti
locali|
| | (NOx, SO2 etc.) |
|____________________________________|_________________________________________|
| Exista date cantitative pentru | Vezi estimarea reducerilor de gaze cu
|
| evaluarea beneficiilor aduse | efect de sera, prezentata in sectiunea
E|
| mediului? |
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Descrieti in detaliu beneficiile | Cresterea standardului de viata
|
| sociale/culturale | (cresterea medie a temperaturii in
|
| | camere de la 17 grade C la 20 grade C)
|
| | pentru circa 5.700 de persoane care vor
|
| | beneficia in mod direct de acest
proiect|
|____________________________________|_________________________________________|
| Exista date cantitative pentru | -
|
| evaluarea beneficiilor sociale? | |
|____________________________________|_________________________________________|
| Descrieti detaliat beneficiile | - creeaza locuri de munca in domeniul
|
| economice: | constructiilor si instalatiilor
|
| | - transfer de tehnologie energetica
|
| | moderna si de know-how
|
| | - perfectionarea capitalului uman prin
|
| | cursuri de perfectionare
|
| | - eficienta sporita a utilizarii
|
| | energiei, care ar determina reducerea
|
| | necesarului de import de gaze
naturale|
| | si, in consecinta, un mai bun
|
| | management al resurselor si al
|
| | schimburilor internationale
|
| | - costuri energetice reduse pentru
|
| | rezidenti, datorita eficientei
|
| | energetice sporite
|
|____________________________________|_________________________________________|
| Exista date cantitative pentru | Beneficiile financiare nete pentru
|
| evaluarea beneficiilor | Romania, datorate eficientei energetice
|
| economice? | sporite, sunt estimate la 3,3 milioane
|
| | dolari S.U.A. pe o perioada de 15 ani
|
| | (la o rata de reducere de 8%)
|
|____________________________________|_________________________________________|
E. Calcularea contributiilor proiectelor cu activitati implementate in
comun care aduc beneficii de mediu reale, masurabile si pe termen lung, in ceea
ce priveste atenuarea schimbarilor climatice si care nu ar fi aparut in absenta
acestor activitati
E.1. Emisii estimate in absenta activitatii (valoare de referinta pentru
proiect)
Scenariul de referinta pentru proiectul privind emisiile este urmatorul:
- "Continuitate" pentru primii 8 ani de aplicare a proiectului.
Instalatiile existente sunt mentinute in functiune, dar se asteapta o crestere
anuala de 2% a consumului de combustibil, datorita deteriorarii sistemelor
tehnice.
Investitii minime vor fi facute in anul 2003 pentru a se mentine sistemele
in stare de functionare. Simultan creste cantitatea de caldura furnizata, in
vederea acoperirii cererii rezidentilor pentru o temperatura mai ridicata in
camera (crestere de la 17 grade C in prezent la 20 grade C). In mod
corespunzator, se estimeaza o crestere neta cu 7% (consumul in anul 5
comparativ cu anul 4) a consumului de combustibil/emisiei de CO2.
- In anii 9 - 15 (2008 - 2014) se are in vedere ca referinta o investitie
alternativa, corespunzatoare standardului de performanta asteptat in urma
desfasurarii Proiectului B.E.R.D. de conservare a energiei termice, care este
in curs de derulare in Romania. Proiectul B.E.R.D. cuprinde o retea de
transmisie a caldurii pe 4 cai fata de reteaua pe doua cai STEP, rezultand
astfel pierderi de caldura mai mari la distribuire si, in consecinta, o
eficienta mai scazuta de utilizare a energiei primare (gaze naturale).
- Generatoarele mixte de caldura si energie electrica aferente STEP vor produce
aproximativ 7,2 GWh electricitate anual. Se presupune ca productia de energie
electrica a STEP va fi echilibrata de o descrestere echivalenta a productiei in
centralele romanesti existente, deoarece: (i) cererea de electricitate a fost
acoperita in trecut (Compania romana de electricitate RENEL are in prezent
capacitati mult supradimensionate); si (ii) nu este de asteptat ca STEP sa
influenteze balanta de import/export de electricitate, dat fiind ca in prezent
nu exista import net sau export net semnificativ de electricitate in/din
Romania. Reteaua romaneasca de centrale electrice cuprinde un numar de centrale
pe lignit de eficienta redusa, avand factori de emisie de pana la mai mult de
2.000 t CO2/GWh el. Se asteapta ca STEP sa inlocuiasca electricitatea produsa
de aceste centrale datorita costurilor variabile de productie ridicate ale
acestora, cel putin pe parcursul primei jumatati a duratei activitatii. Drept
urmare, ca valoare de referinta pentru productia de electricitate se foloseste
un factor de emisie de 950 t CO2/GWh el, corespunzator pentru aproximativ 90%
din factorul mediu national de emisie din prezent.
Astfel, scenariul de referinta cuprinde emisii de CO2 de 7,2 GWh el/a x 950
t CO2/GWh el = 6.800 t CO2/a pentru electricitatea inlocuita de STEP. Aceasta
valoare se aplica pentru intreaga durata a proiectului, de 15 ani.
E.2. Emisii estimate cu activitatea
Tabel rezumat: Reduceri de emisii proiectate
________________________________________________________________________________
GHG 2000 2001 2002 2003 2004 2005
________________________________________________________________________________
CO2 21.700 22.000 22.300 22.600 24.400
24.700
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0 0
A. Scenariul de ===========================================================
baza al GHG 2006 2007 2008 2009 - 2013 2014
proiectului
___________________________________________________________
CO2 25.100 25.500 18.400 18.400 p.a.
18.400
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0
________________________________________________________________________________
CO2 11.900 11.900 11.900 11.900 11.900
11.900
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0 0
B. Scenariul
===========================================================
activitatii CO2 11.900 11.900 11.900 11.900 p.a.
11.900
proiectului CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0
________________________________________________________________________________
CO2 -9.800 -10.100 -10.400 -10.700 -12.500
-12.800
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0 0
===========================================================
C. Efect (B - A) CO2 -13.200 -13.600 -6.500 -6.500 p.a.
-6.500
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0
________________________________________________________________________________
CO2 -9.800 -19.900 -30.300 -41.000 -53.500
-66.300
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0 0
===========================================================
D. Efect cumulativ CO2 -79.500 -93.100 -99.600 -
-138.600
CH4 n.d. n.d. n.d. n.d. n.d.
N2O 0 0 0 0 0
Altele 0 0 0 0 0
________________________________________________________________________________
STEP va reduce consumul de gaze naturale in centralele termice din zona
Buzau si Pascani, prin reducerea emisiilor de preardere de CO2 si CH4, asociata
cu productia de combustibil si transportul. Aceste efecte nu au fost
cuantificate.
Tabel rezumat: Reduceri de emisii actuale
Proiectul nu a fost inca implementat.
F. Tinand seama de faptul ca finantarea activitatilor implementate in comun
va fi suplimentara fata de obligatiile financiare ale partilor, incluse in
anexa nr. II la conventie, in cadrul mecanismului financiar, precum si al
fluctuatiilor curente oficiale de dezvoltare a asistentei, va rugam sa
indicati:
______________________________________________________________________________
| Sursa de finantare a proiectului, | Suma (dolari S.U.A., preturi
|
| incluzand faza de prefezabilitate | conform lunii ianuarie 1998)
|
|_____________________________________________|________________________________|
| Finantare elvetiana (FOFEA) |
|
| Faza de prefezabilitate | 50.000
|
| Faza de fezabilitate | 100.000
|
| Implementare (numai investitii)*) | 3.933.000
|
| | |
| Finantare romana (regii/Guvern) |
|
| Faza de prefezabilitate | n.d.
|
| Faza de fezabilitate | n.d.
|
| Implementare (numai investitii)*) | 2.545.000
|
|_____________________________________________|________________________________|
FOFEA = Biroul Federal Elvetian pentru Afaceri Economice Externe
n.d. = nedeterminat
_____________
*) In afara investitiilor pentru reabilitarea termica a cladirilor alese
pentru demonstratie (540.000 dolari S.U.A. in total).
G. Contributia la construirea capacitatii, la transferul de tehnologii
eficiente de mediu si de know-how catre alte parti, in special dezvoltarea
partilor tip tara, pentru a le da posibilitatea de a implementa prevederile
conventiei. In acest proces partile tip tara dezvoltate vor sustine dezvoltarea
si intensificarea capacitatilor endogene si a tehnologiilor din partile tip
tara in curs de dezvoltare.
Personalul centralelor termice din Buzau si Pascani si alte parti implicate
vor realiza punerea in aplicare si know-how corespunzator:
- operare, intretinere si realizarea unor centrale de cogenerare la scara
mica, arzatoare moderne cu NOx scazut, echipament tehnic corespunzator si
retele de transmisie a caldurii din doua tevi;
- potentialele tehnicilor de izolare la constructii, care reduc consumul de
energie;
- avantaje ale inregistrarii consumului individual de energie (ilustrata
prin constructiile alese pentru demonstratie).
H. Comentarii suplimentare, daca exista, incluzand orice experienta
practica castigata sau dificultati tehnice, efecte, impacte sau alte obstacole
intalnite
H.1. Orice experienta practica castigata:
H.2. Dificultati tehnice:
H.3. Impacte negative si/sau efecte intalnite:
Acolo unde se poate, trebuie furnizate informatii cantitative. Daca nu se
realizeaza acest lucru, trebuie facuta o descriere calitativa. Daca
informatiile cantitative devin disponibile, ele pot fi inaintate in forma
actualizata. (In situatia in care volumul de informatii cantitative este prea
mare, trebuie indicata sursa.)
______________________________________________________________________________
| Titlul | Va rugam sa completati
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Descrieti impactele/efectele negative de mediu in | |
| detaliu |
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Exista date cantitative pentru evaluarea |
|
| impactelor/efectelor negative de mediu? |
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Descrieti impactele/efectele sociale/culturale in |
|
| detaliu |
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Exista date cantitative pentru evaluarea |
|
| impactelor/efectelor negative sociale? |
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Descrieti impactele/efectele negative economice in |
|
| detaliu |
|
|_____________________________________________________|________________________|
| Exista date cantitative pentru evaluarea |
|
| impactelor/efectelor negative economice? | |
|_____________________________________________________|________________________|
H.4. Alte obstacole intalnite:
H.5. Altele: