Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 19 din 13 decembrie 1984

Legea Bugetului de stat al Republicii Socialiste Romania pe anul 1985

ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA

ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL  NR. 91 din 21 decembrie 1984


SmartCity3


    Marea Adunare Nationala a Republicii Socialiste Romania adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Bugetul de stat al Republicii Socialiste Romania pe anul 1985 cuprinde veniturile centralizate ale statului si repartizarea acestora in concordanta cu obiectivele planului national unic de dezvoltare economico-sociala si ale planului de dezvoltare a agriculturii si industriei alimentare, adoptate de Marea Adunare Nationala, pentru finantarea dezvoltarii economiei nationale, actiunilor social-culturale, apararii tarii si altor nevoi ale societatii, in conditii de eficienta sporita si de asigurare a echilibrului financiar si monetar.
    Bugetul de stat al Republicii Socialiste Romania se stabileste la venituri in suma de 362.644,5 milioane lei si la cheltuieli in suma de 362.644,5 milioane lei.
    Art. 2
    Repartizarea veniturilor si cheltuielilor prevazute in Bugetul de stat al Republicii Socialiste Romania pe anul 1985 este urmatoarea:

                                      - milioane lei -

                                   Venituri   Cheltuieli

    Bugetul republican            304.929,0    304.929,0
    Bugetele locale                57.715,5     57.715,5

    In volumul total al cheltuielilor bugetului de stat se cuprind fonduri de rezerva in suma de 57.586,6 milioane lei, din care:
    - 57.270,6 milioane lei rezerva bugetara la dispozitia Consiliului de Stat;
    - 316,0 milioane lei rezerva bugetara la dispozitia comitetelor executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti.
    Art. 3
    Veniturile inscrise in bugetul de stat din varsamintele din beneficiile unitatilor economice de stat, prelevarea pentru societate, impozitul pe circulatia marfurilor si taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat se stabilesc in suma de 245.074,0 milioane lei.
    Art. 4
    Veniturile prevazute in bugetul de stat din impozitul pe fondul total de retribuire se stabilesc in suma de 47.100,0 milioane lei, din impozitul pe veniturile unitatilor cooperatiste si obstesti in suma de 1.782,5 milioane lei, cele din impozitul agricol de la cooperativele agricole de productie in suma de 1.550,0 milioane lei, iar veniturile din impozite si taxe de la populatie in suma de 4.181,0 milioane lei.
    Art. 5
    Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 1985 se stabilesc in suma de 42.359,0 milioane lei.
    Art. 6
    Cheltuielile pentru finantarea economiei nationale se acopera din fondurile proprii ale unitatilor economice, alocatii de la bugetul de stat si credite bancare, potrivit legii. Cheltuielile cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, pe anul 1985, se stabilesc in suma de 189.747,2 milioane lei.
    Art. 7
    Cheltuielile pentru actiunile agrozooveterinare se stabilesc in suma de 5.491,0 milioane lei, cele pentru intretinerea si repararea drumurilor si podurilor in suma de 3.148,3 milioane lei, iar cele pentru actiuni de gospodarie comunala in suma de 2.250,7 milioane lei.
    Art. 8
    Cheltuielile pentru cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si introducerea progresului tehnic se acopera din fondurile proprii ce se constituie, potrivit legii, la unitatile economice si din alocatiile de la bugetul de stat. Cheltuielile cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, pe anul 1985, se stabilesc in suma de 2.100,0 milioane lei.
    Cheltuielile pentru prospectiuni si lucrari geologice de cercetare pentru descoperiri de zacaminte noi se stabilesc in suma de 7.895,0 milioane lei.
    Art. 9
    Cheltuielile pentru actiunile social-culturale ce se finanteaza, potrivit legii, de la bugetul de stat si din veniturile proprii ale institutiilor, unitatilor economice socialiste si organizatiilor de masa si obstesti se stabilesc in suma de 105.829,2 milioane lei, din care pentru:

                                     - milioane lei -
                               -------------------------
                                             din care:
                               Cheltuieli  -------------
                                 totale    de la bugetul
                                              de stat
                               -------------------------
 a) invatamint                  22.133,4     17.492,6
 b) cultura si arta              2.733,3        592,6
 c) sanatate                    18.198,4     17.660,2
 d) educatie fizica si sport     1.077,6        361,6
 e) alocatia si alte
    ajutoare pentru copii       15.872,3     15.245,0
 f) pensii si ajutoare
    I.O.V.R., militari si
    alte persoane, precum
    si pentru asistenta
    sociala                      3.036,8      2.978,1
 g) asigurari sociale           40.977,2     36.595,7

    Art. 10
    Cheltuielile pentru functionarea organelor puterii si administratiei de stat si pentru organele judecatoresti si ale procuraturii se stabilesc in suma de 3.839,7 milioane lei.
    In cadrul acestor cheltuieli, pentru Marea Adunare Nationala se stabileste suma de 3,1 milioane lei.
    Art. 11
    Cheltuielile pentru apararea tarii se stabilesc in suma de 12.278,3 milioane lei.
    Art. 12
    Corespunzator atributiilor si sarcinilor ce revin consiliilor populare, volumul bugetelor judetelor si al municipiului Bucuresti, precum si sumele defalcate din impozitul pe fondul total de retribuire si impozitul pe circulatia marfurilor de la unitatile de subordonare republicana, destinate ca venituri ale bugetelor locale pe anul 1985, se stabilesc astfel:

                                                            - milioane lei -
______________________________________________________________________________
                                    Venituri
                        __________________________________________
                                            din care:
                                ___________________________________
Nr.                                        Sume defalcate din:
crt. Judetul           Total    Venituri __________________________ Cheltuieli
                                proprii   Impozitul   Impozitul pe
                                          pe fondul   circulatia
                                          total de    marfurilor
                                          retribuire
______________________________________________________________________________
 1.  Alba             1.138,4     541,4     576,0        21,0         1.138,4
 2.  Arad             1.354,6     867,7     486,9                     1.354,6
 3.  Arges            1.658,2     941,9     716,3                     1.658,2
 4.  Bacau            1.660,2     938,3     721,9                     1.660,2
 5.  Bihor            1.760,5   1.034,7     725,8                     1.760,5
 6.  Bistrita-Nasaud    838,5     365,3     271,2       202,0           838,5
 7.  Botosani         1.332,6     478,2     529,4       325,0         1.332,6
 8.  Brasov           1.375,5   1.099,6     275,9                     1.375,5
 9.  Braila           1.119,5     643,6     475,9                     1.119,5
10.  Buzau            1.190,6     615,7     525,9        49,0         1.190,6
11.  Caras-Severin    1.089,6     547,1     542,5                     1.089,6
12.  Calarasi         1.141,0     435,3     535,7       170,0         1.141,0
13.  Cluj             1.976,4   1.220,8     755,6                     1.976,4
14.  Constanta        2.084,0   1.265,1     818,9                     2.084,0
15.  Covasna            655,8     351,4     285,4        19,0           655,8
16.  Dimbovita        1.105,6     677,6     428,0                     1.105,6
17.  Dolj             1.637,0     976,2     660,8                     1.637,0
18.  Galati           1.399,0     864,1     534,9                     1.399,0
19.  Giurgiu            871,6     420,8     260,8       190,0           871,6
20.  Gorj             1.154,1     535,4     569,7        49,0         1.154,1
21.  Harghita         1.007,5     519,6     422,9        65,0         1.007,5
22.  Hunedoara        1.612,8     798,5     814,3                     1.612,8
23.  Ialomita           868,1     451,7     270,4       146,0           868,1
24.  Iasi             2.380,3     875,6     924,7       580,0         2.380,3
25.  Maramures        1.341,9     676,9     639,0        26,0         1.341,9
26.  Mehedinti        1.115,0     383,9     416,1       315,0         1.115,0
27.  Mures            1.536,4     928,2     608,2                     1.536,4
28.  Neamt            1.220,4     742,7     477,7                     1.220,4
29.  Olt              1.178,7     594,0     489,7        95,0         1.178,7
30.  Prahova          1.474,3   1.325,4     148,9                     1.474,3
31.  Satu Mare        1.024,4     600,8     400,6        23,0         1.024,4
32.  Salaj              717,1     330,2     224,9       162,0           717,1
33.  Sibiu            1.120,3     774,3     346,0                     1.120,3
34.  Suceava          1.580,5     742,3     655,2       183,0         1.580,5
35.  Teleorman        1.040,3     571,6     378,7        90,0         1.040,3
36.  Timis            1.947,1   1.232,5     714,6                     1.947,1
37.  Tulcea             695,9     361,7     317,2        17,0           695,9
38.  Vaslui           1.162,4     420,5     416,9       325,0         1.162,4
39.  Vilcea           1.138,7     565,0     423,7       150,0         1.138,7
40.  Vrancea            998,7     402,9     305,8       290,0           998,7
41.  Municipiul
     Bucuresti        6.012,0   4.978,2   1.033,8                     6.012,0
                      --------------------------------------------------------
     TOTAL:          57.715,5  33.096,7  21.126,8     3.492,0        57.715,5
______________________________________________________________________________

    Art. 13
    Evaluarile prevazute in bugetul de stat la venituri reprezinta sarcini minime de realizat, iar prevederile la cheltuieli, limite maxime care nu pot fi depasite.
    Art. 14
    Executia bugetului de stat se realizeaza sub indrumarea si controlul Consiliului de Ministri.
    Consiliul de Ministri va examina, periodic, executia bugetului de stat si a celorlalte planuri financiare si va stabili masuri care sa asigure realizarea integrala a veniturilor inscrise in bugetele de venituri si cheltuieli ale centralelor, intreprinderilor si institutiilor, efectuarea cheltuielilor in raport cu nivelul de indeplinire a sarcinilor de plan, cu aplicarea unui regim sever de economii si respectarea legilor, mentinerea echilibrului financiar, monetar si valutar si cresterea eficientei economice in toate sectoarele de activitate.
    Art. 15
    Ministerul Finantelor, bancile, ministerele si celelalte organe centrale si locale vor lua masuri pentru aplicarea ferma de catre toate unitatile a mecanismului economico-financiar, intarirea autoconducerii muncitoresti si autogestiunii economico-financiare, in vederea cresterii mai puternice a eficientei economice, sporirii continue a acumularilor banesti, reducerii cheltuielilor si cresterii rentabilitatii, accentuarii laturilor calitative ale intregii activitati.
    Art. 16
    Consiliul de Ministri va lua masuri ca ministerele si celelalte organe centrale si locale, centralele si intreprinderile, impreuna cu Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe, Ministerul Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale si bancile sa actioneze pentru:
    a) perfectionarea activitatii economico-financiare corespunzator principiilor noului mecanism economic in vederea sporirii rentabilitatii si eficientei fiecarei unitati economice, a fiecarui produs, obtinerii la fiecare leu investit sau cheltuit a unei eficiente maxime;
    b) realizarea integrala a sarcinilor privind productia fizica, productia neta, productia marfa vinduta si incasata, cresterea mai accentuata a prestarilor de servicii; imbunatatirea nivelului tehnic si calitativ al produselor prin aplicarea ferma a prevederilor programului special aprobat in acest scop; reducerea substantiala a cheltuielilor de productie si, cu deosebire, a celor materiale prin diminuarea consumurilor de materii prime si materiale, economisirea combustibililor si a oricaror surse de energie, recuperarea si utilizarea materialelor refolosibile, restringerea la strictul necesar a cheltuielilor indirecte si a celor administrativ-gospodaresti;
    c) sporirea aportului cercetarii stiintifice si dezvoltarii tehnologice in introducerea rapida si cu fermitate in productie a noilor cuceriri ale stiintei si tehnicii in realizarea obiectivelor dezvoltarii economico-sociale a tarii in anul 1985;
    d) realizarea de catre fiecare unitate economica a sarcinilor de beneficii, respectiv a varsamintelor la buget din beneficii, a prelevarii pentru societate, precum si a celorlalte varsaminte stabilite prin lege; indeplinirea integrala a resurselor planificate pentru restituirea fondurilor primite de la societate;
    e) indeplinirea integrala si in conditii calitativ superioare a productiei destinata exportului, cresterea ponderii produselor cu grad superior de valorificare a materiilor prime, sporirea aportului valutar din activitatea de export, valorificarea superioara a produselor romanesti pe piata externa, a lucrarilor executate si serviciilor externe prestate; gospodarirea rationala a fondurilor valutare alocate pentru importuri; stimularea cresterii productiei pentru export prin diferentierea preturilor in functie de destinatia productiei, asigurindu-se rentabilitati si beneficii mai mari la produsele destinate exportului; incasarea drepturilor in lei si in valuta ale statului; realizarea obiectivelor stabilite in domeniul cooperarii economice si tehnico-stiintifice internationale; sporirea rentabilitatii societatilor mixte din tara si strainatate;
    f) aplicarea ferma a programului special aprobat privind cresterea mai accentuata a productivitatii muncii si perfectionarea organizarii si normarii muncii prin generalizarea tehnologiilor avansate, sporirea gradului de mecanizare, automatizare si robotizare a proceselor de fabricatie, ridicarea continua a nivelului de calificare si perfectionare a pregatirii profesionale; intarirea ordinii si disciplinei in productie;
    g) dimensionarea stricta a cheltuielilor privind retribuirea muncii prin utilizarea eficienta a intregului personal muncitor, avindu-se in vedere masurile stabilite privind aplicarea acordului global in industrie, agricultura, constructii, transporturi si in alte domenii de activitate;
    h) incadrarea in normele de stoc si normativele mijloacelor circulante stabilite; lichidarea si prevenirea imobilizarilor de fonduri, indeosebi in stocuri de valori materiale; reducerea volumului de credite nerambursate la scadenta si a platilor restante; cresterea continua a vitezei de rotatie a mijloacelor circulante; accelerarea decontarilor si asigurarea permanenta a echilibrului intre incasari si plati;
    i) cresterea eficientei investitiilor prin reducerea, in continuare, a costului lucrarilor, a investitiei specifice, a duratelor de executie, imbunatatirea calitatii lucrarilor; concentrarea eforturilor pentru punerea in functiune la termen a obiectivelor de importanta deosebita pentru economia nationala si, indeosebi, a celor care contribuie la sporirea bazei de materii prime si materiale, reducerea consumului de energie, dezvoltarea agriculturii, cresterea exportului si reducerea importului; realizarea in intregime si la termen a parametrilor proiectati, astfel incit fiecare leu investit sa aduca spor maxim de beneficiu;
    j) asigurarea constituirii integrale a fondurilor proprii destinate finantarii investitiilor, rambursarea la termenele stabilite a creditelor acordate pentru investitii;
    k) utilizarea cu eficienta sporita a fondurilor alocate pentru finantarea cheltuielilor de prospectiuni si lucrari geologice, agrozooveterinare, intretinere si reparare a drumurilor si podurilor, gospodarie comunala si alte obiective sau actiuni cu caracter economic, pentru care s-au prevazut alocatii de la buget si alte resurse de finantare;
    l) aplicarea unui regim sever de economii in toate unitatile economice, social-culturale si ale administratiei de stat prin intarirea ordinii si disciplinei in cheltuirea banului public, prevenirea oricarei risipe; sporirea gradului de autofinantare a unitatilor economice, administrativ-teritoriale si institutiilor social-culturale si din alte domenii de activitate;
    m) exercitarea unui control financiar exigent si permanent, cu deosebire preventiv, in toate sectoarele de activitate economico-sociala in vederea gospodaririi judicioase a mijloacelor materiale si banesti; respectarea disciplinei de plan, contractuale si financiare; intarirea ordinii si disciplinei si aplicarea stricta a prevederilor legale in efectuarea cheltuielilor.
    Art. 17
    Consiliul de Ministri va lua masuri ca ministerele si celelalte organe centrale si locale, centralele si intreprinderile, impreuna cu organele financiar-bancare, de planificare si aprovizionare sa actioneze pentru dezvoltarea intensiva a tuturor ramurilor industriale, asigurarea unui echilibru optim intre diferitele sectoare, largirea bazei energetice si de materii prime - conditie hotaritoare pentru dezvoltarea dinamica a industriei, intensificarea procesului de modernizare a structurii economiei nationale, cresterea cu prioritate a ramurilor de inalta tehnicitate care valorifica superior materiile prime, resursele energetice si munca sociala si asigura promovarea larga a progresului tehnic, o competitivitate ridicata a produselor romanesti pe pietele externe.
    Art. 18
    In vederea cresterii eficientei economice a productiei agricole, Consiliul de Ministri va lua masuri ca Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, Academia de Stiinte Agricole si Silvice, unitatile si organele agricole judetene, precum si cele financiar-bancare sa asigure infaptuirea prevederilor pentru anul 1985 privind asigurarea unor productii agricole sigure si stabile, prin folosirea cu randament maxim a intregii suprafete agricole, realizarea neabatuta a programului de irigatii si imbunatatiri funciare, extinderea chimizarii si mecanizarii complete a lucrarilor agricole, aplicarea larga a cuceririlor stiintei agrozootehnice, executarea la timp si de calitate a tuturor lucrarilor agricole, asigurindu-se astfel conditiile pentru dezvoltarea unei agriculturi intensive, de inalta productivitate si eficienta. Totodata, se vor lua masuri ferme pentru reducerea cheltuielilor de productie, diminuarea consumurilor de materii prime, materiale, combustibili si energie, folosirea cu spirit gospodaresc a fondurilor materiale si banesti, astfel ca toate unitatile agricole de stat si cooperatiste sa realizeze indicatorii financiari planificati pe anul 1985.
    Art. 19
    Pentru folosirea eficienta a fondurilor destinate finantarii investitiilor, a lichidarii si prevenirii imobilizarilor de fonduri, Consiliul de Ministri va lua masuri ca ministerele, celelalte organe centrale si comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti, impreuna cu Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale si Controlului Gospodaririi Fondurilor Fixe, Ministerul Finantelor si bancile sa asigure: cresterea eficientei fondurilor prin o temeinica fundamentare tehnico-economica a executarii obiectivelor de investitii si o dimensionare judicioasa a resurselor materiale si banesti necesare; gospodarirea cu maximum de eficienta a fondurilor proprii, imprumutate sau de la buget pe parcursul realizarii investitiilor; pregatirea din timp a conditiilor pentru deschiderea finantarii, inceperea lucrarilor si executarea acestora potrivit duratelor normate; prevenirea si reducerea imobilizarilor de fonduri in investitii neterminate, precum si in utilaje cu durate depasite de stationare pe santiere; intarirea ordinii si disciplinei in gospodarirea mijloacelor materiale si banesti pe santiere prin reducerea consumurilor de materiale de constructii, utilizarea pe scara larga a prefabricatelor, folosirea la maximum a utilajelor si mecanismelor de constructii, evitarea oricarei forme de risipa.
    Art. 20
    Consiliul de Ministri va lua masuri ca ministerele, centralele si intreprinderile, impreuna cu institutiile centrale si academiile de profil, unitatile de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica, sub coordonarea unitara a Consiliului National pentru Stiinta si Tehnologie, in colaborare cu Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Finantelor si bancile sa asigure: cresterea aportului cercetarii stiintifice la dezvoltarea bazei energetice si de materii prime, sporirea substantiala a nivelului tehnic si calitativ al produselor, cresterea gradului de competitivitate a produselor romanesti; extinderea si devansarea, fata de termenele prevazute in plan, a actiunilor de asimilare, modernizare si innoire a productiei; scurtarea duratei de introducere in fabricatie a rezultatelor cercetarii; utilizarea cu eficienta sporita a fondurilor alocate pentru finantarea acestor actiuni prin reducerea cheltuielilor de cercetare si cresterea productivitatii muncii in aceasta activitate, valorificarea rapida a rezultatelor cercetarii.
    Art. 21
    Ministerul Comertului Exterior si Cooperarii Economice Internationale, Ministerul Finantelor, Comitetul de Stat al Planificarii, ministerele, centralele si intreprinderile producatoare de marfuri pentru export, precum si intreprinderile de comert exterior vor lua masuri pentru realizarea sarcinilor de comert exterior si cooperare economica internationala, obtinerea unor preturi externe corespunzatoare in vederea crearii mijloacelor de plata pentru asigurarea importurilor, acoperirea obligatiilor fata de strainatate si realizarea unei eficiente valutare sporite, incasarea de la partenerii externi la termenele si in conditiile convenite a tuturor drepturilor in valuta, respectarea riguroasa a echilibrului prevazut al balantei comerciale si de plati externe, reducerea datoriei externe cu sumele stabilite pentru anul 1985 si consolidarea rezervelor valutare.
    Art. 22
    In vederea gospodaririi eficiente a fondurilor alocate pentru finantarea actiunilor social-culturale, ministerele, celelalte organe centrale, comitetele si birourile executive ale consiliilor populare si institutiile social-culturale vor lua masuri pentru folosirea cu eficienta sporita a bazei materiale existente, realizarea sarcinilor de plan cu cheltuieli cit mai reduse, reducerea continua a cheltuielilor de intretinere si functionare, cresterea veniturilor proprii si, pe aceasta baza, a gradului de autofinantare.
    Art. 23
    Consiliul de Ministri va lua masuri pentru sporirea gradului de autofinantare a cheltuielilor bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale pe seama veniturilor proprii ale acestora. Pina la 30 aprilie 1985, Consiliul de Ministri va asigura elaborarea de catre comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti de programe speciale care sa asigure trecerea treptata la autofinantarea integrala a bugetelor judetelor si al municipiului Bucuresti.
    Pe baza acestor programe si analizelor proprii, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, Ministerul Finantelor si Comitetul de Stat al Planificarii vor elabora pina la 30 iunie 1985 propuneri privind asigurarea conditiilor de infaptuire, incepind cu anul 1986, a autofinantarii integrale a unitatilor administrativ-teritoriale.
    In acest scop, Comitetul pentru Problemele Consiliilor Populare, Ministerul Finantelor, impreuna cu comitetele si birourile executive ale consiliilor populare vor lua masuri pentru cresterea veniturilor proprii ale bugetelor locale prin extinderea, in continuare, a industriei mici, prestarilor de servicii si altor activitati economice, intensificarea actiunilor privind stabilirea justa a impozitelor si taxelor locale si realizarea integrala a acestora. Totodata, vor actiona pentru reducerea cheltuielilor care in prezent se suporta de la bugetele locale prin: executarea unor lucrari de intretinere si reparare a drumurilor si podurilor din contributia in munca a populatiei, in conditiile prevazute de lege, atragerea in mai mare masura a populatiei la actiuni de gospodarire si infrumusetare a localitatilor, extinderea autogospodaririi unitatilor social-culturale si din alte domenii de activitate, utilizarea in mai mare masura a bazei materiale de care dispun unitatile, introducerea unui regim sever de economii, eliminarea oricarui fenomen de risipa.
    In anul 1985 veniturile proprii ale bugetelor locale peste cele planificate vor fi utilizate pentru reducerea mijloacelor de echilibrare primite de la bugetele organelor ierarhic superioare, iar in cazurile de asigurare a autofinantarii integrale, aceste venituri se vor folosi pentru reducerea mijloacelor de echilibrare primite de bugetele judetene de la bugetul republican.
    Art. 24
    Comitetele executive ale consiliilor populare judetene si al municipiului Bucuresti vor actiona pentru executarea in bune conditii a bugetului de venituri si cheltuieli propriu si a bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor administrativ-teritoriale ierarhic inferioare, precum si a celorlalte unitati, subordonate, constituirea si utilizarea legala a fondurilor.
    Totodata, vor lua masuri pentru realizarea sarcinilor de plan privind veniturile proprii si sursele de venit din care se defalca, potrivit art. 12, sume pentru bugetele locale de pe teritoriile judetene respective si municipiul Bucuresti, precum si pentru utilizarea eficienta a fondurilor materiale si banesti.
    Alocarea sumelor defalcate din veniturile bugetului republican pentru echilibrarea bugetelor locale se va face in limitele aprobate, in raport cu nivelul de realizare a planului la veniturile proprii si de efectuare a cheltuielilor pe ansamblul judetului, respectiv municipiul Bucuresti.
    Art. 25
    Ministerul Finantelor, Ministerul Muncii, Comitetul de Stat al Planificarii, bancile si organele de control financiar vor actiona la centrale si intreprinderi pentru aplicarea sistemului de retribuire in acord global si vor intreprinde actiuni de control si sprijin in legatura cu modul de determinare si utilizare a fondului de retribuire, legalitatea platilor, corecta raportare a indeplinirii indicatorilor care conditioneaza acordarea integrala a retributiei.
    Art. 26
    Ministerul Finantelor, bancile, intregul aparat financiar-contabil din economie, impreuna cu ministerele, celelalte organe centrale si locale si centralele vor actiona la intreprinderi pentru aplicarea masurilor cu privire la perfectionarea sistemului de acordare a creditelor unitatilor economice, stimularea cresterii suplimentare, fata de plan, a productivitatii muncii, a exporturilor si beneficiilor in vederea sporirii cointeresarii colectivelor din intreprinderi in cresterea veniturilor unitatilor economice si, in functie de acestea, a partii ce revine oamenilor muncii din beneficii.
    Art. 27
    Ministerele si celelalte organe centrale si locale, consiliile oamenilor muncii din centrale si intreprinderi, in colaborare cu organele financiar-bancare, de planificare si aprovizionare vor actiona pentru: realizarea integrala de catre fiecare unitate in parte a veniturilor planificate; incadrarea in cheltuielile de productie planificate; constituirea si utilizarea, in conditiile legii, a fondurilor proprii de dezvoltare economico-sociala; prevenirea cauzelor care provoaca imobilizari de valori materiale si accelerarea vitezei de rotatie a mijloacelor circulante; intarirea controlului preventiv asupra utilizarii mijloacelor materiale si banesti, a platilor in valuta si a creditelor bancare acordate; reducerea si eliminarea creditelor nerestituite la termen si a platilor restante; mentinerea permanenta a capacitatii de plata.
    Art. 28
    Ministerul Finantelor, impreuna cu Comitetul de Stat al Planificarii, bancile, ministerele si celelalte organe centrale si locale vor analiza, lunar, modul in care se realizeaza veniturile si se utilizeaza fondurile aprobate prin bugetul de stat si prin planul financiar centralizat si vor lua sau propune, dupa caz, masuri pentru realizarea prevederilor acestora, pentru utilizarea cu maximum de eficienta a fondurilor materiale si banesti, pentru cresterea rentabilitatii si beneficiilor fiecarei unitati economice.
    Totodata, in organele de conducere colectiva ale centralelor, intreprinderilor si institutiilor, cu sprijinul organelor financiar-bancare, se va analiza lunar executia bugetului de venituri si cheltuieli al fiecarei unitati si se vor lua masuri in vederea asigurarii indeplinirii sarcinilor de venituri si de reducere continua a cheltuielilor.
    Art. 29
    Curtea Superioara de Control Financiar, Consiliul Financiar-Bancar, Ministerul Finantelor si bancile vor actiona impreuna cu ministerele si celelalte organe centrale si locale, pentru exercitarea in economie a unui control financiar preventiv exigent, gospodarirea judicioasa si eficienta a mijloacelor materiale si banesti, respectarea legilor statului, a disciplinei de plan si financiare, precum si pentru apararea proprietatii socialiste.
    Art. 30
    Indicatorii prevazuti in bugetul de stat si in planul financiar centralizat pe anul 1985 vor fi desfasurati pe ministere, celelalte organe centrale si locale si pe centrale prin decret al Consiliului de Stat.
    Art. 31
    In vederea perfectionarii in continuare a mecanismului economico-financiar, cu incepere de la 1 ianuarie 1985 cotele pe baza carora se plateste contributia de asigurari sociale se reduc cu 1 procent si se stabilesc astfel:
    a) 14 la suta pentru unitatile socialiste de stat, organizatiile cooperatiste, alte organizatii obstesti, orice alte persoane juridice si fizice care, potrivit legii, platesc o contributie de asigurari sociale de stat de 15 la suta;
    b) 13 la suta pentru organele centrale si locale ale administratiei de stat, organele judecatoresti si ale procuraturii, precum si institutiile social-culturale de stat.
    Prevederile Decretului nr. 389/1972 cu privire la contributia de asigurari sociale de stat, astfel cum a fost completat prin Decretul nr. 371/1978, se modifica in mod corespunzator.
    Art. 32
    Se adopta contul general de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 1983 la venituri in suma de 259.358.959.481 lei, iar la cheltuieli in suma de 236.796.146.864 lei, cu un excedent in suma de 22.562.812.617 lei, din care la bugetul republican 21.394.563.353 lei, iar la bugetele locale 1.168.249.264 lei.

    Aceasta lege a fost adoptata de Marea Adunare Nationala in sedinta din 13 decembrie 1984.

                               Presedintele
                         Marii Adunari Nationale,
                              NICOLAE GIOSAN



SmartCity5

COMENTARII la Legea 19/1984

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 19 din 1984
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 19/1984
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu