E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 37 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 38 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 39 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 40 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 41 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 42 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 43 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 45 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 46 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 47 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 48 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 49 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 50 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 51 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 54 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 54 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 55 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 56 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 57 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 59 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 61 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 64 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 67 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 71 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 74 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 80 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 81 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 82 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 83 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 84 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 85 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 86 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 86 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 87 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 87 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 88 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 88 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 89 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 89 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 1 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 2 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 aproba Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 7 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 8 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 9 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 8 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 abrogă articolul 17 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 adauga dupa articolul 17 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 34 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 35 din actul Ordonanţa 99 2000
Articolul 1 din actul Legea 650 2002 modifica articolul 36 din actul Ordonanţa 99 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 650 din  7 decembrie 2002

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 914 din 16 decembrie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 99 din 29 august 2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, adoptata in temeiul art. 1 lit. C pct. 2 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 424 din 1 septembrie 2000, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezenta ordonanta stabileste principiile generale privind desfasurarea activitatii comerciale si urmareste dezvoltarea retelei de distributie a produselor si serviciilor de piata, cu respectarea principiilor liberei concurente, protectiei vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor, precum si a mediului."
    2. Literele c), e), f) si g) ale articolului 2 vor avea urmatorul cuprins:
    "c) informarea corecta si protejarea intereselor consumatorilor, precum si posibilitatea asigurarii produselor si serviciilor de piata in zonele de vecinatate ale acestora;
    ............................................................................
    e) promovarea diverselor tipuri de retele de distributie si forme de vanzare;
    f) stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii cu activitate de comercializare a produselor si serviciilor de piata;
    g) sustinerea si ocrotirea activitatii comerciale si de prestari de servicii de piata in zonele defavorizate."
    3. Alineatul (1) si literele a), d), h), i) si j) ale alineatului (3) ale articolului 3 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Prezenta ordonanta reglementeaza activitatile din sectorul comercial si al serviciilor de piata privind cerintele necesare desfasurarii acestor activitati, structurile de vanzare, practicile comerciale si regulile generale de comercializare, precum si sanctiunile in caz de nerespectare a prevederilor acesteia.
    ............................................................................
    a) produsele medicamentoase, dispozitivele medicale;
    ............................................................................
    d) bunurile din productia proprie a mestesugarilor individuali vandute la locurile de productie;
    ............................................................................
    h) marfurile vandute catre vizitatori, in cadrul festivalurilor, targurilor, saloanelor sau al altor manifestari expozitionale, cu conditia ca acestea sa faca obiectul manifestarilor respective;
    i) produsele confiscate si valorificate conform dispozitiilor legale in vigoare;
    j) produsele si serviciile de piata reglementate prin acte normative speciale."
    4. Litera e) a alineatului (3) al articolului 3 se abroga.
    5. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    In intelesul prezentei ordonante, urmatorii termeni se definesc astfel:
    a) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii in afara activitatii profesionale;
    b) comerciant - persoana fizica sau juridica autorizata sa desfasoare activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata;
    c) comert cu ridicata/de gros - activitatea desfasurata de comerciantii care cumpara produse in cantitati mari in scopul revanzarii acestora in cantitati mai mici altor comercianti sau utilizatori profesionali si colectivi;
    d) comert cu amanuntul/de detail - activitatea desfasurata de comerciantii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;
    e) comert de gros cash and carry/forma de comert cu autoservire pe baza de legitimatie de acces - activitatea desfasurata de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane juridice sau persoane fizice autorizate si asociatii familiale autorizate conform legii, inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul revanzarii si/sau prelucrarii, precum si al utilizarii acestora ca produse consumabile;
    f) comert ambulant - activitatea de comercializare cu amanuntul realizata prin trecere dintr-un loc in altul, in rulote mobile, standuri mobile, chioscuri mobile sau in vehicule special amenajate;
    g) serviciu de alimentatie publica - activitatea de pregatire, preparare, prezentare si servire a produselor si a bauturilor pentru consumul acestora in unitati specializate sau la domiciliul/locul de munca al consumatorilor;
    h) exercitiu comercial - una sau mai multe activitati de comercializare cu ridicata, cu amanuntul, de tip cash and carry, de alimentatie publica, precum si a serviciilor desfasurate de un comerciant. Obiectul activitatilor de comercializare il constituie produsele si serviciile cuprinse in anexa nr. 3 la prezenta ordonanta;
    i) serviciu de piata - orice actiune sau prestatie care face obiectul vanzarii-cumpararii pe piata si care nu are drept consecinta transferul proprietatii asupra unui bun corporal, efectuata in scopul satisfacerii unor necesitati ale consumatorilor;
    j) structura de vanzare - spatiul de desfasurare a unuia sau mai multor exercitii comerciale;
    k) suprafata de vanzare - suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Nu constituie suprafete de vanzare cele destinate depozitarii si pastrarii marfurilor, productiei, birourilor si anexelor;
    l) structura de vanzare cu suprafata mica - structura de vanzare avand o suprafata de vanzare de pana la 400 mp inclusiv;
    m) structura de vanzare cu suprafata medie - structura de vanzare avand o suprafata de vanzare cuprinsa intre 400 - 1.000 mp inclusiv;
    n) structura de vanzare cu suprafata mare - structura de vanzare avand o suprafata de vanzare mai mare de 1.000 mp;
    o) centru comercial - structura de vanzare cu suprafata medie sau mare in care se desfasoara activitati de comercializare cu amanuntul de produse, servicii de piata si de alimentatie publica, ce utilizeaza o infrastructura comuna si utilitati adecvate. Suprafata de vanzare a unui centru comercial este rezultata din suma suprafetelor de vanzare cu amanuntul de produse si servicii de piata si de alimentatie publica cuprinse in acesta;
    p) comert in zone publice - activitatea de comercializare a produselor si serviciilor, desfasurata permanent sau sezonier in piete, targuri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gari, autogari, drumuri publice si strazi sau orice zona de alta natura destinata folosintei publice."
    6. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Orice exercitiu comercial se desfasoara numai de catre comercianti autorizati in conditiile legii.
    (2) Exercitarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica necesita cunostinte de specialitate si se efectueaza cu personal calificat, conform normelor de aplicare a prezentei ordonante.
    (3) In termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, personalul angajat in efectuarea de activitati comerciale cu produse din sectorul alimentar si de alimentatie publica va trebui sa indeplineasca una dintre urmatoarele cerinte profesionale:
    a) sa fi absolvit un curs de specialitate pentru comercializarea produselor alimentare si/sau de alimentatie publica, organizat conform legislatiei in vigoare;
    b) sa fi desfasurat cel putin 2 ani de activitate profesionala de comercializare de produse alimentare si/sau de alimentatie publica si sa fi absolvit un curs de notiuni fundamentale de igiena, organizat in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare."
    7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Comertul in zone publice se desfasoara in structuri de vanzare cu sediu fix sau ambulant.
    (2) Exercitarea activitatii de comercializare in zone publice este supusa acordului autoritatilor administratiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora si a planurilor de urbanism.
    (3) Prevederile alin. (2) se aplica si in cazul transferului, mutarii sau extinderii unui exercitiu comercial, precum si in cazul modificarilor aduse structurii de vanzare."
    8. Articolele 7, 8 si 9 se abroga.
    9. Dupa articolul 8 se introduce articolul 8^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 8^1
    Acordul prevazut la art. 6 alin. (2) nu se elibereaza in urmatoarele cazuri:
    a) contravine planului general de dezvoltare urbana si criteriilor generale privind determinarea zonelor si locurilor de vanzare din localitati;
    b) aduce prejudicii spatiilor aflate in incinta sau in apropierea unor cladiri de valoare arhitectonica deosebita ori cu valoare de patrimoniu;
    c) exercitiul comercial se face in spatii improvizate;
    d) se incalca dispozitiile prezentei ordonante."
    10. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Structurile de vanzare cu amanuntul si cele in care se presteaza servicii de piata pot fi deschise publicului in toate zilele saptamanii. Fiecare comerciant isi stabileste orarul de functionare cu respectarea prevederilor inscrise in legislatia muncii si cu conditia respectarii reglementarilor in vigoare privind linistea si ordinea publica si in conformitate cu solicitarile autoritatilor administratiei publice locale privind continuitatea unor activitati comerciale sau de prestari de servicii, in functie de necesitatile consumatorilor."
    11. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Orarul de functionare se afiseaza la intrarea in unitate, in mod vizibil din exterior, comerciantul fiind obligat sa asigure respectarea acestuia."
    12. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Structurile de vanzare cu amanuntul din sectorul alimentar nu pot fi inchise mai mult de doua zile consecutive, cu exceptia unor cauze obiective de nefunctionare."
    13. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Autoritatile administratiei publice asigura dezvoltarea armonioasa a retelei si tipurilor de distributie si promovarea intreprinderilor mici si mijlocii cu activitate de comercializare a produselor si serviciilor de piata."
    14. Literele a), b), e), f) si h) ale alineatului (1), litera b) a alineatului (2), literele a) si d) ale alineatului (5) si alineatul (6) ale articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) sprijinirea crearii unei retele de distributie care sa asigure servicii de calitate consumatorilor si care sa raspunda necesitatilor de consum ale acestora si marcarea acesteia in documentatiile de urbanism intocmite;
    b) dezvoltarea armonioasa a retelei si tipurilor de distributie cu respectarea principiului liberei concurente;
    ............................................................................
    e) dezvoltarea si revigorarea retelei de distributie in zonele montane, rurale si defavorizate si sustinerea crearii de servicii de piata in aceste zone;
    f) stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii cu activitate comerciala in scopul cresterii competitivitatii acestora si gradului de ocupare a fortei de munca;
    ............................................................................
    h) respectarea legislatiei in vigoare din domeniul urbanismului pentru structurile de vanzare si de prestari de servicii de piata.
    ............................................................................
    b) modului de incadrare a suprafetelor structurilor de vanzare pentru protejarea lucrarilor de arta, a edificiilor cu valoare arhitectonica, istorica sau arheologica, precum si a mediului in centrele istorice si in localitatile de interes turistic;
    ............................................................................
    a) criteriile generale ce trebuie respectate in determinarea zonelor si amplasamentelor structurilor de vanzare din localitati;
    ............................................................................
    d) criteriile de atribuire a amplasamentelor structurilor de vanzare;
    ............................................................................
    (6) In scopul promovarii si protejarii activitatii comerciale in zonele periferice ale oraselor, precum si in zonele rurale, montane sau defavorizate, autoritatile administratiei publice locale, prin hotarari ale consiliilor locale, pot acorda, in conditiile legii, inlesniri la plata impozitelor si taxelor datorate bugetelor locale."
    15. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Pentru zone sau edificii cu valoare arhitectonica, istorica sau arheologica si pentru zone turistice, autoritatile administratiei publice locale pot acorda, in limita competentelor legale, facilitati financiare comerciantilor care contribuie prin efort propriu la reabilitarea sau la restaurarea acestora."
    16. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Autoritatile administratiei publice, camerele de comert si industrie si societatile comerciale, precum si alte persoane fizice sau juridice interesate pot sa organizeze cursuri de pregatire si perfectionare profesionala in domeniul comercializarii produselor si serviciilor de piata prevazute in anexa nr. 3, cu conditia ca acestea sa fie autorizate conform legislatiei in vigoare.
    (2) Cursul profesional va contine ca obiecte de studiu materii adecvate pentru a garanta insusirea normelor si reglementarilor cu privire la sanatatea, securitatea si informarea consumatorilor, la comercializarea produselor si serviciilor de piata, precum si insusirea notiunilor fundamentale de igiena."
    17. Articolul 17 se abroga.
    18. Dupa articolul 17, se introduce articolul 17^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 17^1
    Examinarea si avizarea implantarii structurilor de vanzare cu suprafata mare se vor realiza pe baza criteriilor elaborate de catre ministerul cu atributii in domeniul comertului interior."
    19. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Prin vanzari cu pret redus, in sensul prezentei ordonante, se intelege:
    a) vanzari de lichidare;
    b) vanzari de soldare;
    c) vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
    d) vanzari promotionale;
    e) vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;
    f) vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;
    g) vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
    h) vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;
    i) vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat."
    20. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 18 lit. a) - c), e) - i), precum si in cazul produselor aflate in pachete de servicii. Prin vanzare in pierdere, in sensul prezentei ordonante, se intelege orice vanzare la un pret egal sau inferior costului de achizitie, astfel cum acesta este definit in reglementarile legale in vigoare."
    21. Literele a), b), d), e) si g) ale articolului 20 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) incetarea definitiva a activitatii comerciantului, inclusiv in cazul schimbarii proprietarului, chiriasului, locatarului sau mandatarului, dupa caz, care exploateaza structura de vanzare, cu exceptia cazurilor in care aceasta este vanduta, cedata sau inchiriata unei persoane juridice administrate de vechiul proprietar (utilizator) sau in care acesta este actionar;
    b) incetarea din proprie initiativa a activitatii comerciantului in structura de vanzare respectiva sau ca urmare a anularii contractului de inchiriere, locatie sau mandat, in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitive sau in baza unei hotarari judecatoresti de evacuare silita;
    ............................................................................
    d) schimbarea profilului structurii de vanzare, suspendarea sau inlocuirea unei activitati comerciale desfasurate in acea structura;
    e) modificarea conditiilor de exploatare a suprafetei de vanzare, daca lucrarile de transformare si amenajare depasesc 30 de zile si sunt efectuate in interiorul acesteia, structura de vanzare fiind inchisa in toata aceasta perioada, sau modificarea conditiilor de exercitare a activitatii in cazul incheierii ori anularii unui contract de distributie avand o clauza de aprovizionare exclusiva;
    ............................................................................
    g) deteriorarea grava, din cauza unor calamitati sau acte de vandalism, a unei parti sau, dupa caz, a intregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare."
    22. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Vanzarile de lichidare sunt supuse notificarii in baza unui inventar detaliat al marfurilor de lichidat intocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective. Notificarea se face la primaria localitatii in a carei raza teritoriala este amplasata structura de vanzare sau, dupa caz, la primariile sectoarelor municipiului Bucuresti, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 20 lit. a), d) si e) si cu cel putin 5 zile inainte de inceperea vanzarilor de lichidare in situatiile prevazute la art. 20 lit. b), c), f) si g). Perioada pentru care se notifica vanzarile de lichidare este de maximum:
    a) 90 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. a) si f);
    b) 60 de zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. b), d), e) si g);
    c) 15 zile pe an pentru cazurile prevazute la art. 20 lit. c).
    (2) La cererea organelor de control abilitate comerciantul este obligat sa justifice cu documente legale situatia care a motivat vanzarea de lichidare, in termen de maximum 10 zile de la finalizarea operatiunilor de lichidare pentru situatiile prevazute la art. 20 lit. a) - d), f) si g) si, respectiv, de maximum 45 de zile in cazul situatiilor prevazute la art. 20 lit. e).
    (3) Orice anunt sau alta forma de publicitate privind vanzarea de lichidare trebuie sa specifice in mod obligatoriu data de debut a vanzarii si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus vanzarii de lichidare, in cazul in care operatiunea nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare."
    23. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Pe durata vanzarilor de lichidare se pot lichida numai produsele inscrise in lista de inventar aferenta notificarii si aflate in stocul unitatii comerciale la data depunerii/transmiterii notificarii. Stocul este format din produsele expuse in spatiile destinate vanzarii si cele aflate in depozitele structurii de vanzare; produsele detinute in antrepozite si/sau in depozite situate in afara structurii de vanzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra in componenta stocului de lichidat.
    (2) Pot face obiectul vanzarilor de lichidare numai produsele care fac parte din stocul structurii de vanzare si a caror contravaloare a fost achitata de comerciant la data depunerii/transmiterii notificarii sau a emiterii hotararii judecatoresti prevazute la art. 20 lit. b) sau la data evenimentelor prevazute la art. 20 lit. g)."
    24. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Vanzarea de soldare este orice vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea <<soldare/soldari/solduri>> si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a stocului de marfuri sezoniere dintr-o structura de vanzare cu amanuntul."
    25. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Vanzarile de soldare se pot efectua numai in cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, cu conditia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vanzari de soldare si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date."
    26. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Stocul de produse propus pentru soldare trebuie sa fie constituit in prealabil in structura de vanzare respectiva, in spatiile de vanzare si depozitele structurii de vanzare, precum si, dupa caz, in unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel putin 15 zile inainte de data de debut a vanzarii de soldare, si nu va fi reinnoit dupa constituire sau in cursul vanzarilor de soldare."
    27. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Vanzarea de soldare trebuie sa aiba loc in structurile de vanzare in care produsele respective erau vandute in mod obisnuit."
    28. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    Documentele legale justificative care atesta ca stocul de produse propus pentru soldare a fost constituit cu cel putin 15 zile inainte de data de debut a vanzarii de soldare si achitat cu cel putin 30 de zile inainte de aceasta data vor fi pastrate pentru a putea fi prezentate, ori de cate ori este nevoie, organelor de control abilitate. Dovada achitarii contravalorii produselor supuse vanzarii de soldare rezulta din examinarea actelor contabile."
    29. Litera b) a alineatului (1) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
    "b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara-vara."
    30. Alineatul (2) al articolului 30 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Orice anunt sau alta forma de publicitate privind soldarea trebuie sa specifice obligatoriu data de debut a vanzarii de soldare si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea de soldare nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare."
    31. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Vanzarile efectuate in structuri denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica sunt vanzarile din productia proprie, efectuate direct consumatorilor de catre producatori, acestia indeplinind obligatiile ce revin oricarui comerciant care desfasoara comert cu amanuntul. Vanzarile cu pret redus prin magazin sau depozit de fabrica nu sunt supuse notificarii."
    32. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    In cadrul vanzarilor definite la art. 31, cu exceptia produselor alimentare, producatorii pot practica vanzari cu pret redus pentru acea parte din productia lor care indeplineste urmatoarele conditii asupra carora consumatorii au fost informati:
    a) nu a fost anterior oferita spre vanzare din cauza defectelor de fabricatie;
    b) face obiectul retururilor din reteaua comerciala;
    c) reprezinta stocul din productia sezonului anterior ramas nevandut."
    33. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) In sensul prezentei ordonante, vanzarile promotionale sunt vanzarile cu amanuntul/vanzarile cash and carry/prestarile de servicii de piata care pot avea loc in orice perioada a anului, fara sa faca obiectul notificarii, cu conditia ca:
    a) sa nu fie efectuata in pierdere;
    b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum si la servicii vandute ori, dupa caz, prestate in mod curent;
    c) produsele si serviciile promovate trebuie sa existe la vanzare pe durata intregii perioade anuntate a vanzarilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabila numai in limita stocului disponibil.
    (2) In sensul prezentei ordonante, nu sunt considerate vanzari promotionale:
    a) actiunile de promovare efectuate de producatori;
    b) actiunile de lansare de produse/servicii noi pe piata."
    34. Partea introductiva si literele a) si d) ale alineatului (1) al articolului 35 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    (1) Vanzarile cu pret redus prevazute la art. 18, astfel cum sunt definite de prezenta ordonanta, atunci cand consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preturi care comporta o comparatie exprimata in cifre, sunt supuse urmatoarelor reguli de fixare si publicitate a preturilor:
    a) Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
    ............................................................................
    d) Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
    - fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
    - fie prin mentiunile <<pret nou>>, <<pret vechi>> langa sumele corespunzatoare;
    - fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat."
    35. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Vanzarea la distanta este acea forma de vanzare cu amanuntul care se desfasoara in lipsa prezentei fizice simultane a consumatorului si a comerciantului, in urma unei oferte de vanzare efectuate de acesta din urma, care, in scopul incheierii contractului, utilizeaza exclusiv tehnici de comunicatie la distanta."
    36. Articolele 37 - 41 se abroga.
    37. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Vanzarea directa este acea practica comerciala prin care produsele sau serviciile sunt desfacute de catre comerciant direct consumatorilor, in afara spatiilor de vanzare cu amanuntul, prin intermediul vanzatorilor directi, care prezinta produsele si serviciile oferite spre vanzare.
    (2) Vanzarea prin retele (multilevel marketing) este o forma a vanzarii directe prin care produsele si serviciile sunt oferite consumatorilor prin intermediul unei retele de vanzatori directi care primesc un comision atat pentru vanzarile proprii, cat si pentru vanzarile generate de retelele de vanzatori directi pe care i-au recrutat personal."
    38. Litera b) a articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
    "b) faptul de a propune unei persoane sa colecteze adeziuni sau sa se inscrie pe o lista, facand-o sa spere castiguri financiare rezultate din cresterea numarului de persoane recrutate sau inscrise."
    39. Alineatul (2) al articolului 45 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Comerciantii care efectueaza vanzari in afara spatiilor comerciale raspund civil fata de efectele activitatii vanzatorilor directi."
    40. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    Comerciantii sunt obligati sa elibereze legitimatii pentru vanzatorii directi, angajati in acest sistem de vanzare. Legitimatiile trebuie sa contina numele, prenumele si fotografia vanzatorului, denumirea si sediul comerciantului, semnatura administratorului/directorului si vor fi vizate trimestrial. Legitimatiile vor fi retrase imediat ce detinatorii acestora isi pierd calitatea de vanzatori directi."
    41. Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 47
    Vanzatorii directi, angajati in acest sistem de vanzare, sunt obligati sa se legitimeze inaintea prezentarii produselor/serviciilor oferite, precum si la solicitarea consumatorilor."
    42. Articolul 48 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 48
    (1) Loteria publicitara este acea practica de promovare a produselor/serviciilor care tinde sa stimuleze in randul participantilor speranta unui castig prin tragere la sorti.
    (2) Loteriile publicitare sunt admise numai in conditiile in care participantilor nu le este impusa in contrapartida nici o cheltuiala directa sau indirecta, suplimentara achizitionarii produsului/serviciului.
    (3) Cheltuielile efectuate de catre participanti pentru achizitionarea de efecte si servicii postale si pentru tarifele telefonice normale, referitoare la participarea la loteria publicitara, nu intra sub incidenta alin. (2)."
    43. Articolul 49 se abroga.
    44. Articolul 50 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 50
    (1) In privinta castigurilor puse in joc in cadrul unei loterii publicitare, anunturile de prezentare a acesteia vor preciza natura, numarul si valoarea comerciala a respectivelor castiguri, precum si urmatoarea mentiune: <<regulamentul de participare/desfasurare este disponibil in mod gratuit oricarui solicitant.>> In acest scop se va mentiona adresa sau numarul de telefon la care solicitarea poate fi transmisa, respectiv facuta.
    (2) In regulament se va preciza obligatia organizatorului loteriei publicitare de a face publice numele castigatorilor si castigurile acordate."
    45. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 51
    (1) Regulamentul si/sau orice alt document in baza caruia urmeaza sa se desfasoare loteria publicitara trebuie sa fie autentificat si depus la un notar public inainte de inceperea operatiunii. In scopul prevenirii desfasurarii unor jocuri de noroc deghizate organizatorul va depune un exemplar al regulamentului si/sau al documentului autentificat, dupa caz, la Directia generala de administrare a veniturilor publice si a monopolurilor din cadrul Ministerului Finantelor Publice, pana la data inceperii loteriei publicitare.
    (2) Pentru a verifica corecta desfasurare a loteriei publicitare respective reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului Finantelor Publice si Ministerului de Interne pot solicita organizatorilor de loterii publicitare regulamentul de desfasurare a acestora, precum si un exemplar al anunturilor adresate publicului, caz in care organizatorii vor prezenta aceasta documentatie in termen de 5 zile de la data solicitarii."
    46. Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 54
    Nu sunt asimilate loteriei publicitare concursurile in cadrul carora premiile sunt castigate exclusiv datorita abilitatii, cunostintelor si perspicacitatii participantilor, castigatorul fiind desemnat in functie de valoarea prestatiei sale."
    47. Dupa articolul 54 se introduce articolul 54^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 54^1
    Nu este asimilata loteriei publicitare si este considerata practica comerciala permisa alocarea de premii in mod aleator, inainte de oferirea la vanzare a produselor/serviciilor si atribuirea castigurilor la achizitionarea produselor/serviciilor, chiar daca intrarea in posesie a premiilor are loc la o data ulterioara."
    48. Articolul 55 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 55
    Vanzarea cu prime este acea practica comerciala prin care la vanzarea sau oferta de vanzare de produse/servicii se ofera consumatorului, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii."
    49. Articolul 56 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 56
    Este interzisa orice vanzare ori oferta de vanzare de produse sau orice prestare ori oferta de prestare de servicii facuta catre consumator, care da dreptul acestuia, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, la o prima sub forma unor produse/servicii, in afara cazurilor in care acestea sunt identice sortimental cu produsele/serviciile cumparate."
    50. Litera c) a articolului 57 va avea urmatorul cuprins:
    "c) produsele sau serviciile a caror valoare este de pana la 10% din preturile de vanzare/tarifele produselor/serviciilor achizitionate de catre consumatori;"
    51. Litera a) a punctului 1 al articolului 59 va avea urmatorul cuprins:
    "a) fiecare produs si fiecare serviciu sa poata fi achizitionat si separat la pretul practicat in cadrul aceleiasi suprafete de vanzare;"
    52. Articolul 61 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 61
    Orice vanzare fortata este interzisa. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu catre o persoana se face numai in baza unei comenzi prealabile din partea acesteia."
    53. Alineatul (3) al articolului 64 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Se interzice introducerea pe piata a produselor, daca acestea nu sunt insotite de documentele de angajare ale producatorului/importatorului referitoare la calitatea si securitatea acestora, emise conform reglementarilor legale in vigoare."
    54. Litera a) a articolului 67 va avea urmatorul cuprins:
    "a) proprietatile produsului, inclusiv compozitia, instructiunile de montare si punere in functiune, de utilizare, de intretinere si de depozitare, service-ul necesar pe durata medie de utilizare a produsului;"
    55. Articolul 71 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 71
    La vanzarea produsului sau la prestarea serviciului comerciantul ori, dupa caz, prestatorul trebuie sa aduca cu buna-credinta la cunostinta consumatorului, la solicitarea acestuia, pe langa informatiile furnizate prin etichetare, marcare si ambalare si informatii corecte si utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, conditiile de vanzare si modul de utilizare."
    56. Punctul B al capitolului VI va avea urmatorul titlu:
    "B. Obligatia indicarii preturilor/tarifelor"
    57. Alineatele (1) si (2) ale articolului 74 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 74
    (1) Comerciantul care in reteaua de distributie ofera spre vanzare produse/servicii trebuie sa indice pretul de vanzare/tariful practicat si pretul pe unitatea de masura, conform reglementarilor legale in vigoare.
    (2) Preturile de vanzare, preturile pe unitatea de masura si tarifele practicate se indica in mod vizibil, lizibil si fara echivoc prin marcare, etichetare si/sau afisare."
    58. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    Constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    1. desfasurarea oricarui exercitiu comercial cu incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1), cu suspendarea activitatii comerciale pana la data autorizarii si cu amenda:
    a) de la 2.000.000 lei la 5.000.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mica;
    b) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata medie;
    c) de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mare;
    d) de la 1.000.000 lei la 2.000.000 lei pentru comerciantii ambulanti;
    e) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei pentru comerciantii care practica vanzari in afara spatiilor comerciale si pentru cei care practica vanzari directe;
    2. nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2), cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    3. comercializarea de produse si servicii de piata, altele decat cele inscrise in autorizatia de functionare, cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    4. nerespectarea prevederilor art. 11, cu amenda de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei;
    5. oferirea spre vanzare a produselor in pierdere in alte cazuri decat cele prevazute la art. 19, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei, in masura in care nu sunt aplicabile prevederile Legii concurentei nr. 21/1996, cu modificarile ulterioare;
    6. vanzarile de lichidare efectuate in alte cazuri decat cele prevazute la art. 20 lit. a) - g), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu sistarea operatiunilor de lichidare;
    7. nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (1) si ale art. 29 alin. (2), cu privire la notificare, cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    8. neprezentarea la solicitarea organelor de control abilitate a documentelor legale privind justificarea situatiei care a motivat lichidarea, conform dispozitiilor cuprinse in art. 21 alin. (2), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    9. nerespectarea prevederilor art. 22, 25 si 26, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu sistarea vanzarilor de lichidare sau de soldare, dupa caz;
    10. realizarea vanzarilor de soldare in alte perioade decat cele prevazute la art. 29 alin. (1), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu sistarea vanzarilor de soldare;
    11. neprezentarea, la solicitarea organelor de control abilitate, a documentelor legale justificative, conform prevederilor art. 28 si 33, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    12. nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (3) si ale art. 30 alin. (2), cu amenda de la 5.000.000 lei la 30.000.000 lei;
    13. utilizarea denumirii <<soldare/solduri/soldari>> sau a sinonimelor acesteia, in cazuri in care aceasta nu este in legatura cu o operatiune de soldare astfel cum este definita de prezenta ordonanta, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu interzicerea practicarii acestei denumiri;
    14. practicarea de vanzari sau de orice alte procedee prevazute la art. 43, cu amenda de la 100.000.000 lei la 500.000.000 lei, iar veniturile realizate din aceste practici se confisca si se fac venit la bugetul de stat;
    15. nerespectarea prevederilor art. 46, cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
    16. nerespectarea prevederilor art. 47, cu amenda de la 1.000.000 lei la 2.000.000 lei;
    17. nerespectarea de catre organizatorii de loterii publicitare a prevederilor art. 48 alin. (2), cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar veniturile realizate ilicit din aceasta practica se confisca si se fac venit la bugetul de stat;
    18. neprezentarea in termen a documentelor solicitate conform prevederilor art. 51 alin. (2), cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei;
    19. nerespectarea prevederilor art. 56, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
    20. nerespectarea prevederilor art. 58, 61 si 63, cu amenda de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei;
    21. nerespectarea prevederilor art. 77 alin (2), cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei;
    22. exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati;
    23. desfasurarea oricarui exercitiu comercial in perioada suspendarii activitatii comerciale, cu amenda prevazuta la pct. 1 lit. a) - e), caz in care limitele minime si maxime se dubleaza, iar veniturile realizate ilicit in perioada dintre data suspendarii activitatii comerciale si momentul constatarii contraventiei se confisca si se fac venit la bugetul de stat."
    59. Articolul 81 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 81
    Sanctiunile prevazute la art. 80 se pot aplica si persoanelor juridice, caz in care limitele minime si maxime ale amenzilor se dubleaza."
    60. Articolul 82 se abroga.
    61. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    Impiedicarea sau obstructionarea sub orice forma, de catre comerciant sau de oricare alta persoana, a organelor autoritatilor administratiei publice in exercitarea atributiilor lor privind controlul respectarii prevederilor prezentei ordonante constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei."
    62. Articolul 84 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 84
    Contraventiile prevazute la art. 80 se constata si se sanctioneaza de catre:
    a) organele de control abilitate ale primariilor, pentru cele prevazute la pct. 1 - 4, 6 - 11, 13 si 21 - 23;
    b) organele de control abilitate ale Ministerului Finantelor Publice, pentru cele prevazute la pct. 5, 6, 8 - 11, 13, 14, 17 - 19 si 22;
    c) organele de control abilitate ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, pentru cele prevazute la pct. 4, 12, 18, 20 si 21;
    d) organele de control abilitate ale politiei, pentru cele prevazute la pct. 15, 16 si 18."
    63. Articolul 85 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 85
    Prevederile prezentei ordonante referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu exceptia art. 28 si 29."
    64. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 86
    In cazul repetarii contraventiilor prevazute la art. 80 pct. 1, 3, 6 - 11, 13, 22 si 23 intr-un interval de 12 luni, chiar daca amenda a fost platita, precum si in cazul in care se incalca in mod repetat dispozitiile legale privind linistea si ordinea publica, primariile vor suspenda activitatea comerciala pe o perioada de pana la 30 de zile pentru structura de vanzare respectiva."
    65. Dupa articolul 86 se introduce articolul 86^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 86^1
    Sanctiunile aplicate de organele de control abilitate, conform prevederilor prezentei ordonante, vor fi aduse la cunostinta primariilor in termen de 48 de ore de la aplicarea acestora."
    66. Articolul 87 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 87
    In cazul vanzarilor de lichidare si de soldare, atunci cand acestea se efectueaza in pierdere, conform prevederilor art. 19, costul de achizitie este deductibil din punct de vedere fiscal."
    67. Dupa articolul 87 se introduc articolele 87^1 si 87^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 87^1
    In termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante comerciantii care desfasoara activitati de comercializare a produselor si serviciilor de piata sunt obligati sa solicite autorizarea exercitiilor comerciale in conformitate cu prevederile prezentei ordonante.
    Art. 87^2
    Ministerul cu atributii in domeniul comertului interior, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, va elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonante, in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a legii de aprobare a prezentei ordonante. Normele metodologice vor fi supuse spre aprobare Guvernului."
    68. Articolul 88 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 88
    Ministerul cu atributii in domeniul comertului interior, in baza consultarii cu alte organisme abilitate ale administratiei publice, precum si cu organizatiile neguvernamentale, elaboreaza reglementari specifice cu privire la comercializarea produselor si serviciilor de piata."
    69. Dupa articolul 88 se introduce articolul 88^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 88^1
    Pentru realizarea unei baze de date privind reteaua de distributie si de prestari de servicii de piata autoritatile administratiei publice locale vor transmite ministerului cu atributii in domeniul comertului interior informatii privind reteaua de distributie, conform normelor stabilite de catre acesta."
    70. Articolul 89 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 89
    (1) Anexa nr. 3 face parte integranta din prezenta ordonanta si poate fi actualizata prin hotarare a Guvernului.
    (2) Valoarea amenzilor prevazute la art. 80 si 83 se va actualiza prin hotarare a Guvernului."
    71. Dupa articolul 89 se introduc articolele 90 si 91 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 90
    (1) Organele abilitate in aplicarea prevederilor prezentei ordonante vor stabili modalitatile concrete de colaborare.
    (2) Administratiile publice locale vor intreprinde actiunile necesare in vederea aplicarii dispozitiilor prezentei ordonante si a normelor metodologice de aplicare a acesteia.
    (3) La solicitarea autoritatilor administratiei publice interesate, Oficiul National al Registrului Comertului sau, dupa caz, oficiile registrului comertului de pe langa tribunale vor pune gratuit la dispozitie acestora informatiile cu privire la inregistrarea si autorizarea functionarii comerciantilor.
    Art. 91
    Prezenta ordonanta intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2003."
    72. In cuprinsul ordonantei titlurile articolelor se abroga.
    73. Anexele nr. 1 si 2 se abroga.
    74. Anexa nr. 3 va avea urmatorul cuprins:

    "ANEXA 3*)

                               TABEL
          cu clasificarea activitatilor din economia nationala

___________________________________________________________________________
Cod                     Denumirea activitatii
CAEN*1)
___________________________________________________________________________
5010    Comert cu autovehicule
___________________________________________________________________________
5021    Intretinerea si repararea autovehiculelor (fara reparatii executate
        in intreprinderi organizate de tip industrial)
___________________________________________________________________________
5030    Comert cu piese si accesorii pentru autovehicule
___________________________________________________________________________
5041    Vanzarea motocicletelor, pieselor si accesoriilor aferente
___________________________________________________________________________
5042    Repararea si intretinerea motocicletelor
___________________________________________________________________________
5050    Vanzarea cu amanuntul a carburantilor pentru autovehicule
___________________________________________________________________________
5122    Comert cu ridicata al florilor si al plantelor
___________________________________________________________________________
5131    Comert cu ridicata al fructelor si legumelor proaspete
___________________________________________________________________________
5132    Comert cu ridicata al carnii si mezelurilor
___________________________________________________________________________
5133    Comert cu ridicata al produselor lactate, oualor, uleiurilor si
        grasimilor comestibile
___________________________________________________________________________
5134    Comert cu ridicata al bauturilor
___________________________________________________________________________
5135    Comert cu ridicata al tutunului
___________________________________________________________________________
5136    Comert cu ridicata al zaharului, ciocolatei si produselor zaharoase
___________________________________________________________________________
5137    Comert cu ridicata cu cafea, ceai, cacao si condimente
___________________________________________________________________________
5138    Comert cu ridicata, specializat, al altor produse alimentare
___________________________________________________________________________
5139    Comert cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, bauturi
        si tutun
___________________________________________________________________________
5141    Comert cu ridicata al produselor textile
___________________________________________________________________________
5142    Comert cu ridicata al imbracamintei si incaltamintei
___________________________________________________________________________
5143    Comert cu ridicata al aparatelor electrice si de uz gospodaresc si
        al aparatelor de radio si televizoare
___________________________________________________________________________
5144    Comert cu ridicata al produselor din ceramica, sticlarie, tapete si
        produse de intretinere
___________________________________________________________________________
5145    Comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie
___________________________________________________________________________
5146    Comert cu ridicata al produselor farmaceutice
___________________________________________________________________________
5147    Comert cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a.
___________________________________________________________________________
5151    Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si
        al produselor derivate
___________________________________________________________________________
5153    Comert cu ridicata al materialului lemnos si de constructii
___________________________________________________________________________
5154    Comert cu ridicata al echipamentelor si furniturilor, de fierarie,
        ipsosarie si incalzire
___________________________________________________________________________
5155    Comert cu ridicata al produselor chimice
___________________________________________________________________________
5156    Comert cu ridicata al altor produse intermediare, n.c.a.
___________________________________________________________________________
5164    Comert cu ridicata al masinilor si materialelor de birou
___________________________________________________________________________
5166    Comert cu ridicata al masinilor, accesoriilor si uneltelor agricole
___________________________________________________________________________
5170    Comert cu ridicata al altor produse, n.c.a.
___________________________________________________________________________
5211    Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare
        predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun
___________________________________________________________________________
5212    Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare
        predominanta de produse nealimentare
___________________________________________________________________________
5221    Comert cu amanuntul al fructelor si legumelor proaspete
___________________________________________________________________________
5222    Comert cu amanuntul al carnii si al produselor din carne
___________________________________________________________________________
5223    Comert cu amanuntul al pestelui, crustaceelor si molustelor
___________________________________________________________________________
5224    Comert cu amanuntul al painii, produselor de patiserie si
        zaharoaselor
___________________________________________________________________________
5225    Comert cu amanuntul al bauturilor
___________________________________________________________________________
5226    Comert cu amanuntul al produselor din tutun
___________________________________________________________________________
5227    Comert cu amanuntul, in magazine specializate, al produselor n.c.a.
___________________________________________________________________________
5231    Comert cu amanuntul al produselor farmaceutice
___________________________________________________________________________
5232    Comert cu amanuntul al articolelor medicale si ortopedice
___________________________________________________________________________
5233    Comert cu amanuntul al produselor cosmetice si de toaleta
___________________________________________________________________________
5241    Comert cu amanuntul al textilelor
___________________________________________________________________________
5242    Comert cu amanuntul al imbracamintei
___________________________________________________________________________
5243    Comert cu amanuntul al incaltamintei si articolelor din piele
___________________________________________________________________________
5244    Comert cu amanuntul al mobilei, al articolelor de iluminat si al
        altor articole de uz casnic
___________________________________________________________________________
5245    Comert cu amanuntul al articolelor si aparatelor electrice de uz
        casnic
___________________________________________________________________________
5246    Comert cu amanuntul al articolelor de fierarie, vopsitorie, sticla
        si articolelor din sticla
___________________________________________________________________________
5247    Comert cu amanuntul al cartilor, jurnalelor si articolelor de
        papetarie
___________________________________________________________________________
5248    Comert cu amanuntul, in magazine specializate, al altor produse,
        neclasificate in alta parte
___________________________________________________________________________
5260    Comert cu amanuntul al bunurilor de ocazie vandute prin magazine
___________________________________________________________________________
5261    Comert cu amanuntul prin corespondenta
___________________________________________________________________________
5262    Comert cu amanuntul prin standuri in piete
___________________________________________________________________________
5263    Comert cu amanuntul care nu se efectueaza prin magazine
___________________________________________________________________________
5271    Reparatii de incaltaminte si ale altor articole din piele
___________________________________________________________________________
5272    Reparatii de articole electrice de uz gospodaresc
___________________________________________________________________________
5273    Reparatii de ceasuri si bijuterii
___________________________________________________________________________
5274    Alte reparatii de articole personale si gospodaresti
___________________________________________________________________________
5530    Restaurante
___________________________________________________________________________
5541    Cafenele si baruri fara spectacol
___________________________________________________________________________
5542    Cafenele si baruri cu spectacol
___________________________________________________________________________
5551    Cantine
___________________________________________________________________________
5552    Alte unitati de preparare a hranei
___________________________________________________________________________
7020    Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau
        inchiriate
___________________________________________________________________________
7032    Administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract
___________________________________________________________________________
7110    Inchirierea autoturismelor si utilitarelor de capacitate mica
___________________________________________________________________________
7133    Inchirierea masinilor si echipamentelor de birou
___________________________________________________________________________
7140    Inchirierea bunurilor personale si gospodaresti
___________________________________________________________________________
7250    Intretinerea si repararea masinilor de birou, de contabilizat si a
        calculatoarelor
___________________________________________________________________________
7470    Activitati de intretinere si curatare a cladirilor
___________________________________________________________________________
7481    Activitati fotografice
___________________________________________________________________________
7483    Activitati de secretariat, dactilografiere, multiplicare si
        traduceri
___________________________________________________________________________
9301    Spalarea, curatarea si vopsirea textilelor si blanurilor
___________________________________________________________________________
9302    Coafura si alte activitati de infrumusetare
___________________________________________________________________________
9303    Activitati de pompe funebre si similare
___________________________________________________________________________
9304    Activitati de intretinere corporala
___________________________________________________________________________
9305    Alte activitati de servicii
___________________________________________________________________________
9500    Activitati ale personalului angajat in gospodarii personale"
___________________________________________________________________________
    *1) Conform Hotararii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 301 si 301 bis din 5 noiembrie 1997.

    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 424 din 1 septembrie 2000, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 21 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             VIOREL HREBENCIUC



SmartCity5

COMENTARII la Legea 650/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 650 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 3418 2013
    We are project funder as well as financial lender. We have BG/SBLC specifically for BUY/LEASE at a leasing price of 4%+2% of face value Issuance by HSBC London and many other 25 top AA rated Bank in Europe, Middle East or USA. We also secure funding. Also We are into the provision of short term and long term business/personal loans for both small and large scale business funds. * FOR LEASING OF BG/SBLC MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M LEASING FEE = 4%+2% * FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2% MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M Kindly contact us for our procedures and be sure that we shall respond within 48hrs maximum. Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved. Contact Name : Blaine Lorcan Contact Email: blainelorcan@gmail.com Skype:blainelorcan@gmail.com WhatsApp:+1(408)290-8281
ANONIM a comentat OUG 52 2004
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com WhatsApp +1 (470) 575-0615 ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 123 2002
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Dar MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com WhatsApp +1 (470) 575-0615 ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    Bună ziua, Aveți nevoie de un împrumut rapid? Sunt Susan Benson Sunt creditor și, de asemenea, consultant financiar. Având în vedere stagnarea economică, lumea trece prin rezultatul bolii Corona-virus emergente (COVID-19), mulți oameni se confruntă cu provocări financiare premature. Și cu prezența excedentului de numerar în instituția noastră, ne propunem să accelerăm circulația banilor finanțând clienții din Europa și din afara acesteia cu un împrumut. Dacă aveți nevoie de un împrumut urgent pentru a începe o afacere, cumpărați o casă sau o mașină sau aveți nevoie de un împrumut din alte motive personale? Vreau să contactați firma mea. Furnizăm tot felul de servicii de împrumut, atât împrumuturi garantate, cât și garantate. Dacă citiți acest lucru și știți că aveți nevoie de asistență financiară, ne puteți scrie doar prin e-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com sau trimiteți-mi direct pe WhatsApp prin: +447903159998 și primiți un răspuns instantaneu. Suntem o companie globală de servicii financiare și ne-am angajat să vă ajutăm să vă îmbunătățiți obiectivele financiare pe termen lung și pe termen scurt, deoarece stabilitatea dvs. financiară este obiectivul nostru final. Caracteristici și beneficii; * Convenabilitate - Puteți solicita un împrumut oricând, oriunde. * Suma flexibilă - Decideți cât de mult doriți să împrumutați. * Finanțare rapidă rapidă - primiți împrumutul dvs. în termen de 24 de ore de la aprobare. * Rata dobânzii flexibile de 3,0%. * Rata de aprobare ridicată * Aveți șansa de a selecta data rambursării, fie săptămânal, lunar sau anual, pentru o durată de 1-30 ani. * Aplicație online simplă. * Ghid personalizat și expertiză. * Fără taxe ascunse Mulți oameni găsesc atât de dificil să obțină un împrumut de la băncile locale sau de la alte institute financiare din anumite motive. Dacă aveți nevoie într-adevăr de soluție pentru provocările dvs. financiare, scrieți-ne firmei mele, vă vom ajuta cu un împrumut. Am ajutat numeroase persoane și organizații care se confruntă cu dificultăți financiare în întreaga lume. Când aplicați cu noi, aplicați cu o companie de încredere care are grijă de nevoile dvs. financiare, prioritatea noastră maximă este stabilitatea dvs. financiară și veți fi îngrijit pe parcursul întregului proces. Pentru mai multe informații despre oferta noastră de împrumut, trimiteți-ne cererea dvs. de împrumut prin: E-mail: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com SAU; WhatsApp: +447903159998
ANONIM a comentat Hotărârea 793 2013
    Ai nevoie de un împrumut? Căutați finanțe? Căutați un împrumut pentru a vă extinde afacerea? Cred că ai ajuns la locul potrivit. Oferim împrumuturi la dobândă scăzută. Persoanele interesate trebuie să ne contacteze Pentru răspuns imediat la cererea dvs., amabil răspundeți la aceste e-mailuri de mai jos. Aplicația Whats +918256953815 ushaservicesonline@gmail.com Vă rugăm să ne furnizați următoarele informații, dacă vă interesează. 1) Numele complet: ……… 2) Gen: ……… 3) Suma de împrumut necesară: ……… 4) Durata împrumutului: ……… 5) Țara: ……… 6) Adresa de acasă: ……… 7) Număr mobil: ……… 8) Venitul lunar: ………………… 9) Ocupatia: ........................... ) Ce site ai făcut aici despre noi ………………… Multumesc si toate cele bune. ushaservicesonline@gmail.com +918256953815
ANONIM a comentat Hotărârea 793 2013
    Ai nevoie de un împrumut? Căutați finanțe? Căutați un împrumut pentru a vă extinde afacerea? Cred că ai ajuns la locul potrivit. Oferim împrumuturi la dobândă scăzută. Persoanele interesate trebuie să ne contacteze Pentru răspuns imediat la cererea dvs., amabil răspundeți la aceste e-mailuri de mai jos. Aplicația Whats +918256953815 ushaservicesonline@gmail.com Vă rugăm să ne furnizați următoarele informații, dacă vă interesează. 1) Numele complet: ……… 2) Gen: ……… 3) Suma de împrumut necesară: ……… 4) Durata împrumutului: ……… 5) Țara: ……… 6) Adresa de acasă: ……… 7) Număr mobil: ……… 8) Venitul lunar: ………………… 9) Ocupatia: ........................... ) Ce site ai făcut aici despre noi ………………… Multumesc si toate cele bune. ushaservicesonline@gmail.com +918256953815
ANONIM a comentat Hotărârea 984 1990
    FOR QUICK, AFFORDABLE AND RELIABLE BUSINESS/HOME/REAL ESTATES/COMPANY/PROJECT/PERSONAL LOAN OFFER WITHOUT COST/STRESS CONTACT US TODAY VIA Call/Text +1(415)630-7138 Email drbenjaminfinance@gmail.com We are authorized financial consultants providing reliable loans to individuals and funding for business, home, personal and projects start up. Are you tired of seeking loans or are you in any financial mess. Do you have a low credit score, and you will find it difficult to get loans from banks and other financial institutions? then worry no more for we are the solution to your financial misfortune. we offer all types of loan ranging from $5,000.00 to $533,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 35 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender? If Yes worry no more for we are out here to help the less financial privileges get the loan they need to get back on their feet no matter your credit score, you can say goodbye to all your financial crisis and difficulties. Contact us on the following Call/Text +1(415)630-7138 Email drbenjaminfinance@gmail.com Do you have an unfinished project due to poor funding? Do you need money to invest in any specialty that will benefit you? BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE aims is to provide excellent professional financial services which include the followings *1* Personal loan *2* Business loan *3* Home loan *4* Farm Loan *5* Education loan *6* Debt consolidation loan *7* Truck Loan *8* Car Loan *9* Eviction Loan *10* Equipment Loan *11* Hotels Loan *12* Refinancing Loan and many more NOTE: GET YOUR INSTANT LOAN APPROVAL 100% GUARANTEED TODAY NO MATTER YOUR CREDIT SCORE. drbenjaminfinance@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 441 1997
    O zi buna   Ai nevoie de împrumut pentru afaceri? Împrumut contractual? Împrumut de student? Împrumut pentru sănătate, Împrumut pentru a investi sau împrumut de proiect? Contactați împrumutul rapid Unicredit atât pentru împrumut, cât și pentru împrumut pe termen scurt, pentru o tranzacție rapidă, sigură și ușoară.    Informatii de contact E-mail: unicreditfastloan@gmail.com Facebook: împrumutul rapid Unicredit Instagram: Împrumut rapid Unicredit Twitter: @FastUnicredit LinkedIn: împrumutul rapid Unicredit Contactați-ne pentru serviciul dvs. de împrumut rapid.
ANONIM a comentat Ordin 2591 2018
    O zi buna, Căutați împrumut pentru afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la midland.credit2@gmail.com pentru mai multe informații. Toate cele bune, Midland Credit Home Mgt
ANONIM a comentat Ordin 3418 2013
    GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE AT THE BEST RATES AVAILABLE We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable of taking up time bound transactions. FOR LEASING OF BG/SBLC MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M LEASING FEE = 4%+2% FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2% MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days Name : Scott james Email : Inquiry.securedfunding@gmail.com Skype: Inquiry.securedfunding@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu