Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 873 din 28 iulie 2005

privind aprobarea unor masuri speciale pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 739 din 15 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Masurile speciale pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale, prevazute in anexa nr. 1.
    Art. 2
    (1) In vederea indeplinirii masurilor prevazute in anexa nr. 1 se constituie o comisie centrala de coordonare si echipe de control la nivel teritorial, denumite in continuare echipe mixte de control.
    (2) Comisia centrala de coordonare va fi alcatuita din cate un reprezentant cu putere de decizie din Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Sanatatii, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Economiei si Comertului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si din organizatiile patronale reprezentative pe ramura, potrivit anexei nr. 3.
    (3) Componenta nominala a Comisiei centrale de coordonare va fi stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza propunerilor transmise de institutiile si organizatiile patronale implicate.
    (4) Echipele mixte de control vor fi alcatuite din reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Ministerului Sanatatii, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Economiei si Comertului, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si ai organizatiilor patronale reprezentative pe ramura. Reprezentantii organizatiilor patronale reprezentative pe ramura au calitatea de observator pentru expertizarea capacitatilor tehnice de productie.
    (5) Componenta nominala a echipelor mixte de control se stabileste de Comisia centrala de coordonare, pe baza propunerilor transmise de fiecare institutie implicata.
    (6) Modul de constituire si functionare a Comisiei centrale de coordonare si a echipelor mixte de control este prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 3
    Cheltuielile ocazionate de expertizarea capacitatilor tehnice de productie sau pentru analiza si expertizarea, in laboratoarele de specialitate acreditate in tara, a probelor prelevate in timpul controalelor se suporta de catre operatorul economic verificat.
    Art. 4
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 5
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.184/2001 privind constituirea echipelor mixte de control pentru verificarea producatorilor de alcool si bauturi alcoolice spirtoase, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820 din 19 decembrie 2001.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Ministrul economiei si comertului,
                       Codrut Ioan Seres

                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

    ANEXA 1

                              MASURI SPECIALE
pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale

    Pentru prevenirea si combaterea faptelor de evaziune fiscala in domeniul productiei, importului, distributiei si comercializarii alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si a uleiurilor minerale, se instituie urmatoarele masuri:

    I. In domeniul alcoolului etilic de origine agricola si al bauturilor spirtoase
    1. (1) Verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale in vigoare pentru producerea, importul, distributia si comercializarea alcoolului etilic de origine agricola si a bauturilor spirtoase
    (2) In acest sens se vor verifica:
    a) detinerea licentelor de fabricatie si a autorizatiilor de antrepozit fiscal, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    b) originalitatea documentelor fiscale cu regim special folosite in comercializarea alcoolului si a bauturilor alcoolice, precum si a banderolelor de marcare a bauturilor alcoolice;
    c) concordanta dintre conditiile existente la data controlului fata de cele declarate pentru obtinerea licentelor de fabricatie si a autorizatiilor de antrepozit fiscal sau a autorizatiilor de import;
    d) instalatiile si echipamentele autorizate pentru fabricarea alcoolului etilic de origine agricola si a bauturilor spirtoase, prin expertizare tehnica pentru determinarea capacitatilor reale de productie;
    e) respectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor;
    f) respectarea prevederilor legale privind normele de igiena si sanatate publica, elaborate de Ministerul Sanatatii;
    g) respectarea normelor de calitate si securitate declarate de producator sau prevazute prin reglementari legale, precum si respectarea modului de etichetare efectuat de producatori;
    h) respectarea normelor legale referitoare la productia, importul, distributia si comercializarea bauturilor spirtoase;
    i) respectarea normelor legale referitoare la definirea, descrierea si prezentarea bauturilor spirtoase.
    (3) Actiunea de control va incepe cu prelevarea de probe pentru toate produsele distribuite si comercializate, provenite din productia interna sau din import, in vederea stabilirii calitatii si concentratiei alcoolice, precum si a modului de respectare a normelor legale referitoare la definirea, descrierea si prezentarea acestora. Probele prelevate vor fi transmise pentru analize la laboratoarele de specialitate acreditate in tara pentru astfel de operatiuni.
    (4) In orice situatie in care se constata neindeplinirea sau nerespectarea conditiilor de acordare si detinere a licentelor de fabricatie, precum si a autorizatiilor de antrepozit fiscal, echipele mixte de control vor proceda la sigilarea instalatiilor. Sigiliile vor fi aplicate de catre reprezentantii Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, membri ai echipelor mixte de control.
    (5) Masura de sigilare, precum si motivele care au dus la luarea acesteia vor fi comunicate in aceeasi zi autoritatii fiscale care a emis autorizatia de antrepozit fiscal, pentru luarea masurilor legale.
    (6) In cazul in care vor fi depistati astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmand a fi atrase in actiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum si organele de urmarire penala, daca se constata indeplinirea elementelor constitutive ale unei infractiuni, potrivit legii.
    2. (1) Echipele mixte de control, prin intermediul autoritatilor administratiei publice locale, vor lua masuri de identificare a cazanelor din gospodariile individuale, care sunt utilizate la obtinerea tuicii si a rachiurilor din fructe sau din alte materii prime, destinate consumului propriu ori pentru comercializare.
    (2) Datele vor fi centralizate lunar si vor fi transmise de echipa mixta de control Comisiei centrale de coordonare pana cel mai tarziu in data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea.

    II. In domeniul produselor din tutun
    (1) Verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale in vigoare pentru producerea, importul, distributia si comercializarea productiei de tigarete sau a altor produse din tutun
    (2) In acest sens se vor verifica:
    a) detinerea licentelor de fabricatie si a autorizatiilor de antrepozit fiscal, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    b) concordanta dintre conditiile existente la data controlului fata de cele declarate pentru obtinerea licentelor de fabricatie si a autorizatiilor de antrepozit fiscal sau a autorizatiilor de importator;
    c) respectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor;
    d) respectarea prevederilor legale privind normele de igiena si sanatate publica, elaborate de Ministerul Sanatatii;
    e) respectarea normelor de calitate si securitate declarate si a modului de inscriptionare a produselor;
    f) autenticitatea elementelor de siguranta continute in timbrele de marcare a pachetelor de tigari.
    (3) In cazul in care vor fi depistati astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmand a fi atrase in actiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum si organele de urmarire penala, daca se constata indeplinirea elementelor constitutive ale unei infractiuni, potrivit legii.

    III. In domeniul uleiurilor minerale
    1. (1) Verificarea modului in care sunt respectate prevederile legale in vigoare pentru producerea, importul, distributia si comercializarea de uleiuri minerale
    (2) In acest sens se vor verifica:
    a) detinerea avizelor tehnice si a autorizatiilor de antrepozit fiscal, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    b) concordanta dintre conditiile existente la data controlului fata de cele declarate pentru obtinerea avizelor tehnice si a autorizatiilor de antrepozit fiscal sau a autorizatiilor de importator;
    c) respectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor.
    2. (1) Verificarea contribuabililor distribuitori angro de uleiuri minerale si a statiilor de distribuire a carburantilor in scopul de a depista:
    a) aprovizionarile cu produse care nu provin de la antrepozite fiscale sau de la importatori;
    b) uleiurile minerale contrafacute
    (2) In cazul in care vor fi depistati astfel de operatori, se va proceda la extinderea controlului la antrepozitele fiscale implicate, urmand a fi atrase in actiune organele fiscale teritoriale, pentru stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare la bugetul general consolidat, precum si organele de urmarire penala, daca se constata indeplinirea elementelor constitutive ale unei infractiuni, potrivit legii.
    3. Verificarea utilizatorilor de uleiuri minerale care achizitioneaza astfel de produse in regim de scutire de accize, cu scopul depistarii cazurilor in care produsele au fost deturnate de la destinatia pentru care a fost acordata scutirea, si aplicarea masurilor legale.

    ANEXA 2

                                 MODUL
de constituire si functionare a Comisiei centrale de coordonare si a echipelor mixte de control

    1. Pentru indeplinirea masurilor speciale de reducere a faptelor de evaziune fiscala in domeniul alcoolului etilic de origine agricola, bauturilor spirtoase, produselor din tutun si al uleiurilor minerale se constituie o comisie centrala de coordonare a tuturor activitatilor de control ce se vor efectua in aceste domenii, conform procedurilor speciale prezentate in anexa nr. 1 la hotarare.
    2. (1) Se constituie echipe mixte de control la nivel teritorial, alcatuite, dupa caz, din reprezentanti ai unitatilor subordonate urmatoarelor institutii: Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Sanatatii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si din reprezentanti ai organizatiilor patronale reprezentative pe ramura.
    (2) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, fiecare institutie va comunica secretariatului Comisiei centrale de coordonare lista persoanelor nominalizate pentru a face parte din echipele mixte de control.
    (3) Coordonarea echipei mixte de control la nivel teritorial se asigura de catre reprezentantul directiei generale a finantelor publice.
    3. (1) Echipele mixte de control constituite potrivit prezentei hotarari vor efectua controale potrivit dispozitiilor Comisiei centrale de coordonare.
    (2) Controalele se vor efectua conform graficelor proprii de control avizate de Comisia centrala de coordonare.
    4. (1) Comisia centrala de coordonare va stabili prin decizie, pentru fiecare tip de actiune de control, obiectivele si procedura de lucru ale echipelor mixte de control. De asemenea, va stabili termenele de realizare a actiunilor, precum si termenele de prezentare a rapoartelor cuprinzand constatarile si masurile dispuse la sfarsitul actiunilor de control.
    (2) Echipele mixte de control au obligatia respectarii procedurii de lucru stabilite de Comisia centrala de coordonare, asigurand indeplinirea obiectivelor specifice proprii, in mod operativ si cu maxima eficienta, in stricta conformitate cu legislatia in vigoare.
    5. Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale va comunica lunar, pana la data de 15 a lunii urmatoare, Ministerului Finantelor Publice - Directia de autorizari lista cuprinzand contribuabilii carora le-au fost acordate licente de fabricatie, precum si lista cuprinzand contribuabilii carora le-au fost anulate licentele de fabricatie si va asigura publicarea acestor liste pe pagina proprie de web, la adresa www.maap.ro.
    6. Comisia centrala de coordonare, prin secretariatul sau, are obligatia ca, lunar, sa prezinte conducerii Ministerului Finantelor Publice o informare privind rezultatele actiunilor de verificare intreprinse de echipele mixte de control, iar trimestrial, o sinteza a acestor rezultate va fi prezentata Guvernului.

    ANEXA 3

                                 COMPONENTA
                       Comisiei centrale de coordonare

    Comisia centrala de coordonare va fi formata din reprezentanti cu putere de decizie din:
    a) Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
    b) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    c) Ministerul Economiei si Comertului;
    d) Ministerul Administratiei si Internelor;
    e) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor;
    f) Ministerul Sanatatii;
    g) organizatiile patronale reprezentative pe ramura.
    Presedintele Comisiei centrale de coordonare va fi vicepresedintele coordonator pe probleme de control al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
    Fiecare autoritate va nominaliza persoanele propuse pentru a face parte din Comisia centrala de coordonare.
    In baza acestor propuneri, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se va stabili componenta nominala a Comisiei centrale de coordonare.
    Secretariatul Comisiei centrale de coordonare va fi numit de presedintele acesteia.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 873/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 873 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 873/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu