E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE din 19 aprilie 1935

LEGE    din 19 aprilie 1935

cu privire la unele dispozitiuni pentru inlesnirea si refacerea creditului

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 94 din 20 aprilie 1935


SmartCity3


    CAROL al II-lea,
    Prin gratia lui Dumnezeu si vointa nationala, Rege al Romaniei,
    La toti de fata si viitori, sanatate:
    Adunarile legiuitoare au votat si adoptat, iar Noi, sanctionam ce urmeaza:

    Dispozitiuni referitoare la fuziunile bancare

    Art. 1
    Societatile bancare, care vor fuziona conform art. 52 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca, publicata in Monitorul Oficial Nr. 105 din 8 Mai 1934, in termen  de dela data publicarii prezentei legi, se vor lua de urmatoarele inlesniri fiscale:
    Toate actele de fuziune, inclusiv transmisiunile mobiliare sau imobiliare cuprinse in acea fuziune, capitalul si actiunile societatilor rezultand
fuziuni, vor fi scutite de orice taxa de timbru si impozite;
    Aceste societati vor fi scutite, timp de 5 ani de la data fuzionarii, de orice impozit comercial, de impozitul supra-cota aferent veniturilor comerciale.
    Dispozitiunile alineatului b al prezentului articol aplica numai fuziunilor, in care capitalul cel mai anterior fuziunii al vreuneia din societatile bancare care fuzioneaza, nu reprezinta mai mult de cinci ori capitalul oricareia din celelalte societati care intra in fuziune, afara de cazul cand asemenea fuziuni, s-ar face cu autorizarea anume data de Consiliul Superior Bancar, in care ipoteza dispozitiunile prezentului articol se aplica.
    Art. 2
    Societatile bancare rezultand din fuziune, in termenul prevazut de articolul precedent, avea dreptul sa beneficieze de privilegiile si avantajele speciale acordate prin legi oricareia din societatile fuzionate.
    Art. 3
    In decursul termenului de un an, prevazut la art. 1 din aceasta lege, deciziunile adunarii generale privitoare la fuzionare se pot lua de adunarile generale ordinare, cu majoritate absoluta, cu toate ca prin actul constitutiv statute s-ar prevedea altfel.
    Art. 4
    In ce priveste deciziunile de fuzionare, ce se vor lua in termenul de un an prevazut art. 1 din aceasta lege, termenul de opozitie prevazut de art. 52 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca se reduce la 15 de la data publicatiunii prevazute de acel articol.
    Dispozitiunile facute, fie de creditori, fie de actionari, cu privire la asemenea decizii de fuzionare, se vor judeca de catre Consiliul Superior Bancar, potrivit procedurii prevazuta de titlul IV din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca.
    Aceste opozitiuni nu suspenda deciziunile de fuziune, decat daca oponentul sau oponentii vor depune o garantie de cel putin 209 din capitalul social, in numerar sau in actiuni ale societatii.

    Dispozitiuni referitoare la modificarea unor texte din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca

    Art. 5
    Dispozitiunile cuprinse in art. 6, al. II din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca nu se aplica societatilor bancare, avand sediul principal in strainatate si care la promulgarea legii se gaseau in functiune sub forma de sucursala, avand o vechime de cel putin 30 ani in Romania.
    Art. 6
    Se adauga la art. 7 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca, urmatoarele aliniate:
    "Nu sunt supuse dispozitiunilor prezentei legi urmatoarele institutiuni de credit:
    "Banca Nationala a Romaniei;
    "Cassa Generala de Economie si Cecuri Postale;
    "Cassa de Depuneri si Consemnatiuni;
    "Societatea Nationala de Credit Industrial;
    "Societatea Creditului Rural si Societatile de Credit Funciar Urban, functionand pe baza legilor din 27 Iunie 1923, 20 August 1929 si din 20 Martie 1926;
    "Cooperativele de credit care functioneaza sub controlul Centralei Cooperative de Indrumare si Control;
    "Casele de Imprumut pe Gaj ale Agricultorilor si Industriasilor, functionand pe baza legii din 9 Martie 1915, modificata prin legea din 30 Mai 1929;
    "Institutiunile de credit si ajutor cu caracter profesional si mutual care, conform statutelor lor, sunt constituite numai de functionari publici si care nu fac operatiuni decat cu membrii lor;
    "Creditul Agricol Ipotecar al Romaniei;
    "Institutul de Credit Ipotecar".
    Art. 7
    La art. 9 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca, dupa alineatul penultim, se adauga urmatorul text:
    "Toate publicatiunile societatilor bancare prevazute in legi, statute sau in hotararile adunarilor generale ca si ale consiliului de administratie, se vor face prin Monitorul Oficial si printr-un ziar raspandit, redactat in limba romana si care apare fie in Capitala, fie in localitatea unde societatea bancara isi are sediul principal".
    Art. 8
    Se adauga la art. 12 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca, inainte de alineatul ultim:
    "Titlurile actiunilor nominative sau la purtator ale societatilor bancare, care se vor emite dupa publicarea acestei legi, vor trebui sa cuprinda:
    "1. Denumirea societatii.
    "2. Data actului constitutiv si aceea a publicatiunii sale, cu aratarea locului unde ea a fost facuta.
    "3. Cifra capitalului social, numarul si suma totala a actiunilor.
    "4. Durata societatii.
    "Aceste titluri vor fi taiate dintr-un registru cu matca si vor purta semnatura a doi administratori sau a administratorului unic".
    Art. 9
    Se va introduce la inceputul art. 18 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca urmatorul text:
    "Numarul maxim si minim al administratorilor va fi stabilit prin statute; in caz de vacanta a unui loc de administrator, ceilalti administratori deliberand impreuna cu censorii, vor proceda la inlocuire printr-un alt administrator, pana la convocarea adunarii generale.
    "Cand este un singur administrator si acesta se retrage, adunarea generala va trebui sa fie convocata. In caz de moarte sau de impiedecare fizica, numirea provizorie se va face de catre censori; insa adunarea generala va fi convocata de urgenta pentru numirea definitiva a administratorului".
    Art. 10
    Art. 19 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca se inlocuieste cu urmatorul text:
    "Administratorii unei societati bancare sunt tinuti a executa personal functiunile ce le sunt incredintate, cu grija unui comerciant constiincios
de a observa secretul comercial.
    "Ei pot insa delega parte din atributiunile lor, pe timp marginit, la unul sau mai multi dintre administratori, care vor constitui un comitet restrans.
    "Directorii si functionarii bancii nu pot face parte nici din consiliul de administratie si nici din consiliul de censori.
    "Directorul general (sau inlocuitorul sau) al unei societati bancare, poate totusi face parte cu vot deliberativ din comitetul format impreuna cu administratorii delegati.
    Art. 11
    Se va introduce la inceputul art. 25 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca urmatorul text:
    "Adunarea generala ordinara va alege 3 pana la 5 censori si tot atatia supleanti.
    "Rudele si afinii administratorilor, pana la al patrulea grad inclusiv nu sunt eligibili, sau daca sunt alesi, pierd calitatea de censori.
    "In caz de moarte, de renuntare decadere legala a unuia din censori, supleantul cel mai in varsta il inlocuieste. Daca, cu acest chip, numarul censorilor nu se poate completa, censorii care raman, numesc alte persoane care sa inlocuiasca pe cei absenti pana la intrunirea celei mai apropiate adunari
generale".
    Art. 12
    Se va adauga la sfarsitul art. 32, lit. b,  din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca, alineatul urmator:
    "Evaluarea acestor titluri se va face de Consiliul de  Administratie, impreuna cu censorii, dupa orice fel de date si informatiuni, sau prin apreciere, diferentele rezultate neintrand in beneficiul impozabil".
    Art. 13
    Societatile bancare existente sunt obligate a se conforma dispozitiunilor
art. 10 si 11, in termenul de 2 ani.
    Art. 14
    Art. 32, lit. d, alineatul 2, din legea pentru organizarea si reglementarea
comertului de banca se inlocuieste cu textul urmator:
    "Prin derogare de la dispozitiunile legii contributiunilor directe, vor fi
neimpozabile rezervele speciale formate de societatile bancare, prin reevaluarea imobilelor lor, la valoarea actuala, daca aceste rezerve sunt formate in bilantul exercitiilor 1934 sau 1935, si daca sunt destinate exclusiv la amortizarea pagubelor lor de orice fel".
    Aceste dispozitii se aplica si bilanturilor de fuziune ale societatilor bancare incheiate conform art. 1 al acestei legi.
    Art. 15
    Amortizarile sau reducerile aplicate creantelor apreciate de banci ca insolvabile sau dubioase vor putea fi facute la bilant, fie prin conturile de rezultate, fie prin intrebuintarea rezervelor de orice fel create in acest scop.
    Sumele destinate la amortizari sau reduceri de creante nu vor fi impozabile decat atunci cand creantele respective vor fi efectiv incasate de banci. Aceste incasari vor trebui sa figureze in contul de profit si pierdere intr-o rubrica separata. Nerespectarea acestei dispozitiuni atrage impunerea la de cinci ori suma respectiva.
    Amortizarile sau reducerile de creante se vor putea opera fie direct la partida debitorului respectiv, fie prin crearea de posturi creditoare reprezentand cuantumul amortizarii sau reducerii pentru fiecare caz in parte. Totalul acestor posturi nu va fi considerat ca rezerva si intra in calculul impozitului minimal. Bancile sunt autorizate sa amortizeze din beneficiile anuale pana la 10% din valoarea bunurilor lor mobiliare, sumele intrebuintate in acest scop fiind impozabile. Dispozitiunile prezentului articol se aplica la toate bilanturile societatilor bancare, incepand cu bilantul exercitiului 1934.
    Art. 16
    Se adauga la art. 34 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca urmatorul alineat dupa alineatul Nr. 5:
    "6. Efectuarea operatiunilor de gaj agricol conform legii asupra contractului de gaj agricol, publicata in Monitorul Oficial Nr. 87 din 16 Aprilie 1931".
    Art. 17
    Se adauga la art. 42 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca urmatorul alineat, inainte de alineatul penultim:
    "In lipsa presedintelui, vicepresedintele exercita toate drepturile si atributiunile acestuia. Presedintele va putea da delegatie unuia sau mai multor membri din consiliu sa semneze orice acte sau documente, sau sa-l reprezinte la lucrarile consiliului, in lipsa vicepresedintelui".
    Art. 18
    Alin. II si III al art. 43 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca vor avea urmatorul cuprins:
    "Secretarul general va fi numit de Consiliul Superior Bancar si va avea un titlu academic de specialitate sau diploma de absolvire a Scolii Superioare de Comert, eliberata mai inainte de infiintarea Academiei de Inalte Studii Comerciale si Industriale, daca titularul unei asemenea diplome a ocupat, timp de cel putin 10 ani, functiunea efectiva de director de banca".
    La sfarsitul articolului se adauga alineatul urmator:
    "In lipsa secretarului general, presedintele Consiliului Superior Bancar poate imputernici pe unul din functionarii consiliului sa semneze pentru secretarul general deciziunile consiliului si toate lucrarile care cad in sarcina acestuia".
    Art. 19
    Se adauga la finele alin. 1 al art. 45 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca urmatorul alineat:
    "Fac exceptie deciziunile relative la administratia interioara a Consiliului Superior Bancar sau la expedierea lucrarilor curente, cat si cele prin care se ordona o cercetare, conform art. 46 al acestei legi, sau prin care se trimite cazul in judecata consiliului. Aceste deciziuni pot fi luate de unul sau mai multe comitete de 3 - 5 membri, delegati de consiliu si care vor putea lua hotarari valabile cu votul a 3 din membrii lor".
    Art. 20
    Alin. 4 al art. 52 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca se inlocuieste cu textul urmator:
    "In contra deciziunii de fuziune se va putea face opozitie in termen de 2 luni de la publicarea actelor de mai sus, de oricare din creditorii sau actionarii societatii care au votat contra sau au fost absenti, daca acesti actionari dovedesc ca la data adunarii generale care a decis fuziunea erau proprietari ai unui numar de actiuni reprezentand 1/10 din capitalul social. Opozitia se va indrepta la tribunalul locului unde societatile fuzionate si-au fixat sediul central".
    Art. 21
    Lichidarea prevazuta de art. 54 si 55 din legea pentru organizarea si reglementarea comertului de banca se va putea incredinta unei alte societati bancare.
    Art. 22
    Alineatul final din art. 54 al legii pentru organizarea si reglementarea comertului de banca se inlocuieste cu textul urmator:
    "In toate cazurile in care societatile bancare intra in lichidare pentru una din cauzele prevazute de prezentul articol, operatiile de lichidare se vor face conform dreptului comun in materie de lichidare a societatilor comerciale si sub supravegherea Consiliului Superior Bancar, printr-un delegat a carui delegatiune se va publica intocmai ca si actul de numire a lichidatorului.
    "In caz de lichidare voluntara lichidatorul va fi obligat sa ceara, in termen de 8 zile de la numirea sa, Consiliului Superior Bancar desemnarea delegatului.
    "Lichidatorul nu va putea incheia nici un act de dispozitiune sau instrainare, decat cu aprobarea prealabila a delegatului Consiliului Superior Bancar.
    "In caz de conflict intre acestia va decide tribunalul printr-o incheiere data in Camera de Consiliu.
    "Onorariile si retributiunile lichidatorilor nu vor putea trece de 10% asupra sumelor incasate din lichidare".
    Art. 23
    Nici o institutiune de credit, de orice fel ar fi, nu va putea primi sau conserva denumirea de "Casa de Economii", fie chiar partial in titulatura societatii, cu exceptiunea Caselor de Economii si Cecuri Postale sau a Caselor comunale de economii, functionand in baza legii de constituire din 1932.
    Acele institutiuni care actualmente au aceasta denumire vor trebui sa o inlocuiasca cu denumirea de Casa de pastrare sau alta asemanatoare, in termen de maximum un an de la publicarea prezentei legi.

    Dispozitiuni referitoare la unele dispozitiuni din legea pentru lichidarea datoriilor agricole si urbane
    Art. 24
    Debitorii intrand in prevederile art. 50 al legii din 7 Aprilie 1934 vor putea introduce cererile de convocarea creditorilor, prevazute de acel articol, in termen de maximum 3 luni de la publicarea acestei legi.
    Institutiunile de credit prevazute de art. 52 al aceleiasi legi vor putea beneficia de dispozitiunile acelui articol numai daca in termen de 4 luni de la publicarea acestei legi vor fi depus la tribunal procesul-verbal al consiliului de administratie, prevazut la art. 26 al acestei legi, sau daca in acelasi termen vor fi cerut convocarea comisiei de judecata a capacitatii de plata a institutiunii, Consiliul Superior Bancar va putea prelungi acest termen pe cel mult trei luni institutiunii de credit care-i va solicita prelungirea.
    In acelasi termen de 4 luni, institutiunile de credit prevazute la art. 61 din legea de la 7 aprilie 1934 vor putea exercita optiunea in alin. III al art. 61 din acea lege.
    Art. 25
    Adesiunea creditorilor reprezentand majoritatea creantelor, data potrivit dispozitiunilor art. 52 din legea lichidarii datoriilor agricole si urbane din 7 Aprilie 1934, va fi constatata printr-un proces-verbal incheiat de consiliul de administratie al institutiunii debitoare.
    Acest proces-verbal va cuprinde numele creditorilor aderenti, cuantumul creantelor respective, totalul pasivului conform art. 27, precum si conditiunile aranjamentului.
    Acest proces-verbal va fi depus la tribunalul sediului principal al institutiunii care va ordona, la cererea institutiunii, publicarea in Monitorul Oficial a unui extras din procesul-verbal, cuprinzand cuantumul total al creantelor aderente, precum si conditiunile aranjamentului.
    Aranjamentul constatat prin procesul-verbal depus la tribunal devine executoriu si opozabil tuturor creditorilor din momentul depunerii lui.
    Orice cerere de anulare a aranjamentului, oricare ar fi motivul pe care ar fi intemeiata, se va putea face cel mult in termen de 2 luni de la publicarea in Monitorul Oficial a extrasului din procesul-verbal respectiv si se va adresa exclusiv tribunalului sediului principal al institutiunii, pe calea unei actiuni principale, care se va judeca de urgenta in camera de consiliu. Asemenea actiunii nu suspenda executarea aranjamentului. Hotararile de anulare vor avea efect fata de toti creditorii,
    In caz de anulare a aranjamentului pentru faptul neintrunirii majoritatii, institutiunea va mai putea sesiza comisia prevazuta de art. 52 in vederea stabilirii capacitatii sale de plata, in termen de o luna de la ramanerea definitiva a hotararii de anulare.
    Art. 26
    Aranjamentele prevazute de art 50 si 52 ale legii publicata in Monitorul Oficial Nr 83 din 7 Aprilie 1934, precum si deciziunile comisiunilor prevazute de aceste articole, pot avea ca obiect numai datoriile anterioare acelei legi oricare ar fi natura creantelor, chiar cu prestatiuni periodice sau cu scadente viitoare si oricare ar fi creditorii, si vor putea fi incheiate numai daca cotele stabilite prin aceste articole de 15% si 10%, constand in creante
supuse prevederilor zisei legi, se gaseau in patrimoniul celui care a propus aranjamentul la data publicarii legii din 7 Aprilie 1934.
    In calculul pasivului si al majoritatii creantelor prevazute la art. 52 din legea lichidarii datoriilor de la 7 Aprilie 1934, creantele creditorilor care au aderat la aranjamentul de plata se vor socoti dupa cuantumul datorat la data adesiunii, iar creantele creditorilor care n-au aderat se vor socoti dupa cuantumul ramas de plata la data depunerii la tribunal a procesului-verbal prevazut la art. 26 al acestei legi.
    Art. 27
    Banca Nationala a Romaniei este in drept sa voteze sau sa adere, in calitate de creditoare, la orice cerere sau propunere de aranjament, facuta conform art. 50 si 52 din legea de la 7 Aprilie 1934, pentru cuantumul creantelor sale.
    Art. 28
    Dispozitiunile art. 49 al legii din 7 Aprilie 1934 se aplica si in favoarea girantilor, garantilor si in genere in favoarea oricaror obligati accesori, cand debitorul principal beneficiaza de art. 50 si 52 ale aceleeasi legi.
    Art. 29
    Diferenta intre datoria initiala si cea redusa in conformitate cu intelegerea sau cu hotararile comisiunilor de arbitri, pronuntate pe baza art. 50 si 52 din legea lichidarii datoriilor din 7 Aprilie 1934, nu constituie un beneficiu pentru comercianti sau institutiunile de credit care vor fi obtinut aranjamente sau reduceri din creante si ca atare asemenea diferente nu sunt impozabile.
    Art. 30
    Prin derogare de la art. 49 si urm. si art. 94 ale legii asupra cambiei si biletului la ordin, cambiile si biletele la ordin care constata creante supuse dispozitiunilor art. 50 si 52 ale legii lichidarii din 7 Aprilie 1934, sunt dispensate de protest la scadentele lor si orice decadere se suspenda din momentul introducerii unei cereri, conform art. 50 si 52, alin. II, sau din momentul depunerii la tribunal a procesului-verbal prevazut de art. 26 si pana in termen de 6 luni de la expirarea termenul de plata acordat debitorilor care au solicitat beneficiul art. 50 si 52, sau de la respingerea definitiva a reducerii propuse de debitori pe temeiul acelorasi articole, sau de la decaderea debitorilor ori constatarea judecatoreasca ca debitorii nu intrunesc conditiunile cerute de art. 50 si 52 ale legii din 7 Aprilie 1934.
    In consecinta, detentorii acestor cambii vor putea intenta actiunile cambiale sau introduce cererile de executare cambiala in acest interval de timp, fara a pierde dreptul de regres fata de orice semnatar, girant sau avalist al cambiei sau biletului la ordin.
    Art. 31
    La finele art. 53 al legii pentru lichidarea datoriilor din 7 Aprilie 1934 se adauga urmatoarele:
    "In toate cazurile prevazute de acest articol Curtea de apel va judeca in camera de consiliu cu precadere si de urgenta.
    "In caz de admitere a recursului, Curtea va evoca fondul, putand insa admite numai acele probatorii care tind la lamurirea unor chestiuni de fapt, a caror examinare a devenit ca o consecinta directa a admiterii unui motiv de casare".
    Art. 32
    Se adauga la art. 109, alin. III din legea cambiei si biletului la ordin, urmatoarele:
    "iar pentru actiunile deja intentate inainte sau dupa promulgarea legii din 7 Aprilie 1934, perimarile sau prescriptiunile, cat si orice decaderi sunt suspendate pe tot timpul aplicatiunii acelei legi".

    Dispozitiuni referitoare la cesiunea dreptului de ipoteca si de gaj
    Art. 33
    Daca intr-un act de gaj, ipoteca sau alt drept de preferinta se constata ca pentru creanta garantata s-au emis cambii sau bilete la ordin, cesiunea drepturilor de garantie se face si fara a se indeplini formalitatile cerute de dreptul comun, prin simpla girare a cambiilor, sau a biletelor la ordin, fara a se considera insa cesionat prin aceasta si raportul fundamental, care a pricinuit emiterea cambiilor sau a biletelor la ordin.
    Posesorul cambiei sau a biletului la ordin va fi in drept sa ceara inscrierea sa la tabloul de distributia sumelor rezultate din executarea garantiei, in calitate de creditor privilegiat, chiar daca nu prezinta actul de constituirea garantiei in original, cu conditiunea de a stabili conform dreptului comun, ca acele cambii sau bilete la ordin prezentate, sunt acelea de care face vorbire actul de constituire sau le-au inlocuit prin preschimbare.
    Cand cambiile sau biletele la ordin nu reprezinta totalitatea creantei figurand in act, posesorul lor va fi colocat in acelasi rang cu creditorul titular al testului creantei.
    Art. 34
    La cambiile trate documentare, cu mentiunea conosamentului (polita de incarcare) sau a altui titlu reprezentand marfuri, giratarul se socoteste ca are un drept de gaj asupra acestor titluri, cum si asupra marfurilor reprezentate prin documente, fara a fi nevoie de vreun act separat de constituire a gajului

    Dispozitiuni referitoare la gajul agricol
    Art. 35
    Alineatul II al art. 2 din legea contractului de gaj agricol, publicata in Monitorul Oficial Nr. 87 din 16 Aprilie 1931, se inlocueste cu urmatoarele
alineate:
    "Contractele de gaj asupra semnaturilor prinse de radacini, incheiate sau ce se vor incheia pe baza prezentei legi, sau pe baza art. 29 din legea pentru lichidarea datoriilor agricole si urbane din 7 Aprilie 1934, confera creditorului gagist un drept de preferinta asupra recoltelor anilor viitori, pana la completa achitare a intregii datorii garantata cu acel gaj, inclusiv cheltuielile facute cu asigurarea si conservarea gajului, fara a fi nevoie de alta formalitate decat reinscrierea gajului in registrul de gaj agricol, in cursul lunii Ianuarie a fiecarui an.
    "Acest drept va fi opozabil si tertului achizitor al imobilului".

    Dispozitiuni referitoare la interpretarea unor dispozitiuni din condica de procedura civila
    Art. 36
    Se adauga la art. 378 pr. civ. din Vechiul-Regat urmatoarele dispozitiuni cu caracter interpretativ:
    "Creanta certa este aceea a carei existenta rezulta din insusi actul de creanta sau si din alte acte, chiar neautentice, emanate dela debitor sau recunoscute de dansul.
    "Creanta este lichida atunci cand catimea ei este determinata prin insusi actul de creanta sau cand este determinabila cu ajutorul actului de creanta sau si a altor acte chiar neautentice, fie emanand dela debitor, fie recunoscute de dansul, fie opozabile lui in baza unei dispozitii legale sau a stipulatiunilor continute in actul de creanta, chiar daca prin aceasta determinare ar fi nevoe de o osebita socoteala".

    Dispozitiuni finale
    Art. 37
    Dispozitiunile art. 26, 27, 28, 29, 32 33, 34 si 36 au caracter interpretativ.
    Art. 38
    Toate dispozitiunile contrare acestei legi sunt si raman abrogate.
    Art. 223 din legea pentru modificarea unor articole din legea pentru organizarea cooperatiei din 28 Martie 1929, publicata in Monitorul Oficial Nr. 73 din 27 Martie 1935, nu este abrogat sau modificat intru nimic prin dispozitiunile legii de fata.

    Aceasta lege s-a votat de Senat in sedinta dela 10 Aprilie anul 1935 si s-a adoptat cu majoritate de nouazeci si cinci voturi, contra trei.

        Vicepresedinte,
        TONY ILIESCU
        (L.S.S.)
             Secretar,
             Octavian Pop

    Aceasta lege s-a votat de Adunarea Deputatilor in sedinta dela 13 Aprilie anul 1935 si s-a adoptat cu unanimitate de una suta douazeci si patru voturi.

         Vicepresedinte,
           V. BARCA
          (L.S.A.D.)
                    Secretar,
                 Remus Zaganescu




SmartCity5

COMENTARII la Legea 0/1935

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 0 din 1935
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu