Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 127 din 16 octombrie 1996

privind ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnat la Zagreb la 25 ianuarie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 271 din 31 octombrie 1996


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnat la Zagreb la 25 ianuarie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE SENATUI
                         VALER SUIAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                       ADRIAN NASTASE


                      ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Croatia,
    dorind sa incheie un acord pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se va aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite in numele unui stat contractant sau al autoritatilor sale locale ori al unitatilor sale administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele asupra cresterii capitalului si impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra sumei totale a salariilor platite de intreprinderi.
    3. Impozitele existente asupra carora se va aplica prezentul acord sunt, in special:
    a) In Romania:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole;
    (v) impozitul pe dividende,
    denumite in continuare impozit roman.
    b) In Republica Croatia:
    (i) impozitul pe profit;
    (ii) impozitul pe venit, denumite in continuare impozit croat.
    4. Acordul se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acordului, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra modificarilor aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane si jurisdictia, in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape;
    b) termenul Republica Croatia, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Republicii Croatia in cadrul granitelor sale recunoscute international, inclusiv orice zona dincolo de apele teritoriale ale Republicii Croatia, care, in concordanta cu dreptul international si cu legislatia Republicii Croatia, este o zona in care pot fi exercitate drepturile Republicii Croatia cu privire la fundul si subsolul marii si la resursele sale naturale;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant, inseamna Romania sau Republica Croatia, dupa cum cere contextul;
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit croat, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta asociere de persoane:
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul de transport feroviar sau rutier, exploatat de o intreprindere care are locul conducerii sale efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea nava, vapor, aeronava, vehicul de transport feroviar sau rutier este exploatat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    i) termenul national inseamna orice persoana fizica avand cetatenia unui stat contractant si orice persoana juridica, asociatie si orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Republicii Croatia, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acordului de catre un stat contractant, orice termen care nu este definit in acord va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat contractant cu privire la impozitele la care acordul se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentului acord, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat contractant, este supusa impunerii in acel stat contractant, urmare domiciliului sau, rezidentei sale, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include orice persoana care este supusa impunerii in acel stat contractant numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse aflate in acel stat ori ca are capital situat acolo.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci va fi considerata rezidenta a statului in care este situat locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include in special:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalatie, ori activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai cand acestea dureaza mai mult de 12 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, de catre o intreprindere a unui stat contractant, prin angajatii sai sau prin alt personal angajat de intreprindere in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceasta activitate sa dureze, pentru acelasi proiect sau un proiect conex, o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 12 luni;
    c) utilizarea intr-un stat contractant a unei instalatii sau a unui utilaj de forare ori a unui vapor in legatura cu acestea, in vederea explorarii sau exploatarii resurselor naturale, numai daca asemenea utilizare dureaza mai mult de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca neincluzand:
    a) folosirea de instalatii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri, sau al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    f) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau al unei expozitii temporare, ocazionale, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent, caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - isi desfasoara activitatea in numele unei intreprinderi si isi exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere va fi considerata ca avand un sediu permanent in acel stat, in legatura cu orice activitati pe care acea persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul cand activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca ar fi exercitate intr-un loc fix de afaceri, nu ar face din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu va fi considerata ca avand un sediu permanent intr-un stat contractant, numai pentru faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care desfasoara activitatea de afaceri in acel celalalt stat contractant (fie printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face din una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv venitul din agricultura sau din exploatari forestiere), situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia va include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele de transport feroviar si rutier nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatilor imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci vor fi atribuite in fiecare stat contractant acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca acestea s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Aceasta prevedere se va aplica sub rezerva restrictiilor prevazute de legislatia interna.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul ce se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata va fi, totusi, aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul in care exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentului acord, atunci prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transport international
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor de transport feroviar sau rutier vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Profiturile obtinute din exploatarea vapoarelor angajate in transportul pe cai navigabile interioare vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    3. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval sau de transport pe cai navigabile interioare se afla la bordul unei nave sau al unui vapor, atunci acesta se va considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau a vaporului, sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava sau vaporul.
    4. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt, datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impunerii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat contractant mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea unor astfel de modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentului acord si, daca va fi necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a dividendelor.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenind din actiuni sau din drepturile de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau din alte drepturi care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni, de catre legislatia fiscala a statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat contractant nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau a baza fixa situata in acel celalalt stat contractant, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant vor fi scutite de impozit in acel stat contractant, daca sunt obtinute si detinute efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, de o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia, sau de orice agentie sau unitate bancara ori institutie a acelui guvern, a autoritatii locale sau a unitatii administrativ-teritoriale, sau, daca creantele unui rezident al celuilalt stat contractant sunt garantate, asigurate sau finantate, direct ori indirect, de o institutie financiara apartinand in intregime guvernului celuilalt stat contractant.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru, plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi, in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1, 2 si 3 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat contractant profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala, ori un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramane impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat contractant, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice natura, primite pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf, filmelor sau benzilor ori altor mijloace de redare folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, transmisiilor prin satelit ori cablu sau prin orice mijloace electronice folosite pentru emisiunile destinate publicului, pentru orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie sau pentru orice echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific (know-how).
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant, cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia sau un rezident al acelui stat contractant. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a aparut obligatia de a plati redeventele si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, tinand seama de utilizarea, dreptul sau informatia pentru care acestea sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv, in lipsa unor astfel de relatii prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va ramane impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 13
    Castiguri din capital
    1. Castigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, si situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant, pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau baza fixa, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor de transport feroviar sau rutier exploatate in trafic international, a vapoarelor angajate in transportul pe cai navigabile interioare sau a proprietatii mobiliare, tinand de exploatarea unor asemenea nave, vapoare, aeronave, vehicule de transport feroviar sau rutier, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea actiunilor care fac parte din capitalul social al unei societati a carei proprietate consta, direct sau indirect, in principal din proprietati imobiliare situate intr-un stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2, 3 si 4 vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat contractant, cu exceptia cazului in care este indeplinita una dintre urmatoarele conditii, situatie in care aceste venituri pot fi, de asemenea, impuse in celalalt stat contractant:
    a) daca dispune in mod obisnuit in celalalt stat contractant de o baza fixa in scopul exercitarii activitatilor sale. In acest caz, in acel celalalt stat contractant poate fi impusa numai partea de venit care este atribuibila acelei baze fixe; sau
    b) daca sederea lui in celalalt stat contractant este pentru o perioada sau perioade care depasesc in total 183 de zile in anul fiscal vizat. In acest caz, in acel celalalt stat contractant poate fi impusa numai partea de venit care este obtinuta din activitati exercitate in acel celalalt stat.
    2. Expresia profesii independente cuprinde, in special, activitatile independente, de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18 si 19, salariile si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata, vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant vor fi impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile primite pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul de transport feroviar sau rutier, exploatate in trafic international, sau la bordul unui vapor angajat in transportul pe cai navigabile interioare pot fi impuse in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant, in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in aceasta calitate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale exercitate in calitate de artist de spectacol sau de sportiv nu revin artistului de spectacol sau sportivului insusi ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol, veniturile obtinute de artistii de spectacol sau de sportivii care sunt rezidenti ai unui stat contractant din activitatile exercitate in celalalt stat contractant, in cadrul schimburilor culturale dintre cele doua state contractante, vor fi scutite reciproc de impozit in acel celalalt stat contractant, numai daca aceste activitati sunt sponsorizate de guvernul unui stat contractant si activitatile nu sunt desfasurate in scopul obtinerii de profituri.
    Art. 18
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, pensiile si alte plati similare facute in baza unui program de asistenta sociala publica din cadrul sistemului de asigurari sociale al unui stat contractant, al unei autoritati locale sau al unei unitati administrativ-teritoriale a acestuia vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat contractant, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    b) Totusi aceste remuneratii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat contractant si persoana fizica este rezident al acelui stat contractant; si
    (i) este un national al acelui stat contractant, sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat contractant numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de sau din fonduri create de un stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale vor fi impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii vor fi impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezident si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 20
    Profesori, studenti si practicanti
    1. Sumele pe care le primeste un profesor, care este rezident al unui stat contractant si care este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani, in scopul realizarii de studii stiintifice sau pentru cercetare ori pentru predare la o universitate acreditata, colegiu, scoala sau alta institutie de educatie, sau o institutie publica de cercetare ori alta institutie angajata in cercetarea intreprinsa in interes public, vor fi impozabile numai in primul stat contractant mentionat.
    Prezentul articol nu se va aplica veniturilor obtinute din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public ci in principal in beneficiul privat al unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    2. Sumele, altele decat remuneratiile pentru o activitate personala desfasurata, pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student sau un practicant care este sau a fost, imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat, numai in scopul educarii sau pregatirii sale, nu vor fi impuse in acel stat contractant, cu conditia ca astfel de sume sa provina si sa fie remise din surse situate in afara acelui stat contractant.
    3. Sumele, altele decat remuneratiile pentru o activitate personala desfasurata, pe care le primeste o persoana - care este sau a fost, imediat anterior vizitarii unui stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant - ca donatie, bursa sau premiu de la o organizatie privata nonprofit, religioasa, caritabila, stiintifica, literara sau de educatie, sau de la o institutie publica similara, nu vor fi impuse in primul stat contractant mentionat.
    4. Un student sau un practicant, in sensul paragrafului 2, sau un beneficiar al unei donatii, burse sau premiu, in sensul paragrafului 3, care este prezent intr-un stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 4 ani, nu va fi impus in acel stat contractant pentru orice remuneratii obtinute din servicii dependente, cu conditia ca asemenea servicii sa fie desfasurate in scopul suplimentarii fondurilor necesare pentru intretinere, educare sau pregatire.
    Art. 21
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentului acord, vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt tratate la articolele precedente ale acestui acord si provenind din celalalt stat contractant, pot fi, de asemenea, impuse in acel celalalt stat contractant.
    Art. 22
    Capital
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant si situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe utilizate de un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente poate fi impus in acel celalalt stat contractant.
    3. Capitalul reprezentat de nave, aeronave, vehicule de transport feroviar si rutier, exploatate in trafic international, si de vapoare angajate in transportul pe cai navigabile interioare si de proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea nave, vapoare, aeronave, vehicule de transport feroviar si rutier va fi impozabil numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    Art. 23
    Evitarea dublei impuneri
    1. In cazul unui rezident al Romaniei, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    a) cand un rezident al Romaniei realizeaza venit sau detine capital, care, conform prevederilor acestui acord, poate fi impus in Republica Croatia, atunci Romania va scuti de impozit acest venit sau capital - cu exceptia veniturilor mentionate la subparagraful b) - si va lua in considerare, pentru determinarea cotei de impozit, venitul total obtinut, cota de impozit rezultata aplicandu-se numai asupra venitului ramas;
    b) cand un rezident al Romaniei realizeaza elemente de venit, care, potrivit prevederilor art. 10, 11 si 12, pot fi impuse in Republica Croatia, atunci Romania va acorda, ca o deducere din impozitul pe venit al acelui rezident, o suma egala cu impozitul platit in Republica Croatia. Totusi aceasta deducere nu va putea depasi acea parte a impozitului, calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila unor asemenea elemente de venit ce pot fi impuse in Republica Croatia.
    2. In cazul unui rezident al Republicii Croatia, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    Cand un rezident al Republicii Croatia realizeaza venit sau detine capital, care, conform prevederilor acestui acord, poate fi impus in Romania, Republica Croatia va acorda:
    a) ca o deducere din impozitul pe venit al acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe venit platit in Romania;
    b) ca o deducere din impozitul pe capital al acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe capital platit in Romania.
    Totusi, in fiecare dintre situatii, aceasta deducere nu va depasi acea parte a impozitului pe venit sau a impozitului pe capital, calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului ce poate fi impus in Romania.
    Cand, in conformitate cu orice prevedere a acestui acord, venitul obtinut sau capitalul detinut de un rezident al unui stat contractant este scutit de impozit in acel stat contractant, acel stat contractant poate, cu toate acestea, sa ia in considerare, la calcularea impozitului asupra venitului ramas sau capitalului unui asemenea rezident, venitul sau capitalul scutit.
    Art. 24
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat contractant aflati in aceeasi situatie, in special in ceea ce priveste rezidenta. Independent de prevederile art. 1, aceasta prevedere se va aplica, de asemenea, si persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile, in acel celalalt stat, decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat, care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire si reducere in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte sume platite de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat contractant mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat contractant mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat la nici o impunere sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat contractant mentionat.
    5. Prevederile prezentului articol, independent de prevederile art. 2, se vor aplica impozitelor de orice fel si de orice natura.
    Art. 25
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentului acord, aceasta poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 24, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea este contrara prevederilor acordului.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impuneri care nu este in conformitate cu acordul. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acordului. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru eliminarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 26
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentului acord sau legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de acord, in masura in care impunerea la care se refera nu este contrara prevederilor acordului. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret, in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acelui stat, si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea sau urmarirea ori solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul acordului. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor impune in nici un caz unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional, un procedeu de fabricatie sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 27
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Prevederile prezentului acord nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 28
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord va intra in vigoare in a 30-a zi dupa data primirii pe canale diplomatice a ultimei notificari care indica incheierea procedurilor legale interne, necesare in fiecare tara pentru intrarea in vigoare a acordului. Acest acord va fi aplicat, pentru veniturile obtinute sau capitalul detinut in timpul anilor fiscali, incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care acordul intra in vigoare.
    2. Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Socialista Federativa Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Belgrad, la 29 aprilie 1986, isi va inceta valabilitatea la data intrarii in vigoare a prezentului acord intre cele doua state contractante.
    Art. 29
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramane in vigoare o perioada nedeterminata, dar fiecare dintre statele contractante poate sa remita celuilalt stat contractant, pe canale diplomatice, o nota de denuntare scrisa la sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a oricarui an calendaristic, incepand dupa expirarea unei perioade de 5 ani de la data intrarii in vigoare. In aceasta situatie, prezentul acord va inceta sa aiba efect, in ceea ce priveste venitul obtinut si capitalul detinut in timpul anilor fiscali, la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a fost remisa nota de denuntare.
    Intocmit in dublu exemplar la Zagreb, la 25 ianuarie 1996, in limbile romana, croata si engleza, toate textele fiind egal autentice. In cazul oricarei divergente de interpretare a textelor in limbile romana si croata, textul in limba engleza va prevala.

                   Pentru Guvernul Romaniei,
                   Alexandru Stanescu,
                   ministrul industriilor

                   Pentru Guvernul Republicii Croatia,
                   Davor Stern,
                   ministrul economiei



SmartCity5

COMENTARII la Legea 127/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 127 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu