Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Legea Nr.124 din 22.08.2018

pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 749 din 30 august 2018



SmartCity1

Văzând Referatul de aprobare nr. 2.184 din 2.05.2018 şi Referatul de aprobare nr. 1.382 din 16.03.2018, întocmite de Direcţia generală sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,având în vedere prevederile art. 2 şi ale art. 24 din Legea nr. 150/2004 privind siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, republicată,ţinând cont de prevederile art. 63 şi ale art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 pentru organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 1.156/2013 pentru aprobarea acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, a acţiunilor prevăzute în Programul de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi a tarifelor aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 3 alin. (1) şi (3), precum şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin: Articolul IOrdinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi a Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 şi 303 bis din 20 aprilie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. În anexa nr. 1, capitolul III - Supravegherea sanitar-veterinară a unităţilor care produc, depozitează şi comercializează produse medicinale veterinare se modifică şi va avea următorul cuprins: Capitolul IIISupravegherea sanitară veterinară a unităţilor care produc, depozitează şi comercializează produse medicinale veterinare

Tipul unităţii Frecvenţă Precizări de execuţie
1 2 3
Unitate pentru producerea, ambalarea, divizarea şi condiţionarea produselor medicinale veterinare - produse biologice de uz veterinar Conform Programului de evaluare a fabricanţilor/ importatorilor de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii ICPBMV. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
1 2 3
Deţinătorul autorizaţiei de comercializare, denumit în continuare DAC Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control(4), conform cerinţelor art. 85 din Norma sanitară veterinară privind Codul produselor medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare 1. Înaintarea la ICPBMV a documentelor necesare eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice 2. Evaluarea documentelor în vederea eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice - ICPBMV 3. ICPBMV raportează rezultatele evaluărilor către ANSVSA, deţinătorul autorizaţiei de comercializare şi Directoratul European pentru Calitatea Medicamentelor (European Directorate for the Quality of Medicines - EDQM).
Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice pe baza testării de laborator(5), conform cerinţelor art. 86 din Norma sanitară veterinară, aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare 1. Înaintarea la ICPBMV a documentelor şi a probelor necesare testării şi eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice 2. Evaluarea documentelor şi testarea probelor în vederea eliberării oficiale a seriilor pentru produsele medicinale veterinare imunologice - ICPBMV 3. ICPBMV raportează rezultatele testării către ANSVSA, DAC şi EDQM.
Unitate pentru producerea, ambalarea, divizarea şi condiţionarea produselor medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Conform Programului de evaluare a fabricanţilor/ importatorilor de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi la solicitarea acesteia, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
Importatori produse medicinale veterinare imunologice Conform Programului de evaluare a fabricanţilor/ importatorilor de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
Importatori produse medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Conform Programului de evaluare a fabricanţilor/ importatorilor de produse medicinale veterinare din România(1) şi ori de câte ori este necesar(2) Direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA şi, la solicitarea acesteia, ICPBMV
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
Distribuitori produse medicinale veterinare imunologice Unitate - trimestrial şi ori de câte ori este necesar(2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
1 2 3
Distribuitori produse medicinale veterinare, altele decât cele imunologice Semestrial şi ori de câte ori este necesar(2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.
Farmacii şi puncte farmaceutice veterinare Trimestrial şi ori de câte ori este necesar(2) DSVSA
Controlul calităţii produselor medicinale veterinare - conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România(3) 1. Prelevarea probelor se realizează de către reprezentanţii DSVSA. 2. Testarea probelor se realizează în cadrul laboratoarelor ICPBMV. 3. ICPBMV raportează rezultatele testelor de laborator către ANSVSA.

NOTE: (1) Programul de evaluare a fabricanţilor/importatorilor de produse medicinale veterinare din România se întocmeşte de către direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA la începutul lunii ianuarie a anului pentru care este elaborat şi se aprobă de către preşedintele ANSVSA. Programul de evaluare a fabricanţilor/importatorilor de produse medicinale veterinare din România se elaborează în conformitate cu prevederile art. 84 şi 100 din Norma sanitară veterinară, aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, urmărind cerinţele Ghidului Agenţiei Europene a Medicamentelor - EMA referitor la elaborarea programului de inspecţii la fabricanţii de produse medicinale pe baza evaluării riscului. (2) În toate cazurile în care: a)se înregistrează reacţii adverse postvaccinale/postterapeutice; b)se suspicionează lipsa de eficacitate; c)se constată defecte de calitate; d)se constată deficienţe privind condiţiile de depozitare,se recoltează probe din seriile de produse medicinale veterinare respective şi se trimit la ICPBMV, pentru testare. Numărul de flacoane de produse medicinale veterinare/probă şi cantitatea de produse medicinale veterinare/probă se stabilesc de către ICPBMV conform prevederilor Farmacopeei Europene. DSVSA transmite rezultatele controalelor la direcţia de specialitate din cadrul ANSVSA. (3) 1. Controlul calităţii produselor medicinale veterinare se realizează pe baza Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România, întocmit de către ICPBMV şi aprobat de ANSVSA, care are ca scop asigurarea faptului că produsele medicinale veterinare aflate pe piaţă corespund specificaţiilor aprobate. 2. Obiectivele Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România sunt următoarele: a)supravegherea calităţii produselor medicinale veterinare plasate pe piaţă; b)verificarea conformităţii produselor medicinale veterinare plasate pe piaţă cu specificaţiile autorizate; c)verificarea calităţii produsului finit pe întreg lanţul de distribuţie (depozite, farmacii, puncte farmaceutice etc.), pe întreaga perioadă de valabilitate autorizată; d)asigurarea că metodele de control menţionate de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare în documentaţia de autorizare sunt corespunzătoare; e)investigarea, când este cazul, a defectelor de calitate suspicionate.3. În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresia de mai jos au următoarele semnificaţii: risc - posibilitatea de apariţie a unui defect de calitate, precum şi severitatea urmărilor acestui posibil defect la produsul medicinal veterinar în cauză; incidenţă -- posibilitatea ca produsul medicinal veterinar să aibă un defect de calitate; în mod normal, aceşti indicatori sunt corelaţi cu modul de fabricare al produsului; expunere - gradul de distribuţie a produsului medicinal veterinar, care reflectă numărul potenţial de animale expuse unui produs cu defect; efecte secundare adverse (nocive) - anticiparea severităţii consecinţelor la utilizarea unui produs cu defecte de calitate. 4. Planul de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se desfăşoară în 4 etape: a)selectarea produselor medicinale şi întocmirea Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România; b)prelevarea de pe întreg lanţul de distribuţie a produselor medicinale veterinare selectate; c)testarea produselor medicinale veterinare; d)raportarea rezultatelor obţinute. a)Selectarea produselor medicinale şi întocmirea Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în RomâniaSelectarea iniţială a produselor medicinale autorizate şi includerea lor în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se efectuează pentru toate produsele care au o autorizaţie de comercializare validă, cu excepţia produselor medicinale veterinare imunologice supuse eliberării oficiale a loturilor conform prevederilor art. 85 şi 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a produselor medicinale veterinare imunologice utilizate în acţiuni obligatorii de imunoprofilaxie şi diagnostic in vivo, la care controlul de laborator se efectuează pentru fiecare serie în parte. Selectarea şi includerea în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se efectuează pe baza analizei de risc, astfel încât toate produsele medicinale veterinare să fie testate de mai multe ori în timpul ciclului de viaţă al produsului medicinal veterinar, la intervale de maximum 10 ani, în funcţie de rezultatul analizei de risc. La întocmirea Planului anual de prelevare şi testare sunt selectate cu prioritate produsele medicinale veterinare incluse în Planul de prelevare şi testare din anii anteriori, dar care nu au fost prelevate, împreună cu cele la care au fost constatate defecte de calitate. Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România este constituit din trei capitole, după cum urmează: Capitolul I: Produse autorizate prin procedura naţională - producători interni; Capitolul II: Produse autorizate prin procedura naţională - producători din UE; Capitolul III: Produse autorizate prin procedură naţională - producători din ţări terţe. Clasificarea produselor medicinale şi evaluarea riscurilor asociate defectelor produsului se fac pe baza factorilor asociaţi proprietăţilor farmaceutice şi a datelor legate de producător şi de procesul de fabricare, utilizarea clinică a produsului şi distribuţia pe piaţă. Factorii sunt împărţiţi în funcţie de influenţa lor asupra posibilităţii apariţiei unui defect de calitate, de efectele secundare adverse date de acest defect sau de gradul de expunere la un eventual defect. Atribuirea unui risc pentru un produs medicinal se face printr-un sistem de notare care se aplică fiecărui indicator în parte, astfel cum este prevăzut în tabelul de mai jos. Scorul total bazat pe combinarea scorurilor fiecărui indicator individual pentru un produs va stabili dacă acel produs prezintă un risc înalt, mediu sau minim şi acest lucru va sta la baza aprecierii gradului de prioritate în controalele de supraveghere a pieţei. Determinarea riscului presupune, în aceste condiţii, însumarea scorului alocat pentru fiecare factor în parte, pentru toate elementele: incidenţă, expunere şi efecte nocive. b)Prelevarea produselor medicinale veterinareSpecialiştii desemnaţi din cadrul ICPBMV şi/sau inspectorii autorităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor desemnaţi din cadrul DSVSA recoltează/prelevează probe de produse medicinale veterinare de pe întreg lanţul de distribuţie al produselor medicinale veterinare conform Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România şi iniţiază testarea de laborator numai după încheierea perioadei de recoltare stabilite în Planul respectiv. Dacă în timpul acţiunii de prelevare se constată că produsele medicinale veterinare incluse în plan nu sunt în stoc, inspectorii informează imediat ICPBMV. Consecutiv informării, ICPBMV notifică deţinătorul autorizaţiei de comercializare şi DSVSA pentru efectuarea prelevării acestor produse de la distribuitorii primari. Recoltarea probelor se desfăşoară în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui ANSVSA nr. 125/2016 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind metodologia de prelevare, ambalare, identificare, depozitare şi transport al probelor de produse medicinale veterinare în vederea efectuării controlului de laborator şi cu specificaţiile produselor referitoare la condiţiile de transport şi conservare. c)Testarea produselor prelevateLaboratoarele oficiale de control din cadrul ICPBMV testează produsul pe baza specificaţiilor cuprinse în documentaţia tehnică de autorizare, respectiv în Farmacopeea Europeană sau pe baza altor metode validate conform cerinţelor europene aplicabile Laboratoarelor oficiale de control pentru medicamente, elaborate de către Directoratul European pentru Calitatea Medicamentelor (LOCM - EDQM). d)Raportarea rezultatelor obţinuteLa sfârşitul controlului de laborator se emite un buletin de analiză în care sunt înscrise toate rezultatele obţinute la testare. Buletinul de analiză se trimite deţinătorului autorizaţiei de comercializare. În cazul în care rezultatele sunt necorespunzătoare, ICPBMV informează ANSVSA în maximum 24 ore de la emiterea buletinului de analiză. După finalizarea controlului de laborator, ICPBMV actualizează baza de date a produselor medicinale testate sub aspectul calităţii, autorizate prin procedura naţională cu rezultatele testărilor pentru toate probele analizate. 5. Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România se aprobă de către ANSVSA şi se postează pe site-ul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). 6. Deţinătorii autorizaţiilor de comercializare, precum şi DSVSA sunt informaţi de către ICPBMV asupra modului de derulare a Planului anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România. 7. Toate modificările apărute în Planul anual de prelevare şi testare a produselor medicinale veterinare comercializate în România, ulterior aprobării acestuia, trebuie aprobate de către ANSVSA. ICPBMV va comunica DSVSA şi deţinătorului autorizaţiei de comercializare toate modificările Planului de prelevare şi testare. Aceste modificări se vor regăsi ca anexă la Planul de prelevare şi testare aprobat iniţial. Tabel Sistem de notare pentru atribuirea riscului, pe baza recomandărilor cuprinse în ghidul european „Supravegherea produselor medicinale aflate pe piaţă pe baza analizei riscului" Lista extinsă a factorilor de risc pentru produsele medicinale incluse în Planul de prelevare şi testare. Pentru atribuirea scorului la factorii E-J şi R sunt necesare rapoartele inspecţiilor şi dosarele de fabricaţie ale produsului.

Factor Factori asociaţi incidenţei Opţiuni de notare
A Produs medicinal generic sau original 0, 2
B Produse cu stabilitate sensibilă 0, 2
C Complexitatea calităţii unui produs 0, 1, 2
D Produs recent autorizat 0, 1
E Sursele materiei prime 0, 2
F Modificare recentă la specificaţii 0, 1
G Un loc nou de fabricare sau un nou producător 0, 1, 2
H Concluziile inspecţiilor BPF 0, 1, 2
I Retrageri de pe piaţă a unui produs recent 0, 1, 2
J Nr. părţilor implicate în producţia MP şi PMV 0, 1
TOTAL INCIDENŢĂ 0-17
Factori asociaţi expunerii
K Gradul de distribuţie al produsului 0, 1, 2
L Circumstanţe economice speciale 0, 2
TOTAL EXPUNERE 0-4
Factori asociaţi efectelor secundare adverse
M Cale de administrare 0, 1
N Indicaţii terapeutice limitate 0, 1, 2
Factor Factori asociaţi incidenţei Opţiuni de notare
O Pericol asupra vieţii în caz de deviere a dozei 0, 2
P Tratament de lungă durată 0, 1
Q Populaţie ţintă vulnerabilă 0, 1
R Impuritate toxică 0, 2
TOTAL EFECTE SECUNDARE 0-9
Model 1 D = incidenţă + expunere + efecte secundare Model 2 D = (incidenţă + expunere) x efecte secundare Model 3 D = incidenţă x expunere x efecte secundare A, B, C, D, K, L, M, N, O, P, Q: Factori de risc obligatorii în atribuirea riscului E, F, G, H, I, J, R: Factori de risc suplimentari în atribuirea riscului

NOTĂ: BPF - bună practică de fabricaţie; MP - materii prime; PMV - produse medicinale veterinare. (4) 1. Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice se realizează pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control, conform Procedurii administrative de aplicare armonizată a prevederilor art. 81 din Directiva 2001/82/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 noiembrie 2001 de instituire a unui cod comunitar cu privire la produsele medicamentoase veterinare - Official Batch Protocol Review (OBPR), respectiv art. 85 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi cuprinde următoarele etape: a)ICPBMV informează deţinătorii autorizaţiilor de comercializare că produsele medicinale veterinare imunologice vor fi supuse procedurii de eliberare oficială a seriilor prin evaluarea protocoalelor de producţie şi control; b)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înştiinţează persoana de contact din cadrul ICPBMV despre fiecare serie care urmează să fie comercializată pe teritoriul României; c)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înaintează documentele relevante către ICPBMV în vederea eliberării oficiale a seriilor; d)evaluarea de către ICPBMV a documentelor înaintate; e)eliberarea certificatului şi înştiinţarea deţinătorului autorizaţiei de comercializare şi ANSVSA; f)completarea Raportului anual pentru informarea EDQM.2. ICPBMV finalizează eliberarea oficială a seriei în 15 zile lucrătoare de la primirea setului complet de documente şi emite Certificatul European Standard pentru eliberarea oficială a seriei după achitarea tarifului corespunzător de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare. 3. Dacă deţinătorul autorizaţiei de comercializare are intenţia să comercializeze pe teritoriul României o serie de produs medicinal veterinar imunologic, controlat într-un alt stat membru al UE, pentru care deţine o autorizaţie de comercializare în România, se aplică procedura prevăzută la art. 85 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare; în acest caz, deţinătorul autorizaţiei de comercializare trebuie să înştiinţeze ICPBMV şi să trimită copie după Certificatul European Standard de conformitate emis de statul membru care a efectuat eliberarea oficială în baza evaluării rapoartelor de producţie şi control sau control oficial de laborator. După trimiterea acestor documente la ICPBMV, deţinătorul autorizaţiei de comercializare poate comercializa seria în România, în condiţiile în care, într-un interval de 7 zile lucrătoare, ICPBMV nu a formulat nicio obiecţie. 4. ICPBMV efectuează eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice, autorizate pentru comercializare în România, pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control pentru toate seriile de vaccinuri inactivate contra rabiei, vaccinuri inactivate contra rujetului şi vaccinuri inactivate contra bolii Bluetongue. 5. Procedura de eliberare oficială a unei serii de produs medicinal veterinar imunologic, pe baza evaluării protocoalelor de producţie şi control, utilizată de ICPBMV este postată pe site-ul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). (5) 1. Eliberarea oficială a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice se realizează în baza testării de laborator, conform Procedurii administrative de aplicare armonizată a prevederilor art. 82 din Directiva 2001/82/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 noiembrie 2001 de instituire a unui cod comunitar cu privire la produsele medicamentoase veterinare - Official Control Authority Batch Release (OCABR), respectiv art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi cuprinde următoarele etape: a)ICPBMV informează deţinătorul autorizaţiei de comercializare care sunt tipurile de produse medicinale veterinare imunologice supuse procedurii de eliberare oficială a seriilor prin testare de laborator, conform ghidurilor elaborate de EDQM; b)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înştiinţează persoana de contact din cadrul ICPBMV despre fiecare serie care urmează să fie comercializată pe teritoriul României; c)deţinătorul autorizaţiei de comercializare înaintează documentele relevante către ICPBMV şi eşantioane relevante din seria care urmează să fie comercializată în România, în vederea eliberării oficiale a seriilor; d)testarea produsului de către ICPBMV conform ghidurilor elaborate de EDQM; e)eliberarea Certificatului European Standard şi înştiinţarea deţinătorului autorizaţiei de comercializare şi ANSVSA; f)completarea Raportului anual pentru informarea EDQM.2. ICPBMV finalizează eliberarea oficială a seriei în termen de 60 zile de la primirea rapoartelor de producţie şi de control, precum şi a probelor pentru teste de laborator şi emite Certificatul European Standard după achitarea tarifului de către deţinătorul autorizaţiei de comercializare. 3. Dacă deţinătorul autorizaţiei de comercializare are intenţia să comercializeze pe teritoriul României o serie de produs medicinal veterinar imunologic, controlat într-un alt stat membru al UE, care aplică procedura OCABR, prevăzută la art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru care are autorizaţie de comercializare în România, trebuie să înştiinţeze ICPBMV şi să trimită copie după Certificatul European Standard de conformitate emis de statul membru care a efectuat controlul oficial împreună cu sumarul rapoartelor de producţie şi control. După trimiterea acestor documente la ICPBMV, deţinătorul autorizaţiei de comercializare poate comercializa seria în România, în condiţiile în care, într-un interval de 7 zile lucrătoare, ICPBMV nu a formulat nicio obiecţie. 4. ICPBMV eliberează oficial seriile de produse medicinale veterinare imunologice, autorizate pentru comercializare în România, în baza testării de laborator pentru toate seriile de vaccinuri vii contra rabiei şi de vaccinuri vii contra pseudopestei aviare. 5. Procedura administrativă pentru implementarea armonizată a prevederilor art. 86 din Norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 187/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul eliberării oficiale a seriilor de produse medicinale veterinare imunologice prin controlul de laborator şi ghidurile de testare specifice, pentru care ICPBMV efectuează eliberarea oficială a seriei prin control de laborator, sunt postate spre informare pe site-ul ICPBMV (http://www.icbmv.ro/ro/). 2. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 1, numărul curent 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Nr. crt. Boala Strategia şi conduita de execuţie Precizări tehnice***
1 2 3 4
„2. Campilobacterioza I. Animale vii Bovinele, ovinele, porcinele şi păsările se supun inspecţiei ante-mortem în unităţi de tăiere autorizate sanitar-veterinar, de către medici veterinari oficiali sau de către personalul auxiliar oficial. II. Carne 1. Inspecţia post-mortem a carcaselor se efectuează în unităţi de tăiere autorizate sanitar-veterinar, de către medici veterinari oficiali sau de către personalul auxiliar oficial. 2. Recoltarea de probe de piele de pe gât, de la carcasele de păsări domestice (pui la îngrăşare), după refrigerarea carcaselor, de către medici veterinari oficiali, la nivelul abatoarelor, pentru testarea Campylobacter spp., conform programului specific elaborat de ANSVSA. I. Animale vii - bovine, ovine, porcine, păsări Supraveghere de laborator pentru speciile receptive - a se vedea prevederile capitolului I din anexa nr. 1. II. Carne Recoltarea de probe din abatoarele de păsări, pentru testarea Campylobacter spp. ca criteriu de igienă a procesului tehnologic De la carcasele de păsări domestice - pui la îngrăşare - se recoltează, la nivelul abatoarelor, probe de piele de pe gât, după refrigerarea carcaselor, pentru testarea Campylobacter spp., conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 2.073/2005 privind criteriile microbiologice aplicabile alimentelor, cu amendamentele ulterioare. Recoltarea de probe este efectuată de către medicii veterinari oficiali din cadrul direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DSVSA, şi analiza acestora se efectuează în cadrul Institutului de Igienă şi Sănătate Publică Veterinară, denumit în continuare IISPV, şi în cadrul laboratoarelor sanitare-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare LSVSA, desemnate de către Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, denumită în continuare ANSVSA, la propunerea IISPV. III. Măsuri 1. Notificarea fermelor furnizoare asupra rezultatelor pozitive obţinute în urma examenelor de laborator, în vederea elaborării şi aplicării de către fermieri a unui Plan de măsuri care să conducă la reducerea infecţiei în ferme 2. Evitarea contaminării carcaselor cu fecale în abatoarele de bovine, ovine şi porcine 3. În abatoarele de păsări, în caz de neconformitate pentru Campylobacter spp. ca criteriu de igienă a procesului tehnologic, se aplică măsuri de revizuire a igienei procesului tehnologic, a programelor de autocontrol şi a procedurilor specifice. 4. Tulpinile de Campylobacter trebuie trimise la IISPV pentru confirmare şi colecţie."

3. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 4, literele A şi B se modifică şi vor avea următorul cuprins: A. Expertiza sanitar-veterinară a alimentelor de origine animală, introduse pe piaţă şi din import, aflate în perioada de valabilitate** Criterii microbiologice de siguranţă a alimentelor de origine animală În caz de neconformitate, se aplică măsuri directe asupra produselor de origine animală, conform Regulamentului (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare

Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. unităţi (eşantioane)/ probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de siguranţă a alimentelor(29)
1. Alimente gata pentru consum destinate sugarilor şi produse alimentare gata pentru consum destinate unor scopuri medicale speciale(7) 10 Listeria monocytogenes EN ISO 11290-1 (absent în 25 g) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
2. Alimente gata pentru consum, care permit dezvoltarea Listeriei monocytogenes, altele decât cele destinate sugarilor sau unor scopuri medicale speciale 5 Listeria monocytogenes EN ISO 11290-2 (100 cfu/g)(30) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
EN ISO 11290-1 (absent în 25 g)(31) Înainte ca produsul alimentar să fi ieşit de sub controlul imediat al operatorului din sectorul alimentar care l-a produs
Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. unităţi (eşantioane)/ probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de siguranţă a alimentelor(29)
3. Alimente gata pentru consum care nu permit dezvoltarea Listeriei monocytogenes, altele decât cele destinate sugarilor sau unor scopuri medicale speciale(7) (8) 5 Listeria monocytogenes EN ISO 11290-2 (100 cfu/g)(30) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
4. Carne tocată şi carne preparată destinate consumului în stare crudă 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
5. Carne tocată şi carne preparată de pasăre destinate să fie consumate gătite 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
6. Carne tocată şi carne preparată provenite de la alte specii decât pasăre, destinate să fie consumate gătite 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
7. Carne separată mecanic(13) 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
8. Produse din carne destinate consumului în stare crudă, cu excepţia produselor pentru care procesul de fabricaţie sau compoziţia elimină riscul de contaminare cu Salmonella 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
9. Produse din carne de pasăre destinate să fie consumate gătite 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
10. Gelatină şi colagen 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă şi din import în timpul perioadei lor de conservare PIF Constanţa Sud
11. Unt şi smântână fabricate din lapte crud sau din lapte care a fost supus unui tratament termic inferior celui de pasteurizare(20) 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
12. Lapte praf şi zer praf 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Enterotoxina stafilococică Metoda europeană de screening a EU-RL pentru stafilococ coagulaza pozitiv(19) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
13. Îngheţată(16), cu excepţia produselor pentru care procesul de fabricaţie sau compoziţia elimină riscul de contaminare cu Salmonella 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. unităţi (eşantioane)/ probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de siguranţă a alimentelor(29)
14. Produse din ouă, cu excepţia produselor pentru care procesul de fabricaţie sau compoziţia elimină riscul de contaminare cu Salmonella 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
15. Produse alimentare gata pentru consum conţinând ouă crude, cu excepţia produselor pentru care procesul de fabricaţie sau compoziţia elimină riscul de contaminare cu Salmonella 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
16. Crustacee şi moluşte tratate termic 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
17. Moluşte bivalve vii şi echinoderme, tunicate şi gasteropode vii 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare Gasteropode vii din import PIF Halmeu PIF Moraviţa
5(18) E. coli (12) ISO/TS 16649-3 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
18. Brânzeturi din lapte crud şi din lapte care a fost supus unui tratament termic mai slab decât pasteurizarea 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Enterotoxina stafilococică Metoda europeană de screening a EU-RL pentru stafilococ coagulaza pozitiv(19) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
19. Brânzeturi maturate din lapte sau zer care a fost supus pasteurizării sau unui tratament termic mai puternic decât pasteurizarea 5 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Enterotoxina stafilococică Metoda europeană de screening a EU-RL pentru stafilococ coagulaza pozitiv(19) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare Brânzeturi maturate din import PIF Moraviţa
20. Brânzeturi nematurate sub formă de pastă moale - brânzeturi proaspete - din lapte sau zer care a fost supus pasteurizării sau unui tratament termic mai puternic decât pasteurizarea 5 Enterotoxina stafilococică Metoda europeană de screening a EU-RL pentru stafilococ coagulaza pozitiv(19) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. unităţi (eşantioane)/ probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de siguranţă a alimentelor(29)
21. Lapte praf pentru sugari şi alimente dietetice deshidratate pentru scopuri medicale speciale destinate copiilor sub 6 luni(17) 30 Cronobacter spp. (Enterobacter sakazakii) ISO/TS 22964 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
22. Formule de început deshidratate şi produse alimentare dietetice deshidratate pentru scopuri medicale speciale destinate sugarilor sub 6 luni 30 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
23. Formule de continuare deshidratate 30 Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
24. Carne proaspătă de pasăre(21) 5 Salmonella typhimurium(22) Salmonella enteritidis EN ISO 6579 (pentru detecţie) Sistemul White-Kaufmann - Le Minor (pentru serotipizare) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare
25. Produse din pescuit din specii de peşti asociate cu cantităţi mari de histidină (25) 9 Histamină(26) HPLC Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare Produse din pescuit din import PIF Constanţa Sud
26. Produse din pescuit care au fost supuse unui tratament de maturare a enzimelor în saramură, fabricate din specii de peşti asociate cu cantităţi mari de histidină(25) 9 Histamină(26) HPLC Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Alimente introduse pe piaţă în timpul perioadei lor de conservare

B. Expertiza sanitar-veterinară a alimentelor de origine animală la nivelul unităţilor de procesare Criterii microbiologice de igienă a procesului tehnologic de fabricaţie a alimentelor de origine animală În caz de neconformitate, se aplică măsuri de revizuire a igienei procesului tehnologic, a programelor de autocontrol, a procedurilor specifice, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare

Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. de unităţi (eşantioane)/probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de igienă a procesului tehnologic
1. Carcase de bovine, ovine, caprine, porcine şi cabaline(9) 5 Număr total de germeni ISO 4833 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Carcase după toaletare, dar înainte de refrigerare
5 Enterobacteriaceae ISO 21528-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Carcase după toaletare, dar înainte de refrigerare
50(10) Salmonella EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Carcase după toaletare, dar înainte de refrigerare
2. Carcase de păsări, respectiv broileri şi curcani 50(10) Salmonella/25 g de probă comună din pielea gâtului recoltate la nivelul abatoarelor EN ISO 6579 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Carcase după refrigerare
Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. de unităţi (eşantioane)/probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de igienă a procesului tehnologic
3. Carne tocată 5 Număr total de germeni(11) ISO 4833 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
E. coli(12) ISO 16649-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
4. Carne separată mecanic(13) 5 Număr total de germeni ISO 4833 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
E. coli(12) ISO 16649-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
5. Carne preparată 5 E. coli(12) ISO 16649-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
6. Lapte pasteurizat şi alte produse lactate lichide pasteurizate(14) 5 Enterobacteriaceae ISO 21528-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
7. Brânzeturi din lapte sau zer care a fost supus unui tratament termic 5 E. coli(15) ISO 16649-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare În timpul procesului de fabricaţie, când se preconizează că numărul de E. coli este cel mai ridicat.
8. Brânzeturi din lapte crud şi din lapte care a fost supus unui tratament termic mai slab decât pasteurizarea 5 Stafilococi coagulazo-pozitivi EN ISO 6888-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare În timpul procesului de fabricaţie, când se preconizează că numărul de stafilococi este cel mai ridicat.
9. Brânzeturi maturate din lapte sau zer care a fost supus pasteurizării sau unui tratament termic mai puternic decât pasteurizarea 5 Stafilococi coagulazo-pozitivi EN ISO 6888-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare În timpul procesului de fabricaţie, când se preconizează că numărul de stafilococi este cel mai ridicat.
10. Brânzeturi nematurate sub formă de pastă moale - brânzeturi proaspete - din lapte sau zer care a fost supus pasteurizării sau unui tratament termic mai puternic decât pasteurizarea 5 Stafilococi coagulazo-pozitivi EN ISO 6888-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
11. Unt şi smântână fabricate din lapte crud sau din lapte care a fost supus unui tratament termic inferior celui de pasteurizare 5 E. coli(15) ISO 16649-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
12. Lapte praf şi zer praf(14) 5 Enterobacteriaceae ISO 21528-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
Stafilococi coagulazo-pozitivi EN ISO 6888-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
13. Îngheţată(16) şi deserturi lactate congelate 5 Enterobacteriaceae ISO 21528-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
Nr. crt. Categoria de alimente(4) Nr. de unităţi (eşantioane)/probă(3) Criterii Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Etapa căreia i se aplică criteriul de igienă a procesului tehnologic
14. Formule de început deshidratate şi produse alimentare dietetice pentru scopuri medicale speciale destinate sugarilor sub 6 luni 10 Enterobacteriaceae ISO 21528-1 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
5 Bacillus cereus prezumtiv EN ISO 7932 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
15. Formule de continuare deshidratate 5 Enterobacteriaceae ISO 21528-1 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
16. Produse din ouă 5 Enterobacteriaceae ISO 21528-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
17. Produse decorticate şi fără cochilie din crustacee şi moluşte tratate termic 5 E. coli ISO 16649-3 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
Stafilococi coagulazo-pozitivi EN ISO 6888-1 sau 2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Sfârşitul procesului de fabricaţie
18. Carcase de pui pentru îngrăşare 50(10) Campylobacter spp./26 g de probă comună din pielea gâtului recoltate la nivelul abatoarelor Campylobacter spp./10 g de probă comună din pielea gâtului recoltate la nivelul abatoarelor EN ISO 10272-2 Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Carcase după refrigerare

4. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 4, nota de subsol (10) se modifică şi va avea următorul cuprins: (10) Instrucţiunile tehnice pentru recoltarea probelor şi interpretarea rezultatelor la parametrul Campylobacter spp./26 grame se vor transmite ulterior prin nota de serviciu la toate DSVSA în vederea implementării. Cele 50 de probe sunt prelevate în cursul a 10 sesiuni de prelevare probe consecutive, cu o frecvenţă săptămânală de 5 probe din aceeaşi sesiune de tăiere. 5. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 4, după nota de subsol (29) se introduc două noi note de subsol, notele de subsol (30) şi (31), cu următorul cuprins: (30) Acest criteriu se aplică numai atunci când producătorul este în măsură să demonstreze că produsul nu va depăşi limita de 100 ufc/g în timpul perioadei de conservare. Operatorul poate stabili limite intermediare, în timpul prelucrării, care trebuie să fie suficient de scăzute pentru a garanta că limita de 100 ufc/g nu se depăşeşte la încheierea perioadei de conservare. (31) Acest criteriu se aplică produselor alimentare «gata pentru consum», înainte ca acestea să fi părăsit controlul imediat al operatorului din sectorul alimentar care le-a produs, atunci când acesta nu este în măsură să demonstreze că produsul nu va depăşi limita de 100 ufc/g în timpul perioadei de conservare. Medicul veterinar oficial responsabil de prelevarea probelor va preciza în cererea de analiză informaţii privind studiile efectuate de operator, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005. 6. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 10, după subsecţiunea 10.2 se introduce o nouă subsecţiune, subsecţiunea 10.3, cu următorul cuprins: 10.3. Monitorizarea unor parametri şi agenţi zoonotici în alimentele de origine animală, în conformitate cu cerinţele pentru certificarea unor produse de origine animală destinate exportului în Statele Unite ale Americii

Nr. crt. Categoria de alimente Nr. de unităţi (eşantioane)/ probă Criteriile Metoda analitică de referinţă(1) Referenţial interpretare rezultate(2) Unitatea de la care se prelevează probele/Etapa căreia i se aplică criteriul
1. Carne proaspătă provenită de la ungulate domestice, inclusiv organe comestibile 1 Determinarea speciei de provenienţă a cărnii Metoda USDA-FSIS Metoda ELISA - Unităţi certificate pentru operaţiuni de export în SUA
2. Carcase de bovine şi porcine 1 E. coli generic ISO 16649-3 - Unităţi certificate pentru operaţiuni de export în Statele Unite ale Americii
3. Produse din carne 1 Determinarea speciei de provenienţă a cărnii (1) Metoda USDA-FSIS Metoda ELISA - Unităţi certificate pentru operaţiuni de export în Statele Unite ale Americii
1 Salmonella/325 g produs din carne Metoda FSIS Microbiological Laboratory Methods for the Analysis of the Ready-to-Eat Products for the Presence of Salmonella (MLG 4 and 4C) Reglementările USDA-FSIS Unităţi certificate pentru operaţiuni de export în Statele Unite ale Americii
5 Listeria monocytogenes EN ISO 11290-1 (absent în 25 g) (2) Regulamentul (CE) nr. 2.073/2005, cu amendamentele ulterioare Unităţi certificate pentru operaţiuni de export în Statele Unite ale Americii

(1) Aceste criterii se aplică loturilor de produse din carne de ungulate domestice sau care conţin carne de ungulate domestice - porc, inclusiv loturilor de conserve din carne de ungulate domestice, sau care conţin carne de ungulate domestice - porc, ce sunt destinate exportului în Statele Unite ale Americii. (2) În vederea derulării operaţiunilor de export cu produse din carne «gata pentru consum» în Statele Unite ale Americii, operatorii din domeniul alimentar au obligaţia de a pune în aplicare programele de autocontrol, bazate pe prelevarea de probe, pentru determinarea Listeria monocytogenes ca criteriu de siguranţă a alimentelor; în acest caz, analizele de laborator se efectuează în conformitate cu prelevările EN ISO 11290-1, iar criteriul de siguranţă aplicat loturilor de produse din carne «gata pentru consum», destinate exportului în Statele Unite ale Americii, este Listeria monocytogenes absentă în 25 g produs. 7. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Bovine", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5, 11 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Bovine

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Categoria de animale Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind interzicerea utilizării în creşterea animalelor de fermă a unor substanţe cu acţiune hormonală sau tireostatică şi a celor betaagoniste, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE a Comisiei din 11 ianuarie 2005 de stabilire a standardelor armonizate privind testele pentru detectarea anumitor reziduuri în produsele de origine animală importate din ţări terţe
Muşchi Abator
2. A2 Urină Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Tiroidă Abator
Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Categoria de animale Referenţial interpretare rezultate
3. A3 Urină Ser Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Urină Muşchi Abator
4. A4 Urină Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Decizia 2005/34/CE
Urină Ficat Muşchi Rinichi Abator
5. A5 Urină Exploataţii Viţei Tineret bovin Vaci Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Ficat Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................
11. B2d Rinichi Muşchi Abator Tineret bovin Vaci Viţei Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................
17. B3d Ficat Muşchi Abator Tineret bovin Viţei Vaci Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind măsurile de supraveghere şi control al unor substanţe şi al reziduurilor acestora la animalele vii şi la produsele de origine animală

8. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Porcine", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5, 11 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Porcine

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Muşchi Abator
2. A2 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Tiroidă Abator
3. A3 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Urină Muşchi Ficat Abator
4. A4 Urină Exploataţii Decizia 2005/34/CE
Ficat Muşchi Rinichi Abator
5. A5 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Ficat Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
11. B2d Rinichi Muşchi Abator Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
17. B3d Ficat Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007

9. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Ovine/Caprine", numerele curente 1, 2, 3, 5, 11 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Ovine/Caprine

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
2. A2 Urină Tiroidă Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A3 Urină Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
5. A5 Urină Ficat Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
11. B2d Rinichi Muşchi Abator Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
17. B3d Ficat Muşchi Abator, PIF Constanţa Sud Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007 care transpune Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare

10. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Cabaline", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5, 11 şi 17 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Cabaline

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Urină Exploataţii
2. A2 Urină Abator Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A3 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Urină Muşchi Abator
4. A4 Urină Exploataţii Decizia Comisiei 2005/34/CE
Urină Ficat Muşchi Rinichi Abator
5. A5 Urină Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
Urină Ficat Abator
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
11. B2d Rinichi Muşchi Abator Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
17. B3d Ficat Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007 care transpune Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare

11. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Păsări", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5, 10 şi 16 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Păsări

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Abator Exploataţii PIF Siret Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
2. A2 Muşchi Abator Exploataţii PIF Halmeu PIF Siret Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A3 Muşchi Ficat Abator Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
4. A4 Ficat Muşchi Abator Exploataţii PIF Constanţa Sud Decizia 2005/34/CE
5. A5 Ficat Abator Exploataţii Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
10. B2c Muşchi Grăsime Abator PIF Siret Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
16. B3d Ficat Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007

12. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Păsări", după numărul curent 16 se introduce un nou număr curent, numărul curent 17, cu următorul cuprins: Păsări

17. B3f Grăsime Abator Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

13. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Acvacultură", numerele curente 1, 2, 3, 9 şi 10 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Acvacultură

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Peşte Exploataţie piscicolă PIF Constanţa Sud Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
2. A3 Peşte Exploataţie piscicolă Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A4 Peşte Exploataţie piscicolă Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
9. B3d Peşte Exploataţie piscicolă PIF Constanţa Sud Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007, care transpune Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare
10. B3e Peşte Exploataţie piscicolă PIF Constanţa Sud Decizia 2004/25/CE a Comisiei din 22 decembrie 2003 de modificare a Deciziei 2002/657/CE în ceea ce priveşte stabilirea limitelor de performanţe minime cerute (LPMC) pentru anumite reziduuri din alimentele de origine animală

14. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Lapte de bovine şi de la alte specii", numerele curente 2 şi 5 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Lapte de bovine şi de la alte specii

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
2. A6 Lapte materie primă Exploataţie Decizia 2003/181/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
5. B2e Lapte materie primă Exploataţie Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 582/2009, cu amendamentele ulterioare

15. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11, subsecţiunea „Ouă de găină/Ouă de prepeliţă" se modifică şi va avea următorul cuprins: Ouă de găină şi de la alte specii de păsări

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A6 Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Decizia 2003/181/CE
2. B1 Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
3. B2a Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
4. B2b Ouă Exploataţie Centru colectare/Centru de ambalare Regulamentul (UE) nr. 37/2010, cu amendamentele ulterioare
5. B2c Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
6. B3a Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare Regulamentul (CE) nr. 1.881/2006, cu amendamentele ulterioare
7. B3b Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare
8. B3f Ouă Exploataţie Centru colectare/ Centru de ambalare Regulamentul (CE) nr. 396/2005, cu amendamentele ulterioare

16. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Leporide", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5 şi 14 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Leporide

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
2. A2 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A3 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
4. A4 Muşchi Abator Decizia 2005/34/CE
5. A5 Ficat Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
14. B3d Ficat Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007, care transpune Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare

17. În anexa nr. 2, la capitolul I secţiunea 11 subsecţiunea „Vânat de crescătorie", numerele curente 1, 2, 3, 4, 5 şi 14 se modifică şi vor avea următorul cuprins: Vânat de crescătorie

Nr. crt. Grupa de substanţe Matrice Locul de prelevare Referenţial interpretare rezultate
1. A1 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
2. A2 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
3. A3 Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
4. A4 Ficat Muşchi Abator Decizia 2005/34/CE
5. A5 Ficat Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 199/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune Directiva 96/22/CE, cu amendamentele ulterioare Decizia 2005/34/CE
........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........
14. B3d Ficat Muşchi Abator Ordinul preşedintelui ANSVSA nr. 95/2007, care transpune Directiva 96/23/CE, cu amendamentele ulterioare

18. În tot cuprinsul ordinului, sintagmele „posturile de inspecţie la frontieră din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor" şi „posturile de inspecţie la frontieră ale ANSVSA" se înlocuiesc cu sintagma „posturile de inspecţie la frontieră". 19. În tot cuprinsul anexei nr. 2, sintagma „din bugetul DSVSA, respectiv a posturilor de inspecţie la frontieră ale ANSVSA" se înlocuieşte cu sintagma „din bugetul DSVSA". Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,Geronimo Răducu Brănescu



SmartCity5

COMENTARII la Legea 124/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 124 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 124/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu