Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 23 din  4 aprilie 1995

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Filipine pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 18 mai 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 64 din  7 aprilie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Filipine pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 18 mai 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat, in sedinta din 13 februarie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       PRESEDINTELE SENATUI
                   prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor, in sedinta din 20 martie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             IOAN GAVRA

                              CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Filipine pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Filipine, dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit, stabilite in numele fiecarui stat contractant, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elemente de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea bunurilor mobile sau imobile.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezenta conventie sunt:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole
    (denumite in continuare impozit roman).
    b) in cazul Filipinelor:
    - impozitele pe venit stabilite in conformitate cu Codul national al veniturilor interne al Republicii Filipine
    (denumite in continuare impozit filipinez).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite de natura identica sau analoaga, care se vor adauga ulterior sau care vor inlocui impozitele existente. Autoritatile competente ale statelor contractante isi vor comunica reciproc, la sfarsitul fiecarui an calendaristic, orice modificari importante aduse legislatiilor lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental, asupra carora Romania exercita drepturi suverane in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international, cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acesteia;
    b) termenul Filipine se refera la teritoriul Republicii Filipine in conformitate cu Constitutia si legislatia sa, inclusiv suprafetele adiacente si alte asemenea suprafete asupra carora Republica Filipine exercita drepturi suverane sau alte drepturi, potrivit legislatiei internationale;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant indica Romania sau Filipine, dupa cum este contextul;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o proprietate, un administrator, o societate sau orice alta grupare de persoane;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca persoana juridica in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul impozit inseamna un impozit roman sau un impozit filipinez, dupa cum cere contextul;
    h) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Filipinelor, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    i) termenul nationali inseamna orice persoana fizica avand cetatenia unui stat contractant si orice persoana juridica sau alta entitate constituita in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    j) termenul trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau cu o aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cand nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    2. In ce priveste aplicarea conventiei de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit va avea sensul ce i se atribuie de legislatia acelui stat referitoare la impozitele care fac obiectul conventiei, daca contextul nu cere o interpretare diferita.
    Prin derogare de la alineatul precedent, daca sensul unui atare termen, conform legislatiei unuia dintre statele contractante, este diferit de sensul ce i se atribuie de legislatia celuilalt stat contractant sau daca sensul unui atare termen nu este usor determinabil conform legislatiei unuia dintre statele contractante, autoritatile competente ale statelor contractante, pentru a preveni dubla impunere sau pentru a promova orice prevedere a prezentei conventii, pot stabili un inteles comun al termenului, in sensul acestei conventii.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, in virtutea legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat datorita domiciliului sau rezidentei sale, sediului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura analoaga. Aceasta expresie nu cuprinde insa nici o persoana impozabila in acel stat contractant, numai pentru faptul ca obtine venituri din surse situate in acel stat.
    2. Cand, potrivit dispozitiilor paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) persoana va fi considerata rezidenta a statului in care dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa. Daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt cele mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca aceasta persoana nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, atunci va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau nu locuieste in nici unul dintre ele, va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit dispozitiilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, statutul legal al acesteia se determina dupa urmatoarele reguli:
    a) va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    b) daca nu este nationalul nici unuia dintre state, va fi considerata rezidenta a statului in care este situat locul conducerii sale efective;
    c) daca locul conducerii sale efective nu poate fi stabilit, autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui ca, de comun acord, sa rezolve problema si sa determine modul de aplicare a conventiei intr-un astfel de caz.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi exercita, in total sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent cuprinde indeosebi:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, o cariera sau alt loc de extractie a resurselor naturale;
    g) o ferma, o plantatie, o livada sau o vie;
    h) un santier de constructii sau de montaj a carui durata depaseste 6 luni;
    i) un antrepozit apartinand unei persoane care pune la dispozitia altor persoane spatii de depozitare.
    3. Expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii in scopul exclusiv al depozitarii, expunerii sau livrarii. Cand astfel de produse sau marfuri sunt vandute direct de la locurile de depozitare, aceste locuri se considera sediu permanent;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul de a fi prelucrate de catre alta intreprindere;
    d) produsele sau marfurile apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau al unei expozitii temporare ocazionale, vandute dupa inchiderea acelui targ sau acelei expozitii;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a cumpara produse sau marfuri ori de a strange informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri in scopul exclusiv de a face reclama, de a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau pentru activitati analoage, care au caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere.
    4. O persoana care activeaza intr-un stat contractant in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant (alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6) va fi considerata ca are un sediu permanent in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) are si exercita in mod obisnuit imputernicirea de a incheia in acel stat contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cand activitatea sa se limiteaza la cumpararea de produse sau marfuri pentru acea intreprindere; sau
    b) nu are o astfel de imputernicire, dar intretine in mod obisnuit in primul stat mentionat un stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, din care face livrari in mod regulat in numele intreprinderii.
    5. O intreprindere de asigurare a unui stat contractant se considera ca are sediu un permanent in celalalt stat contractant daca incaseaza prime pe teritoriul acelui stat contractant sau asigura riscuri situate acolo, cu exceptia reasigurarilor, prin intermediul unui angajat sau printr-un reprezentant care nu este un agent cu statut independent in sensul prevederilor paragrafului 6.
    6. O intreprindere a unui stat contractant nu este considerata ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel celalalt stat contractant prin intermediul unui curtier, al unui agent comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    Totusi, cand activitatea unui astfel de agent este exercitata in exclusivitate sau aproape in exclusivitate in numele acelei intreprinderi, el nu poate fi considerat agent cu statut independent in sensul prevederilor acestui paragraf, daca se dovedeste ca tranzactiile dintre agent si intreprindere nu au fost incheiate pe baze comerciale, in conditiile in care actioneaza doua intreprinderi independente.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate rezidenta a celuilalt stat contractant sau care exercita activitati in acel celalalt stat contractant (fie printr-un sediu permanent, fie in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din oricare dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din bunuri imobile
    1. Veniturile provenind din bunuri imobile, inclusiv veniturile din agricultura sau exploatari forestiere, sau impozabile in statul contractant in care aceste bunuri sunt situate.
    2. Expresia bunuri imobile este definita in conformitate cu legislatia statului contractant in care bunurile in cauza sunt situate. Expresia cuprinde, in orice caz, accesoriile bunurilor imobile, inventarul viu si mort al exploatarilor agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si altor resurse naturale; navele si aeronavele nu sunt considerate bunuri imobile.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a bunurilor imobile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunurile imobile ale unei intreprinderi si veniturilor din bunurile imobile folosite pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderilor
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel stat contractant. Daca intreprinderea exercita sau a exercitat o activitate in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte care este atribuibila:
    a) acelui sediu permanent; sau
    b) vanzarilor, in acel stat contractant, de produse sau marfuri de acelasi fel sau de natura similara cu cele vandute prin sediul permanent sau altor activitati comerciale de acelasi fel sau de natura similara cu cele efectuate prin intermediul acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant desfasoara activitatea sa in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat in acel stat contractant, se atribuie acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    Totusi, in masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profiturile de atribuit unui sediu permanent sa fie determinate prin repartizarea profiturilor totale ale intreprinderii intre diversele ei parti componente, nici o dispozitie a prezentului paragraf nu va impiedica acel stat contractant sa determine, dupa cum este uzual, profiturile impozabile pe baza unei astfel de repartizari; metoda de repartizare adoptata va fi, totusi, aceea prin care rezultatul sa fie in concordanta cu principiile cuprinse in prezentul articol.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent se vor admite la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de sediul permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla sediul permanent sau in alta parte. Totusi, nu vor fi admise la scadere sumele, daca exista, platite (altfel decat ca restituire a cheltuielilor curente) de sediul permanent catre sediul central al intreprinderii sau alte sedii ale acesteia, sub forma de redevente, onorarii sau alte drepturi, sau sub forma de comisioane pentru servicii de specialitate prestate sau pentru conducere, sau, cu exceptia societatilor bancare, sub forma de dobanzi pentru imprumuturile banesti ale sediului permanent. In acelasi fel nu vor fi luate in calcul la determinarea profiturilor unui sediu permanent sumele datorate (altfel decat ca restituire a cheltuielilor curente) de sediul permanent catre sediul central al intreprinderii sau alte sedii ale acesteia, sub forma de redevente, onorarii sau alte plati similare in schimbul folosirii brevetelor sau a altor drepturi, sau sub forma de comisioane pentru servicii de specialitate prestate sau pentru conducere, sau, cu exceptia societatilor bancare, sub forma de dobanzi pentru imprumuturi banesti ale sediului central al intreprinderii sau ale oricarui alt sediu al acesteia.
    4. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    5. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profiturile de atribuit sediului permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive suficiente si valabile de a proceda altfel.
    6. Cand profiturile cuprind elemente de venit separat in alte articole ale prezentei conventii, atunci prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi navale si aeriene
    1. Profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea in trafic international a navelor sau a aeronavelor sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1, profiturile provenite din surse dintr-un stat contractant, obtinute de o intreprindere a celuilalt stat contractant din exploatarea navelor sau a aeronavelor in trafic international, pot fi impuse in primul stat contractant mentionat, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi cea mai mica cota dintre:
    a) 1,5 la suta din venitul brut obtinut din surse din acel stat, si
    b) cea mai mica cota a impozitului filipinez care poate fi aplicata asupra profiturilor de acelasi fel obtinute in conditii similare de catre un rezident al unui stat tert.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la un organism international de transporturi.
    4. Profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea navelor si aeronavelor, utilizate numai in transporturi efectuate intre locuri situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si,
    fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand profiturile asupra carora o intreprindere a unui stat contractant a fost impusa in acel stat contractant sunt, de asemenea, incluse in profiturile unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si impuse in consecinta, iar profiturile astfel impuse sunt profituri care ar fi revenit acelei intreprinderi a celuilalt stat contractant, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care se stabilesc intre doua intreprinderi independente, atunci primul stat contractant mentionat va modifica in mod corespunzator suma impozitului astfel stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea unei astfel de modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii referitoare la natura venitului si, in acest scop, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc, daca este necesar.
    3. Un stat contractant nu va modifica venitul impozabil al unui contribuabil dupa expirarea termenului de prescriptie prevazut in legislatia sa nationala si, in nici un caz, dupa mai mult de 5 ani de la sfarsitul anului fiscal in care veniturile care ar fi supuse unei astfel de modificari ar fi revenit unui contribuabil al acelui stat contractant. Acest paragraf nu se va aplica in caz de frauda, culpa sau neglijenta.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende pot fi impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi:
    a) 10 la suta din suma bruta a dividendelor, daca primitorul este o societate (exclusiv societatile de persoane) si cel putin 25 la suta din actiunile cu drept de vot ale societatii platitoare au fost detinute in proprietate de societatea primitoare in timpul partii de an impozabil al societatii platitoare, care precede data platii dividendelor, si, daca este cazul, in timpul intregului an impozabil anterior acesteia.
    b) 15 la suta din suma bruta a dividendelor in toate celelalte cazuri.
    3. Remiterile din profituri facute de o sucursala catre sediul central al acesteia pot fi supuse, conform legii interne, unui impozit care nu poate depasi 10 la suta din acestea, separat de impozitul pe profitul societatilor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu afecteaza impunerea societatii pentru profiturile din care se platesc dividendele.
    5. Termenul dividende, in sensul prezentului articol, indica veniturile provenind din actiuni, actiuni sau titluri de folosinta, parti miniere, parti de fondator sau din alte drepturi care nu sunt creante, din participarea la profituri, precum si veniturile asimilate veniturilor din actiuni de catre legislatia fiscala a statului contractant in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    6. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca primitorul dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, exercita o activitate comerciala sau industriala in celalalt stat contractant a carui rezidenta este societatea platitoare de dividende, printr-un sediu permanent situat acolo, sau efectueaza servicii printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea de actiuni in virtutea carora se platesc dividendele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    7. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care aceste dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat contractant sau a cazului cand participarea generatoare de dividende este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acel celalalt stat contractant, si nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite sunt, in totalitate sau in parte, profituri sau venituri care iau nastere in acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi impuse in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar impozitul astfel stabilit nu poate depasi:
    a) 10 la suta, daca aceste dobanzi sunt platite:
    (i) in legatura cu vanzarea pe credit a oricaror masini, echipamente sau instalatii similare, industriale, comerciale ori stiintifice; sau
    (ii) pentru orice imprumut, indiferent de natura lui, acordat de o banca; sau
    (iii) cu privire la emisiunile de obligatiuni de stat, efecte publice sau alte obligatiuni similare;
    b) 15 la suta din suma bruta a dobanzilor in legatura cu vanzarea pe credit a oricaror mijloace de transport si in toate celelalte cazuri nementionate la paragraful 2 a) al acestui articol.
    3. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, indica veniturile din creante de orice fel, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, din obligatiuni si titluri de creanta, inclusiv premiile si recompensele legate de aceste efecte, titluri si obligatiuni, precum si veniturile asimilate veniturilor din sume imprumutate, de legislatia fiscala a statului in care iau nastere veniturile, inclusiv dobanzile la vanzarile cu plata esalonata. Penalizarile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prevederilor prezentului articol.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca primitorul dobanzilor, fiind rezident al unui stat contractant, exercita o activitate comerciala sau industriala in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care se platesc dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau de o asemenea baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    5. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o subdiviziune politica, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau de acea baza fixa, atunci dobanzile se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzii platite, tinand seama de creanta pentru care este platita, depaseste pe cea asupra careia ar fi convenit debitorul si creditorul in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    7. Prin derogare de la prevederile paragrafului 2:
    a) dobanzile care provin dintr-un stat contractant si sunt platite pentru obligatiuni de stat, efecte publice sau alte obligatiuni de natura similara ale guvernului acelui stat contractant sau ale unei subdiviziuni politice, ale unei autoritati locale sau ale unei unitati administrativ-teritoriale din acel stat, se impun numai in acel celalalt stat contractant, cu conditia ca beneficiarul respectiv sa fie un rezident al celuilalt stat contractant;
    b) dobanzile care provin dintr-un stat contractant si sunt platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile numai in acel celalalt stat contractant, daca sunt platite pentru un imprumut acordat, garantat sau asigurat sau in legatura cu un credit acordat, garantat sau asigurat de o institutie guvernamentala a celuilalt stat contractant, cum este Banca Nationala a Romaniei, in cazul Romaniei, sau Banca Centrala a Filipinelor, in cazul Filipinelor, ori de alta institutie, asa cum se va mentiona si se va conveni prin schimb de scrisori intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant, daca rezidentul este beneficiarul efectiv al redeventelor.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat, dar impozitul astfel stabilit nu poate depasi:
    a) 10 la suta din suma bruta a redeventelor, cand redeventele sunt platite de o intreprindere inregistrata la Agentia Romana de Dezvoltare, in cazul Romaniei, sau la Consiliul Investitiilor, in cazul Filipinelor, si care desfasoara activitati in domenii prioritare;
    b) 15 la suta din suma bruta a redeventelor pentru filmele cinematografice si pentru benzile de televiziune sau radio; si
    c) 25 la suta din suma bruta a redeventelor in toate celelalte cazuri.
    3. Termenul redevente, astfel cum este folosit in prezentul articol, indica platile de orice natura efectuate pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, a oricarui brevet de inventie, marca de fabrica sau de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu secret ori pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific sau pentru informatii referitoare la experienta castigata in domeniul industrial, comercial sau stiintific si include, de asemenea, platile de orice natura cu privire la filmele de cinematograf si operele inregistrate pe filme sau benzi video, la benzile si discurile folosite la emisiunile de radio si televiziune.
    4. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat contractant, o subdiviziune politica, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand persoana platitoare a redeventelor, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este efectiv legata obligatia de plata a redeventelor si acele redevente sunt suportate de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci se considera ca redeventele provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    5. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor platite, tinand seama de utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste pe cea asupra careia ar fi convenit debitorul si creditorul in lipsa unor asemenea relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramane impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    6. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol nu se vor aplica daca beneficiarul redeventelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat in acel stat contractant, sau exercita profesii independente printr-o baza fixa situata in acel stat, si dreptul sau bunul pentru care se platesc redeventele este efectiv legat de acest sediu permanent sau de aceasta baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    Art. 13
    Castiguri din instrainarea bunurilor
    1. Castigurile provenind din instrainarea bunurilor imobile, astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate bunurile in cauza.
    2. Castigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile care fac parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobile tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere), ori din instrainarea acelei baze fixe, pot fi impuse in celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor si aeronavelor exploatate in trafic international de o intreprindere a unui stat contractant si a bunurilor mobile necesare exploatarii acestor nave si aeronave, sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    4. Castigurile provenind din instrainarea actiunilor unei societati ale carei bunuri sunt constituite, in principal, din bunuri imobile situate intr-un stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant. Castigurile provenind din instrainarea unei participari la o societate de persoane sau la o administrare in comun, ale caror bunuri sunt constituite, in principal, din bunuri imobile situate intr-un stat contractant, pot fi impuse in acel stat.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricaror altor bunuri, altele decat cele mentionate in paragrafele 1, 2, 3 si 4, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati independente cu caracter analog sunt impozabile numai in acel stat. Totusi astfel de venituri pot fi impuse in celalalt stat contractant, daca acesta dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat contractant pentru exercitarea activitatii sale; in acest caz, este impozabila in acel celalalt stat contractant numai acea parte a venitului care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea in mod independent a profesiei de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat contractant, cu conditia ca activitatea sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratia primita este impozabila in acel celalalt stat contractant.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata, exercitata in celalalt stat contractant, sunt impozabile numai in primul stat contractant, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pe o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal vizat, si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat contractant, si
    c) sarcina remuneratiilor nu este suportata de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale prezentului articol, remuneratiile primite pentru o activitate salariata ca membru al echipajului unei nave sau aeronave exploatate in trafic international de o intreprindere a unui stat contractant sau ca membru in completarea acestui echipaj se impun numai in acel stat contractant.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie sau de conducere
    1. Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare primite de catre un rezident al unui stat contractant, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de conducere al unei societati rezidente in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Remuneratiile pe care o persoana careia i se aplica prevederile paragrafului 1 le primeste de la o societate, ca urmare a indeplinirii functiilor zilnice de conducere sau de natura tehnica, sunt impozabile in conformitate cu prevederile art. 15.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de artisti de teatru, film, radio sau televiziune sau de muzicieni si de sportivi din activitatile lor personale desfasurate in aceasta calitate sunt impozabile in statul contractant in care sunt exercitate acele activitati.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale ale unui artist sau sportiv nu revin acestora, ci unei alte persoane, prin derogare de la prevederile art. 7, 14 si 15, acele venituri sunt impozabile in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului sau ale sportivului.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol, veniturile realizate din activitatile mentionate in paragraful 1 al acestui articol, desfasurate in cadrul unor programe de schimburi culturale sau sportive convenite de ambele state contractante, finantate in principal din fonduri publice, sunt scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
    4. Prin derogare de la prevederile paragrafului 2, cand veniturile din activitatea personala a unui artist sau sportiv, desfasurata intr-un stat contractant, nu revin acelui artist sau sportiv ci unei alte persoane, prin derogare de la prevederile art. 7, 14 si 15, acele venituri sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca aceasta persoana este finantata in principal din fonduri publice ale acelui celalalt stat contractant.
    Art. 18
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1, pensiile de asigurari sociale platite de o institutie de asigurari sociale a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala din acel stat contractant, oricarei persoane fizice, in legatura cu servicii prestate acelui stat contractant, acelei subdiviziuni, autoritati sau unitati, sunt impozabile in acel stat contractant.
    b) Totusi astfel de remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat contractant, iar primitorul este rezident al acelui celalalt stat contractant, si daca:
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. Orice pensie platita de catre sau din fonduri create de un stat contractant, o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acelui stat contractant oricarei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant, acelei subdiviziuni, autoritati locale sau unitati a acelui stat contractant va fi impozabila numai in acel stat contractant.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor referitoare la serviciile prestate in legatura cu orice activitate producatoare de venituri desfasurata de un stat contractant, o subdiviziune politica, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acelui stat contractant.
    Art. 20
    Profesori si cercetatori
    1. Un profesor, un invatator sau alti membri ai personalului didactic, rezidenti ai unui stat contractant, care predau intr-o universitate sau in orice alta institutie de invatamant autorizata a celuilalt stat contractant, sunt supusi impozitului numai in primul stat contractant pentru toate remuneratiile primite pentru acea activitate, pe o perioada care nu depaseste 2 ani de la data inceperii activitatilor lor.
    2. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, remuneratiilor primite de o persoana fizica, rezidenta a unui stat contractant, pentru efectuarea de cercetari in celalalt stat contractant, daca asemenea cercetari nu sunt intreprinse in special pentru beneficiul propriu al unei anumite intreprinderi sau persoane.
    Art. 21
    Studenti si stagiari
    1. Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student, un practicant, un stagiar sau o persoana trimisa pentru a dobandi experienta tehnica, profesionala sau comerciala de specialitate, care este sau a fost, imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau instruirii sale, nu vor fi impuse in primul stat contractant mentionat, cu conditia ca astfel de sume sa-i fie remise din afara acelui stat contractant.
    2. Remuneratiile pe care un student sau un practicant, care este sau a fost anterior rezident al unui stat contractant si care este prezent in celalalt stat contractant in scopul exclusiv al educarii sau instruirii, le obtine din servicii prestate in acel celalalt stat contractant, nu se vor impune in celalalt stat contractant, cu conditia ca astfel de servicii sa fie legate de educarea sau instruirea sa si ca remuneratiile pentru astfel de servicii sa fie necesare suplimentarii resurselor de care dispune in scopul intretinerii sale.
    Art. 22
    Dispozitii privind evitarea dublei impuneri
    Dubla impunere va fi evitata in urmatorul mod:
    1. In cazul Romaniei:
    Impozitele platite in Filipine de rezidentii romani asupra veniturilor obtinute, care in conformitate cu prevederile acestei conventii sunt impozabile in Filipine, se deduc din impozitele datorate statului roman.
    2. In cazul Filipinelor:
    Impozitele platite sau datorate, potrivit legislatiei din Romania si in conformitate cu prezenta conventie, fie direct, fie prin deducere, pentru venituri din surse situate in Romania, se scad din impozitele similare stabilite in Filipine pentru acele venituri, potrivit prevederilor legislatiei Filipinelor referitoare la deducerea din impozitul filipinez a impozitelor platite intr-un teritoriu in afara Filipinelor. Deducerea nu va depasi totusi acea parte a impozitului filipinez pe venit, astfel cum a fost calculat anterior acordarii deducerii corespunzatoare venitului impozabil in Romania.
    3. Impozitele pentru care s-a acordat scutire sau reducere intr-unul dintre statele contractante, in virtutea prevederilor prezentei conventii, se deduc in celalalt stat contractant la nivelul unei sume egale cu impozitul care ar fi fost corespunzator venitului in cauza, daca scutirea sau reducerea nu s-ar fi acordat. Deducerea nu va depasi insa, in nici un caz, suma impozitului de platit in acel stat contractant.
    4. Nici o prevedere din prezenta conventie nu va fi interpretata in sensul ca ar interzice unui stat contractant sa impuna cetatenii proprii, in conformitate cu prevederile legislatiei sale interne.
    Art. 23
    Alte venituri
    Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt in mod expres mentionate in articolele precedente ale acestei conventii, pot fi impuse in statul din care provin.
    Art. 24
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impuneri sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea sau obligatiile conexe la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat contractant, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in acel celalalt stat contractant in conditii mai putin favorabile decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant, care desfasoara aceleasi activitati.
    Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant orice deduceri personale, inlesniri si reduceri de ordin fiscal pe care le acorda propriilor rezidenti, pe baza situatiei civile sau a sarcinilor familiale.
    3. Cu exceptia cazurilor in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9, ale paragrafului 6 al art. 11 sau ale paragrafului 5 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati, efectuate de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant, vor fi deductibile, in scopul determinarii profitului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este, in totalitate sau in parte, detinut sau controlat, direct ori indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea sau obligatiile conexe la care sunt sau pot fi supuse intreprinderile similare ale primului stat contractant mentionat.
    5. Prin derogare de la prevederile precedente ale prezentului articol, fiecare stat contractant poate, in vederea promovarii industriei, agriculturii sau comertului, sa limiteze acordarea inlesnirilor fiscale numai cetatenilor sai.
    6. Termenul impunere, in sensul prezentului articol, indica impozitele care fac obiectul prezentei conventii.
    Art. 25
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca masurile luate de unul sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impunere care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acelor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului a carui rezidenta este sau, in situatia in care cazul intra sub incidenta paragrafului 1 al art. 24, statului contractant al carui national este. Cazul trebuie sa fie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a masurii din care rezulta o impozitare care nu este conforma cu prevederile conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa aduca o solutie satisfacatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este conforma cu conventia.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea intelegerii amiabile, orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii conventiei. Ele pot, de asemenea, sa se consulte reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile care nu sunt prevazute de conventie.
    Art. 26
    Schimbul de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare pentru aplicarea dispozitiilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante referitoare la impozitele vizate de conventie, in  masura in care impozitarea pe care ele o prevad este conforma cu prezenta conventie, in special pentru prevenirea fraudei sau evaziunii la aceste impozite. Autoritatile competente, prin consultari, vor stabili conditii, metode si tehnici corespunzatoare referitoare la problemele legate de modul in care trebuie facute astfel de schimburi, precum si schimbul de informatii privind evaziunea fiscala, cand este cazul.
    Schimbul de informatii nu este limitat de art. 1. Orice informatie primita de un stat contractant va fi tratata ca secret, in acelasi mod ca si informatiile obtinute conform legislatiei interne a acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv tribunalelor si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, urmarirea sau judecarea, sau cu solutionarea contestatiilor referitoare la impozitele vizate de conventie. Persoanele sau autoritatile respective vor folosi informatiile numai in aceste scopuri. Ele pot face cunoscute informatiile in sedintele publice ale tribunalelor sau prin hotarari judecatoresti.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi, in nici un caz, interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare legislatiei sau practicii administrative a unuia sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei sau in cadrul normal al masurilor administrative ale unuia sau ale celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar divulga orice secret comercial, industrial sau profesional sau un procedeu comercial, ori informatii a caror divulgare este contrara ordinii publice.
    3. Daca informatia este solicitata de un stat contractant in conformitate cu prezentul articol, celalalt stat contractant va obtine informatia la care se refera solicitarea de la sau cu privire la rezidentii sau societatile sale, in acelasi mod si in aceeasi masura ca si cum impozitul statului solicitant ar fi fost impozit al celuilalt stat si ar fi fost stabilit de celalalt stat. Un stat contractant poate obtine informatii de la sau cu privire la rezidentii sau societatile sale, in conformitate cu prezentul paragraf, numai in scopul de a sprijini celalalt stat contractant in stabilirea impozitelor acelui celalalt stat.
    4. Daca se solicita detalii de autoritatea competenta a unui stat contractant, autoritatea competenta a celuilalt stat contractant va furniza informatii, in conditiile prezentului articol, sub forma de depozitii de martori si copii ale unor documente originale needitate (inclusiv registre, acte, declaratii, inregistrari, conturi sau documente scrise), in aceeasi masura in care aceste depozitii si documente pot fi obtinute in conditiile legislatiei si practicii administrative ale fiecarui stat contractant cu privire la propriile impozite.
    Art. 27
    Asistenta la incasari
    1. Fiecare stat contractant se va stradui sa incaseze, in numele celuilalt stat contractant, impozitele stabilite de acel celalalt stat contractant si va asigura ca de orice scutire sau cote reduse de impozit, acordate in conditiile acestei conventii de acel celalalt stat contractant, nu vor beneficia persoane care nu sunt indreptatite la astfel de beneficii.
    2. Acest articol nu va fi interpretat, in nici un caz, ca impunand unui stat contractant obligatia de a lua masuri contrare legislatiei sau practicii administrative a oricarui stat contractant in legatura cu incasarea impozitelor proprii.
    Art. 28
    Agentii diplomatici si functionari consulari
    Nici o dispozitie a prezentei conventii nu va afecta privilegiile fiscale ale membrilor misiunilor diplomatice sau consulare acordate in baza regulilor generale ale dreptului international sau in virtutea prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil.
    2. Conventia va intra in vigoare la data schimbului instrumentelor de ratificare si prevederile ei se vor aplica:
    a) cu privire la impozitele retinute la sursa asupra sumelor platite nerezidentilor, la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a avut loc schimbul instrumentelor de ratificare, si
    b) cu privire la celelalte impozite, pentru anii de impunere care incep la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a avut loc schimbul instrumentelor de ratificare.
    Art. 30
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pe o durata nedeterminata. Oricare stat contractant poate totusi, la sau inainte de data de 30 iunie a oricarui an calendaristic, dupa cel de-al 5-lea an urmator schimbului instrumentelor de ratificare, sa remita o nota de denuntare celuilalt stat contractant, caz in care conventia inceteaza sa fie aplicabila:
    a) cu privire la impozitele retinute la sursa asupra sumelor platite nerezidentilor, la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care s-a remis nota de denuntare, si
    b) cu privire la celelalte impozite, pentru anii de impunere care incep la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care s-a remis nota de denuntare.
    Drept pentru care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor respective, au semnat prezenta conventie.
    Facuta in doua exemplare originale la Bucuresti, in a 18-a zi a lunii mai 1994, in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                       Pentru Guvernul Romaniei,
                       Dan Mogos,
                       secretar de stat la
                       Ministerul Finantelor

                       Pentru Guvernul Republicii Filipine,
                       Tomas Alcantara,
                       prim adjunct al ministrului
                       comertului si industriei



SmartCity5

COMENTARII la Legea 23/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 23 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu