Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 297 din 15 mai 2002

pentru ratificarea Acordului privind crearea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului, adoptat la Paris la 3 aprilie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 475 din  3 iulie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul privind crearea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului, adoptat la Paris la 3 aprilie 2001.
    Art. 2
    Cheltuielile pentru aplicarea acordului, precum si cele pentru plata cotizatiei anuale vor fi suportate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 martie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 22 aprilie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

                                  ACORD
privind crearea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului*)

    *) Traducere.

                                PREAMBUL

    Prin Acordul international din data de 29 noiembrie 1924, guvernele Spaniei, Frantei, Greciei, Ungariei, Italiei, Luxemburgului, Portugaliei si Tunisiei au convenit infiintarea unui Oficiu International al Vinului.
    Prin hotararea din 4 septembrie 1958 a statelor membre la acea vreme, acest oficiu a fost denumit Oficiul International al Viei si Vinului. Aceasta organizatie interguvernamentala cuprinde in prezent 45 de state membre.
    Adunarea generala a Oficiului International al Viei si Vinului, prin rezolutia COMEX 2/97 adoptata in cadrul sedintei din data de 5 decembrie 1997, care a avut loc la Buenos Aires (Argentina), a decis sa procedeze, in caz de necesitate, la adaptarea la noul context international a misiunilor Oficiului International al Viei si Vinului, a mijloacelor umane, materiale si bugetare, precum si, daca este cazul, a procedurilor si a regulilor sale de functionare, pentru a inlatura suspiciunile si pentru a asigura viitorul sectorului vitivinicol mondial.
    Prin aplicarea art. 7 din acordul mentionat mai sus, Guvernul Republicii Franceze, la cererea exprimata de 36 de state, a convocat o conferinta a statelor membre in zilele de 14, 15, 22 iunie 2000 si 3 aprilie 2001, la Paris.
    In acest scop statele membre ale Oficiului International al Viei si Vinului, denumite in continuare parti, au adoptat dispozitiile care urmeaza:

    CAP. 1
    Obiective si atributii

    Art. 1
    1. Partile decid infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (O.I.V.), care se substituie Oficiului International al Viei si Vinului stabilit prin Aranjamentul international din 29 noiembrie 1924, modificat. Aceasta se supune dispozitiilor prezentului acord.
    2. O.I.V. isi urmareste obiectivele si isi exercita atributiile definite la art. 2, in calitate de organism interguvernamental cu caracter stiintific si tehnic, de competenta recunoscuta in domeniul vitei de vie, vinului, bauturilor obtinute pe baza de vin, struguri de masa, stafide si alte produse obtinute din vita de vie.
    Art. 2
    1. In domeniul competentelor sale obiectivele O.I.V. sunt urmatoarele:
    a) sa prezinte membrilor sai masurile care permit aprofundarea cunoasterii preocuparilor producatorilor, consumatorilor si ale celor ce activeaza in sectorul vitivinicol;
    b) sa asiste celelalte organizatii internationale interguvernamentale si nonguvernamentale, si anume pe cele care realizeaza activitati normative;
    c) sa contribuie la armonizarea internationala a practicilor si normelor existente si, daca este nevoie, la elaborarea noilor norme internationale, in scopul ameliorarii conditiilor de elaborare si comercializare a produselor vitivinicole, si la luarea in calcul a intereselor consumatorilor.
    2. In scopul atingerii acestor obiective O.I.V. isi exercita urmatoarele atributii:
    a) sa promoveze si sa orienteze cercetarile si experimentarile stiintifice si tehnice in scopul satisfacerii nevoilor exprimate de catre membrii sai, sa evalueze rezultatele, facand apel, daca este necesar, la experti calificati si asigurand, eventual, difuzarea acestora prin mijloace adecvate;
    b) sa elaboreze si sa formuleze recomandarile si metodologia de aplicare, mentinand o legatura permanenta cu membrii sai, in special in domeniile urmatoare:
    (i) conditiile productiei viticole;
    (ii) practicile oenologice;
    (iii) definirea si/sau descrierea produselor, etichetarea si conditiile de punere in consum;
    (iv) metodele de analiza si apreciere a produselor vitei de vie;
    c) sa supuna membrilor sai toate propunerile privind:
    (i) garantia autenticitatii produselor vitei de vie, in particular din perspectiva consumatorilor, si anume in privinta mentiunilor de pe etichete;
    (ii) protejarea indicatiilor geografice, si anume a arealelor vitivinicole si a denumirilor de origine care folosesc sau nu denumiri geografice asociate acestora, in masura in care ele nu afecteaza acordurile internationale in materie de comert si proprietate intelectuala;
    (iii) imbunatatirea criteriilor stiintifice si tehnice de recunoastere si protejare a produselor vegetale viticole obtinute;
    d) sa contribuie la armonizarea si la adaptarea reglementarilor de catre membrii sai sau, daca este nevoie, sa faciliteze recunoasterea reciproca a practicilor care intra in aria competentelor sale;
    e) sa asigure medierea intre tarile care exprima cererea, costul eventual de interventie fiind suportat de catre tarile in cauza;
    f) sa asigure urmarirea tehnologica care sa permita evaluarea evolutiilor stiintifice sau tehnice susceptibile de a avea efecte semnificative si durabile asupra sectorului vitivinicol si sa isi informeze membrii in timp util;
    g) sa contribuie la protejarea sanatatii consumatorilor si, in general, la ridicarea nivelului de sanatate publica, prin:
    (i) supraveghere stiintifica specializata, care sa permita evaluarea caracteristicilor proprii produselor vitei de vie;
    (ii) promovarea si orientarea cercetarilor pe specificitati nutritionale si sanitare adecvate;
    (iii) extinderea, dincolo de destinatarii vizati la paragraful n), a difuzarii informatiilor ce rezulta din cercetarile din domeniul medical si al sanatatii;
    h) sa favorizeze cooperarea dintre membrii organizatiei, prin:
    (i) colaborare administrativa;
    (ii) schimb de informatii stiintifice;
    (iii) schimb de experti;
    (iv) acordare de asistenta sau indrumari de catre experti, indeosebi in stabilirea proiectelor de colaborare si a altor studii realizate in comun;
    i) sa tina seama in activitatile sale de specificitatile fiecaruia dintre membrii sai, in ceea ce priveste sistemul specific de productie utilizat in obtinerea produselor vitei de vie si a metodelor de elaborare a vinurilor si a bauturilor alcoolice de origine vitivinicola;
    j) sa contribuie la dezvoltarea retelelor de formare profesionala in domeniul viticulturii si al produselor obtinute din vita de vie;
    k) sa contribuie la cunoasterea sau la recunoasterea patrimoniului vitivinicol mondial si a elementelor istorice, culturale, umane, sociale si de mediu aferente;
    l) sa ofere patronajul diverselor manifestari publice sau private al caror obiect, necomercial, intra in campul sau de competenta;
    m) sa intretina in cadrul lucrarilor sale, atunci cat este necesar, un dialog util cu intervenientii din sector si sa poata incheia cu acestia acorduri adecvate;
    n) sa colecteze, sa prelucreze si sa asigure difuzarea informatiilor celor mai adecvate pentru producatori, consumatori si pentru toti cei care actioneaza in sectorul vitivinicol si sa comunice respectivele informatii:
    (i) membrilor si observatorilor sai;
    (ii) altor organizatii internationale interguvernamentale si nonguvernamentale;
    (iii) producatorilor, consumatorilor si celor ce actioneaza in cadrul filierei vitivinicole;
    (iv) altor tari interesate;
    (v) mediilor si, mai pe larg, marelui public.
    Pentru a facilita aceasta functie de informare si comunicare O.I.V. solicita membrilor sai, potentialilor beneficiari si, daca este cazul, organizatiilor internationale sa i se furnizeze date si orice alte elemente de apreciere, pe baza de cereri rezonabile;
    o) sa asigure, cu periodicitate regulata, reaprecierea eficacitatii structurilor si procedurilor de functionare.

    CAP. 2
    Organizare

    Art. 3
    1. Organele O.I.V. sunt:
    a) adunarea generala;
    b) presedintele;
    c) vicepresedintii;
    d) directorul general;
    e) comitetul executiv;
    f) comitetul stiintific si tehnic;
    g) biroul;
    h) comisiile, subcomisiile si grupele de experti;
    i) serviciile sediului.
    2. Fiecare membru al O.I.V. este reprezentat prin delegati la alegerea sa. Adunarea generala, compusa din delegati desemnati de catre membrii sai, reprezinta organul plenar al O.I.V. Ea poate delega unele dintre atributiile sale comitetului executiv, compus dintr-un delegat pentru fiecare membru. Comitetul executiv poate, sub autoritatea sa, sa incredinteze unele dintre atributiile sale administrative, de rutina, Biroului O.I.V., compus din presedintele si vicepresedintii O.I.V., precum si din presedintii comisiilor. Presedintele, primul vicepresedinte si presedintii comisiilor sunt de nationalitati diferite.
    3. Activitatea stiintifica a O.I.V. se desfasoara in cadrul grupelor de experti, al subcomisiilor, al comisiilor care sunt coordonate de catre un comitet stiintific si tehnic, in cadrul unui plan strategic aprobat de adunarea generala.
    4. Directorul general raspunde de administrarea interioara a O.I.V., de recrutarea si de gestionarea personalului. Modalitatile de recrutare a personalului trebuie sa asigure, pe cat posibil, caracterul international al organizatiei.
    5. O.I.V. poate, de asemenea, sa includa si observatori.
    6. Sediul O.I.V. este la Paris (Franta).

    CAP. 3
    Drepturi de vot

    Art. 4
    Fiecare membru isi fixeaza numarul delegatilor, dar nu dispune decat de un numar de voturi de baza egal cu 2, la care se adauga, atunci cand este cazul, un numar de voturi aditionale, calculat in functie de criterii obiective ce determina locul corespunzator al fiecarei tari in cadrul sectorului vitivinicol mondial, in conditiile definite in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul acord. Totalul acestor doua cifre constituie numarul de voturi ponderate. Actualizarea coeficientului care determina situatia fiecarui membru din sectorul vitivinicol mondial se efectueaza periodic, cu respectarea dispozitiilor cuprinse in anexa nr. 1.

    CAP. 4
    Modalitati de functionare, procese decizionale

    Art. 5
    1. Adunarea generala este organul suprem al O.I.V. Ea discuta si adopta reglementarile privind organizarea si functionarea O.I.V. Ea fixeaza bugetul de venituri si cheltuieli in limita creditelor existente, controleaza si aproba conturile. Adunarea generala adopta protocoalele de cooperare si colaborare in domeniul viticol si al produselor obtinute din vita de vie, pe care O.I.V. poate sa le incheie cu alte organizatii internationale. Adunarea generala se reuneste o data pe an. Sesiunile extraordinare pot fi convocate la cererea unei treimi din totalul membrilor O.I.V.
    2. Pentru validitatea deliberarilor este necesara prezenta efectiva la sesiuni a delegatilor unei treimi din totalul membrilor, reprezentand cel putin jumatate din voturile ponderate.
    Reprezentarea unui membru poate fi incredintata delegatiei unui alt membru, dar o delegatie nu poate exercita decat inca o reprezentare in plus fata de a sa.
    3. a) Consensul este modul normal de decizie a adunarii generale pentru adoptarea propunerilor de hotarare cu caracter general, stiintific, tehnic, economic, juridic, ca si in cazul comitetului executiv aflat in exercitiul atributiilor sale in acest domeniu.
    b) Consensul nu se aplica in cazul alegerii presedintelui O.I.V., a presedintilor de comisii si a directorului general si nici la votarea bugetului, a contributiilor financiare ale membrilor, a crearii comisiilor si subcomisiilor, precum si a altor decizii curente.
    c) In cazul in care adunarea generala sau comitetul executiv nu ajunge la un consens de la prima prezentare a unui proiect de rezolutie ori de decizie, presedintele poate lua initiativa de a consulta membrii pentru a cunoaste punctele de vedere ale acestora, in perioada care preceda adunarea generala sau urmatorul comitet executiv. Daca toate demersurile pentru atingerea consensului au esuat, presedintele poate decide votarea cu majoritate calificata, si anume cu doua treimi plus unu din numarul membrilor prezenti sau reprezentati, pe baza unui singur vot pentru fiecare membru. Totodata, daca un membru considera ca interesele sale nationale esentiale sunt amenintate, votul se amana pentru un an. Daca aceasta pozitie este confirmata ulterior, in scris, de catre Ministerul Afacerilor Externe sau de catre orice alta autoritate publica competenta a membrului in cauza, nu se procedeaza la vot.
    4. a) Alegerea presedintelui O.I.V., a presedintilor comisiilor si a directorului general se face prin votul majoritatii calificate ponderate, si anume doua treimi din numarul voturilor ponderate plus unu din numarul membrilor prezenti sau reprezentati, cu conditia ca jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti sau reprezentati sa se pronunte in favoarea candidatului. In cazul in care aceste conditii nu sunt indeplinite, in decurs de maximum trei luni se va reuni adunarea generala extraordinara. In acest rastimp si in functie de situatie presedintele, presedintele de comisie, directorul general, in functie, este/sunt mentinut/mentinuti cu toate responsabilitatile ce ii/le revin.
    b) Durata mandatului presedintelui si a presedintilor de comisii este de 3 ani. Durata mandatului directorului general este de 5 ani, el putand fi reales pentru un alt mandat de 5 ani, in aceleasi conditii ca pentru alegerea sa. Adunarea generala il poate revoca pe directorul general in orice moment, in conditiile majoritatilor combinate care au prezidat la alegerea sa.
    5. Votarea bugetului, a contributiilor financiare ale membrilor, a crearilor de comisii si subcomisii, precum si a deciziilor curente se efectueaza cu majoritatea calificata ponderata sau cu doua treimi plus unu din sufragiile ponderate ale membrilor prezenti ori reprezentati. La votul cu majoritatea calificata ponderata, si anume doua treimi plus unu din numarul voturilor ponderate ale membrilor prezenti sau reprezentati, nu se recurge decat in ultima instanta. Adunarea generala numeste in aceleasi conditii un audit financiar, la propunerea directorului general si a Biroului O.I.V., cu avizul favorabil al comitetului executiv.
    6. Limbile oficiale sunt franceza, spaniola si engleza. Finantarea lor este fixata in anexa nr. 2 la prezentul acord. Totodata adunarea generala o poate adapta in caz de necesitate, in conditiile definite la paragraful 3 a). La cererea unuia sau mai multor membri ai O.I.V. se pot adauga si alte limbi, conform acelorasi modalitati de finantare, si anume italiana si germana, in scopul imbunatatirii posibilitatilor de comunicare intre membrii O.I.V.
    7. Organele constitutive ale O.I.V. functioneaza in mod deschis si transparent.

    CAP. 5
    Finantarea O.I.V.

    Art. 6
    1. Orice membru al O.I.V. achita o contributie financiara fixata in fiecare an de catre adunarea generala. Suma la care se ridica aceasta contributie se stabileste prin aplicarea dispozitiilor definite in anexele nr. 1 si 2 la prezentul acord.
    2. Resursele financiare ale O.I.V. includ partea contribuabila anuala obligatorie a fiecaruia dintre membrii si observatorii O.I.V., precum si sumele rezultate din activitatile proprii. Contributiile financiare obligatorii sunt varsate la O.I.V. in cursul fiecarui an calendaristic vizat. Dincolo de acest termen sumele sunt considerate a fi varsate cu intarziere.
    3. Resursele financiare ale O.I.V. pot, de asemenea, sa cuprinda contributiile voluntare ale membrilor sai, donatii, alocatii, subventii sau finantari de orice natura provenind de la organizatii internationale sau nationale, care pot fi de natura publica, parapublica sau privata, astfel incat aceste finantari sa respecte principiile generale stabilite de catre adunarea generala, conform dispozitiilor art. 5 paragraful 3a), care vor fi incluse in regulamentul de ordine interioara.
    Art. 7
    1. In caz de neplata a doua contributii din perioada precedenta, respectiv de 5 ani, drepturile de vot si de participare la comitetul executiv si la adunarea generala, care urmeaza constatarii acestei stari de lucruri, sunt in mod automat suspendate. Comitetul executiv fixeaza, de la caz la caz, conditiile in care membrii in cauza isi pot rezolva situatia sau, in lipsa acestei posibilitati, urmand sa se considere ca au anulat acordul.
    2. In caz de neplata a trei contributii succesive, directorul general notifica aceasta situatie membrilor, respectiv observatorilor vizati. Daca situatia nu se regleaza in decurs de 12 luni incepand cu data de 31 decembrie a celui de-al treilea an de neplata, membrii, respectiv observatorii vizati, sunt exclusi in mod automat.

    CAP. 6
    Participarea organizatiilor internationale interguvernamentale

    Art. 8
    O organizatie internationala interguvernamentala poate participa si/sau poate fi membra a O.I.V. si poate contribui la finantarea acesteia in conditiile care vor fi fixate, de la caz la caz, de catre adunarea generala, la propunerea comitetului executiv.

    CAP. 7
    Amendamentul si revizuirea acordului

    Art. 9
    1. Fiecare membru poate propune amendamente la prezentul acord. Propunerea trebuie facuta in scris directorului general. Acesta o face cunoscuta tuturor celorlalti membri ai O.I.V. Daca in decurs de 6 luni, calculate de la data consultarii, cel putin jumatate din numarul membrilor sunt in favoarea propunerii, directorul general o supune spre aprobare cu ocazia primei adunari generale care are loc la expirarea acestui termen. Decizia se ia cu votul majoritatii calificate sau cu votul a doua treimi plus unu din numarul membrilor prezenti sau reprezentati, pe baza unui vot de fiecare membru. Dupa adoptarea sa de catre adunarea generala fiecare amendament este supus acceptarii, aprobarii sau ratificarii de catre membrii O.I.V., cu exceptia dispozitiilor contrare prevazute in mod expres in asa-numitele amendamente. El intra in vigoare in a 30-a zi dupa depunerea documentului ca instrument de acceptare, de aprobare, de ratificare, fiind sustinut de un total de cel putin doua treimi din numarul membrilor O.I.V.
    2. Revizuirea prezentului acord este instituita de drept daca cel putin doua treimi din numarul membrilor O.I.V. aproba cererea. In acest caz o conferinta a membrilor este convocata prin grija Guvernului Republicii Franceze in termen de 6 luni. Programul si propunerile de revizuire sunt comunicate membrilor cu cel putin doua luni inainte de reuniunea conferintei. Conferinta astfel reunita isi intrerupe singura procedura. Directorul general al O.I.V. preia functia de secretar general. Inainte de intrarea in vigoare a acordului revizuit adunarea generala apreciaza in ce masura membrii constituiti ca parti la acordul anterior si care nu vor fi parti la acordul revizuit pot participa la activitatile O.I.V.
    3. Inainte de intrarea in vigoare a unui acord vizat adunarea generala a O.I.V. defineste, in conditiile fixate prin prezentul acord si prin regulamentul O.I.V. mentionat la art. 10, in ce masura statele parti ale prezentului acord, care nu isi vor depune instrumentul de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de adeziune, vor putea sa participe la activitatile O.I.V. dupa data acestuia de intrare in vigoare.

    CAP. 8
    Regulamentul de ordine interioara

    Art. 10
    Adunarea generala adopta Regulamentul O.I.V., care precizeaza, in caz de necesitate, modalitatile de aplicare a prezentului acord. Pana la aceasta adoptare Regulamentul Oficiului International al Viei si Vinului ramane in vigoare. Prin regulament se fixeaza mai ales atributiile, regulile de functionare a organelor vizate in articolele precedente, conditiile de participare a observatorilor, precum si modalitatile de examinare a propunerilor de rezerve care pot fi formulate vizavi de prezentul acord si de dispozitiile privind gestionarea administrativa si financiara a O.I.V. Regulamentul precizeaza, de asemenea, conditiile conform carora membrilor adunarii generale si ai comitetului executiv le vor fi comunicate documentele necesare, in special in ceea ce priveste finantarea, inainte de luarea deciziei in speta.

    CAP. 9
    Clauze finale

    Art. 11
    O.I.V. beneficiaza, pe teritoriul fiecarui stat membru si in conformitate cu legile acestui stat, de capacitatea legala necesara pentru indeplinirea obiectivelor care ii sunt atribuite si pentru exercitarea atributiilor sale.
    Art. 12
    Pot fi formulate propuneri de rezerve in legatura cu prezentul acord. Acestea vor trebui sa fie acceptate de adunarea generala in conformitate cu dispozitiile art. 5 paragraful 3a).
    Art. 13
    Prezentul acord este deschis spre semnare tuturor statelor membre ale Oficiului International al Viei si Vinului, pana la data de 31 iulie 2001. El este supus acceptarii, aprobarii sau ratificarii.
    Art. 14
    Orice stat neprecizat la art. 13 poate solicita sa adere la prezentul acord. Cererile de aderare vor fi adresate direct O.I.V., un exemplar, in copie, fiind transmis Guvernului Republicii Franceze, care procedeaza la notificarea lor pe langa statele semnatare ca parti ale prezentului acord. O.I.V. isi informeaza membrii asupra cererilor prezentate si asupra fiecarei eventuale observatii formulate. Acestia dispun de un termen de 6 luni pentru a face cunoscute O.I.V. opiniile lor. Dupa expirarea termenului de 6 luni se poate obtine aderarea daca majoritatea membrilor nu se opune la aceasta. Orice stat mentionat la art. 13, care nu a semnat prezentul acord in termenele prescrise, poate adera la acesta in orice moment.
    Art. 15
    Documentele reprezentand instrumentele de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare se depun pe langa Guvernul Republicii Franceze, care procedeaza la notificarea lor statelor semnatare sau partilor la prezentul acord. Instrumentele de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare se depun la arhivele Guvernului Republicii Franceze.
    Art. 16
    1. Prezentul acord intra in vigoare in a 30-a zi dupa depunerea celui de-al 36-lea instrument de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare.
    2. Pentru fiecare dintre statele care accepta, aproba sau ratifica prezentul acord la care ele adera dupa depunerea celui de-al 36-lea instrument de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare prezentul acord intra in vigoare in a 30-a zi dupa depunerea de catre acest stat a instrumentului sau de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare.
    3. Adunarea generala a Oficiului International al Viei si Vinului defineste, in conditiile fixate prin Aranjamentul international din 29 noiembrie 1924, modificat, si prin regulamentul de ordine interioara care decurge din acesta, in ce masura statele constituite ca parti la aranjamentul citat, care nu au depus instrumentul de acceptare, de aprobare, de ratificare sau de aderare, pot sa participe la activitatile O.I.V. dupa data acestuia de intrare in vigoare.
    Art. 17
    1. Aranjamentul international din 29 noiembrie 1924, modificat, ia sfarsit printr-o decizie unanima a primei adunari generale ce are loc dupa intrarea in vigoare a prezentului acord, doar daca toate statele parti ale aranjamentului mentionat mai sus au convenit, in mod unanim, inainte de intrarea in vigoare a prezentului acord, conditiile de incetare a efectelor aranjamentului in cauza.
    2. O.I.V. succeda in toate drepturile si obligatiile sale Oficiului International al Viei si Vinului.
    Art. 18
    Orice membru parte la prezentul acord il poate denunta in orice moment, printr-un preaviz scris, de 6 luni, adresat directorului general al O.I.V. si Guvernului Republicii Franceze. Orice observator poate decide sa se retraga din O.I.V. in orice moment, prin intermediul unui preaviz scris, de 6 luni, adresat directorului general al O.I.V.
    Art. 19
    Guvernul Republicii Franceze este depozitarul prezentului acord, ale carui 3 versiuni in limbile franceza, spaniola si engleza sunt egal autentice.
    In deplina cunostinta de cauza, subsemnatii, autorizati de catre guvernele tarilor lor, si-au pus semnatura pe prezentul acord privind crearea O.I.V.
    Intocmit la Paris, la data de 3 aprilie 2001.

    ANEXA 1
    ce vizeaza art. 4 si 6 ale prezentului acord

                              MODALITATI
de determinare a situatiei fiecarui stat membru din sectorul vitivinicol

    1. Criterii obiective ce determina locul corespunzator fiecarui stat membru din sectorul vitivinicol:
    a) media productiei de vinuri, vinuri speciale, musturi, alcooluri de origine vitivinicola (exprimate in echivalent vinuri) pe ultima perioada cincinala cunoscuta, dupa eliminarea valorilor extreme (P);
    b) media suprafetei totale cultivate cu vita de vie pe ultimii 3 ani cunoscuti (S);
    c) media consumului aparent de vinuri si echivalent vinuri, pe ultimii 3 ani cunoscuti (C) = (P) productie - (E) exporturi + (I) importuri.
    2. Formula de aplicare pentru determinarea coeficientului fiecarui stat membru:

            P (Stat membru)        S (Stat membru)         C (Stat membru)
X% = (0,60 ---------------- + 0,20 ---------------- + 0,20 ----------------) 100
           P (Total O.I.V.)        S (Total O.I.V.)        C (Total O.I.V.)

    3. Actualizarea coeficientului fiecarui stat membru se efectueaza:
    a) la inceputul exercitiului bugetar ce urmeaza aderarii unui nou membru;
    b) la fiecare 3 ani, prin luarea in calcul a ultimelor date statistice cunoscute.
    4. Noi aderari:
    Noii membri care adera la O.I.V. in anii ce urmeaza trebuie sa achite o contributie financiara obligatorie, calculata integral, pornind de la formula de aplicare definita in prezenta anexa, la care se adauga participarea lor la finantarea specifica limbilor, in conditiile fixate in anexa nr. 2.

    ANEXA 2
    ce vizeaza art. 4, 5 si 6 ale prezentului acord

                              DETERMINAREA
drepturilor de vot, a contributiilor financiare obligatorii ale statelor membre si modalitatile de finantare a limbilor

    1. Votul de baza
    Fiecare stat membru dispune de un numar de voturi de baza egal cu 2.
    2. Voturi aditionale
    Numarul total de voturi aditionale este egal cu jumatate din totalul voturilor de baza.
    In limita acestuia voturile aditionale sunt atribuite, daca este cazul, in plus fata de voturile de baza anumitor state membre, in functie de locul lor corespunzator in cadrul sectorului vitivinicol mondial, asa cum rezulta din aplicarea formulei definite in anexa nr. 1.
    3. Voturi ponderate
    Numarul de voturi ponderate pentru fiecare stat membru este egal cu suma voturilor de baza si a eventualelor voturi aditionale de care acesta dispune.
    4. Repartizarea contributiilor obligatorii
    Suma totala a contributiilor obligatorii care se solicita statelor membre este calculata pornindu-se de la bugetul adoptat de adunarea generala.
    O treime din suma totala a contributiilor obligatorii este repartizata in mod uniform drept cota-parte a voturilor aditionale.
    Pentru facilitarea tranzitiei de la vechiul aranjament la prezentul acord, contributia financiara ce corespunde la doua voturi de baza detinute de catre fiecare stat membru nu poate fi inferioara sumei la care se ridica unitatea de cotizatie fixata, in momentul intrarii in vigoare a prezentului acord, pentru primul exercitiu bugetar. Daca este cazul, contributiile financiare reprezentand voturile aditionale sunt ajustate in consecinta, pentru a atinge suma totala a contributiilor obligatorii ce decurg din bugetul adoptat.
    5. Finantarea limbilor
    Finantarea limbilor este asigurata in totalitate prin bugetul general al O.I.V. si fara contributia specifica a fiecarui grup lingvistic compus din membrii si observatorii utilizatori.
    Modalitatile de utilizare a limbilor vor face obiectul dispozitiilor specifice fixate prin regulamentul de ordine interioara.
    Copie atestata conform exemplarului original unic in limbile franceza, spaniola si engleza, depus la arhivele Ministerului Afacerilor Externe al Republicii Franceze.
    Paris, 11 septembrie 2001.

             Directorul arhivelor Ministerului Afacerilor Externe
                         al Republicii Franceze

                              ACTUL FINAL
al Conferintei statelor membre ale Oficiului International al Viei si Vinului

    1. Urmare celor 3 sesiuni ale Conferintei statelor membre ale Oficiului International al Viei si Vinului, care s-au desfasurat la Paris in zilele de 14, 15 si 22 iunie 2000, tarile membre ale Oficiului International al Viei si Vinului s-au reunit din nou in cadrul celei de-a 4-a sesiuni a conferintei statelor membre, in ziua de 3 aprilie 2001, la sediul Societatii Nationale a Horticulturii din Franta, str. Grenelle nr. 84, 75007 Paris, pentru a adopta textul final al proiectului de acord privind infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (O.I.V.).
    2. Au fost reprezentate guvernele urmatoarelor tari: Republica Africii de Sud, Republica Algeriana Democratica si Populara, Republica Federala Germania, Republica Argentina, Uniunea Australiana, Republica Austria, Regatul Belgiei, Republica Bolivia, Republica Federativa a Braziliei, Republica Chile, Republica Cipru, Regatul Danemarcei, Regatul Spaniei, Republica Finlanda, Republica Franceza, Republica Elena, Republica Ungara, Republica Italiana, Republica Libaneza, Marele Ducat de Luxemburg, Regatul Maroc, Statele Unite Mexicane, Regatul Norvegiei, Noua Zeelanda, Regatul Tarilor de Jos, Republica Portugheza, Romania, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, Federatia Rusa, Regatul Suediei, Confederatia Elvetiana, Republica Tunisiana, Republica Turcia, Ucraina, Republica Orientala a Uruguayului.
    3. Guvernele urmatoarelor tari au fost reprezentate prin observatori: Canada, Republica Populara Chineza, Republica Croatia, Republica Irlanda.
    4. Cu prilejul celei de-a treia sesiuni conferinta a creat un grup de lucru juridic si lingvistic, compus din domnul Spyrou (Uniunea Australiana), domnul Collard (Republica Franceza) si domnul Jure (Republica Orientala a Uruguayului), cu scopul finalizarii proiectului de acord sub aspectele sale juridice si lingvistice.
    5. Cea de-a patra sesiune a conferintei a fost oficial deschisa de catre domnul Felix Roberto Aguinaga (Republica Argentina), presedintele Oficiului International al Viei si Vinului.
    6. Cea de-a patra sesiune a conferintei a numit ca presedinte pe domnul Alain Pierret (Republica Franceza) si i-a desemnat pe doamna Alexandra Busnengo (Republica Italiana), domnul Craig Burns (Uniunea Australiana), domnul Jose Ramon Lopez Pardo (Regatul Spaniei) si domnul Fernando Bianchi de Aguiar (Republica Portugheza) in calitate de vicepresedinti. Domnul Felix Roberto Aguinaga era, de altfel, vicepresedinte de drept.
    7. Conferinta a avut ca propunere de baza pentru discutii documentul intitulat Proiectul de acord privind infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului, in data de 2 aprilie 2001, revizuind Acordul international semnat la data de 29 noiembrie 1924, modificat.
    8. Conferinta, cu prilejul celei de-a patra sesiuni, a adoptat in data de 3 aprilie 2001, in conformitate cu dispozitiile regulamentului sau de ordine interioara, Actul final al conferintei, la care se afla anexat Acordul privind infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (O.I.V.), documente ce urmeaza sa fie semnate la sediul Societatii Nationale de Horticultura din Franta, str. Grenelle nr. 84, 75007 Paris, in perioada 4 aprilie - 31 iulie 2001. Acordul privind infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (O.I.V.) este, de asemenea, supus acceptarii, aprobarii, ratificarii sau adeziunii din partea statelor interesate.
    9. Guvernul Republicii Franceze este depozitar al prezentului acord, ale carui 3 versiuni, in limbile franceza, engleza si spaniola, sunt egal autentice.
    In deplina cunostinta de cauza, subsemnatii, autorizati de catre guvernele tarilor lor, si au pus semnatura pe prezentul Act final al Conferintei statelor membre ale Oficiului International al Viei si Vinului privind infiintarea Organizatiei Internationale a Viei si Vinului (O.I.V.)
    Intocmit la Paris, la data de 3 aprilie 2001.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 297/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 297 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu