Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 17 din 9 ianuarie 2007

privind educatia tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 43 din 19 ianuarie 2007



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale şi definiţii

Art. 1. - Prezenta lege creează cadrul juridic de funcţionare şi organizare a Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată, precum şi organizarea instituţională a programelor de educaţie diferenţiată pentru tinerii supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

Art. 2. - De dispoziţiile prezentei legi beneficiază tinerii supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, cetăţeni români cu domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul României.

Art. 3. - In conformitate cu reglementările Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta lege urmăreşte să promoveze şi să garanteze dreptul la o educaţie diferenţiată, creând un cadru legislativ şi tehnico-logistic pentru formarea de elite profesionale în toate domeniile de activitate, prin intermediul:

a)   educaţiei diferenţiate, ca ansamblu de programe educaţionale formale, nonformale şi informale, adecvate dezvoltării segmentului de populaţie reprezentat de tinerii supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, caracterizat prin nevoi particulare;

b)   educării tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, în centre specializate, publice sau private, prin intermediul claselor specializate, al şcolilor de weekend, al taberelor de instruire, al şcolilor de vară şi al programelor de învăţământ la distanţă sau prin alte forme;

c)  curriculumului diferenţiat, ca modalitatea de adaptare a obiectivelor, conţinuturilor, a strategiilor didactice de predare, învăţare şi evaluare la posibilităţile aptitudinale, la nivelul posibilităţilor cognitive, afective şi motrice, la ritmul şi la stilul de învăţare ale tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă;

d) parteneriatelor public-private între instituţiile publice şi organizaţiile care au competenţă în domeniul educaţiei tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

Art. 4. - In înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile folosite au următoarele semnificaţii:

1.  supradotare - un grad superior mediei convenţionale de dezvoltare a aptitudinilor generale sau/şi specifice, care necesită experienţe de învăţare diferenţiate prin volum şi profunzime în raport cu experienţele obişnuite furnizate de şcoală;

2.   tineri capabili de performanţă înaltă - tinerii identificaţi prin metode ştiinţifice ca având realizări şi/sau aptitudini potenţiale în oricare dintre următoarele domenii, izolate sau în combinaţie: capacitatea intelectuală generală, aptitudini academice specifice, gândire productivă şi creativă, abilitate în leadership, talent pentru arte, aptitudini psihomotrice;

3.   nevoi particulare - nevoile de informare, socializare, integrare în colectivităţi, utilizare a potenţialului nativ şi format, exprimare creativă şi recunoaştere a valorilor personale;

4.   curriculum specializat - ansamblul coerent de conţinuturi, metode de învăţare şi metode de evaluare a performanţelor şcolare, organizat în vederea îmbogăţirii şi aprofundării competenţelor, exersării abilităţilor înalte şi formării comportamentelor specifice determinării performanţelor în domenii de studiu bine definite;

5.   trasee curriculare diferenţiate - traseele de instruire individualizată, cu dreptul de selectare a materiilor de studiu din pachete de curricula oferite pe mai multe direcţii de studiu;

6.  programe de mentoring - programele de direcţionare a eforturilor în relaţia maestru-discipol;

7.  programe de tutoring - programele de îmbunătăţire a performanţelor personale prin lecţii suplimentare individualizate sub supravegherea şi monitorizarea unei persoane cu competenţă în domeniul selectat.

CAPITOLUL II

Identificarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă

Art. 5. - Identificarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, trebuie să reprezinte o parte integrantă a procesului educativ şi se va face conform procedurilor definite de supradotare, validate de programe internaţionale.

Art. 6. - Procesul de identificare a tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, trebuie să fie realizat de echipe formate din specialişti în domeniu, psihologi, pedagogi, profesori şi trebuie să satisfacă exigenţe de obiectivitate, fidelitate, validitate şi fiabilitate.

Art. 7. - Identificarea va utiliza următoarele instrumente şi procedee:

a)  profiluri psihocomportamentale;

b)  autoapreciere;

c)   nominalizări efectuate de profesori şi/sau de grupul de prieteni;

d)  studii de caz;

e)  ghiduri de nominalizare;

f)  chestionare;

g)  teste psihologice de aptitudini şcolare, individuale şi colective, de inteligenţă, de creativitate, de aptitudini speciale;

h) analiza activităţii şcolare;

i) interviuri care acoperă definiţia supradotării.

Art. 8. - Procedurile de identificare a elevilor cu abilităţi înalte proveniţi din medii socioeconomice dezavantajate se adaptează specificului lor.

Art. 9. - Orice măsurare, diagnosticare şi evaluare a nivelului abilităţilor are o valoare de predicţie limitată în timp.

CAPITOLUL III

Trasee curriculare diferenţiate

Art. 10. - Traseele curriculare se întocmesc în conformitate cu standardele de performanţă specifice tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

Art. 11. - Traseele curriculare diferenţiate se structurează în conformitate cu principiile generale ale curriculumului naţional şi cu normele de elaborare specifice educaţiei tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, validate la nivel internaţional, şi au principii educaţionale specifice.

Art. 12. - Conţinuturile traseelor curriculare sunt concepute diferit, în funcţie de domeniul de manifestare a abilităţii, urmărind obiective specifice.

Art. 13. - Adaptarea conţinuturilor traseelor curriculare la categoria tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, se realizează atât sub aspect cantitativ - volumul informaţiei, cât şi sub aspect calitativ - ritm, stil de învăţare, interdisciplinarităţi.

Art. 14. - Conţinuturile curriculare trebuie selectate în funcţie de interesele tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, şi de nevoile societăţii.

Art. 15. - Profesorii din unităţile de învăţământ pentru tinerii supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, beneficiază de cursuri de formare metodologică, care să le permită să răspundă nevoilor de informare-îndrumare ale tinerilor pe traseele alese din oferta diferenţiată pe arii curriculare.

Art. 16. - Strategiile didactice şi metodele de predare se adaptează formelor specifice de organizare a procesului instructiv-educativ necesar tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, prin accelerarea studiilor de specialitate în multiple forme, înfiinţarea de grupe sau clase speciale şi a unor module diferenţiate şi individualizate de studii.

Art. 17. - Metodologia didactică specifică se adaptează la profilul de personalitate şi la gradul de maturitate psihologică ale tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, precum şi la contextul sociocultural.

Art. 18. - Obiectivele specifice în evaluarea procesului instructiv-educativ în cadrul învăţământului diferenţiat se stabilesc prin standarde curriculare aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, la întocmirea cărora vor fi consultate organizaţiile nonguvernamentale şi/sau instituţiile cu experienţă, competenţă şi capacitate de expertiză în acest domeniu.

CAPITOLUL IV

Pregătirea personalului autorizat

Art. 19. - Formarea cadrelor didactice necesare instruirii tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, se face pe baza unor programe de pregătire care vor cuprinde curriculumul şi metodologiile didactice optime pentru educarea şi instruirea acestora, ţinând cont de natura şi nevoile lor.

Art. 20. - Durata pregătirii cadrelor didactice va fi de minimum 60 de ore pe an, pentru profesorii care lucrează în centre specializate, şi de minimum 30 de ore pe an, pentru profesorii care lucrează în şcoli cu clase specializate şi care au aderat la programele de pregătire în educarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

Art. 21. - Formarea continuă certificată a cadrelor didactice se realizează prin programe de perfecţionare în domeniul psihopedagogiei tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, acreditate conform normativelor în vigoare şi metodologiilor validate pe plan internaţional de către organizaţiile de profil.

Art. 22. - Formarea altor categorii de specialişti, psihologi, asistenţi sociali, pedagogi, psihopedagogi, se realizează prin cursuri specializate în domeniile identificării, consilierii şi psihoterapiei, managementului personal şi instituţional şi marketingului educaţional.

Art. 23. - Diseminarea şi aprofundarea metodologiilor şi tehnologiilor educaţionale specifice pentru educarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, şi pentru înţelegerea psihologiei specifice acestui profil se vor face prin programe naţionale de formare de formatori. Aceste programe vor fi gestionate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi vor utiliza atât specialişti în domeniu din ţară, cât şi specialişti din centrele internaţionale.

CAPITOLUL V

Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată

Art. 24. - In subordinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării se înfiinţează Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată, ca organ de specialitate, instituţie publică cu personalitate juridică.

Art. 25. - Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată va avea următoarele atribuţii:

a)   realizarea de programe şcolare-pilot şi trasee curriculare diferenţiate, destinate introducerii metodologiilor de lucru specifice educaţiei tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă;

b)  organizarea unui centru de cercetare-pilot şi a unor clase experimentale, unde să se valorifice tehnologiile didactice şi curriculare specifice sistemului educaţional al excelenţei;

c)  adaptarea normelor, standardelor curriculare şi metodologiilor psihopedagogice internaţionale la specificul problematicii naţionale;

d)  formarea de specialişti în metodologiile de predare specifice domeniului psihopedagogiei excelenţei;

e)  diseminarea informaţiei şi problematicii psihopedagogiei excelenţei la nivel de cadre didactice şi asociaţii ale părinţilor;

f)   pregătirea şi promovarea unui suport informaţional privind cercetarea ştiinţifică şi consilierea în domeniul psihopedagogiei excelenţei;

g)  distribuirea prin reţelele şcolare a materialelor informative privind domeniul psihopedagogiei excelenţei;

h)  organizarea în cadrul caselor corpului didactic şi al palatelor copiilor, precum şi în cadrul şcolilor, liceelor şi facultăţilor a unor acţiuni comune de informare cu privire la cercetările specifice psihopedagogiei excelenţei;

i) integrarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, în cadrul programelor specifice psihopedagogiei excelenţei.

Art. 26. - (1) Structura organizatorică şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

(2) Conducerea Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată este asigurată de un coordonator al programului educaţional specific, ca personal didactic de îndrumare şi control, care oferă asistenţă de specialitate în planificarea, dezvoltarea, evaluarea şi coordonarea programului educaţional pentru tinerii supradotaţi.

(3)   Personalul de specialitate al Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată este asigurat de un consilier specialist în psihopedagogia excelenţei şi de un consilier în probleme psihopedagogice generale.

(4)   Salarizarea personalului Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată se va face în conformitate cu sistemul de salarizare aplicat în sectorul bugetar.

(5)   Personalul didactic din cadrul Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată se încadrează şi este salarizat în conformitate cu prevederile Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

(6)  Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată poate utiliza colaboratori externi în condiţiile legii, în funcţie de cerinţele programelor elaborate.

Art. 27. - (1) Finanţarea Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

(2) Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată poate primi donaţii şi sponsorizări, care vor fi utilizate în condiţiile legii.

CAPITOLUL VI

Centrele locale de instruire diferenţiată

Art. 28.   - In subordonarea Centrului  Naţional   de Instruire Diferenţiată se pot înfiinţa centre locale   de instruire diferenţiată.

Art. 29. - Centrele locale de instruire diferenţiată   au următoarele atribuţii:

a)    selectarea tinerilor supradotaţi, capabili     de performanţă înaltă, în funcţie de aptitudini, nivel   de dezvoltare a abilităţilor particulare, potenţial de dezvoltare a personalităţii şi creativitate;

b)   calificarea continuă, la standarde internaţionale, a cadrelor didactice implicate în sistemul de educare a tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă;

c)   implementarea strategiilor optime pentru tinerii supradotaţi, capabili de performanţă înaltă, în programele de instruire a profesorilor;

d)   oferirea de arii curriculare alternative care respectă nucleul curricular naţional, dar permit extinderea zonelor de studiu specific;

e)   sprijinirea şcolilor, cu scopul îmbunătăţirii capacităţii acestora în identificarea şi selectarea tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă;

f)  oferirea de asistenţă, îndrumare şi orientare a tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă;

g)   atragerea de fonduri pentru programele de educaţie a tinerilor supradotaţi, capabili de performanţă înaltă.

Art. 30. - Centrelor locale de instruire diferenţiată li se aplică prevederile art. 26 alin. (2)-(6).

Art. 31. - Activitatea centrelor locale de instruire diferenţiată va fi evaluată anual de o comisie de evaluatori, stabilită de Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată.

Art. 32. - Centrele locale de instruire diferenţiată pot desfăşura activităţi în baza parteneriatelor public-privat cu organizaţii  nonguvernamentale şi cu instituţiile de profil specializate în programele educaţiei excelenţei la nivel naţional şi internaţional.

Art. 33. - Următoarele activităţi ale centrelor locale de instruire diferenţiată pot fi finanţate din donaţii, sponsorizări, granturi, fonduri mixte, bugetare şi private, conform legii:

a)  activităţi de perfecţionare profesională şi instruire a personalului didactic;

b)  activităţi de cercetare fundamentală, aplicată şi/sau de creativitate;

c)  programe de tutoring;

d)  programe pentru selectarea tinerilor;

e)  selectarea personalului didactic;

f)  cercetarea şi dezvoltarea de programe educative;

g) cheltuieli pentru întreţinere şi dotare.

Art. 34. - Ministerul Educaţiei şi Cercetării va distribui fondurile publice alocate programelor de excelenţă pentru dezvoltarea de programe ale centrelor locale de instruire diferenţiată, în urma propunerilor Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată.

Art. 35. - Centrele locale de instruire diferenţiată vor raporta trimestrial Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată asupra activităţilor desfăşurate, conform regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

Art. 36. - Centrele locale de instruire diferenţiată colaborează cu  Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, cu organizaţii nonguvernamentale de profil din ţară şi/sau din străinătate, cu alte centre de cercetare internaţionale, cu universităţi din ţară şi/sau din străinătate şi cu oameni de ştiinţă şi de cultură din ţară şi/sau din străinătate.

Art. 37. - Evaluarea centrelor de instruire diferenţiată se face în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 38. - Dispoziţiile prezentei legi se completează cu prevederile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 39. - (1) Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. La data intrării în vigoare a legii se abrogă orice alte dispoziţii contrare prezentei legi.

(2) In termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează regulamentele care decurg din aplicarea acesteia si stabileşte măsuri tranzitorii.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,

DORU IOAN TĂRĂCILĂ


SmartCity5

COMENTARII la Legea 17/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 17 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu