Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 860 din 28 iulie 2005

pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 749 din 17 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 31 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Hotararea Guvernului nr. 1.359/2000 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 46 din 29 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul administratiei si internelor,
                       Anghel Andreescu,
                       secretar de stat

                       Ministrul sanatatii,
                       Mircea Cinteza

                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                               REGULAMENT
de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Pentru aplicarea prezentului regulament, termenii si expresiile de mai jos semnifica dupa cum urmeaza:
    a) servicii medicale - ansamblu de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor medicale generate de consumul de droguri, in vederea intreruperii consumului, inlaturarii dependentei si/sau reducerii riscurilor asociate consumului;
    b) servicii psihologice - ansamblu de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor psihice generate de consumul de droguri in scopul eliminarii dependentei psihice si al dezvoltarii unor abilitati personale care sa permita integrarea sociala a consumatorului;
    c) servicii sociale - ansamblu complex de masuri si actiuni destinate integrarii sociale si profesionale a persoanelor consumatoare de droguri, precum si pentru prevenirea consumului ilicit de droguri;
    d) consumator - atat consumatorul, cat si consumatorul dependent, astfel cum sunt acestia definiti la art. 1 lit. h) si h^1) din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare; prin dependenta de droguri se intelege nevoia imperioasa sau persistenta de a continua consumul drogului in scopul obtinerii unei stari de bine sau pentru a evita starea de rau generata de intreruperea consumului;
    e) polidependenta - consumul a cel putin doua droguri diferite in conditii de dependenta;
    f) urgenta - conditia medicala a unui consumator, in legatura sau nu cu consumul, care ii pune in pericol viata;
    g) diagnostic dual - coexistenta diagnosticului de tulburare mintala cu cel de consum de droguri;
    h) sindrom de abstinenta (sevraj) - reactia organismului la intreruperea brusca a consumului de droguri, la administrarea de antagonist specific sau la scaderea cantitatii de drog fata de care s-a instalat dependenta;
    i) intoxicatie acuta - o stare tranzitorie prezenta la scurt timp de la administrarea drogului, cu aparitia efectelor specifice, care pot fi identificate prin metode de evaluare medicala;
    j) supradoza - consumul unei cantitati de drog suficiente pentru producerea unor efecte care pun viata in pericol;
    k) reducerea riscurilor asociate consumului - ansamblul de masuri si actiuni orientate spre reducerea consecintelor negative individuale si/sau sociale generate de consumul de droguri, fara a avea ca obiectiv principal incetarea totala a consumului de droguri;
    l) afectiuni asociate consumului - afectiuni medicale datorate si/sau coexistente consumului de droguri;
    m) decese datorate consumului - decese rezultate fie direct, ca urmare a consumului, fie indirect, ca urmare a comportamentelor determinate de consumul de droguri;
    n) dezintoxicare - procesul terapeutic ce are ca scop intreruperea consumului pentru substantele capabile sa produca dependenta fizica si prevenirea sau tratamentul sindromului de abstinenta;
    o) manager de caz - persoana din cadrul centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog care coordoneaza, planifica si monitorizeaza serviciile de asistenta medicala, psihologica si sociala in raport cu necesitatile individuale ale consumatorului;
    p) metaboliti - substantele ce apar in organism dupa consumul unui drog, ca urmare a proceselor suferite de acesta in organism, si care pot persista o perioada indelungata de la consumul ultimei doze de drog;
    q) agonist - substanta care prin actiunea sa la nivelul receptorilor neuronali produce efecte similare celor ale drogului de referinta (de exemplu, metadona);
    r) antagonist - substanta care prin interactiunea cu receptorii neuronali diminueaza sau anuleaza efectele drogului de referinta ori inhiba actiunea acestuia (de exemplu, naltrexona);
    s) acord de asistenta medicala, psihologica si sociala - document in baza caruia consumatorul isi exprima consimtamantul de a fi inclus in programul integrat de asistenta, asumandu-si drepturile si obligatiile cuprinse in acesta;
    s) registru unic codificat privind consumatorii de droguri - baza de date a Agentiei Nationale Antidrog, care cuprinde toate inregistrarile individuale primite de la furnizorii de servicii pe baza fiselor standard;
    t) testarea prezentei drogurilor - analiza fluidelor organismului (sange, urina sau saliva) ori a parului sau a altor tesuturi pentru depistarea prezentei uneia sau mai multor substante psihoactive ori a metabolitilor acestora;
    t) mentinere cu agonisti de opiacee (metadona, LAAM, buprenorfina si altele asemenea) - ansamblul de masuri terapeutice care are ca obiectiv stabilizarea consumatorului, prin inlocuirea drogului consumat cu un agonist adecvat de la caz la caz, pe o perioada de timp indelungata, in vederea reducerii consumului drogurilor si a riscurilor asociate, si facilitarea reabilitarii si reinsertiei sociale;
    u) sustinerea abstinentei cu antagonist opiaceu (de tip naltrexona) - ansamblul de masuri terapeutice care are ca rezultat blocarea actiunii drogului consumat;
    v) schimb de seringi - ansamblul activitatilor si masurilor adresate consumatorilor de droguri injectabile, care are ca scop prevenirea imbolnavirilor ce pot surveni din acest mod de administrare. Sunt avute in vedere, in special: distribuirea si colectarea de seringi, oferirea altor materiale utilizate la injectare - tampoane dezinfectante, garouri, substante de dizolvare, altele, oferirea de referinte si informatii, consiliere pentru reducerea riscurilor utilizarii drogurilor, interventii destinate cresterii motivatiei pentru schimbarea comportamentului, consiliere pretestare si posttestare pentru infectii cu virusul HIV si al hepatitelor virale, alte infectii cu transmitere sexuala, testare HIV, hepatita B si C, vaccinare, distribuire de prezervative etc.;
    x) reabilitare si reinsertie - procesul de normalizare a situatiei personale si sociale a consumatorilor de droguri, pe urmatoarele arii de interventie:
    - personal si social: dobandirea unor norme de coabitare, cresterea autonomiei si valorii sociale individuale, dezvoltarea responsabilitatii, recastigarea abilitatilor sociale si promovarea utilizarii de resurse comunitare;
    - formare profesionala: imbogatirea cunostintelor, abilitatilor si practicilor profesionale si a celor de cautare si obtinere a unui loc de munca;
    - educativ si cultural: obtinerea unui nivel educativ, cultural si relational suficient pentru a intelege si a participa la viata sociala;
    y) consiliere si psihoterapie - ansamblu de metode si tehnici specifice destinate sa faciliteze schimbari ale comportamentului, eliminarea dependentei psihice si dezvoltarea unor abilitati personale care sa permita integrarea sociala a consumatorului;
    z) planta Canabis sativa, ca drog - inflorescentele florale si fructifere ale plantei Canabis sativa, insotite sau nu de frunze ori de alte parti ale inflorescentei, din care s-au scos semintele;
    - prin rasina plantei Canabis sativa se intelege rasina izolata, bruta sau purificata, obtinuta din planta Canabis sativa, din inflorescentele ori din frunzele acesteia;
    - prin uleiul plantei Canabis sativa se intelege concentratul sub forma uleioasa, obtinut din planta Canabis sativa sau din rasina plantei Canabis sativa.
    (2) Definitiile referitoare la produsele vegetale obtinute din planta Canabis sativa, indiferent de varietatea acesteia, sunt aplicabile atunci cand aceste produse vegetale au fost obtinute pentru trafic si consum ilicit de droguri si au avut ca destinatie operatiunile specifice traficului si consumului ilicit de droguri.
    Art. 2
    (1) Prescrierea de catre medici, in scop terapeutic, a substantelor aflate sub control national, astfel cum sunt definite in Legea nr. 143/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se face in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu normele de practica medicala stabilite de Colegiul Medicilor din Romania si de Ministerul Sanatatii.
    (2) Substantele aflate sub control national se livreaza numai unitatilor autorizate de Ministerul Sanatatii.
    (3) Aprovizionarea, detinerea si eliberarea catre pacienti a substantelor aflate sub control national se realizeaza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    (4) Farmacistii, cu ocazia eliberarii medicamentelor, au obligatia de a atrage atentia consumatorilor asupra substantelor aflate sub control national, cuprinse de acestea.
    Art. 3
    (1) Calificarea ca drog a unui produs provenit din traficul si consumul ilicit de droguri nu depinde de concentratia substantei stupefiante sau psihotrope depistate in acest produs.
    (2) Nu sunt considerate droguri medicamentele care contin plante, substante stupefiante si psihotrope sau amestecuri de asemenea plante si substante aflate sub control national atunci cand sunt folosite in cadrul actului medical, conform legislatiei in vigoare.

    CAP. 2
    Masuri de prevenire si combatere a traficului si consumului ilicit de droguri

    Art. 4
    (1) Masurile de prevenire a consumului ilicit de droguri constau in totalitatea activitatilor desfasurate de institutiile abilitate, in scopul evitarii inceperii consumului, intarzierii debutului acestuia, evitarii trecerii la un consum cu risc mai mare si promovarii unui stil de viata sanatos.
    (2) Masurile de prevenire sunt: informare, educare, comunicare-sensibilizare, constientizare, castigare de abilitati etc. si se desfasoara, de regula, pe baza unor programe de prevenire, conform standardelor de calitate.
    (3) Standardele de calitate si metodologia de avizare a programelor se elaboreaza de Agentia Nationala Antidrog si se aproba prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrului administratiei si internelor.
    (4) Programele de prevenire se elaboreaza pe baza evaluarii necesitatilor si in raport cu situatia populatiei careia i se adreseaza, cu mediul in care se implementeaza si cu tipul de drog avut in vedere si se avizeaza de catre Agentia Nationala Antidrog.
    Art. 5
    (1) Evaluarea rezultatelor programelor se face de catre cel care le implementeaza, iar raportul cu rezultatele evaluarii se transmite Agentiei Nationale Antidrog.
    (2) Agentia Nationala Antidrog tine evidenta programelor de prevenire a consumului de droguri derulate si monitorizeaza programele aflate in derulare, pe baza unei fise standard aprobate prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale Antidrog.
    Art. 6
    Autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa sprijine derularea programelor de prevenire a consumului de droguri.
    Art. 7
    Masurile de combatere a traficului si a consumului ilicit de droguri constau in totalitatea activitatilor desfasurate in acest sens de organele administratiei publice si organele judiciare, potrivit dispozitiilor Codului de procedura penala si ale legilor speciale in domeniu.
    Art. 8
    (1) Supravegherea cultivarii plantelor ce contin droguri este o activitate care implica, pe de o parte, verificarea autorizatiilor eliberate de organele abilitate pentru culturile ce au ca destinatie prelucrarea licita a acestora, iar pe de alta parte, obligativitatea celor care cultiva pe baza de autorizatie astfel de plante si le prelucreaza de a declara scopul culturilor, care trebuie mentionat in mod expres in autorizatie.
    (2) Autorizarea pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, in vederea utilizarii in industrie si/sau in alimentatie, in domeniul medical, stiintific sau tehnic ori pentru producerea de samanta, se realizeaza de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, prin directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene sau a municipiului Bucuresti. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 1.
    (3) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor comunica Ministerului Sanatatii, Directiei generale farmaceutice si aparatura medicala, sub confirmare de primire, o copie legalizata a autorizatiei emise pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in scop medical.
    (4) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt obligate ca, in termen de 7 zile de la data eliberarii autorizatiei, sa comunice, sub confirmare de primire, o copie legalizata a acesteia, in vederea luarii in evidenta la inspectoratele judetene de politie, respectiv al municipiului Bucuresti, acestea urmand sa o transmita, sub confirmare de primire, la formatiunea centrala de reprimare a traficului si consumului ilicit de droguri din cadrul Inspectoratului General al Politiei.
    (5) Pentru eliberarea autorizatiei pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, in vederea utilizarii in industrie si/sau in alimentatie, in domeniul stiintific ori tehnic sau pentru producerea de samanta, operatorii economici trebuie sa depuna la directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene sau a municipiului Bucuresti o cerere, al carei model este prezentat in anexa nr. 2. Cererea depusa de agentii economici trebuie insotita de urmatoarele documente, in functie de scopul autorizarii:
    a) documente de identificare:
    - pentru persoana fizica: copie de pe buletin/cartea de identitate;
    - pentru persoana juridica: copii de pe certificatul de inmatriculare si de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    b) copie de pe titlul de proprietate sau procese-verbale/adeverinte de punere in posesie;
    c) copie de pe contractele de valorificare a productiei;
    d) autorizatie pentru producere de seminte, eliberata conform reglementarilor legale in vigoare;
    e) documente care atesta ca desfasoara o activitate stiintifica in domeniul cercetarii si invatamantului.
    (6) Dupa inregistrarea si verificarea cererilor de catre reprezentantii directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se elibereaza autorizatii in termen de maximum 10 zile de la data inregistrarii cererilor.
    (7) Conditiile si documentele necesare eliberarii autorizatiei pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in domeniul medical, se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii.

    CAP. 3
    Distrugerea drogurilor

    Art. 9
    (1) Distrugerea drogurilor se efectueaza in conditiile prevazute de lege, contraprobele pastrandu-se pana la epuizarea tuturor cailor de atac.
    (2) Medicamentele utilizabile, exceptate de la distrugere, sunt preluate in vederea transmiterii si valorificarii, potrivit reglementarilor in vigoare.
    (3) In cazul distrugerii medicamentelor neutilizabile, o copie a procesului-verbal de distrugere se transmite Ministerului Sanatatii.
    (4) Sumele aferente cheltuielilor legate de distrugerea drogurilor se suporta din bugetul institutiei care gestioneaza camera de corpuri delicte, urmand sa fie recuperate de la proprietar sau de la persoana de la care au fost ridicate, prin includerea lor in cheltuieli judiciare.
    (5) O copie a procesului-verbal intocmit de comisia de distrugere, intrunita potrivit legii, se transmite organului judiciar pentru stabilirea cheltuielilor judiciare.
    Art. 10
    Modul si conditiile in care anumite cantitati de droguri sunt exceptate de la distrugere pentru a fi folosite in scop didactic si de cercetare stiintifica sau in care pot fi remise institutiilor care detin caini si alte animale de depistare a drogurilor, pentru pregatirea si mentinerea antrenamentului acestora, se stabilesc prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor, al ministrului sanatatii si al ministrului educatiei si cercetarii.

    CAP. 4
    Programe integrate de asistenta

    Art. 11
    (1) Programul integrat de asistenta a consumatorilor, denumit in continuare program, consta intr-un ansamblu complex de programe terapeutice, psihologice si sociale, complementare, simultane sau secventiale, care se concretizeaza intr-un plan individualizat de asistenta.
    (2) Planul individualizat de asistenta reprezinta interventiile si masurile terapeutice, psihologice si sociale, adaptate necesitatilor fiecarui consumator.
    Art. 12
    (1) Acordarea serviciilor in cadrul unui program se face in mod integrat si continuu, prin intermediul managementului de caz.
    (2) Managementul de caz reprezinta identificarea necesitatilor consumatorului, planificarea, coordonarea si monitorizarea implementarii masurilor din planul individualizat de asistenta in functie de resursele disponibile existente.
    (3) Managementul de caz se realizeaza pe baza normelor metodologice elaborate conform standardelor minime obligatorii aprobate prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale Antidrog.
    Art. 13
    (1) Procesul de acordare a serviciilor de asistenta medicala, psihologica si sociala are urmatoarele etape:
    a) evaluarea;
    b) stabilirea programului si elaborarea planului individualizat de asistenta;
    c) includerea in program prin semnarea acordului de asistenta;
    d) implementarea masurilor prevazute in planul individualizat de asistenta;
    e) monitorizarea si evaluarea implementarii masurilor prevazute in planul individualizat de asistenta si a rezultatelor acestora;
    f) terminarea programului.
    (2) Acordarea serviciilor de asistenta medicala, psihologica si sociala se face in urmatoarele situatii:
    a) la cererea consumatorului sau a reprezentantului legal, in cazul minorilor, sau a persoanelor cu capacitate de exercitiu restransa;
    b) la dispozitia procurorului sau, dupa caz, a altui organ judiciar;
    c) de urgenta.
    (3) Solicitarea pentru acordarea serviciilor de asistenta se adreseaza:
    a) centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog din cadrul Agentiei Nationale Antidrog;
    b) altui furnizor de servicii de asistenta.
    Art. 14
    (1) Prin evaluare se identifica caracteristicile individuale ale consumatorului, in vederea selectarii programului si individualizarii serviciilor medicale, psihologice si sociale.
    (2) Evaluarea se realizeaza pe urmatoarele arii:
    a) istoricul personal si de consum si semnele specifice ale intoxicatiei si/sau sindromului de abstinenta;
    b) conditii biomedicale si complicatii curente care, desi nu au legatura cu sindromul de abstinenta sau cu intoxicarea, necesita tratament deoarece pot genera riscuri ori pot complica procesul de asistenta si reabilitare;
    c) conditii psihologice si/sau psihiatrice si complicatii, precum si alte conditii care pot genera riscuri ori care pot produce complicatii in procesul de asistenta si reabilitare, cum sunt: acceptarea/rezistenta la tratament, potential de recadere, continuarea utilizarii etc.;
    d) conditii sociale si familiale care pot fi surse de suport individual, familial ori comunitar sau pot ingreuna/impiedica procesul de asistenta si reabilitare;
    e) situatia juridica.
    (3) Evaluarea este coordonata si monitorizata de managerul de caz.
    (4) Evaluarea este efectuata de personalul centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog din cadrul Agentiei Nationale Antidrog, potrivit regulamentului de organizare si functionare a acestora, precum si de alti furnizori de servicii.
    (5) Rezultatul evaluarii se consemneaza intr-un raport de evaluare, al carui model este prevazut in anexa nr. 3 si care cuprinde:
    a) date despre consumator;
    b) rezultatele evaluarii pe arii;
    c) expertiza medico-legala, dupa caz;
    d) recomandari, in cadrul carora sunt stabilite programul si planul individualizat de asistenta.
    Art. 15
    (1) Stabilirea programului se face in functie de criteriile de orientare care sunt specifice ariilor de evaluare prevazute la art. 14 alin. (2).
    (2) Programele integrate de asistenta si criteriile de orientare intr-un program integrat de tratament sunt prevazute in anexele nr. 6 si, respectiv, nr. 7.
    Art. 16
    (1) Serviciile de asistenta individualizate pentru un consumator in cadrul programului constituie planul individualizat de asistenta.
    (2) Metodologia de elaborare, modificare si implementare a planului individualizat de asistenta se aproba prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale Antidrog, in conformitate cu programele psihologice si sociale si cu protocoalele de practica elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 17
    (1) Raportul de evaluare se prezinta consumatorului odata cu propunerea de includere intr-un program.
    (2) In situatia in care consumatorul este de acord cu includerea in program, acesta semneaza acordul de asistenta medicala, psihologica si sociala la care este anexat planul individualizat de asistenta.
    (3) Modelul acordului de asistenta medicala, psihologica si sociala, cu anexele prevazute la alin. 2, este prezentat in anexa nr. 4.
    Art. 18
    (1) Implementarea masurilor din planul individualizat de asistenta se face in mod integrat, prin participarea unuia sau mai multor furnizori de servicii.
    (2) Coordonarea, monitorizarea si evaluarea planului de asistenta se fac de catre managerul de caz, la datele si perioadele stabilite.
    (3) Monitorizarea si evaluarea implementarii masurilor din planul individualizat de asistenta se fac de fiecare furnizor de servicii.
    Art. 19
    (1) Furnizorii de servicii au obligatia de a comunica in scris managerului de caz urmatoarele date:
    a) evaluarea masurilor implementate;
    b) nerespectarea oricarei masuri din planul individualizat de asistenta, in termen de 24 de ore de la aceasta;
    c) nerespectarea conditiilor de includere in program, de implementare a masurilor de asistenta medicala, psihologica si sociala.
    (2) Dupa comunicarea prevazuta la alin. (1), managerul de caz reevalueaza planul individualizat de asistenta si propune continuarea programului cu modificarea planului individualizat de asistenta sau schimbarea programului.
    (3) Modificarea sau completarea planului individualizat de asistenta se face cu acordul consumatorului, prin semnarea unei anexe la acordul de asistenta medicala, psihologica si sociala.
    Art. 20
    Terminarea unui program are loc in urmatoarele cazuri:
    a) la finalizarea programului;
    b) la solicitarea consumatorului, cu semnarea unui document conform modelului prevazut in anexa 5, dupa informarea completa asupra consecintelor;
    c) la schimbarea programului, ca urmare a evaluarii implementarii masurilor de asistenta.
    Art. 21
    (1) In cazul in care solicitarea de acordare a serviciilor de asistenta medicala, psihologica si sociala se face de procuror, institutiile medico-legale sunt obligate sa transmita centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog din cadrul Agentiei Nationale Antidrog o copie a raportului de expertiza toxicologica, in termen de 5 zile de la dispunerea acesteia de catre procuror pentru intocmirea raportului de evaluare.
    (2) Procurorul prezinta invinuitului/inculpatului raportul de evaluare si planul individualizat de asistenta propus si ii solicita acordul, potrivit legii.
    (3) Despre prezentarea raportului si despre acordul invinuitului/inculpatului de a intra in program se face consemnare intr-un proces-verbal.
    (4) In cazul in care invinuitul/inculpatul isi da acordul pentru includere in program, o copie a procesului-verbal, a actului de dispozitie a procurorului si acordul semnat se trimit centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog pentru punerea in aplicare a planului individualizat.
    (5) Respectarea masurilor din planul individualizat de asistenta, anexa la acordul semnat, este obligatorie.
    (6) In situatia in care masura arestarii preventive nu este revocata sau inlocuita, invinuitul/inculpatul va fi introdus intr-un program derulat la locul de detinere.
    (7) Centrele de prevenire, evaluare si consiliere antidrog comunica organului judiciar, periodic sau la cerere, rezultatele monitorizarii implementarii masurilor din planul individualizat de asistenta.
    (8) Orice nerespectare a masurilor din acordul de asistenta medicala, psihologica si sociala se comunica de indata de catre managerul de caz organului judiciar care procedeaza conform legii.
    Art. 22
    Pentru persoana aflata in stare privativa de libertate, evaluarea se efectueaza de personalul centrelor de prevenire, evaluare si consiliere antidrog la locul de detinere care asigura conditiile necesare pentru aceasta.
    Art. 23
    (1) Modalitatea de derulare a programelor integrate de asistenta medicala, psihologica si sociala pentru persoanele aflate in stare privativa de libertate se stabileste prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului justitiei si ministrului administratiei si internelor.
    (2) In cazul in care persoanele prevazute la alin. (1) necesita tratament imediat, acesta se asigura de catre orice unitate medicala competenta, dintre cele desemnate prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului administratiei si internelor si ministrului justitiei.
    Art. 24
    In cazul in care au fost dispuse, potrivit legii, masurile de siguranta a obligarii la tratament medical sau a internarii medicale, furnizorul de servicii care le duce la indeplinire are urmatoarele obligatii:
    a) instiintarea de indata a centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, in vederea realizarii managementului de caz;
    b) realizarea procesului de asistenta medicala, psihologica si sociala, prevazuta la art. 13 alin. (1), cu participarea centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog;
    c) prezentarea periodica a raportului de evaluare a implementarii planului individualizat de asistenta, precum si formularea de recomandari pentru continuarea programului integrat de asistenta medicala, psihologica si sociala, centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog.
    Art. 25
    (1) In situatii de urgenta serviciile de asistenta se acorda imediat in unitatile medicale de specialitate, in conditiile legii.
    (2) Dupa incetarea starii de urgenta consumatorul va fi indrumat catre un centru de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, in vederea asigurarii managementului de caz, concomitent cu informarea acestuia asupra serviciilor acordate.
    (3) Informarea se face pentru fiecare consumator caruia i s-a acordat asistenta, conform foii standard de urgenta, prevazuta in anexa nr. 8.
    Art. 26
    (1) Daca solicitarea pentru acordarea de servicii de asistenta se adreseaza unui alt furnizor de servicii de asistenta decat centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, acesta va proceda dupa cum urmeaza:
    a) daca are resursele necesare, va realiza procesul de acordare a serviciilor de asistenta medicala, psihologica si sociala potrivit art. 13 alin. (1), cu consultarea centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog;
    b) daca in urma evaluarii consumatorului constata ca nu are resursele necesare ducerii la indeplinire a planului individualizat de asistenta, va indruma consumatorul catre un centru de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, in vederea realizarii procesului de asistenta medicala, psihologica si sociala adecvat, potrivit art. 13 alin. (1).
    (2) In cazul prevazut la alin. (1) lit. a) furnizorul de servicii are obligatia de a transmite centrului de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, pentru toti consumatorii care le-au solicitat servicii direct, urmatoarele documente:
    a) raportul de evaluare prevazut la art. 14 alin. (5);
    b) acordul de asistenta medicala, psihologica si sociala;
    c) planul individualizat de asistenta;
    d) raportul de evaluare a evolutiei;
    e) recomandarile facute, la finalizarea serviciilor furnizate, pentru continuarea programului.
    (3) La finalizarea serviciilor acordate potrivit alin. (1) lit. a), consumatorul va fi indrumat catre un centru de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, in vederea asigurarii managementului de caz.

    CAP. 5
    Furnizorii de servicii

    Art. 27
    (1) Furnizorii de servicii medicale, psihologice si sociale pentru consumatori sunt persoanele publice, private sau mixte, autorizate, care presteaza servicii conform standardelor de calitate.
    (2) Criteriile si metodologia de autorizare, precum si standardele de calitate prevazute la alin. (1) sunt stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrului administratiei si internelor.
    (3) Furnizorii publici de servicii pentru consumatori sunt:
    a) serviciul public de asistenta psihosociala, prevenire, evaluare si consiliere antidrog;
    b) serviciul public de asistenta medicala (de urgenta, primara, ambulatorie si de specialitate etc.), potrivit legislatiei in vigoare;
    c) serviciul public de asistenta sociala, potrivit legislatiei in vigoare;
    d) alte servicii publice.
    (4) Furnizorii privati de servicii pot fi, in conditiile legii:
    a) asociatii si fundatii si orice alte forme organizate ale societatii civile;
    b) persoane fizice si juridice autorizate in conditiile legii;
    c) organisme internationale care desfasoara activitati in domeniu, potrivit legii.
    Art. 28
    (1) Furnizorii de servicii de asistenta pentru consumatori pot incheia conventii de parteneriat, contracte si contracte-cadru de servicii medicale.
    (2) Conventiile de parteneriat constituie cadrul de cooperare stabilit in urma negocierilor, in scopul organizarii si dezvoltarii serviciilor pentru consumatori si pentru a se asigura o asistenta medicala, psihologica si sociala concomitenta.
    (3) Conventia de parteneriat se refera la:
    a) responsabilitatile furnizorilor;
    b) serviciile implementate de furnizori;
    c) contractele de acordare a serviciilor incheiate intre diferitii furnizori;
    d) sursele de finantare si estimarea nivelului acestora;
    e) resurse umane implicate in acordarea serviciilor;
    f) sanctiuni.
    (4) Contractul de acordare a serviciilor cuprinde in mod obligatoriu: serviciile oferite, natura si costurile acestora, drepturile si obligatiile partilor, perioada si conditiile de furnizare, cu respectarea standardelor de calitate, sanctiuni in cazul nerespectarii conditiilor de calitate.
    (5) Contractul-cadru de servicii medicale se incheie cu casele de asigurari de sanatate, in conditiile prevazute de Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 29
    (1) Serviciile se acorda in regim inchis, deschis sau mixt in urmatoarele tipuri de centre:
    a) centru de prevenire, evaluare si consiliere antidrog din cadrul Agentiei Nationale Antidrog: acorda unul sau mai multe servicii de asistenta medicala, psihologica si sociala in regim ambulatoriu si asigura managementul de caz;
    b) centru de zi: acorda servicii de asistenta in regim ambulatoriu, pe o perioada de 12 ore;
    c) centru tip comunitate terapeutica, locuinta protejata, locuinta sociala si altele asemenea: acorda servicii de asistenta in regim hotelier;
    d) centru de asistenta integrata a adictiilor: acorda unul sau mai multe servicii de asistenta medicala, psihologica si sociala in regim ambulatoriu;
    e) centre, sectii si compartimente de dezintoxicare de tip spitalicesc: acorda servicii medicale de dezintoxicare intr-o structura aprobata de Ministerul Sanatatii;
    f) centru de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri: acorda servicii de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri in regim ambulatoriu sau unitati mobile;
    g) laborator de sanatate mintala cu stationar de zi;
    h) alte categorii de institutii publice sau private, prevazute de lege.
    (2) Standardele minime obligatorii de organizare si functionare a centrelor sunt stabilite si actualizate, dupa caz, prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrului administratiei si internelor.
    Art. 30
    (1) Serviciile de asistenta a consumatorului de droguri sunt furnizate individual si in echipe interdisciplinare, conform planului individualizat de asistenta.
    (2) Echipa interdisciplinara este stabilita, de comun acord cu furnizorul de servicii, de managerul de caz si trebuie sa cuprinda cel putin cate un medic, cate un psiholog si cate un asistent social.
    (3) Echipa prevazuta la alin. (2) poate cuprinde si alte categorii profesionale.
    Art. 31
    (1) Personalul implicat in furnizarea de servicii de asistenta a consumatorului de droguri trebuie sa aiba, in afara pregatirii de baza si autorizarii, conform legii, o formare profesionala initiala si continua in domeniul drogurilor.
    (2) Formarea profesionistilor care lucreaza in domeniul drogurilor se realizeaza prin programe de formare profesionala autorizate de Agentia Nationala Antidrog, in colaborare cu alte institutii competente in domeniu.
    (3) Criteriile si metodologia de autorizare a programelor se stabilesc prin decizie a presedintelui Agentiei Nationale Antidrog.

    CAP. 6
    Finantarea serviciilor de asistenta a consumatorului de droguri

    Art. 32
    Serviciile de asistenta a consumatorului de droguri se finanteaza din urmatoarele surse:
    a) bugetul de stat, prin Ministerul Administratiei si Internelor - Agentia Nationala Antidrog;
    b) bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;
    c) bugetul de stat, prin programele de sanatate ale Ministerului Sanatatii;
    d) donatii, sponsorizari, alte contributii din partea persoanelor fizice sau juridice din tara ori din strainatate;
    e) fonduri externe rambursabile sau nerambursabile;
    f) venituri proprii ale Agentiei Nationale Antidrog, rezultate ca urmare a incasarii contravalorii serviciilor prestate, conform legii.
    Art. 33
    De la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se finanteaza serviciile de asistenta medicala furnizate pe baza de contract-cadru incheiat de furnizorul de servicii cu casele de asigurari de sanatate in conditiile prevazute de Normele metodologice de aplicare a contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 34
    (1) Transmiterea datelor privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, substante chimice esentiale, precursori si inhalanti chimici toxici, precum si a celor privind culturile autorizate de plante ce contin droguri si sunt prelucrare in scop licit, in vederea utilizarii in industrie si/sau in alimentatie, in domeniul medical, stiintific ori tehnic sau pentru producerea de samanta, Agentiei Nationale Antidrog de catre institutiile si organele prevazute la art. 26 alin. (1) si (2) din Legea nr. 143/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se face conform unor indicatori specifici pentru fiecare institutie.
    (2) Indicatorii prevazuti la alin. (1) si metodologia de transmitere a datelor se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 35
    (1) Evidenta centralizata a datelor privind consumatorii se face prin urmatorii indicatori specifici: cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri, boli infectioase asociate consumului de droguri, decese ca urmare a consumului de droguri si mortalitate in randul consumatorilor, conform fiselor standard prezentate in anexele nr. 8 si 9, cu respectarea confidentialitatii, potrivit legii.
    (2) Metodologia de completare a fiselor standard si de transmitere a datelor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin comun al ministrului sanatatii si ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 36
    (1) Indicatorul "Cerere de tratament ca urmare a consumului de droguri" are drept scop obtinerea informatiilor comparabile si relevante referitoare la numarul si caracteristicile consumatorilor care au solicitat servicii de asistenta.
    (2) Datele referitoare la consumatorii inclusi in circuitul terapeutic, obtinute conform alin. (1), sunt centralizate de Observatorul roman pe droguri si toxicomanii din cadrul Agentiei Nationale Antidrog, in Registrul unic codificat privind consumatorii de droguri.
    (3) Pentru constituirea registrului prevazut la alin. (2), managerul de caz transmite datele in format electronic sau pe suport hartie, la includere, iesire si modificare, Observatorului roman pe droguri si toxicomanii.
    (4) In vederea transmiterii datelor, managerul de caz completeaza fisa standard de admitere la tratament.
    (5) Consumatorul inclus in circuitul integrat de asistenta primeste o legitimatie in format electronic codificata, eliberata de managerul de caz, al carei model este prevazut in anexa nr. 10.
    (6) Legitimatia prevazuta la alin. (5) se utilizeaza la accesarea fiecarui serviciu de asistenta si permite monitorizarea si evaluarea periodica a implementarii masurilor din planul individualizat de asistenta.
    (7) Costul legitimatiei se suporta din bugetul Agentiei Nationale Antidrog. In cazul pierderii sau deteriorarii, legitimatia poate fi inlocuita, iar costul acesteia se suporta de consumator.
    Art. 37
    (1) Indicatorul "Bolile infectioase asociate consumului de droguri" are drept scop obtinerea informatiilor comparabile si relevante asupra nivelului de infectare a populatiei consumatoare de droguri cu virusul HIV si/sau al hepatitelor B si C, precum si cu alte boli.
    (2) Datele prevazute la alin. (1), colectate de Ministerul Sanatatii, sunt transmise semestrial sau la cerere Agentiei Nationale Antidrog.
    (3) Datele privind indicatorul mentionat la alin. (1) sunt transmise, la solicitarea Agentiei Nationale Antidrog, de furnizorii de servicii de asistenta a consumatorilor, de institutiile publice si private care deruleaza programe adresate consumatorilor si care ii testeaza pe acestia conform legii, pe baza fiselor standard pentru indicatorul "Bolile infectioase asociate consumului de droguri", mentionate la art. 35.
    (4) Datele prevazute la alin. (3) sunt transmise si de institutiile de medicina legala, la solicitarea Agentiei Nationale Antidrog.
    (5) In scopul obtinerii datelor prevazute la alin. (1), Agentia Nationala Antidrog, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, poate efectua studii sau cercetari stiintifice.
    Art. 38
    (1) Indicatorul "Decese ca urmare a consumului de droguri si mortalitate in randul consumatorilor de droguri" are drept scop obtinerea informatiilor comparabile si relevante referitoare la numarul si la caracteristicile legate de decese.
    (2) Datele referitoare la indicatorul mentionat la alin. (1) sunt colectate din:
    a) Registrul general de mortalitate, din evidenta Institutului National de Statistica;
    b) Registrul special de mortalitate, din evidenta Observatorului roman pe droguri si toxicomanii.
    (3) Registrul special de mortalitate prevazut la alin. (2) lit. b) este constituit in baza datelor transmise de:
    a) managerul de caz, care transmite de indata orice deces survenit la consumatorii inclusi in programe de asistenta;
    b) institutiile de medicina legala, care transmit de indata orice deces cauzat de consumul de droguri sau aflat in legatura cu acesta;
    c) sistemul penitenciar, care transmite de indata orice deces survenit la consumatorii inclusi in programe de asistenta din sistemul penitenciar;
    d) furnizorii de servicii de asistenta privati, care transmit de indata orice deces survenit la consumatorii inclusi in programe de asistenta.
    (4) Transmiterea datelor pentru indicatorul prevazut la alin. (1) se face conform fisei standard pentru indicatorul "Decese ca urmare a consumului de droguri si mortalitate in randul consumatorilor de droguri", prevazut la art. 35.
    (5) Codificarea cauzelor de deces in registrele mentionate la alin. (2) se realizeaza in conformitate cu Clasificarea internationala a maladiilor, ultima editie, iar criteriile de selectie a deceselor, conform indicatorului prevazut la alin. (1), se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului justitiei, procurorului general si ministrului administratiei si internelor.
    Art. 39
    Pentru monitorizarea datelor privind consumul si consumatorii, institutiile publice si private transmit Agentiei Nationale Antidrog, la cerere, rezultatele studiilor si cercetarilor in domeniu.

    CAP. 7
    Sanctiuni

    Art. 40
    (1) Constituie contraventie furnizarea de servicii de asistenta pentru consumatori fara a detine autorizatia prevazuta la art. 27 si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei (RON) la 15.000 lei (RON).
    (2) Constatarea contraventiei si aplicarea sanctiunilor se fac de persoanele imputernicite din cadrul Ministerului Sanatatii, Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Agentiei Nationale Antidrog.
    (3) Dispozitiile referitoare la contraventie, prevazute la alin. (1) si (2), se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 41
    Pana la data la care consumatorul este evaluat de managerul de caz, legitimatiile se elibereaza de unitatile medicale care furnizeaza servicii specializate consumatorilor.
    Art. 42
    (1) Consumatorilor aflati, la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, intr-un program de asistenta, le sunt continuate serviciile conform planurilor de asistenta existente.
    (2) Pentru consumatorii prevazuti la alin. (1), in termen de un an de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, furnizorii de servicii indeplinesc obligatiile prevazute la art. 26 alin. (2) si (3).
    Art. 43
    (1) Pana la data la care consumatorul este evaluat de catre managerul de caz, pentru constituirea registrului mentionat la art. 36 alin. (2), furnizorii de servicii transmit datele, in format electronic sau pe suport hartie, lunar sau ori de cate ori se impune, Observatorului roman pe droguri si toxicomanii.
    (2) In vederea transmiterii datelor conform alin. (1), furnizorii de servicii au obligatia de a utiliza pentru inregistrarea fiecarui caz fisa standard de admitere la tratament, pusa la dispozitie, in baza unei solicitari scrise, de Agentia Nationala Antidrog.
    Art. 44
    In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament, Ministerul Sanatatii, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Administratiei si Internelor, impreuna cu ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale, sunt obligate sa adopte normele prevazute in prezentul regulament.
    Art. 45
    (1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului regulament, ministerele de resort, precum si celelalte autoritati ale administratiei publice competente in domeniu, potrivit legii, sunt obligate sa reactualizeze normele adoptate in aplicarea Hotararii Guvernului nr. 1.359/2000 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) La data expirarii termenului prevazut la alin. (1) ordinele emise in temeiul Hotararii Guvernului nr. 1.359/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
    Art. 46
    Anexele nr. 1 - 10 fac parte integranta din prezentul regulament.
    Art. 47
    Prezentul regulament intra in vigoare in termen de 30 de zile de la publicare.
    Art. 48
    Prevederile art. 14 alin. (5) lit. c), ale art. 21 si 22 si ale pct. III din anexa nr. 3 intra in vigoare la data intrarii in vigoare a prevederilor art. 19^1 si 19^2 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare.

    ANEXA 1
    la regulament

    ROMANIA
    MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
    Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala a Judetului .............

                         AUTORIZATIA Nr. ......................
pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in*): ....................................

    In temeiul art. 8 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare, se autorizeaza agentul economic:
    A. Persoana fizica ..........................., cu domiciliul in localitatea ......................., str. ....................... nr. ...., judetul/sectorul ........................, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ......... nr. ..............., emis/emisa de .......................... la data de .........., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
    B. Persoana juridica ........................................., cu sediul in localitatea ............................., str. ............................... nr. ......., judetul/sectorul ................................., codul unic de inregistrare ......................, reprezentata de ......................, in calitate de reprezentant legal, posesor/posesoare al/a B.I./C.I seria ......... nr. ..............., emis/emisa de .................... la data de ............, CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pentru activitatea de cultivare a plantelor ce contin droguri si care sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in*): .............................................................
    Agentul economic autorizat este obligat sa anunte emitentul prezentei autorizatii despre orice modificare intervenita in documentatia depusa la autorizare, in termen de 15 zile de la producerea modificarii.

       Data ........................              Director,
                                          .........................

------------
    *) Se completeaza, dupa caz, cu: "in vederea utilizarii in industrie si/sau in alimentatie", "in domeniul medical, stiintific sau tehnic" ori "pentru producerea de samanta".

    ANEXA 2
    la regulament

                               CERERE
pentru eliberarea autorizatiei pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in*): .....................

    1. A. Persoana fizica ...................................., cu domiciliul in localitatea ....................., str. ........................... nr. ......, judetul/sectorul ............................, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ..... nr. ....................., emis/emisa de ..................... la data de ................, CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, solicit eliberarea autorizatiei pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in*): .....................................
    2. B. Persoana juridica ......................................, cu sediul in localitatea ............................, str. ..................... nr. ......, judetul/sectorul ................, codul unic de inregistrare ................., reprezentata de ....................., in calitate de reprezentant legal, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria .............. nr. ....................., emis/emisa de ................................ la data de ....................., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, solicit eliberarea autorizatiei pentru cultivarea plantelor ce contin droguri si sunt prelucrate in scop licit, destinate utilizarii in*) ..................................................
    3. Detin suprafata de .................................. ha, situata in localitatea ............................................, conform datelor inscrise in Registrul agricol la pozitia .....................
    4. Scopul culturii: valorificarea culturii, conform Contractului nr. ..................., incheiat cu ....................................., pentru*): .....................

                  Data                         Semnatura
         ........................        ......................

------------
    *) Se completeaza, dupa caz, cu: "in vederea utilizarii in industrie si/sau in alimentatie", "in domeniul medical, stiintific sau tehnic" sau "pentru producerea de samanta".

    ANEXA 3
    la regulament

    AGENTIA NATIONALA ANTIDROG
    Centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog
    sau denumirea furnizorului de servicii

                             RAPORT DE EVALUARE

                                               Nr. ........................
                                               Data .......................

    I. Date despre consumator:
    Numele/prenumele: .................................................... fiul lui .............................. si al .........................., domiciliat in ............................., posesor al B.I./C.I. seria .................. nr. ..........................
    Reprezentant legal (se completeaza, dupa caz) ............................
    Cod consumator ..........................
    Rezumat/Narativ: .........................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................

    II. Rezultatul evaluarii ariilor, conform art. 14 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare:
    1. ........................... Specialist ................................
    ..........................................................................
    2. ........................... Specialist ................................
    ..........................................................................
    3. ........................... Specialist ................................
    ..........................................................................
    4. ........................... Specialist ................................
    ..........................................................................
    5. ........................... Specialist ................................
    ..........................................................................

                               (Semnatura si, dupa caz, parafa specialistului)

    III. Expertiza medico-legala .............................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    IV. Recomandari

    1. Lista problemelor pe arii
    1. .......................................................................
    ..........................................................................
    2. .......................................................................
    ..........................................................................
    3. .......................................................................
    ..........................................................................
    4. .......................................................................
    ..........................................................................
    5. .......................................................................
    ..........................................................................

    2. Program integrat de asistenta propus ..................................
    ..........................................................................

    3. Modalitati/Interventii recomandate pentru problemele active:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    4. Criterii:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    5. Planificare:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    6. Furnizori disponibili si/sau necesari:
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

    V. Alte date .............................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    ..........................................................................

              Coordonatorul centrului de prevenire, evaluare si
               consiliere antidrog sau furnizorul de servicii:
            .....................................................

        Managerul de caz sau Responsabilul cu furnizarea de servicii:
      .................................................................

    ANEXA 4
    la regulament

            ACORD DE ASISTENTA MEDICALA, PSIHOLOGICA SI SOCIALA

    Intre:
    Centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog sau furnizorul de servicii .....................................................................
    Managerul de caz sau Responsabilul centrului .............................
    si
    consumator:
    Numele/prenumele: ........................................................
    BI/CI/Pasaport nr. .......................................................
    Cod: .....................................................................
    Data includerii: .........................................................
    Data iesirii: ............................................................

    1. Obiectul acordului:
    Art. 1
    Obiectul acordului consta in stabilirea unui cadru de raporturi intre consumator si centrul de prevenire, evaluare si consiliere antidrog, ca urmare a includerii consumatorului in circuitul integrat de asistenta.

    2. Drepturi si obligatii:
    Art. 2
    Consumatorul are dreptul:
    a) la informatii cu privire la diferitele servicii si resurse existente;
    b) la informatii cu privire la procesul terapeutic pe care il parcurge, in orice faza a acestuia;
    c) la asistenta in cadrul retelei de asistenta, adecvata la planul individualizat, si la includerea pe lista de asteptare in conditiile in care unul dintre serviciile selectate este pentru moment ocupat;
    d) la alegerea uneia dintre diferitele recomandari propuse de managerul de caz pe baza evaluarii si informarii cu rezultatele acesteia sau dreptul de a refuza, ceea ce este echivalat cu consimtamantul informat de iesire din program;
    e) la respect fata de personalitatea, demnitatea si intimitatea sa;
    f) la confidentialitate fata de toate informatiile referitoare la procesul de tratament, in conformitate cu prevederile legale referitoare la protectia datelor cu caracter personal;
    g) la eliberarea unei legitimatii gratuite care sa certifice includerea in program;
    h) la participarea familiei sau a unei persoane relevante pentru beneficiar, pe care acesta o considera utila in procesul terapeutic, in conformitate cu regulamentul centrului respectiv;
    i) la intreruperea voluntara in oricare dintre fazele programului de asistenta, in conditiile manifestarii consimtamantului informat. In cazul invinuitului sau al inculpatului, intreruperea voluntara echivaleaza cu nerespectarea programului, conform prevederilor art. 19^2 alin. (6) din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare;
    j) la informare in cazul in care unul dintre serviciile din cadrul programului pe care le primeste face parte dintr-un proiect de cercetare;
    k) la informare cu privire la regulamentele de organizare si functionare ale furnizorilor de servicii pe care le acceseaza.
    Art. 3
    Consumatorul are urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte masurile de asistenta din planul individualizat, anexa la acord;
    b) sa indeplineasca toate recomandarile primite pe parcursul programului;
    c) sa respecte regulamentul de organizare interioara al furnizorului si regimul de asistenta al acestuia;
    d) sa se supuna testelor de prezenta a drogurilor solicitate si probelor recomandate pentru stabilirea diagnosticului ori necesare pe parcursul tratamentului;
    e) sa nu induca in eroare refuzand sau inlocuind mostre de urina;
    f) sa participe la masurile de asistenta in conditiile prevazute in planul individualizat de tratament;
    g) sa semneze luarea la cunostinta cu privire la consecintele renuntarii voluntare la asistenta, potrivit anexei nr. 5;
    h) sa raspunda la intrebarile care i se pun in desfasurarea tratamentului si sa ofere cu sinceritate toate datele si documentele necesare pentru o desfasurare mai buna a procesului terapeutic;
    i) sa nu manifeste comportamente agresive fizice ori verbale, sa nu posede arme de orice fel, sa nu falsifice retete sau orice alt tip de document, sa nu consume droguri in incinta centrelor in care primeste asistenta, sa nu incite la consum ori trafic de droguri in interiorul acestora, sa ofere colaborare pentru buna functionare a furnizorului si pentru mentinerea resurselor materiale si a mediului;
    j) sa se angajeze intr-o utilizare adecvata a bunurilor la care are acces in cadrul serviciului de asistenta;
    k) sa mentina un comportament bazat pe respect, toleranta, colaborare si buna convietuire;
    l) sa anunte, in cazul in care solicita orice servicii medicale, ca se afla in tratament cu antagonist de opiacee;
    m) sa anunte managerul de caz si furnizorii de servicii din program in cazul in care i s-au prescris medicamente de un alt doctor.
    Art. 4
    Managerul de caz are drepturile si obligatiile prevazute in Regulamentul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si urmatoarele indatoriri:
    a) sa manifeste respect fata de personalitatea, demnitatea si intimitatea consumatorului;
    b) sa informeze consumatorul cu privire la diferitele servicii si resurse existente;
    c) sa pastreze confidentialitatea fata de toate informatiile referitoare la procesul de tratament, in conformitate cu prevederile legale.

    3. Durata
    Art. 5
    Durata acordului se adapteaza in functie de durata planului de asistenta, prelungindu-se la schimbarea sau la modificarea acestuia.

    4. Modificarea si incetarea acordului
    Art. 6
    Acordul se modifica la schimbarea planului individualizat de asistenta, printr-o anexa la acesta.
    Art. 7
    Acordul inceteaza la iesirea din program.

    5. Sanctiuni
    Art. 8
    Neindeplinirea obligatiilor continute in prezentul acord atrage schimbarea programului de asistenta, a furnizorului de servicii sau a planului de asistenta si, dupa caz, raspunderea administrativa, civila sau penala, potrivit legii.

       Managerul de caz/Responsabilul centrului,           Consumator,
      ...........................................       ..................

                               DISPOZITII SPECIFICE
                    pentru substitutia cu agonisti de opiacee

    (acordul se va completa cu urmatoarele prevederi)

    Drepturi si obligatii ale consumatorului:
    a) sa prezinte la fiecare administrare BI/CI, pasaportul si/sau legitimatia in format electronic;
    b) sa i se administreze agonistul in prezenta personalului;
    c) sa respecte orarul stabilit pentru administrarea agonistului; in caz contrar nu i se va elibera medicatia;
    d) sa i se elibereze agonistul pentru administrare la domiciliu, in cazul in care echipa terapeutica considera ca aceasta masura este recomandabila;
    e) sa anunte furnizorii de servicii medicale ca se afla in tratament cu agonist de opiacee, in cazul in care solicita astfel de servicii;
    f) sa anunte managerul de caz si furnizorii de servicii din program in cazul in care i s-au prescris medicamente de un alt doctor;
    g) sa justifice cu documente toate absentele de la administrarea de agonist sau de la alta masura din planul individualizat de asistenta;
    h) sa nu consume alte substante psihoactive fara recomandare medicala;
    i) in cazul in care solicita suspendarea acestui tratament in orice moment, sa i se aduca la cunostinta consecintele acestei decizii si sa se supuna dezintoxicarii sub control medical;
    j) sa semneze consimtamantul informat de includere in programul de mentinere cu agonist de opiacee.
    Neprezentarea la administrarea de metadona, fara o cauza justificata, timp de 7 zile consecutive sau 10 zile alternative, intr-o perioada de 30 de zile, poate fi considerata ca abandon.

                      PLAN INDIVIDUALIZAT DE TRATAMENT

    1. Date despre consumator: Numele/prenumele .............................. cod .............................................
    2. Data admiterii: (semnarea acordului) ............... Program integrat de asistenta: ...................................................................
..............................................................................
    3. Data de incepere a planului: ..........................................
    4. Prezentarea problemelor pe arii:
    Nr. 1 (istoric personal si de consum, semne de intoxicatie/sevraj)
    Nr. 2 (medical)
    Nr. 3 (psihologic/motivatie)
    Nr. 4 (social/familial)
    Nr. 5 (juridic)

    PUNCTE TARI                                           PUNCTE SLABE

    5. Scop: .................................................................

    6. Obiective:                           Data la care se asteapta sa fie
                                            atinse obiectivele
    1. ..................................   ..................................
    2. ..................................   ..................................
    3. ..................................   ..................................
    4. ..................................   ..................................
    5. ..................................   ..................................

________________________________________________________________________________
Numarul         Data    Metode (Servicii)    Cantitatea    Frecventa    Durata
obiectivului
________________________________________________________________________________
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
________________________________________________________________________________

    ANEXA 5
    la regulament

                                    ACORD
        de iesire la cerere, impotriva recomandarii profesionistului

                            CONSIMTAMANT INFORMAT

    Numele/prenumele: .......................................................... CI/BI .........................., cu domiciliul in ............................, planul individualizat de asistenta ...........................................
    Serviciul/Furnizorul .....................................................
    Data .................................

    Acest document certifica faptul ca subsemnatul, ..........................., parasesc tratamentul de la data .............................., la insistentele
mele si impotriva recomandarilor specialistilor .............................. .
                                                   (denumirea furnizorului)
    Am fost informat cu privire la riscurile pe care le implica iesirea din tratament in acest moment. Imi asum responsabilitatea pentru orice consecinta negativa care ar putea aparea ca urmare a iesirii premature din tratament.
    Am inteles ca orice solicitare ulterioara pentru readmiterea in
....................... va necesita evaluarea si hotararea echipei de tratament.
(denumirea programului)
    Prin semnarea prezentului, responsabilitatea deciziei imi apartine si astfel echipa multidisciplinara/specialistul ......................................... este exonerata/exonerat de orice responsabilitate.

    Semnatura: .....................
    Martor .........................

                                                       Data .................

    ANEXA 6
    la regulament

                        PROGRAME INTEGRATE DE ASISTENTA (PIT)

    Program integrat de asistenta 1: Program drog 0 de intensitate mica

    Obiective:
    1. dobandirea si/sau mentinerea abstinentei;
    2. imbunatatirea integrarii familiale, sociale si profesionale;
    3. ameliorarea problemelor psihoemotionale si de comportament si optimizarea dezvoltarii personale;
    4. dezvoltarea sau redobandirea abilitatilor sociale;
    5. stimularea includerii in activitati profesionale, sportive, culturale.

    Servicii:
    1. servicii medicale de baza si specializate; vaccinare;
    2. sustinerea abstinentei cu antagonisti de opiacee;
    3. servicii de consiliere psihologica si/sau psihoterapie in scopul dezvoltarii motivatiei, scaderii rezistentei la tratament sau cresterii acceptarii acestuia;
    4. servicii de consiliere psihologica pre- si posttestare HIV, hepatita B si C si asupra practicarii sexului protejat;
    5. testarea prezentei drogurilor;
    6. servicii de consiliere psihologica si/sau psihoterapie in scopul ameliorarii problemelor psihoemotionale si de comportament si al optimizarii dezvoltarii personale;
    7. servicii de asistenta sociala;
    8. consiliere juridica;
    9. activitati de informare, terapie educationala si vocationala in scopul cresterii autonomiei si valorii sociale individuale, al dezvoltarii responsabilitatii si recastigarii abilitatilor sociale;
    10. educare-formare pentru dobandirea unor norme de coabitare, formare profesionala: imbogatirea cunostintelor, obiceiurilor si tehnicilor profesionale;
    11. consiliere pentru dezvoltarea abilitatilor de cautare si obtinere a unui loc de munca;
    12. educare si formare pentru obtinerea unui nivel educativ, cultural si relational suficient pentru a constientiza si participa la viata sociala si a accesa servicii de sprijin comunitar.

    Program integrat de asistenta 2: Program drog 0

    Obiective:
    1. intreruperea consumului de droguri sub control medical si mentinerea abstinentei;
    2. imbunatatirea integrarii familiale, sociale si profesionale;
    3. ameliorarea problemelor psihoemotionale si de comportament si optimizarea dezvoltarii personale;
    4. dezvoltarea sau redobandirea abilitatilor sociale;
    5. stimularea includerii in activitati profesionale, sportive, culturale.

    Servicii:
    In plus fata de serviciile oferite in PIT 1 pot fi oferite urmatoarele:
    - dezintoxicare substitutiva sau non-substitutiva, in ambulator sau in regim spitalicesc.

    Program integrat de asistenta 3: Program drog 0 cu stabilizare

    Obiective:
    1. pregatirea pentru abstinenta. Stabilizare biomedicala, psihologica, sociala, juridica in vederea obtinerii abstinentei;
    2. crearea conditiilor de baza pentru imbunatatirea calitatii vietii;
    3. intreruperea consumului de droguri sub control medical si mentinerea abstinentei;
    4. imbunatatirea integrarii familiale, sociale si profesionale;
    5. stimularea includerii in activitati profesionale, sportive, culturale.

    Servicii:
    In plus fata de serviciile oferite in PIT 1 pot fi oferite urmatoarele:
    1. servicii medicale specializate pentru afectiuni coexistente si/sau cauzate de consum si care necesita o interventie imediata;
    2. servicii psihologice sau psihiatrice specializate pentru tulburari coexistente si/sau cauzate de consum si care necesita o interventie imediata;
    3. servicii sociale si juridice specializate pentru conditii coexistente si/sau cauzate de consum si care necesita o interventie imediata.

    Program integrat de asistenta 4: Program de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri

    a) Program substitutiv cu agonisti de opiacee

    Obiective:
    1. inlocuirea drogului consumat cu un substitut opiaceu controlat medical;
    2. imbunatatirea calitatii vietii;
    3. imbunatatirea integrarii familiale, sociale si profesionale;
    4. reducerea riscului de infectare cu HIV, hepatita B si C, tuberculoza, BTS-uri etc.;
    5. reducerea consumului de alte substante.

    Servicii:
    In plus fata de serviciile oferite in PIT 1 (mai putin pct. 2) pot fi oferite urmatoarele:
    1. prescriere si eliberare de metadona;
    2. servicii de consiliere psihologica in scopul practicarii unui consum fara risc.

    b) Program de schimb de seringi si sau alte masuri adresate reducerii riscurilor

    Obiective:
    1. intrarea in contact si atragerea populatiei din afara retelei de tratament;
    2. asigurarea vigilentei epidemiologice; reducerea incidentei infectiilor cu transmitere pe cale sanguina sau sexuala (HIV, hepatita B si C, BTS, tuberculoza);
    3. reducerea impactului si consecintelor negative rezultate in urma consumului;
    4. diminuarea conflictualitatii sociale si a incidentelor judiciare;
    5. facilitarea practicilor de injectare sigure;
    6. facilitarea schimbarii caii de administrare, in sensul scaderii riscului de transmitere a infectiilor pe cale sanguina;
    7. facilitarea stabilizarii si/sau cresterea motivatiei pentru schimbare, in scopul initierii unui tratament adecvat.

    Servicii:
    In plus fata de serviciile oferite in PIT 1 pot fi oferite urmatoarele:
    1. material steril de injectare si schimb de seringi;
    2. prezervative;
    3. interventii in criza, asistenta medicala, psihologica si sociala de baza, vaccinari;
    4. depistarea patologiilor asociate si facilitarea trimiterii catre servicii specializate;
    5. informare si/sau servicii de consiliere psihologica in scopul practicarii sexului protejat si al unui consum fara risc;
    6. activitati de informare cu privire la serviciile de asistenta medicala, psihologica si sociala existente;
    7. acoperirea necesitatilor de baza: alimentatie, igiena, imbracaminte, odihna.

    ANEXA 7
    la regulament

                                 CRITERII
           de orientare intr-un program integrat de tratament

    Pentru includerea in unul dintre cele 4 programe sunt necesare unul sau mai multe din criteriile enumerate la fiecare arie. Acestea au caracter orientativ pentru selectia programului adecvat profilului fiecarui consumator. Acolo unde criteriile sunt similare sau opuse, se va lua in considerare aria potrivita cazului si orientarea se va face pe baza cumulului criteriilor particulare ale consumatorului de pe toate ariile.

    Program integrat de tratament 1 - Criterii de orientare

    Descriere: Risc minim in toate ariile

    Aria 1: Istoric personal si de consum, semne de intoxicatie si/sau sindrom de abstinenta:
    1. istoric scurt de consum;
    2. monodependenta;
    3. istoric recent de administrare intravenoasa;
    4. absenta consumului de droguri in ultimele doua saptamani, dar exista potential de recadere si necesita asistenta de prevenire a recaderilor;
    5. consum de droguri cu potential mic de dependenta;
    6. nu prezinta risc de sevraj;
    7. nu este necesar un management medical pentru consumul de droguri;
    8. nu este necesara dezintoxicarea.

    Aria 2: Conditii biomedicale si complicatii:
    1. fara conditii medicale cronice;
    2. starea de sanatate nu a fost afectata de consum;
    3. existenta unor conditii biomedicale care pot fi vindecate sau care nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    4. exista conditii medicale pentru care este necesara supervizarea medicala, dar nu este necesara monitorizarea zilnica.

    Aria 3: Conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii. Acceptarea/rezistenta la tratament. Potential de recadere, continuare a consumului, alte probleme:
    1. fara conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii;
    2. exista tulburari emotionale si/sau cognitive, dar care nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    3. risc absent sau redus pentru sine sau altii;
    4. exista conditii psihologice sau psihiatrice care pot fi abordate eficient in PIT 1;
    5. exista conditii psihologice care necesita monitorizare atenta in regim inchis;
    6. constientizarea problemei si dorinta de angajare in tratament;
    7. grad de constientizare si/sau de motivare care necesita asistenta structurata, de intensitate medie ori mare;
    8. risc redus de recadere;
    9. potential de recadere care face necesara asistenta in regim inchis.

    Aria 4: Conditii sociale si familiale:
    1. mediu suportiv;
    2. mediul nu interfereaza cu procesul de acordare a asistentei sau de recuperare;
    3. mediul nu este suportiv, dar asistenta poate creste abilitatile de a face fata dorintei imperioase de consum;
    4. mediu nesuportiv sau care interfereaza cu procesul de recuperare si este necesara acordarea asistentei in regim inchis.

    Aria 5: Situatia juridica

    Program integrat de tratament 2 - Criterii de orientare

    Descriere: Risc minim de intoxicatie acuta severa, sindrom de abstinenta abordabil medical imediat si risc minim in aria biomedicala, dar cu risc moderat in orice alta arie

    Aria 1: Istoric personal si de consum, semne de intoxicatie si/sau sindrom de abstinenta:
    1. istoric mediu sau scurt de consum;
    2. monodependenta;
    3. perioade de abstinenta semnificative (60 de zile) in istoric;
    4. consum de droguri in ultimele doua saptamani;
    5. recadere recenta;
    6. risc minim de sevraj sever si exista surse externe pentru administrarea medicatiei si monitorizare in sistem ambulatoriu;
    7. semne curente ale sindromului de abstinenta moderat - sever, care necesita medicatie si monitorizare in regim inchis.

    Aria 2: Conditii biomedicale si complicatii:
    1. absenta antecedentelor medicale sau conditii biomedicale stabilizate;
    2. starea de sanatate nu este grav afectata de consum;
    3. existenta unor conditii biomedicale care pot fi vindecate sau nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    4. exista conditii medicale pentru care este necesara supervizarea medicala, dar nu este necesara monitorizarea zilnica.

    Aria 3: Conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii. Acceptarea/rezistenta la tratament. Potential de recadere, continuare a consumului, alte probleme:
    1. exista conditii psihologice sau psihiatrice care pot fi abordate eficient in PIT 2 in timpul dezintoxicarii;
    2. exista conditii psihologice care necesita monitorizare atenta in regim inchis dupa dezintoxicare;
    3. conditii psihologice instabile, care necesita monitorizare structurata, dar nu influenteaza dezintoxicarea;
    4. risc absent sau redus pentru sine sau pentru altii;
    5. exista tulburari emotionale si/sau cognitive, dar care nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    6. fara conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii;
    7. potential de crestere a motivatiei, daca sunt oferite interventii suplimentare;
    8. istoric de noncomplianta la dezintoxicare ambulatorie si necesita asistenta in regim inchis;
    9. constientizarea problemei si dorinta de angajare in tratament;
    10. necesita asistenta pentru prevenirea recaderilor;
    11. risc redus - mediu de recadere; potential de recadere care face necesara asistenta in regim inchis.

    Aria 4: Conditii sociale si familiale:
    1. mediu in care asistenta poate creste abilitatile de a face fata dorintei imperioase de consum;
    2. mediu nesuportiv sau care interfereaza cu procesul de recuperare si este necesara acordarea asistentei in regim inchis, iar masurile pot restabili conditiile necesare reabilitarii;
    3. mediul nu interfereaza cu procesul de acordare a asistentei sau de recuperare;
    4. mediu suportiv care permite administrarea medicatiei si monitorizarea dezintoxicarii in ambulatoriu.

    Aria 5: Situatia juridica

    Program integrat de tratament 3 - Criterii de orientare

    Descriere: Risc mediu - crescut de intoxicatie acuta severa, sindrom de abstinenta de severitate moderata/crescuta neabordabil medical imediat sau risc moderat in aria biomedicala sau psihoemotionala plus risc crescut in orice alta arie.

    Aria 1: Istoric personal si de consum, semne de intoxicatie si/sau sindrom de abstinenta:
    1. istoric mediu sau scurt de consum;
    2. monodependenta/polidependenta ce poate fi stabilizata;
    3. istoric de consum de alte droguri/medicamente;
    4. perioade de consum compulsiv semnificative;
    5. risc de sevraj moderat - sever;
    6. semne curente ale sindromului de abstinenta care necesita medicatie si monitorizare dupa stabilizare;
    7. istoric de consum indelungat care permite dezintoxicarea dupa stabilizare.

    Aria 2: Conditii biomedicale si complicatii:
    1. starea de sanatate este grav afectata de consum si necesita stabilizare;
    2. existenta unor conditii biomedicale, dar acestea pot fi vindecate/stabilizate inaintea si/sau in timpul procesului de recuperare, pentru a nu interfera cu acesta;
    3. exista conditii medicale pentru care este necesara supervizarea medicala, dar nu este necesara monitorizarea zilnica;
    4. afectiuni medicale in tratament, care pot interfera cu medicatia pentru dezintoxicare si necesita consult interdisciplinar;
    5. absenta conditiilor biomedicale.

    Aria 3: Conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii. Acceptarea/rezistenta la tratament. Potential de recadere, continuare a consumului, alte probleme:
    1. exista tulburari emotionale si/sau cognitive care interfereaza cu procesul de recuperare si necesita stabilizare inaintea dezintoxicarii;
    2. exista conditii psihologice sau psihiatrice care necesita monitorizare atenta in regim inchis inainte de dezintoxicare;
    3. conditii psihiatrice sau psihologice care necesita stabilizare inaintea dezintoxicarii;
    4. exista conditii psihologice sau psihiatrice care pot fi abordate eficient in PIT 3;
    5. exista tulburari emotionale si/sau cognitive, dar care nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    6. risc pentru sine sau pentru altii, care necesita stabilizare inaintea dezintoxicarii;
    7. fara conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii;
    8. rezistenta la tratament; necesita asistenta pentru cresterea motivatiei inainte de intrarea in tratament;
    9. grad redus sau absent de constientizare si/sau motivare; necesita asistenta structurata, de intensitate medie sau mare, pentru intrarea in tratament;
    10. istoric de noncomplianta ce necesita asistenta in regim inchis;
    11. constientizarea problemei si dorinta de angajare in tratament;
    12. potential de recadere care face necesara asistenta in regim inchis;
    13. istoric de recadere la o intensitate mai redusa a interventiilor;
    14. necesita asistenta pentru prevenirea recaderilor;
    15. risc redus de recadere.

    Aria 4: Conditii sociale si familiale:
    1. mediul nu este suportiv, dar asistenta poate creste abilitatile de a face fata dorintei de consum;
    2. mediu nesuportiv sau care interfereaza cu procesul de recuperare si este necesara acordarea asistentei in regim inchis;
    3. necesita suport social minim inaintea intrarii in tratament;
    4. mediul nu interfereaza cu procesul de acordare a asistentei sau de recuperare;
    5. mediu suportiv care permite administrarea medicatiei si monitorizarea dezintoxicarii in ambulatoriu.

    Aria 5: Situatia juridica

    Program integrat de tratament 4 - Criterii de orientare

    Descriere: Risc sever datorat intoxicatiei/sevrajului sau semnelor/simptomelor biomedicale sau emotionale/comportamentale

    Aria 1: Istoric personal si de consum, semne de intoxicatie si/sau sindrom de abstinenta:
    1. varsta peste 18 ani;
    2. consum de heroina;
    3. testare pozitiva pentru heroina sau metadona;
    4. istoric lung de consum in cantitate mare;
    5. polidependenta;
    6. consum de opiacee intravenos in ultimul an;
    7. risc de sevraj sever;
    8. esecuri repetate in programe drog 0;
    9. perioade semnificative de consum compulsiv;
    10. multiple episoade de recadere.

    Aria 2: Conditii biomedicale si complicatii:
    1. starea de sanatate este grav afectata de consum si necesita mentinere;
    2. exista unele conditii biomedicale, dar acestea pot fi vindecate inaintea si/sau in timpul procesului de recuperare si nu interfereaza cu mentinerea;
    3. exista conditii medicale severe in legatura sau nu cu consumul de heroina, pentru a caror stabilizare este necesara intrarea intr-un program de mentinere cu agonisti de opiacee;
    4. sarcina aparuta la o consumatoare de heroina.

    Aria 3: Conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii. Acceptarea/rezistenta la tratament. Potential de recadere, continuare a consumului, alte probleme:
    1. exista tulburari emotionale si/sau cognitive care interfereaza cu procesul de recuperare si necesita mentinere cu agonisti;
    2. conditii psihiatrice sau psihologice care necesita intrarea intr-un program de mentinere cu agonisti de opiacee;
    3. risc pentru sine sau altii, care necesita mentinere cu agonisti;
    4. exista conditii psihologice sau psihiatrice importante;
    5. exista conditii psihologice sau psihiatrice care pot fi abordate in PIT 4;
    6. exista tulburari emotionale si/sau cognitive, dar care nu interfereaza cu procesul de recuperare;
    7. fara conditii psihologice sau psihiatrice si complicatii;
    8. rezistenta la tratament; necesita asistenta pentru cresterea motivatiei inaintea si in timpul tratamentului;
    9. grad redus sau absent de constientizare si/sau motivare; necesita asistenta structurata, de intensitate medie sau mare;
    10. istoric de noncomplianta ce necesita asistenta in regim inchis;
    11. constientizarea problemei si dorinta de angajare in tratament de mentinere;
    12. risc crescut de recadere;
    13. potential de recadere care face necesara asistenta in regim inchis;
    14. istoric de recadere la o intensitate mai mica a interventiilor.

    Aria 4: Conditii sociale si familiale:
    1. mediu nesuportiv sau care interfereaza cu procesul de recuperare si este necesara acordarea asistentei in regim inchis;
    2. necesita suport social;
    3. mediul nu este suportiv, dar asistenta poate creste abilitatile de a face fata dorintei de consum;
    4. mediul nu interfereaza cu procesul de acordare a asistentei sau de recuperare;
    5. mediu suportiv care permite administrarea medicatiei si monitorizarea mentinerii in ambulatoriu.

    Aria 5: Situatia juridica

    ANEXA 8
    la regulament

                          FOAIE INDIVIDUALA DE URGENTA
                           pentru consumul de droguri

    1. Numarul fisei clinice de urgenta
    2. Numarul de identificare al spitalului
    3. Data admiterii in urgenta
    4. Codul
    5. Sexul
        1. Barbat
        2. Femeie
        3. Neidentificat
    6. Data nasterii
    7. Locul nasterii
        1. Nascut in Romania
        2. Nascut in alta tara
    8. Cetatenia
    9. Etnia
    10. Judetul de resedinta
    11. Municipiul de resedinta
    12. Conditia legala a pacientului
        1. Detinut
        2. Nu este detinut sau fara referinte la conditia legala
        3. Necunoscuta
    13. Diagnosticul de urgenta
        13a)
        13b)
        13c)
    14. Denumirea drogurilor care se mentioneaza in fisa clinica
        14a)
        14b)
        14c)
        14d)
        14e)
        14f)
    15. Calea de administrare
        1. Orala
        2. Inhalare
        3. Intranazala
        4. Parenterala
        5. Intravenoasa
        6. Altele
        7. Necunoscuta
    16. Evidente ale relatiei directe dintre consumul de droguri si urgenta mentionata de catre medic
        1. Da
        2. Nu
    17. Denumirea drogurilor pe care medicul le-a relationat cu urgenta din fisa clinica
        17a)
        17b)
        17c)
        17d)

    ANEXA 9a)
    la regulament

                             FOAIE INDIVIDUALA
           de admitere la tratament pentru consumul de droguri

    1. Numarul foii de observatie
    2. Data admiterii la tratament
    3. Data externarii
    4. Numarul de identificare al centrului
    5. Codul
    6. Sexul
        1. Barbat
        2. Femeie
    9. Neidentificat
    7. Data nasterii
    8. Locul nasterii
        8a) Nascut in Romania: judetul
        8b) Nascut in alta tara
    9. Cetatenia
    10. Etnia
    11. Judetul de resedinta
    12. Municipiul de resedinta
    13. Tipul contractului
        1. Pacient nou
        2. Pacient vechi
        9. Nespecificat
    14. Aflat sub tratament la alta unitate
        1. Da
        2. Nu
        9. Nespecificat
    15. Drogul principal pentru care este admis la tratament
    16. Frecventa consumului drogului principal in ultimele 30 de zile anterioare admiterii la tratament
        1. In fiecare zi
        2. 4 - 6 zile/saptamana
        3. 2 - 3 zile/saptamana
        4. O zi/saptamana
        5. Mai putin de o zi/saptamana
        6. Nu a consumat
        9. Necunoscuta
    17. Anul inceperii consumului de droguri
    18. Tratament anterior pentru acelasi drog pentru care se va trata acum
        1. Da
        2. Nu
        9. Necunoscut
    19. Calea cea mai frecventa de administrare a drogului principal in ultimele 30 de zile de consum
        1. Orala
        2. Inhalare (gaze sau vapori)
        3. Intranazala
        4. Parenterala
        5. Intravenoasa
        6. Altele
        7. Fumat
        9. Necunoscuta
    20. Alte droguri consumate in ultimele 30 de zile inainte de admiterea la tratament
        20a)
        20b)
        20c)
        20d)
    21. Timpul care a trecut de cand si-a injectat ultima oara orice drog
        01. Mai putin de o ora
        02. Mai putin de 12 ore
        03. Mai putin de 24 de ore
        04. Ultima saptamana
        05. Ultima luna
        06. Ultimele 3 luni
        07. Ultimele 6 luni
        08. Ultimul an
        09. Ultimii 2 ani
        10. Peste 2 ani
        11. Niciodata injectat
        99. Necunoscut
    22. Starea HIV, HB, HC
        1. Da
        2. Nu
        9. Nespecificata
        22a) Testat pentru HIV
        22b) Confirmat HIV
        22c) Testat pentru HB
        22d) Confirmat HB
        22e) Testat pentru HC
        22f) Confirmat HC
    23. Patologie somatica asociata in mod direct consumului de droguri
        1. Hepatita B
        2. Hepatita C
        3. HIV/SIDA
        4. Sifilis
        5. Altele
    24. Patologie psihiatrica asociata consumului de droguri
        1. Schizofrenie
        2. Tulburare afectiva
        3. Tulburare de personalitate de tip antisocial
        4. Tulburare de personalitate de tip borderline
        5. Tulburare de personalitate de tip polimorf
        6. Tulburare de personalitate de tip emotional-instabila
        7. Schizofrenie si alte tulburari psihotice
        8. Alte tipuri de tulburari de personalitate
        9. Altele
        10. Nu
    25. Asigurare de sanatate
        1. Da
        2. Nu
    26. Statutul profesional principal in momentul admiterii la tratament
        01. Cu contract pe perioada nedefinita sau liber-profesionist (chiar daca este in concediu)
        02. Cu contract temporar (chiar daca este in concediu)
        03. Lucreaza fara salariu pentru familie
        04. Somer, fara sa fi lucrat inainte
        05. Somer, a lucrat inainte
        06. Handicapat permanent, pensionar
        07. Elev
        08. Student sau persoana cuprinsa in alte tipuri de formare initiala sau continua
        09. Realizeaza exclusiv activitati casnice
        10. Fara ocupatie
        11. In alta situatie
        99. Necunoscut
    27. Nivelul maxim de studii complete
        01. Nu stie nici sa citeasca nici sa scrie
        02. Scoala primara incompleta
        03. Scoala primara completa
        04. Gimnaziu
        05. Liceu
        06. Scoala profesionala
        07. Studii universitare de scurta durata
        08. Studii universitare
        09. Altele
        99. Necunoscut
    28. Varsta parasirii scolii
    29. Cine trimite
        01. Alt serviciu de tratament al toxicodependentelor
        02. Medic de familie, sistem de asistenta primara
        03. Spital sau alte servicii de sanatate
        04. Servicii sociale
        05. Penitenciar, centru de internare pentru minori
        06. Servicii legale
        07. Firma sau angajator
        08. Familia sau prietenii
        09. Initiativa proprie
        10. Altele
        99. Necunoscut
    30. Cu cine a locuit in ultimele 30 de zile inainte de admiterea la tratament
        01. Singur/Singura
        02. Cu partenerul/partenera
        03. Doar cu copiii
        04. Cu partenerul/partenera si copiii
        05. Cu parintii sau cu familia de origine
        06. Cu prieteni
        07. Cu alti consumatori
        08. Altele
         9. Necunoscut
    31. Unde a locuit in ultimele 30 de zile premergatoare admiterii la tratament
        01. Casa, apartament
        02. Penitenciar, centru de internare pentru minori
        03. Alte institutii
        04. Pensiuni, hoteluri, cabane
        05. Locuinta instabila/precara
        06. Alte locuri
         9. Necunoscut
    32. Tratamentul aplicat
        01. Dezintoxicare
        02. Fara medicatie
        03. Sfatuire, suport
        04. Trimitere in alt centru
        05. Tratament neinitiat
        06. Substitutie
         9. Necunoscut
    33. Rezolvarea cazului
        01. Externare voluntara
        02. In tratament RTS
        03. In tratament ZI
        04. Externare la cerere
        05. Excludere din program
        06. Externare

    ANEXA 9b)
    la regulament

    Oras .........................
    Judet ........................
    Unitatea ........... cod unitate .....................
    Numar foaie observatie ............................

                                 CAZURI
inregistrate de HVC/HVB in randul consumatorilor de droguri injectabile

    Cod pacient ......................
    Data internarii ..................
    Data externarii ..................

    Sexul:
    Feminin
    Masculin

    Data nasterii ............

    Diagnosticul la internare:
    HVB
    HVC
    Ambele

    Tipul cazului:
    Acut
    Cronic
    Ambele

    Calea de infectare:
    Sanguina
    Sexuala
    Verticala
    Necunoscuta

    Diagnostic confirmat si prin teste de laborator:
    DA .................. pentru HVC-ARN
    DA .................. Ag HBe
    DA .................. ambele
    NU
    Utilizarea drogurilor injectabile:
    Vreodata
    Regulat (in ultimele 12 luni)           Nu

    Formular completat de ........................

    ANEXA 9c)
    la regulament

    Oras .........................
    Judet ........................
    Unitatea ........... cod unitate ..................
    Numar foaie observatie .........................

                                 PREVALENTA
infectiilor cu HIV, HVB/HVC in randul consumatorilor de droguri injectabile

    Cod pacient .........................
    Data internarii .....................
    Data externarii .....................

    Sex:
    Feminin
    Masculin

    Data nasterii ........................

    Utilizarea drogurilor injectabile:
    Vreodata
    Regulat (in ultimele 12 luni)
    Nespecificat

    Tipul de drog injectat:
    Heroina
    Alte opiacee (exceptand heroina) ...................... se specifica
    Nonopiacee (specificati) ......................

    De cand se injecteaza:
    Mai mult de 2 ani
    Mai putin de 2 ani
    Nu stiu/nu specifica

    Testarea s-a facut:
    Cu consimtamantul persoanei
    Fara consimtamantul persoanei

    Testat pentru:
    Ag HBs
    Anti HBs
    Anti HBc
    Ac HVC
    Ac HIV

    Pozitiv pentru:
    Ag HBs
    Anti HBs
    Anti HBc
    Ac HVC
    Ac HIV

    Confirmat pentru:
    HVB
    HVC
    HIV

    Produsul testat:
    Saliva
    Sange         Urina
    Altele (specificati) ...............................................
    Data testarii ......................................................
                   Formular completat de ...............................

    ANEXA 9d)
    la regulament

                                  FISA
de inregistrare individuala a decesului ca urmare a reactiei acute la substante psihoactive (deces RASP)

    1. Numele si prenumele decedatului
    2. BI/CI al/a decedatului
    3. Numarul raportului medico-legal sau al autopsiei
    4. Numarul fisei toxicologice
    5. Numarul de inmatriculare
    6. Institutia de unde se colecteaza datele
    7. Instanta judecatoreasca care transmite cazul:
    7.a) Judetul
    7.b) Municipiul
    8. Localitatea unde a survenit decesul
    9. Municipiul unde a survenit decesul
    10. Data decesului
    11. Cod
    12. Sex
    13. Data nasterii
    14. Varsta
    15. Locul nasterii:
    15.a) Nascut in Romania
    15.b) Nascut in alta tara
    16. Cetatenie
    17. Localitatea de domiciliu
    18. Municipiul/judetul de domiciliu
    19. Starea civila (1. celibatar; 2. casatorit; 3. separat/divortat; 4. vaduv)
    20. Provenienta cadavrului (1. domiciliu; 2. hotel/pensiune; 3. strada; 4. stabiliment public; 5. spital; 6. penitenciar; 7. alt loc)
    21. Criterii clinice de moarte prin reactie acuta datorata consumului de droguri, indeplinite:
    21.a) Evidente ale consumului recent de droguri
    1. Da                      2. Nu
    - Dovezi clinice documentate de patologie acuta datorata consumului de droguri, imediat inainte de moarte
    - Semne fizice ale administrarii recente de substante psihoactive (intravenos) sau prezenta resturilor de substante psihoactive in cavitatea bucala, fose nazale, stomac etc.
    - Prezenta de substante psihoactive sau ustensile (seringi, folie de aluminiu, recipiente de pastile etc.) la locul decesului
    - Antecedente privind consumul recent, mentionate de familie, prieteni sau cunoscuti ori de medicul legist in expertize medico-legale anterioare
    21.b) Semne la autopsie compatibile cu moartea prin reactie acuta la droguri
    1. Da                      2. Nu
    21.c) Diagnosticul medico-legal al mortii RAD
    1. Da                      2. Nu
    22. Evidente ale suicidului
    1. Da                      2. Nu
    23. Semne recente de injectare IV (mai putin de o saptamana inaintea mortii)
    1. Da                      2. Nu
    24. Moarte a carei cauza de baza este o patologie anterioara, complicata prin consumul de droguri
    1. Da                      2. Nu
    25. Anticorpi anti-HIV     1. Pozitiv             2. Negativ
    26. Substante psihoactive sau metabolitii detectati la analizele toxicologice:
    26.a) Substante psihoactive sau metaboliti detectati la analizele toxicologice
    26.b) Tipul mostrei biologice (0. par; 1. sange; 2. urina; 3. bila; 4. gastric; 5. LCR; 6. viscere; 7. umoare vitroasa; 8. altele; 9. necunoscut)
    26.c) Rezultatul cantitativ (in micrograme/ml, exceptand alcoolul in grame/litru)
    Denumirea institutiei care a realizat analizele toxicologice adnotate
    Denumirea drogurilor consumate imediat inaintea mortii

    ANEXA 10*)
    la regulament

    *) Anexa nr. 10 este reprodusa in facsimil.

  ____________________________________________________________________________
 |                                                                            |
 |                                                                            |
 |    _______                                                       ______    |
 |   |       |    Posesorul acestui card are acces la serviciile   |      |   |
 |   |       |    de asistenta medicala, psihologica si sociala,   |      |   |
 |   |_______|    cu respectarea prevederilor legale in vigoare.   |______|   |
 |                                                                            |
 |                                                                    |       |
 |             |           Cardul nu este transmisibil.               |       |
 |             |                                                      |       |
 |_____________|_______________________|______________________________|_______|
               |                       |                              |
         ______V_____                  |                         _____V_____
        | FOND VERDE |                 |                        | Sigla ANA |
        |____________|                 |                        |___________|
                          _____________V______________
                         | Culoarea caracterelor: ALB |
                         |____________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 860/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 860 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 860/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu