Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 767 din  3 iulie 2003

privind organizarea si functionarea Oficiului Concurentei in subordinea Ministerului Finantelor Publice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 481 din  4 iulie 2003


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutie si al art. 34 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Oficiul Concurentei se organizeaza si functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor Publice, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale in domeniul concurentei, cu personalitate juridica.
    (2) Sediul Oficiului Concurentei este in municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 12, sectorul 5.
    Art. 2
    (1) Oficiul Concurentei aplica strategia si Programul Guvernului in domeniul concurentei.
    (2) Oficiul Concurentei are rolul de a asigura protectia, mentinerea si stimularea concurentei si a unui mediu concurential normal, in conditiile, modalitatile si limitele prevazute de Legea concurentei nr. 21/1996 si de Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Oficiul Concurentei are urmatoarele atributii principale:
    1. efectueaza, din proprie initiativa sau ca urmare a unei plangeri, sesizari ori notificari, investigatiile privind aplicarea prevederilor art. 5, 6, 13 si 16 din Legea nr. 21/1996;
    2. avizeaza stabilirea preturilor produselor si a tarifelor serviciilor si lucrarilor practicate de regiile autonome, precum si a celor practicate in cadrul activitatilor cu caracter de monopol natural sau al unor activitati economice supuse prin lege unui regim special; se excepteaza de la aceasta prevedere toate domeniile de activitate pentru care Guvernul constituie agentii autonome de reglementare, organizate ca institutii publice de interes national, cu personalitate juridica, care au atributii specifice privind stabilirea si/sau ajustarea tarifelor in domeniul respectiv;
    3. urmareste aplicarea efectiva a deciziilor Consiliului Concurentei si informeaza asupra situatiilor constatate;
    4. urmareste evolutia preturilor in economie, face cercetari in sectoarele economice in care evolutia si nivelul preturilor, rigiditatea preturilor sau orice alte imprejurari sugereaza o restrangere a concurentei si propune luarea de masuri conform dispozitiilor legale;
    5. dispune masuri obligatorii, ca urmare a controlului sau a investigatiilor efectuate, pentru respectarea legii de catre agentii economici;
    6. aplica sanctiunile prevazute de lege in domeniul sau de activitate si urmareste executarea acestora;
    7. realizeaza studii, intocmeste rapoarte privind domeniul sau de activitate si furnizeaza Guvernului, Ministerului Finantelor Publice, Consiliului Concurentei, publicului si organizatiilor internationale informatii privind aceasta activitate;
    8. monitorizeaza permanent toate ajutoarele de stat acordate, indiferent daca acestea au fost supuse obligatiei de notificare si autorizare sau daca sunt exceptate de la aceasta obligatie;
    9. primeste, analizeaza si prelucreaza anual raportarile privind ajutoarele de stat acordate de furnizorii de ajutor de stat, precum si raportarile agentilor economici beneficiari ai acestor ajutoare;
    10. verifica veridicitatea informatiilor primite privind ajutorul de stat acordat/primit de la furnizorii/beneficiarii de ajutor de stat, constata eventualele contraventii si aplica sanctiunile ce se impun;
    11. acorda asistenta de specialitate, la cerere, la intocmirea raportarilor privind ajutorul de stat acordat/primit, inclusiv privind modul de cuantificare a acestuia;
    12. analizeaza efectele acordarii de ajutoare de stat asupra mediului de afaceri si propune masuri privind modificarea, completarea sau anularea unor scheme de ajutor de stat care conduc la distorsiuni semnificative pe piata ori la incalcarea tratatelor internationale la care Romania este parte;
    13. analizeaza acordarea ajutoarelor de stat din punct de vedere al eficientei utilizarii fondurilor publice, precum si din punct de vedere al concordantei cu programele guvernamentale in derulare si pe aceasta baza propune masuri pentru obtinerea rezultatelor anticipate la acordarea ajutoarelor de stat;
    14. monitorizeaza realizarea masurilor impuse pentru eliminarea incompatibilitatilor unui ajutor existent cu prevederile Legii nr. 143/1999;
    15. intocmeste anual raportul de monitorizare a ajutoarelor de stat existente;
    16. intocmeste un inventar al schemelor de ajutor si al ajutoarelor de stat individuale pentru ultimii 3 ani anteriori adoptarii Legii nr. 143/1999 si actualizeaza anual acest inventar;
    17. supravegheaza si analizeaza fluxurile financiare dintre autoritatile publice sau organismele care administreaza fonduri in numele statului si agentii economici prestatori de servicii publice de interes general;
    18. acorda asistenta tehnica de specialitate la cerere in cazul elaborarii unei noi scheme de ajutor de stat, precum si al reinnoirii, prelungirii sau modificarii unei scheme existente;
    19. intocmeste un raport anual privind ajutoarele de stat acordate in Romania, raport ce se inainteaza spre avizare Ministerului Finantelor Publice si ulterior spre aprobare Guvernului; acesta se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se transmite Comisiei Europene in vederea asigurarii deplinei transparente in acest domeniu si indeplinirii de catre Romania a obligatiilor asumate prin acordurile internationale la care este parte;
    20. asigura schimbul de informatii si de experienta in domeniul sau de activitate in relatiile cu organizatiile si institutiile internationale de profil si coopereaza cu autoritatile straine;
    21. colaboreaza cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei publice centrale, cu Consiliul Concurentei, cu autoritatile administratiei publice locale, precum si cu asociatii profesionale sau organizatii neguvernamentale.
    (2) Oficiul Concurentei indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative in vigoare pentru domeniul sau de activitate.
    Art. 4
    (1) In exercitarea prerogativelor cu privire la obiectul sau de activitate Oficiul Concurentei emite avize conform legii.
    (2) Avizele emise de Oficiul Concurentei potrivit prevederilor art. 4 si ale art. 37 lit. b) din Legea nr. 21/1996 sunt obligatorii pentru cei care trebuie sa le solicite potrivit legii.
    Art. 5
    (1) Oficiul Concurentei este condus de seful oficiului, a carui functie este asimilata celei de secretar de stat, ajutat de un adjunct a carui functie este asimilata celei de subsecretar de stat.
    (2) Seful Oficiului Concurentei conduce intreaga activitate a acestei institutii si reprezinta Oficiul Concurentei in raporturile cu autoritatile judiciare si administrative, cu institutiile publice si cu alte persoane juridice, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate.
    (3) In exercitarea atributiilor sale seful Oficiului Concurentei emite ordine si instructiuni; seful Oficiului Concurentei este ordonator tertiar de credite.
    (4) In cazul in care seful Oficiului Concurentei nu isi poate exercita atributiile curente din diferite motive, il deleaga pe adjunctul sau sa exercite aceste atributii, instiintandu-l despre aceasta pe ministrul finantelor publice.
    (5) Pe langa seful Oficiului Concurentei functioneaza, ca organ consultativ, Colegiul Oficiului Concurentei. Componenta si numarul de membri, precum si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului Oficiului Concurentei se aproba prin ordin al sefului Oficiului Concurentei.
    (6) Colegiul Oficiului Concurentei se intruneste la cererea si sub presedintia sefului Oficiului Concurentei pentru dezbaterea problemelor privind activitatea institutiei.
    (7) Adjunctul sefului Oficiului Concurentei este membru de drept al Colegiului Oficiului Concurentei.
    Art. 6
    (1) Oficiul Concurentei are structura organizatorica prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor publice, se pot organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul posturilor de conducere.
    (2) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Oficiului Concurentei este de 400, din care 136 de posturi pentru aparatul central, inclusiv demnitarii, iar pentru inspectoratele de concurenta teritoriale 264 de posturi.
    (3) Repartizarea la nivel teritorial a numarului posturilor prevazute in anexa se face prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea sefului Oficiului Concurentei.
    (4) Oficiul Concurentei se reorganizeaza in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, cu respectarea termenelor legale.
    (5) Angajarea, avansarea, precum si modificarea sau incetarea raporturilor de munca ale personalului din aparatul propriu al Oficiului Concurentei se aproba prin ordin al sefului oficiului, in conditiile legii.
    Art. 7
    (1) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului din aparatul propriu al Oficiului Concurentei se stabilesc, in conformitate cu structura organizatorica a institutiei, prin regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al sefului Oficiului Concurentei.
    (2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului Oficiului Concurentei se stabilesc prin fisa postului, intocmita pe baza regulamentului de organizare si functionare, semnata de seful ierarhic si de titular.
    (3) Seful Oficiului Concurentei stabileste prin ordin, dupa criteriul teritorial, inspectoratele de concurenta coordonatoare care asigura conducerea anumitor inspectorate de concurenta judetene.
    (4) Competentele, responsabilitatile si atributiile inspectoratelor de concurenta teritoriale prevazute la alin. (3) se stabilesc prin ordin al sefului Oficiului Concurentei.
    (5) Oficiul Concurentei administreaza programele de asistenta si de formare a personalului de specialitate in domeniul concurentei, ajutorului de stat si preturilor.
    Art. 8
    (1) Oficiul Concurentei poate detine pentru transportul persoanelor din aparatul central un numar de 4 autoturisme, cu un consum lunar maxim de carburant de 300 l/autoturism.
    (2) Inspectoratele de concurenta judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, din subordinea Oficiului Concurentei pot detine pentru activitati specifice de control cate un autoturism, cu un consum lunar de carburant de 350 l/autoturism.
    Art. 9
    (1) Imobilele in care isi desfasoara activitatea in prezent Oficiul Concurentei, la nivel central si teritorial, raman in administrarea acestuia.
    (2) Prefecturile impreuna cu consiliile judetene, cu Consiliul General al Municipiului Bucuresti si cu consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii inspectoratelor teritoriale ale Oficiului Concurentei.
    (3) In localitatile in care inspectoratele teritoriale ale Oficiului Concurentei nu dispun de spatii corespunzatoare consiliile locale vor sprijini aceste unitati prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente in vederea construirii de sedii proprii.
    Art. 10
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 277/2001 privind organizarea si functionarea Oficiului Concurentei in subordinea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 119 din 8 martie 2001, precum si orice alte dispozitii contrare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

    ANEXA 1

                            OFICIUL CONCURENTEI

    Numarul maxim de posturi = 400
    (inclusiv demnitarii):
    - in aparatul central = 136
    - in teritoriu = 264

                          ______________________
                         |    SEFUL OFICIULUI   |
                         |    CONCURENTEI       |
                         |______________________|
                                    |_____________________________________
       ________________             |              ____________________   |
      |  COMPARTIMENT  |____________|_____________| COLEGIUL OFICIULUI |  |
      |  AUDIT INTERN  |            |             | CONCURENTEI        |  |
      |________________|            |             |____________________|  |
                          __________|___________                          |
                         | ADJUNCTUL SEFULUI    |                         |
                         | OFICIULUI CONCURENTEI|                         |
                         |______________________|                         |
           _________________________|                                     |
          |               __________|___________             _____________|____
  ________|_________     |  DIRECTIA GENERALA   |           |DIRECTIA JURIDICA |
 | DIRECTIA GENERALA|    |  DE INVESTIGATIE     |           |SI ADMINISTRATIVA |
 | DE SINTEZA,      |    |  SI CONTROL          |           |                  |
 | METODOLOGIE,     |    |______________________|           |__________________|
 | INVENTARIERE SI  |               |
 | MONITORIZARE A   |               |
 | AJUTOARELOR      |     __________|___________
 | DE STAT*)        |    |Inspectoratele de     |
 |__________________|    |concurenta judetene,  |
                         |respectiv al          |
                         |municipiului Bucuresti|
                         |______________________|

            
    *) Include si serviciile de integrare europeana si implementare a programelor PHARE.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 767/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 767 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu