E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 171 din  9 iunie 2005

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 519 din 20 iunie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, in valoare de 65,1 milioane EUR, denumit in continuare Acord de imprumut.
    Art. 2
    (1) Aplicarea Acordului de imprumut va fi realizata de Ministerul Sanatatii, desemnat ca agentie de implementare, prin Unitatea de Management al Proiectului Fondului Global de Combatere a SIDA, Tuberculozei si Malariei si al Bancii Mondiale.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Sanatatii un acord de imprumut subsidiar, prin care se vor stabili drepturile si obligatiile partilor in aplicarea Acordului de imprumut, inclusiv repartizarea sumelor necesare finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar, denumit in continuare Proiect, pe componente si surse de finantare.
    Art. 3
    Contributia Romaniei la finantarea Proiectului, incluzand si taxele si impozitele aferente acestuia, va fi asigurata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, cu exceptia cheltuielilor de functionare si de intretinere a maternitatilor si unitatilor de neonatologie cuprinse in Proiect, care vor fi suportate de catre aceste unitati sanitare din bugetele proprii de venituri si cheltuieli.
    Art. 4
    Fondurile in lei necesare rambursarii imprumutului, achitarii dobanzilor, a comisioanelor, inclusiv a comisionului initial, si a altor costuri aferente imprumutului se vor asigura din sume alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat in bugetul Ministerului Sanatatii.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, ca prin Ministerul Finantelor Publice, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a Acordului de imprumut, amendamente la continutul acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului pe categorii, componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa majoreze obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la Acordul de imprumut, convenite cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare potrivit alin. (1), se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             MIRON TUDOR MITREA

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

                                                          Imprumut nr. 4760 RO

                              ACORD DE IMPRUMUT
           (Proiectul privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a)
    intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)
                               28 ianuarie 2005

    *) Traducere.

    Acord din data de 28 ianuarie 2005, intre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Avand in vedere ca: (A) Banca a primit scrisori din datele de 15 iulie 1999, 16 februarie 2000 si 25 octombrie 2004 din partea Imprumutatului, care descriu un program de politici si actiuni in doua faze (Programul), destinat realizarii reformelor in sectorul sanitar al Imprumutatului;
    (B) Imprumutatul a solicitat Bancii sa sprijine realizarea celor doua faze ale Programului prin acordarea de imprumuturi catre Imprumutat pana la echivalentul a saizeci milioane dolari (60.000.000 $) pentru o perioada de 5 ani;
    (C) prima faza a Programului a fost sprijinita de Banca printr-un imprumut in suma de 40.000.000 $, conform unui acord de imprumut (4568-RO) din data de 7 iulie 2000 intre Imprumutat si Banca;
    (D) pentru a sprijini finantarea Proiectului, Imprumutatul intentioneaza sa obtina de la Banca Europeana de Investitii (BEI) un imprumut intr-o suma echivalenta cu 66.400.000 EUR (imprumutul BEI), in termenii si in conditiile stabilite intr-un acord care se va incheia intre Imprumutat si BEI (Acord de imprumut BEI);
    (E) Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), care constituie faza a doua a Programului, a solicitat Bancii sprijin pentru finantarea Proiectului, si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord, intre altele, pe baza celor expuse mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile stabilite in acest acord,
    partile convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii din data de 30 mai 1995 (asa cum au fost modificate pana la 1 mai 2004) (Conditiile generale) constituie parte integranta a acestui acord.
    Sectiunea 1.02. In cazul in care contextul nu impune altfel, diferitii termeni definiti in Conditiile generale si in preambulul acestui acord au semnificatiile stabilite in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele semnificatii:
    a) acord de administrare inseamna acordul care se va incheia intre Imprumutat, prin MS, si un furnizor de servicii de subimprumut, conform paragrafului 2 d) al anexei nr. 5 la acest acord, in concordanta cu prevederile Manualului de operare;
    b) beneficiar inseamna un medic de familie sau o asociatie a medicilor de familie care asigura servicii medicale in zonele selectate (incluzand, dar fara a se limita la zonele rurale) si este eligibila, conform criteriilor stabilite in Manualul de operare, sa primeasca un subimprumut conform partii C.2 a Proiectului;
    c) Plan de management privind mediul inseamna planul, satisfacator pentru Banca, intocmit si adoptat de catre Imprumutat, care contine impactul Proiectului asupra mediului si masurile de atenuare propuse;
    d) raportul financiar de monitorizare sau RMF inseamna fiecare raport intocmit in conformitate cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    e) MS inseamna Ministerul Sanatatii al Imprumutatului sau orice succesor legal al acestuia;
    f) CSMF inseamna centre de sanatate multifunctionale sau orice succesor legal al acestora;
    g) CNAS inseamna Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, infiintata in baza Legii nr. 145/1997, asa cum a fost modificata, sau orice succesor legal al acesteia;
    h) Manual de operare inseamna un manual adoptat de Imprumutat, prin care se stabilesc criteriile de eligibilitate pentru subproiecte, beneficiari si furnizori de servicii de subimprumut si procedurile operationale, financiare si administrative pentru acordarea de subimprumuturi conform partii C.2 a Proiectului, dupa cum acest manual poate fi amendat periodic cu acordul Imprumutatului si al Bancii;
    i) UMP inseamna Unitatea de Management al Proiectului, infiintata in cadrul MS;
    j) Plan de achizitii inseamna planul de achizitii al Imprumutatului, din data de 28 octombrie 2004, care acopera perioada initiala de 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului, asa cum va fi acesta actualizat periodic, in conformitate cu prevederile sectiunii 3.02 a acestui acord, pentru a acoperi perioade ulterioare de 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului;
    k) cont special inseamna contul la care se face referire in anexa nr. 6 la acest acord;
    l) subimprumut inseamna un imprumut acordat sau propus spre a fi acordat unui beneficiar eligibil conform partii C.2 a Proiectului si care va fi finantat din sumele imprumutului;
    m) furnizor de servicii de subimprumut inseamna o entitate eligibila, in conformitate cu criteriile stabilite in Manualul de operare, sa acorde subimprumuturi beneficiarilor conform partii C.2 a Proiectului;
    n) subproiect inseamna un proiect specific, conform partii C.2 a Proiectului, care este propus a fi realizat de un beneficiar prin utilizarea unui subimprumut;
    o) fond pentru subimprumuturi inseamna un fond la care se face referire in paragraful 2 c) al anexei nr. 5 la acest acord;
    p) acord de subimprumut inseamna un acord care se va incheia intre un furnizor de servicii de subimprumut si un beneficiar potrivit paragrafului 2 e) al anexei nr. 5 la acest acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in acest acord, o suma egala cu saizeci si cinci de milioane o suta de mii de euro (65.100.000 EUR).
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru: (i) sume platite (sau, daca Banca va fi de acord, care vor fi platite) de catre Imprumutat in contul tragerilor ce vor fi efectuate de beneficiari in cadrul unui subimprumut pentru a acoperi costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor si serviciilor necesare pentru subproiecte, pentru care este solicitata tragerea din contul imprumutului; si (ii) cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care vor fi efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul poate, in scopurile acestui Proiect, sa deschida si sa mentina un cont special de depozit in euro, la o banca comerciala, in termeni si in conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand protejarea corespunzatoare impotriva compensarii, popririi si sechestrului. Depozitele in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.
    Sectiunea 2.03. Data limita de tragere va fi 31 decembrie 2009 sau o alta data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica prompt Imprumutatului aceasta data ulterioara.
    Sectiunea 2.04. La sau imediat dupa data intrarii in efectivitate, Imprumutatul va plati Bancii un comision initial a carui valoare este egala cu un procent (1%) din suma imprumutului, care poate face obiectul unei reduceri dupa cum poate fi stabilit periodic de Banca.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata egala cu trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra sumei imprumutului, netrasa de la o perioada la alta.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa periodic din imprumut si nerambursata, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) In sensul acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data semnarii acestui acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii care are loc dupa aceea si, dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, urmatoarea data de plata a dobanzii;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 a acestui acord;
    (iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata interbancara oferita pe piata Londrei la depozitele la 6 luni in euro, valabila in prima zi a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, pentru nivelul din data de plata a dobanzii care are loc sau urmeaza imediat primei zile a acelei perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un anume procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta pentru depozitele la 6 luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor denominate intr-o singura valuta ori pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un anume procent pe an.
    c) Banca va notifica Imprumutatului rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa stabilirea acestora.
    d) Ori de cate ori, ca urmare a schimbarilor in ceea ce priveste practicile pietei care influenteaza stabilirea ratelor dobanzii la care se face referire in aceasta sectiune 2.06, Banca stabileste ca este in interesul imprumutatilor sai luati in totalitate si al Bancii sa aplice o baza pentru stabilirea ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica baza de stabilire a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului dupa notificarea Imprumutatului cu privire la noua baza cu cel putin 6 luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei notificate, daca Imprumutatul nu notifica Bancii, in timpul perioadei mentionate, obiectiile lui, caz in care modificarile respective nu vor fi aplicabile imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte costuri vor fi platibile semestrial, cumulativ, la datele de 15 februarie si 15 august ale fiecarui an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va restitui suma imprumutului in conformitate cu Graficul de rambursare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Realizarea Proiectului
    Sectiunea 3.01. a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele Proiectului si in acest scop Imprumutatul va realiza Proiectul prin MS, cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile administrative, tehnice, financiare, de mediu si de asistenta sanitara corespunzatoare, si va asigura cu promptitudine, dupa caz, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a se limita la prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul, actionand prin MS, va realiza Proiectul in conformitate cu Programul de implementare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. a) Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord, dupa cum respectivele prevederi pot fi detaliate in Planul de achizitii.
    b) Imprumutatul va actualiza Planul de achizitii in conformitate cu termeni de referinta acceptabili Bancii si va transmite aceasta actualizare Bancii spre aprobare, in cel mult 12 luni de la data Planului de achizitii anterior.
    Sectiunea 3.03. In sensul sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul:
    a) va intocmi, pe baza instructiunilor acceptabile pentru Banca, si va transmite Bancii, in cel mult 6 luni de la data limita de tragere sau la o data ulterioara ce poate fi convenita in acest scop intre Imprumutat, actionand prin MS, si Banca, un plan privind functionarea viitoare a Proiectului; si
    b) va permite Bancii posibilitatea rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul asupra planului mentionat.
    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul, actionand prin MS, va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va intocmi situatii financiare adecvate, in concordanta cu standardele de contabilitate acceptabile Bancii, aplicate consecvent, pentru a reflecta operatiunile, resursele si cheltuielile aferente Proiectului.
    b) Imprumutatul, prin MS:
    (i) incepand cu anul fiscal in care va intra in efectivitate si pana in anul fiscal in care se va efectua ultima tragere din imprumut inclusiv, va asigura auditarea situatiilor financiare la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni, pentru fiecare an fiscal, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii, imediat ce dispune de ele, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul fiecarui an fiscal: (A) copii certificate ale situatiilor financiare la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni pentru respectivul an astfel auditat; si (B) un punct de vedere asupra acelor situatii, inregistrari si conturi si acelui raport de audit, exprimat de auditorii mentionati, avand sfera de cuprindere si detaliile pe care Banca le va fi solicitat in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii privind aceste inregistrari si conturi si auditul acestor situatii financiare, precum si privind auditorii mentionati, dupa cum Banca poate solicita periodic in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul imprumutului au fost efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin MS:
    (i) va tine sau va asigura tinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, de inregistrari si conturi separate care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost efectuata ultima tragere din contul imprumutului, toate documentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va da posibilitatea reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de inregistrari; si
    (iv) se va asigura ca acele inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual la care s-a facut referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul acestui audit contine un punct de vedere separat al auditorilor mentionati, conform caruia declaratiile de cheltuieli remise in timpul anului fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot sta la baza efectuarii tragerilor aferente.
    Sectiunea 4.02. a) Fara a limita obligatiile Imprumutatului referitoare la raportarile privind stadiul Proiectului, stabilite in anexa nr. 5 la acest acord, Imprumutatul, prin MS, va intocmi si va transmite Bancii un raport de monitorizare financiara, in forma si continut satisfacatoare pentru Banca, raport care:
    (i) stabileste sursele si utilizarea fondurilor pentru Proiect, atat cumulativ, cat si pentru perioada acoperita de respectivul raport, prezentand separat fondurile asigurate din imprumut, si explica diferentele dintre utilizarea efectiva si cea planificata a acestor fonduri;
    (ii) descrie stadiul fizic al implementarii Proiectului, atat cumulativ, cat si pentru perioada acoperita de respectivul raport, si explica diferentele dintre implementarea efectiva si cea planificata a Proiectului; si
    (iii) stabileste stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului, la sfarsitul perioadei acoperite de raportul respectiv.
    b) Primul RMF va fi transmis Bancii in cel mult 45 de zile de la sfarsitul primului trimestru dupa data intrarii in efectivitate si va acoperi perioada de la efectuarea primei cheltuieli din cadrul Proiectului pana la sfarsitul primului trimestru calendaristic; dupa aceea, fiecare RMF va fi trimis Bancii in cel mult 45 de zile de la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic ulterior si va acoperi respectivul trimestru calendaristic.
    Art. 5
    Remedii ale Bancii
    Sectiunea 5.01. Conform sectiunii 6.02 (p) din Conditiile generale, sunt specificate in plus urmatoarele evenimente suplimentare:
    a) Acordul de imprumut BEI nu va fi intrat in efectivitate pana la 31 mai 2005 sau la o alta data ulterioara pe care Banca o poate conveni, cu conditia ca totusi prevederile acestui paragraf nu vor fi aplicate daca Imprumutatul demonstreaza, intr-o maniera satisfacatoare pentru Banca, ca dispune de fonduri suficiente pentru Proiect din alte surse, in termeni si in conditii conforme cu obligatiile asumate de Imprumutat prin acest acord.
    b) (i) Sub rezerva subparagrafului (ii) al acestui paragraf: (A) dreptul Imprumutatului de a trage sumele din imprumutul BEI va fi fost suspendat, anulat sau incetat, integral ori partial, potrivit termenilor Acordului de imprumut BEI; sau (B) acest imprumut va fi devenit scadent si platibil inainte de scadenta stabilita pentru acesta.
    (ii) Subparagraful (i) al acestui paragraf nu se va aplica daca Imprumutatul stabileste intr-o maniera satisfacatoare pentru Banca: (A) ca acea suspendare, anulare, terminare sau rambursare anticipata nu este determinata de neindeplinirea de catre Imprumutat a oricareia dintre obligatiile asumate de el prin acest acord; si (B) fonduri suficiente pentru Proiect sunt disponibile Imprumutatului din alte surse in termeni si in conditii corespunzatoare obligatiilor asumate de Imprumutat prin acest acord.
    c) Manualul de operare va fi fost amendat, suspendat, abrogat sau se va fi renuntat la el fara acordul prealabil al Bancii.
    Art. 6
    Terminare
    Sectiunea 6.01. Data ce survine la 150 de zile de la data prezentului acord este specificata prin prezentul acord, in sensul sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese
    Sectiunea 7.01. Ministrul finantelor publice al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului in sensul sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 7.02. Urmatoarele adrese sunt specificate in sensul sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti, Romania
    Telex: 11239
    Fax: 401 312 6792

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    Str. 1818 H, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa telegrafica: INTBAFRAD, Washington, D.C.
    Telex: 248423 (MCI) sau 64145 (MCI)
    Fax: (202) 477-6391

    Drept urmare, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si anul mentionate la inceput.

                    Pentru Romania,
                    Ionel Popescu,
                    ministrul finantelor publice,
                    reprezentant autorizat


                    Pentru Banca Internationala
                    pentru Reconstructie si Dezvoltare,
                    Anand K. Seth,
                    director,
                    reprezentant autorizat

    ANEXA 1

                                 TRAGEREA
                           sumelor imprumutului

    1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:
________________________________________________________________________________
Categoria                           Suma alocata   %
                                    din imprumut   din cheltuieli
                                    (exprimata     care va fi finantat
                                    in euro)
________________________________________________________________________________
(1) Echipamente de comunicatii        13.500.000   100% din cheltuieli externe,
                                                   100% din cheltuieli locale
                                                   (costuri franco-uzina) si
                                                   80% din costuri locale pentru
                                                   alte articole achizitionate
                                                   de pe plan local
________________________________________________________________________________
(2) Bunuri (altele decat              40.850.000   100% din cheltuieli externe,
    echipamentele de comunicatii)                  100% din cheltuieli locale
                                                   (costuri franco-uzina) si
                                                   80% din costuri locale pentru
                                                   alte articole achizitionate
                                                   de pe plan local
________________________________________________________________________________
(3) Servicii de consultanta            3.520.000   75% din cheltuieli efectuate
    (inclusiv audit)                               de consultanti locali; si
                                                   85% din cheltuieli efectuate
                                                   de consultanti externi
________________________________________________________________________________
(4) Pregatire                          1.500.000   100% din cheltuieli externe
                                                   si 75% din cheltuieli locale
________________________________________________________________________________
(5) Subimprumuturi in cadrul           4.000.000   100%
    partii C.2 a Proiectului
________________________________________________________________________________
(6) Lucrari                              830.000   80%
________________________________________________________________________________
(7) Costuri operationale                 800.000   45%
________________________________________________________________________________
(8) Nealocate                            100.000
________________________________________________________________________________
    TOTAL:                            65.100.000
________________________________________________________________________________

    2. In sensul acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului; si
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) termenul consultanti locali inseamna persoane fizice care sunt cetateni ai Imprumutatului si sunt rezidenti pe teritoriul Imprumutatului din punct de vedere fiscal si companii inregistrate ca entitati juridice romane conform legislatiei in vigoare a Imprumutatului; si
    d) termenul consultanti externi inseamna consultanti individuali si firme de consultanta, care nu sunt consultanti locali conform definitiei de la subparagraful c) al acestui paragraf; si
    e) termenul costuri operationale inseamna costuri operationale suplimentare efectuate de UMP pentru implementarea Proiectului, incluzand salariile personalului (altul decat functionarii publici), consumabile de birou, combustibil si asigurarea vehiculelor, cheltuieli pentru comunicatii si cheltuieli cu deplasarea personalului UMP.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata: a) pentru plati efectuate in cadrul categoriilor (1) - (7) prezentate in tabelul de la paragraful 1 al acestei anexe, pana cand comisionul la care se face referire in sectiunea 2.04 a acordului nu va fi fost platit; si b) pentru plati efectuate in cadrul categoriei (5), pana cand Manualul de operare, satisfacator pentru Banca, nu a fost aprobat de Imprumutat si intre MS si un furnizor de servicii de subimprumut nu a fost incheiat un acord de administrare aferent unui fond pentru subimprumuturi, pentru care Imprumutatul a solicitat tragerea din contul de imprumut.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru cheltuieli aferente: a) bunurilor si lucrarilor in cadrul contractelor care costa mai putin de 100.000 EUR echivalent fiecare; b) lucrarilor in cadrul contractelor care costa mai putin de 100.000 EUR echivalent fiecare; c) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu firme de consultanta, care costa mai putin de 100.000 EUR echivalent fiecare; d) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu consultanti individuali, care costa mai putin de 50.000 EUR echivalent fiecare; si e) subimprumuturi, toate in conformitate cu termeni si conditii pe care Banca le va fi specificat prin notificarea Imprumutatului.

    ANEXA 2

                              DESCRIEREA PROIECTULUI

    Proiectul constituie faza a doua a Programului Imprumutatului, care vizeaza reducerea mortalitatii si a mortii premature, asigurarea unui acces echitabil la serviciile de sanatate si imbunatatirea eficientei sectorului sanitar. Obiectivul Proiectului este de a asigura servicii mai accesibile, de calitate imbunatatita si cu rezultate medicale imbunatatite pentru persoanele care necesita asistenta maternala si neonatala, asistenta medicala de urgenta si asistenta medicala primara in mediul rural.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari pe care Imprumutatul si Banca le pot conveni periodic pentru a realiza aceste obiective:

    Partea A. Asistenta medicala maternala si neonatala
    Reabilitarea maternitatilor si a unitatilor de asistenta medicala neonatala si asigurarea de echipamente medicale, asistenta tehnica si pregatire a personalului in asigurarea de servicii moderne de obstetrica, ginecologie si neonatologie

    Partea B. Servicii medicale de urgenta
    1. Modernizarea camerelor de urgenta in spitalele selectate, prin asigurarea de lucrari, echipamente medicale si alte echipamente si pregatire
    2. Modernizarea si implementarea capacitatii sistemului de comunicatii integrat automat medical de urgenta, inclusiv in departamentele de urgenta din spitale

    Partea C. Asistenta medicala primara si servicii medicale in mediul rural
    1. Asigurarea de lucrari, mobilier, echipamente medicale si alte echipamente, de asistenta tehnica si pregatire pentru infiintarea de CSMF in judetele selectate
    2. Acordarea de subimprumuturi beneficiarilor eligibili, pentru subproiectele necesare imbunatatirii practicii medicilor de familie, si asigurarea de pregatire

    Partea D. Conturile nationale de sanatate si planificarea
    1. Intarirea capacitatii MS pentru dezvoltarea de conturi nationale de sanatate
    2. Intarirea capacitatii MS, a directiilor judetene de sanatate publica si a spitalelor, pentru elaborarea de propuneri financiare pentru proiecte si programe in sectorul sanitar

    Partea E. Managementul Proiectului
    Asigurarea de asistenta tehnica, de pregatire si bunuri, inclusiv vehicule, si costuri operationale pentru a sprijini MS si UMP in managementul si implementarea Proiectului.
    Se asteapta ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 30 iunie 2009.

    ANEXA 3

                              GRAFICUL DE RAMBURSARE

______________________________________________________________________
                 Data scadentei                     Plata ratelor de
                                                    capital (exprimate
                                                    in euro)*)
______________________________________________________________________
La fiecare data de 15 februarie si 15 august,
incepand cu 15 august 2010 pana la 15 august 2021        2.715.000
si la 15 februarie 2022                                  2.655.000
______________________________________________________________________
    *) Cifrele din aceasta coloana reprezinta suma in euro care va fi rambursata, cu exceptia celor prevazute in sectiunea 4.04 (d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                                 ACHIZITIILE

    Sectiunea I
    Generalitati

    A. Toate bunurile, lucrarile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta) vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din "Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor A.I.D." din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru achizitii) si cu prevederile acestei anexe.
    B. Toate serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu sectiunile I si IV din "Liniile directoare: Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale" din luna mai 2004 (Liniile directoare pentru servicii de consultanta) si cu prevederile acestei anexe.
    C. Denumirile utilizate mai jos in aceasta anexa pentru a descrie metodele specifice de achizitie sau metodele prin care Banca verifica anumite contracte au semnificatia atribuita acestora in Liniile directoare pentru achizitii sau in Liniile directoare pentru servicii de consultanta, dupa caz.

    Sectiunea II
    Metode specifice de achizitie a bunurilor, lucrarilor si serviciilor (altele decat serviciile de consultanta)

    A. Licitatia competitiva internationala. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea B a acestei sectiuni, contractele vor fi adjudecate in baza licitatiei competitive internationale. Prevederile paragrafelor 2.55 si 2.56 din Liniile directoare pentru achizitii, care prevad preferinta pentru producatorii nationali in evaluarea ofertelor, se vor aplica in cazul bunurilor fabricate pe teritoriul Imprumutatului.
    B. Alte proceduri de achizitie:
    1. licitatie competitiva nationala. Bunurile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 300.000 EUR echivalent pe contract si lucrarile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 3.000.000 EUR echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza licitatiei competitive nationale, potrivit prevederilor paragrafelor 3.3 si 3.4 din Liniile directoare pentru achizitii;
    2. cumparare. Bunurile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 80.000 EUR echivalent pe contract si lucrarile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 80.000 EUR echivalent pe contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza de cumparare;
    3. contractare directa. Bunurile despre care Banca convine ca indeplinesc conditiile pentru contractare directa pot fi achizitionate in conformitate cu prevederile acestei metode de achizitie;
    4. participarea comunitatii. Bunurile, lucrarile si serviciile care vor fi finantate din subimprumuturi, conform partii C.2 a Proiectului, pot fi achizitionate in conformitate cu paragraful 3.17 din Liniile directoare pentru achizitii si cu procedurile prevazute in Manualul de operare.

    Sectiunea III
    Metode specifice de achizitie a serviciilor de consultanta

    A. Selectarea pe baza calitatii si costului. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea B a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza costului si a calitatii. In sensul paragrafului 2.7 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, lista scurta a consultantilor pentru servicii ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 200.000 EUR echivalent pe contract poate cuprinde in totalitate consultanti locali.
    B. Alte proceduri:
    1. selectarea pe baza celui mai mic cost. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile paragrafului 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectarea pe baza celui mai mic cost, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    2. selectarea pe baza calificarii consultantilor. Serviciile ce se estimeaza ca vor costa mai putin de 200.000 EUR echivalent pe contract pot fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    3. selectarea dintr-o singura sursa. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca agreeaza ca indeplinesc conditiile paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, pentru selectarea dintr-o singura sursa, pot fi achizitionate, cu acordul prealabil al Bancii, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.9 - 3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta;
    4. consultanti individuali. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca convine ca indeplinesc conditiile stabilite in prima propozitie a paragrafului 5.1 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta pot fi achizitionate prin contracte adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.2 - 5.3 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta. In cazurile descrise in paragraful 5.4 din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, aceste contracte pot fi adjudecate consultantilor pe baza de sursa unica.

    Sectiunea IV
    Analiza Bancii privind decizia de achizitie

    Cu exceptia cazului in care Banca va stabili altfel prin notificarea Imprumutatului, urmatoarele contracte vor fi supuse analizei prealabile a Bancii: a) fiecare contract de bunuri, lucrari si servicii (altele decat servicii de consultanta) achizitionate pe baza de licitatie competitiva internationala sau de contractare directa; b) primele doua contracte de bunuri si primele doua contracte de lucrari achizitionate pe baza de licitatie competitiva nationala; c) primele doua contracte achizitionate pe baza de cumparare; si d) fiecare contract pentru servicii de consultanta prestate de o firma, ce se estimeaza ca va costa mai mult de echivalentul a 100.000 EUR inclusiv, sau pentru consultanti individuali, ce se estimeaza ca va costa mai mult de echivalentul a 50.000 EUR inclusiv. Toate celelalte contracte vor fi supuse analizei ulterioare a Bancii.

    ANEXA 5

                             PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    1. Imprumutatul va delega MS responsabilitatea pentru implementarea Proiectului care:
    a) va mentine UMP cu acel personal si acele resurse care vor fi necesare UMP pentru realizarea sarcinilor privind managementul general si implementarea Proiectului;
    b) pana la data de 31 mai 2005 va infiinta cate o unitate in fiecare dintre cele opt directii judetene de sanatate publica, pentru a sprijini VMP in implementarea activitatilor Proiectului la nivel local; si
    c) pana la data de 31 mai 2005 va infiinta comitete directoare ale Proiectului pentru fiecare parte a proiectului, cuprinzand directori generali din MS si din alte institutii, care vor fi insarcinate cu asigurarea asistentei si a sprijinului general pentru activitatile Proiectului.
    2. In scopul realizarii partii C.2 a Proiectului, Imprumutatul, prin MS:
    a) pana la data de 30 septembrie 2005, va infiinta in cadrul MS un comitet de evaluare pentru evaluarea si selectarea subproiectelor si a beneficiarilor eligibili, conform procedurilor stabilite in Manualul de operare;
    b) va selecta furnizorii de servicii de subimprumut, in conformitate cu criteriile de eligibilitate si procedurile prezentate in Manualul de operare si cu prevederile sectiunii III.A a anexei nr. 4 la acest acord;
    c) va autoriza fiecare furnizor de servicii de subimprumut selectat sa stabileasca un fond revolving pentru acordarea de subimprumuturi, conform partii C.2 a Proiectului (Fondul pentru subimprumuturi), fond care va fi realimentat prin trageri periodice din contul de imprumut, in conformitate cu termenii si procedurile stabilite in Manualul de operare;
    d) va incheia un acord de administrare cu fiecare furnizor de servicii de subimprumut, conform termenilor si conditiilor stabilite in Manualul de operare care va fi fost aprobat de Banca;
    e) va determina fiecare furnizor de servicii de subimprumut sa acorde subimprumuturi beneficiarilor selectati, pe baza unui acord de subimprumut, care se va incheia intre furnizorul de servicii de subimprumut respectiv si un beneficiar, in termenii si in conditiile stabilite in Manualul de operare;
    f) nu va amenda, abroga sau rezilia nici una dintre prevederile Manualului de operare fara acordul prealabil al Bancii.
    3. Imprumutatul, prin MS, va asigura ca toate masurile necesare pentru realizarea Planului de management privind mediul vor fi luate in timp util.
    4. Imprumutatul, actionand prin MS:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa-i permita acestuia sa monitorizeze si sa evalueze permanent, in conformitate cu indicatori acceptabili Bancii, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
    b) va intocmi, conform termenilor de referinta satisfacatori pentru Banca, si va transmite Bancii, la data de 31 martie 2007 sau in jurul acestei date, un raport care integreaza rezultatele activitatilor de monitorizare si evaluare, efectuate, conform paragrafului a) al acestei sectiuni, privind progresul obtinut in realizarea Proiectului pe parcursul perioadei anterioare datei respectivului raport, si stabileste masuri recomandate pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia pe perioada care urmeaza acestei date; si
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 30 iunie 2007 sau la o data ulterioara pe care o va solicita Banca, raportul la care se face referire la paragraful b) al acestei sectiuni si dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru a asigura finalizarea eficienta a Proiectului si realizarea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si punctului de vedere al Bancii in aceasta privinta.

    ANEXA 6

                              CONTUL SPECIAL

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile (1) - (7) stabilite in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
    b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile legate de costurile rezonabile ale bunurilor, lucrarilor, serviciilor si subimprumuturilor necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) termenul alocatia autorizata inseamna suma de 2.000.000 EUR aferenta contului special, care va fi trasa din contul de imprumut si depusa in contul special in conformitate cu paragraful 3 a) al acestei anexe.
    2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea ca a fost deschis contul special in mod corespunzator, tragerile alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile alocatiei autorizate, Imprumutatul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depunerea in contul special a unei sume ori a unor sume care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza acestei cereri sau acestor cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special acea suma sau sume pe care Imprumutatul o va fi cerut.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va transmite Bancii cereri pentru depunerea in contul special la intervalele pe care le va specifica Banca.
    (ii) Anterior sau in acelasi timp cu fiecare dintre aceste cereri, Imprumutatul va inainta Bancii documentele si alte evidente solicitate in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care este solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special acea suma pe care Imprumutatul o va fi cerut si va fi fost dovedita prin documentele mentionate si alte evidente ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de Banca din contul imprumutului in cadrul respectivelor categorii eligibile si in respectivele sume echivalente, dupa cum au fost justificate prin documentele mentionate si alte evidente.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat din contul special, Imprumutatul va transmite Bancii, la momentul in care Banca va solicita in mod rezonabil acest lucru, acele documente si evidente care demonstreaza ca acea plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa faca alte depuneri in contul special:
    a) daca, la orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare vor trebui efectuate de catre Imprumutat direct din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02 a acestui acord;
    b) daca Imprumutatul nu isi va fi respectat obligatia de a transmite Bancii, in cadrul perioadei de timp precizate in sectiunea 4.01 b) (ii) a acestui acord, vreunul dintre rapoartele de audit solicitate sa fie transmise Bancii in conformitate cu sectiunea mentionata, referitoare la auditul inregistrarilor si conturilor pentru contul special;
    c) daca, la orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului intentiile sale de a suspenda, in totalitate sau partial, dreptul Imprumutatului de a face trageri din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) odata ce suma totala netrasa din imprumut, alocata categoriilor eligibile, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumut, alocata pentru categoriile eligibile, va respecta procedurile pe care Banca le va preciza in notificarea catre Imprumutat. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate doar dupa si in masura in care Banca va fi fost convinsa ca toate aceste sume ramase in depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va fi stabilit la orice moment ca orice plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin evidentele transmise Bancii, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii: (A) va transmite evidentele suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va returna Bancii) o suma egala cu suma acelei plati sau a partii nejustificate ori neeligibile a acesteia. Daca Banca nu va conveni altfel, Banca nu va mai efectua nici o depunere ulterioara in contul special, pana cand Imprumutatul nu va fi furnizat evidentele sau nu va fi efectuat depunerea ori restituirea respectiva, in functie de situatie.
    b) Daca Banca va fi stabilit la orice moment ca orice suma ramasa in contul special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii, va restitui Bancii suma ramasa.
    c) Imprumutatul poate returna Bancii, dupa notificarea acesteia, toate fondurile sau orice parte a fondurilor aflate in depozit in contul special.
    d) Restituirile catre Banca efectuate conform paragrafelor 6a), b) si c) ale acestei anexe vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 171/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 171 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 171/2005
Hotărârea 191 2015
Hotărârea 45 2013
Hotărârea 1363 2010
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Washington la 1 iunie 2010 si la Bucuresti la 25 iunie 2010, la acordurile de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare aflate in implementare
Hotărârea 353 2010
privind aprobarea amendamentului convenit între Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Washington la 9 noiembrie 2009 si la Bucuresti la 17 noiembrie 2009, la Acordul de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005
Hotărârea 589 2009
privind aprobarea amendamentului convenit între Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin scrisoarea semnata la Washington la 26 noiembrie 2008 si la Bucuresti la 9 decembrie 2008, la Acordul de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - faza a II-a, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu