E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Hotărârea 1109 1990 abrogat de Hotărârea 474 1999
Articolul 9 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 6 din actul Legea 49 1992
Hotărârea 1109 1990 modificat de articolul 22 din actul Hotărârea 779 1991
Articolul 2 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 22 din actul Hotărârea 779 1991
Articolul 21 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 27 din actul Hotărârea 776 1991
Articolul 12 din actul Hotărârea 1109 1990 modificat de articolul 2 din actul Hotărârea 708 1991
Hotărârea 1109 1990 in legatura cu Ordin 748 1991
Articolul 2 din actul Hotărârea 1109 1990 modificat de Ordin 426 1991
Articolul 14 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 23 din actul Hotărârea 464 1991
Articolul 31 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 23 din actul Hotărârea 464 1991
Articolul 3 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 23 din actul Hotărârea 464 1991
Articolul 10 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 23 din actul Hotărârea 464 1991
Articolul 2 din actul Hotărârea 1109 1990 modificat de Ordin 413 1991
Articolul 2 din actul Hotărârea 1109 1990 modificat de Ordin 381 1991
Hotărârea 1109 1990 in legatura cu Ordin 282 1991
Articolul 30 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 291 1991
Articolul 1 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 2 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 3 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 4 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 5 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 6 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 7 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 11 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 12 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 13 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 15 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 16 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 17 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 18 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 19 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 27 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 28 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 29 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Articolul 1 din actul Hotărârea 1109 1990 abrogat de articolul 12 din actul Hotărârea 239 1991
Hotărârea 1109 1990 in legatura cu articolul 1 din actul Hotărârea 219 1991
Hotărârea 1109 1990 in legatura cu articolul 2 din actul Hotărârea 1215 1990
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1109 din 18 octombrie 1990

cu privire la liberalizarea preturilor si masuri de protectie sociala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 115 din 23 octombrie 1990


SmartCity3


    In scopul eliminarii abaterilor si distorsiunilor din sistemul de preturi actual,
    pentru trecerea la liberalizarea generala a preturilor - conditie hotaratoare pentru infaptuirea economiei de piata - si sporirea preocuparilor tuturor agentilor economici pentru folosirea cu maxima eficienta a resurselor materiale, financiare si umane,
    in conformitate cu prevederile Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat formeaza preturi si tarife, pe baza actiunii conjugate a cererii si ofertei, in toate cazurile in care pe piata romaneasca exista cel putin trei agenti economici care produc, presteaza si comercializeaza acelasi tip de bun, lucrare sau serviciu, prin negociere cu beneficiarii.
    Prevederile alineatului precedent se aplica si de unitatile economice care urmeaza a se constitui in regii autonome si societati comerciale, in termenul prevazut de Legea nr. 15/1990.
    Art. 2
    In situatiile in care nu exista conditii pentru o concurenta reala asigurata de cel putin trei agenti economici potrivit prevederilor art. 1, ca si in cazul produselor si serviciilor subventionate temporar de la bugetul de stat, stabilirea preturilor si tarifelor se face de guvern pe baza propunerilor facute de Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor, rezultate in urma negocierilor cu agentii economici.
    Guvernul stabileste preturi si tarife si la unele resurse de baza, pentru care trebuie dusa o politica de protejare si folosire rationala de catre toti agentii economici, precum si la unele produse si servicii de importanta strategica pentru economia nationala si nivelul de trai al populatiei.
    Art. 3
    Preturile si tarifele pentru produsele si serviciile realizate de catre ceilalti agenti economici decat cei prevazuti la art. 1 se stabilesc in mod liber, in functie de cerere si oferta, prin negocierea partilor.
    Art. 4
    Preturile si tarifele se vor negocia intre agentii economici in functie de actiunea conjugata a cererii si ofertei, pe baza concurentei libere si loiale, fiind interzisa practicarea preturilor de specula sau de monopol.

    CAP. 2
    Preturile cu ridicata

    Art. 5
    Preturile cu ridicata la materiile prime de baza, combustibil, energie si principalele resurse naturale, cu care acestea se livreaza catre toti agentii economici, indiferent de forma de proprietate, in scop productiv, sunt cele din anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
    Preturile si tarifele din anexa nr. 1 vor fi adaptate in functie de tendintele de durata ale evolutiei preturilor externe, de modificarile intervenite  in structura cererii si ofertei, a cursului valutar, de rezultatul negocierilor cu agentii economici, la propunerea Ministerului Finantelor - Departamentului pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor.
    Art. 6
    Preturile cu ridicata ale marfurilor din import se formeaza astfel:
    a) la materiile prime, combustibili si energie destinate productiei, preturile in lei se formeaza pe baza noilor preturi si tarife prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare, la care se adauga comisionul cuvenit societatii de export-import;
    b) la materiile prime si materialele de productie, altele decat cele din anexa nr. 1, precum si la piese de schimb, ansamble si subansamble, masini, utilaje, instalatii complexe si alte importuri, destinate productiei si investitiilor, preturile in lei se formeaza pe baza preturilor externe in valuta, exprimate in lei la cursul in vigoare, la care se adauga, dupa caz, taxele vamale, impozitul pe circulatia marfurilor si comisionul cuvenit societatii de export-import.
    Art. 7
    Preturile cu ridicata ale produselor agricole livrate la fondul de stat se determina pe baza preturilor de contractare si achizitie garantate de stat, a adaosurilor si altor avantaje acordate, precum si a comisionului organizatiilor achizitoare. Peste preturile de contractare si achizitie, producatorii agricoli vor primi adaosuri de pret pentru compensarea majorarii preturilor  la combustibili si unele produse industriale destinate agriculturii, pe masura livrarii produselor agricole pentru fondul de stat, adaosuri care se cuprind in preturile produselor prelucrate.
    Art. 8
    Pentru produsele si serviciile livrate si executate de toti agentii economici, indiferent de forma de proprietate, se datoreaza impozitul pe circulatia marfurilor, calculat pe baza cotelor si a notei metodologice din anexa nr. 2.
    Ministerul Finantelor poate completa si adapta anexa nr. 2 precum si nivelul cotelor de impozit, in functie de modificarile intervenite in structura productiei si conjunctura pietei.
    Art. 9
    Incepand cu data de 1 noiembrie 1990, toti agentii economici ai caror salariati sunt cuprinsi in sistemul asigurarilor de stat vor lua in calculul costurilor si vor plati o cota unica de 20% drept contributie pentru asigurarile sociale, cu exceptia cazurilor pentru care prin prevederile legale in vigoare s-a stabilit o cota mai mare.
    Art. 10
    Pentru materiile prime din industria extractiva prevazute in anexa nr. 3 se acorda in mod temporar subventii de la bugetul de stat regiilor autonome si societatilor comerciale producatoare.
    Nivelul subventiilor se determina anual de Ministerul Finantelor si se aproba prin buget, pe baza unei verificari temeinice a costurilor de productie si a masurilor luate de producatori pentru reducerea continua a subventiilor acordate.

    CAP. 3
    Preturi cu amanuntul si masuri de protectie sociala

    Art. 11
    Preturile cu amanuntul la produsele care se executa si se comercializeaza de cel putin trei agenti economici se formeaza pe baza preturilor cu ridicata, negociate intre producatori si comercianti in functie de conditiile pietei, precum si a adaosului comercial declarat al unitatilor de desfacere.
    Adaosul comercial se stabileste de agentul economic si se diferentiaza in functie de reteaua de desfacere - cu ridicata, mic gros, cu amanuntul, de alimentatie publica - , precum si de natura produselor si categoria de incadrare a unitatilor pe baza brevetelor de functionare.
    Art. 12
    Pentru produsele si serviciile la care nu exista cel putin trei agenti economici, la cele subventionate temporar de la buget, precum si la unele produse importante in consumul populatiei - la care se impune a fi preturi unice pe tara - preturile cu amanuntul si tarifele pentru populatie se stabilesc de guvern, pe baza propunerilor facute de Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor, in urma negocierilor cu agentii economici.
    Art. 13
    In conformitate cu programul privind protectia sociala a populatiei se stabilesc urmatoarele masuri:
    a) la energia electrica si termica, chiriile pentru locuinte, combustibilii pentru incalzit si prepararea hranei, abonamentele pentru transport calatori, prevazute in anexa nr. 4, preturile si tarifele pentru populatie, in vigoare la data prezentei hotarari, raman nemodificate. La aceste produse si servicii, diferentele de pret se acopera temporar de la bugetul de stat;
    b) la produsele alimentare de baza, unele produse industriale si servicii importante in consumul populatiei, prevazute in anexa nr. 5, influentele din noile preturi cu amanuntul si tarife - care raman nemodificate un an - se compenseaza prin acordarea unei sume fixe lunare acordate pe o persoana, suportate de unitatile la care beneficiarii sunt incadrati, sau, dupa caz, din buget. Aceasta compensare se acorda salariatilor din unitatile cu capital de stat si cele bugetare, beneficiarilor ajutorului de somaj, pensionarilor de asigurari sociale de stat si IOVR si pentru sotiile de militari in termen, beneficiare de ajutor social. Cuantumul compensatiei se stabileste in raport de influentele provenite din majorarea preturilor, nivelul si structura unui consum normal, calculat pe o persoana, pe baza bugetelor de familie;
    c) bursele, alocatiile de hrana pentru consumuri colective si ajutoarele sociale platite de la bugetul de stat se vor majora in mod corespunzator modificarii preturilor, in care scop se vor face propuneri guvernului, in termen de 15 zile;
    d) pentru produsele si serviciile prevazute in anexa nr. 6, ale caror preturi si tarife evolueaza in mod liber, se va calcula trimestrial indicele mediu previzibil, de crestere a preturilor si tarifelor, care va sta la baza indexarii salariilor si pensiilor.
    Indicele previzibil al cresterii preturilor si tarifelor se va calcula de Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor, impreuna cu Ministerul Comertului si Turismului si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
    Nivelul compensatiilor prevazute la lit. b) de mai sus si indicele cu care se indexeaza salariile si pensiile se aproba de guvern;
    e) se recomanda unitatilor din sectorul privat si cooperatist, precum si caselor de pensii din alte sectoare decat cel de stat, sa compenseze in mod corespunzator prevederilor de la lit. b), c) si d) de mai sus efectele majorarilor de preturi si tarife din fondurile financiare proprii;
    f) stabilirea de catre guvern de noi niveluri de dobanzi care sa asigure protejarea economiilor populatiei depuse la Casa de Economii si Consemnatiuni.
    Art. 14
    Preturile cu amanuntul la bunurile de consum provenite din import se formeaza tinand seama de preturile externe in valuta franco frontiera romana, exprimate in lei la cursul in vigoare, taxele vamale, comisionul societatii de export-import, adaosul societatilor comerciale si impozitul pe circulatia marfurilor stabilit de Ministerul Finantelor in functie de natura produselor si raportul dintre cerere si oferta.

    CAP. 4
    Cursul valutar si decontarea operatiunilor de export-import

    Art. 15
    La 1 noiembrie 1990 cursul in lei al dolarului S.U.A. si al rublei transferabile se stabileste la 35 lei.
    Cursul in lei al dolarului S.U.A. si al celorlalte valute convertibile se modifica saptamanal de Banca Nationala a Romaniei in functie de evolutia cursurilor valutare pe pietele internationale si metodologia stabilita in acest scop impreuna cu Ministerul Finantelor.
    Art. 16
    Sumele in valuta incasate sau platite din activitati de export-import, servicii internationale, turism, credite si dobanzi externe, servicii necomerciale si alte operatiuni valutare se deconteaza si se evidentiaza in lei la  cursul stabilit de Banca Nationala a Romaniei conform art. 15 de mai sus.
    Art. 17
    Contravaloarea in lei a marfurilor exportate se deconteaza agentilor economici pe baza preturilor externe in valuta franco frontiera romana si a cursului in lei al valutei.
    Ministerul Finantelor poate acorda scutiri de la plata impozitului pe circulatia  marfurilor la produse prelucrate, livrate la export. Acest sistem se va aplica pana la introducerea taxei pe valoarea adaugata, cand intregul mecanism de stimulare a exportului va fi revizuit.
    Art. 18
    Diferentele in lei rezultate la importuri intre pretul extern in valuta franco frontiera romana exprimat in lei la cursul in vigoare si preturile interne prevazute la produsele din anexa nr. 1 la prezenta hotarare se deconteaza de beneficiarii importurilor la si de la un fond de regularizare constituit in cadrul bugetului de stat.
    Art. 19
    De la 1 ianuarie 1991 se introduce treptat convertibilitatea leului in cadrul licitatiilor valutare organizate de Banca Nationala a Romaniei sau imputernicitii acesteia. In acest scop Ministerul Finantelor si Banca Nationala a Romaniei vor elabora un program de introducere a convertibilitatii leului, corelat cu cresterea rezervelor valutare.
    In cadrul licitatiilor valutare se fac urmatoarele operatiuni:
    a) se cumpara valuta oferita de agentii economici indiferent de forma de proprietate, de alte persoane juridice romane si de cetatenii romani rezidenti in Romania;
    b) se vinde valuta catre agentii economici, alte persoane juridice romane si cetateni romani rezidenti in Romania in vederea satisfacerii unor necesitati pentru efectuarea de importuri, calatorii in strainatate, participari la congrese, conferinte si alte manifestari stiintifice, culturale si de alta natura, plata biletelor de calatorie in trafic international, precum si pentru alte activitati.
    Cursul in lei al valutelor care formeaza obiectul tranzactiilor in cadrul licitatiilor valutare se stabileste pe baza raportului dintre cerere si oferta.
    Banca Nationala a Romaniei poate interveni in cadrul licitatiilor valutare numai in scopul protejarii cursului monedei nationale.
    Fondurile in valuta pentru interventii in cadrul licitatiilor valutare se formeaza pe seama sumelor in valuta cumparate de Banca Nationala a Romaniei la aceste licitatii, precum si din sumele in valuta prevazute cu aceasta destinatie prin balanta de plati.
    CAP. 5
    Urmarirea si controlul preturilor si tarifelor
    Art. 20
    Divergentele dintre agentii economici cu privire la nivelul preturilor si tarifelor supuse negocierii, precum si sesizarile din partea beneficiarilor ca la unele produse se practica de catre unii producatori preturi libere fara sa existe cel putin trei agenti economici pentru acelasi tip de bun, lucrare sau serviciu, ori solicita sau se practica preturi de specula sau de monopol, se arbitreaza in vederea solutionarii de Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor, impreuna cu partile interesate. La arbitrare se va tine seama si de preturile practicate la produse similare pe piata externa.
    Art. 21
    Agentii economici au obligatia sa aduca la cunostinta beneficiarilor preturile si tarifele, prin cataloage sau liste de preturi, marcarea sau inscriptionarea preturilor pe produs si prin afisarea vizibila a preturilor si tarifelor la locurile de vanzare sau prezentare.
    Art. 22
    Agentii economici au obligatia sa respecte preturile si tarifele inscrise in contractele incheiate cu beneficiarii, pentru cantitatile, volumul prestarii, calitatea executiei si celelalte conditii avute in vedere la negocierea preturilor si tarifelor.
    Art. 23
    Urmarirea evolutiei preturilor si tarifelor, calculul si publicarea indicilor de preturi si tarife vor fi realizate de Comisia Nationala pentru Statistica impreuna cu Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor. In vederea realizarii acestor sarcini in cadrul Comisiei Nationale pentru Statistica se infiinteaza o Directie de statistica a preturilor si tarifelor cu un numar de 30 de posturi, peste numarul actual aprobat, si se majoreaza in medie cu 5 posturi directiile judetene de statistica si Directia municipala de statistica Bucuresti.
    Art. 24
    Unitatile de stat, cooperatiste, private si mixte, care efectueaza activitati productive, comerciale, de alimentatie publica si de servicii, sunt obligate sa puna la dispozitia organelor statistice toate informatiile necesare pentru inregistrarea evolutiei preturilor si tarifelor.
    Art. 25
    Ministerul Finantelor va prezenta guvernului, o data cu propunerile privind bugetul de stat, prognoza evolutiei preturilor si tarifelor in exercitiul urmator, precum si masurile economico-financiare necesare pentru realizarea indicilor de preturi preconizati.
    Art. 26
    Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor infaptuieste, prin organele de specialitate din aparatul central si teritorial, controlul general al procesului de formare si corecta aplicare a preturilor si tarifelor in economie, respectarea reglementarilor  legale cu privire la loialitatea concurentei, combaterea practicarii preturilor de specula si de monopol, luand masuri de sanctionare a abaterilor constatate, potrivit legii.
    Sumele incasate necuvenit prin practicarea de preturi nelegale, de specula, de monopol sau ca urmare a concurentei neloiale se varsa integral la bugetul de stat.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 27
    Prevederile prezentei hotarari se aplica incepand cu data de 1 noiembrie 1990.
    Contractele incheiate anterior acestei date, in derulare, se realizeaza in conditiile de pret rezultate din negocierea partilor.
    In perioada 1 noiembrie - 31 decembrie 1990 agentii economici vor negocia noile preturi, urmand ca regularizarea diferentelor de preturi sa se faca incepand cu data aplicarii acestei hotarari.
    Art. 28
    Regiile autonome si societatile comerciale vor trece la determinarea noilor preturi, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, asigurandu-se o confruntare si transmitere reciproca a datelor intre furnizori si beneficiari, pentru luarea in considerare a efectelor modificarii preturilor la materiile prime, materiale, subansamble etc. in preturile produselor finale.
    Art. 29
    Regiile autonome si societatile comerciale cu capital de stat vor inventaria si reevalua stocurile de materii prime, materiale, combustibili si alte produse existente la data de 31 octombrie 1990, potrivit normelor Ministerului Finantelor.
    Art. 30
    Reglementarile privind preturile de deviz sunt cele prevazute in Hotararea Guvernului nr. 449 din 27 aprilie 1990 referitoare la intocmirea devizelor in activitatea de investitii si reparatii.
    Art. 31
    Preturile la produsele de tehnica militara destinate exclusiv sectorului de aparare se stabilesc potrivit Hotararii Guvernului nr. 826/25 iulie 1990.
    Art. 32
    Ministerul Finantelor, Ministerul Resurselor si Industriei, Ministerul Comertului si Turismului, celelalte ministere si organe centrale, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti vor urmari si actiona pentru aplicarea masurilor de liberalizare a preturilor prevazute in prezenta hotarare.
    Art. 33
    Prevederile contrare prezentei hotarari nu se aplica.

                PRIM-MINISTRU
                 PETRE ROMAN

    ANEXA 1
                     LISTA
preturilor cu  ridicata la materii  prime de baza, din tara si din import

                                                                   -lei/UM -
-------------------------------------------------------------------------------
                                                             Pret cu ridicata
                                                       -------------------------
   Nr.         Produsul                         U/M
   crt.                                                     actual    modificat
--------------------------------------------------------------------------------
    1. Titei 50% produse albe                    tona        2000,0     7000,0
    2. Gaze naturale                           1000 mc       1000,0     2800,0
    3. Lignit                                    Gcal         121,2      218,0
    4. Carbune brun                              Gcal         122,1      219,5
    5. Huila energetica spalata                  Gcal         131,9      249,0
    6. Huila energetica sortata                  Gcal         125,6      237,0
    7. Huile mixte si slam                       Gcal         125,6      238,0
    8. Huila cu sist de Banat                    Gcal         125,6      237,0
    9. Huila bruta de Valea Jiului -
       pret mediu                                tona         451,0      798,0
   10. Huila spalata pentru cocs - pret mediu    tona        1236,0     2450,0
   11. Huila spalata pentru semicocs -
       pret mediu                                tona         786,1     1557,0
   12. Antracit                                  tona        1635,0     1650,0
   13. Cupru in concentrate de cupru la
       continut de 16,5% Cu                      tona       42400,0    70000,0
   14. Cupru in rest de concentrate -
       pret mediu                                tona       35900,0    59300,0
   15. Plumb in concentrate de plumb cu
       continut de 43% Pb                        tona       12200,0    17150,0
   16. Plumb in rest de concentrate -
       pret mediu                                tona       11440,0    16100,0
   17. Zinc in concentrate de zinc la continut
       de 48% zinc                               tona       12590,0    29750,0
   18. Zinc in rest  concentrate - pret mediu    tona       12185,0    28800,0
   19. Sulf in concentrate neferoase             tona         700,0     1400,0
   20. Bauxita spalata, uscata, macinata, cu
       55% Al2O3 si 4,5% SiO2                    tona         630,0     1120,0
   21. Minereu de fier bulgari in stare uscata
       la continutul de 55% Fe                   tona         466,2      924,0
   22. Minereu de fier marunt si concentrate,
       in stare uscata, la continutul
       de 55% Fe                                 tona         380,8      803,0
   23. Concentrat de zirconiu, la continut de
       61-63% ZrO2                               tona       16000,0    35000,0
   24. Concentrat de ilmenit, la continutul de
       45% TiO2                                  tona        3300,0     9800,0
   25. Argila refractara cu continut
       de 29% Al2O3                              tona         509,2      797,0
   26. Sare gema - pret mediu                    tona         142,7      300,0
   27. Sare in solutie                           tona          24,0       70,0
   28. Cocs metalurgic pentru furnale -
       pret mediu                                tona        1745,0     5145,0
   29. Cocs metalurgic pentru turnatorie -
       pret mediu                                tona        2040,0     7525,0
   30. Cupru electrolitic, 99,97% Cu             tona       62480,0   120000,0
   31. Plumb electrolitic, 99,98 Pb              tona       23770,0    28000,0
   32. Zinc metalurgic 98,5% Zn                  tona       23710,0    53000,0
   33. Aluminiu bloc 99,5% Al                    tona       25000,0    70000,0
   34. Gazolina                                  tona        1582,0     7800,0
   35. Benzina tip Premium I CO R 96-98          tona       19610,0    19610,0
   36. Benzina tip Premium II CO R min 95        tona       19610,0    19610,0
   37. Benzina  tip Regular CO R min 87          tona       17220,0    17220,0
   38. Benzina auto normala  CO R min 75         tona       16110,0    16110,0
   39. Motorina auto                             tona       13950,0    13950,0
   40. Petrol lampant                            tona        3860,0    13250,0
   41. White spirit                              tona        5000,0    13750,0
   42. Uleiuri pentru motor                      tona    6900-36700 18150-102280
   43. Uleiuri pentru transmisii                 tona   20600-28700 20600-90200
   44. Pacura                                    tona        1825,0     4000,0
   45. Benzina nafta                             tona        3115,0    12290,0
   46. Apatita, fosforita bruta                  tona         900,0     5495,0
   47. Masa lemnoasa pe picior - volum brut
       fara coaja - pret mediu                    mc           78,2      215,0
   48. Lemn brut rotund de rasinoase -
       pret mediu                                 mc          461,0     1445,0
   49. Lemn brut rotund de fag  - pret mediu      mc          545,0     1625,0
   50. Lemn brut rotund de stejar - pret mediu    mc          641,0     2085,0
   51. Lemn brut rotund de diverse specii -
       pret mediu                                 mc          379,0     1240,0
   52. Lemn pentru celuloza - pret mediu          mc          403,0     1110,0
   53. Lemn pentru PAL si PFL - pret mediu        mc          315,0     1070,0
   54. Distributia energiei termice             Gcal           41,0      119,0
         Indici ficsi - %
   55. Piei brute bovina din tara                 %           100,0      150,0
   56. Piei brute porcine din tara                %           100,0      130,0
--------------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    - La produsele din prezenta anexa preturile pe calitati si sortimente se stabilesc de catre Ministerul Finantelor - Departamentul pentru prognoza, urmarirea si liberalizarea preturilor, prin negociere intre producatori si beneficiari; preturile sunt valabile atat pentru livrarile din productia interna cat si din import, cu exceptia pieilor de bovine si porcine din import, la care preturile se stabilesc conform art. 6 lit b) din prezenta hotarare.
    - Se mentin conditiile de livrare actuale la data prezentei hotarari. La benzine, motorine, petrol lampant, white spirit si uleiuri pentru motor si transmisie, conditia de livrare este franco depozit sau statia PECO, iar la pacura si benzina nafta este tranzit franco statia de destinatie beneficiar.

                PRETURI DE LIVRARE PENTRU ENERGIA ELECTRICA
--------------------------------------------------------------------------------
 |             Preturi pentru energia electrica activa (D.E.E.)
N|          ---------------------------------------------------   Preturi
U|         | A. Pentru marii       |B. Pentru     |C. Pentru     |pentru
M|         |    consumatori care   |   marii      |   restul     |energia
A|         |    au instalate       |consumatori   |consumatorilor|electrica
R|         |    echipamente        |industriali   |la oricare    |reactiva
 |Energia  |    de masurare        |si similari   |consumator    |livrata
C|electrica|    corespunzatoare    |la care nu    |pe durata     |consumatorilor
U|pe       |                       |se pot aplica |nefunctionarii|cu factor de
R|niveluri |                       |preturile "A" |echipamentului|putere mediu
E|de       | Pentru        Pentru  |din lipsa     |de masurare   |lunar mai mic
N|tensiune | putere*)      energie |echipamentelor|              |de 0,92
T|         |                       |de masurare   |              |
 |         |-----------------------|--------------|--------------|--------------
 |         |   Lei/KW  |  Lei/kwh  |  Lei/kwh     |              |
 |         |    anual  |           |              |              |
 |         |-----------|-----------|--------------|              |
 |         |Ore |Restul|ore |Restul|ore |Restul   |   Lei/kwh    |  LEI/KVAR
 |         |de  |orelor|de  |orelor|de  |orelor   |              |
 |         |varf|      |varf|      |varf|         |              |
-|---------|----|------|----|------|----|---------|--------------|--------------
1|Joasa    |    |      |    |      |    |         |              |
 |tensiune |    |      |    |      |    |         |              |
 |(0,1-1 KV|    |      |    |      |    |         |              |
 |inclusiv)|5664| 2304 |2,89| 0,83 |4,88|   1,76  |      2,23    |    0,220
2|Medie    |    |      |    |      |    |         |              |
 |tensiune |    |      |    |      |    |         |              |
 |(1-110 KV|    |      |    |      |    |         |              |
 |exclusiv)|3528| 2640 |2,23| 0,80 |3,33|   1,22  |      1,52    |    0,150
3|Inalta   |    |      |    |      |    |         |              |
 |tensiune |    |      |    |      |    |         |              |
 |(110 KV  |    |      |    |      |    |         |              |
 |si mai   |    |      |    |      |    |         |              |
 |mari)    |1556|  708 |2,23| 0,80 |2,68|   1,01  |      1,19    |    1,110
------------------------------------------------------------------------------
    *) In cazul echipamentelor cu un singur indicator de maxim se aplica numai pretul pentru putere in orele de varf.

                   PRETURI DE LIVRARE PENTRU ENERGIA TERMICA
------------------------------------------------------------------------------
                    Consumatori si revinzatori          Consumatori si
                    racordati la iesirea din            revinzatori
                    centrala electrica de               racordati
                    termoficare sau din centrala        la retelele
                    termica (D.E.E.)                    de transport
                    ----------------------------------------------------------
   Nr. Energia       Pret pentru       Pret pentru   Pret pentru     Pret pentru
 crt. termica pe    1Gcal/h putere    energie lei/   1 Gcal/h putere   energie
      niveluri de   termica maxima    Gcal energie    termica       - lei/gcal -
      presiune         anuala         - lei/gcal -    maxima anuala
                     contractata                      contractata
                     - lei/an -                        - lei/an -
------------------------------------------------------------------------------
   1. Apa
      fierbinte          -             371,0               -            415
   2. Abur in
      functie
      de presiunea
      la iesirea
      din centrala,
      in ata:
    2.1. Presiuni pana
       la 19 ata
       inclusiv       307274           462              442411          486
    2.2. Presiuni peste
         19 ata:
    2.2.1. din prizele
         turbinelor   307274           532              442411          556
    2.2.2. din cazane 307274           614              442411          638
   3. Condensat nereturnat si apa demineralizata livrata:   39,8 lei/mc
   4. Apa fierbinte nereturnata si apa dedurizata livrata:  20,2 lei/mc
------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2
                          LISTA
cotelor de impozit pe circulatia marfurilor pentru produse, lucrari executate si servicii prestate
------------------------------------------------------------------------------
   Nr.        Denumirea produsului sau grupei de produse,   Cota de impozit pe
 crt.      lucrarilor executate sau serviciilor prestate  circulatia marfurilor
                                                                   %
------------------------------------------------------------------------------
                       CAPITOLUL I
                   Sectorul metalurgic
   1. Feroaliaje; semifabricate metalurgice; laminate si produse
      trefilate din metale neferoase si feroase; cabluri de aluminiu        3
   2. Electrozi si nipluri de grafit; caramizi refractare; siliciu;
      electrozi sudura                                                      4
   3. Cabluri din otel; lanturi; cuie; laminate zincate;
      cord metalic; impletituri din sarma si bunuri de uz
      casnic si gospodaresc fabricate de industria metalurgica              5

                       CAPITOLUL II
               Sectorul constructiilor de masini
   1. Utilaje si echipamente energetice, miniere, de exploatare
      geologica si foraj si pentru agricultura si silvicultura;
      nave maritime si fluviale                                             1
   2. Rulmenti si organe de asamblare                                       2
   3. Motoare cu ardere interna; pompe; ventilatoare; macarale;
      poduri rulante; echipament de ridicat; reductoare si armaturi
      industriale; utilaje pentru industria alimentara, industria
      chimica, exploatarea si prelucrarea lemnului, pentru industria
      materialelor de constructii si industria metalurgica; utilaje
      pentru constructii si lucrari terasiere                               3
   4. Locomotive; vagoane pentru transport marfuri si calatori              4
   5. Masini pentru prelucrat metale; constructii metalice; compresoare     5
   6. Tractoare; autocamioane; autobasculante si alte autovehicule
      pentru transport marfa; remorci si semiremorci                        6
   7. Autobuze; autoutilitare; troleibuze; piese de schimb pentru
      utilaje si echipamente din ramura constructiilor de masini            8
   8. Bunuri de uz casnic si gospodaresc, fabricate de industria
      constructiilor de masini                                             10
   9. Autoturisme de oras si de teren                                      17
                             CAPITOLUL III
             Sectorul electrotehnic, electronic si mecanica fina
   1. Motoare electrice; transformatoare si autotransformatoare;
      elemente de baterii de orice tip si acumulatoare; componente
      electronice si subansamble si piese de schimb pentru
      industria electrotehnica si electronica                               2
   2. Mijloace de automatizare; echipamente electrotehnice si de
      electronica industriala; mijloace si accesorii ale tehnicii
      de calcul; aparataj electric                                          5
   3. Radioreceptoare; radiocasetofoane; pikupuri; televizoare si
      alte echipamente pentru inregistrari si redari audiovizuale           8
   4. Produse de mecanica fina, optica si hidraulica, inclusiv
      piese de schimb pentru acestea; diverse bunuri de uz casnic
      si gospodaresc fabricate de industria electrotehnica, electronica
      si de mecanica fina                                                  10
                             CAPITOLUL IV
                   Sectorul petrochimic si chimic
   1. Benzi de transport si curele late de transmisie din cauciuc           1
   2. Pacura; combustibili petrolieri lichizi pentru incalzire;
      produse tehnice din cauciuc; produse organice si anorganice
      de baza; fire si fibre chimice; coloranti si pigmenti                 3
   3. Anvelope; lacuri si vopsele; detergenti; sapun                        5
   4. Benzina si motorina auto; unsori si uleiuri minerale;
      vaselina; produse prelucrate din mase plastice                        7
   5. Cosmetice si diverse bunuri de consum din industria chimica          10
                              CAPITOLUL V
                          Sectorul extractiv
   1. Titei din productia interna                                          65
   2. Gaze naturale din productia interna                                  90
   3. Sare                                                                  5
                                CAPITOLUL VI
                         Sectorul textile si pielarie
   1. Fire naturale de orice tip; fire in amestec; tesaturi;
      textile netesute; spume din poliuretani; semifabricate
      din piele naturala, sintetica si artificiala; cauciuc
      si mase plastice; vata medicinala; diverse produse si
      accesorii specifice sectorului textile-pielarie; ata                  3
   2. Confectii textile din piele si inlocuitori, din blana de
      orice fel; manusi; incaltaminte de orice fel; tricotaje;
      ciorapi; articole de marochinarie; pasmanterie; corturi;
      covoare mecanice                                                     20
      NOTA:
      a) aceleasi produse pentru copii, inclusiv ghiozdane                  5
      b) incaltaminte, proteze si alte produse ortopedice           neimpozabil
                           CAPITOLUL VII
                  Sectorul materialelor de constructii
   1. Ciment; var; ipsos; produse din azbociment; produse din
      beton si beton armat; produse pe baza de bitum; vata
      minerala si produse din vata minerala; caramizi si alte
      produse refractare                                                    2
   2. Obiecte sanitare din portelan sau metal; produse din
      faianta; gresie si marmura; caramizi din argila arsa;
      tigle; coame; olane; placi teracota; corpuri de incalzire
      din fonta si tabla; alice sablaj; armaturi si tuburi;
      piese de schimb pentru industria materialelor de constructii
      si exploatarea si prelucrarea lemnului                                5
                              CAPITOLUL VIII
                     Produse din lemn, hartie, carton si sticlarie
   1. Lemn rotund pentru mina si celuloza                                   1
   2. Lemn rotund pentru constructii; lemn pentru PAL si PFL;
      busteni; lemn de foc; traverse pentru calea ferata; mangal
      de bocsa; produse stratificate din lemn; furnire; geam tras
      si laminate; rechizite scolare, inclusiv creioane; platforme
      auto si pentru vagoane de cale ferata; hartii, cartoane si
      mucavale pentru ambalaje                                              3
   3. Cherestea; parchet; ambalaje; case prefabricate; placi
      innobilate; usi; ferestre; casete pentru radio si
      televizoare; hartie pentru ziare si tiparituri; hartie si
      cartoane pentru alte destinatii; ambalaje din sticla                  5
   4. Mobilier; instrumente muzicale; articole pentru sport;
      chibrituri; butoaie; putini; ciubere; rame si pervazuri
      pentru tablouri; articole din sticla, ceramica si
      portelan de menaj, pentru ornamentatii si uz casnic;
      articole pentru corpuri de iluminat electric si diverse
      bunuri de uz casnic si gospodaresc din lemn, hartie,
      carton, sticla si portelan                                            7
                                 CAPITOLUL IX
                       Sectorul constructiilor industriale
   1. Ascensoare de persoane sau marfuri; aparataj pentru
      instalatii de conditionare si ventilatia aerului;
      vase si rezervoare; gazometre; buncare si silozuri
      metalice  de uz general                                               3
   2. Boilere si hidrofoare                                                 5
                                  CAPITOLUL X
                       Produse din sectorul alimentar
   1. Alcool rafinat, dublu rafinat si tehnic                              30
   2. Tuica si rachiuri naturale                                           35
   3. Bauturi din spirt                                                    40
   4. Vinuri si sampanie                                                   45
   5. Bere                                                                 60
   6. Cafea si cafea solubila                                              50
       - inlocuitori de cafea continand cafea                              20
   7. Tigarete si produse din tutun                                        50
   8. Produse de panificatie, exclusiv paine                                5
   9. Faina din cereale si malai                                           10
  10. Carne, preparate si conserve din carne                                5
  11. Lapte si produse din lapte                                            5
  12. Zahar                                                                 5
  13. Produse zaharoase                                                    15
  14. Bauturi racoritoare si sucuri naturale                               15
  15. Grasimi vegetale si animale                                           5
  16. Peste si conserve din peste                                           5
  17. Biscuiti si paste fainoase                                            5
  18. Citrice, banane, curmale, alune, arahide, susan                      10
                              CAPITOLUL XI
                              Alte produse
   1. Lame de ras                                                           5
   2. Pietre pretioase si semipretioase; bijuterii de orice fel            10
                               CAPITOLUL XII
                       Lucrari executate si servicii prestate
   1. Activitatea de constructii-montaj; lucrari de prestatii
      in constructii si instalatii; activitatea de cercetare
      in unitati specializate; transportul de marfa si calatori;
      lucrari de reparatii si intretinere la mijloace de
      transport naval, aerian, feroviar si de transport auto de
      marfuri si de calatori, cu exceptia autoturismelor;
      reparatii si intretinere utilaje pentru constructii;
      inchirieri utilaje                                                    2
   2. Activitatea de proiectare in unitati specializate;
      prelucrarea automata a datelor si servicii de
      informatica                                                           3
   3. Activitatea de alimentatie publica                                    4
   4. Lucrari de reparatii si intretinere la autoturisme;
      servicii de agrement; prestatii turistice (cazare,
      transport auto, alte prestatii); servicii de
      reparatii la imbracaminte si incaltaminte;
      spalatorii si curatatorii chimice; multiplicare;
      copiere; dactilografiere; reparatii articole de uz
      casnic si mobilier; servicii personale (frizerie,
      coafura, manichiura si altele asemenea)                               5
   5. Executarea, pe baza de comanda, de confectii de
      imbracaminte, incaltaminte, mobilier, confectii
      metalice; executari si transformari de bijuterii
      si alte produse decontate pe baza de tarif;
      activitatea de posta si telecomunicatii                              10
------------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    Pentru produsele din import desfacute pe valuta, cotele de impozit pe circulatia marfurilor se reduc cu 50% .

                      NOTA METODOLOGICA
privind modul de asezare, calcul si varsare a impozitului pe circulatia marfurilor
    1. Persoanele juridice si fizice autorizate care au calitatea de agenti economici, denumite in continuare unitati platitoare de impozit, au obligatia sa plateasca la bugetul statului impozit pe circulatia marfurilor.
    2. Sunt supuse impozitului pe circulatia marfurilor prevazut de prezentele norme metodologice:
    a) vanzarile produselor de orice fel obtinute in tara;
    b) produsele din import;
    c) realizarile unitatilor de alimentatie publica;
    d) serviciile prestate si lucrarile executate, pentru terti, la intern.
    3. Sunt exonerate de la plata impozitului pe circulatia marfurilor:
    a) produse ale industriei extractive, cu exceptia titeiului, gazelor naturale si sarii;
    b) energia electrica si termica;
    c) produsele agricole;
    d) produsele livrate la rezerva de stat si rezerva de mobilizare pe perioada cat au acest regim;
    e) produsele de tehnica militara;
    f) produsele aprovizionate de catre unitatile comerciale la preturi cu impozit pe circulatia marfurilor si revandute ca atare;
    g) produsele si serviciile utilizate in consum propriu.
    4. Pentru produsele livrate sau comercializate din productia interna, lucrari executate si servicii prestate la intern, impozitul pe circulatia marfurilor se calculeaza prin aplicarea cotelor din prezenta anexa asupra pretului cu care se livreaza sau se comercializeaza produsele si, respectiv, asupra pretului de deviz sau tarifului, dupa caz.
    5. Impozitul pe circulatia marfurilor pentru produsele din import, utilizate de agentii economici pentru nevoile proprii, se calculeaza prin aplicarea cotelor prevazute in prezenta anexa asupra valorii in vama, la trecerea in productie sau la investitii, a produselor respective, iar pentru produsele din import revandute la intern, asupra pretului de vanzare. Pentru produsele vandute in valuta, impozitul pe circulatia marfurilor se plateste in valuta. Pentru produsele din import desfacute pe valuta, cotele de impozit pe circulatia marfurilor se reduc cu 50% .
    6. Impozitul pe circulatia marfurilor se datoreaza din ziua incasarii contravalorii produsului, lucrarii executate sau serviciului prestat si se varsa la bugetul statului semidecadal in termen de 3 zile de la expirarea semidecadei, cu exceptia impozitului pe circulatia marfurilor datorat de persoanele fizice, care se varsa lunar, in termen de 3 zile de la expirarea lunii.
    Ministerul Finantelor, in cazuri bine justificate, poate stabili si alte termene de plata in functie de volumul impozitului pe circulatia marfurilor, distanta la care se afla unitatea platitoare de impozit fata de unitatea la care se efectueaza varsamantul sau de alte situatii specifice fiecarui platitor.
    Zilele legale nelucratoare nu se iau in considerare la stabilirea termenelor de plata.
    7. Pentru produsele, lucrarile executate si serviciile prestate care nu sunt prevazute in prezenta anexa, cotele de impozit pe circulatia marfurilor se stabilesc de Ministerul Finantelor.
    8. Unitatile de nevazatori sunt scutite de la plata impozitului pe circulatia marfurilor, iar cele de invalizi beneficiaza de o reducere a cotelor de impozit cu 50% .
    9. Obligatia calcularii si varsarii la buget a impozitului pe circulatia marfurilor revine unitatilor platitoare de impozit.
    Neplata impozitului in termenele stabilite atrage majorarea sumei de plata cu 0,05% pentru fiecare zi intarziere.
    Calculul majorarilor se face din ziua urmatoare expirarii termenului de plata si pana la inclusiv ziua platii impozitului datorat. In cazuri bine justificate, Ministerul Finantelor poate aproba reducerea sau scutirea de plata a majorarilor de intarziere.
    10. Pentru corecta determinare a impozitului pe circulatia marfurilor, unitatile platitoare au obligatia sa tina distinct evidenta acestuia.
    11. Controlul asupra respectarii prevederilor din prezenta anexa se face de Ministerul Finantelor si organele sale teritoriale.
    12. Diferentele in minus constatate la verificarea impozitului se platesc in termen de 2 zile de la data incheierii actului de control, impreuna cu majorarile de intarziere aferente, iar cele in plus se restituie in acelasi termen sau se compenseaza cu platile urmatoare, la cererea unitatilor platitoare de impozit.
    13. Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca potrivit legii penale nu sunt considerate infractiuni:
    a) tinerea eronata sau necorespunzatoare a evidentelor privind calculul si determinarea impozitului pe circulatia marfurilor datorat bugetului statului;
    b) refuzul de a pune la dispozitia organelor de control documentele privind evidenta impozitului pe circulatia marfurilor.
    Contraventiile de la lit. a) si b) de mai sus se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 15.000 lei.
    Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de persoanele din cadrul Ministerului Finantelor sau organelor sale teritoriale imputernicite in acest scop de conducerea acestuia.
    14. In masura in care nu se dispune altfel, contraventiilor prevazute la pct. 13 li se aplica dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
    15. Contestatiile privind stabilirea si incasarea impozitului pe circulatia marfurilor si a majorarilor de intarziere se depun in termen de 30 de zile de la data instiintarii unitatii platitoare de impozit si se rezolva de catre directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrare. Impotriva deciziei date se poate face contestatie la Ministerul Finantelor, care cel mult in 40 de zile de la inregistrare este obligat sa o solutioneze. Solutia data este definitiva.
    Depunerea contestatiei nu suspenda obligatia platitorilor cu privire la virarea la bugetul statului a sumelor datorate potrivit prezentei hotarari.
    16. Contestatiile cu privire la stabilirea impozitului pe circulatia marfurilor si a majorarilor de intarziere sunt supuse unei taxe de timbru de 2% calculata la suma contestata. Aceasta taxa nu poate fi mai mica de 50 lei.
    Taxa de timbru se datoreaza indiferent daca o alta contestatie, cu acelasi obiect, inregistrata si rezolvata anterior a fost taxata.
    In vederea calcularii taxei de timbru, unitatile platitoare de impozit sunt obligate sa specifice in scris cuantumul sumei contestate.
    In situatia admiterii integrale sau partiale a contestatiei, taxa de timbru se restituie proportional cu reducerea sumei contestate.
    17. Ministerul Finantelor va emite instructiuni cu privire la modul de calcul si evidenta a impozitului pe circulatia marfurilor, care vor fi publicate in Monitorul Oficial.
    18. Pe data punerii in aplicare a dispozitiilor prezentei hotarari se abroga Hotararea Consiliului de Ministri nr. 1276/1962 privind impozitul pe circulatia marfurilor, Hotararea guvernului nr. 784/1990 privind impozitul pe circulatia marfurilor la produsele desfacute de societatile comerciale si de persoanele fizice sau juridice autorizate, altele decat unitatile de stat, precum si orice alte prevederi contrare.

    ANEXA 3
                LISTA
materiilor prime din industria extractiva la care se acorda temporar subventii de la  bugetul de stat

    1. Lignit din cariera
    2. Lignit din subteran
    3. Carbune brun
    4. Huila energetica spalata
    5. Huila energetica sortata
    6. Huile mixte si slam
    7. Huila cu sist de Banat
    8. Huila bruta de Valea Jiului
    9. Huila spalata pentru cocs
   10. Huila spalata pentru semicocs
   11. Antracit
   12. Cupru in concentrate de cupru
   13. Cupru in rest concentrate
   14. Plumb in concentrate de plumb
   15. Plumb in rest concentrate
   16. Zinc in concentrate de zinc
   17. Zinc in rest concentrate
   18. Minereu de fier bulgari in stare uscata
   19. Minereu de fier marunt si concentrate, in stare uscata
   20. Concentrat de zirconiu
   21. Concentrat de ilmenit

    ANEXA 4
                  LISTA
produselor si serviciilor destinate populatiei la care preturile cu amanuntul si tarifele nu se modifica si la care se acorda subventii de la buget
    1. Energie electrica
    2. Energie termica
    3. Lemn de foc
    4. Carbune si brichete din carbune
    5. Petrol lampant
    6. Combustibil lichid de calorifer
    7. Gaze naturale
    8. Gaze lichefiate
    9. Chirie pentru locuinte
   10. Transport fluvial in Delta pentru localnici
   11. Abonamentele pentru transportul de calatori urban si interurban

    ANEXA 5
                        LISTA
produselor si serviciilor de baza in consumul populatiei la care majorarea preturilor si tarifelor va fi compensata prin adaosuri la salarii si pensii
    1. Paine si produse de panificatie (exclusiv produsele de patiserie)
    2. Faina si gris
    3. Malai
    4. Paste fainoase
    5. Orez
    6. Carne taiata si subproduse comestibile de bovine, porcine, ovine si
       pasare
    7. Preparate din carne, cu exceptia specialitatilor (salam tip Sibiu, muschi
       Montana, muschi picant Azuga) si a altor specialitati similare
    8. Conserve din carne si mixte (carne cu legume)
    9. Peste si conserve din peste
   10. Grasimi animale si vegetale
   11. Lapte si produse din lapte, cu exceptia specialitatilor de branzeturi
       fermentate (tip Camembert, Rocquefort etc.)
   12. Oua
   13. Zahar
   14. Conserve de legume si fructe
   15. Fasole boabe
   16. Cartofi de toamna
   17. Medicamente de uz uman si vata medicinala
   18. Servicii medicale
   19. Sapun de rufe si de toaleta, cu exceptia produselor din import
   20. Detergenti
   21. Articole pentru nou-nascuti
   22. Confectii pentru copii
   23. Tricotaje pentru copii
   24. Incaltaminte pentru copii
   25. Unele tesaturi pentru copii (finet, diftina)
   26. Paturi si pleduri pentru copii
   27. Uniforme scolare
   28. Carti scolare
   29. Caiete, maculatoare, rechizite scolare (inclusiv ghiozdane si serviete)

    NOTA:
    La produsele si serviciile cuprinse in prezenta anexa, preturile cu amanuntul in vigoare si tarifele pentru populatie raman nemodificate pana la data de 31 decembrie 1990, adaosurile la salarii si pensii urmand a se acorda incepand cu luna ianuarie 1991, o data cu aprobarea noilor preturi cu amanuntul si tarife.
    Pentru lunile noiembrie si decembrie 1990, diferentele dintre preturile cu ridicata stabilite potrivit prevederilor prezentei hotarari si preturile cu amanuntul in vigoare la 31 octombrie 1990, mai putin rabatul comercial, se acopera unitatilor producatoare de la bugetul de stat.

    ANEXA 6
                      LISTA
produselor si serviciilor destinate populatiei la  care modificarile de preturi si tarife se  vor lua in calcul la indexarea salariilor si pensiilor
                       I. Produse alimentare
    1. Cartofi timpurii si de vara
    2. Legume proaspete
    3. Fructe proaspete
    4. Struguri de masa
    5. Produse zaharoase, cu exceptia specialitatilor de ciocolata
    6. Sucuri si siropuri din productia interna
    7. Bauturi racoritoare si ape minerale din productia interna
                      II. Produse nealimentare
    8. Confectii textile, exclusiv cele executate pe comanda si masura
       individuala
    9. Tricotaje, exclusiv cele executate pe comanda si masura individuala
   10. Ciorapi si sosete
   11. Incaltaminte, exclusiv cea executata pe comanda si masura individuala
   12. Soda de rufe
                       III. Servicii
   13. Transport de calatori pe calea ferata, auto si fluvial
   14. Servicii de posta si telecomunicatii
   15. Abonamente radio-TV
   16. Servicii de intretinere, curatare si reparare a imbracamintei,
       incaltamintei si lenjeriei
   17. Contributia parintilor la crese si gradinite
   18. Unele servicii de igiena (tuns, barbierit etc.)
   19. Cazare in unitati hoteliere, cu exceptia celor de lux
   20. Cinematografe, teatre si muzee

    NOTA:
    Produsele si serviciile la care se acorda subventii de la bugetul de stat (anexa nr. 4 la prezenta hotarare), precum si cele la care majorarile de preturi si tarife de la 1 ianuarie 1991 se compenseaza prin adaosuri la salarii si pensii (anexa nr. 5 la prezenta hotarare) se cuprind in calculul indicelui pentru indexarea salariilor si pensiilor numai in situatiile in care intervin modificari de preturi si tarife ulterior datei de 1 ianuarie 1991.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1109/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1109 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1109/1990
Hotărârea 474 1999
privind declararea ca abrogate a unor acte normative
Legea 49 1992
pentru modificarea si completarea unor reglementari din legislatia de asigurari sociale
Hotărârea 779 1991
privind impozitul pe circulatia marfurilor si accizele
Hotărârea 776 1991
cu privire la regimul preturilor si tarifelor, in conditiile unificarii cursurilor de schimb ale leului
Hotărârea 708 1991
privind scutirea de impozit pe circulatia marfurilor in activitatea de cercetare-dezvoltare
Ordin 748 1991
cu privire la liberalizarea preturilor si masuri de protectie sociala
Ordin 426 1991
cu privire la liberalizarea preturilor si masuri de protectie sociala
Hotărârea 464 1991
cu privire la reglementarea regimului preturilor
Ordin 413 1991
privind cotele de impozit pe circulatia marfurilor pentru unele produse
Ordin 381 1991
cu privire la liberalizarea preturilor si masuri de protectie sociala
Ordin 282 1991
privind cotele de impozit pe circulatia marfurilor pentru unele produse
Hotărârea 291 1991
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitatiilor, prezentare a ofertelor si adjudecarea lucrarilor publice (modificata conform Hotaririi Guvernului nr. 750/92)
Hotărârea 239 1991
cu privire la etapa a doua de liberalizare a preturilor si tarifelor
Hotărârea 219 1991
privind indexarea si compensarea salariilor si pensiilor de asigurari sociale de stat, militare si I.O.V.R. si alte masuri de protectie sociala
Hotărârea 1215 1990
privind regimul de lucru al unitatilor de constructii in perioada decembrie 1990 - februarie 1991
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu