Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 295 din 24 octombrie 2005

privind ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme sustinut de imprumutul de ajustare programatica

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 957 din 28 octombrie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de asistenta financiara nerambursabila (grant TF 054659) dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice (MFP), si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), convenit prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme sustinut de imprumutul de ajustare programatica (PAL).
    Art. 2
    Administrarea fondurilor grantului TF 054659, in suma de 2 milioane euro, denumit in cele ce urmeaza grant, se asigura de catre Ministerul Finantelor Publice prin Unitatea de Management a Proiectului (UMP - PPIBL), care asigura si administrarea fondurilor imprumutului pentru dezvoltarea institutionala a sectorului privat si public (PPIBL), convenit prin acordul ratificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002, aprobata prin Legea nr. 11/2003, cu modificarile ulterioare, precum si a fondurilor Grantului olandez TF 050477, alocate prin acordul ratificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2002, aprobata prin Legea nr. 625/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 3
    Sumele grantului se utilizeaza pentru finantarea activitatilor prevazute in Acordul de asistenta financiara nerambursabila si a acelor activitati convenite de MFP cu BIRD, prevazute in planul de achizitii reactualizat periodic. Cererile de finantare, intocmite si fundamentate de institutiile beneficiare de fonduri din grant, insotite de specificatiile si documentatiile tehnice pentru achizitiile de bunuri si servicii sau de termenii de referinta pentru contractarea serviciilor de consultanta, vor fi transmise MFP pentru aprobarea de catre ministrul finantelor publice, in calitatea sa de coordonator al proiectului PPIBL si al grantului.
    Art. 4
    Achizitiile de bunuri, servicii si consultanta, finantate din grant, se desfasoara prin UMP - PPIBL, in conformitate cu procedurile BIRD, iar componenta comisiilor de evaluare a ofertelor se stabileste potrivit art. 7 alin. (3) si (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 135/2002 privind ratificarea Acordului de imprumut pentru Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat si public, semnat la Bucuresti la 13 septembrie 2002 intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare.
    Art. 5
    Plata comisioanelor si spezelor bancare ocazionate de derularea grantului se asigura de catre UMP - PPIBL din dobanda bonificata la disponibilitatile pastrate temporar in conturile deschise la banca prin care se deruleaza fondurile grantului. La sfarsitul fiecarui an, soldul favorabil al dobanzii bonificate se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie, urmand ca, la terminarea proiectului, soldul favorabil sa se vireze la bugetul de stat. In cazul unui sold nefavorabil, diferenta se acopera anual de la bugetul de stat.
    Art. 6
    In cadrul contractelor incheiate cu contractori locali pentru furnizarea de bunuri si servicii finantate din grant, platile pot fi efectuate si in valuta.
    Art. 7
    Se autorizeaza MFP ca, pe parcursul derularii grantului, de comun acord cu BIRD, sa introduca amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura grantului pe categorii si componente, modificari de termene, precum si orice modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de BIRD. Amendamentele se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               ADRIAN NASTASE

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              TEODOR MELESCANU

    BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE

    Traducere
    9 mai 2005

    Excelentei sale,
    Ionel Popescu,
    ministrul finantelor publice

    Ministerul Finantelor Publice
    Bucuresti, Romania

         Ref.: Grant olandez pentru imprumutul de ajustare programatica
                                  Grant TF 054659

    Stimate domnule ministru,
    Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru a va comunica acordul Bancii, in calitate de administrator al fondurilor nerambursabile oferite de Guvernul Olandei, de a acorda Romaniei (Beneficiarul) o suma nerambursabila care sa nu depaseasca 2 milioane euro (grantul).
    Grantul este acordat ca raspuns la cererea de asistenta financiara a Beneficiarului si pentru scopurile si in termenii si conditiile prevazute in anexa la aceasta scrisoare de intelegere. Beneficiarul certifica, prin confirmarea acordului sau, prevazut mai jos, ca este autorizat sa contracteze si sa traga grantul pentru scopurile si in termenii si conditiile stabilite.
    Va rugam sa confirmati in numele Beneficiarului acordul dumneavoastra in ceea ce priveste cele de mai sus, prin semnarea, datarea si returnarea catre noi a unui exemplar al acestei scrisori de intelegere. Dupa primirea de catre Banca a unui exemplar al acestei scrisori de intelegere contrasemnate de dumneavoastra, aceasta scrisoare de intelegere va deveni efectiva la data contrasemnarii ei.

                                   Cu stima,
            Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
                                Owaise Saadat,
                               director de tara,
                Misiunea rezidenta a Bancii Mondiale din Romania

    Convenit:
    ROMANIA
    Ionel Popescu,
    ministrul finantelor publice,
    reprezentant autorizat

    Data: 9 mai 2005

    ANEXA 1

                   Scopurile, termenii si conditiile grantului

    1. Scopurile si activitatile
    1.1. Scopul grantului este de a sprijini obiectivele de dezvoltare ale Romaniei, prevazute in programul de ajustare programatica (PAL). Scopul general este de a furniza Beneficiarului asistenta pentru sustinerea cresterii economice accelerate, pentru reducerea saraciei si sprijinirea integrarii in Uniunea Europeana. In conformitate cu programul PAL, obiectivele specifice vor consta in imbunatatirea performantelor in sectorul public si privat in urmatoarele domenii: prima parte: (i) reformele judiciare; (ii) formularea de politici; (iii) transparenta, anticoruptie si reformele guvernantei corporative; (iv) managementul cheltuielilor publice, incluzand pregatirea bugetului, executia si controlul, relatiile fiscale interguvernamentale; si (v) administrarea veniturilor; partea a doua: (i) termoficare; (ii) guvernanta corporativa; (iii) reformele in minerit si infrastructura; (iv) dezvoltarea pietei de capital; si (v) dezvoltare regionala.
    Activitatile (activitati) pentru care se acorda grantul sunt urmatoarele:
    a) efectuarea de studii asupra reformelor in sectorul minier; realizarea de seminarii pentru evaluarea impactului reformei in minerit;
    b) angajarea de experti pentru elaborarea bugetului, contabilitate si pregatirea profesionala a auditorilor din Ministerul Finantelor Publice (MFP), Ministerul Economiei si Comertului (MEC), Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), Ministerul Sanatatii (MS), Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei (MMSSF) si alte ministere selectate, precum si furnizarea de echipamente de birou si mobilier;
    c) furnizarea de asistenta in implementarea strategiei in termoficare;
    d) furnizarea de asistenta in dezvoltarea optiunilor de privatizare pentru Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. si Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A.;
    e) furnizarea de asistenta tehnica Ministerului Justitiei si altor institutii judiciare pentru indeplinirea actiunilor din reforma judiciara;
    f) dezvoltarea unui plan de actiuni privind raportarea financiara pentru MFP; si
    g) furnizarea de asistenta pentru: (i) intarirea cadrului de reglementare si supervizare pentru conglomerate financiare; (ii) dezvoltarea pietei obligatiunilor, in special a pietei obligatiunilor guvernamentale, a pietei obligatiunilor municipale si a pietei titlurilor ipotecare; (iii) infiintarea Agentiei de Management al Datoriei Publice si dezvoltarea unei strategii de management al datoriei publice pe termen mediu; (iv) imbunatatirea cerintelor de raportare financiara si de audit ale Romaniei;
    h) imbunatatirea mediului de afaceri printr-o campanie de constientizare a publicului; si
    i) furnizarea de servicii pentru privatizarea participatiilor Guvernului in societatile mixte.

    2. Implementarea generala
    2.1. Beneficiarul: a) va realiza activitatile cu diligenta si eficienta necesare; b) va furniza cu promptitudine fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare indeplinirii scopului; c) va furniza toate informatiile referitoare la activitati si la folosirea fondurilor din grant, dupa cum Banca va solicita in mod rezonabil; d) periodic va schimba opinii cu reprezentantii Bancii cu privire la evolutia si rezultatele activitatilor; si e) va lua toate masurile necesare pentru a permite reprezentantilor Bancii sa efectueze vizite pe teritoriul Romaniei pentru scopurile legate de grant. Fara a se limita la cele de mai sus, daca Banca va solicita, la incheierea activitatilor Beneficiarul va pregati si va furniza cu promptitudine Bancii un raport cu privire la rezultatele si impactul activitatilor, intr-o forma si cu un continut satisfacator pentru Banca.

    3. Achizitia
    3.1. Cu exceptia cazului in care Banca va fi convenit altfel, achizitionarea bunurilor, serviciilor de pregatire profesionala si de consultanta necesare realizarii activitatilor care vor fi finantate din sumele grantului se va realiza conform prevederilor anexei nr. I la prezenta anexa.
    3.2. Beneficiarul se va asigura ca toate bunurile importate care se finanteaza din sumele grantului vor fi asigurate contra oricarui risc incidental legat de achizitionare, transport si livrare la locul de folosire sau instalare si ca orice despagubire pentru o astfel de asigurare este platibila in valuta necesara inlocuirii sau repararii acelor bunuri. Beneficiarul se va asigura ca orice facilitate legata de Proiectul finantat din fondurile grantului este in orice moment operationala si mentinuta in conformitate cu practici corespunzatoare si ca orice reparatie sau inlocuire a acestei facilitati se face prompt, dupa cum este necesar.

    4. Tragerea sumelor din grant
    4.1. Suma grantului va fi creditata intr-un cont deschis de Banca in registrele sale in numele Beneficiarului (contul de grant) si poate fi trasa din acel cont de catre Beneficiar, in conformitate cu prevederile prezentei sectiuni, pentru cheltuieli efectuate pentru costurile rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare activitatilor care urmeaza a fi finantate din suma grantului.
    4.2. Cheltuielile pentru urmatoarele categorii pot fi finantate din sumele grantului si vor fi folosite exclusiv pentru realizarea activitatilor:
________________________________________________________________________________
            Categorii                    Suma alocata   % din cheltuielile care
                                         din grant      urmeaza sa fie finantate
                                         (euro)
________________________________________________________________________________
(1) Servicii de consultanta                 1.532.000             100%
(2) Pregatire profesionala si seminarii       280.000             100%
(3) Bunuri                                    188.000             100%
________________________________________________________________________________
TOTAL:                                      2.000.000
________________________________________________________________________________

    Pentru scopurile prezentului paragraf, termenul pregatire profesionala inseamna cheltuieli pentru sponsorizarea desfasurarii unor activitati practice si seminarii, costurile pentru scolarizarea personalului in strainatate si in Romania, pentru transport, cazare si diurna pentru participanti.
    4.3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 4.2:
    a) nici o tragere din contul de grant nu va fi efectuata: (i) pentru plati efectuate pentru cheltuieli ocazionate inainte de data semnarii de catre Banca a prezentei scrisori de intelegere; (ii) in contul oricaror taxe percepute de sau pe teritoriul Beneficiarului; (iii) in contul cheltuielilor efectuate pe teritoriile oricarei tari care nu este membra a Bancii, pentru bunurile produse si serviciile furnizate de pe astfel de teritorii; sau (iv) in scopul unei plati efectuate catre persoane sau entitati, daca o astfel de plata ori import, dupa cunostintele Bancii, este interzisa/interzis printr-o decizie luata de Consiliul de Securitate al Natiunilor Unite conform cap. VII al Cartei Natiunilor Unite;
    b) nici o tragere din contul de grant nu va fi efectuata dupa 31 decembrie 2006 sau orice data ulterioara pe care Banca o va stabili prin notificare catre Beneficiar (data de inchidere). Totusi, trageri pot fi efectuate dupa data de inchidere pentru cheltuieli ocazionate inaintea datei de inchidere, daca aplicatia de tragere aferenta acestora este primita de catre Banca intr-un interval de 4 luni dupa data de inchidere, data dupa care orice suma ramasa netrasa din contul de grant va fi anulata; si
    c) daca, in opinia Bancii, o suma alocata din grant pentru oricare dintre categoriile prevazute in tabelul inclus in paragraful 4.2 va fi insuficienta pentru a finanta cheltuielile pentru respectivul articol, Banca poate, prin notificare scrisa catre Beneficiar, sa realoce respectivului articol o suma din grant alocata altui articol care, in opinia Bancii, nu va fi necesara pentru acoperirea altor cheltuieli.
    4.4. Cand Beneficiarul va dori sa traga orice suma din contul de grant, va trebui sa trimita Bancii o aplicatie de tragere pentru acea suma, in formatul prevazut de Banca. Aplicatiile de tragere vor trebui sa fie: a) semnate in numele Beneficiarului de ministrul finantelor publice sau de orice alta persoana care a fost autorizata in scris de acesta; si b) insotite de documentele justificative ale aplicatiei, pe care Banca le solicita in mod rezonabil. Specimenele de semnaturi autentificate ale persoanelor autorizate sa semneze aplicatiile de tragere vor fi furnizate cu prima aplicatie de tragere care poarta semnatura uneia dintre acestea. Fiecare aplicatie de tragere pentru o suma din grant si documentele justificative aferente acesteia trebuie sa fie suficiente ca forma si continut pentru a convinge Banca ca Beneficiarul este indreptatit sa traga respectiva suma din contul de grant si ca suma respectiva urmeaza sa fie folosita pentru realizarea activitatilor. Banca va plati sumele trase de Beneficiar din contul de grant numai acestuia sau la ordinul Beneficiarului.
    4.5. Banca poate solicita ca tragerile din contul de grant sa fie facute pe baza declaratiilor de cheltuieli, pentru cheltuielile din cadrul contractelor pentru: a) serviciile firmelor de consultanta, care costa mai putin de 100.000 dolari SUA echivalent; b) serviciile consultantilor individuali, care costa mai putin de 50.000 dolari SUA echivalent; si c) bunuri in cadrul contractelor sub 100.000 dolari SUA echivalent fiecare; si d) pregatire profesionala, toate in acei termeni si conditii pe care Banca le va notifica Beneficiarului.
    4.6. Tragerile sumelor din grant vor fi facute in moneda grantului. Banca, la cererea Beneficiarului si actionand ca agent al acestuia, va cumpara cu moneda grantului trasa din contul de grant acele valute necesare pentru a plati cheltuieli ce urmeaza a fi finantate din fondurile grantului. In scopurile scrisorii de intelegere, ori de cate ori va fi necesar sa se stabileasca valoarea unei valute in raport cu alta, respectiva valoare va fi determinata de Banca in mod rezonabil.
    4.7. Pentru a facilita realizarea activitatilor, Beneficiarul poate deschide si mentine un cont special de depozit in dolari SUA (contul special) la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, avand inclusiv protectia adecvata impotriva compensarii, sechestrului si popririi. Depozitele efectuate in contul special si platile din contul special vor fi facute in conformitate cu prevederile anexei nr. II la prezenta anexa.

    5. Conturi si auditare
    5.1. a) Beneficiarul va tine sau va face sa fie tinut un sistem de management financiar, inclusiv inregistrari si conturi, si va pregati situatii financiare intr-un format acceptabil Bancii, adecvate pentru a reflecta, in conformitate cu practici de contabilitate solide, operatiunile, resursele si cheltuielile legate de activitati.
    b) Beneficiarul: (i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare la care se face referire in subparagraful a) de mai sus si inregistrarile si conturile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii; (ii) va transmite Bancii, imediat ce este posibil, dar nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui asemenea an: A) copii certificate ale situatiilor financiare la care se face referire in subparagraful a) de mai sus, pentru fiecare astfel de an auditat; si B) o opinie cu privire la aceste situatii, inregistrari si conturi si raportul de audit efectuat de auditorii mentionati, cu acea arie de cuprindere si detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si (iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la inregistrarile si conturile mentionate si auditul acestora si la respectivii auditori, dupa cum Banca le poate solicita periodic in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care au fost efectuate trageri din contul de grant pe baza declaratiilor de cheltuieli, Beneficiarul:
    (i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu subparagraful a) de mai sus, inregistrari si conturi care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul de grant, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de evidente; si
    (iv) se va asigura ca aceste evidente si conturi sunt incluse in auditul anual la care se face referire in subparagraful b) de mai sus si ca raportul acestui audit contine o opinie separata a respectivilor auditori, daca declaratiile de cheltuieli prezentate in timpul anului fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot constitui o baza pentru a justifica tragerile respective.

    6. Suspendare si anulare
    6.1. Banca poate in orice moment, prin notificare catre Beneficiar, sa suspende dreptul Beneficiarului de a efectua trageri ulterioare din contul de grant, daca unul dintre urmatoarele evenimente a avut loc si continua si in prezent: a) Beneficiarul nu si-a indeplinit vreuna dintre obligatiile specificate in prezenta anexa; sau b) va fi fost suspendat Beneficiarului sau oricarei entitati careia Banca i-a acordat un imprumut cu garantia Romaniei dreptul de a face trageri in cadrul oricarui acord de imprumut cu Banca.
    6.2. Banca poate, prin notificare catre Beneficiar, sa anuleze dreptul Beneficiarului de a efectua trageri ulterioare din contul de grant: a) in orice moment dupa ce dreptul Beneficiarului de a mai efectua trageri din contul de grant a fost suspendat in conformitate cu prevederile paragrafului 6.1; sau b) daca Beneficiarul nu a intreprins actiuni satisfacatoare pentru Banca in vederea realizarii activitatilor, in termen de 6 luni de la data intrarii in efectivitate a prezentei anexe.

    ANEXA 1

                                    Achizitia

    Sectiunea I
    Generalitati

    A. Toate bunurile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta) vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I (cu exceptia paragrafului 1.16) din Ghidul privind achizitiile de bunuri in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor IDA, datat mai 2004 (Ghidul de achizitii de bunuri), si cu prevederile prezentei anexe.
    B. Toate serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunilor I (cu exceptia paragrafului 1.24) si IV din Ghidul "Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", datat mai 2004 (Ghidul de achizitii de servicii de consultanta), si cu prevederile prezentei anexe.
    C. Termenii folositi mai jos in aceasta anexa pentru a descrie metodele specifice de achizitie sau metodele specifice de revizuire de catre Banca a unor contracte au intelesul descris in legatura cu acestea in Ghidul de achizitii de bunuri ori in Ghidul de achizitii de servicii de consultanta, dupa cum este cazul.

    Sectiunea II
    Metode specifice de achizitii de bunuri si servicii (altele decat serviciile de consultanta)

    Cumparare: bunurile estimate sa coste sub 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe fiecare contract vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate folosindu-se metoda de cumparare.

    Sectiunea III
    Metode specifice de achizitii de servicii de consultanta

    A. Selectie pe baza de calitate si cost
    Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea B a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate prin selectie pe baza de calitate si cost. Pentru scopurile paragrafului 2.7 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta, lista scurta a consultantilor pentru servicii estimate sa coste sub 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe fiecare contract poate contine in totalitate consultanti nationali.
    B. Alte proceduri
    1. Selectie pe baza calificarii consultantilor
    Serviciile estimate sa coste sub 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe fiecare contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta.
    2. Consultanti individuali
    Serviciile necesare indeplinirii cerintelor stabilite in prima parte a paragrafului 5.1 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2 - 5.3 din acest ghid. In circumstantele descrise in paragraful 5.4 din Ghidul de achizitii de servicii de consultanta, astfel de contracte pot fi atribuite consultantilor individuali pe baza de sursa unica.

    Sectiunea IV
    Revizuirea de catre Banca a deciziilor de achizitii

    Cu exceptia cazului in care Banca va hotari altfel si va notifica Beneficiarul, fiecare contract de servicii de consultanta furnizate de o firma si estimate sa coste 100.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, precum si fiecare contract incheiat cu consultanti individuali, estimat sa coste 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, vor face obiectul analizei initiale de catre Banca. Toate celelalte contracte vor face obiectul verificarii ulterioare de catre Banca.

    ANEXA 2

                                 Contul special

    1. Pentru scopurile prezentei anexe:
    a) termenul categorie eligibila inseamna categoriile prezentate la paragraful 4.2 din anexa la scrisoarea de intelegere;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile facute la un cost rezonabil al serviciilor necesare activitatilor care urmeaza sa fie finantate din sumele grantului; si
    c) termenul alocatie autorizata inseamna suma echivalenta cu 200.000 dolari S.U.A., care urmeaza sa fie trasa din contul de grant si depozitata in contul special, in conformitate cu paragraful 3 din prezenta anexa.
    2. Platile din contul special se vor efectua exclusiv pentru cheltuielile eligibile, in conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezile satisfacatoare privind deschiderea corespunzatoare a contului special, tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) Beneficiarul va furniza Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care in total nu depasesc suma agregata a alocatiei autorizate. In baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Beneficiarului, va trage din contul de grant si va depozita in contul special o astfel de suma sau sume, dupa cum Beneficiarul va fi solicitat.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Beneficiarul va transmite Bancii cereri pentru depozite in contul special, la acele intervale pe care le va specifica Banca.
    (ii) Anterior sau la momentul fiecarei astfel de cereri, Beneficiarul va furniza Bancii documentele si alte dovezi solicitate in conformitate cu paragraful 4 din prezenta anexa pentru plata sau platile pentru care este solicitata realimentarea. Pe baza unei astfel de cereri, Banca, in numele Beneficiarului, va trage din contul grantului si va depozita in contul special acea suma care a fost solicitata de Beneficiar si care a fost justificata prin documentele mentionate si prin alte dovezi ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din contul grantului in cadrul categoriei (categoriilor) eligibile si in sumele echivalente respective, dupa cum au fost justificate prin documentele mentionate si prin alte dovezi.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Beneficiar din contul special, la momentul la care Banca va solicita in mod rezonabil, Beneficiarul va furniza Bancii acele documente si oricare alte dovezi care sa arate ca plata respectiva a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 din prezenta anexa, Bancii nu i se va cere sa efectueze in continuare depozite in contul special, daca:
    a) la un moment dat Banca a stabilit ca toate tragerile ulterioare ar trebui efectuate de Beneficiar direct din contul de grant;
    b) Beneficiarul, in perioada specificata la paragraful 5.1 (b) (ii) din anexa la scrisoarea de intelegere nu va fi reusit sa furnizeze Bancii oricare dintre rapoartele de audit solicitate a fi furnizate Bancii in conformitate cu paragraful mentionat, cu privire la auditarea inregistrarilor si conturilor pentru contul special;
    c) la un moment dat Banca va fi notificat Beneficiarului intentia sa de a suspenda in intregime sau in parte dreptul Beneficiarului de a efectua trageri din contul grantului conform prevederilor paragrafului 6.1 din anexa la scrisoarea de intelegere; sau
    d) odata ce suma totala netrasa din grant va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Prin urmare, pentru tragerea din contul de grant a sumei ramase netrasa se vor urma acele proceduri pe care Banca le va notifica Beneficiarului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va fi convinsa ca toate astfel de sume ramase in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca a decis la un moment dat ca o plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr o suma neeligibila in conformitate cu prevederile paragrafului 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a fost justificata de dovezile furnizate Bancii, Beneficiarul, imediat, pe baza notificarii primite de la Banca: (A) va furniza astfel de dovezi suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depozita in contul special (sau daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma acelei plati sau parti din aceasta care nu au fost eligibile sau justificate. Daca Banca nu va conveni altfel, nici un depozit nu va mai fi efectuat de Banca in contul special pana cand Beneficiarul nu va furniza acele dovezi sau nu va efectua acel depozit ori nu va restitui banii, dupa cum va fi cazul.
    b) Daca Banca a stabilit la un moment dat ca o suma ramasa in contul special nu va fi ceruta sa acopere plati ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Beneficiarul, imediat, pe baza notificarii din partea Bancii, va returna acea suma trasa si necheltuita.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 295/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 295 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 295/2005
Hotărârea 526 2007
privind aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 7 decembrie 2006 si la Washington D.C. la 23 aprilie 2007 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme sustinut de imprumutul de ajustare programatica
Hotărârea 8 2007
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 8 iunie 2006 si la Zagreb la 16 noiembrie 2006 intre Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenit prin scrisoarea semnata la Bucuresti la 9 mai 2005, pentru programul de reforme sustinut de imprumutul de ajustare programatica
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu