Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 259 din 16 iunie 2004

pentru ratificarea Tratatului de extradare dintre Romania si Republica Federativa a Braziliei, semnat la Brasilia la 12 august 2003

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 613 din  7 iulie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Tratatul de extradare dintre Romania si Republica Federativa a Braziliei, semnat la Brasilia la 12 august 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

                            TRATAT DE EXTRADARE
    intre Romania si Republica Federativa a Braziliei

    Romania si Republica Federativa a Braziliei, denumite in continuare state contractante,
    dorind sa reglementeze extradarea reciproca a infractorilor,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Obligatia de extradare
    1. Statele contractante se angajeaza sa-si extradeze reciproc, potrivit regulilor si in conditiile prevazute in prezentul tratat, orice persoana care, aflata pe teritoriul statului contractant solicitat, este invinuita sau condamnata pentru o infractiune pentru care se poate solicita extradarea conform art. 2.
    2. Extradarea va fi posibila pentru una dintre infractiunile prevazute in art. 2, daca infractiunea este savarsita pe teritoriul statului contractant solicitant sau intr-un stat tert, iar statul contractant solicitant are competenta de urmarire penala, de judecare a persoanei reclamate si de punere in executare a pedepsei aplicate acesteia.
    3. Extradarea va fi posibila pentru infractiunile prevazute la art. 2, indiferent daca acestea sunt savarsite inainte sau dupa intrarea in vigoare a prezentului tratat.
    Art. 2
    Infractiuni pentru care se acorda extradarea
    1. Prezentul tratat se aplica infractiunilor care se pedepsesc de legile ambelor state contractante cu pedepse privative de libertate de cel putin un an.
    2. In cazul in care se cere extradarea in scopul executarii sentintei, o conditie suplimentara va fi ca pedeapsa ramasa de executat sa fie de cel putin un an.
    3. Daca cererea de extradare se refera la doua sau mai multe infractiuni pedepsite cu inchisoare de legile statelor contractante, chiar daca numai una dintre ele corespunde conditiilor prevazute in paragraful 1 privind durata pedepsei, extradarea poate fi admisa si pentru celelalte infractiuni.
    4. In cazul infractiunilor fiscale, extradarea nu va putea fi refuzata pe motiv ca legislatia statului contractant solicitat nu prevede acelasi regim de taxe si impozite sau nu contine acelasi tip de reglementare in materie de taxe si impozite, vama sau schimb valutar ca si legislatia statului contractant solicitant.
    Art. 3
    Motive de refuz al extradarii
    1. O persoana nu va fi extradata daca autoritatea competenta din statul contractant solicitat constata urmatoarele:
    a) persoana reclamata este cetatean al statului contractant solicitat; sau
    b) infractiunea pentru care se solicita extradarea este o infractiune de natura politica ori exclusiv militara; sau
    c) exista motive serioase sa considere ca cererea de extradare a fost prezentata cu scopul de a se urmari sau de a se pedepsi o persoana pentru considerente de rasa, religie, nationalitate, etnie sau de opinii politice ori ca exista riscul ca situatia acestei persoane sa fie agravata pentru unul ori altul dintre motivele sus-mentionate; sau
    d) daca persoana a carei extradare este solicitata a fost judecata definitiv, gratiata sau amnistiata pe teritoriul statului contractant solicitat pentru aceeasi infractiune care face obiectul cererii de extradare sau pentru care, potrivit legii cel putin a unuia dintre statele contractante, a intervenit prescriptia; sau
    e) daca persoana a carei extradare se solicita a fost condamnata sau urmeaza a fi judecata in statul contractant solicitant de catre un tribunal exceptional sau ad-hoc.
    2. In caz de pedeapsa capitala, extradarea nu este posibila decat daca exista promisiune ferma, data de statul contractant solicitant, ca pedeapsa nu se va executa, ci va fi comutata.
    3. In sensul prezentului tratat, nu sunt considerate infractiuni politice, in special:
    a) atentatul la viata unui sef de stat sau a unui membru al familiei sale;
    b) genocidul, crimele de razboi, crimele impotriva pacii si umanitatii;
    c) terorismul.
    Art. 4
    Obligatii in caz de refuz al extradarii
    1. Refuzul extradarii propriului cetatean obliga statul contractant solicitat ca, la cererea statului contractant solicitant, sa supuna cauza autoritatilor sale judiciare competente, astfel incat sa se poata exercita urmarirea penala si judecata, daca este cazul.
    2. In cazul in care statul contractant solicitat opteaza pentru solutia refuzului extradarii unui strain, invinuit sau condamnat in statul contractant solicitant pentru infractiuni grave sau pentru cele incriminate prin conventii internationale care nu impun un alt mod de represiune, examinarea propriei competente si exercitarea, daca este cazul, a actiunii penale se fac din oficiu, fara exceptie si fara intarziere.
    3. In cazurile prevazute in paragrafele 1 si 2, statul contractant solicitant va transmite gratuit statului contractant solicitat dosarele, informatiile si obiectele privind infractiunea. Statul contractant solicitant va fi informat despre rezultatul cererii sale.
    Art. 5
    Procedura extradarii
    1. Fara sa se aduca atingere dispozitiilor art. 6, cererea de extradare va fi intocmita in scris si transmisa pe cale diplomatica.
    2. Cererea va fi insotita de documente care sa contina:
    a) datele de identificare a persoanei urmarite, impreuna cu orice alta informatie utila in stabilirea identitatii, nationalitatii (cetateniei) si a locului in care aceasta se afla;
    b) informatii despre infractiunea pentru care se solicita extradarea;
    c) textele legale aplicabile in cauza;
    d) in cazul unei persoane condamnate, originalul sau copia certificata de pe hotararea de condamnare si de pe mandatul de executare a pedepsei inchisorii sau de pe orice alt act avand putere egala;
    e) in cazul unei persoane invinuite sau inculpate, mandatul de arestare emis de autoritatea competenta pe teritoriul statului contractant solicitant sau o copie certificata a acestuia.
    3. Daca informatiile comunicate de statul contractant solicitant sunt considerate insuficiente pentru a permite statului contractant solicitat sa ia o decizie in conformitate cu prevederile prezentului tratat, statul contractant solicitat va cere informatii suplimentare si va putea fixa o data pentru primirea acestora.
    Art. 6
    Arestarea provizorie
    1. In cazuri urgente, persoana urmarita poate, potrivit legii statului contractant solicitat, sa fie arestata provizoriu la cererea autoritatilor competente ale statului contractant solicitant.
    Cererea de arestare provizorie va trebui sa indice intentia de a solicita extradarea acestei persoane si sa includa o declaratie despre existenta unui mandat de arestare sau a unei sentinte de condamnare pronuntate impotriva persoanei urmarite, precum si datele de identificare a acesteia.
    2. Persoana arestata pe baza unei astfel de cereri va fi pusa in libertate la expirarea unei perioade de saizeci (60) de zile de la data arestarii, daca cererea de extradare nu a fost primita in acest interval.
    Punerea in libertate nu exclude o noua arestare si nici extradarea persoanei urmarite, daca cererea de extradare a fost primita ulterior.
    3. Cererea de arestare provizorie poate fi transmisa prin Organizatia Internationala a Politiei Criminale (INTERPOL), comunicandu-se totodata cererea si pe cale diplomatica.
    Art. 7
    Cereri concurente
    Daca extradarea unei persoane este solicitata in concurs cu cereri ale unor state terte, fie pentru aceeasi infractiune, fie pentru o alta infractiune, statul contractant solicitat va hotari, in limitele permise de propria sa legislatie, tinand cont de circumstantele cauzei, inclusiv de prevederile oricaror alte conventii incheiate intre statul contractant solicitat si statele terte solicitante, precum si de gravitatea si locul savarsirii infractiunilor, datele cererilor, nationalitatea (cetatenia) si resedinta persoanei urmarite si de posibilitatea extradarii ulterioare a acesteia intr-un alt stat solicitant.
    Art. 8
    Hotararea de extradare si predarea extradatului
    1. Statul contractant solicitat va informa statul contractant solicitant pe cale diplomatica despre hotararea sa asupra cererii de extradare.
    2. In cazul in care cererea de extradare este respinsa, statul contractant solicitat va comunica si motivele refuzului.
    3. Daca cererea este admisa, statul contractant solicitant va fi informat despre locul si data predarii extradatului, precum si despre durata arestarii in vederea predarii.
    4. Statul contractant solicitant va asigura preluarea extradatului din statul contractant solicitat, in termen de treizeci (30) de zile, cu posibilitatea prelungirii cu cel mult treizeci (30) de zile.
    O noua prelungire va fi admisa numai in caz de forta majora.
    In cazul in care persoana nu este preluata in acest termen, statul contractant solicitat poate refuza extradarea pentru aceeasi infractiune.
    Art. 9
    Remiterea bunurilor
    1. In cazul in care cererea de extradare este admisa, statul contractant solicitat va transmite, in masura in care ii permite legea proprie, statului contractant solicitant, toate bunurile (inclusiv sumele de bani) care:
    a) pot servi ca probe ale infractiunii; sau
    b) au fost dobandite de catre persoana in cauza prin savarsirea infractiunii si se afla in posesia acesteia ori au fost descoperite ulterior.
    2. Daca bunurile in cauza sunt sechestrate sau confiscate pe teritoriul statului contractant solicitat, acesta poate, in legatura cu procesul aflat pe rol, sa le retina temporar sau sa le predea sub conditia de a-i fi inapoiate.
    3. Aceste prevederi nu vor aduce atingere drepturilor statului contractant solicitat sau ale oricarei alte persoane decat cea urmarita. Daca aceste drepturi exista, bunurile vor fi inapoiate, la cerere, statului contractant solicitat, in mod gratuit, cat mai curand posibil dupa incheierea procesului.
    Art. 10
    Regula specialitatii
    1. Persoana care a fost extradata va beneficia de toate drepturile sale individuale si nu va fi urmarita, judecata sau detinuta in vederea executarii unei sentinte sau a unui mandat de arestare pentru o infractiune savarsita inaintea predarii sale, alta decat cea pentru care a fost extradata, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
    a) cand statul contractant care a predat-o consimte. Cererea privind acordarea consimtamantului va fi inaintata pe cale diplomatica, impreuna cu documentele prevazute la art. 5 si cu inregistrarea legala a declaratiilor facute de persoana extradata in legatura cu infractiunea in cauza;
    b) cand persoana respectiva, avand posibilitatea de a parasi teritoriul statului contractant unde a fost extradata, nu a facut acest lucru in patruzeci si cinci (45) de zile de la punerea sa in libertate ori s-a intors pe acel teritoriu dupa ce l-a parasit.
    2. Cand calificarea juridica data infractiunii se modifica in cursul procesului, persoana extradata va fi urmarita, judecata sau condamnata doar in cazul in care infractiunea, prin noua sa incadrare juridica, contine elementele unei infractiuni care permite extradarea.
    3. Persoana nu va fi reextradata, fara acordul statului contractant solicitat, intr-un stat tert pentru o infractiune savarsita inainte de predarea sau inapoierea sa in statul contractant solicitant, cu exceptia cazului cand, avand ocazia de a parasi teritoriul statului contractant unde a fost predata, nu a facut acest lucru in saizeci (60) de zile de la punerea sa in libertate ori s-a intors pe acel teritoriu dupa ce l-a parasit.
    Art. 11
    Limbile folosite
    Cererea de extradare si documentele anexe vor fi insotite de traduceri oficiale in limba statului contractant solicitat.
    Art. 12
    Cheltuieli
    Cheltuielile necesare cererii de extradare vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) statul contractant solicitant va face toate pregatirile pentru reprezentarea sa in statul contractant solicitat in orice procedura legata de cerere si va suporta cheltuielile aferente in statul contractant solicitat;
    b) cheltuielile pentru transportul persoanei extradate vor fi suportate de catre statul contractant solicitant;
    c) toate celelalte cheltuieli de pe teritoriul statului contractant solicitat, necesare cererii de extradare, vor fi suportate de catre acest stat contractant.
    Art. 13
    Asistenta juridica reciproca
    Statele contractante isi vor acorda reciproc, in limitele prevazute de propriile legi, asistenta juridica in legatura cu infractiunea pentru care s-a solicitat extradarea.
    Art. 14
    Relatia cu alte conventii internationale
    Prezentul tratat:
    1. nu aduce atingere obligatiilor pe care statele contractante sau unul dintre acestea si le-a asumat sau si le va asuma potrivit oricarei alte conventii internationale cu caracter multilateral;
    2. in acelasi timp, trebuie sa faciliteze aplicarea, daca este cazul, a principiilor continute in conventiile internationale sus-mentionate.
    Art. 15
    Dispozitii finale
    1. Prezentul tratat este supus ratificarii, iar instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Bucuresti cat mai curand posibil. Tratatul va intra in vigoare la data schimbarii instrumentelor de ratificare.
    2. Prezentul tratat este incheiat pe o durata nelimitata. Cu toate acestea, oricare dintre statele contractante il va putea denunta in orice moment, prin notificare facuta celuilalt stat contractant, pe cale diplomatica. In acest caz, tratatul va inceta sa produca efecte la sase (6) luni de la primirea notificarii.
    Incheiat la Brasilia la 12 august 2003, in doua exemplare originale, in limbile romana si portugheza, ambele texte fiind egal autentice.
    Subsemnatii, legal autorizati de catre autoritatile lor competente, semneaza prezentul tratat.

                    Pentru Romania,
                    Rodica Mihaela Stanoiu

                    Pentru Republica Federativa a Braziliei,
                    Marcio Thomaz Bastos



SmartCity5

COMENTARII la Legea 259/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 259 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu