Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 763 din 21 iulie 2010

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea ori în coordonarea acestuia si aprobarea Regulamentului privind evaluarea performantelor profesionale individuale, promovarea si avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea ori în coordonarea acestuia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 592 din 20 august 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 8 alin. (6) din anexa nr. I şi al art. 12 din anexa nr. II la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările ulterioare, precum şi al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. - Prevederile prezentei hotărâri intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

p. Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,

Vasile Timiş,

secretar de stat

Viceprim-ministru,

Marko Bela

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi desfăşurare a concursurilor sau examenelor, după caz, pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau în coordonarea ministrului culturii şi patrimoniului naţional, cu excepţia posturilor de director general/director la care se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare.

Art. 2. - Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, denumit în continuare ministerul, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ministerului ori în coordonarea ministrului culturii şi patrimoniului naţional, denumite în continuare instituţii, pe posturi vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale se face prin concurs sau examen, după caz, în urma cărora candidaţii declaraţi „admişi" încheie, în condiţiile legii, contracte individuale de muncă.

Art. 3. - Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin examen în una dintre situaţiile:

a) s-a înscris un singur candidat;

b) numai un singur candidat se prezintă la susţinerea probelor.

Art. 4. - Concursul de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante este organizat, în condiţiile legii, după cum urmează:

a) de către minister- pentru personalul din aparatul propriu şi pentru funcţiile de conducere de director general/director al instituţiilor publice aflate în subordinea ministerului, altele decât cele la care se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare;

b) de către instituţiile în al cărui stat de funcţii se află posturile - pentru posturile vacante sau temporar vacante, altele decât cele prevăzute la lit. a).

Art. 5. - Ocuparea prin concurs sau examen a unui post de conducere temporar vacant se poate face numai în condiţiile în care nu există posibilitatea ocupării acestuia prin numirea temporară a unui salariat din cadrul instituţiei.

Art. 6. - Exercitarea cu caracter temporar a unui post de conducere temporar vacant se realizează prin promovarea unui salariat din cadrul autorităţii sau instituţiei care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea postului respectiv, prin act administrativ al conducătorului unităţii.

CAPITOLUL II

Publicitatea concursului sau examenului

Art. 7. - Anunţurile privind posturile pentru care se organizează concurs se aduc la cunoştinţa publicului cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării concursului, prin grija compartimentelor de resurse umane sau a persoanelor cu atribuţii în domeniul resurselor umane, într-un cotidian de largă circulaţie şi la sediul instituţiei sau pe pagina de internet a instituţiei, după caz.

Art. 8. - (1) Anunţul prevăzut la art. 7 conţine următoarele elemente:

a) denumirea postului pentru care se organizează concursul, cu specificarea gradului sau a treptei profesionale;

b) condiţiile de participare la concurs, stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;

c) documentele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului propriu de înscriere la concurs;

d) locul şi data până la care se pot depune dosarele de înscriere, cu precizarea datelor de contact;

e) bibliografia şi tematica concursului;

f) locul, data şi ora desfăşurării concursului,

g) tipul probelor de concurs/examen.

(2) Anunţul publicat în presa scrisă poate conţine numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi d).

(3) Sumele necesare publicării anunţurilor în presă sunt asigurate de compartimentele financiare ale unităţilor organizatoare.

Art. 9. - In condiţiile modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului sau examenului se face publicitatea modificării respective prin aceleaşi mijloace prin care s-a făcut publicitatea concursului.

CAPITOLUL III

Criterii generale şi specifice pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante

Art. 10. - (1) In vederea participării la concurs sau examen pentru ocuparea unui post vacant ori temporar vacant, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii generale:

a) să aibă cetăţenia română sau cetăţenia unui stat membru al Uniunii Europene, potrivit legii;

b) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea;

c) să aibă o stare de sănătate corespunzătoare exercitării funcţiei, certificată conform legii;

d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

e) să cunoască limba română, scris şi vorbit;

f) să nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în anumite domenii de activitate, conducerea unităţii organizatoare poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialişti, cetăţeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene, în condiţiile legii.

Art. 11. - Criteriile specifice, elaborate de şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de conducătorul autorităţii sau instituţiei, vizează următoarele:

a) studii de specialitate;

b) perfecţionări/specializări;

c) vechimea în muncă/vechimea în specialitatea studiilor;

d) cunoştinţe de limbi străine;

e) cunoştinţe de operare pe calculator;

f) abilităţi şi aptitudini corespunzătoare specificului postului.

Art. 12. - Nivelul studiilor pentru posturile vacante sau temporar vacante se stabileşte de către angajator, în concordanţă cu prevederile legii, dintre cele prezentate mai jos:

a) studii universitare de licenţă, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

b) studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;

c) studii postliceale, absolvite cu diplomă de absolvire/certificat de competenţe profesionale;

d) studii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;

e) studii gimnaziale;

f) alte studii.

Art. 13. - (1) Condiţiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc după cum urmează:

a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul imediat superior celui de debutant;

b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).

(2) Condiţiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii medii se stabilesc după cum urmează:

a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul imediat superior celui de debutant;

b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).

(3) Condiţiile minime de vechime în muncă, respectiv în specialitatea studiilor, necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere, sunt următoarele:

a) director, director general adjunct, director general - minimum 5 ani vechime în specialitate;

b) director adjunct, Contabil-şef, inginer-şef- minimum 5 ani vechime în specialitate;

c) şef serviciu, şef serviciu contencios, şef secţie - minimum 2 ani vechime în specialitate;

d) şef birou, şef laborator, şef oficiu - minimum 2 ani vechime în specialitate;

e) şef formaţie muncitori, şef atelier - minimum 2 ani vechime în muncă.

CAPITOLUL IV

Organizarea şi desfăşurarea concursului sau examenului

SECŢIUNEA 1

Comisiile de concurs sau examen

Art. 14. - (1) în vederea organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu minimum 5 zile înainte de publicarea anunţului, prin act administrativ al conducătorului autorităţii ori instituţiei organizatoare a concursului, se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(2) Comisiile de concurs se alcătuiesc dintr-un număr impar de persoane, care trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:

a) cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei au funcţia cel puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs;

b) au probitate morală şi profesională;

c) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare, conform legii;

d) nu au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;

e) membrul în comisie, soţul sau soţia, după caz, nu are relaţii ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi.

(3) Cel puţin unul dintre membrii fiecărei comisii trebuie să aibă pregătire sau experienţă în domeniul funcţiei aferentă postului pentru care se organizează concurs sau examen.

(4) In cazul în care în unitatea organizatoare nu există specialişti în domeniul de activitate al postului vacant, din comisii pot face parte persoane încadrate în unităţi similare.

(5) Din comisia de concurs face parte în mod obligatoriu şeful compartimentului în care se află postul vacant pentru care se organizează concurs sau o persoană desemnată de acesta.

(6) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.

(7) Fiecare comisie de concurs, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor, are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei.

(8) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură, de regulă, de către persoane din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către persoane cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din cadrul autorităţii ori instituţiei publice organizatoare a concursului.

Art. 15. - (1) Comisia de concurs are următoarele atribuţii:

a) aprobă bibliografia şi, după caz, tematica de concurs;

b) cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data publicării anunţului de concurs, stabileşte graficul de desfăşurare a concursului/examenului;

c) stabileşte tipul probelor şi durata acestora;

d) stabileşte criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului, având în vedere principalele criterii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament;

e) stabileşte criteriul de departajare a concurenţilor, în cazul în care se obţine aceeaşi notă finală;

f) având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului scos la concurs, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecărei probe elaborează subiectele/temele şi baremele de notare pentru fiecare probă de concurs sau examen:

g) acordă note pentru fiecare probă;

h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de concurs, precum şi procesul-verbal final al concursului.

(2) In funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, comisia de concurs stabileşte durata fiecărei probe, fără a depăşi limita maximă de 3 ore.

Art. 16. - (1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate dintr-un număr impar de membri, dintre care cel puţin un specialist în domeniul de activitate aferent postului scos la concurs.

(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:

a) soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere formulate de candidaţi;

b) soluţionează contestaţiile cu privire la rezultatele probelor scrise.

(3) Hotărârile comisiilor de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.

Art. 17. - Secretarul comisiei de concurs are următoarele atribuţii:

a) constituie şi gestionează dosarul de concurs;

b) realizează publicitatea concursului, în conformitate cu art. 7 şi 8;

c) primeşte dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaţilor, precum şi eventualele contestaţii şi asigură înregistrarea la registratura generală a autorităţii ori instituţiei, după caz;

d) verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menţionând pe acestea, sub semnătură, expresia „conform cu originalul";

e) redactează şi semnează, alături de comisia de examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;

f) asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a concursului/examenului - spaţii corespunzătoare, papetărie, birotică şi alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor;

g) afişează graficul de desfăşurare a concursului şi orice alte informaţii în legătură cu acesta;

h) informează eventualii candidaţi în legătură cu desfăşurarea concursului/examenului;

i) redactează şi semnează, alături de comisia de examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;

j) transmite documentaţia pentru a fi întocmite actele necesare încadrării candidatului admis.

Art. 18. - Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:

a) primeşte contestaţiile depuse în termenul legal, pe care le prezintă comisiei de soluţionare;

b) informează secretarul comisiei de concurs în legătură cu depunerea contestaţiilor şi îi solicită documentaţia aferentă;

c) întocmeşte procesul-verbal care conţine hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o transmite secretarului comisiei de concurs;

d) afişează rezultatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.

Art. 19. - (1) Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor şi secretarii acestor comisii, înainte de exercitarea acestei calităţi, vor da o declaraţie despre luarea la cunoştinţă a situaţiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. c), d) şi e).

(2) In cazul în care se constată că unul dintre membri/secretari nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. c), d) şi e), angajatorul va dispune măsuri de înlocuire a acestuia.

Art. 20. - Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora au obligaţia de a păstra în deplină securitate documentele şi de a asigura confidenţialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen.

Art. 21. - Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părţi componente aleacestora, atrage pentru cei vinovaţi măsuri disciplinare ori penale, după caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a

Documentaţia pentru concurs sau examen

Art. 22. - Pentru fiecare concurs de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante unitatea organizatoare întocmeşte un dosar de concurs, compus din următoarele documente:

a) documentele prin care au fost constituite comisiile;

b) copia anunţului publicat şi a celui afişat la sediul instituţiei, precum şi, eventual, a celui postat pe pagina de internet a autorităţii sau instituţiei;

c) graficul desfăşurării concursului/examenului;

d) lucrările scrise ale candidaţilor;

e) procesele-verbale ale comisiei de concurs şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor;

f) fişele de notare ale comisiei de concurs şi, după caz, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor;

g) contestaţiile, acolo unde este cazul.

Art. 23. - (1) In vederea participării la concurs, fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, după cum urmează:

a) cererea de înscriere;

b) actul de identitate, în copie şi original pentru confirmare;

c) documentele care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, în copie şi original pentru confirmare;

d) copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverinţa care să ateste activitatea desfăşurată, vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitate, însoţite de originale pentru confirmare;

e) certificatul de cazier judiciar;

f) adeverinţă care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată în condiţiile legii.

(2) Candidaţii care au altă cetăţenie decât cea română fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin documente originale însoţite de traducerile autorizate în limba română; în cazul documentelor de studii obţinute în alte state, se va prezenta documentul care atestă echivalarea studiilor eliberat de autorităţile abilitate.

SECŢIUNEA a 3-a

Selecţia dosarelor de înscriere la concurs sau examen

Art. 24. - (1) Dosarele de înscriere la concurs sau examen se depun în maximum 10 zile lucrătoare de la data afişării/publicării postului.

(2) Dosarele de înscriere la concurs sau examen sunt verificate de membrii comisiei de examinare în maximum 24 de ore de la data-limită de depunere a acestora, termen în care rezultatul selecţiei se comunică şi candidaţilor, prin afişare la sediul autorităţii sau instituţiei organizatoare a concursului ori examenului.

(3) Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se afişează în termenul menţionat la alin. (2), cu menţiunea „admis" sau, după caz, „respins", cu precizarea motivelor de respingere.

(4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de către comisia de examinare; nu se iau în considerare zilele nelucrătoare.

(5) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor se soluţionează şi se afişează la sediul instituţiei organizatoare a concursului sau examenului, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere; nu se iau în considerare zilele nelucrătoare.

SECŢIUNEA a 4-a

Elaborarea subiectelor pentru concurs sau examen

Art. 25. - (1) In cazul în care concursul/examenul prevede probă scrisă, comisia de concurs elaborează subiectele şi baremurile de notare ţinând cont de următoarele cerinţe:

a) să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu bibliografia şi, eventual, tematica afişate;

b) să poată fi rezolvate în timpul alocat probei respective;

c) să aibă un grad de dificultate care să permită abordarea şi soluţionarea acestora.

(2) Proba scrisă poate consta în redactarea unei lucrări şi/sau rezolvarea unorteste-grilă.

Art. 26. - (1) In cazul în care concursul/examenul prevede interviu, comisia va stabili planul de interviu şi criteriile de evaluare.

(2) In afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncă, comportamentul în situaţii-limită ale candidatului şi proiecte profesionale de viitor, în situaţia în care va ocupa postul pentru care candidează.

Art. 27. - (1) In situaţia în care concursul/examenul prevede o probă practică, aceasta se proiectează astfel încât să se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional al acelor abilităţi personale care sunt indispensabile realizării atribuţiilor postului.

(2) In funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, proba practică poate consta, între altele, în demonstrarea abilităţilor de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice, a cunoaşterii unei limbi străine ori altele similare.

SECŢIUNEA a 5-a

Desfăşurarea concursului sau examenului

Art. 28. - (1) Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante pot parcurge mai multe etape, după cum urmează:

a) etapa I - selecţia dosarelor de înscriere;

b) etapa a II-a - verificarea cunoştinţelor sau aptitudinilor, după caz, necesare îndeplinirii atribuţiilor postului.

(2) Se pot prezenta la etapa a II-a numai candidaţii declaraţi admişi la etapa I.

(3) In cazul în care etapa a II-a este constituită din mai multe probe, candidatul poate participa la proba următoare numai în condiţiile promovării probei anterioare.

(4) Desfăşurarea etapelor de concurs se planifică în zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore.

Art. 29. - (1) In cadrul probei scrise, lucrările se sigilează, înainte de comunicarea subiectelor, de către candidaţi în prezenţa preşedintelui comisiei, după care se aplică ştampila unităţii organizatoare.

(2) Din momentul comunicării subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în sală şi niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predarea acesteia.

Art. 30. - (1) Membrii comisiei de examinare notează fiecare probă obligatorie cu note de la 1 la 10.

(2) Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la probele obligatorii.

(3) Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie să obţină minimum nota 5 la fiecare probă de examinare şi minimum 7 nota finală.

(4) Nota finală se afişează la sediul autorităţii sau instituţiei în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la finalizarea ultimei probe sau a contestaţiilor, după caz.

(5) Este declarat admis candidatul care a obţinut cea mai mare notă finală.

Art. 31. - Fişele de notare, semnate de membrii comisiei, precum şi lucrările sunt predate secretarului comisiei de concurs, care întocmeşte un tabel centralizator cuprinzând numele candidaţilor şi notele obţinute de aceştia, în ordine descrescătoare.

SECŢIUNEA a 6-a

Soluţionarea contestaţiilor

Art. 32. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la probele scrise pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de concurs, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor; la stabilirea termenului de depunere a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrătoare.

(2) La expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, secretarul comisiei de concurs predă secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în vederea soluţionării, contestaţiile depuse.

(3) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrări.

(4) Nu pot fi contestate rezultatele obţinute la probele practice sau la interviuri.

(5) Contestaţiile se soluţionează în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora; la stabilirea termenului de soluţionare a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrătoare.

Art. 33. - (1) Nota acordată iniţial se modifică, prin creştere sau prin descreştere, dacă între aceasta şi nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor se constată o diferenţă de cel puţin un punct. Dacă diferenţa dintre cele două note este mai mică de un punct, nota iniţială rămâne neschimbată.

(2) Nota acordată după contestaţii rămâne definitivă.

Art. 34. - (1) Hotărârile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia.

(2) Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor, prin afişare la sediul unităţii organizatoare.

SECŢIUNEA a 7-a

Finalizarea concursului sau examenului

Art. 35. - După expirarea termenului de depunere a contestaţiilor sau, după caz, după rezolvarea contestaţiilor, se întocmeşte tabelul cu clasificarea finală a candidaţilor în ordinea descrescătoare a notelor finale. In dreptul fiecărui candidat se scrie nota finală obţinută şi menţiunea: „admis", „respins", „neprezentat", „eliminat din concurs/examen", după caz.

Art. 36. - (1) Candidatul declarat „admis" la concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului concursului.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat „admis" la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrătoare de la data afişării rezultatului concursului.

(3) In cazul neprezentării la post la termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducătorul autorităţii sau instituţiei organizatoare poate comunica în scris candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situaţie termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.

(4) Candidaţii declaraţi respinşi la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul autorităţii sau instituţiei organizatoare.

ANEXĂ la regulament

PRINCIPALELE CRITERII DE EVALUARE

a performanţelor individuale în cazul ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante

I. Pentru funcţiile contractuale de conducere

1. Cunoştinţe teoretice necesare

2. Capacitatea de organizare, planificare, coordonare

3. Responsabilitate în luarea deciziilor

4. Capacitate de analiză şi sinteză

II. Pentru funcţiile contractuale de execuţie

1. Cunoştinţe teoretice necesare şi/sau abilităţi practice necesare

2. Aptitudini şi calităţi necesare exercitării funcţiei, care vor fi stabilite de către comisia de concurs în funcţie de specificul postului

3. Experienţa profesională necesară exercitării funcţiei

NOTA:

In funcţie de specificul postului, comisia de concurs poate stabili şi alte criterii.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENT

privind evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament reglementează evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unităţilor care funcţionează în subordinea ori în coordonarea acestuia.

Art. 2. - (1) Regulamentul stabileşte cadrul general pentru realizarea următoarelor obiective:

a) asigurarea concordanţei dintre cerinţele şi standardele postului, descrise în fişa postului, şi calităţile angajatului: profesionale, aptitudinale şi atitudinale;

b) asigurarea unui sistem motivaţional, care să determine creşterea performanţelor profesionale individuale, prin avansarea sau promovarea în grade ori trepte profesionale imediat superioare.

(2) Pentru atingerea acestor obiective prezentul regulament prevede:

a) evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor;

b) evaluarea performanţelor profesionale ale angajaţilor în raport cu cerinţele posturilor.

CAPITOLUL II

Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual

Art. 3. - Evaluarea performanţelor profesionale individuale are ca scop aprecierea obiectivă a activităţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivă cu rezultatele obţinute în mod efectiv.

Art. 4. - Evaluarea performanţelor profesionale individuale trebuie făcută cu probitate, deontologie profesională, realism şi obiectivitate.

Art. 5. - Procedura evaluării se realizează în următoarele etape:

a) completarea fişei de evaluare de către evaluator;

b) interviul;

c) contrasemnarea fişei de evaluare.

Art. 6. -In sensul prezentului regulament, are calitatea de evaluator:

a) persoana aflată în funcţia de conducere care coordonează compartimentul în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea salariatul aflat într-o funcţie de execuţie sau care coordonează activitatea acestuia;

b) persoana aflată în funcţia de conducere ierarhic superioară, potrivit structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice, pentru salariatul aflat într-o funcţie de conducere;

c) persoana aflată într-o funcţie de conducere în cadrul ministerului, care coordonează domeniul de activitate pentru directorul general/directorul, după caz, al instituţiilor publice din subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, căreia nu i se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările ulterioare.

Art. 7. - (1) Sunt supuşi evaluării anuale salariaţii care au desfăşurat activitate cel puţin 6 luni în cursul perioadei evaluate.

(2) Sunt exceptaţi de la evaluarea anuală salariaţii care ocupă funcţia de debutant şi care sunt evaluaţi la sfârşitul perioadei de debut.

Art. 8. - (1) Activitatea profesională se apreciază anual, prin evaluarea performanţelor profesionale individuale.

(2) Perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea, dar nu mai puţin de 6 luni de activitate pe funcţia respectivă.

(3) Perioada de evaluare este cuprinsă între 1 şi 28 februarie din anul următor perioadei evaluate.

Art. 9. - In mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual se face şi în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:

a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate contractul individual de muncă al salariatului evaluat încetează sau se modifică, în condiţiile legii. In acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea sau modificarea raporturilor de muncă;

b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncă al evaluatorului încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii. In acest caz, evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de muncă ori, după caz, într-o perioadă de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea ori modificarea raporturilor de muncă, să realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anuală a performanţelor profesionale individuale ale acestora;

c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândeşte o diplomă de studii de nivel superior şi urmează să fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzătoare studiilor absolvite.

Art. 10. - (1) Criteriile generale de evaluare a personalului contractual sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(2) In funcţie de specificul activităţii autorităţii sau instituţiei publice şi de activităţile efectiv desfăşurate de către salariat, evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare care, astfel stabilite, se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat la începutul perioadei evaluate.

(3) Salariaţii care exercită, cu caracter temporar, o funcţie de conducere vor fi evaluaţi pentru perioada exercitării temporare, pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcţia de conducere respectivă.

Art. 11. - Persoanele care au calitatea de evaluator, potrivit art. 6, completează fişele de evaluare, al căror model este prevăzut în anexa nr. 2a, respectiv nr. 2b, după cum urmează:

a) stabilesc gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin raportare la atribuţiile stabilite prin fişa postului, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;

b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;

c) consemnează, după caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultăţile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante;

d) stabilesc obiectivele şi criteriile specifice de evaluare pentru următoarea perioadă de evaluare;

e) stabilesc eventualele necesităţi de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate.

Art. 12. - (1) Interviul, ca etapă a procesului de evaluare, reprezintă un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi persoana evaluată, în cadrul căruia:

a) se aduc la cunoştinţa persoanei evaluate notările şi consemnările făcute de evaluator în fişa de evaluare;

b) se semnează şi se datează fişa de evaluare de către evaluator şi de către persoana evaluată.

(2) In cazul în care între persoana evaluată şi evaluator există diferenţe de opinie asupra notărilor şi consemnărilor făcute, în fişa de evaluare se va consemna punctul de vedere al persoanei evaluate; evaluatorul poate modifica fişa de evaluare.

Art. 13. - (1) Pentru stabilirea calificativului, evaluatorul va proceda la notarea obiectivelor şi criteriilor de evaluare, prin acordarea fiecărui obiectiv şi criteriu a unei note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea gradului de îndeplinire.

(2) Pentru a obţine nota finală a evaluatorului se face media aritmetică a notelor obţinute ca urmare a aprecierii obiectivelor şi criteriilor, rezultate din media aritmetică a notelor acordate pentru fiecare obiectiv sau criteriu, după caz.

(3) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (1) este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.

Art. 14. - Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum urmează:

a) între 1,00-2,00 - nesatisfăcător;

b) între 2,01-3,00 - satisfăcător;

c) între 3,01-4,00 - bun;

d) între 4,01- 5,00 - foarte bun.

Art. 15. - (1) După finalizarea etapelor procedurii de evaluare menţionate la art. 5 lit. a) şi b), fişa de evaluare se înaintează contrasemnatarului.

(2) In sensul prezentului regulament, are calitatea de contrasemnatar salariatul aflat în funcţia superioară evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autorităţii sau instituţiei publice.

(3) In situaţia în care calitatea de evaluator o are şeful autorităţii sau instituţiei, fişa de evaluare nu se contrasemnează.

Art. 16. - (1) Fişa de evaluare poate fi modificată conform deciziei contrasemnatarului, în următoarele cazuri:

a) aprecierile consemnate nu corespund realităţii;

b) între evaluator şi persoana evaluată există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.

(2) Fişa de evaluare modificată în condiţiile prevăzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat.

Art. 17. - (1) Salariaţii nemulţumiţi de rezultatul evaluării pot să îl conteste la conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

(2) Contestaţia se formulează în termen de 5 zile calendaristice de la luarea la cunoştinţă de către salariatul evaluat a calificativului acordat şi se soluţionează în termen de 15 zile calendaristice de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei de către o comisie constituită în acest scop prin act administrativ al conducătorului autorităţii.

(3) Rezultatul contestaţiei se comunică salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei.

(4) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii.

CAPITOLUL III

Promovarea personalului contractual

Art. 18. - Prin promovare se asigură evoluţia în carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad sau treaptă de încadrare superioară ori într-o funcţie superioară.

Art. 19. - Promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în funcţii, grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant existent în statul de funcţii.

Art. 20. - Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se poate face din 3 în 3 ani, în funcţie de performanţele profesionale individuale, apreciate cu calificativele „foarte bun", cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.

Art. 21. - (1) Promovarea în funcţie prin transformarea propriului post se face în cazul absolvenţilor învăţământului superior de lungă sau scurtă durată, dacă studiile absolvite sunt corespunzătoare domeniului în care îşi desfăşoară activitatea; încadrarea se face în condiţiile legii.

(2) In mod excepţional, în situaţia în care nu există post vacant corespunzător, promovarea în grade sau trepte profesionale se poate face şi prin transformarea propriului post.

Art. 22. - (1) In vederea analizării posibilităţii şi oportunităţii promovării personalului în grade sau trepte profesionale se constituie, prin dispoziţie a ordonatorului de credite, comisii de promovare a personalului.

(2) Comisiile de promovare a personalului sunt constituite dintr-un număr impar de membri, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.

(3) Din comisiile de promovare a personalului fac parte:

a) conducătorul instituţiei sau o persoană desemnată de acesta;

b) evaluatorii persoanelor care îndeplinesc condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale;

c) contrasemnatarii rapoartelor de evaluare ale persoanelor care îndeplinesc condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale;

d) un reprezentant al compartimentului resurse umane;

e) un reprezentant al compartimentului financiar-contabil;

f) un reprezentant al sindicatelor sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor.

Art. 23. - Comisia de promovare a personalului are următoarele atribuţii:

a) analizează posibilitatea promovării personalului în funcţie de creditele bugetare alocate autorităţii sau instituţiei publice pentru anul bugetar respectiv;

b) analizează propunerile de promovare;

c) stabileşte lista nominală a personalului ce urmează a fi promovat.

Art. 24. -Avansarea în gradaţia imediat superioară se face, potrivit legii, la îndeplinirea condiţiei de vechime prevăzute de tranşele de vechime în muncă.

CAPITOLUL IV

Avansarea personalului debutant

Art. 25. - Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant pot fi avansate, la sfârşitul perioadei de debut, stabilită în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat superioară.

Art. 26. - Persoanele încadrate în funcţii de personal contractual de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant, pe o perioadă de cel puţin 6 luni, dar nu mai mare de un an, şi vor fi definitivate, pe bază de examen de evaluare în gradul sau treapta profesională imediat superioară.

Art. 27. - (1) Examenul de evaluare se organizează, de regulă, în termen de 5 zile calendaristice de la terminarea perioadei de debut, pe baza următoarelor criterii:

a) gradul de adaptabilitate şi flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor;

b) gradul de însuşire a cunoştinţelor specifice exercitării funcţiei.

(2) Examenul de evaluare constă într-o probă scrisă, sub formă de test-grilă, sau practică, notată cu note de la 1 la 10 de şeful ierarhic al persoanei încadrate în funcţia contractuală de debutant ori de persoana desemnată de acesta, în cazul în care şeful ierarhic este conducătorul autorităţii sau instituţiei.

(3) Pentru a fi declarată „admisă", persoana în cauză trebuie să obţină minimum nota 7.

(4) Nota la examenul de evaluare poate fi contestată în termen de 3 zile calendaristice de la comunicarea notei la conducătorul autorităţii sau instituţiei.

(5) Contestaţia se rezolvă şi se comunică persoanei în cauză în termen de 3 zile calendaristice de la data-limită de depunere a contestaţiei.

(6) In situaţia în care persoana în cauză nu a obţinut nota minimă prevăzută la alin. (3), aceasta poate susţine un nou examen de evaluare până la expirarea termenului de un an de la încadrare, în condiţiile prevederilor alin. (1)-(5).

(7) Dacă nici în aceste condiţii persoana în cauză nu obţine la examenul de evaluare minimum nota 7 la expirarea termenului de un an de la încadrare, contractul individual de muncă încetează în condiţiile legii.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 28. - Ca urmare a promovării sau avansării, fişa postului salariatului va fi completată cu noi atribuţii, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic.

Art. 29. - Prin excepţie de la prevederile art. 8 alin. (3), evaluarea performanţelor individuale ale personalului contractual pentru anul 2009 se face în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 30. -Anexele nr. 1, 2a, 2b şi 3 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

CRITERII GENERALE DE EVALUARE

a personalului contractual

I. Criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului contractual care ocupă funcţii de execuţie

Nr. crt.

Criteriul de evaluare

Definirea criteriului pentru

personalul cu studii superioare de lungă durată (S)

Definirea criteriului pentru

personalul cu studii superioare de scurtă durată (SSG)

Definirea criteriului pentru personalul

cu studii postliceale (PL), liceale (M) şi

gimnaziale/alte studii

0

1

2

3

4

1.

Capacitatea de implementare

Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor

Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor

Capacitatea de a pune eficient în practică soluţiile proprii şi pe cele dispuse pentru desfăşurarea în mod corespunzător a activităţilor, în scopul realizării obiectivelor

2.

Capacitatea de a rezolva eficient problemele

Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea riscurilor identificate

Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare şi asumarea riscurilor identificate

Capacitatea de a depăşi obstacolele sau dificultăţile intervenite în activitatea curentă, prin identificarea soluţiilor adecvate de rezolvare

3.

Capacitatea de asumare a responsabilităţilor

Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate definit conform fişei postului; capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea

Capacitatea de a desfăşura în mod curent, la solicitarea superiorilor ierarhici, activităţi care depăşesc cadrul de responsabilitate definit conform fişei postului Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea

Capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi şi de a răspunde pentru acestea

4.

Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale, de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite

Capacitatea de creştere permanentă a performanţelor profesionale, de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite

Capacitatea de îmbunătăţire a rezultatelor activităţii curente prin punerea în practică a cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite

5.

Creativitate şi spirit de iniţiativă

Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a acestor probleme; atitudine pozitivă faţă de idei noi

Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a acestor probleme; atitudine pozitivă faţă de idei noi

Atitudine activă în soluţionarea problemelor şi realizarea obiectivelor prin identificarea unor alternative eficiente de rezolvare a acestor probleme

0

1

2

3

4

6.

Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru

Capacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a-şi organiza timpul propriu sau, după caz, al celorlalţi (în funcţie de nivelul de competenţă), pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor

Capacitatea de a previziona cerinţele, oportunităţile şi posibilele riscuri şi consecinţele acestora; capacitatea de a anticipa soluţii şi de a-şi organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor

Capacitatea de a-şi organiza timpul propriu pentru îndeplinirea eficientă a sarcinilor

7.

Capacitatea de a lucra independent

Capacitatea de a desfăşura activităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu fără a solicita coordonare, cu excepţia cazurilor în care activităţile implică luarea unor decizii care depăşesc limitele de competenţă

8.

Capacitatea de a lucra în echipă

Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient şi de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei

Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient şi de a permite dezvoltarea ideilor noi, pentru realizarea obiectivelor echipei

Capacitatea de a se integra într-o echipă, de a-şi aduce contribuţia prin participare efectivă, de a transmite eficient idei, pentru realizarea obiectivelor echipei

9.

Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate

Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele materiale financiare şi informaţionale alocate

Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele materiale, financiare şi informaţionale alocate

Capacitatea de a utiliza raţional şi eficient resursele materiale, financiare şi informaţionale alocate

10.

Integritatea morală şi etică profesională

Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică socio-profesională

Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică socio-profesională

Inţelegerea şi respectarea principiilor de moralitate şi etică socio-profesională

II. Criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului contractual care ocupă funcţii de conducere

Nr. crt.

Criteriul de evaluare

Definirea criteriului

0

1

2

1.

Capacitatea de a organiza

Capacitatea de a identifica activităţile care trebuie desfăşurate de structura condusă, delimitarea lor în atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; repartizarea echilibrată şi echitabilă a atribuţiilor şi a obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi gradul profesional ale personalului din subordine

2.

Capacitatea de a conduce

Abilitatea de a crea o viziune realistă, de a o transpune în practică şi de a o susţine; abilitatea de a planifica şi de a administra activitatea unei echipe formate din personalităţi diferite, cu nivel diferit al capacităţii de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a adapta stilul de conducere la situaţii diferite, precum şi de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor

3.

Capacitatea de coordonare

Armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum şi a activităţilor din cadrul unui compartiment, în vederea realizării obiectivelor acestuia

4.

Capacitatea de control

Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a deciziilor în soluţii realiste, depistarea deficienţelor şi luarea măsurilor necesare pentru corectarea la timp a acestora

5.

Competenţa decizională

Capacitatea de a lua hotărâri rapid, cu simţ de răspundere şi conform competenţei legale, cu privire la desfăşurarea activităţii structurii conduse

0

1

2

6.

Capacitatea de a delega

Capacitatea de a transfera atribuţii personalului din subordine care corespunde din punct de vedere legal şi al competenţelor proprii, în scopul realizării la timp şi în mod corespunzător a obiectivelor structurii conduse

7.

Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului

Cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusiv prin capacitatea de a crea, de a implementa şi de a menţine politici de personal eficiente, în scopul motivării acestuia; capacitatea de a identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine şi de a forma propuneri privind tematica şi formele concrete de realizare a instruirii

8.

Abilităţi de mediere şi negociere

Capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire sau un interviu, precum şi de a o orienta către o soluţie comun acceptată, ţinând seama de poziţiile diferite ale părţilor

9.

Alte criterii

Se vor utiliza criteriile stabilite pentru evaluarea performanţelor profesionale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale de execuţie, prevăzute la pct. 1-6, 9 şi 10

ANEXA Nr. 2a la regulament

FIŞĂ DE EVALUARE

a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale de conducere

Numele şi prenumele persoanei evaluate:

Functia:.....................................................

Gradul:....................................................

Data ultimei promovări:..............................

Numele şi prenumele evaluatorului:

Funcţia:

Perioada evaluată: de la.....................la...............................

Obiective în perioada evaluată

% din timp

Realizat

(%)

Nota

1.

2.

Obiective revizuite în perioada evaluată

% din timp

Realizat

(%)

Nota

1.

2.

Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor

Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale

Nota

Comentarii

1. Capacitatea de a organiza

2. Capacitatea de a conduce

3. Capacitatea de coordonare

4. Capacitatea de control

5. Competenţa decizională

6. Capacitatea de a delega

7. Capacitatea de a dezvolta abilităţile personalului

8. Abilităţi de mediere şi negociere

9. Capacitatea de implementare

10. Capacitatea de a rezolva eficient problemele

11. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor

12. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite

Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale

Nota

Comentarii

13. Creativitate şi spirit de iniţiativă

14. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru

15. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate

16. Integritatea morală şi etică profesională

17. Alte criterii specifice

Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare

Nota finală a evaluării:

(Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2

Calificativul evaluării:

Rezultate deosebite:

1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Alte observaţii: 1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare:

............................

Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Obiectivul

% din timp

1.

2.

...

Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Criteriul

1.

2.

...

Comentariile persoanei evaluate:

Numele şi prenumele persoanei evaluate:

Funcţia:

Semnătura:

Data:

Numele şi prenumele evaluatorului:

Funcţia:

Semnătura:

Data:

Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează:

Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează:

Funcţia:

Semnătura persoanei care contrasemnează:

Data:

Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare:

Semnătura persoanei evaluate:

Data:

Anexa Nr. 2b la regulament

FIŞĂ DE EVALUARE

a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor care ocupă funcţii contractuale de execuţie

Numele şi prenumele persoanei evaluate:

Functia:.....................................................

Gradul:....................................................

Data ultimei promovări:..............................

Numele şi prenumele evaluatorului:

Functia:

Perioada evaluată: de la.....................la...............................

Obiective în perioada evaluată

% din timp

Realizat

(%)

Nota

1.

2.

...

Obiective revizuite în perioada evaluată

% din timp

Realizat

(%)

Nota

1.

2.

...

Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor

Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale

Nota

Comentarii

1. Capacitatea de implementare

2. Capacitatea de a rezolva eficient problemele

3. Capacitatea de asumare a responsabilităţilor

4. Capacitatea de autoperfectionare şi de valorificare a experienţei dobândite

5. Creativitate şi spirit de iniţiativă

6. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru

7. Capacitatea de a lucra independent

8. Capacitatea de a lucra în echipă

9. Capacitatea de gestionare eficientă a resurselor alocate

10. Integritatea morală şi etică profesională

11. Alte criterii specifice

Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare

Nota finală a evaluării:

(Nota finală pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare)/2

Calificativul evaluării:

Rezultate deosebite:

1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată: 1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Alte observaţii:

1......................................................................................................................

2......................................................................................................................

Propuneri de formare profesională pentru perioada următoare:

.................................

Obiective pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Obiectivul

% din timp

1.

2.

...

Criterii specifice pentru următoarea perioadă pentru care se va face evaluarea:

Criteriul

1.

2.

...

Comentariile persoanei evaluate:

Numele şi prenumele persoanei evaluate:

Funcţia:

Semnătura:

Data:

Numele şi prenumele evaluatorului:

Funcţia:

Semnătura:

Data:

Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemnează:

Numele şi prenumele persoanei care contrasemnează:

Funcţia:

Semnătura persoanei care contrasemnează:

Data:

Luarea la cunoştinţă a fişei de evaluare după contrasemnare:

Semnătura persoanei evaluate:

Data:

ANEXA Nr. 3 la regulament

Denumirea autorităţii/instituţiei publice:

Direcţia/Serviciul/Biroul/Compartimentul:

Aprobat1

FISA POSTULUI

Nr....................

Informaţii generale privind postul

1. Denumirea postului:

2. Nivelul postului (de conducere/de execuţie):

3. Obiectivul/Obiectivele postului:

Condiţii specifice pentru ocuparea postului2

1. Studii de specialitate:

2. Perfecţionări (specializări)3:

3. Vechimea în muncă/specialitate necesară:

4. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator:

5. Limbi străine4:

6. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:

7. Cerinţe specifice5:

8. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale):

Descrierea sarcinilor ce revin postului

1.

2.

.................

Responsabilitatea implicată de post

1. De pregătire/luare a deciziilor6:

2. Delegarea de atribuţii şi competenţă:

3. De păstrare a confidenţialităţii:

Sfera relaţională a titularului postului

1. Sfera relaţională internă:

a) Relaţii ierarhice

- subordonat faţă de:

- superior pentru:

b) Relaţii funcţionale:

c) Relaţii de control:

d) Relaţii de reprezentare:

2. Sfera relaţională externă:

a) cu autorităţi şi instituţii publice:

b) cu organizaţii internaţionale:

c) cu persoane juridice private:

Intocmit de7:

1. Numele şi prenumele:

2. Funcţia:

3. Semnătura:

4. Data întocmirii:

Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului

1. Numele şi prenumele:

2. Funcţia şi gradaţia corespunzătoare tranşei de vechime (dacă este cazul):

3. Semnătura

4. Data:

Avizat de8:

1. Numele şi prenumele:

2. Funcţia:

3. Semnătura:

4. Data:

1 Se va semna de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi se va ştampila în mod obligatoriu.

2 Se va completa cu informaţiile privind condiţiile prevăzute de lege şi stabilite la nivelul autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei corespunzătoare.

3 Dacă este cazul.

4 Pentru fiecare dintre criteriile „citit", „scris" şi „vorbit" se va stabili nivelul de cunoaştere cerut, după cum urmează: „cunoştinţe de bază", „nivel mediu", „nivel avansat".

5 De exemplu: călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.

6 Limitele libertăţii decizionale de care beneficiază titularul postului pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin.

7 Se întocmeşte de conducătorul compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea titularul postului.

8 Se avizează de către superiorul ierarhic al persoanei prevăzute la pct. 7.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 763/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 763 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 763/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu