Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 19 din  8 aprilie 1994

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Romania si Republica Belarus, semnata la Bucuresti la 7 mai 1993

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 97 din 15 aprilie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Romania si Republica Belarus, semnata la Bucuresti la 7 mai 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 februarie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE SENATUI
                 prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 martie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

             p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                           MARTIAN DAN

                       CONVENTIE CONSULARA
              intre Romania si Republica Belarus

    Romania si Republica Belarus,
    exprimandu-si vointa de intarire a relatiilor de prietenie si de adancire a colaborarii lor reciproc avantajoase,
    animate de dorinta de a reglementa si dezvolta relatiile consulare dintre cele doua state,
    au hotarat sa incheie prezenta conventie consulara si au convenit asupra urmatoarelor:

    CAP. 1
    Dispozitii preliminare

    Art. 1
    Definitii
    1. In prezenta conventie, expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
    (1) prin expresia post consular se intelege orice consulat general, consulat, viceconsulat sau agentie consulara;
    (2) prin expresia circumscriptie consulara se intelege teritoriul atribuit postului consular pentru exercitarea functiilor consulare;
    (3) prin expresia sef al postului consular se intelege persoana care a primit insarcinarea sa actioneze in aceasta calitate;
    (4) prin expresia functionar consular se intelege orice persoana, inclusiv seful postului consular, care a primit insarcinarea sa exercite functiile consulare;
    (5) prin expresia angajat consular se intelege orice persoana care indeplineste sarcinile administrative sau tehnice ale postului consular;
    (6) prin expresia membru al personalului de serviciu se intelege orice persoana care indeplineste sarcinile de deservire ale postului consular;
    (7) prin expresia membri ai postului consular se intelege functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    (8) prin expresia membrii personalului consular se intelege functionarii consulari, cu exceptia sefului postului consular, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    (9) prin expresia membru al personalului particular se intelege persoana aflata, in mod exclusiv, in serviciul particular al unui membru al postului consular;
    (10) prin expresia membru de familie se intelege sotia sau sotul, copiii si parintii membrului postului consular, cu conditia ca ei sa locuiasca impreuna si sa fie in intretinerea acestuia;
    (11) prin expresia localuri consulare se intelege cladirile sau partile din cladiri, inclusiv resedinta sefului postului consular, precum si terenul aferent acestora, care sunt utilizate exclusiv pentru postul consular, indiferent in a cui proprietate se afla;
    (12) prin expresia arhive consulare se intelege toate hartiile, documentele, corespondenta, cartile, filmele, mijloacele tehnice de acumulare si utilizare a informatiilor, registrele postului consular, precum si cifrul, codurile, cartotecile si orice alte mijloace destinate pentru asigurarea pastrarii si conservarii lor;
    (13) prin expresia nava se intelege orice mijloc civil de navigatie, care are dreptul de a arbora drapelul statului trimitator;
    (14) prin expresia aeronava se intelege orice aparat civil de zbor, inregistrat in statul trimitator si care are dreptul sa foloseasca insemnele de identificare ale acestui stat.
    2. Dispozitiile prezentei conventii, referitoare la cetatenii statului trimitator, se aplica in mod corespunzator si persoanelor juridice care au sediul permanent in statul trimitator si care sunt constituite conform legislatiei acestui stat.

    CAP. 2
    Infiintarea posturilor consulare si numirea functionarilor consulari

    Art. 2
    Infiintarea unui post consular
    1. Un post consular poate fi stabilit pe teritoriul statului de resedinta numai cu consimtamantul acestui stat.
    2. Sediul postului consular, rangul sau si circumscriptia sa consulara sunt stabilite de statul trimitator si sunt supuse aprobarii statului de resedinta.
    3. Schimbarea ulterioara a sediului postului consular, a rangului acestuia sau a circumscriptiei sale consulare se poate face de catre statul trimitator numai cu acordul statului de resedinta.
    Art. 3
    Numirea si admiterea sefului de post consular
    1. Seful postului consular este numit de statul trimitator si este admis sa-si exercite functiile sale de catre statul de resedinta.
    2. Statul trimitator transmite Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta, pe canale diplomatice sau pe o alta cale potrivita, patenta consulara privind numirea sefului postului consular. In patenta consulara se indica numele si prenumele sefului postului consular, cetatenia sa, clasa acestuia, circumscriptia consulara in care isi va exercita functiile consulare, precum si sediul postului consular.
    3. Dupa primirea patentei consulare, statul de resedinta elibereaza sefului postului consular exequaturul, in cel mai scurt timp posibil.
    4. Daca statul de resedinta refuza eliberarea exequaturului, el nu este obligat sa comunice statului trimitator motivele refuzului sau.
    5. Pana la eliberarea exequaturului, statul de resedinta poate da acordul sau ca seful postului consular sa exercite, temporar, functiile sale.
    6. Seful postului consular poate sa inceapa exercitarea functiilor sale numai dupa ce statul de resedinta i-a eliberat exequaturul sau si-a dat acordul in alta forma.
    7. De indata ce seful postului consular este admis, chiar cu titlu temporar, sa-si exercite functiile, autoritatile statului de resedinta intreprind masurile necesare pentru ca acesta sa-si poata indeplini functiile.
    Art. 4
    Exercitarea cu titlu temporar a functiilor sefului postului consular
    1. Daca seful postului consular nu-si poate exercita functiile sale sau daca postul sau a devenit vacant, functiile sale pot fi exercitate temporar de un gerant interimar.
    2. Numele si prenumele gerantului interimar sunt notificate, in prealabil, Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta sau altei autoritati desemnate de acest minister, de catre misiunea diplomatica a statului trimitator sau, in lipsa acestuia, de catre insusi seful postului consular, ori, in cazul cand acesta nu este in masura sa o faca, de catre orice alta autoritate competenta a statului trimitator. Statul de resedinta poate conditiona acordarea consimtamantului sau pentru admiterea gerantului interimar de calitatea sa de agent diplomatic sau de functionar consular al statului trimitator in statul de resedinta.
    3. Autoritatile competente ale statului de resedinta acorda asistenta si protectie gerantului interimar. Pe timpul activitatii sale, dispozitiile prezentei conventii sunt aplicabile gerantului interimar in aceeasi masura ca si titularului sefului de post consular.
    Totusi statul de resedinta nu este obligat sa acorde gerantului interimar privilegiile si imunitatile de care seful postului consular se bucura numai in baza unor conditii pe care gerantul interimar nu le indeplineste.
    4. Membrul personalului diplomatic al reprezentantei diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta, care este numit gerant interimar de catre statul trimitator, in conditiile prevazute in paragraful 1 al prezentului articol, continua sa se bucure de privilegiile si imunitatile diplomatice.
    Art. 5
    Notificarea catre statul de resedinta a numirilor, sosirilor si plecarilor
    Statul trimitator notifica Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta sau autoritatii desemnate de acesta:
    (1) numirea membrilor postului consular, sosirea, dupa numirea lor la postul consular, plecarea definitiva sau incetarea functiilor lor, precum si orice alte schimbari referitoare la statutul lor, care s-au produs in timpul serviciului lor;
    (2) sosirea si plecarea definitiva a unui membru de familie a unui membru al postului consular si, daca este cazul, faptul ca o persoana devine sau inceteaza de a mai fi membru de familie al acestuia;
    (3) sosirea si plecarea definitiva a membrilor personalului particular si, daca este cazul, sfarsitul serviciului lor in aceasta calitate;
    (4) angajarea sau concedierea in si din calitatea de membri ai postului consular sau ca membri ai personalului particular a persoanelor care au domiciliul sau resedinta in statul de resedinta, care au dreptul la privilegii si imunitati.
    Art. 6
    Eliberarea documentelor de identitate
    1. Autoritatile competente ale statului de resedinta elibereaza, gratuit, fiecarui functionar consular un document care atesta identitatea si functia acestuia.
    2. Prevederile alin. 1 se refera, de asemenea, si la angajatii consulari, la membrii personalului de serviciu si la membrii personalului particular, cu conditia ca aceste persoane sa nu fie cetateni ai statului de resedinta si sa nu aiba domiciliul permanent in acest stat.
    3. Prevederile alin. 1 si 2 se refera, in mod corespunzator, si la membrii de familie ai persoanelor mentionate.
    Art. 7
    Cetatenia functionarilor consulari
    Functionarii consulari pot fi numai cetateni ai statului trimitator, care nu au domiciliul permanent in statul de resedinta si nu exercita in acest stat, in afara atributiilor de serviciu, nici o alta activitate aducatoare de venituri.
    Art. 8
    Consuli onorifici
    Statele contractante pot sa numeasca consuli onorifici, conducandu-se dupa prevederile corespunzatoare ale Conventiei privind relatiile consulare de la Viena din anul 1963 si dupa legile lor interne.
    Art. 9
    Incetarea functiilor unui membru al unui post consular
    1. Functiile unui membru al postului consular inceteaza, indeosebi, prin:
    (1) notificarea statului trimitator catre statul de resedinta ca functiile membrului postului consular au incetat;
    (2) retragerea exequaturului;
    (3) notificarea statului de resedinta facuta statului trimitator, ca el a incetat sa mai considere persoana in cauza ca membru al personalului consular.
    2. Statul de resedinta poate oricand, fara a fi obligat sa motiveze decizia sa, sa instiinteze statul trimitator, pe cale diplomatica sau in orice alt mod, ca exequaturul eliberat sefului postului consular a fost retras sau, ca un functionar consular ori un alt membru al postului consular, a devenit inacceptabil.
    Intr-un asemenea caz, statul trimitator trebuie sa recheme persoana in cauza, daca aceasta este deja in activitate. Daca statul trimitator nu indeplineste aceasta cerinta intr-un termen rational, atunci statul de resedinta poate refuza recunoasterea unei asemenea persoane in calitate de membru al postului consular.

    CAP. 3
    Facilitati, privilegii si imunitati

    Art. 10
    Inlesniri acordate activitatii postului consular
    1. Statul de resedinta acorda postului consular toate facilitatile pentru indeplinirea functiilor sale, pentru ca lucratorii postului consular sa-si poata exercita activitatea oficiala si sa beneficieze de drepturile, facilitatile, privilegiile si imunitatile prevazute de prezenta conventie.
    2. Statul de resedinta intreprinde masurile corespunzatoare pentru asigurarea protectiei postului consular.
    Art. 11
    Localurile consulare si locuintele membrilor postului consular
    1. Statul trimitator are dreptul, in conformitate cu prevederile prevazute in legislatia statului de resedinta:
    (1) sa foloseasca sau sa arendeze terenuri, sa dobandeasca in proprietate, sa detina, sa foloseasca sau sa inchirieze cladirile sau partile din cladiri necesare pentru localurile postului consular sau pentru resedinta sefului postului consular, precum si pentru spatiile de locuit ale celorlalti membri ai postului consular;
    (2) in aceleasi scopuri, sa construiasca sau sa amenajeze cladirile existente, conform cu regimul juridic al terenului;
    (3) sa transmita dreptul de proprietate asupra cladirilor sau partilor din cladiri, dobandite sau construite in acest mod.
    2. Prevederile alin. 1 al prezentului articol nu scutesc statul trimitator de obligatia de a respecta legile si reglementarile referitoare la constructii si sistematizarea urbana, la protectia monumentelor, aplicabile zonelor unde sunt situate sau se vor afla terenurile, cladirile sau partile din cladiri respective.
    Art. 12
    Folosirea drapelului de stat si a stemei
    1. Scutul cu stema statului trimitator si denumirea postului consular, scrisa in limba statului trimitator si in limba statului de resedinta, pot fi fixate pe cladirea oficiului consular si pe cladirea resedintei sefului postului consular.
    2. Drapelul statului trimitator poate fi arborat pe cladirea unde functioneaza postul consular, precum si la resedinta sefului postului consular.
    3. Seful postului consular poate, de asemenea, sa arboreze drapelul statului trimitator pe mijloacele sale de transport, cand acestea sunt folosite in interes oficial.
    4. In exercitarea dreptului acordat de prezentul articol trebuie sa tina seama de legile, regulamentele si uzantele statului de resedinta.
    Art. 13
    Inviolabilitatea localurilor consulare si a locuintelor functionarilor consulari
    1. Localurile consulare sunt inviolabile. Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in localurile consulare fara acordul expres al sefului postului consular, al sefului reprezentantei diplomatice a statului trimitator sau al persoanei desemnate de unul dintre acestia.
    2. Prevederile alin. 1 al prezentului articol se aplica si spatiilor de locuit ale functionarilor consulari.
    Art. 14
    Scutirea de rechizitie
    Localurile consulare, mobilierul sau bunurile postului consular, mijloacele sale de transport nu pot face obiectul vreunei forme de rechizitie in scopuri de aparare nationala sau de utilitate publica.
    Art. 15
    Scutirea localurilor consulare de impozite
    1. Localurile consulare si locuintele membrilor postului consular, asupra carora statul trimitator sau orice alta persoana, actionand in numele acestui stat, este proprietar sau locatar, sunt scutite de orice impozite si taxe de orice fel, nationale, regionale sau comunale, cu exceptia taxelor ca remunerare pentru serviciile concret prestate.
    2. Scutirea fiscala prevazuta la alin. 1 al prezentului articol nu se aplica acelor impozite si taxe cand, dupa legile si regulamentele statului de resedinta, ele cad in sarcina persoanei care a contractat cu statul trimitator sau cu persoana care actioneaza in numele acestui stat.
    3. Prevederile alin. 1 din prezentul articol se refera, de asemenea, si la mijloacele de transport, proprietate a statului trimitator si destinate activitatilor postului consular.
    Art. 16
    Inviolabilitatea arhivelor si documentelor consulare
    Arhivele si documentele consulare sunt inviolabile in orice moment si indiferent unde s-ar afla.
    Art. 17
    Libertatea de comunicare
    1. Statul de resedinta trebuie sa permita si sa protejeze libera comunicare a postului consular pentru toate scopurile sale oficiale. Postul consular poate folosi toate mijloacele de comunicare potrivite, inclusiv curieri diplomatici sau consulari, valiza diplomatica sau consulara si mijloace in cod sau cifrate pentru a comunica cu guvernul sau, cu misiunile diplomatice ale tarii sale sau cu alte posturi consulare ale statului trimitator, oriunde s-ar gasi ele.
    Totusi, postul consular nu poate instala si utiliza o statie de radioemisie decat cu consimtamantul statului de resedinta.
    2. Corespondenta oficiala a postului consular este inviolabila. Prin expresia corespondenta oficiala se intelege intreaga corespondenta a postului consular.
    3. Valiza consulara nu poate fi nici deschisa si nici retinuta. Totusi, daca autoritatile competente ale statului de resedinta au motive serioase sa creada ca valiza consulara contine alte obiecte decat corespondenta, documentele sau obiectele vizate in paragraful 4 din prezentul articol, ele pot cere ca valiza sa fie deschisa in prezenta lor de catre un imputernicit al statului trimitator.
    Daca autoritatile statului trimitator refuza sa satisfaca cererea, valiza se inapoiaza la locul de unde a fost trimisa.
    4. Coletele care constituie valiza consulara trebuie sa poarte semne exterioare vizibile ale caracterului lor si ele pot contine numai corespondenta oficiala sau documente si obiecte destinate exclusiv pentru folosinta oficiala.
    5. Curierul consular trebuie sa poarte un document oficial care sa-i ateste calitatea sa si in care sa se precizeze numarul de colete care constituie valiza consulara. Afara de cazul cand statul de resedinta consimte la aceasta, curierul consular nu trebuie sa fie cetatean al statului de resedinta sau, cu exceptia cand el este cetatean al statului trimitator, o persoana cu resedinta permanenta in statul de resedinta. In exercitarea functiilor sale, curierul consular este protejat de catre statul de resedinta.
    El se bucura de inviolabilitatea persoanei si nu poate fi supus nici unei forme de arestare sau de retinere.
    6. Statul trimitator, misiunile diplomatice si posturile consulare pot desemna curieri consulari ad-hoc. In acest caz se aplica, de asemenea, prevederile alin. 5 al prezentului articol, sub rezerva ca imunitatile mentionate acolo inceteaza in momentul in care curierul a remis valiza consulara, pe care o avea in grija, destinatarului.
    7. Valiza consulara poate fi incredintata comandantului unei nave sau al unei aeronave, care soseste intr-un punct de intrare autorizat. Comandantul trebuie sa aiba document oficial care sa indice numarul de colete care constituie valiza consulara, dar el nu este considerat curier consular. Printr-o intelegere cu autoritatile locale competente, postul consular poate trimite pe unul dintre membrii sai sa predea sau sa preia valiza, in mod direct si liber, de la comandantul navei sau al aeronavei.
    Art. 18
    Inviolabilitatea personala a functionarilor consulari si imunitatea de jurisdictie
    1. Functionarii consulari beneficiaza de imunitatea de jurisdictie a statului de resedinta in materie penala, civila si administrativa. Ei beneficiaza de inviolabilitatea personala si nu pot fi arestati sau supusi nici unei masuri de restrangere a libertatii personale.
    2. Angajatii consulari beneficiaza de imunitatea de jurisdictie a statului de resedinta in materie penala, civila si administrativa numai pentru actele indeplinite in exercitarea functiilor oficiale.
    3. Dispozitiile alin. 1 si 2 de mai sus nu se aplica actiunilor civile care:
    (1) rezulta din incheierea de catre un functionar consular sau de un angajat consular a unui contract pe care acestia nu l-au incheiat in mod expres sau implicit in calitatea lor de reprezentanti ai statului trimitator;
    (2) sunt intentate pentru o paguba rezultata dintr-un accident cauzat in statul de resedinta, indiferent de felul mijlocului de transport care a fost implicat in accident;
    (3) se refera la succesiuni, in care functionarul consular sau angajatul consular este considerat ca persoana particulara si actioneaza in calitate de mostenitor, de legatar, de executor testamentar, de administrator sau curator al unei succesiuni.
    Art. 19
    Obligatia de a depune ca martor
    1. Membrii personalului consular pot fi chemati sa depuna marturie in fata tribunalelor sau a altor autoritati competente ale statului de resedinta. Daca functionarul consular refuza sa depuna marturie, fata de acesta nu pot fi aplicate nici un fel de masuri coercitive sau sanctiuni.
    Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu nu pot refuza sa depuna marturie, cu exceptia cazurilor enumerate la alin. 3 din prezentul articol.
    2. Autoritatea statului de resedinta, careia ii este necesara marturia unui functionar consular, trebuie sa evite impiedicarea indeplinirii de catre aceasta persoana a functiilor sale. Ea poate lua asemenea marturii de la functionarul consular in chiar sediul postului consular, la resedinta sau in locuinta acestuia.
    3. Membrii postului consular nu sunt obligati sa depuna marturie despre faptele care se refera la indeplinirea sarcinilor lor consulare si nici despre corespondenta oficiala sau alte documente din arhivele consulare.
    Ei au, de asemenea, dreptul de a refuza sa depuna marturie in calitate de experti asupra legislatiei statului trimitator.
    Art. 20
    Renuntarea la privilegii si imunitati
    1. Statul trimitator poate renunta la privilegiile si imunitatile enumerate in art. 18 si 19. Renuntarea, in toate cazurile, trebuie sa fie expres exprimata si facuta in forma scrisa.
    2. Intentarea unei actiuni de catre un membru al postului consular, cand acesta ar putea sa beneficieze de imunitate de jurisdictie, il lipseste de dreptul de a invoca imunitatea fata de orice actiune reconventionala, legata direct de actiunea principala.
    3. Renuntarea la imunitatea de jurisdictie in cazul unei actiuni civile sau administrative nu inseamna renuntarea la imunitate in ceea ce priveste executarea hotararii pentru care este necesara o renuntare distincta.
    Art. 21
    Scutirea de prestatii personale
    Statul de resedinta este obligat sa scuteasca membrii postului consular de orice prestatie personala si de orice serviciu de interes public, indiferent de caracterul acestora, ca si de sarcinile militare cum ar fi rechizitiile, contributiile si incartiruirile.
    Art. 22
    Scutirea de inmatriculare a strainilor si de eliberare a permiselor de sedere
    Membrii postului consular si membrii lor de familie sunt scutiti de indeplinirea oricaror obligatii prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta privind inregistrarea, obtinerea permiselor de sedere si a altor asemenea cerinte formulate fata de straini.
    Art. 23
    Scutirea de impozite
    1. Membrii postului consular sunt scutiti de orice impozite si taxe personale sau reale, nationale si locale, cu exceptia:
    (1) impozitelor indirecte, incorporate in mod normal in pretul marfurilor si al serviciilor;
    (2) impozitelor si taxelor pe bunurile imobile particulare, situate pe teritoriul statului de resedinta, sub rezerva dispozitiilor art. 15;
    (3) drepturilor de succesiune si de mutatie percepute de catre statul de resedinta, sub rezerva prevederilor alin. (2) al art. 27;
    (4) impozitelor si taxelor pe veniturile particulare, inclusiv castigurile in capital, care isi au izvorul in statul de resedinta si a impozitelor pe capital prelevate asupra investitiilor efectuate in intreprinderi comerciale sau financiare situate in statul de resedinta;
    (5) impozitelor si taxelor percepute ca remunerare a serviciilor particulare prestate;
    (6) taxelor de inregistrare, de grefa, de ipoteca si de timbru, sub rezerva dispozitiilor art. 15.
    2. Membrii postului consular, care angajeaza persoane ale caror retributii sau salarii nu sunt scutite de impozitul pe venit in statul de resedinta, trebuie sa respecte obligatiile pe care legile si regulamentele acestui stat le impun celor care angajeaza in materia perceperii impozitului pe venit.
    Art. 24
    Scutire de taxe vamale si de control vamal
    1. In conformitate cu legile si regulamentele sale, statul de resedinta autorizeaza intrarea si acorda scutirea de orice taxe vamale, impozite si alte redevente conexe, cu exceptia cheltuielilor de incarcare, descarcare, depozitare, de transport si a cheltuielilor pentru servicii similare pentru:
    (1) obiectele destinate folosirii oficiale a postului consular;
    (2) obiectele, mijloacele de transport si bunurile de consum destinate folosintei personale a functionarului consular, inclusiv efectele destinate instalarii sale.
    2. Angajatii consulari beneficiaza de privilegiile si scutirile prevazute la alin. 1 al prezentului articol numai in ceea ce priveste obiectele importate cu ocazia primei lor instalari.
    3. Bagajele personale, insotite de functionarii consulari, sunt scutite de control vamal. Ele nu vor fi supuse controlului decat daca exista motive serioase sa se presupuna ca ele contin alte obiecte decat cele mentionate la alin. 2 pct. (1) al prezentului articol sau obiecte al caror import sau export este interzis de catre legile si regulamentele statului de resedinta sau de regulile impuse in cazuri de carantina. Acest control nu poate avea loc decat in prezenta functionarului consular.
    Art. 25
    Respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta
    Toate persoanele care, in conformitate cu prezenta conventie, beneficiaza de privilegii si imunitati, au datoria, fara a aduce daune propriilor privilegii si imunitati, sa respecte legislatia statului de resedinta, inclusiv normele care reglementeaza circulatia si asigurarea autoturismelor.
    Art. 26
    Libertatea de deplasare
    In masura in care aceasta nu contravine legilor si normelor privind zonele in care accesul strainilor este interzis sau este reglementat pentru considerente de securitate de stat, statul de resedinta asigura membrilor postului consular libertatea de deplasare pe teritoriul sau.
    Art. 27
    Succesiunea unui membru al postului consular
    In caz de deces al unui membru al postului consular, statul de resedinta:
    (1) permite exportul bunurilor mobile ale defunctului, cu exceptia celor care au fost dobandite in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii de export in momentul decesului;
    (2) nu percepe nici un fel de taxe nationale sau locale, de succesiune sau de mutatie asupra bunurilor mobile a caror prezenta in statul de resedinta se datora exclusiv prezentei in acest stat a defunctului in calitatea sa de membru al postului consular.
    Art. 28
    Privilegii si imunitati ale membrilor de familie
    Membrii de familie ai unui membru al postului consular beneficiaza de privilegiile si imunitatile prevazute in art. 18, 19, 21, 22, 23, 24, 26 si 27 din prezenta conventie, cu conditia ca acestia sa nu fie cetateni ai statului de resedinta, sa nu domicilieze in acest stat si sa nu exercite nici o activitate lucrativa, aducatoare de venituri.
    Art. 29
    Inceputul si incetarea privilegiilor si imunitatilor consulare
    1. Fiecare membru al postului consular beneficiaza de privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie de la data intrarii lui pe teritoriul statului de resedinta pentru a ajunge la postul sau, sau daca se gaseste deja pe acest teritoriu, din momentul intrarii sale in functie.
    2. Membrii de familie ai unui membru al postului consular, precum si membrii personalului sau particular, beneficiaza de privilegiile si imunitatile prevazute de prezenta conventie incepand cu una din urmatoarele date: data de cand membrul respectiv al postului consular se bucura de privilegiile si imunitatile prevazute la alin. 1 al prezentului articol; data intrarii lor pe teritoriul statului de resedinta; data la care ei au devenit membri de familie sau membri ai personalului particular respectiv.
    3. Cand functiile unui membru al postului consular inceteaza, privilegiile si imunitatile sale, precum si acelea ale membrilor familiei sale sau ale membrilor personalului sau particular, inceteaza, in mod normal, in momentul in care persoana in cauza paraseste teritoriul statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil, care i-a fost acordat in acest scop. In ceea ce priveste persoanele mentionate la alin. 2 al prezentului articol, privilegiile si imunitatile lor inceteaza din momentul cand acestea inceteaza sa mai locuiasca impreuna cu membrul postului consular sau sa mai fie in serviciul acestuia, in cazul membrilor personalului particular, cu rezerva, totusi ca, daca aceste persoane intentioneaza sa paraseasca teritoriul statului de resedinta intr-un termen rezonabil, privilegiile si imunitatile lor subzista pana in momentul plecarii lor.
    4. Totusi, in ceea ce priveste actele savarsite de un functionar consular sau de un angajat consular in exercitarea functiilor sale, imunitatea de jurisdictie subzista fara limita de durata.
    5. In caz de deces al unui membru al postului consular, membrii familiei sale continua sa se bucure de privilegiile si imunitatile ce le au, pana la data la care ei parasesc teritoriul statului de resedinta sau pana la expirarea unui termen rezonabil, care le va fi fost acordat in acest scop.
    Art. 30
    Persoane asupra carora nu se extind privilegiile si imunitatile
    1. Privilegiile si imunitatile prevazute in prezenta conventie, cu exceptia celor prevazute la alin. 3 al art. 18 nu se extind asupra membrilor postului consular care sunt cetateni ai statului de resedinta sau au domiciliul permanent in acest stat.
    2. Statul de resedinta isi exercita jurisdictia fata de persoanele prevazute la alin. 1 al acestui articol, astfel incat sa nu impiedice, fara motiv, exercitarea functiilor postului consular.

    CAP. 4
    Functii consulare

    Art. 31
    Exercitarea functiilor consulare
    1. Functiile consulare sunt indeplinite de functionarii consulari ai statului trimitator.
    2. In caz de necesitate, functiile consulare pot fi indeplinite de un membru al personalului diplomatic al misiunii diplomatice a statului trimitator din statul de resedinta.
    Numele si prenumele membrului personalului diplomatic, caruia i se incredinteaza indeplinirea de functii consulare, trebuie comunicate, in prealabil, Ministerului Afacerilor Externe al statului de resedinta.
    3. Functiile consulare se indeplinesc in cadrul circumscriptiei consulare. Exercitarea lor in afara circumscriptiei consulare se poate face numai cu consimtamantul statului de resedinta.
    Art. 32
    Functiile principale ale postului consular
    Functiile principale ale postului consular constau in:
    (1) apararea in statul de resedinta a drepturilor si intereselor statului trimitator, ale cetatenilor si persoanelor sale juridice, in conformitate cu normele dreptului international;
    (2) favorizarea dezvoltarii in continuare a bunelor relatii dintre cele doua state in sectoarele economice, comerciale, culturale, stiintifice si turistice, intarirea legaturilor prietenesti dintre ele, in toate domeniile.
    Art. 33
    Comunicarea cu autoritatile statului de resedinta
    Functionarul consular are dreptul ca, in exercitarea functiilor sale, prevazute in prezenta conventie, sa se adreseze:
    (1) autoritatilor locale din circumscriptia consulara;
    (2) autoritatilor centrale ale statului de resedinta, in masura in care legile statului de resedinta permit aceasta.
    Art. 34
    Exercitarea functiilor consulare intr-un stat tert sau in numele unui stat tert
    1. Statul trimitator poate, dupa notificarea catre statele interesate, daca nici unul dintre acestea nu se opune in mod expres, sa insarcineze un post consular stabilit intr-un stat sa-si asume exercitarea de functii consulare intr-un alt stat.
    2. Dupa notificarea corespunzatoare catre statul de resedinta si daca acesta nu se opune, un post consular al statului trimitator poate exercita functii consulare in statul de resedinta in numele unui stat tert.
    Art. 35
    Evidenta cetatenilor statului trimitator
    1. Functionarul consular are dreptul sa tina evidenta cetatenilor statului trimitator, aflati in circumscriptia sa consulara.
    2. Inregistrarea de catre functionarul consular a cetatenilor statului trimitator nu-i scuteste pe acestia de obligatia respectarii formalitatilor prevazute de legile statului de resedinta pentru straini.
    Art. 36
    Reprezentarea intereselor legale ale cetatenilor in fata autoritatilor statului de resedinta
    1. Functionarul consular are dreptul sa intreprinda masuri, in conformitate cu legile statului de resedinta, pentru asigurarea reprezentarii intereselor legale ale cetatenilor statului trimitator in fata instantelor judecatoresti si a altor autoritati ale statului de resedinta. El poate, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa solicite adoptarea de masuri temporare pentru apararea drepturilor si intereselor legale ale cetatenilor statului trimitator, daca acestia absenteaza sau, din alte cauze credibile, nu sunt in masura sa-si apere drepturile si interesele lor.
    2. Functionarul consular are, de asemenea, dreptul sa solicite instantelor judecatoresti sau autoritatilor amanarea examinarii cauzei, care priveste pe cetateanul statului trimitator, pana cand acesta nu va fi informat si va avea posibilitatea de a se apara, singur sau prin reprezentant.
    3. Reprezentarea prevazuta la alin. 1 al prezentului articol inceteaza cand persoanele reprezentate numesc imputernicitul lor sau preiau, personal, apararea drepturilor si intereselor lor.
    Art. 37
    Apararea intereselor legale ale cetatenilor statului trimitator
    1. Autoritatilor competente ale statului de resedinta informeaza pe functionarul consular despre arestarea sau retinerea, sub orice forma, a unui cetatean al statului trimitator, intr-un termen cat mai scurt, dar nu mai tarziu de 3 zile de la data arestarii sau retinerii acestuia.
    2. Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa primeasca corespondenta sau alte comunicari de la cetateanul aflat in stare de arest, in asteptarea judecarii, sau de la acela care este retinut, in orice alta forma, si sa faca demersurile necesare pentru a-i aproba asistenta juridica.
    Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile statului de resedinta, sa viziteze si sa comunice cu cetateanul statului trimitator, aflat in arest sau retinut sub orice forma, sau cu cel care executa o pedeapsa privativa de libertate in termen de 5 zile de la data arestarii sau retinerii.
    3. La cererea functionarului consular autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa asigure vizitarea cetateanului statului trimitator, in cauza, in termen de 3 zile de la instiintarea mentionata la alin. 1 al prezentului articol.
    4. Autoritatile competente ale statului de resedinta trebuie sa informeze, neintarziat, pe cetateanul statului trimitator despre dreptul sau de a lua legatura cu functionarul consular, conform prevederilor acestui articol.
    Art. 38
    Functii referitoare la pasapoarte si vize
    Functionarul consular are dreptul:
    (1) sa elibereze cetatenilor statului trimitator pasapoarte sau alte documente care le inlocuiesc, sa le reinnoiasca, sa le prelungeasca, sa le anuleze sau sa faca orice modificari in acestea;
    (2) sa acorde vize de intrare-iesire si de tranzit persoanelor care doresc sa viziteze sau sa tranziteze statul trimitator.
    Art. 39
    Functii in legatura cu cetatenia si cu actele de stare civila
    1. Functionarul consular are dreptul:
    (1) sa primeasca declaratii referitoare la cetatenie;
    (2) sa inregistreze nasterile si decesele cetatenilor statului trimitator si sa elibereze certificatele corespunzatoare;
    (3) sa incheie casatorii si sa inregistreze divorturi, potrivit legilor statului trimitator, daca legea statului de resedinta nu se opune.
    2. Functionarul consular va comunica autoritatilor competente ale statului de resedinta inregistrarea nasterilor, casatoriilor si divorturilor, deceselor, daca aceasta este ceruta de legile statului de resedinta.
    3. Dispozitiile paragrafului 1 al prezentului articol nu scutesc persoanele in cauza de obligatia de a intocmi formalitatile prevazute de legile statului de resedinta.
    4. Daca autoritatile statului de resedinta sunt informate ca pe teritoriul acestui stat a decedat un cetatean al statului trimitator, ele trebuie sa anunte despre aceasta, fara intarziere, postul consular corespunzator.
    Art. 40
    Functii referitoare la tutela si curatela
    1. Functionarul consular are dreptul sa solicite autoritatilor statului de resedinta instituirea tutelei sau curatelei pentru cetatenii statului trimitator, aflati in statul de resedinta, si sa propuna persoana care sa fie numita tutore sau curator.
    2. Daca autoritatile statului de resedinta au cunostinta ca trebuie instituita o tutela sau o curatela pentru un cetatean al statului trimitator, ele vor informa functionarul consular despre aceasta, intr-un termen cat mai scurt posibil.
    Art. 41
    Functii notariale
    1. Functionarul consular are dreptul, in conformitate cu legile statului de resedinta:
    (1) sa primeasca, sa intocmeasca, sa inregistreze si sa autentifice declaratii ale cetatenilor statului trimitator;
    (2) sa intocmeasca, sa inregistreze, sa primeasca spre pastrare si sa autentifice testamente de la cetatenii statului trimitator;
    (3) sa primeasca, sa intocmeasca, sa inregistreze si sa autentifice inscrisuri care privesc acte juridice ale cetatenilor statului trimitator, cu exceptia celor care se refera la nasterea, stingerea sau modificarea, sub orice forma, a drepturilor reale asupra imobilelor situate in statul de resedinta;
    (4) sa legalizeze sigiliul si semnaturile de pe actele cu caracter juridic si de pe alte inscrisuri care emana de la autoritatile statului trimitator sau de la statul de resedinta;
    (5) sa autentifice copiile si traducerile actelor si inscrisurilor cu caracter juridic, precum si a extraselor din acestea;
    (6) sa primeasca, spre pastrare, actele sau inscrisurile apartinand cetatenilor statului trimitator sau adresate acestora.
    2. Functiile prevazute la alin. 1 al prezentului articol pot fi indeplinite la sediul postului consular sau in alt loc, daca persoana interesata nu se poate prezenta la postul consular, din cauze credibile.
    Art. 42
    Primirea in depozit
    1. Functionarul consular are dreptul sa primeasca in depozit sume de bani si valori de la cetatenii statului trimitator, daca aceasta nu contravine legislatiei statului de resedinta.
    2. De asemenea, functionarul consular are dreptul sa primeasca spre pastrare sumele de bani si bunurile pierdute de cetatenii statului trimitator, pentru a le restitui proprietarilor.
    Art. 43
    Functii in materie de succesiuni
    1. Autoritatile statului de resedinta vor informa, fara intarziere, postul consular despre decesul unui cetatean al statului trimitator si ii vor comunica toate datele de care dispun privind activul succesoral, mostenitorii legali, legatarii, precum si despre existenta unui testament.
    2. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, cat mai curand posibil, postul consular al statului trimitator, despre deschiderea unei succesiuni in statul de resedinta, daca mostenitorul legal sau legatarul este cetatean al statului trimitator.
    3. Daca postul consular afla de existenta succesiunilor mentionate la alin. 1 si 2 ale prezentului articol, inainte ca ele sa fie cunoscute de autoritatile competente ale statului de resedinta, el va informa, cat mai curand posibil, aceste autoritati.
    4. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, cat mai curand posibil, postul consular despre masurile luate sau pe care intentioneaza sa le intreprinda pentru evaluarea si conservarea succesiunilor mentionate la alin. 1 si 2 ale prezentului articol.
    Functionarul consular poate solicita autoritatile statului de resedinta sa adopte masurile corespunzatoare pentru conservarea succesiunii.
    5. Functionarul consular poate, de asemenea, in concordanta cu legile statului de resedinta:
    (1) sa ia masuri pentru conservarea si administrarea bunurilor succesorale, care apartin cetatenilor statului trimitator;
    (2) sa urmareasca transferul sumelor de bani sau transmiterea bunurilor catre cetatenii statului trimitator.
    6. Functionarul consular are dreptul sa primeasca, in scopul transmiterii catre mostenitorii, cetateni ai statului trimitator, care nu au domiciliul in statul de resedinta, mostenirea sau o parte a acesteia, precum si cotele-parti care revin mostenitorilor din compensatii, pensii, salarii neincasate si polite de asigurare.
    7. Daca un cetatean al statului trimitator, aflat temporar sau in tranzit pe teritoriul statului de resedinta, a decedat, sumele de bani si bunurile sale personale se transmit postului consular al statului trimitator.
    8. Exportarea din statul de resedinta a bunurilor personale ale defunctului si a sumelor de bani se face in conformitate cu legile statului de resedinta.
    9. Postul consular al statului trimitator elibereaza autoritatilor sau persoanelor interesate un document care confirma primirea banilor sau bunurilor predate, in conformitate cu alin. 6 si 7 ale acestui articol.
    Art. 44
    Transmiterea documentelor
    Functionarul consular are dreptul sa inmaneze acte judiciare si extrajudiciare si sa efectueze comisii rogatorii in conformitate cu conventiile internationale sau, in lipsa acestora, conform legislatiei statului de resedinta.
    Art. 45
    Accidentele de circulatie
    Autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa neintarziat pe functionarul consular al statului trimitator despre accidentele grave in care sunt implicati ca vinovati sau victime, cetateni ai statului trimitator. La cererea functionarului consular aceste autoritati transmit documentele intocmite cu privire la accidentul in care a fost implicat un cetatean al statului trimitator, vinovat sau victima.
    Art. 46
    Functii in materie de navigatie
    1. Functionarul consular are dreptul sa acorde orice sprijin si asistenta navei statului trimitator care intra in port sau in apele teritoriale ori in apele interne ale statului de resedinta.
    2. Functionarul consular se poate urca la bordul navei imediat ce este aprobata comunicarea libera cu coasta, iar capitanul vasului si membrii echipajului pot sa ia legatura cu functionarul consular.
    3. Functionarul consular se poate adresa pentru sprijin autoritatilor competente ale statului de resedinta in orice probleme legate de indeplinirea functiilor sale in privinta navei statului trimitator, a capitanului si a membrilor echipajului acestei nave.
    4. Functionarul consular are dreptul:
    (1) fara a aduce atingere drepturilor autoritatilor statului de resedinta, sa efectueze cercetari in legatura cu orice fapte petrecute pe nava statului trimitator in timp ce aceasta se afla in cursa sau ancorata, sa puna intrebari capitanului sau oricarui membru al echipajului navei statului trimitator, sa verifice documentele de bord, sa primeasca declaratii in legatura cu cursa navei si locul de destinatie si sa faca demersuri pentru facilitarea intrarii, stationarii si plecarii navei din port;
    (2) fara a aduce atingere competentei autoritatilor statului de resedinta, sa ia masurile necesare pentru solutionarea neintelegerilor dintre comandant si orice membru al echipajului, inclusiv cele referitoare la conditiile de munca pe nava, in masura in care legislatia statului trimitator prevede acestea;
    (3) sa ia masuri pentru acordarea asistentei medicale si pentru repatrierea capitanului sau a oricarui membru al echipajului navei;
    (4) sa primeasca, sa inregistreze, sa intocmeasca sau sa autentifice orice declaratie sau document, prevazute de legislatia statului trimitator in privinta navelor;
    (5) sa elibereze certificate provizorii care dau dreptul navei achizitionate sau construite sa navigheze sub pavilionul statului trimitator, in conformitate cu legislatia acestui stat.
    5. In cazul in care organele judecatoresti sau alte autoritati competente ale statului de resedinta intentioneaza sa ia masuri de constrangere sau sa efectueze acte de urmarire penala la bordul navei statului trimitator, autoritatile competente ale statului de resedinta vor instiinta functionarul consular. Aceasta instiintare va fi facuta inainte de inceperea unor asemenea masuri, astfel incat functionarul consular sa poata fi prezent la efectuarea acestora. Daca functionarul consular nu a fost de fata, autoritatile competente ale statului de resedinta ii vor prezenta, la cerere, o informare completa in legatura cu cele petrecute.
    Functionarul consular va fi instiintat, in prealabil, si in cazul in care capitanul sau un membru al echipajului navei urmeaza sa fie interogat pe uscat de catre autoritatile competente ale statului de resedinta.
    Prevederile acestui articol nu se aplica in ceea ce priveste controlul vamal, sanitar sau controlul documentelor de trecere a frontierei, precum si in privinta oricaror actiuni intreprinse la rugamintea sau cu acordul capitanului navei.
    6. Daca nava statului trimitator naufragiaza, esueaza in largul sau la tarm ori sufera orice alta avarie in statul de resedinta sau daca orice obiect, facand parte din incarcatura navei avariate, fiind proprietatea unui cetatean al statului trimitator, este gasit pe tarm sau in apropierea coastei statului de resedinta sau este adus in portul acestui stat, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa, in timpul cel mai scurt, pe functionarul consular. De asemenea, ele vor comunica functionarului consular masurile luate pentru salvarea membrilor echipajului si pasagerilor, incarcaturii si a altor bunuri aflate la bordul navei, care apartin navei sau care fac parte din incarcatura acesteia si care au fost separate de nava.
    7. Functionarul consular poate acorda orice asistenta unei asemenea nave, membrilor echipajului si pasagerilor; in acest scop, el se poate adresa autoritatilor competente ale statului de resedinta, care vor acorda sprijinul necesar.
    Functionarul consular poate sa intreprinda masuri pentru repararea navei sau se poate adresa autoritatilor competente ale statului de resedinta cu rugamintea de a-l sprijini in realizarea acestora sau ca ele sa intreprinda ori sa continue asemenea masuri.
    8. Daca nava avariata sau orice obiect, care a apartinut unei asemenea nave, a fost gasit pe coasta, in apropierea coastei statului de resedinta sau a fost adus in portul acestui stat, iar capitanul navei, proprietarul ei sau imputernicitul acestuia sau organizatiile de asigurare corespunzatoare nu au posibilitatea de a intreprinde masuri pentru pastrarea sau dispunerea de o asemenea nava sau obiect, functionarul consular este considerat imputernicit sa intreprinda, in numele proprietarului navei, asemenea masuri pe care le-ar fi putut intreprinde insusi proprietarul. Aceste prevederi se aplica, de asemenea, oricarui obiect care face parte din incarcatura navei si care este proprietatea unui cetatean al statului trimitator.
    9. Daca orice obiect, care face parte din incarcatura navei avariate a unui stat tert si este proprietatea unui cetatean al statului trimitator, este gasit pe mal sau in apropierea malului statului de resedinta si nici capitanul navei, nici proprietarul obiectului, nici imputernicitul sau, nici organizatiile de asigurare nu pot intreprinde masuri pentru pastrarea sau dispunerea de asemenea obiect, functionarul consular este considerat imputernicit sa intreprinda in numele proprietarului asemenea masuri pe care le-ar fi putut intreprinde insusi proprietarul.
    Art. 47
    Functii in materie de navigatie aeriana
    Prevederile art. 46 al prezentei conventii se aplica in mod corespunzator aeronavelor statului trimitator cu conditia ca acestea sa nu contravina conventiilor multilaterale sau bilaterale din domeniul navigatiei aeriene la care cele doua state contractante sunt parti.
    Art. 48
    Indeplinirea altor functii consulare
    Functionarul consular poate indeplini si alte functii consulare incredintate de statul trimitator, dar neprevazute in prezenta conventie, cu conditia ca statul de resedinta, care trebuie incunostintat despre aceasta, sa fie de acord sau sa nu aiba obiectii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 49
    Ratificarea, intrarea in vigoare si incetarea efectelor
    1. Prezenta conventie este supusa ratificarii si va intra in vigoare in a 30-a zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare, care va avea loc la Minsk.
    2. Prezenta conventie se incheie pe termen nelimitat si va ramane in vigoare 6 luni dupa ce una dintre partile contractante va notifica, in forma scrisa, celeilalte parti contractante, intentia sa de a o denunta.
    3. Incheiata azi, 7 mai 1993 la Bucuresti, in doua exemplare, fiecare in limba romana, limba belarusa si limba rusa, toate textele avand aceeasi valoare.
    In caz de divergente de interpretare, prevaleaza textul in limba rusa.

                 Pentru Romania,
                 Teodor Viorel Melescanu,
                 ministru de stat,
                 ministrul afacerilor externe

                 Pentru Republica Belarus,
                 P. Krauceanka,
                 ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 19/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 19 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 19/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu