HOTARARE Nr.
711 din 14 iulie 2010
privind aprobarea
Regulamentului de stabilire a conditiilor de organizare si a modului de
desfasurare a concursului/examenului de ocupare a posturilor vacante sau
temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale si a criteriilor de
evaluare a performantelor profesionale individuale în cazul examenului de
promovare si avansare în functii, grade ori trepte profesionale a personalului
contractual din cadrul aparatului propriu al Ministerului Muncii, Familiei si
Protectiei Sociale si institutiilor sau autoritatilor aflate în subordine,
coordonare ori sub autoritate
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 518 din 26 iulie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 8 alin. (6) din anexa nr. 1 la Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu
modificările ulterioare, precum şi al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă Regulamentul de stabilire a
condiţiilor de organizare şi a modului de desfăşurare a concursului/examenului
de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor
contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale şi instituţiilor ori autorităţilor aflate în subordine,
coordonare sau sub autoritate, prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Criteriile generale şi specifice de selecţie a
candidaţilor în raport cu cerinţele postului se stabilesc prin ordin al
ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
Art. 2. - Se aprobă Criteriile de evaluare a
performanţelor profesionale individuale în cazul examenului de promovare şi
avansare în funcţii, grade ori trepte profesionale a personalului contractual
din cadrul aparatului propriu al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale şi instituţiilor sau autorităţilor aflate în subordine, coordonare ori
sub autoritate, prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Criteriile şi modul de evaluare a
performanţelor profesionale individuale anuale ale personalului contractual se
stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
Art. 4. - (1) Incadrarea personalului contractual se
face prin concurs sau examen, în limita posturilor vacante prevăzute în statul
de funcţii.
(2) In cazul în care la concursul organizat în vederea
ocupării unui post vacant se prezintă un singur candidat, încadrarea în muncă
se face prin examen.
Art. 5. - Concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante/temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale se organizează
de către instituţiile şi autorităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub
autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în al căror
stat de funcţii se află funcţia vacantă.
Art. 6. -In vederea evaluării performanţelor
profesionale individuale în cadrul concursului de ocupare a unui post
vacant/temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale, se constituie
comisii de examinare, respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin
act administrativ al ordonatorului de credite bugetare, în condiţiile prezentei
hotărâri, cu cel puţin 5 zile înainte de data susţinerii concursului.
Art. 7. - (1) Comisia de examinare este formată din 3
membri, reprezentanţi din cadrul instituţiei sau autorităţii publice, dintre
care cel puţin un membru trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în
domeniul în care urmează să se ocupe postul vacant.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este
formată din 3 membri, dintre care cel puţin un membru trebuie să aibă
experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul în care urmează să se ocupe
postul vacant.
Art. 8. - (1) Calitatea de membru în comisia de
examinare este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(2) Preşedintele comisiei de examinare, respectiv al
comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor,
prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri în comisia de examinare sau în
comisia de soluţionare a contestaţiilor persoanele care au calitatea de:
a) soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea
inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
b) au relaţii cu caracter patrimonial sau interese
patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.
(4) Situaţia de incompatibilitate poate fi sesizată de
persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi, de conducătorul instituţiei
publice organizatoare a concursului sau de orice altă persoană interesată.
(5) Persoana care are competenţa de numire a membrilor
în comisia de examinare, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, constată
situaţia de incompatibilitate şi ia măsuri de înlocuire, în termen de două zile
de la data sesizării, a membrului respectiv cu o altă persoană care să
îndeplinească condiţiile cerute.
(6) Fiecare comisie de examinare, respectiv comisie de
soluţionare a contestaţiilor, are un secretar numit prin actul administrativ de
constituire a comisiilor.
Art. 9. - (1) Prevederile prezentei hotărâri intră în
vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de stabilire a condiţiilor de organizare şi a
modului de desfăşurare a concursului/examenului de ocupare a posturilor vacante
sau temporar vacante corespunzătoare funcţiilor contractuale din cadrul
aparatului propriu al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi
instituţiilor ori autorităţilor aflate în subordine, coordonare sau sub
autoritate
CAPITOLUL I
Activităţi premergătoare desfăşurării concursului
Art. 1. - Compartimentele de specialitate din cadrul
instituţiei publice în a căror structură se regăsesc posturile vacante/temporar
vacante şi care pot organiza concurs potrivit legii transmit direcţiei/compartimentului
de resurse umane solicitarea scoaterii posturilor vacante la concurs, la care
sunt anexate fişa postului, bibliografia şi tematica.
Art. 2. - Pe baza avizului compartimentului de resurse
umane şi aprobarea conducătorului instituţiei publice sau persoanei delegate,
instituţia publică organizatoare afişează anunţul privind desfăşurarea
concursului la sediul instituţiei, pe pagina de internet a acesteia, şi asigură
publicarea acestuia în presa naţională sau locală, după caz, cu cel puţin 15
zile înainte de data desfăşurării concursului.
Art. 3. - La anunţ se vor anexa tematica şi
bibliografia pentru fiecare compartiment de specialitate şi va cuprinde
obligatoriu următoarele elemente:
a) denumirea şi nivelul posturilor scoase la concurs,
precum şi structurile de specialitate în cadrul cărora sunt aceste posturi;
b) documentele necesare pentru înscrierea la concurs;
c) condiţii generale şi specifice pentru posturile
scoase la concurs;
d) data şi ora până la care se pot depune dosarele
pentru înscrierea la concurs;
e) locul unde se depun dosarele de înscriere la
concurs;
f) persoane de contact din cadrul Direcţiei resurse
umane, respectiv compartimente de resurse umane.
Art. 4. -In cazul publicării anunţului într-un ziar
central/local, acesta va cuprinde precizarea potrivit căreia tematica şi
bibliografia sunt afişate la sediul instituţiei organizatoare.
CAPITOLUL II
Inscrierea candidaţilor la concurs
Art. 5. - (1) In vederea participării la concurs
candidaţii vor depune, până la termenul menţionat în anunţ, următoarele
documente necesare înscrierii:
a) actul de identitate, în original şi în copie;
b) formular de înscriere la concurs, care este pus la
dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul instituţiei organizatoare,
după caz;
c) diplomele de studii şi alte acte care atestă
efectuarea specializărilor cerute, în original şi în copie;
d) original şi copie de pe documentele care atestă
vechimea în muncă: carnet de muncă şi altele asemenea;
e) adeverinţă medicală de la medicul de familie, din
care să rezulte că cel în cauză este apt pentru a presta munca pentru care
solicită angajarea;
f) cazierul judiciar;
g) recomandare de la ultimul loc de muncă sau de la
unitatea de învăţământ pentru absolvenţii care se angajează pentru prima dată
sau copie de pe fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din
anul anterior;
h) curriculum vitae;
i) alte înscrisuri din care să rezulte îndeplinirea
condiţiilor specifice de participare la concurs.
(2) După verificarea conformităţii copiei, originalele
se returnează.
CAPITOLUL III
Atribuţiile comisiilor de examinare şi de
soluţionare a contestaţiilor
Art. 6. - Comisia de examinare are următoarele
atribuţii principale:
a) elaborează subiectele pentru probele din concurs;
b) stabileşte baremul de evaluare a probelor;
c) stabileşte durata probei scrise în funcţie de
complexitatea subiectelor;
d) notează candidaţii cu note de la 1 la 10, la probele
de concurs;
e) în funcţie de notele obţinute, stabileşte
candidatul/candidaţii declarat/declaraţi reuşit/reuşiţi la concurs.
Art. 7. - Comisia de soluţionare a contestaţiilor are
următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probelor de concurs;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele
contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 8. - Secretarul comisiei are următoarele atribuţii
principale:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidaţi;
b) răspunde de buna organizare şi desfăşurare a concursului;
c) păstrează şi pune la dispoziţia membrilor comisiei
documentele depuse în vederea înscrierii la concurs;
d) verifică respectarea prevederilor legale necesare
ocupării posturilor vacante scoase la concurs, informând comisia de examinare
asupra necesităţii respingerii candidaţilor înscrişi care nu îndeplinesc
condiţiile de participare;
e) redactează procesul-verbal încheiat în urma
selecţiei dosarelor de concurs şi procesul-verbal final al concursului.
CAPITOLUL IV
Selecţia dosarelor de concurs
Art. 9. - (1) In termen de maximum 3 zile lucrătoare de
la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare are
obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de
participare la concurs.
(2) După finalizarea selecţiei dosarelor se va încheia
un proces-verbal care va fi semnat de către toţi membrii comisiei.
Art. 10. - Rezultatele selectării dosarelor de
înscriere se afişează de către secretarul comisiei de examen, cu menţiunea
„admis" sau „respins", însoţită de motivul respingerii dosarului, la
sediul instituţiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevăzut la
art. 9 alin. (1).
Art. 11. - Contestaţiile cu privire la rezultatul
selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare
a contestaţiilor în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei
dosarelor de către comisia de examinare; nu se iau în considerare zilele
nelucrătoare.
Art. 12. - Contestaţiile cu privire la rezultatele
selecţiei dosarelor se soluţionează şi se afişează la sediul instituţiei
organizatoare a concursului în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
de depunere; nu se iau în considerare zilele nelucrătoare.
CAPITOLUL V
Desfăşurarea concursului
Art. 13. - Concursul constă în susţinerea de către
candidat a unor probe de concurs, în prezenţa comisiei de examinare, dintre
cele menţionate mai jos:
a) probă scrisă (test-grilă şi/sau subiecte de sinteză)
şi/sau, după caz, probă practică;
b) interviu.
Art. 14. - Tipul probelor care vor fi susţinute de
candidaţi se stabilesc în prealabil de preşedintele comisiei de examinare, cu
consultarea membrilor comisiei, în funcţie de caracteristicile postului.
A. Proba scrisă
Art. 15. - (1) Subiectele pentru proba scrisă se
stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să
reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu
nivelul şi specificul funcţiilor pentru care se organizează concursul.
(2) Pentru candidaţii înscrişi la ocuparea aceleiaşi
funcţii, subiectele sunt identice în cadrul aceluiaşi concurs, cu excepţia
cazului în care concursul se desfăşoară în mai multe serii, urmărindu-se să se
asigure acelaşi grad de dificultate al subiectelor.
(3) Comisia de examinare stabileşte subiectele pentru
proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară această probă.
(4) Membrii comisiei de examinare răspund individual
pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
Art. 16. - Seturile de subiecte se semnează de toţi
membrii comisiei de examinare şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila
instituţiei publice organizatoare a concursului.
Art. 17. - Durata probei scrise se stabileşte de
comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor,
dar nu poate depăşi 3 ore.
Art. 18. - După începerea comunicării subiectelor este
interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei persoane, în afara
membrilor comisiei de examinare, precum şi a persoanelor care asigură
secretariatul comisiei de examinare, respectiv supravegherea desfăşurării
probei.
Art. 19. - In încăperea în care are loc concursul, pe
toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a
celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea
ori folosirea oricărei surse de consultare, care poate fi utilizată la
rezolvarea subiectelor, sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de
comunicare la distanţă.
Art. 20. - (1) Nerespectarea acestor dispoziţii atrage
eliminarea candidatului din proba de concurs.
(2) Comisia de examinare, constatând încălcarea acestor
dispoziţii, elimină candidatul din sală şi înscrie menţiunea „anulat" pe
lucrare.
Art. 21. - (1) Lucrările se redactează, sub sancţiunea
anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia
publică organizatoare a concursului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă.
(2) Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui
în colţul din dreapta, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi
identificate şi se aplică ştampila instituţiei publice organizatoare a
concursului, cu excepţia situaţiei când există un singur candidat pentru
funcţia vacantă, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
Art. 22. - Candidatul are obligaţia de a preda comisiei
de examinare lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării
ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special
întocmit în acest sens.
Art. 23. - Notarea candidaţilor se face de fiecare membru
al comisiei de examinare cu note de la 1 la 10.
Art. 24. - Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 5
la proba scrisă pentru funcţiile de execuţie şi cel puţin nota 7 pentru
funcţiile de conducere nu vor mai susţine celelalte probe.
Art. 25. - Nota obţinută de candidaţi la proba scrisă
cu menţiunea „admis" ori „respins" se afişează la sediul instituţiei
publice organizatoare în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea
acestei probe.
Art. 26. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele probei
scrise pot face contestaţii în termen de două zile lucrătoare de la afişare.
(2) Lucrările se resigilează şi se transmit comisiei de
soluţionare a contestaţiilor.
Art. 27. - Concluziile comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se afişează la sediul instituţiei organizatoare în termen de
două zile lucrătoare de la depunere.
B. Interviul
Art. 28. - (1) Interviul se realizează conform planului
de interviu întocmit de comisia de examinare în ziua desfăşurării acestei
probe, pe baza următoarelor criterii de evaluare a performanţelor profesionale
potenţiale ale candidaţilor, în raport cu cerinţele postului:
a) cunoştinţe teoretice necesare exercitării funcţiei;
b) capacitatea de adaptare la cerinţele postului;
c) motivaţia candidatului;
d) abilităţi practice necesare exercitării funcţiei,
după caz.
(2) Capacitatea de adaptare la cerinţele postului
presupune evaluarea:
a) abilităţilor, calităţilor şi aptitudinilor necesare
exercitării funcţiei, şi anume: abilităţi de comunicare, spirit organizatoric,
creativitate, iniţiativă, responsabilitate, capacitate de analiză şi sinteză;
b) experienţei profesionale necesare executării
operaţiunilor specifice postului;
c) comportamentului în situaţii de criză.
Art. 29. - In cazul recrutării din surse interne,
evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor include şi
elemente referitoare la performanţele profesionale anterioare ale angajatului.
Art. 30. - Pentru funcţiile contractuale de conducere,
evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor include şi
evaluarea capacităţii de asumare a riscului decizional, de organizare,
coordonare şi control.
Art. 31. - Interviul se susţine, de regulă, într-un
termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.
Art. 32. - Prin excepţie, cu acordul scris al tuturor
candidaţilor sau la cererea scrisă a acestora şi cu acordul membrilor comisiei
de examinare, preşedintele comisiei poate aproba reducerea termenului prevăzut
pentru susţinerea interviului, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor
condiţii:
a) toţi candidaţii au luat cunoştinţă despre rezultatul
probei scrise;
b) niciunul dintre candidaţi nu a contestat rezultatul
obţinut la proba scrisă.
Art. 33. - (1) Fiecare membru al comisiei de examinare
va adresa întrebări candidatului.
(2) Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea
materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de
sex.
Art. 34. - Pe baza criteriilor de evaluare a
performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor, în raport cu cerinţele
postului, membrii comisiei de examinare vor acorda note de la 1 la 10 şi se va
face media aritmetică a notelor acordate.
C. Proba practică
Art. 35. - In cazul funcţiilor de şoferi, muncitori
calificaţi, necalificaţi sau de îngrijitori, precum şi în alte cazuri
specifice, probele obligatorii de concurs sunt interviul şi proba practică.
Art. 36. - In cazul testării la proba practică a
nivelului de cunoaştere a unei limbi străine, a abilităţilor de conducere a
autovehiculelor etc, se va apela la un specialist în domeniu din cadrul
instituţiei organizatoare.
Art. 37. - După caz, în situaţia organizării
concursului pentru ocuparea unui post de şofer care se află la dispoziţia
demnitarului/conducătorului instituţiei, la solicitarea acestuia, candidaţii
declaraţi admişi la proba practică vor susţine un interviu final.
Art. 38. - Pentru notarea probei practice, membrii
comisiei de examinare vor parcurge etapele prevăzute la art. 34.
CAPITOLUL VI
Comunicarea rezultatelor finale
Art. 39. - In termen de 3 zile lucrătoare de la
finalizarea ultimei probe de concurs se va încheia un proces-verbal, care va fi
semnat de către toţi membrii comisiei.
Art. 40. - Rezultatele finale ale concursului cu
menţiunea „admis" ori „respins" se afişează la sediul instituţiei
organizatoare în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la finalizarea ultimei
probe a concursului.
Art. 41. - (1) Stabilirea candidaţilor care urmează să
ocupe posturile vacante scoase la concurs se face în ordinea mediei generale,
determinată pe baza mediei notelor obţinute de către candidat/candidaţi la
fiecare probă, fiind declarat/declaraţi reuşit/reuşiţi la concurs candidatul/candidaţii
care a/au obţinut cea mai mare notă finală/cele mai mari note finale.
(2) La medii generale egale, comisia de examinare va
stabili candidatul care urmează să ocupe postul vacant scos la concurs luând în
considerare datele referitoare la pregătirea profesională, respectiv nivelul
studiilor de bază sau suplimentare (doctorat, masterat, cursuri
postuniversitare, cursuri de specializare/perfecţionare).
Art. 42. - Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele finale
pot face contestaţii în termen de o zi lucrătoare de la afişare.
Art. 43. - Concluziile comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se afişează la sediul instituţiei organizatoare în termen de o
zi lucrătoare de la depunere.
CAPITOLUL VII
Angajarea candidaţilor declaraţi reuşiţi la concurs
Art. 44. - Candidaţii declaraţi reuşiţi la concurs sunt
obligaţi să se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de
la data afişării rezultatelor finale.
Art. 45. -In cazul neprezentării la post în termenul
stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se organizeze un nou
concurs/examen sau să se comunice următorului candidat din lista cuprinzând
rezultatele finale, care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat reuşit la
concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv, după caz.
ANEXA Nr. 2
CRITERII
de evaluare a performanţelor profesionale
individuale în cazul examenului de promovare şi avansare în funcţii, grade ori
trepte profesionale a personalului contractual din cadrul aparatului propriu al
Ministerului Muncii, Familiei si Protecţiei Sociale si instituţiilor sau
autorităţilor aflate în subordine, coordonare ori sub autoritate
Art. 1. - Promovarea şi avansarea în funcţii, grade şi
trepte profesionale a personalului contractual se fac prin examen.
Art. 2. - Examenul constă în susţinerea a două etape:
proba scrisă şi interviul.
Art. 3. - Regulamentul de organizare şi desfăşurare a
examenului de promovare şi avansare în funcţii, grade şi trepte profesionale a
personalului contractual se aprobă prin ordin al ministrului muncii, familiei
şi protecţiei sociale.
Art. 4. - (1) Promovarea în grade sau trepte
profesionale imediat superioare a personalului contractual se poate face din 3
în 3 ani de către comisia desemnată prin act administrativ al ordonatorului de
credite bugetare.
(2) Pentru a participa la examenul de promovare în
grade şi trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să fi
obţinut calificativul „foarte bun" la evaluarea performanţelor
profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani.
Art. 5. - (1) Comisia de examinare va evalua
performanţele profesionale individuale pe baza următoarelor criterii:
a) abilităţi impuse de funcţie, pe baza unei probe
scrise/test-grilă din domeniul de activitate al angajatului, care să ateste
pregătirea profesională şi gradul de acumulare a experienţei profesionale;
b) comportamentul în situaţii de criză;
c) asumarea responsabilităţii;
d) iniţiativa şi creativitatea.
(2) Criteriile prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) se
evaluează în cadrul probei orale pe bază de interviu.
(3) Comisia de examinare poate stabili şi alte criterii
de evaluare specifice.
(4) Comisia de examinare este formată din 3 membri,
după cum urmează:
a) 2 membri din cadrul instituţiei sau autorităţii
publice, dintre care cel puţin un membru trebuie să aibă experienţa şi
cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea;
b) un membru de sindicat sau, după caz, un reprezentant
al salariaţilor.
Art. 6. - (1) Pentru soluţionarea contestaţiilor prin
act administrativ al ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de
soluţionare a contestaţiilor.
(2) Calitatea de membru în comisia de examinare este
incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a
contestaţiilor.
(3) Cel puţin un membru din comisia de soluţionare a
contestaţiilor trebuie să aibă experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul
postului în care se face promovarea.
Art. 7. - Evaluarea activităţii persoanelor încadrate
în funcţii contractuale de debutant se face, pe bază de examen, în termen de 5
zile lucrătoare de la terminarea perioadei de stagiu, de regulă, de către
conducătorul compartimentului în care debutantul urmează să îşi desfăşoare
activitatea, pe baza următoarelor criterii:
a) gradul de cunoaştere a reglementărilor specifice
domeniului de activitate;
b) gradul de adaptabilitate şi flexibilitate în
îndeplinirea atribuţiilor;
c) capacitatea de a lucra în echipă, de a sprijini
activitatea echipei în realizarea obiectivelor acesteia.