Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 97 din 23 ianuarie 2003

pentru aprobarea Criteriilor de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si a modului de finantare a acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 127 din 27 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Criteriile de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

                         Ministrul apararii nationale,
                         Ioan Mircea Pascu

                         Ministru de interne,
                         Ioan Rus

                         p. Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Tudor Florescu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul justitiei,
                         Alexe Ivanov Costache,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                         CRITERIILE DE SELECTARE
a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In intelesul prezentei hotarari, termenii de mai jos se definesc astfel:
    a) organizatii neguvernamentale - persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial care desfasoara activitati in interes general sau in interesul unor colectivitati locale, constituite de catre persoane fizice sau juridice, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii;
    b) alte persoane juridice - persoane juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei;
    c) activitate - interventie care se realizeaza pentru atingerea unui obiectiv specific, bine definit, in care se utilizeaza resurse bine precizate pe o anumita durata;
    d) program - set coerent de activitati care utilizeaza resurse existente reunite pentru oferirea catre o populatie definita a unor servicii organizate intr-o maniera coerenta, in timpul si in locul necesar pentru atingerea obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;
    e) institutie finantatoare - Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice locale si alte institutii publice cu atributii in domeniul finantarii sanatatii si unitatile subordonate acestora.
    Art. 2
    (1) Organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei pot participa in comun cu ministerele si institutiile publice prevazute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sanatate publica si protectia familiei.
    (2) Finantarea programelor de sanatate publica si protectia familiei se asigura, in conditiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetele locale, in sistem de parteneriat financiar.
    Art. 3
    (1) Finantarea organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei se face in urma unei proceduri de selectie, pe baza criteriilor de selectare si in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie.
    (2) Parteneriatul financiar se stabileste prin conventie de finantare incheiata intre partile care trebuie sa realizeze programele in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.

    CAP. 2
    Procedura de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice

    SECTIUNEA 1
    Criteriile de admitere la selectie

    Art. 4
    Pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale, filialele organizatiilor neguvernamentale avand cont bancar propriu sau alte persoane juridice care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au mai desfasurat programe anterioare in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
    b) nu au scop lucrativ si sunt legal constituite.
    Art. 5
    Nu pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei, aflate in urmatoarele situatii:
    a) organizatiile interne ale partidelor politice;
    b) filialele organizatiilor neguvernamentale straine care nu sunt constituite ca persoane juridice romane, potrivit legii;
    c) autoritatile administratiei publice centrale sau locale si institutiile publice si serviciile publice descentralizate ale acestora;
    d) agentii economici;
    e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotarari judecatoresti;
    f) nu au respectat o conventie de finantare anterioara sau au prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara la procedura de selectare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Anuntul public al organizarii selectiei de programe

    Art. 6
    (1) Selectia programelor propuse de organizatiile neguvernamentale sau de alte persoane juridice care indeplinesc conditiile de participare la selectie, prevazute la art. 4, se organizeaza, in limita fondurilor disponibile, in termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul in curs.
    (2) Selectia de programe se face publica cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de depunere a documentatiei de prezentare.
    (3) Anuntul public privind data, ora si locul de desfasurare a selectiei de programe se face prin intermediul unui ziar central, precum si al paginii de Internet a institutiei finantatoare si, suplimentar, dupa caz, la dorinta institutiei finantatoare, intr-un cotidian local.
    (4) Continutul minim al anuntului publicitar trebuie sa cuprinda:
    a) denumirea si sediul institutiei finantatoare;
    b) denumirea programelor de sanatate publica si protectia familiei, promovate de institutia finantatoare, in domeniul carora se vor desfasura activitatile sau programele finantate;
    c) locul de unde se pot obtine informatiile necesare referitoare la conditiile de participare la selectie;
    d) locul si data limita de depunere a documentatiei;
    e) locul si data de anuntare a rezultatelor selectiei.
    (5) Domeniul programelor finantate, anuntat conform alin. (4), va fi acelasi cu cel anuntat in mod obligatoriu in mass-media cu cel putin 6 luni inainte de aprobarea bugetului pe anul in curs.

    SECTIUNEA a 3-a
    Continutul documentatiei de prezentare

    Art. 7
    (1) Cererea de participare la selectia de programe, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 1, precum si celelalte modele de formulare prevazute in anexele nr. 1a), 1b) si 2 se obtin, la cerere, de la sediul institutiei finantatoare.
    (2) La cererea de participare se anexeaza in mod obligatoriu urmatoarele documente, in plic sigilat, care se deschide in ziua selectiei:
    a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), in maximum o pagina;
    b) programul descris in detaliu, in maximum 10 pagini, cuprinzand justificarea programului si obiectivele, indicatorii de performanta, perioada de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare, descrierea subprogramelor din structura programului, in cazul programelor complexe si etapizate, resursele necesare si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, precum si posibilitatile de continuare a programului dupa incetarea finantarii, conform anexei nr. 1b);
    c) documentele de constituire a organizatiei neguvernamentale sau a altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul si actele aditionale, hotararea judecatoreasca definitiva, in copii legalizate;
    d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intentie a partenerului, respectiv partenerilor declarati in program, prin care acestia confirma participarea la program, in cazul celor de cooperare; scrisoarea de intentie se redacteaza pe hartie cu antetul organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1), cu o data de cel mult 30 de zile in urma, si contine numele, adresa si functia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizatia partenera, numele persoanei de contact, denumirea organizatiei, confirmarea participarii la program, locul si perioada de desfasurare, conform anexei nr. 2;
    e) raportul de activitate al organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
    f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum si curriculum vitae al conducatorului organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1);
    g) ultimul extras de cont;
    h) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, inregistrate la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    i) date privind situatia juridica a sediului, autorizatia sanitara, de acreditare si alte avize sau aprobari prevazute de lege, care sa ateste posibilitatea acordarii serviciilor de sanatate publica, conform obiectului de activitate al solicitantului.
    Art. 8
    Cererile de solicitare a participarii la selectie se arhiveaza la sediul institutiei finantatoare.

    CAP. 3
    Evaluarea si finantarea programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei

    SECTIUNEA 1
    Evaluarea cererilor

    Art. 9
    Criteriile de evaluare pe baza carora se acorda finantarea sunt urmatoarele:
    a) incadrarea programului in contextul programelor din domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, promovate de Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice locale si de alte institutii publice cu atributii in domeniul finantarii sanatatii;
    b) inscrierea programului in cadrul prioritatilor de sanatate publica si protectia familiei ale comunitatii locale;
    c) conceptia programului:
    - obiective clar definite;
    - concordanta intre scop - obiective - mod de realizare;
    d) buget realist, in concordanta cu capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura desfasurarea activitatilor sau programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, pe perioada finantarii, la standardele propuse;
    e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de adresabilitate al programului, grupul-tinta bine definit si marimea acestuia, capacitatea informativa si educativa a programului, marimea coeficientului de multiplicare a rezultatelor programului, modalitatile de mediatizare;
    f) capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura contributia financiara, resursele umane ori materiale ale acestora, posibilitatea de atragere in program a altor surse de finantare, precum sponsorizari, donatii, necesare desfasurarii activitatilor sau programelor conform obiectivelor programului;
    g) realizarea programelor in parteneriat cu structuri guvernamentale sau neguvernamentale;
    h) experienta organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
    Art. 10
    (1) Pe baza criteriilor de evaluare se acorda urmatorul punctaj:
    a) pentru inscrierea programului in prioritatile de sanatate publica si protectia familiei ale comunitatii locale - maximum 5 puncte;
    b) pentru obiective clar definite, masurabile si capacitatea programului de a asigura atingerea lor - maximum 10 puncte;
    c) pentru concordanta intre scop - obiective - mod de realizare - maximum 10 puncte;
    d) pentru realizarea programului in parteneriat cu alte structuri guvernamentale sau neguvernamentale interne - maximum 15 puncte sau internationale - maximum 20 de puncte;
    e) pentru contributia programului la integrarea europeana - maximum 20 de puncte;
    f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului - maximum 10 puncte;
    g) pentru capacitatea de continuare a programului dupa incetarea finantarii - maximum 20 de puncte;
    h) pentru raportul cost/eficienta prognozat - maximum 10 puncte;
    i) pentru nivelul implicarii materiale a organizatiei - maximum 10 puncte;
    j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane si activitatile propuse - maximum 10 puncte;
    k) pentru capacitatea organizatiei de a atrage si alte surse de finantare, precum sponsorizari, donatii si altele - maximum 10 puncte;
    l) pentru caracterul inovator al programului - maximum 15 puncte;
    m) pentru complexitatea programului - maximum 10 puncte;
    n) pentru promovarea imaginii institutiei finantatoare - maximum 10 puncte.
    (2) Pot primi finantare doar programele care realizeaza minimum 90 de puncte.
    (3) Selectia pentru finantare a programelor care realizeaza 90 de puncte se va face in limita bugetului existent, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut.
    Art. 11
    Criteriile de respingere a dosarelor continand programul propus sunt urmatoarele:
    a) propunerea de alte activitati decat cele din domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
    b) depunerea incompleta a documentatiei;
    c) solicitarea remunerarii personalului propriu care nu este implicat in desfasurarea programului respectiv;
    d) propunerea de activitati care nu concorda cu scopurile si obiectivele declarate in statutul organizatiei neguvernamentale;
    e) solicitarea achizitionarii de echipamente de birotica si informatizare, precum si alte bunuri care nu sunt legate de activitatile programului;
    f) propunerea de calatorii individuale, schimburi in cadrul formarii profesionale;
    g) propunerea de activitati generatoare de profit;
    h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de catre comisia de evaluare si selectie;
    i) solicitarea finantarii unor activitati care au fost demarate inainte de depunerea cererii de finantare.
    Art. 12
    (1) Evaluarea cererilor de finantare pentru programele depuse de organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei se face de o comisie de evaluare si selectie, avand urmatoarea componenta:
    a) directorul/directorul adjunct al institutiei cu atributii in domeniul finantarii sanatatii;
    b) reprezentantul Ministerului Sanatatii si Familiei, al ministerului cu retea sanitara proprie, al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, al organelor administratiei publice locale sau al altor institutii publice cu atributii in domeniul finantarii sanatatii, dupa caz, in functie de institutia care organizeaza selectia de programe;
    c) un medic avand specialitatea in sanatate publica si management sau competenta in managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiei finantatoare;
    d) un medic avand specialitatea in sanatate publica si management sau competenta in managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiilor subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei, in cazul in care in institutia finantatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesionala;
    e) un reprezentant al unei organizatii neguvernamentale care nu se regaseste in lista de solicitanti, selectat in mod aleatoriu, cu statut de observator.
    (2) Comunicarea rezultatului selectiei programelor se face in scris, prin intocmirea unui proces-verbal in 3 exemplare, in termen de cel mult 7 zile de la data intrunirii comisiei.
    (3) Procesul-verbal de evaluare prin care se valideaza rezultatele comisiei se semneaza in mod obligatoriu de reprezentantul institutiei prevazute la alin. (1) lit. b).
    (4) Rezultatul selectiei programelor este informatie publica si apare pe pagina de Internet a institutiei finantatoare, precum si in ziarul central care a publicat anuntul referitor la selectia de programe, in maximum 3 zile de la selectie.
    (5) Cererea de finantare se poate aproba si conditionat, organizatia neguvernamentala solicitanta avand obligatia ca in termen de 7 zile de la comunicarea rezultatului sa confirme in scris acceptarea sau neacceptarea conventiei de finantare, termen dupa care se considera ca aceasta nu a fost acceptata, iar programele se elimina de la finantare, locurile lor fiind preluate de programele eliminate, in ordinea descrescatoare a punctajului.
    Art. 13
    Contestatiile la rezultatul final al selectiei se depun la institutia finantatoare, in termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului selectiei.
    Art. 14
    Institutia finantatoare are obligatia de a reanaliza programele organizatiilor neguvernamentale contestatare, in termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a contestatiei, in cadrul comisiei de evaluare si selectie, cu conditia ca reprezentantul institutiei finantatoare prevazut la art. 12 alin. (1) lit. b) sa fie inlocuit de o alta persoana cu competente similare.
    Art. 15
    Comunicarea raspunsului la contestatie se efectueaza in scris la organizatia neguvernamentala contestatara, in termen de 3 zile de la intrunirea comisiei.

    SECTIUNEA a 2-a
    Acordarea finantarii

    Art. 16
    Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica incheie conventie de finantare, in forma scrisa, cu institutia finantatoare, conform modelului prezentat in anexa nr. 4, cu maximum 14 zile inainte de demararea programului.
    Art. 17
    (1) Contributia minima a organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice la realizarea programului este de 20% din bugetul total al programului.
    (2) Contributia minima a organizatiei poate fi partial sau integral reprezentata de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor, munca personalului implicat in program, dar neremunerat din suma solicitata de la institutia finantatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispozitie pentru realizarea programului.
    Art. 18
    In cazul existentei si a altor surse de finantare decat cele ale organizatiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau institutiei finantatoare, acestea au obligatia de a mentiona explicit existenta surselor de finantare, destinatia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum si cotele de contributie ale fiecarei parti la finantarea programului dupa acoperirea unei parti a costului programului din celelalte surse.
    Art. 19
    (1) Institutiile finantatoare, dupa caz, analizeaza lunar nivelul sumelor solicitate de organizatia neguvernamentala sau de persoana juridica si stabilesc creditele bugetare necesare, conform documentelor justificative.
    (2) Plata catre beneficiar a sumei aprobate se face in transe, dupa cum urmeaza:
    a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobata, in termen de 7 zile de la incheierea conventiei de finantare;
    b) diferenta pana la totalul sumei acordate se plateste fie prin decontari partiale, pana la incheierea actiunilor circumscrise programului, fie integral, la sfarsitul acestora.
    (3) Cu exceptia primei transe, celelalte transe de finantare se acorda numai dupa prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa precedenta.
    (4) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa transmita institutiei finantatoare, la termenele si in conditiile stabilite prin dispozitiile legale in vigoare, contul de executie privind modul de utilizare a sumelor primite drept finantare.
    (5) Din sumele ce urmeaza a se acorda nu se pot efectua cheltuieli de personal, pentru personalul care nu este implicat in desfasurarea programului respectiv, iar cheltuielile materiale si de servicii de natura cheltuielilor cu intretinerea si reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau cheltuieli de capital de natura investitiilor se pot efectua in limita a 10% din bugetul programului, calculat pe categorii de cheltuieli.
    (6) Disponibilitatile provenite din alocatiile bugetare destinate finantarii programelor, ramase la finele exercitiului bugetar in conturile structurilor de implementare, se reporteaza in anul urmator pentru a fi folosite pentru finantarea in continuare a programelor.
    Art. 20
    Programele se monitorizeaza si se evalueaza de catre reprezentantul institutiei finantatoare, inclusiv prin participarea directa la actiunile programului.

    CAP. 4
    Decontarea cheltuielilor

    Art. 21
    (1) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica va evidentia si va raporta separat cheltuielile legate de suma primita drept finantare, conform modelului prezentat in anexa nr. 3, si va pastra in arhiva proprie originalele chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
    (2) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare si conturi de executie pentru sumele primite, la termenele stabilite in conventia de finantare, precum si raportul final intocmit potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5.
    Art. 22
    Persoanele abilitate, prin imputernicire scrisa semnata de conducatorul organizatiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea cheltuielilor, in termen de 30 de zile de la terminarea actiunii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 23
    Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de organizatia neguvernamentala in vederea sustinerii programului aprobat pentru finantare contin, alaturi de sigla organizatiei sau a partenerilor care sunt implicati in desfasurarea programelor, si sigla institutiei finantatoare.
    Art. 24
    Controlul asupra activitatilor desfasurate de organizatiile neguvernamentale sau de persoanele juridice care au beneficiat de finantare din bugetul de stat, din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau din bugetele locale se exercita, dupa caz, de serviciile specializate ale autoritatilor si institutiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, precum si de alte institutii de control abilitate de lege.
    Art. 25
    Unitatea subordonata care acorda finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale, dupa caz, prezinta anual, pana la sfarsitul trimestrului I, un raport de activitate institutiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale intocmite de comisia de evaluare si selectie si de comunicare a rezultatului selectarii.
    Art. 26
    Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 si 5 fac parte integranta din prezentele criterii de selectare.

    ANEXA 1
    la criteriile de selectare

    Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
    Localitatea ....................., str. ..................... nr. ........,
    judetul .....................................
    Telefon ....................., fax .....................
    Numarul si data inscrierii legale: Dosar nr. .....................
    Sentinta civila nr. ..................... din data de ....................,
    pronuntata de ...............................
    Institutia care a acordat avizul in vederea obtinerii personalitatii
    juridice ..................................................................
    Codul fiscal ............................................
    Numarul contului bancar .................................
    Banca ...................................................
                       (denumirea si sediul)
    Numele si prenumele presedintelui si al directorului economic
    (sau al contabilului-sef) ...................................

                                     CERERE

    In numele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................,
in deplina cunostinta a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, va rog sa aprobati participarea organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................
prin programul .................................................................
...............................................................................,
la selectia de programe care se va organiza in data de ....................... .
    Declar ca subsemnatul si organizatia pe care o reprezint vom respecta prevederile legale in vigoare si vom coopera cu institutia finantatoare. Declar, de asemenea, pe propria raspundere ca datele, informatiile si documentele prezentate corespund realitatii.

    Presedintele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice,
    ..............................................................
                  (numele, prenumele si semnatura)

    Data .....................          Localitatea .......................

    Stampila .................

    ANEXA 1a)
    la criteriile de selectare

                              REZUMATUL PROGRAMULUI
                               (maximum 1 pagina)

    1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
    2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
    3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
    4. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
    5. Grupurile-tinta
...............................................................................
...............................................................................
    6. Activitatile principale
...............................................................................
...............................................................................
    7. Rezultate asteptate
...............................................................................
...............................................................................

    ANEXA 1b)
    la criteriile de selectare

                              DESCRIERE A PROGRAMULUI
                                (maximum 10 pagini)

    1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
    2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
    3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
    4. Introducere
...............................................................................
...............................................................................
    5. Justificarea programului
...............................................................................
(contextul national/international al problematicii de sanatate publica abordate
in cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea locala, pentru
grupurile-tinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele
alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor etc.)
    6. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
    7. Obiective
...............................................................................
...............................................................................
    8. Metodologie
...............................................................................
                  (tip de studiu, tipul programului, grupuri-tinta)
    9. Abilitati si competente ale personalului implicat
...............................................................................
...............................................................................
    10. Activitati
...............................................................................
(enuntarea fiecarei activitati, specificarea responsabilului activitatii
respective, specificarea resurselor - personal, echipament, timp etc. -,
precum si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, desfasurarea
activitatilor in timp si modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama
Gant, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot
face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare,
descrierea subprogramelor din structura programului in cazul programelor
complexe si etapizate)

    Diagrama Gant
 ________________________________________________________________________
| Activitati |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|
|            |  I | II | III| IV |  V | VI | VII|VIII| IX |  X | XI |XII |
|____________|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|

    11. Asigurarea continuitatii programului ...................................
    a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finantate activitatile dupa incetarea finantarii de la Guvern), daca este cazul;
    b) din punct de vedere institutional (posibilitatea de functionare a structurilor care sustin implementarea activitatilor la sfarsitul prezentului program), daca este cazul;
    c) din punct de vedere al continuitatii la nivelul politicilor (impactul structural al programului, daca va conduce la imbunatatirea legislatiei, a codurilor de conduita, a metodelor etc.), daca este cazul.
    12. Indicatorii de performanta/evaluare ....................................
................................................................................
    13. Buget ..................................................................
                            (explicitarea bugetului pe activitati)
    14. Rezultate asteptate
................................................................................
(cum va imbunatati programul situatia grupurilor-tinta; cum va imbunatati
programul capacitatile manageriale si tehnice ale grupurilor-tinta si/sau
ale partenerilor, daca este cazul; impactul la nivelul comunitatii;
descrierea posibilitatilor de replicare si extindere a rezultatelor programului)

    ANEXA 2
    la criteriile de selectare

    Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .....................
    Localitatea ......................, str. ....................... nr. ......,
    judetul .......................,
    telefon .................., fax .....................

                              SCRISOARE DE INTENTIE

    Titlul programului:
    .................. "..............................................." .......
................................................................................
................................................................................
care se va desfasura ...........................................................
                                        (locul si perioada)
................................................................................
    Subsemnatul, ...............................................................
...............................................................................,
                             (numele, prenumele si adresa)
in calitate de .................................................................
...............................................................................,
                               (functia si organizatia)
declar ca voi participa activ la implementarea programului mai sus mentionat, in situatia in care acesta va fi aprobat pentru finantare din bugetul
................................................................................
in urma selectiei de programe din data de ......................................

                                       Data ..........................
                                       Semnatura .....................
                                       Stampila ......................

    ANEXA 3
    la criteriile de selectare

                            ADRESA DE INAINTARE

    Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
    ............................................................................
    localitatea .............................., str. ................. nr. ....,
    judetul .....................................
    telefon .........................., fax ..........................,
    numar (de inregistrare de la organizatie) .........................

                                  Catre
            .....................................................
                    (denumirea institutiei finantatoare)

    Va inaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii ....................
care a avut loc in ............................., in perioada .................,
                           (localitatea)                          (data)
in valoare de ...................................... lei, conform documentelor justificative anexate:
 ____________________________________________________________________________
| Nr.  |  Felul, numarul si data   | Emitent |   Denumirea   |   Valoarea    |
| crt. | documentului justificativ |         | cheltuielilor | cheltuielilor |
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|

    Decontul mai cuprinde urmatoarele documente:
    a) lista de participanti;
    b) bonul de consum pentru materialele consumabile - copie si nota de intrare-receptie - copie (daca este cazul);
    c) tabel nominal referitor la transport (daca este cazul);
    d) contract de colaborare, ordin de plata (daca este cazul);
    e) nota de evaluare.

     Semnatura presedintelui        Semnatura contabilului (director economic)
   ...........................     ............................................

                        Stampila organizatiei

    ANEXA 4
    la criteriile de selectare

    Institutia finantatoare         Organizatia neguvernamentala/
                                    Persoana juridica .........................
                                    Reprezentant legal ........................
                                    ...........................................
                                    ...........................................
                                             (numele, prenumele, adresa,
                                               B.I./C.I., seria, nr.)

    In baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, se incheie astazi ............................ prezenta

                            CONVENTIE DE FINANTARE

    Intre
    institutia finantatoare ..................................., cu sediul in ........................., telefon ..............., cod fiscal ................, cont de virament nr. ..................................., deschis la
.........................., reprezentata de ...................................,
  (se precizeaza functia)
    si
    organizatia neguvernamentala/persoana juridica ............................, cu sediul in ........................................, telefon ................, cod fiscal ......................, cont de virament nr. ......................., deschis la .................................., reprezentata de
....................................................., presedintele/directorul
                 (numele si prenumele)
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice.

    CAP. 1
    Obiectul conventiei

    Art. 1
    Institutia finantatoare asigura in anul .............. o finantare in limita sumei de ........................ lei, de la bugetul .........................., organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice ............................... pentru desfasurarea programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.

    CAP. 2
    Obligatiile organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice

    Art. 2
    Organizatia neguvernamentala/persoana juridica, in calitate de beneficiar al finantarii, are urmatoarele obligatii:
    a) sa foloseasca finantarea in mod exclusiv pentru activitatile sau programele in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei pentru care a depus documentatia de prezentare;
    b) in momentul solicitarii decontarilor partiale din transele de finantare, sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare de activitate si financiare;
    c) sa prezinte institutiei finantatoare, in termen de 15 zile de la data incetarii conventiei, un raport final de activitate;
    d) sa accepte controlul si verificarile structurii de control a institutiei finantatoare si ale altor institutii de control abilitate de lege in legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita;
    e) in cazul nerespectarii prevederilor legale in vigoare, sa ramburseze, in termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei din partea structurii de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.

    CAP. 3
    Obligatiile institutiei finantatoare

    Art. 3
    Institutia finantatoare are, in raport cu obiectul conventiei, urmatoarele obligatii:
    a) sa asigure fondurile reprezentand finantarea stabilita;
    b) sa acorde asistenta de specialitate in desfasurarea activitatilor si programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
    Art. 4
    Plata fondurilor se realizeaza prin virament in contul nr. ............................., deschis de organizatia neguvernamentala/persoana juridica .............................. la Banca .............................., cu sediul in ................................... .
    Art. 5
    Bugetul de venituri si cheltuieli al programului este redat in anexa nr. 4a) la prezenta conventie, care constituie parte integranta a acesteia.
    Art. 6
    Eliberarea sumelor catre primitor se va face in .............. transe, pe baza documentelor justificative. Prima transa este considerata avans.
    Art. 7
    Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe este stabilit dupa cum urmeaza:
    a) transa I (avans) ................;
    b) transa a II-a ...................;
    c) transa a III-a ..................;
    d) transa a IV-a .................. .
    Art. 8
    (1) La solicitarea urmatoarei transe primitorul trebuie sa prezinte finantatorului un raport privind stadiul implementarii programului din punct de vedere fizic, financiar si al contributiei organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice si documentele adecvate, justificand utilizarea a cel putin 75% din transa anterioara. Restul de cel mult 25% se justifica cu ocazia formularii solicitarii pentru urmatoarea transa.
    (2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupa caz, in functie de nevoile reale identificate, in vederea finalizarii programului. Justificarea utilizarii ultimei transe se va efectua inainte de momentul inchiderii programului.
    (3) Sumele alocate, ramase necheltuite dupa finalizarea programului, vor fi returnate institutiei finantatoare, in termen de maximum 30 de zile.

    CAP. 4
    Proceduri de incetare a conventiei

    Art. 9
    Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia notificarii deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile de la data notificarii.
    Art. 10
    (1) In cazul in care organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu respecta conditiile prezentei conventii, prin neutilizarea finantarii in scopul activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare si finale la termenul stabilit sau impiedicarea structurii de control sa verifice actele financiar-contabile, institutia finantatoare are dreptul de a decide oricand incetarea aplicarii conventiei, notificand organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea platilor si solicitand restituirea sumelor acordate cu titlu de finantare.
    (2) Daca organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.

    CAP. 5
    Clauze speciale

    Art. 11
    (1) Daca o cauza de forta majora provoaca imposibilitatea totala sau partiala, temporara ori definitiva de executare a conventiei, partea afectata de cauza de forta majora va fi exonerata de raspundere privind indeplinirea obligatiilor sale pentru perioada in care aceasta indeplinire este impiedicata sau intarziata de cauza de forta majora.
    (2) Partea care invoca forta majora este obligata sa comunice celeilalte parti, in termen de 30 de zile de la aparitia cauzei de forta majora, existenta acesteia, prin notificare scrisa insotita de acte doveditoare.
    Art. 12
    Nerespectarea obligatiilor asumate de catre organizatia neguvernamentala/persoana juridica da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii fondurilor care constituie finantarea pana la reglementarea situatiei.
    Art. 13
    In cazul in care organizatia neguvernamentala/persoana juridica inceteaza activitatea sau programul in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, bunurile dobandite prin finantare se pun la dispozitie institutiei finantatoare pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate in conditiile legii.
    Art. 14
    Organizatia neguvernamentala/persoana juridica va evidentia si va raporta separat sumele primite drept finantare si cheltuielile efectuate din acestea.
    Art. 15
    (1) Modificarea prezentei conventii se poate face numai cu acordul partilor, prin act aditional.
    (2) Partea care are initiativa modificarii va notifica in scris celeilalte parti propria propunere. Partea care primeste notificarea respectiva se obliga sa raspunda in termen de 15 zile lucratoare de la primirea acesteia.
    (3) In cazul in care partile convin modificarea prezentei conventii, aceasta se va realiza prin incheierea unui act aditional.
    Art. 16
    (1) Orice neintelegere care decurge din interpretarea si aplicarea prezentei conventii va fi solutionata de parti, pe cale amiabila, in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea acesteia.
    (2) In cazul in care partile nu ajung la un consens pe cale amiabila, neintelegerile vor fi solutionate potrivit prevederilor legale in vigoare.
    Art. 17
    (1) In masura in care nu vin in contradictie cu prevederile acestei conventii, la executarea si interpretarea ei se vor aplica prevederile Codului civil si alte reglementari in vigoare.
    (2) Prezenta conventie, inclusiv anexa la aceasta, a fost incheiata in doua exemplare, ambele avand valoare de original si constituind impreuna un singur act juridic.
    Art. 18
    (1) Prezenta conventie intra in vigoare la data semnarii ei de catre ambele parti si este valabila pana la inchiderea programului.
    (2) Perioada de implementare a programului este de ........... luni.
    (3) Utilizarea alocatiilor bugetare in alte scopuri decat cele prevazute in prezenta conventie este interzisa si atrage desfiintarea ei, fara interventia instantei judecatoresti sau a celei de arbitraj, dupa caz.
    (4) In cazul in care primitorului i s-a notificat desfiintarea prezentei conventii din vina sa, acesta este obligat ca in termen de 30 de zile de la data primirii notificarii sa restituie finantatorului toate sumele primite.
    (5) In cazul restituirii sumelor primite, primitorul datoreaza penalitati calculate la nivelul si potrivit prevederilor legale referitoare la penalitatile datorate pentru neplata la termen a creantelor bugetare.

         Institutia finantatoare       Organizatia neguvernamentala/
                                       Persoana juridica .....................

              Semnatura                              Semnatura

                L.S.                                    L.S.

    ANEXA 4a)
    la conventia de finantare

    Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .......................
    Programul ............................................................

                                    BUGETUL
                     de venituri si cheltuieli al programului

                                                                 - mii lei -

    VENITURI - TOTAL,
    din care:
    1. Contributia organizatiilor
       neguvernamentale/persoane juridice (a+b+..........),
       constand din:
       a) contributie proprie                               ....................
       b) donatii (daca este cazul)                         ....................
       c) sponsorizari (daca este cazul)                    ....................
       d) alte surse (se vor nominaliza)                    ....................
    2. Sume primite de la buget (a+b+c)                     ....................
       a) de la bugetul de stat                             ....................
       b) de la bugetul local                               ....................
       c) de la bugetul Fondului national unic de asigurari
          sociale de sanatate                               ....................
    3. CHELTUIELI - TOTAL,
    din care:
       a) cheltuieli de personal
       .......................................              ....................
       b) cheltuieli materiale si servicii
       .......................................              ....................
       c) cheltuieli de capital
       .......................................              ....................

    ANEXA 5
    la conventia de finantare

                                    RAPORT FINAL

    Conventia nr. ...........................................
    Data incheierii conventiei ..............................
    Organizatia neguvernamentala/
    Persoana juridica .......................................
    Adresa ..................................................
    Telefon/fax .............................................
    Data inaintarii raportului ..............................

    Institutia, numele, prenumele si functia persoanei care a primit raportul ......................................

    I. Raport de activitate
    1. Descrierea pe scurt a activitatilor desfasurate pana la data intocmirii raportului:
    (Descrierea va cuprinde: grupul-tinta, activitatile desfasurate, bugetul, resursele umane, colaborarea cu alte organizatii.)
    2. Realizarea activitatilor propuse:
    Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat? DA/NU
    (Daca NU, explicati si propuneti masurile ce pot fi luate pentru realizarea activitatilor prevazute in conventie.)
    3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
    (Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
    4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor si programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei:
    (Explicati de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor ori programelor.)
    5. Alte comentarii (dupa caz):

    II. Raport financiar
    1. Date despre organizatia neguvernamentala/persoana juridica finantata:
    - cont bancar nr. .................., deschis la Banca .....................
                                                           (denumirea si sediul)
    - persoana cu drept de semnatura ................................... .
                                           (numele si prenumele)
    2. Date despre finantare:
    - valoarea finantarii de la bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau de la bugetul local, in conformitate cu conventia ........................;
    - valoarea finantarii la data intocmirii raportului ......................;
    - dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .................;
    - soldul in lei la sfarsitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont .......................... .
    3. Se anexeaza actele justificative, in copie, in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
    4. Se anexeaza contul de executie, in copie.
    5. Executia bugetului de venituri si cheltuieli al programului ..................... este prezentata in anexa la prezentul raport final [conform modelului din anexa nr. 5a)].

                    Presedintele/directorul organizatiei
                    neguvernamentale/persoanei juridice,
                    ....................................
                      (numele, prenumele si semnatura)

                    Responsabilul de program/activitati,
                    ....................................
                      (numele, prenumele si semnatura)

                   Responsabilul financiar al organizatiei
                     neguvernamentale/persoanei juridice,
                   .......................................
                     (numele, prenumele si semnatura)

    Data ....................
    Stampila

    ANEXA 5a)
    la raportul final

    Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
    Programul .................................................................

                                     EXECUTIA
                         bugetului de venituri si cheltuieli

 ______________________________________________________________________________
|                                                      | Buget |Executie|  %   |
|         Categorii de venituri si cheltuieli          |aprobat|        |col. 2|
|                                                      |       |        |------|
|                                                      |       |        |col. 1|
|______________________________________________________|_______|________|______|
|                          A                           |   1   |    2   |   3  |
|______________________________________________________|_______|________|______|
| VENITURI - TOTAL                                     |       |        |      |
| 1. contributie proprie                               |       |        |      |
| 2. donatii                                           |       |        |      |
| 3. sponsorizari                                      |       |        |      |
| 4. alte surse                                        |       |        |      |
|    a) ............................................   |       |        |      |
|    b) ............................................   |       |        |      |
| 5. sume primite de la bugetul de stat                |       |        |      |
| 6. sume primite de la bugetul local                  |       |        |      |
| 7. sume primite de la bugetul Fondului national unic |       |        |      |
|    de asigurari sociale de sanatate                  |       |        |      |
| CHELTUIELI - TOTAL ..............................,   |       |        |      |
| din care: de la bugetul ..........................   |       |        |      |
| 1. Cheltuieli de personal (inclusiv deplasari in     |       |        |      |
| tara),                                               |       |        |      |
| din care:                                            |       |        |      |
| de la bugetul ....................................   |       |        |      |
| 2. Cheltuieli materiale si servicii, din care:       |       |        |      |
| de la bugetul ....................................   |       |        |      |
| din acestea:                                         |       |        |      |
| 2.1. Medicamente si materiale sanitare               |       |        |      |
| 2.2. Intretinere si gospodarire (posta, telefon etc.;|       |        |      |
|      furnituri de birou etc.)                        |       |        |      |
| 2.3. Materiale si prestari de servicii cu caracter   |       |        |      |
|      functional                                      |       |        |      |
| 2.4. Obiecte de inventar de mica valoare             |       |        |      |
| 2.5. Carti si publicatii                             |       |        |      |
| 2.6. Alte cheltuieli                                 |       |        |      |
| 3. Cheltuieli de capital, din care:                  |       |        |      |
| de la bugetul  ..................................    |       |        |      |
|______________________________________________________|_______|________|______|

                               Presedinte (director),
                           ..............................

        Responsabil de program,                   Responsabil financiar,
      ...........................               ..........................



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 97/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 97 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu