Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 723 din 14 iulie 2010

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiintarea activitatii de derulare si gestionare a proiectelor de înfratire institutionala finantate de Uniunea Europeana, pentru care Romania are calitate de donator de asistenta tehnica

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 571 din 12 august 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Mihai Constantin Şeitan

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,

Bogdan Mănoiu

ANEXA

NORME METODOLOGICE

de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activităţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrăţire instituţională finanţate de Uniunea Europeană, pentru care România are calitate de donator de asistenţă tehnică

Art. 1. - (1) In sensul prezentelor norme metodologice, atribuţiile Punctului naţional de contact pentru înfrăţire instituţională în România sunt aduse la îndeplinire de Ministerul Finanţelor Publice, prin Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS).

(2) Punctul naţional de contact pentru înfrăţire instituţională este responsabil cu promovarea, dezvoltarea şi coordonarea activităţii de participare a României la proiectele de înfrăţire instituţională în calitate de furnizor de asistenţă.

(3) In sensul prezentelor norme metodologice, se nominalizează Oficiul de Plăţi şi Contractare Phare (OPCP) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ca autoritate administrativă de înfrăţire instituţională.

(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională este responsabilă cu managementul administrativ şi financiar al proiectelor de înfrăţire instituţională în care România are rol de furnizor de asistenţă tehnică.

Art. 2. - (1) Punctul naţional de contact primeşte informări de la Comisia Europeană sau de la autorităţile administrative din ţările beneficiare privind circularea unor fişe de înfrăţire instituţională, respectiv mesajul oficial de circulare a unei fişe de proiect.

(2) Punctul naţional de contact analizează informările şi mesajele, identifică instituţiile potenţial donatoare de asistenţă şi transmite fişele către acestea, însoţite de formatele standard de ofertă şi curriculum vitae pentru experţi, în vederea formulării de propuneri de înfrăţire instituţională.

(3) Punctul naţional de contact primeşte ofertele de înfrăţire instituţională elaborate de autorităţile române, avizate de către autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, le verifică din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertă şi curriculum vitae) şi le transmite către Comisia Europeană sau către autorităţile administrative din ţările beneficiare (instituţia care a circulat fişa).

(4) Pentru proiectele de înfrăţire instituţională standard, Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia Europeană sau de la autorităţile administrative din ţările beneficiare programul întâlnirilor bilaterale pentru prezentarea ofertelor, pe care îl comunică instituţiei potenţial donatoare.

(5) Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia Europeană sau de la autorităţile administrative din ţările beneficiare informarea privind rezultatul selecţiei, indiferent de tipul de proiect, pe care îl comunică instituţiei potenţial donatoare şi autorităţii administrative de înfrăţire instituţională.

Art. 3. - (1) Promovarea dezvoltării unui consorţiu între instituţia potenţial donatoare şi unul sau mai multe state membre se realizează la nivelul Punctului naţional de contact prin verificarea ofertei (propunerea de consorţiu) din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertă şi curriculum vitae) şi transmiterea acesteia Reţelei punctelor naţionale de contact din statele membre.

(2) Punctul naţional de contact informează instituţia potenţial donatoare în cazul primirii unui răspuns pozitiv de la punctul naţional de contact dintr-un stat membru.

(3) La momentul primirii ofertei comune de înfrăţire instituţională elaborate de consorţiul constituit între instituţia potenţial donatoare şi unul sau mai multe state membre, se reiau activităţile de verificare a acesteia din punct de vedere formal şi de transmitere către Comisia Europeană, respectiv către autorităţile administrative din ţările beneficiare.

(4) Obţinerea statutului de organism mandatat pentru instituţiile potenţial furnizoare de asistenţă tehnică care îndeplinesc condiţiile Comisiei Europene se realizează la nivelul punctului naţional de contact, prin solicitarea informaţiilor relevante şi certificarea acestora în vederea acreditării instituţiilor vizate de Comisia Europeană.

Art. 4. - (1) Punctul naţional de contact menţine evidenţa tuturor proiectelor de înfrăţire instituţională circulate, respectiv a ofertelor promovate şi a celor selectate, inclusiv a corespondenţei oficiale derulate în acest sens.

(2) La solicitarea unei instituţii potenţial donatoare de asistenţă, reprezentantul punctului naţional de contact participă la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor.

(3) Punctul naţional de contact pentru înfrăţire instituţională în România participă la reuniunile anuale ale punctelor naţionale de contact, organizate de Comisia Europeană.

Art. 5. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională asigură consultanţă instituţiilor potenţial donatoare de asistenţă tehnică, în vederea pregătirii ofertelor şi a participării la reuniunile de selecţie.

(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională primeşte, verifică şi avizează din punct de vedere procedural ofertele de înfrăţire instituţională elaborate de autorităţile române, ce urmează a fi înaintate punctului naţional de contact spre a fi transmise către Comisia Europeană sau către autorităţile administrative din ţările beneficiare.

(3) Pentru proiectele standard de înfrăţire instituţională, la solicitarea unei instituţii potenţial donatoare de asistenţă, reprezentantul autorităţii administrative de înfrăţire instituţională participă la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor.

Art. 6. -Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională oferă instruire cu privire la prevederile manualului de înfrăţire instituţională specialiştilor români care vor participa la proiectele de înfrăţire instituţională în calitate de coordonator de proiect şi consilier rezident de înfrăţire instituţională.

Art. 7. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională asigură consultanţă şi sprijin pe durata negocierii şi semnării contractelor de înfrăţire instituţională, precum şi pentru orice modificări ulterioare ale acestora.

(2) In cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică va participa la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu una sau mai multe instituţii din statele membre, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională sprijină instituţiile române în vederea încheierii acordului de consorţiu cu celelalte instituţii din statele membre.

Art. 8. -Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională întocmeşte şi administrează baze de date cu experţi din diferite instituţii şi domenii de activitate, în vederea asigurării resurselor umane ce se pot utiliza de către instituţiile donatoare de asistenţă tehnică.

Art. 9. - (1) Activitatea se finanţează integral din venituri proprii, care se constituie din sumele încasate reprezentând valoarea totală a contractelor aflate în implementare pentru proiectele de înfrăţire instituţională pentru care România are rol de donator de asistenţă tehnică.

(2) Valoarea contractului este compusă din costurile aferente obligaţiilor contractuale şi costurile de management ale contractului.

Art. 10. - (1) Costurile legate de gestionarea proiectului se vor suporta din costurile de management aferente proiectului respectiv.

(2) Cheltuielile eligibile ce urmează a fi efectuate din costurile de management sunt:

a) pregătirea aplicaţiei de asistenţă tehnică, contractată în conformitate cu legislaţia naţională privind achiziţiile publice;

b) traducere;

c) transport, diurnă şi cazare, necesare asigurării participării la reuniunile de prezentare a ofertelor, organizate de administraţiile statelor beneficiare de proiecte de înfrăţire instituţională, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale;

d) obligaţiile angajatorului aferente indemnizaţiilor experţilor şi coordonatorului de proiect desemnaţi pentru implementarea proiectelor de înfrăţire instituţională, în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare;

e) logistică;

f) instruirea personalului Ministerului Finanţelor Publice şi al instituţiilor furnizoare de asistenţă tehnică în ţară şi în străinătate;

g) diferenţele de curs valutar;

h) comisioane şi speze bancare aferente plăţilor efectuate.

Art. 11. - (1) Costurile aferente obligaţiilor contractuale vor fi suportate din veniturile constituite din sumele încasate reprezentând suma totală a obligaţiilor contractuale pentru fiecare proiect.

(2) Costurile aferente obligaţiilor contractuale sunt costurile aferente obligaţiilor detaliate în bugetul contractului de înfrăţire instituţională.

Art. 12. - Orice cheltuială declarată neeligibilă de către instituţia beneficiară a proiectului de înfrăţire instituţională sau ca urmare a misiunilor de verificare/audit efectuate de către instituţiile abilitate din statul beneficiar, de către serviciile Comisiei Europene sau de către orice alte instituţii abilitate în acest sens se suportă din sursele proprii ale instituţiei donatoare de asistenţă tehnică.

Art. 13. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională gestionează din punct de vedere financiar proiectele de înfrăţire instituţională pentru toţi ordonatorii principali de credite, inclusiv pentru ordonatorii subordonaţi.

(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va deschide un cont bancar în euro şi un cont bancar în lei pentru toţi ordonatorii principali de credite, prin care se vor derula toate operaţiunile financiare aferente participării la proiectele de înfrăţire instituţională.

(3) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va deschide un cont în sistemul Trezoreriei Statului, prin care va derula toate operaţiunile financiare care se vor derula în lei.

(4) Cheltuielile aferente indemnizaţiilor ce se plătesc coordonatorului de proiect şi experţilor, ce reprezintă obligaţia angajatorului conform legislaţiei naţionale în vigoare, se suportă din costurile cu managementul contractului de înfrăţire instituţională în cadrul căruia aceştia sunt cooptaţi.

(5) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va emite cereri de plată în baza contractului de înfrăţire instituţională către instituţiile din ţările beneficiare ale asistenţei tehnice sau către liderul de consorţiu în cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică participă la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu unul sau mai multe instituţii din statele membre.

(6) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională încasează în euro fondurile de la statul beneficiar al asistenţei tehnice, conform contractului de înfrăţire instituţională, sau de la liderul de consorţiu, în cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică participă la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu una sau mai multe instituţii din statele membre.

(7) In cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică participă la contractul de înfrăţire instituţională în consorţiu cu unul sau mai multe instituţii din statele membre şi este lider de consorţiu, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională efectuează plăţile, în baza unei cereri de plată, către partenerii de consorţiu, conform acordului de consorţiu.

(8) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională efectuează plăţi în euro pe teritoriul României, prin transfer bancar, către experţi, coordonatorul de proiect şi consilierul rezident de înfrăţire instituţională care vor desfăşura activităţi specifice în cadrul contractelor.

(9) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va efectua plăţi prin transfer bancar, plăţi aferente contractării şi implementării proiectelor de înfrăţire instituţională, precum şi plăţi ce reprezintă costuri cu managementul contractului de înfrăţire instituţională.

(10) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională efectuează plăţile pe bază de documente justificative transmise în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de către o persoană împuternicită de către reprezentantul legal al instituţiei donatoare în acest scop. Documentele justificative dovedesc angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor potrivit prevederilor ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 14. - (1) In vederea îndeplinirii activităţilor de management financiar, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională primeşte de la instituţiile donatoare documentele justificative în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de către o persoană împuternicită de către reprezentantul legal al instituţiei donatoare în acest scop, ce atestă îndeplinirea activităţilor menţionate în contractul de înfrăţire instituţională, aprobate de către coordonatorul de proiect şi reprezentantul legal al acesteia, inclusiv transmiterea secţiunii tehnice aferente rapoartelor de activitate (de începere, intermediar, final) aprobate de către aceleaşi persoane menţionate.

(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională întocmeşte secţiunea financiară a raportului de activitate (de începere, intermediar, final), în cazul în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică este lider de consorţiu în cadrul contractului standard de înfrăţire instituţională. In situaţia în care instituţia donatoare de asistenţă tehnică nu este lider de consorţiu, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va pune la dispoziţia liderului de consorţiu informaţiile necesare în vederea întocmirii secţiunii financiare a raportului de activitate (de începere, intermediar, final).

(3) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională verifică din punct de vedere procedural şi financiar actele adiţionale şi ordinele administrative întocmite de către instituţia donatoare de asistenţă tehnică, în cazul în care aceasta din urmă este lider de consorţiu în cadrul contractului standard de înfrăţire instituţională.

(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, în vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute în contractul de înfrăţire instituţională în ceea ce priveşte întocmirea şi ataşarea unui raport de verificare a cheltuielilor la cererea de plată, contractează, cu respectarea legislaţiei române relevante, auditorul (persoană fizică/juridică) care prestează acest serviciu.

Art. 15. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică semnează cu autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională o convenţie prin care se menţionează care sunt obligaţiile şi drepturile izvorâte din execuţia contractului de înfrăţire instituţională/acordul de consorţiu. Convenţia va cuprinde următoarele elemente minimale:

a) părţile contractante, cu menţionarea datelor de contact şi a reprezentanţilor legali;

b) codul şi titlul contractului de înfrăţire instituţională;

c) obiectul convenţiei;

d) drepturile şi obligaţiile părţilor pe perioada de elaborare a ofertelor, negocierii şi semnării contractului, respectiv implementarea contractului;

e) durata convenţiei;

f) lista experţilor, coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrăţire instituţională care urmează a fi implicaţi în execuţia contractului de înfrăţire instituţională cu indemnizaţia aferentă;

g) modalităţile de modificare a convenţiei;

h) situaţiile în care convenţia încetează să mai producă efecte;

i) răspunderea părţilor.

(2) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică are obligaţia de a asigura semnarea contractului de înfrăţire instituţională în atâtea exemplare câte părţi sunt plus unul pentru autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională. Contractul de înfrăţire instituţională, inclusiv anexele, se transmite în original de către coordonatorul de proiect la autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data ultimei semnături.

(3) In baza convenţiei, reprezentantul legal al instituţiei donatoare de asistenţă tehnică, cu ocazia fiecărei misiuni în care vor fi implicate persoanele menţionate la alin. (1), emite un mandat, care cuprinde următoarele elemente minimale:

a) numele şi adresa instituţiei donatoare de asistenţă tehnică;

b) numele complet, funcţia şi semnătura reprezentantului legal al instituţiei donatoare care emite mandatul;

c) codul şi titlul contractului de înfrăţire instituţională;

d) numărul şi data convenţiei încheiate cu instituţia donatoare de asistenţă tehnică;

e) numărul şi data emiterii mandatului;

f) perioada şi obiectivul(ele) misiunii pentru care se emite mandatul;

g) menţionarea mijlocului de transport cu care se va efectua deplasarea, suma zilnică alocată conform baremului publicat pe site-ul Comisiei Europene, precum şi onorariul zilnic conform contractului de înfrăţire instituţională, după caz;

h) semnătura coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrăţire instituţională/expertului prin care a luat la cunoştinţă de prevederile mandatului;

i) obligativitatea prezentării către autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională în termen de maximum 5 zile de la revenirea în ţară a raportului de misiune aprobat de către reprezentantul legal al instituţiei donatoare.

Art. 16. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică va transmite mandatul către autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, cu cel puţin 4 săptămâni înainte de începerea fiecărei misiuni.

(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională, după verificarea mandatului, înainte de efectuarea deplasării coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrăţire instituţională/expertului, efectuează prin transfer bancar plata aferentă sumei zilnice alocate pe durata misiunii.

(3) La întoarcerea din misiune, după prezentarea raportului de misiune aprobat şi a certificatului de misiune emis şi aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională determină suma de plată aferentă drepturilor salariale pentru a întocmi statul de piata.

(4) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională efectuează plata prin transfer bancar (euro) a sumei reprezentând indemnizaţia netă rezultată în urma reţinerii obligaţiilor angajatului conform legii şi plata prin transfer din trezorerie în vederea stingerii obligaţiilor angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare. Calculul obligaţiilor angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare se face la cursul inforeuro publicat pe site-ul Comisiei Europene din luna în care se efectuează plata indemnizaţiei nete.

(5) Plata indemnizaţiei nete către coordonatorul de proiect/expert se face în cursul lunii următoare aprobării raportului de misiune şi a certificatului de misiune emis în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil.

(6) a) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică va emite, în cursul lunii următoare aprobării raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil, o cerere de rambursare către autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională pentru rambursarea drepturilor salariale ale consilierului rezident de înfrăţire instituţională, inclusiv obligaţiile angajatorului calculate conform legislaţiei naţionale în vigoare.

b) Cererea de rambursare va fi însoţită de statul de plată în original şi ordinele de plată în copie conformă cu originalul, ce dovedesc stingerea obligaţiilor de plată.

c) Plata se va face în cursul lunii următoare aprobării raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil, prin contul deschis în sistemul trezoreriei.

(7) In vederea determinării obligaţiilor angajatului şi angajatorului aferente indemnizaţiei datorate coordonatorului de proiect/expertului pentru serviciile prestate în baza contractului de înfrăţire instituţională, autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională întocmeşte şi aprobă statul de plată, în vederea efectuării transferurilor bancare şi de trezorerie, precum şi declaraţiile privind obligaţiile de plată conform legislaţiei naţionale în vigoare.

(8) Direcţia de buget şi contabilitate internă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pe baza declaraţiilor primite de la autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională privind plăţile efectuate din fondurile proprii gestionate, centralizează şi depune declaraţiile privind obligaţiile de plată conform legislaţiei naţionale în vigoare.

(9) Fişa fiscală aferentă activităţii prestate în baza convenţiei şi contractului de înfrăţire instituţională se întocmeşte de către Direcţia de buget şi contabilitate internă din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi se comunică în condiţiile legii.

Art. 17. - (1) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională organizează şi conduce contabilitatea operaţiunilor desfăşurate în cadrul proiectului şi/sau finanţate din fondurile având destinaţia de cheltuieli cu managementul de proiect, precum şi a celor prevăzute la art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 168/2009, cu modificările ulterioare.

(2) Autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională are obligaţia de a arhiva toate documentele aferente contractelor de înfrăţire instituţională, conform prevederilor manualului de înfrăţire instituţională şi legii române în vigoare.

Art. 18. - (1) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică va nominaliza în cadrul contractului de înfrăţire instituţională coordonatorul de proiect/consilierul rezident de înfrăţire instituţională/experţii cooptat/cooptaţi pentru implementarea proiectului.

(2) Coordonatorul de proiect şi experţii cooptaţi prevăzuţi în contract îşi vor îndeplini misiunile în vederea implementării proiectului, în baza mandatului menţionat la art. 15 alin. (3).

(3) In termen de 5 zile de la revenirea în ţară, coordonatorul de proiect şi experţii vor prezenta autorităţii administrative de înfrăţire instituţională un raport de misiune.

(4) Expertul are obligaţia să prezinte autorităţii administrative de înfrăţire instituţională certificatul de misiune emis şi aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil.

(5) Instituţia donatoare de asistenţă are obligaţia de a prezenta autorităţii administrative de înfrăţire instituţională raportul de activitate trimestrial pentru perioada în care s-au desfăşurat activităţile în cadrul contractului de înfrăţire instituţională, aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrăţire instituţională aplicabil.

(6) După analizarea conformităţii documentelor prevăzute la alin. (3) şi (4), autoritatea administrativă de înfrăţire instituţională va determina obligaţia de plată datorată coordonatorului de proiect şi experţilor pentru activitatea prestată în cadrul contractului.

(7) Pe perioada desfăşurării misiunilor, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi expertul cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională îşi păstrează funcţia publică şi drepturile salariale, potrivit legii.

(8) Perioada în care coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi experţii îşi desfăşoară activitatea în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională constituie vechime în muncă/vechime în specialitatea funcţiei şi va fi înregistrată în mod corespunzător, potrivit legislaţiei în vigoare.

(9) Pe perioada desfăşurării misiunilor, coordonatorul de proiect şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională primesc atât drepturile salariale de la angajatorul reprezentat de instituţia donatoare de asistenţă tehnică, cât şi indemnizaţia datorată în baza convenţiei încheiate potrivit prevederilor art. 15 alin. (1).

(10) Misiunile coordonatorului de proiect şi experţilor cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională vor avea caracterul unor deplasări în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.

(11) Misiunea consilierului rezident de înfrăţire instituţională în cadrul contractului de înfrăţire instituţională va avea caracterul detaşării cu executarea activităţii specifice în interesul instituţiei la care se face detaşarea.

(12) In vederea evaluării anuale, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională prezintă conducerii instituţiei furnizoare de asistenţă, la sfârşitul anului, un raport anual al activităţilor desfăşurate în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională.

(13) Activitatea depusă în cadrul proiectului de către coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrăţire instituţională şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrăţire instituţională se va evalua în funcţie de mandatul primit, obiectivele misiunii şi de rezultatele înregistrate şi descrise în raportul misiunii şi în raportul anual.

(14) Instituţia donatoare de asistenţă tehnică, la evaluarea coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrăţire instituţională şi experţilor cooptaţi în cadrul contractului de înfrăţire instituţională, va aplica prevederile legislaţiei naţionale în vigoare corespunzătoare.

(15) Consilierul rezident de înfrăţire instituţională are obligaţia de a prezenta instituţiei donatoare de asistenţă tehnică un raport de activitate trimestrial care să reflecte activităţile desfăşurate în perioada precedentă şi modul şi gradul de îndeplinire a acestora, aprobat de către coordonatorul de proiect.

(16) Evaluarea anuală a consilierului rezident de înfrăţire instituţională este făcută la nivelul instituţiei donatoare de asistenţă tehnică de către şeful ierarhic superior al acestuia, având la bază şi o evaluare a acestuia făcută de către coordonatorul de proiect, precum şi rapoartele de activitate trimestriale şi raportul anual.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 723/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 723 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu