HOTARARE Nr.
763 din 21 iulie 2010
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului
pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzatoare
functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii si
Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în
subordinea ori în coordonarea acestuia si aprobarea Regulamentului privind
evaluarea performantelor profesionale individuale, promovarea si avansarea
personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii si
Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în
subordinea ori în coordonarea acestuia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 592 din 20 august 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 8 alin. (6) din anexa nr. I şi al art. 12 din anexa nr. II
la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit
din fonduri publice, cu modificările ulterioare, precum şi al art. 30 alin. (4)
din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau
temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu
al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul
unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia,
prevăzut în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul privind evaluarea
performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului
contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului
Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori
în coordonarea acestuia, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Prevederile prezentei hotărâri intră în
vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,
Vasile Timiş,
secretar de stat
Viceprim-ministru,
Marko Bela
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau
examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante
corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului
Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care
funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte modalitatea
de organizare şi desfăşurare a concursurilor sau examenelor, după caz, pentru
ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor
contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Culturii şi
Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în
subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau în coordonarea
ministrului culturii şi patrimoniului naţional, cu excepţia posturilor de
director general/director la care se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările
ulterioare.
Art. 2. - Angajarea personalului contractual în cadrul
aparatului propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, denumit
în continuare ministerul, precum şi din cadrul unităţilor care
funcţionează în subordinea ministerului ori în coordonarea ministrului culturii
şi patrimoniului naţional, denumite în continuare instituţii, pe posturi
vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale se face
prin concurs sau examen, după caz, în urma cărora candidaţii declaraţi
„admişi" încheie, în condiţiile legii, contracte individuale de muncă.
Art. 3. - Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant
se face prin examen în una dintre situaţiile:
a) s-a înscris un singur candidat;
b) numai un singur candidat se prezintă la susţinerea
probelor.
Art. 4. - Concursul de ocupare a posturilor vacante sau
temporar vacante este organizat, în condiţiile legii, după cum urmează:
a) de către minister- pentru personalul din aparatul
propriu şi pentru funcţiile de conducere de director general/director al
instituţiilor publice aflate în subordinea ministerului, altele decât cele la
care se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările
ulterioare;
b) de către instituţiile în al cărui stat de funcţii se
află posturile - pentru posturile vacante sau temporar vacante, altele decât
cele prevăzute la lit. a).
Art. 5. - Ocuparea prin concurs sau examen a unui post
de conducere temporar vacant se poate face numai în condiţiile în care nu
există posibilitatea ocupării acestuia prin numirea temporară a unui salariat
din cadrul instituţiei.
Art. 6. - Exercitarea cu caracter temporar a unui post
de conducere temporar vacant se realizează prin promovarea unui salariat din
cadrul autorităţii sau instituţiei care îndeplineşte condiţiile specifice
pentru ocuparea postului respectiv, prin act administrativ al conducătorului
unităţii.
CAPITOLUL II
Publicitatea concursului sau examenului
Art. 7. - Anunţurile privind posturile pentru care se
organizează concurs se aduc la cunoştinţa publicului cu cel puţin 15 zile
lucrătoare înainte de data desfăşurării concursului, prin grija
compartimentelor de resurse umane sau a persoanelor cu atribuţii în domeniul
resurselor umane, într-un cotidian de largă circulaţie şi la sediul instituţiei
sau pe pagina de internet a instituţiei, după caz.
Art. 8. - (1) Anunţul prevăzut la art. 7 conţine
următoarele elemente:
a) denumirea postului pentru care se organizează
concursul, cu specificarea gradului sau a treptei profesionale;
b) condiţiile de participare la concurs, stabilite
potrivit prevederilor din fişa postului;
c) documentele solicitate candidaţilor pentru constituirea
dosarului propriu de înscriere la concurs;
d) locul şi data până la care se pot depune dosarele de
înscriere, cu precizarea datelor de contact;
e) bibliografia şi tematica concursului;
f) locul, data şi ora desfăşurării concursului,
g) tipul probelor de concurs/examen.
(2) Anunţul publicat în presa scrisă poate conţine
numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi d).
(3) Sumele necesare publicării anunţurilor în presă
sunt asigurate de compartimentele financiare ale unităţilor organizatoare.
Art. 9. - In condiţiile modificării unor aspecte
referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului sau examenului se face
publicitatea modificării respective prin aceleaşi mijloace prin care s-a făcut
publicitatea concursului.
CAPITOLUL III
Criterii generale şi specifice pentru ocuparea
posturilor vacante sau temporar vacante
Art. 10. - (1) In vederea participării la concurs sau
examen pentru ocuparea unui post vacant ori temporar vacant, candidaţii trebuie
să îndeplinească cumulativ următoarele criterii generale:
a) să aibă cetăţenia română sau cetăţenia unui stat
membru al Uniunii Europene, potrivit legii;
b) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia cazului
în care a intervenit reabilitarea;
c) să aibă o stare de sănătate corespunzătoare
exercitării funcţiei, certificată conform legii;
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
f) să nu fie incompatibili cu ocuparea postului
respectiv, potrivit legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a),
în anumite domenii de activitate, conducerea unităţii organizatoare poate
decide, de la caz la caz, angajarea unor specialişti, cetăţeni ai altor state
decât cele membre ale Uniunii Europene, în condiţiile legii.
Art. 11. - Criteriile specifice, elaborate de şeful
ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există postul vacant ori
temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de
conducătorul autorităţii sau instituţiei, vizează următoarele:
a) studii de specialitate;
b) perfecţionări/specializări;
c) vechimea în muncă/vechimea în specialitatea
studiilor;
d) cunoştinţe de limbi străine;
e) cunoştinţe de operare pe calculator;
f) abilităţi şi aptitudini corespunzătoare specificului
postului.
Art. 12. - Nivelul studiilor pentru posturile vacante
sau temporar vacante se stabileşte de către angajator, în concordanţă cu
prevederile legii, dintre cele prezentate mai jos:
a) studii universitare de licenţă, absolvite cu diplomă
de licenţă sau echivalentă;
b) studii superioare de scurtă durată, absolvite cu
diplomă;
c) studii postliceale, absolvite cu diplomă de
absolvire/certificat de competenţe profesionale;
d) studii liceale, finalizate cu diplomă de
bacalaureat;
e) studii gimnaziale;
f) alte studii.
Art. 13. - (1) Condiţiile minime de vechime pentru
participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale
pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc după cum urmează:
a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale
de gradul imediat superior celui de debutant;
b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele
superioare celui prevăzut la lit. a).
(2) Condiţiile minime de vechime în muncă pentru
participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale
pentru care sunt necesare studii medii se stabilesc după cum urmează:
a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor
contractuale de gradul imediat superior celui de debutant;
b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele
superioare celui prevăzut la lit. a).
(3) Condiţiile minime de vechime în muncă, respectiv în
specialitatea studiilor, necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de
conducere, sunt următoarele:
a) director, director general adjunct, director general
- minimum 5 ani vechime în specialitate;
b) director adjunct, Contabil-şef, inginer-şef- minimum
5 ani vechime în specialitate;
c) şef serviciu, şef serviciu contencios, şef secţie -
minimum 2 ani vechime în specialitate;
d) şef birou, şef laborator, şef oficiu - minimum 2 ani
vechime în specialitate;
e) şef formaţie muncitori, şef atelier - minimum 2 ani
vechime în muncă.
CAPITOLUL IV
Organizarea şi desfăşurarea concursului sau
examenului
SECŢIUNEA 1
Comisiile de concurs sau examen
Art. 14. - (1) în vederea organizării şi desfăşurării
concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu
minimum 5 zile înainte de publicarea anunţului, prin act administrativ al
conducătorului autorităţii ori instituţiei organizatoare a concursului, se
constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Comisiile de concurs se alcătuiesc dintr-un număr
impar de persoane, care trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
a) cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei au funcţia cel
puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs;
b) au probitate morală şi profesională;
c) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare,
conform legii;
d) nu au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la
gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
e) membrul în comisie, soţul sau soţia, după caz, nu
are relaţii ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi.
(3) Cel puţin unul dintre membrii fiecărei comisii
trebuie să aibă pregătire sau experienţă în domeniul funcţiei aferentă postului
pentru care se organizează concurs sau examen.
(4) In cazul în care în unitatea organizatoare nu
există specialişti în domeniul de activitate al postului vacant, din comisii
pot face parte persoane încadrate în unităţi similare.
(5) Din comisia de concurs face parte în mod
obligatoriu şeful compartimentului în care se află postul vacant pentru care se
organizează concurs sau o persoană desemnată de acesta.
(6) Calitatea de membru în comisia de concurs este
incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(7) Fiecare comisie de concurs, respectiv comisie de
soluţionare a contestaţiilor, are un secretar, numit prin actul administrativ
de numire a comisiei.
(8) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură, de regulă, de către
persoane din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către persoane cu
atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din cadrul autorităţii
ori instituţiei publice organizatoare a concursului.
Art. 15. - (1) Comisia de concurs are următoarele
atribuţii:
a) aprobă bibliografia şi, după caz, tematica de
concurs;
b) cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data
publicării anunţului de concurs, stabileşte graficul de desfăşurare a
concursului/examenului;
c) stabileşte tipul probelor şi durata acestora;
d) stabileşte criteriile de evaluare a performanţelor
profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului, având în vedere
principalele criterii prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezentul regulament;
e) stabileşte criteriul de departajare a concurenţilor,
în cazul în care se obţine aceeaşi notă finală;
f) având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului
scos la concurs, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecărei probe
elaborează subiectele/temele şi baremele de notare pentru fiecare probă de
concurs sau examen:
g) acordă note pentru fiecare probă;
h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul
comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi procesul-verbal final al
concursului.
(2) In funcţie de gradul de dificultate şi de
complexitate al subiectelor, comisia de concurs stabileşte durata fiecărei
probe, fără a depăşi limita maximă de 3 ore.
Art. 16. - (1) Comisiile de soluţionare a
contestaţiilor sunt formate dintr-un număr impar de membri, dintre care cel
puţin un specialist în domeniul de activitate aferent postului scos la concurs.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii:
a) soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatul
selecţiei dosarelor de înscriere formulate de candidaţi;
b) soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatele
probelor scrise.
(3) Hotărârile comisiilor de soluţionare a
contestaţiilor sunt definitive.
Art. 17. - Secretarul comisiei de concurs are
următoarele atribuţii:
a) constituie şi gestionează dosarul de concurs;
b) realizează publicitatea concursului, în conformitate
cu art. 7 şi 8;
c) primeşte dosarele de înscriere la concurs sau examen
ale candidaţilor, precum şi eventualele contestaţii şi asigură înregistrarea la
registratura generală a autorităţii ori instituţiei, după caz;
d) verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu
documentele originale, menţionând pe acestea, sub semnătură, expresia „conform
cu originalul";
e) redactează şi semnează, alături de comisia de
examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
f) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea
optimă a concursului/examenului - spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică
şi alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor,
supravegherea candidaţilor;
g) afişează graficul de desfăşurare a concursului şi
orice alte informaţii în legătură cu acesta;
h) informează eventualii candidaţi în legătură cu
desfăşurarea concursului/examenului;
i) redactează şi semnează, alături de comisia de
examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
j) transmite documentaţia pentru a fi întocmite actele
necesare încadrării candidatului admis.
Art. 18. - Secretarul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor are următoarele atribuţii:
a) primeşte contestaţiile depuse în termenul legal, pe
care le prezintă comisiei de soluţionare;
b) informează secretarul comisiei de concurs în legătură
cu depunerea contestaţiilor şi îi solicită documentaţia aferentă;
c) întocmeşte procesul-verbal care conţine hotărârea
comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o transmite secretarului
comisiei de concurs;
d) afişează rezultatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor.
Art. 19. - (1) Membrii comisiilor de concurs şi de
soluţionare a contestaţiilor şi secretarii acestor comisii, înainte de
exercitarea acestei calităţi, vor da o declaraţie despre luarea la cunoştinţă a
situaţiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art.
14 alin. (2) lit. c), d) şi e).
(2) In cazul în care se constată că unul dintre
membri/secretari nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit.
c), d) şi e), angajatorul va dispune măsuri de înlocuire a acestuia.
Art. 20. - Membrii comisiilor de concurs şi de
soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora au obligaţia de a
păstra în deplină securitate documentele şi de a asigura confidenţialitatea
subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen.
Art. 21. - Divulgarea subiectelor, a grilelor de
corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părţi componente
aleacestora, atrage pentru cei vinovaţi măsuri disciplinare ori penale, după
caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 2-a
Documentaţia pentru concurs sau examen
Art. 22. - Pentru fiecare concurs de ocupare a
posturilor vacante sau temporar vacante unitatea organizatoare întocmeşte un
dosar de concurs, compus din următoarele documente:
a) documentele prin care au fost constituite comisiile;
b) copia anunţului publicat şi a celui afişat la sediul
instituţiei, precum şi, eventual, a celui postat pe pagina de internet a
autorităţii sau instituţiei;
c) graficul desfăşurării concursului/examenului;
d) lucrările scrise ale candidaţilor;
e) procesele-verbale ale comisiei de concurs şi
comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
f) fişele de notare ale comisiei de concurs şi, după
caz, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
g) contestaţiile, acolo unde este cazul.
Art. 23. - (1) In vederea participării la concurs,
fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul
de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la
concurs, după cum urmează:
a) cererea de înscriere;
b) actul de identitate, în copie şi original pentru
confirmare;
c) documentele care atestă nivelul şi specializarea
studiilor impuse de cerinţele postului, în copie şi original pentru confirmare;
d) copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţa
care să ateste activitatea desfăşurată, vechimea în muncă, în meserie şi/sau în
specialitate, însoţite de originale pentru confirmare;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) adeverinţă care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare, eliberată în condiţiile legii.
(2) Candidaţii care au altă cetăţenie decât cea română
fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin
documente originale însoţite de traducerile autorizate în limba română; în cazul
documentelor de studii obţinute în alte state, se va prezenta documentul care
atestă echivalarea studiilor eliberat de autorităţile abilitate.
SECŢIUNEA a 3-a
Selecţia dosarelor de înscriere la concurs sau
examen
Art. 24. - (1) Dosarele de înscriere la concurs sau
examen se depun în maximum 10 zile lucrătoare de la data afişării/publicării
postului.
(2) Dosarele de înscriere la concurs sau examen sunt
verificate de membrii comisiei de examinare în maximum 24 de ore de la
data-limită de depunere a acestora, termen în care rezultatul selecţiei se
comunică şi candidaţilor, prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei
organizatoare a concursului ori examenului.
(3) Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se
afişează în termenul menţionat la alin. (2), cu menţiunea „admis" sau,
după caz, „respins", cu precizarea motivelor de respingere.
(4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei
dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor, în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei
dosarelor de către comisia de examinare; nu se iau în considerare zilele
nelucrătoare.
(5) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei
dosarelor se soluţionează şi se afişează la sediul instituţiei organizatoare a
concursului sau examenului, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
de depunere; nu se iau în considerare zilele nelucrătoare.
SECŢIUNEA a 4-a
Elaborarea subiectelor pentru concurs sau examen
Art. 25. - (1) In cazul în care concursul/examenul
prevede probă scrisă, comisia de concurs elaborează subiectele şi baremurile de
notare ţinând cont de următoarele cerinţe:
a) să fie formulate clar, precis şi în strictă
concordanţă cu bibliografia şi, eventual, tematica afişate;
b) să poată fi rezolvate în timpul alocat probei
respective;
c) să aibă un grad de dificultate care să permită
abordarea şi soluţionarea acestora.
(2) Proba scrisă poate consta în redactarea unei
lucrări şi/sau rezolvarea unorteste-grilă.
Art. 26. - (1) In cazul în care concursul/examenul
prevede interviu, comisia va stabili planul de interviu şi criteriile de
evaluare.
(2) In afara subiectelor pe teme profesionale,
interviul poate aborda şi alte elemente relevante privitoare la activitatea,
rezultatele obţinute în muncă, comportamentul în situaţii-limită ale
candidatului şi proiecte profesionale de viitor, în situaţia în care va ocupa
postul pentru care candidează.
Art. 27. - (1) In situaţia în care concursul/examenul
prevede o probă practică, aceasta se proiectează astfel încât să se aprecieze
cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional al acelor
abilităţi personale care sunt indispensabile realizării atribuţiilor postului.
(2) In funcţie de atribuţiile postului scos la concurs,
proba practică poate consta, între altele, în demonstrarea abilităţilor de
lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice, a cunoaşterii
unei limbi străine ori altele similare.
SECŢIUNEA a 5-a
Desfăşurarea concursului sau examenului
Art. 28. - (1) Concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante sau temporar vacante pot parcurge mai multe etape, după cum urmează:
a) etapa I - selecţia dosarelor de înscriere;
b) etapa a II-a - verificarea cunoştinţelor sau
aptitudinilor, după caz, necesare îndeplinirii atribuţiilor postului.
(2) Se pot prezenta la etapa a II-a numai candidaţii
declaraţi admişi la etapa I.
(3) In cazul în care etapa a II-a este constituită din
mai multe probe, candidatul poate participa la proba următoare numai în
condiţiile promovării probei anterioare.
(4) Desfăşurarea etapelor de concurs se planifică în
zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai
mult de 72 de ore.
Art. 29. - (1) In cadrul probei scrise, lucrările se
sigilează, înainte de comunicarea subiectelor, de către candidaţi în prezenţa
preşedintelui comisiei, după care se aplică ştampila unităţii organizatoare.
(2) Din momentul comunicării subiectelor niciun
candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu mai poate părăsi sala
decât dacă predă lucrarea şi semnează de predarea acesteia.
Art. 30. - (1) Membrii comisiei de examinare notează
fiecare probă obligatorie cu note de la 1 la 10.
(2) Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor
obţinute la probele obligatorii.
(3) Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să
obţină minimum nota 5 la fiecare probă de examinare şi minimum 7 nota finală.
(4) Nota finală se afişează la sediul autorităţii sau
instituţiei în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la finalizarea
ultimei probe sau a contestaţiilor, după caz.
(5) Este declarat admis candidatul care a obţinut cea
mai mare notă finală.
Art. 31. - Fişele de notare, semnate de membrii
comisiei, precum şi lucrările sunt predate secretarului comisiei de concurs,
care întocmeşte un tabel centralizator cuprinzând numele candidaţilor şi notele
obţinute de aceştia, în ordine descrescătoare.
SECŢIUNEA a 6-a
Soluţionarea contestaţiilor
Art. 32. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele
obţinute la probele scrise pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de
concurs, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor; la stabilirea
termenului de depunere a contestaţiei se iau în considerare numai zilele
lucrătoare.
(2) La expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor, secretarul comisiei de concurs predă secretarului comisiei de
soluţionare a contestaţiilor, în vederea soluţionării, contestaţiile depuse.
(3) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la
propriile lucrări.
(4) Nu pot fi contestate rezultatele obţinute la probele
practice sau la interviuri.
(5) Contestaţiile se soluţionează în termen de 48 de
ore de la expirarea termenului de depunere a acestora; la stabilirea termenului
de soluţionare a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrătoare.
Art. 33. - (1) Nota acordată iniţial se modifică, prin
creştere sau prin descreştere, dacă între aceasta şi nota acordată de comisia
de soluţionare a contestaţiilor se constată o diferenţă de cel puţin un punct.
Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de un punct, nota iniţială
rămâne neschimbată.
(2) Nota acordată după contestaţii rămâne definitivă.
Art. 34. - (1) Hotărârile comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul
comisiei şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia.
(2) Rezultatele la contestaţii se comunică
candidaţilor, prin afişare la sediul unităţii organizatoare.
SECŢIUNEA a 7-a
Finalizarea concursului sau examenului
Art. 35. - După expirarea termenului de depunere a
contestaţiilor sau, după caz, după rezolvarea contestaţiilor, se întocmeşte
tabelul cu clasificarea finală a candidaţilor în ordinea descrescătoare a
notelor finale. In dreptul fiecărui candidat se scrie nota finală obţinută şi
menţiunea: „admis", „respins", „neprezentat", „eliminat din
concurs/examen", după caz.
Art. 36. - (1) Candidatul declarat „admis" la
concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data
afişării rezultatului concursului.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma
formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat
„admis" la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la
afişarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post,
dar nu mai mult de 30 de zile lucrătoare de la data afişării rezultatului
concursului.
(3) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit
a candidatului declarat admis, conducătorul autorităţii sau instituţiei
organizatoare poate comunica în scris candidatului care a obţinut nota finală imediat
inferioară şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis
posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situaţie termenul de
prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.
(4) Candidaţii declaraţi respinşi la concurs nu pot
ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi
vacante în cadrul autorităţii sau instituţiei organizatoare.
ANEXĂ la regulament
PRINCIPALELE CRITERII DE EVALUARE
a performanţelor individuale în cazul ocupării prin
concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante
I. Pentru funcţiile contractuale de conducere
1. Cunoştinţe teoretice necesare
2. Capacitatea de organizare, planificare, coordonare
3. Responsabilitate în luarea deciziilor
4. Capacitate de analiză şi sinteză
II. Pentru funcţiile contractuale de execuţie
1. Cunoştinţe teoretice necesare şi/sau abilităţi
practice necesare
2. Aptitudini şi calităţi necesare exercitării
funcţiei, care vor fi stabilite de către comisia de concurs în funcţie de
specificul postului
3. Experienţa profesională necesară exercitării
funcţiei
NOTA:
In funcţie de specificul postului, comisia de concurs
poate stabili şi alte criterii.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
privind evaluarea performanţelor profesionale individuale,
promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al
Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul
unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament reglementează evaluarea
performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului
contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului
Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori
în coordonarea acestuia.
Art. 2. - (1) Regulamentul stabileşte cadrul general
pentru realizarea următoarelor obiective:
a) asigurarea concordanţei dintre cerinţele şi
standardele postului, descrise în fişa postului, şi calităţile angajatului:
profesionale, aptitudinale şi atitudinale;
b) asigurarea unui sistem motivaţional, care să
determine creşterea performanţelor profesionale individuale, prin avansarea sau
promovarea în grade ori trepte profesionale imediat superioare.
(2) Pentru atingerea acestor obiective prezentul
regulament prevede:
a) evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile
descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun
angajaţilor;
b) evaluarea performanţelor profesionale ale
angajaţilor în raport cu cerinţele posturilor.
CAPITOLUL II
Evaluarea performanţelor profesionale individuale
ale personalului contractual
Art. 3. - Evaluarea performanţelor profesionale
individuale are ca scop aprecierea obiectivă a activităţii personalului, prin
compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare
stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
Art. 4. - Evaluarea performanţelor profesionale
individuale trebuie făcută cu probitate, deontologie profesională, realism şi
obiectivitate.
Art. 5. - Procedura evaluării se realizează în
următoarele etape:
a) completarea fişei de evaluare de către evaluator;
b) interviul;
c) contrasemnarea fişei de evaluare.
Art. 6. -In sensul prezentului regulament, are
calitatea de evaluator:
a) persoana aflată în funcţia de conducere care
coordonează compartimentul în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea
salariatul aflat într-o funcţie de execuţie sau care coordonează activitatea
acestuia;
b) persoana aflată în funcţia de conducere ierarhic
superioară, potrivit structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei
publice, pentru salariatul aflat într-o funcţie de conducere;
c) persoana aflată într-o funcţie de conducere în
cadrul ministerului, care coordonează domeniul de activitate pentru directorul
general/directorul, după caz, al instituţiilor publice din subordinea
Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, căreia nu i se aplică
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind
managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare.
Art. 7. - (1) Sunt supuşi evaluării anuale salariaţii
care au desfăşurat activitate cel puţin 6 luni în cursul perioadei evaluate.
(2) Sunt exceptaţi de la evaluarea anuală salariaţii
care ocupă funcţia de debutant şi care sunt evaluaţi la sfârşitul perioadei de
debut.
Art. 8. - (1) Activitatea profesională se apreciază
anual, prin evaluarea performanţelor profesionale individuale.
(2) Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi
31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea, dar nu mai puţin de 6 luni
de activitate pe funcţia respectivă.
(3) Perioada de evaluare este cuprinsă între 1 şi 28
februarie din anul următor perioadei evaluate.
Art. 9. - In mod excepţional, evaluarea performanţelor
profesionale individuale ale personalului contractual se face şi în cursul
perioadei evaluate, în următoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate
contractul individual de muncă al salariatului evaluat încetează sau se
modifică, în condiţiile legii. In acest caz, salariatul va fi evaluat pentru
perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă;
b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul
de muncă al evaluatorului încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile
legii. In acest caz, evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea,
suspendarea sau modificarea raporturilor de muncă ori, după caz, într-o perioadă
de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea ori modificarea raporturilor
de muncă, să realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale
salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la
evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale acestora;
c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate
salariatul dobândeşte o diplomă de studii de nivel superior şi urmează să fie
promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzătoare studiilor absolvite.
Art. 10. - (1) Criteriile generale de evaluare a
personalului contractual sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(2) In funcţie de specificul activităţii autorităţii
sau instituţiei publice şi de activităţile efectiv desfăşurate de către
salariat, evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare care, astfel
stabilite, se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat la începutul perioadei
evaluate.
(3) Salariaţii care exercită, cu caracter temporar, o
funcţie de conducere vor fi evaluaţi pentru perioada exercitării temporare, pe
baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcţia de conducere respectivă.
Art. 11. - Persoanele care au calitatea de evaluator,
potrivit art. 6, completează fişele de evaluare, al căror model este prevăzut
în anexa nr. 2a, respectiv nr. 2b, după cum urmează:
a) stabilesc gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin
raportare la atribuţiile stabilite prin fişa postului, întocmită conform
modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b) stabilesc calificativul final de evaluare a
performanţelor profesionale individuale;
c) consemnează, după caz, rezultatele deosebite ale
salariatului, dificultăţile obiective întâmpinate de acesta în perioada
evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante;
d) stabilesc obiectivele şi criteriile specifice de
evaluare pentru următoarea perioadă de evaluare;
e) stabilesc eventualele necesităţi de formare
profesională pentru anul următor perioadei evaluate.
Art. 12. - (1) Interviul, ca etapă a procesului de
evaluare, reprezintă un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi
persoana evaluată, în cadrul căruia:
a) se aduc la cunoştinţa persoanei evaluate notările şi
consemnările făcute de evaluator în fişa de evaluare;
b) se semnează şi se datează fişa de evaluare de către
evaluator şi de către persoana evaluată.
(2) In cazul în care între persoana evaluată şi
evaluator există diferenţe de opinie asupra notărilor şi consemnărilor făcute,
în fişa de evaluare se va consemna punctul de vedere al persoanei evaluate;
evaluatorul poate modifica fişa de evaluare.
Art. 13. - (1) Pentru stabilirea calificativului,
evaluatorul va proceda la notarea obiectivelor şi criteriilor de evaluare, prin
acordarea fiecărui obiectiv şi criteriu a unei note de la 1 la 5, nota
exprimând aprecierea gradului de îndeplinire.
(2) Pentru a obţine nota finală a evaluatorului se face
media aritmetică a notelor obţinute ca urmare a aprecierii obiectivelor şi
criteriilor, rezultate din media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare
obiectiv sau criteriu, după caz.
(3) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (1) este
următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
Art. 14. - Calificativul final al evaluării se
stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:
a) între 1,00-2,00 - nesatisfăcător;
b) între 2,01-3,00 - satisfăcător;
c) între 3,01-4,00 - bun;
d) între 4,01- 5,00 - foarte bun.
Art. 15. - (1) După finalizarea etapelor procedurii de
evaluare menţionate la art. 5 lit. a) şi b), fişa de evaluare se înaintează
contrasemnatarului.
(2) In sensul prezentului regulament, are calitatea de
contrasemnatar salariatul aflat în funcţia superioară evaluatorului, potrivit
structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice.
(3) In situaţia în care calitatea de evaluator o are
şeful autorităţii sau instituţiei, fişa de evaluare nu se contrasemnează.
Art. 16. - (1) Fişa de evaluare poate fi modificată
conform deciziei contrasemnatarului, în următoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realităţii;
b) între evaluator şi persoana evaluată există
diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(2) Fişa de evaluare modificată în condiţiile prevăzute
la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat.
Art. 17. - (1) Salariaţii nemulţumiţi de rezultatul
evaluării pot să îl conteste la conducătorul autorităţii sau instituţiei
publice.
(2) Contestaţia se formulează în termen de 5 zile
calendaristice de la luarea la cunoştinţă de către salariatul evaluat a
calificativului acordat şi se soluţionează în termen de 15 zile calendaristice
de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei de către o comisie
constituită în acest scop prin act administrativ al conducătorului autorităţii.
(3) Rezultatul contestaţiei se comunică salariatului în
termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei.
(4) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a
contestaţiei formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanţei competente,
în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Promovarea personalului contractual
Art. 18. - Prin promovare se asigură evoluţia în
carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad sau treaptă de
încadrare superioară ori într-o funcţie superioară.
Art. 19. - Promovarea persoanelor încadrate cu contract
individual de muncă în funcţii, grade sau trepte profesionale se face, de
regulă, pe un post vacant existent în statul de funcţii.
Art. 20. - Promovarea în grade sau trepte profesionale
imediat superioare se poate face din 3 în 3 ani, în funcţie de performanţele
profesionale individuale, apreciate cu calificativele „foarte bun", cel
puţin de două ori în ultimii 3 ani, de către comisia desemnată prin dispoziţie
a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, după
caz, reprezentanţii salariaţilor.
Art. 21. - (1) Promovarea în funcţie prin transformarea
propriului post se face în cazul absolvenţilor învăţământului superior de lungă
sau scurtă durată, dacă studiile absolvite sunt corespunzătoare domeniului în
care îşi desfăşoară activitatea; încadrarea se face în condiţiile legii.
(2) In mod excepţional, în situaţia în care nu există
post vacant corespunzător, promovarea în grade sau trepte profesionale se poate
face şi prin transformarea propriului post.
Art. 22. - (1) In vederea analizării posibilităţii şi oportunităţii
promovării personalului în grade sau trepte profesionale se constituie, prin
dispoziţie a ordonatorului de credite, comisii de promovare a personalului.
(2) Comisiile de promovare a personalului sunt
constituite dintr-un număr impar de membri, prin act administrativ al
conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.
(3) Din comisiile de promovare a personalului fac
parte:
a) conducătorul instituţiei sau o persoană desemnată de
acesta;
b) evaluatorii persoanelor care îndeplinesc condiţiile de
promovare în grade sau trepte profesionale;
c) contrasemnatarii rapoartelor de evaluare ale
persoanelor care îndeplinesc condiţiile de promovare în grade sau trepte
profesionale;
d) un reprezentant al compartimentului resurse umane;
e) un reprezentant al compartimentului
financiar-contabil;
f) un reprezentant al sindicatelor sau, după caz, al
reprezentanţilor salariaţilor.
Art. 23. - Comisia de promovare a personalului are
următoarele atribuţii:
a) analizează posibilitatea promovării personalului în
funcţie de creditele bugetare alocate autorităţii sau instituţiei publice
pentru anul bugetar respectiv;
b) analizează propunerile de promovare;
c) stabileşte lista nominală a personalului ce urmează
a fi promovat.
Art. 24. -Avansarea în gradaţia imediat superioară se
face, potrivit legii, la îndeplinirea condiţiei de vechime prevăzute de
tranşele de vechime în muncă.
CAPITOLUL IV
Avansarea personalului debutant
Art. 25. - Persoanele încadrate în funcţii contractuale
de debutant pot fi avansate, la sfârşitul perioadei de debut, stabilită în
condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat
superioară.
Art. 26. - Persoanele încadrate în funcţii de personal
contractual de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant, pe o
perioadă de cel puţin 6 luni, dar nu mai mare de un an, şi vor fi definitivate,
pe bază de examen de evaluare în gradul sau treapta profesională imediat
superioară.
Art. 27. - (1) Examenul de evaluare se organizează, de
regulă, în termen de 5 zile calendaristice de la terminarea perioadei de debut,
pe baza următoarelor criterii:
a) gradul de adaptabilitate şi flexibilitate în
îndeplinirea sarcinilor;
b) gradul de însuşire a cunoştinţelor specifice
exercitării funcţiei.
(2) Examenul de evaluare constă într-o probă scrisă,
sub formă de test-grilă, sau practică, notată cu note de la 1 la 10 de şeful
ierarhic al persoanei încadrate în funcţia contractuală de debutant ori de
persoana desemnată de acesta, în cazul în care şeful ierarhic este conducătorul
autorităţii sau instituţiei.
(3) Pentru a fi declarată „admisă", persoana în
cauză trebuie să obţină minimum nota 7.
(4) Nota la examenul de evaluare poate fi contestată în
termen de 3 zile calendaristice de la comunicarea notei la conducătorul
autorităţii sau instituţiei.
(5) Contestaţia se rezolvă şi se comunică persoanei în
cauză în termen de 3 zile calendaristice de la data-limită de depunere a
contestaţiei.
(6) In situaţia în care persoana în cauză nu a obţinut
nota minimă prevăzută la alin. (3), aceasta poate susţine un nou examen de
evaluare până la expirarea termenului de un an de la încadrare, în condiţiile
prevederilor alin. (1)-(5).
(7) Dacă nici în aceste condiţii persoana în cauză nu
obţine la examenul de evaluare minimum nota 7 la expirarea termenului de un an
de la încadrare, contractul individual de muncă încetează în condiţiile legii.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 28. - Ca urmare a promovării sau avansării, fişa
postului salariatului va fi completată cu noi atribuţii, în raport cu nivelul
postului, prin grija superiorului ierarhic.
Art. 29. - Prin excepţie de la prevederile art. 8 alin.
(3), evaluarea performanţelor individuale ale personalului contractual pentru
anul 2009 se face în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei
hotărâri.
Art. 30. -Anexele nr. 1, 2a, 2b şi 3 fac parte
integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
CRITERII GENERALE DE EVALUARE
a personalului contractual
I. Criterii generale de evaluare a performanţelor
profesionale ale personalului contractual care ocupă funcţii de execuţie
Nr. crt.
|
Criteriul de evaluare
|
Definirea criteriului pentru
personalul cu studii superioare de
lungă durată (S)
|
Definirea criteriului pentru
personalul cu studii superioare de
scurtă durată (SSG)
|
Definirea criteriului pentru
personalul
cu studii postliceale (PL), liceale
(M) şi
gimnaziale/alte studii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Capacitatea de implementare
|
Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi
pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în
scopul realizării obiectivelor
|
Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi
pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în
scopul realizării obiectivelor
|
Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi
pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în
scopul realizării obiectivelor
|
2.
|
Capacitatea de a rezolva eficient problemele
|
Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite
în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare
şi asumarea riscurilor identificate
|
Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite
în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare
şi asumarea riscurilor identificate
|
Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite
în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare
|
3.
|
Capacitatea de asumare a responsabilităţilor
|
Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea
superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate
definit conform fişei postului; capacitatea de a accepta erorile sau, după
caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea
|
Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea
superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate
definit conform fişei postului Capacitatea de a accepta erorile sau, după
caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea
|
Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele
propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea
|
4.
|
Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei
dobândite
|
Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale,
de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a
cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite
|
Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale,
de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a
cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite
|
Capacitatea de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente
prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite
|
5.
|
Creativitate şi spirit de iniţiativă
|
Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea
obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a
acestor probleme; atitudine pozitivă faţă de idei noi
|
Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea
obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a
acestor probleme; atitudine pozitivă faţă de idei noi
|
Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea
obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a
acestor probleme
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
6.
|
Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru
|
Capacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi
posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa
soluţii şi de a-şi organiza timpul propriu sau, după caz, al celorlalţi (în
funcţie de nivelul de competenţă), pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor
|
Capacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi posibilele
riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de
a-şi organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor
|
Capacitatea de a-şi organiza timpul propriu pentru îndeplinirea
eficientă a sarcinilor
|
7.
|
Capacitatea de a lucra independent
|
Capacitatea de a desfăşura activităţi pentru îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu fără a solicita coordonare, cu excepţia cazurilor în
care activităţile implică luarea unor decizii care depăşesc limitele de
competenţă
|
|
|
8.
|
Capacitatea de a lucra în echipă
|
Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce
contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient şi de a
permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei
|
Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce
contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient şi de a
permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei
|
Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce
contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient idei, pentru
realizarea obiectivelor echipei
|
9.
|
Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate
|
Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele materiale
financiare şi informaţionale alocate
|
Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele
materiale, financiare şi informaţionale alocate
|
Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele
materiale, financiare şi informaţionale alocate
|
10.
|
Integritatea morală şi etică profesională
|
Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică
socio-profesională
|
Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică
socio-profesională
|
Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică
socio-profesională
|
II. Criterii generale de evaluare a performanţelor
profesionale ale personalului contractual care ocupă funcţii de conducere
Nr. crt.
|
Criteriul de evaluare
|
Definirea criteriului
|
0
|
1
|
2
|
1.
|
Capacitatea de a organiza
|
Capacitatea de a identifica activităţile care trebuie desfăşurate
de structura condusă, delimitarea lor în atribuţii, stabilirea pe baza
acestora a obiectivelor; repartizarea echilibrată şi echitabilă a
atribuţiilor şi a obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi
gradul profesional ale personalului din subordine
|
2.
|
Capacitatea de a conduce
|
Abilitatea de a crea o viziune realistă, de a o transpune în
practică şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi de a administra
activitatea unei echipe formate din personalităţi diferite, cu nivel diferit
al capacităţii de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a
adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi de a acţiona
pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor
|
3.
|
Capacitatea de coordonare
|
Armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum şi a
activităţilor din cadrul unui compartiment, în vederea realizării
obiectivelor acestuia
|
4.
|
Capacitatea de control
|
Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a
deciziilor în soluţii realiste, depistarea deficienţelor şi luarea măsurilor
necesare pentru corectarea la timp a acestora
|
5.
|
Competenţa decizională
|
Capacitatea de a lua hotărâri rapid, cu simţ de răspundere şi
conform competenţei legale, cu privire la desfăşurarea activităţii structurii
conduse
|
0
|
1
|
2
|
6.
|
Capacitatea de a delega
|
Capacitatea de a transfera atribuţii personalului din subordine
care corespunde din punct de vedere legal şi al competenţelor proprii, în
scopul realizării la timp şi în mod corespunzător a obiectivelor structurii
conduse
|
7.
|
Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului
|
Cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusiv
prin capacitatea de a crea, de a implementa şi de a menţine politici de
personal eficiente, în scopul motivării acestuia; capacitatea de a identifica
nevoile de instruire ale personalului din subordine şi de a forma propuneri
privind tematica şi formele concrete de realizare a instruirii
|
8.
|
Abilităţi de mediere şi negociere
|
Capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire sau un
interviu, precum şi de a o orienta către o soluţie comun acceptată, ţinând
seama de poziţiile diferite ale părţilor
|
9.
|
Alte criterii
|
Se vor utiliza criteriile stabilite pentru evaluarea
performanţelor profesionale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale
de execuţie, prevăzute la pct. 1-6, 9 şi 10
|
ANEXA Nr. 2a la regulament
FIŞĂ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale
persoanelor care ocupă funcţii contractuale de conducere
Numele şi prenumele persoanei evaluate:
Functia:.....................................................
Gradul:....................................................
Data ultimei promovări:..............................
|
Numele şi prenumele evaluatorului:
Funcţia:
|
Perioada evaluată: de
la.....................la...............................
|
Obiective în perioada evaluată
|
% din timp
|
Realizat
(%)
|
Nota
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
…
|
|
|
|
Obiective revizuite în perioada
evaluată
|
% din timp
|
Realizat
(%)
|
Nota
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
…
|
|
|
|
Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor
|
|
Criteriile de evaluare a
performanţei profesionale individuale
|
Nota
|
Comentarii
|
1. Capacitatea de a organiza
|
|
|
2. Capacitatea de a conduce
|
|
|
3. Capacitatea de coordonare
|
|
|
4. Capacitatea de control
|
|
|
5. Competenţa decizională
|
|
|
6. Capacitatea de a delega
|
|
|
7. Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului
|
|
|
8. Abilităţi de mediere şi negociere
|
|
|
9. Capacitatea de implementare
|
|
|
10. Capacitatea de a rezolva eficient problemele
|
|
|
11. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor
|
|
|
12. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a
experienţei dobândite
|
|
|
Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale
|
Nota
|
Comentarii
|
13. Creativitate şi spirit de iniţiativă
|
|
|
14. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru
|
|
|
15. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate
|
|
|
16. Integritatea morală şi etică profesională
|
|
|
17. Alte criterii specifice
|
|
|
Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare
|
|
|
|
|
|
Nota finală a evaluării:
(Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru
îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2
Calificativul evaluării:
|
Rezultate deosebite:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Alte observaţii:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare:
............................
|
Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va
face evaluarea:
Obiectivul
|
% din timp
|
1.
|
|
2.
|
|
...
|
|
Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru
care se va face evaluarea:
Comentariile persoanei evaluate:
|
Numele şi prenumele persoanei evaluate:
|
Funcţia:
|
Semnătura:
|
Data:
|
|
Numele şi prenumele evaluatorului:
Funcţia:
Semnătura:
Data:
|
Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează:
|
Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează:
Funcţia:
Semnătura persoanei care contrasemnează:
Data:
|
Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare:
Semnătura persoanei evaluate:
Data:
|
Anexa Nr. 2b la regulament
FIŞĂ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale
persoanelor care ocupă funcţii contractuale de execuţie
Numele şi prenumele persoanei evaluate:
Functia:.....................................................
Gradul:....................................................
Data ultimei promovări:..............................
|
Numele şi prenumele evaluatorului:
Functia:
|
Perioada evaluată: de
la.....................la...............................
|
Obiective în perioada evaluată
|
% din timp
|
Realizat
(%)
|
Nota
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
...
|
|
|
|
Obiective revizuite în perioada
evaluată
|
% din timp
|
Realizat
(%)
|
Nota
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
...
|
|
|
|
Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor
|
|
Criteriile de evaluare a
performanţei profesionale individuale
|
Nota
|
Comentarii
|
1. Capacitatea de implementare
|
|
|
2. Capacitatea de a rezolva eficient problemele
|
|
|
3. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor
|
|
|
4. Capacitatea de autoperfectionare şi de valorificare a
experienţei dobândite
|
|
|
5. Creativitate şi spirit de iniţiativă
|
|
|
6. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru
|
|
|
7. Capacitatea de a lucra independent
|
|
|
8. Capacitatea de a lucra în echipă
|
|
|
9. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate
|
|
|
10. Integritatea morală şi etică profesională
|
|
|
11. Alte criterii specifice
|
|
|
|
|
|
Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare
|
|
|
|
|
|
Nota finală a evaluării:
(Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru
îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2
Calificativul evaluării:
|
Rezultate deosebite:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Alte observaţii:
1......................................................................................................................
2......................................................................................................................
|
Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare:
.................................
|
Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va
face evaluarea:
Obiectivul
|
% din timp
|
1.
|
|
2.
|
|
...
|
|
Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru
care se va face evaluarea:
Comentariile persoanei evaluate:
|
Numele şi prenumele persoanei evaluate:
Funcţia:
Semnătura:
Data:
|
|
Numele şi prenumele evaluatorului:
Funcţia:
Semnătura:
Data:
|
Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează:
|
Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează:
Funcţia:
Semnătura persoanei care contrasemnează:
Data:
|
Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare:
Semnătura persoanei evaluate:
Data:
|
ANEXA Nr. 3 la regulament
Denumirea autorităţii/instituţiei publice:
Direcţia/Serviciul/Biroul/Compartimentul:
Aprobat1
FISA POSTULUI
Nr....................
Informaţii generale privind postul
1. Denumirea postului:
2. Nivelul postului (de conducere/de execuţie):
3. Obiectivul/Obiectivele postului:
Condiţii specifice pentru ocuparea postului2
1. Studii de
specialitate:
2. Perfecţionări (specializări)3:
3. Vechimea în muncă/specialitate necesară:
4. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator:
5. Limbi străine4:
6. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
7. Cerinţe specifice5:
8. Competenţa managerială (cunoştinţe de management,
calităţi şi aptitudini manageriale):
Descrierea sarcinilor ce revin postului
1.
2.
.................
Responsabilitatea implicată de post
1. De pregătire/luare a deciziilor6:
2. Delegarea de atribuţii şi competenţă:
3. De păstrare a confidenţialităţii:
Sfera relaţională a titularului postului
1. Sfera relaţională internă:
a) Relaţii ierarhice
- subordonat faţă de:
- superior pentru:
b) Relaţii funcţionale:
c) Relaţii de control:
d) Relaţii de reprezentare:
2. Sfera relaţională externă:
a) cu autorităţi şi instituţii publice:
b) cu organizaţii internaţionale:
c) cu persoane juridice private:
Intocmit de7:
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnătura:
4. Data întocmirii:
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia şi gradaţia corespunzătoare tranşei de
vechime (dacă este cazul):
3. Semnătura
4. Data:
Avizat de8:
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnătura:
4. Data:
1 Se va semna de
către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi se va ştampila în mod
obligatoriu.
2 Se va completa cu
informaţiile privind condiţiile prevăzute de lege şi stabilite la nivelul
autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei corespunzătoare.
3 Dacă este cazul.
4 Pentru fiecare
dintre criteriile „citit", „scris" şi „vorbit" se va stabili
nivelul de cunoaştere cerut, după cum urmează: „cunoştinţe de bază",
„nivel mediu", „nivel avansat".
5 De exemplu:
călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în
program prelungit în anumite condiţii.
6 Limitele
libertăţii decizionale de care beneficiază titularul postului pentru îndeplinirea
sarcinilor care îi revin.
7 Se întocmeşte de
conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul
postului.
8 Se avizează de
către superiorul ierarhic al persoanei prevăzute la pct. 7.