Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 132 din 30 iunie 2010

privind colectarea selectiva a deseurilor în institutiile publice

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 461 din 6 iulie 2010



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1. - Obiectul prezentei legi îl constituie instituirea obligativităţii colectării selective a deşeurilor în instituţiile publice, astfel cum sunt definite în Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în instituţiile în care statul este acţionar majoritar, denumite în continuare instituţii publice.

Art. 2. - Prin aplicarea prezentei legi se urmăresc:

a) creşterea gradului de reciclare şi de valorificare a deşeurilor colectate selectiv, prevăzute la art. 3;

b) creşterea gradului de informare şi de conştientizare, precum şi educarea funcţionarilor publici, a angajaţilor şi a cetăţenilor cu privire la colectarea selectivă şi managementul deşeurilor.

Art. 3. - Fără a aduce atingere legislaţiei privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje, prevederile prezentei legi se aplică următoarelor categorii de deşeuri:

a) deşeuri de hârtie şi carton;

b) deşeuri de metal şi plastic;

c) deşeuri de sticlă.

Art. 4. - Organizarea şi operaţionalizarea colectării selective în instituţiile publice se realizează direct, de către reprezentanţii instituţiei publice, sau prin delegarea acestei responsabilităţi către terţi, respectiv societăţi comerciale şi/sau organizaţii neguvernamentale nonprofit, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - Operaţionalizarea colectării selective în instituţiile publice se realizează prin:

a) organizarea colectării selective a deşeurilor în interiorul instituţiei publice;

b) încheierea unui contract de predare a deşeurilor colectate selectiv cu un operator economic autorizat, care să preia deşeurile colectate selectiv în vederea reciclării/valorificării corespunzătoare a acestora.

Art. 6. - (1) Fiecare instituţie publică are obligaţia de a stabili responsabilitatea implementării colectării selective a deşeurilor în cadrul instituţiei în sarcina unui angajat din departamentul administrativ sau de a delega această responsabilitate către terţi.

(2) Stabilirea persoanei responsabile se realizează prin act al conducătorului instituţiei publice, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. In acest scop, atribuţiile persoanei astfel desemnate, prevăzute în fişa postului, se modifică  în  mod  corespunzător,  prin  includerea responsabilităţilor privind colectarea selectivă la nivelul instituţiei publice.

(3) In cazul în care instituţia publică deleagă responsabilitatea implementării colectării selective către terţi, sarcina numirii persoanei responsabile revine terţei părţi, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a contractului.

Art. 7. - (1) Fiecare instituţie publică este obligată să elaboreze un plan de măsuri privind colectarea selectivă a propriilor deşeuri, pe categoriile prevăzute la art. 3, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) In cazul în care instituţia publică deleagă responsabilitatea colectării selective către terţi, obligativitatea elaborării planului de măsuri privind colectarea selectivă revine terţei părţi, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a contractului.

(3) Planul de măsuri privind colectarea selectivă prevăzut la alin. (1) va conţine, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:

a) numele şi datele de contact ale responsabilului cu organizarea colectării selective la nivelul instituţiei publice;

b) descrierea organizării colectării selective (scop, tipuri de containere, planşe cu precizarea amplasării locaţiilor);

c) obligaţiile angajaţilor şi măsurile aplicabile în cazul nerespectării îndatoririlor;

d) modalitatea de stocare temporară a deşeurilor colectate;

e) programul de instruire a angajaţilor privind colectarea selectivă a deşeurilor;

f) programul de raportare a rezultatelor;

g) programul de informare a vizitatorilor instituţiei publice;

h) detaliile contractului de predare a deşeurilor colectate selectiv.

Art. 8. - Instituţiile publice sunt obligate să asigure finanţarea pentru colectarea selectivă a deşeurilor generate în cadrul acestora, pe categoriile prevăzute la art. 3.

Art. 9. - Sistemul de colectare selectivă a deşeurilor trebuie să respecte următoarele condiţii:

a) containerele şi recipientele folosite pentru colectarea selectivă se inscripţionează cu denumirea materialului/ materialelor pentru care sunt destinate;

b) în fiecare birou/incintă al/a instituţiei publice vor fi amplasate 3 recipiente de colectare selectivă a deşeurilor. Acestea vor avea următoarele culori, în funcţie de tipul de deşeuri colectate: albastru pentru deşeuri de hârtie şi carton, galben pentru deşeuri de metal şi plastic şi alb/verde pentru sticla albă/colorată;

c) pe fiecare etaj/nivel al instituţiei publice vor fi amplasate recipiente de colectare selectivă;

d) recipientele vor fi amplasate într-un loc uşor accesibil, marcat şi indicat corespunzător;

e) fiecare instituţie publică este obligată să înfiinţeze la intrarea în instituţie un punct de colectare selectivă a deşeurilor destinat vizitatorilor şi să asigure informarea acestora în acest scop, prin exemplificarea tipurilor de deşeuri corespunzătoare fiecărui container;

f) recipientele din interiorul clădirii aparţinând instituţiei publice vor fi golite în funcţie de intensitatea activităţii/ritmul de umplere de către personalul însărcinat cu efectuarea curăţeniei;

g) marcarea containerelor în culorile prevăzute la lit. b) se poate face prin vopsire, prin aplicare de folie adezivă sau prin alt procedeu similar, pe minimum 20% din suprafaţa totală vizibilă;

h) inscripţionarea şi aplicarea marcajului colorat trebuie să fie durabile şi vizibile, astfel încât să se asigure identificarea destinaţiei containerelor şi a recipientelor de colectare selectivă.

Art. 10. - (1) Instituţia publică este obligată să pună la dispoziţia operatorului economic autorizat să preia deşeurile colectate selectiv spaţii de depozitare speciale în incinta instituţiei publice.

(2) In spaţiile de depozitare vor fi instalate containere de colectare selectivă a deşeurilor de mare capacitate. Numărul şi capacitatea containerelor se calculează în funcţie de cantitatea de deşeuri colectate şi de numărul lunar de goliri.

(3) Preluarea deşeurilor colectate selectiv se face la intervale de timp de maximum 30 de zile. Periodicitatea preluării deşeurilor este stabilită în contractul încheiat între instituţia publică şi operatorul economic autorizat.

Art. 11. - (1) Fiecare instituţie publică este obligată să implementeze un program de informare şi instruire a propriilor angajaţi cu privire la organizarea colectării selective a deşeurilor, fie prin forţe proprii, fie prin delegarea responsabilităţii către terţi, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

(2) Personalul însărcinat cu efectuarea curăţeniei va fi instruit suplimentar.

(3)  In cazul în care instituţia publică deleagă responsabilitatea implementării colectării selective către terţi, obligativitatea implementării programului prevăzut la alin. (1) revine terţei părţi, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a contractului.

Art. 12. - (1) Fiecare instituţie publică este obligată ca, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să încheie un contract de predare a deşeurilor colectate selectiv cu un operator economic autorizat, care să garanteze predarea acestora în vederea reciclării şi tratării corespunzătoare, conform legislaţiei specifice în domeniu, fie prin forţe proprii, fie prin delegarea responsabilităţii către terţi.

(2) In cazul în care instituţia publică deleagă responsabilitatea încheierii contractului de predare a deşeurilor colectate selectiv, obligativitatea încheierii contractului de predare a deşeurilor colectate selectiv revine terţei părţi, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a contractului dintre instituţia publică şi terţa parte.

(3) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) cu care se vor încheia contractele de predare a deşeurilor colectate selectiv se supun autorizării în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Art. 13. - (1) Fiecare instituţie publică este obligată să ţină evidenţa cantităţilor de deşeuri colectate selectiv.

(2) Deşeurile colectate selectiv vor fi cântărite la predare, iar cantităţile vor fi consemnate într-un registru de evidenţă a deşeurilor colectate selectiv, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta lege. Datele din registru vor fi raportate lunar către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Art. 14. - Neîndeplinirea de către responsabilul cu organizarea colectării selective a atribuţiilor prevăzute în fişa postului atrage răspunderea disciplinară a acestuia.

Art. 15. - Următoarele fapte constituie contravenţie şi se sancţionează după cum urmează:

A. cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, nerespectarea de către conducătorul instituţiei publice a următoarelor obligaţii:

a) de a delega responsabilitatea privind gestionarea colectării selective unui angajat al instituţiei sau unui terţ;

b) de a asigura aplicarea colectării selective a deşeurilor în interiorul instituţiei publice pe care o conduce;

B. cu amendă de la 500 lei la 3.000 lei, nerespectarea de către conducătorul instituţiei publice sau de terţa parte a obligaţiei de a încheia un contract de predare a deşeurilor colectate selectiv către un operator economic autorizat pentru reciclarea/valorificarea acestora;

C. cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei:

a) preluarea deşeurilor care nu sunt colectate selectiv de către operatorul economic autorizat să preia deşeurile;

b) neasigurarea de către operatorul economic autorizat a preluării selective a deşeurilor.

Art. 16. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 15 se fac de către comisarii şi persoanele împuternicite din cadrul Gărzii Naţionale de Mediu.

Art. 17. - Dispoziţiile referitoare la contravenţiile prevăzute la art. 15 şi 16 se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 18. - Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI

MIRCEA-DAN GEOANĂ

- Model -

ANEXA

REGISTRUL DE EVIDENTA A DEŞEURILOR COLECTATE SELECTIV

A. Date de identificare

Date de înregistrare:

Denumirea instituţiei publice......................................................................................................

Sediul: localitatea............................................., sectorul........., str............................................

nr........................................................., cod postal.................................................................,

judeţul......................................................................................................................................

Date de contact: telefon............................, fax.........................., e-mail.....................................

B. Detalii despre instituţie

1. Numărul total de salariaţi la data de 31 decembrie.........

C. Cantitatea de deşeuri colectate

Nr. crt.

Denumirea deşeului

Codul deşeului1)

Cantitatea colectată

(kg)

1

1) Se va înscrie codul deşeului potrivit Listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completările ulterioare.


COMENTARII la Legea 132/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 132 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu