Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 201 din 22 octombrie 2010

pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 103/2006 privind unele masuri pentru facilitarea cooperarii politienesti internationale

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 718 din 28 octombrie 2010



Parlamentul României adopta prezenta lege.

Art. I. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării poliţieneşti internaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.019 din 21 decembrie 2006, aprobată prin Legea nr. 104/2007, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, literele a), e), f) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,a) autoritate competentă - autoritate română sau străină cu atribuţii în prevenirea, descoperirea şi cercetarea infracţiunilor sau activităţilor infracţionale ori care desfăşoară activităţi specifice de cooperare şi asistenţă poliţienească internaţională;

........................................................................

e) date şi informaţii operative - orice date, informaţii, documente, evidenţe, activităţi sau rapoarte, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau de punere în circulaţie, deţinute de către autorităţile competente ori de către orice persoană fizică sau juridică, în măsura în care acestea sunt accesibile autorităţilor competente fără luarea unor măsuri coercitive;

f) agenţi - personalul desemnat din cadrul autorităţilor române competente şi al autorităţilor străine similare din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv din statele membre Schengen, pentru efectuarea operaţiunilor comune, respectiv pentru efectuarea activităţilor de urmărire transfrontalieră;

........................................................................

h) state membre Schengen - state care aplică prevederile acquis-ului Schengen în domeniul cooperării poliţieneşti şi judiciare în materie penală."

2. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins:

„Art. 31. - (1) In cadrul cooperării poliţieneşti internaţionale, autorităţile române competente prelucrează datele şi informaţiile operative referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă, cu respectarea legislaţiei române privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

(2) Autorităţile române competente care transmit date cu caracter personal trebuie să se asigure că acestea sunt adecvate, pertinente şi neexcesive prin raportare la scopul pentru care au fost solicitate şi că datele cu caracter personal sunt exacte şi, dacă este cazul, actualizate.

(3) Autorităţile române competente care în cadrul cooperării poliţieneşti internaţionale prelucrează date cu caracter personal sunt obligate să aplice măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea acestora împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei forme de prelucrare ilegală."

3. Titlul capitolului II se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL II

Atribuţiile Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională"

4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - Pentru activităţile specifice de cooperare şi asistenţă poliţienească internaţională prevăzute la art. 1 alin. (1) se desemnează ca autoritate centrală transmiţătoare Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională, denumit în continuare CCPI, structură din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, fără personalitate juridică."

5. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - CCPI reuneşte următoarele canale de cooperare poliţienească internaţională: Interpol, Europol, Sistemul Informatic Schengen/SIRENE, legătura operaţională cu Centrul SECI, precum şi cu ataşaţii de afaceri interne şi ofiţerii de legătură, atât români acreditaţi în străinătate, cât şi străini acreditaţi în România."

6. La articolul 6 alineatul (1) litera a), după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 31, cu următorul cuprins:

„31. informarea autorităţilor române şi străine cu atribuţii în prevenirea şi combaterea terorismului cu privire la acte de terorism sau fapte asimilate acestora, pentru luarea măsurilor operative ce se impun;".

7. La articolul 6 alineatul (1), după litera e) se introduc cinci noi litere, literele f)-j), cu următorul cuprins:

,,f) primirea şi transmiterea de date şi informaţii şi coordonarea activităţilor referitoare la supravegherea şi urmărirea transfrontalieră, în limitele prevăzute de lege;

g) asigurarea schimbului de informaţii suplimentare potrivit prevederilor Manualului SIRENE, în legătură cu semnalările din Sistemul Informatic Schengen, şi luarea măsurilor necesare din competenţă ca urmare a localizării unei persoane, a unui bun sau obiect;

h) asigurarea schimbului de date şi informaţii în legătură cu semnalările Interpol şi luarea măsurilor din competenţa sa necesare cu privire la persoanele, bunurile sau obiectele din bazele de date ale Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală - Interpol;

i) asigurarea accesului autorităţilor competente române la bazele de date ale Secretariatului General al Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală - Interpol şi intermedierea alimentării acestora de către autorităţile competente române;

j) primirea şi transmiterea de date cu caracter personal şi de informaţii suplimentare cu privire la profilele genetice şi datele dactiloscopice."

8. După titlul capitolului VI se introduce titlul unei noi secţiuni, secţiunea 1, cu următorul cuprins:

„SECŢIUNEA 1

Schimbul de date şi informaţii operative"

9. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 22. - (1) Autorităţile române competente primesc şi transmit autorităţilor competente din statele membre ale Uniunii Europene date şi informaţii operative în condiţiile stabilite în prezentul capitol.

(2) Datele şi informaţiile operative se transmit la cererea autorităţilor competente din statele membre ale Uniunii Europene, în aceleaşi condiţii în care se transmit între autorităţile române competente.

(3) In cazul în care autoritatea română solicitată nu poate avea acces la datele şi informaţiile solicitate decât în temeiul unei autorizaţii din partea unei autorităţi judiciare, autoritatea română solicită autorizarea autorităţii judiciare competente pentru a avea acces la informaţiile solicitate şi pentru a le transmite.

(4) Dacă datele sau informaţiile solicitate ori obţinute de la un alt stat membru al Uniunii Europene sau de la un stat terţ sunt supuse principiului specialităţii, transmiterea acestora către autoritatea competentă dintr-un stat membru al Uniunii Europene nu se poate face decât cu acordul statului membru sau al statului terţ care Ie-a comunicat."

10. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 23. - (1) Transmiterea datelor şi informaţiilor operative, solicitate de autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, referitoare la infracţiunile prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 302/2004, cu modificările şi completările ulterioare, dacă aceste date sau informaţii operative sunt conţinute într-un sistem de evidenţă automat accesibil direct autorităţilor române competente, se face în termen de:

a) 8 ore - în cazul cererilor urgente;

b) 3 zile - în cazul cererilor urgente, dacă transmiterea datelor sau a informaţiilor operative solicitate în termen de 8 ore implică un efort disproporţionat;

c) o săptămână - în cazul cererilor fără caracter de urgenţă.

(2) In situaţia în care cererile de date şi informaţii operative se referă la alte fapte decât infracţiunile prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 302/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ori dacă aceste date sau informaţii operative nu figurează într-un sistem de evidenţă automat accesibil direct autorităţilor române competente, termenul de transmitere este de 14 zile.

(3) Dacă datele sau informaţiile solicitate potrivit prevederilor alin. (1) sau (2) nu pot fi transmise cu respectarea acestor termene, autoritatea competentă solicitantă va fi informată prin intermediul formularului prevăzut în anexa nr. 1.

(4) Transmiterea cererii de asistenţă se face prin orice mijloace în măsură să producă un document scris şi în condiţii care să permită autorităţilor destinatare să le stabilească autenticitatea."

11. După articolul 23 se introduc şase noi articole, articolele 231-236, cu următorul cuprins:

„Art. 231. - (1) Datele şi informaţiile operative pot fi solicitate autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene, în cazul în care există motive de fapt pentru care s-ar considera că acestea pot deţine datele sau informaţiile solicitate.

(2) Solicitarea se face prin intermediul formularului prevăzut în anexa nr. 2 şi cuprinde motivele de fapt prevăzute la alin. (1), scopul pentru care datele şi informaţiile operative sunt solicitate, precum şi indicarea legăturii dintre scop şi persoana care face obiectul acestor date şi informaţii operative.

(3) Autoritatea română competentă solicită doar acele date şi informaţii operative care îi sunt necesare şi nu stabileşte termene mai scurte decât cele care corespund scopului solicitării.

Art. 232. - (1) Datele şi informaţiile operative primite de la autorităţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene nu pot fi utilizate decât pentru scopurile în care au fost solicitate ori pentru prevenirea sau îndepărtarea unui pericol grav şi iminent la adresa ordinii şi siguranţei publice.

(2) Datele şi informaţiile operative primite potrivit prevederilor art. 231 pot fi prelucrate în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate iniţial numai cu acordul prealabil al autorităţii solicitate.

Art. 233. - (1) Autorităţile române competente, în calitate de autorităţi solicitate, pot impune autorităţilor competente solicitante condiţii referitoare la:

a) modalitatea de utilizare a datelor şi informaţiilor operative transmise;

b) comunicarea rezultatelor investigaţiilor, actelor premergătoare sau a actelor de urmărire penală care au determinat schimbul de date şi informaţii operative.

(2) Autorităţile române competente sunt obligate să respecte condiţiile impuse de către autorităţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene în legătură cu datele şi informaţiile operative transmise de către acestea.

(3) Se poate face excepţie de la dispoziţiile alin. (2) numai după consultarea autorităţii competente solicitate şi cu luarea în considerare a punctului de vedere al acesteia.

(4) La cererea autorităţilor competente solicitate, autorităţile competente române le furnizează acestora informaţii cu privire la utilizarea şi prelucrarea ulterioară a datelor şi informaţiilor operative transmise, în situaţia prevăzută la alin. (3).

Art. 234. - (1) Autorităţile române competente pot refuza transmiterea de date şi informaţii operative:

a) dacă există motive pentru a presupune că furnizarea:

(i) ar aduce atingere securităţii naţionale;

(ii) ar periclita buna desfăşurare a unei investigaţii poliţieneşti sau a procesului penal;

(iii) ar pune în pericol viaţa ori integritatea fizică a unei persoane;

(iv) ar implica un efort disproporţionat sau ar fi fără relevanţă în raport cu scopurile pentru care au fost solicitate datele şi informaţiile operative;

b) dacă pedeapsa prevăzută de legea penală română pentru infracţiunea la care se face referire în cerere este închisoarea de până la un an.

(2) Autorităţile române competente refuză comunicarea de date şi informaţii operative dacă autoritatea judiciară competentă nu a autorizat accesul la informaţiile solicitate şi nici transmiterea acestora în situaţia în care sunt incidente dispoziţiile art. 22 alin. (3).

Art. 235. - (1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor art. 22 alin. (3) şi art. 234, autorităţile române competente transmit date şi informaţii operative autorităţilor competente din statele membre ale Uniunii Europene, fără a fi necesară o cerere prealabilă, atunci când, pe baza unor motive de fapt, se consideră că acestea ar putea contribui la descoperirea, prevenirea şi cercetarea infracţiunilor prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 302/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Comunicarea datelor şi informaţiilor operative potrivit dispoziţiilor alin. (1) se limitează la ceea ce se consideră a fi relevant şi necesar pentru a se atinge scopul transmiterii.

Art. 236. - Prezenta secţiune se aplică şi în relaţia cu Regatul Norvegiei, Republica Islanda şi Confederaţia Elveţiană."

12. După articolul 236 se introduc două noi secţiuni, secţiunea a 2-a, conţinând articolele 237-2312, şi secţiunea a 3-a, conţinând articolele 2313 şi 2314, cu următorul cuprins:

„SECŢIUNEA a 2-a

Alte forme de cooperare

Art. 237. - (1) Autorităţile române competente, în conformitate cu dispoziţiile prezentei ordonanţe de urgenţă şi în limitele competenţelor lor, acordă asistenţă poliţienească autorităţilor competente din statele membre ale Uniunii Europene, în scopul prevenirii şi combaterii criminalităţii, cu excepţia cazurilor în care pentru aceasta trebuie formulată o cerere de asistenţă judiciară internaţională în materie penală.

(2) Asistenţa potrivit alin. (1) se va acorda, în special:

a) pentru exercitarea eficientă a controalelor la frontiera de stat şi pentru supravegherea acesteia;

b) în cazul unor evenimente majore cu dimensiune transfrontalieră;

c) în cazul unor reuniuni de masă, dezastre şi accidente grave;

d) în cadrul unor operaţiuni comune.

Art. 238. - (1) In zonele de frontieră, cooperarea poliţienească va fi reglementată prin tratate încheiate între autorităţile române competente şi autorităţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene vecine.

(2) In caz de urgenţă, schimbul de date şi informaţii operative în zona de frontieră poate fi efectuat prin in'termediul structurilor de contact de la frontiera comună cu statele membre ale Uniunii Europene.

Art. 239. - (1) In vederea prevenirii infracţiunilor şi a menţinerii ordinii şi siguranţei publice în cursul evenimentelor majore care au o dimensiune transfrontalieră, autorităţile române competente transmit, potrivit legii, atât la cerere, cât şi din proprie iniţiativă:

a) date cu caracter personal referitoare la persoane despre care se presupune, pe baza antecedentelor penale sau a altor împrejurări, că intenţionează să comită infracţiuni cu ocazia evenimentelor sau că acestea prezintă un pericol pentru ordinea şi siguranţa publică;

b) orice alte date şi informaţii operative necesare realizării scopului prevăzut în prezentul alineat.

(2) Datele cu caracter personal primite de autorităţile române competente din partea autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene în condiţiile prezentului articol vor fi:

a) prelucrate numai în scopul şi pentru evenimentele concrete pentru care au fost fu mizate;

b) şterse de îndată ce obiectivele prevăzute la alin. (1) au fost sau nu mai pot fi atinse, dar nu mai târziu de un an de la primirea acestora.

Art. 2310. -Autorităţile române competente, în condiţiile legii şi potrivit competenţelor ce le revin, oferă asistenţă autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene, în cazul unor reuniuni de masă, dezastre, accidente grave ori al altor evenimente majore, în scopul prevenirii infracţiunilor şi menţinerii ordinii şi siguranţei publice, astfel:

a) prin notificarea promptă a unor asemenea situaţii cu impact transfrontalier, precum şi prin schimbul oricăror informaţii relevante;

b) prin adoptarea şi coordonarea, pe teritoriul României, a măsurilor de poliţie necesare în situaţiile cu impact transfrontalier;

c) prin trimiterea, pe cât posibil, de agenţi, specialişti şi consilieri şi punerea la dispoziţie de echipament, la cererea statului membru al Uniunii Europene pe al cărui teritoriu a apărut situaţia respectivă.^

Art. 2311. - (1) In vederea intensificării cooperării poliţieneşti, în cursul menţinerii ordinii şi siguranţei publice şi al prevenirii infracţiunilor, autorităţile competente române şi autorităţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene pot desfăşura operaţiuni comune pe teritoriul statului român.

(2) Inainte de începerea unei operaţiuni comune specifice pe teritoriul statului român, autorităţile competente române şi autorităţile competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene stabilesc de comun acord:

a) autorităţile competente participante;

b) scopul specific al operaţiunii comune;

c) zona geografică a statului român în care se desfăşoară operaţiunea comună;

d) perioada în care se derulează operaţiunea comună;

e) asistenţa specifică ce urmează să fie furnizată statului român de către statul membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce priveşte trimiterea de agenţi, elementele materiale şi financiare;

f) agenţii care participă la operaţiunea comună;

g) conducătorul echipei comune;

h) atribuţiile pe care le pot exercita agenţii autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul statului român în timpul operaţiunii comune;

i) armamentul, muniţia şi echipamentele specifice pe care agenţii autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene le pot utiliza în timpul operaţiunii comune;

j) modalităţile logistice privind transportul, cazarea şi securitatea;

k) modul de alocare a costurilor operaţiunii comune;

l) orice alte elemente necesare.

Art. 2312. - (1) Operaţiunile comune pe teritoriul statului român se desfăşoară în cadrul unor echipe comune, potrivit următoarelor reguli generale:

a) conducătorul echipei comune este un reprezentant al autorităţii române competente;

b) acţiunile echipei comune se desfăşoară conform legii române;

c) membrii echipei comune îşi execută sarcinile sub responsabilitatea persoanei prevăzute la lit. a);

d) agenţii autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene îşi exercită atribuţiile doar sub îndrumarea şi, de regulă, în prezenţa reprezentanţilor autorităţii române competente.

(2) Atribuţiile pe care le pot exercita agenţii autorităţilor competente ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul statului român, în timpul operaţiunii comune, se stabilesc potrivit prevederilor art. 2311 alin. (2), în limita competenţei conferite de legislaţia română agenţilor corespondenţi ai autorităţii române competente.

(3) Agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene pot, conform legislaţiei lor naţionale şi în limitele competenţelor lor, să furnizeze echipei comune datele şi informaţiile operative care sunt la dispoziţia statului ai cărui reprezentanţi sunt.

(4) Datele şi informaţiile operative obţinute de agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene în cadrul sau în legătură cu participarea la o operaţiune comună pot fi utilizate:

a) în scopul specific operaţiunii comune;

b) pentru a descoperi, a cerceta sau a urmări alte infracţiuni, cu consimţământul autorităţii competente a statului pe teritoriul căruia au fost obţinute informaţiile;

c) pentru prevenirea unui pericol la adresa vieţii ori integrităţii fizice a unei persoane sau la adresa ordinii şi siguranţei publice, cu respectarea dispoziţiilor lit. b);

d) în alte scopuri, cu condiţia ca acest lucru să fie convenit de către statele care au format echipa comună.

SECŢIUNEA a 3-a

Reguli privind portul uniformei şi folosirea armamentului de către agenţii străini. Statutul juridic şi răspunderea agenţilor străini

Art. 2313. - (1) Cu ocazia operaţiunilor comune desfăşurate pe teritoriul statului român, agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene pot purta uniforma naţională. De asemenea, aceştia pot purta, cu acordul autorităţii competente române, armamentul, muniţia şi echipamentele care le sunt permise, în conformitate cu legislaţia lor naţională.

(2) In timpul operaţiunilor comune, utilizarea armamentului pe teritoriul statului român de către agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene este interzisă, cu excepţia cazului de legitimă apărare.

(3) In situaţia în care, în cadrul unei operaţiuni comune, agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene folosesc vehicule pe teritoriul statului român, aceştia se supun regulilor de circulaţie pe drumurile publice prevăzute de legislaţia română şi beneficiază, în condiţiile legii, de regim de circulaţie prioritară.

Art. 2314. - (1) Pe timpul operaţiunilor comune, agenţii autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene sunt asimilaţi persoanelor care au aceeaşi calitate în statul român în privinţa infracţiunilor comise împotriva lor sau de către ei.

(2) Agenţilor autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene le sunt aplicabile normele din legislaţia muncii a statului care i-a detaşat, inclusiv cele referitoare la normele de disciplină.

(3) In ceea ce priveşte răspunderea agenţilor autorităţilor competente ale statelor membre ale Uniunii Europene pe timpul desfăşurării operaţiunilor comune, se aplică în mod corespunzător dispoziţiile art. 18710 din Legea nr. 302/2004, cu modificările şi completările ulterioare."

13. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26. - Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data aderării României la Uniunea Europeană, cu excepţia cap. V care intră în vigoare de la data aplicării în totalitate de către România a dispoziţiilor acquis-ului Schengen, în temeiul Deciziei Consiliului Uniunii Europene emise în acest sens."

14. După articolul 27 se introduce un nou articol, articolul 28, cu următorul cuprins:

„Art. 28. - (1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

(2) Anexele nr. 1 şi 2 pot fi modificate şi/sau completate prin hotărâre a Guvernului, potrivit modificărilor şi completărilor aduse legislaţiei Uniunii Europene în domeniu."

15. Menţiunea de transpunere a normelor de drept european se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Prezenta ordonanţă de urgenţă asigură crearea condiţiilor necesare aplicării directe a art. 7, 39, 41, 46 şi 47 din Convenţia, semnată la Schengen la 19 iunie 1990, de punere în aplicare a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 privind eliminarea treptată a controalelor la frontierele comune, transpune în legislaţia naţională Decizia-cadru 2006/960/JAI a Consiliului din 18 decembrie 2006 privind simplificarea schimbului de informaţii şi date operative între autorităţile de aplicare a legii ale statelor membre ale Uniunii Europene, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 386 din 29 decembrie 2006, creează cadrul juridic necesar aplicării art. 5, 10, 13, 14 şi 17-23 din Decizia 2008/615/JAI a Consiliului din 23 iunie 2008 privind intensificarea cooperării transfrontaliere, în special în domeniul combaterii terorismului si a criminalităţii transfrontaliere, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 210 din 6 august 2008, a art. 17 din Decizia 2008/616/JAI a Consiliului din 23 iunie 2008 privind punerea în aplicare a Deciziei 2008/615/JAI privind intensificarea cooperării transfrontaliere, în special în domeniul combaterii terorismului şi a criminalităţii transfrontaliere, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 210 din 6 august 2008."

16. După menţiunea de transpunere a normelor de drept european se introduc anexele nr. 1 şi 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta lege.

17. In tot cuprinsul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006, sintagmele „date şi informaţii operative de interes poliţienesc" şi „date şi informaţii de interes operativ" se înlocuiesc cu sintagma „date şi informaţii operative".

Art. II. - In tot cuprinsul actelor normative în vigoare, sintagma „Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor" se înlocuieşte cu sintagma „Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române".

Art. III. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării poliţieneşti internaţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.019 din 21 decembrie 2006, aprobată prin Legea nr. 104/2007, cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,

IOAN OLTEAN

PREŞEDINTELE SENATULUI

MIRCEA-DAN GEOANĂ

ANEXA Nr. 1

(Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 103/2006)

Formular care trebuie utilizat de către statul român în caz de transmitere/amânare/refuz de informaţii

Prezentul formular trebuie utilizat pentru:

a) a transmite datele şi/sau informaţiile operative solicitate;

b) a informa autoritatea solicitantă cu privire la imposibilitatea de a respecta termenul normal;

c) a informa autoritatea solicitantă cu privire la necesitatea de a prezenta cererea unei autorităţi judiciare spre autorizare;

d) a informa autoritatea solicitantă cu privire la refuzul de a transmite informaţiile respective.

Prezentul formular poate fi utilizat de mai multe ori în cursul procedurii (de exemplu, în cazul în care cererea trebuie mai întâi să fie înaintată unei autorităţi judiciare şi în cazul în care se dovedeşte ulterior că trebuie refuzată executarea cererii).

Autoritatea solicitată (denumire, adresă, număr de telefon, număr de fax, e-mail, stat membru)

Coordonatele agentului responsabil (facultativ)

Numărul de referinţă al prezentului răspuns

Data şi numărul de referinţă ale răspunsului anterior

In răspuns către următoarea autoritate solicitantă

Data şi ora cererii

Numărul de referinţă al cererii

Termen normal în temeiul art. 4 din Decizia-cadru 2006/960/JAI a Consiliului din 18 decembrie 2006 privind simplificarea schimbului de informaţii şi date operative între autorităţile de aplicare a legii ale statelor membre ale Uniunii Europene

Infracţiunea intră sub incidenţa art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI a Consiliului din 13 iunie 2002 privind mandatul european de arestare şi procedurile de predare între statele

membre

şi

datele sau informaţiile operative solicitate figurează într-o bază

de date la care autoritatea de aplicare a legii poate avea acces direct în statul membru solicitat.

Se solicită tratament de urgenţă

-> |_| 8 ore

Nu se solicită tratament de urgenţă

->|_| o săptămână

Alte cazuri

-> |_| 14 zile

Informaţii transmise în temeiul Deciziei-cadru 2006/960/JAI: datele şi informaţiile operative furnizate

1. Utilizarea datelor sau informaţiilor operative furnizate

|_| nu este autorizată decât în scopurile pentru care acestea au fost comunicate sau pentru a preveni un pericol imediat şi grav pentru siguranţa publică

|_| este, de asemenea, autorizată pentru alte scopuri, sub rezerva următoarelor condiţii (facultativ):

2. Fiabilitatea sursei

|_| fiabilă

|_| fiabilă în general

|_| deloc fiabilă

|_| nu poate fi evaluată

3. Fiabilitatea datelor sau informaţiilor operative

|_| sigure

|_| atestate de sursă

|_| informaţii indirecte-confirmate

|_| informaţii indirecte-neconfirmate

4. Rezultatele investigaţiilor poliţieneşti sau ale procesului penal care au condus la schimbul de date şi informaţii operative trebuie comunicate autorităţii care a transmis aceste date sau informaţii operative

|_| nu

|_| da

5. In caz de schimb spontan, motivele fac să se considere că datele sau informaţiile operative ar putea contribui la depistarea şi la prevenirea infracţiunilor menţionate la art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI sau la o cercetare a acestora:

ÎNTÂRZIERE - Nu este posibil să se răspundă în termenul aplicabil în temeiul art. 4 din Decizia-cadru 2006/960/JAI

Datele sau informaţiile operative nu pot fi comunicate în termenul indicat, din următoarele motive:

Este posibil ca acestea să poată fi transmise în termen de:

|_| o zi

|_| două zile

|_| 3 zile

|_| .... săptămâni

|_| o lună

|_| S-a solicitat autorizarea unei autorităţi judiciare.

Durata prevăzută pentru procedura de acordare/refuz a/al autorizării este de.... săptămâni.

REFUZ - Datele sau informaţiile operative:

|_| nu ar putea fi comunicate şi solicitate la nivel naţional

sau

|_| nu pot fi comunicate din unul sau mai multe dintre următoarele motive:

A. Motive legate de controlul judiciar care împiedică transmiterea sau necesită recurgerea la asistenţă judiciară reciprocă

|_| Autoritatea judiciară competentă nu a autorizat accesul la datele sau informaţiile operative şi nici schimbul acestora.

|_| Datele sau informaţiile operative solicitate au fost obţinute anterior prin intermediul unor măsuri coercitive şi transmiterea acestora nu este permisă în temeiul legislaţiei naţionale.

|_| Datele sau informaţiile operative nu sunt deţinute:

- de către autorităţile de aplicare a legii

sau

- de către autorităţile publice ori entităţile private într-un mod care permite autorităţilor de aplicare a legii să aibă acces la acestea fără a lua măsuri coercitive.

B. Comunicarea informaţiilor sau a datelor operative solicitate ar aduce atingere intereselor naţionale esenţiale în materie de securitate ale statului membru solicitat ori ar dăuna bunei desfăşurări a unei investigaţii poliţieneşti sau a procesului penal ori siguranţei persoanelor sau datele ori informaţiile operative solicitate ar fi în mod clar disproporţionate sau fără relevanţă în raport cu scopurile pentru care au fost solicitate.

C. In cazul în care se marchează caseta A sau B, se vor furniza, dacă se consideră necesar, alte informaţii sau se va indica motivul refuzului (facultativ):

D. Autoritatea solicitată decide să refuze executarea pentru că cererea priveşte, în temeiul legislaţiei statului membru solicitat, următoarea infracţiune (a se preciza natura si calificarea juridică a infracţiunii)...... care se pedepseşte cu închisoarea până la un an.

E. Datele sau informaţiile operative solicitate nu sunt disponibile.

F. Datele sau informaţiile operative solicitate au fost obţinute de la un alt stat membru ori de la o ţară terţă şi sunt supuse principiului specialităţii, iar statul membru sau ţara terţă în cauză nu şi-a dat acordul pentru comunicarea acestora.

ANEXA Nr. 2

(Anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 103/2006)

Formular de solicitare de date şi informaţii operative care urmează a fi utilizate de către statul român în calitate de stat membru solicitant

Prezentul formular se utilizează la solicitarea de date şi informaţii operative.

I. Informaţii administrative

Autoritatea solicitantă (denumire, adresă, număr de telefon, număr de fax, e-mail, stat membru)

Coordonatele agentului responsabil (facultativ)

Către următorul stat membru

Data şi ora prezentei cereri

Numărul de referinţă al prezentei cereri

Cereri anterioare

|_| Prezenta cerere este prima cu privire la această cauză

|_| Prezenta cerere urmează altor cereri anterioare cu privire la aceeaşi cauză

Cerere anterioară (cereri anterioare)

Răspuns(uri)

Data

Număr de referinţă (pentru statul membru solicitat)

Data

Număr de referinţă (pentru statul membru solicitant)

1.

2.

3.

4.

In cazul în care prezenta cerere se adresează mai multor autorităţi din statul membru solicitat, a se preciza fiecare dintre canalele utilizate

|_| Ofiţer de legătură UNE/Europol

|_| spre informare

|_| spre execuţie

|_| BCN Interpol

|_| spre informare

|_| spre execuţie

|_| SIRENE

|_| spre informare

|_| spre execuţie

|_| Ofiţer de legătură

|_| spre informare

|_| spre execuţie

|_| Altele (a se preciza)

|_| spre informare

|_| spre execuţie

In cazul în care aceeaşi cerere se adresează altor state membre, a se preciza aceste state membre, precum şi canalele utilizate (facultativ)

II. Termene

NOTĂ: termenele în temeiul art. 4 din Decizia-cadru 2006/960/JAI a Consiliului din 18 decembrie 2006 privind simplificarea schimbului de informaţii şi date operative între autorităţile de aplicare a legii ale statelor membre ale Uniunii Europene

A. Infracţiunea intră sub incidenţa art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI a Consiliului din 13 iunie 2002 privind mandatul european de arestare şi procedurile de predare între statele membre ale Uniunii Europene şi datele sau informaţiile operative solicitate figurează într-un sistem de evidenţă automat accesibil direct autorităţii de aplicare a legii:

- cererea este urgentă - termen: 8 ore, cu posibilitatea de amânare

- cererea nu este urgentă - termen: o săptămână

B. Alte cazuri: termen 14 zile

|_| SE SOLICITĂ un tratament de urgenţă

|_| NU SE SOLICITĂ un tratament de urgenţă

Motive pentru tratamentul de urgenţă (de exemplu, persoanele bănuite se află în stare de arest preventiv, cauza trebuie adusă în faţa instanţei înaintea unei date stabilite):

Datele sau informaţiile operative solicitate

Tipul de infracţiune sau de activitate infracţională (activităţi infracţionale) care face obiectul cercetării

Descrierea circumstanţelor comiterii infracţiunii (infracţiunilor), inclusiv timpul, locul şi gradul de participare la infracţiune (infracţiuni) a persoanei care face obiectul cererii de date sau informaţii operative:

Natura infracţiunii (infracţiunilor)

Aplicarea art. 4 alin. (1) şi (3) din Decizia-cadru 2006/960/JAI

|_| A.1. Infracţiunea se pedepseşte cu închisoarea şi maximul pedepsei este de cel puţin 3 ani, în statul membru solicitant

şi

A.2. Infracţiunea este una (sau mai multe) dintre următoarele:

|_| Participarea la un grup criminal organizat

|_| Terorism

|_| Trafic de persoane

|_| Exploatarea sexuală a copiilor şi pornografie infantilă

|_| Trafic ilicit de substanţe stupefiante şi substanţe psihotrope

|_| Spălarea produselor infracţiunii

|_| Contrafacerea de monedă, inclusiv a monedei euro

|_| Fapte ilicite legate de criminalitatea informatică

|_| Fapte ilicite privind mediul înconjurător, inclusiv traficul cu specii de animale şi vegetale pe cale de dispariţie

|_| Facilitarea intrării şi şederii ilegale

|_| Trafic ilicit de arme, muniţii şi substanţe explozive

|_| Corupţie

|_| Frauda, incluzând frauda împotriva intereselor financiare ale Comunităţilor Europene, în sensul Convenţiei din 26 iulie 1995 privind protecţia intereselor financiare ale Comunităţilor Europene

|_| Omor şi vătămare corporală gravă

|_| Trafic ilicit de organe şi ţesuturi umane

|_| Lipsirea de libertate în mod ilegal, răpire şi luare de ostatici

|_| Jaf organizat sau armat

|_| Trafic ilicit de bunuri culturale, inclusiv antichităţi şi opere de artă

|_| Inşelăciune

|_| Deturnare de fonduri

|_| Contrafacere şi piraterie de bunuri

|_| Falsificare de acte oficiale şi uz de acte oficiale falsificate

|_| Falsificarea de mijloace de plată

|_| Trafic ilicit de substanţe hormonale şi alţi factori de creştere

|_| Rasism şi xenofobie

|_| Trafic ilicit de materiale nucleare sau radioactive

|_| Trafic de vehicule furate

|_| Viol

|_| Incendiere cu intenţie

|_| Crime aflate în jurisdicţia Curţii Penale Internaţionale

|_| Sechestrare ilegală de aeronave sau de nave

|_| Sabotaj

-> Infracţiunea intră prin urmare sub incidenţa art. 2 alin. (2) din Decizia-cadru 2002/584/JAI - art. 4 alin. (1) (cereri urgente) şi alin. (3) (cereri care nu sunt urgente) din Decizia-cadru 2006/960/JAI sunt prin urmare aplicabile în ceea ce priveşte termenele de răspuns la prezenta cerere.

Sau

|_| B. Infracţiunea (infracţiunile) nu se încadrează la lit. A.

In acest caz, descrierea infracţiunii (infracţiunilor):

Scopul pentru care se solicită datele sau informaţiile operative

Legătura dintre scopul pentru care se solicită datele sau informaţiile operative şi persoana care face obiectul acestor date sau informaţii operative

Identitatea/Identităţi (în măsura în care se cunoaşte) a/ale persoanei/persoanelor care face/fac obiectul principal al investigaţiei poliţieneşti sau al procesului penal, care justifică cererea de date sau informaţii operative

Motive pentru a se considera că datele sau informaţiile operative se află pe teritoriul statului membru solicitat

Restricţii privind utilizarea informaţiilor care figurează în prezenta cerere în alte scopuri decât cele pentru care aceste informaţii au fost furnizate, precum şi pentru prevenirea unui pericol imediat şi grav pentru siguranţa publică

|_| Utilizarea este permisă.

|_| Utilizarea este permisă, dar fără menţiunea furnizorului informaţiilor.

|_| Utilizarea nu este permisă fără autorizaţia furnizorului informaţiilor.

|_| Utilizarea nu este permisă.


SmartCity5

COMENTARII la Legea 201/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 201 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu