Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 653 din  5 iunie 2003

pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 431 din 19 iunie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 4^1 alin. (1) si alin. (2) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Strategia de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul oferta de privatizare ce va fi initiat in anul 2003 de Ministerul Industriei si Resurselor, pentru care se aproba strategia prevazuta la art. 1, se va realiza de Ministerul Industriei si Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul industriei si resurselor,
                         Mihai Berinde,
                         secretar de stat

                         Ministrul delegat la Ministerul
                         Educatiei si Cercetarii -
                         pentru activitatea de cercetare,
                         Serban Constantin Valeca

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               STRATEGIE
de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003

    1. Obiectivele privatizarii
    In conformitate cu prevederile Programului de guvernare si ale Planului de actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001 - 2004, cu Strategia nationala de dezvoltare energetica a Romaniei pe termen mediu - 2001 - 2004, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 647/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, Ministerul Industriei si Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), isi propune prin prezentul mandat privind realizarea strategiei de privatizare pentru anul 2003 urmatoarele obiective:
    a) armonizarea prezentei strategii de privatizare cu procesul de reindustrializare si restructurare a societatilor comerciale potrivit strategiilor de dezvoltare sectoriala;
    b) consolidarea cresterii cantitative a productiei industriale, urmarindu-se in special imbunatatirea calitativa a productiei, pentru atingerea standardelor Uniunii Europene;
    c) continuarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din industrie prin atragerea de investitori romani si straini, care demonstreaza un real potential financiar si prezinta garantii in realizarea de investitii in perioada postprivatizare;
    d) parcurgerea de catre agentii economici, acolo unde este cazul, a unor etape de restructurare si externalizare a serviciilor impreuna cu personalul aferent si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate, inainte de privatizare;
    e) asigurarea regenerarii industriei, refacerea sistemului industrial national deschis si flexibil, prin procesul de privatizare.

    2. Cadrul legislativ
    Cadrul legal in vigoare in materie de privatizare este reprezentat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Hotararea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii.
    In acest fel s-a oferit procesului de privatizare un cadru de reglementare unitar si flexibil.

    3. Institutia implicata in procesul de privatizare
    Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 552/2001, a fost infiintat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, in subordinea Ministerului Industriei si Resurselor, care asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliul sau.

    4. Portofoliul de agenti economici
    Portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie cuprinde un numar de 112 agenti economici in urmatoarea structura:

            DOMENII DE ACTIVITATE, AGENTI ECONOMICI, CAPITAL SOCIAL

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    F - Filiale
    P - Patrimoniu
                                                                - miliarde lei -
 ______________________________________________________________________________
|           |          |          |          |        |Institute |  |          |
|           |          |          |          |        |nationale |  |          |
|           |Societati |Companii  |Societati |Regii   |si        |F |  TOTAL   |
|           |nationale |nationale |comerciale|autonome|institute |*)|          |
|           |          |          |          |        |de        |  |          |
|           |          |          |          |        |cercetare-|  |          |
| Domeniul  |          |          |          |        |dezvoltare|  |          |
|           |__________|__________|__________|________|__________|__|__________|
|           |N |Capital|N |Capital|N |Capital|N |  P  | Nr. | P  |N |Capital   |
|           |r.|social |r.|social |r.|social |r.|     |     |    |r.|social si |
|           |  |       |  |       |  |       |  |     |     |    |  |patrimoniu|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Energie   | 1| 10.702| 1|  6.295| 4| 79.848| 1|  948|     |    |24|    97.793|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Petrol    | 1| 37.735|  |       | 3|    846|  |     |     |    |  |    38.581|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Gaze      | 2|  4.853|  |       | 2|  3.142|  |     |     |    |  |     7.995|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Minerit   | 3|    787| 5|  4.297|14|    961| 1|   58|     |    | 9|     6.103|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Aparare   |  |       | 1|  1.759|13|  1.153|  |     |     |    |16|     2.912|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| Alte      | 1|     19|  |       | 3|      9|  |     |    7|  29|  |        57|
| activitati|  |       |  |       |  |       |  |     |     |    |  |          |
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
| TOTAL     | 8| 54.096| 7| 12.351|39| 85.959| 2|1.006|    7|  29|49|   153.441|
|___________|__|_______|__|_______|__|_______|__|_____|_____|____|__|__________|
    *) Capitalul social este inclus in capitalul social al agentilor economici la care sunt filiale.

    5. Metode de privatizare si atragere de capital
    Pentru realizarea strategiei de privatizare a agentilor economici aflati in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va putea utiliza urmatoarele metode de privatizare:
    a) Metode de privatizare prevazute de Legea nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare:
    - atragerea de capital prin majorarea capitalului social cu acordarea unui drept de optiune la cumpararea unor pachete de actiuni la societatile comerciale din domeniul utilitatilor;
    - majorarea capitalului social prin aport de capital;
    - transferul cu plata sau cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;
    - atragere de capital in investitii prin parteneriat public, utilizandu-se urmatoarele metode:
        - construieste, opereaza si transfera;
        - construieste, detine si opereaza;
    - constituirea de societati comerciale cu capital mixt;
    - vanzarea de active, inclusiv sucursale ale societatilor comerciale;
    - vanzarea filialelor societatilor comerciale (pachetelor de actiuni ale societatilor comerciale filiale).
    b) Metode de vanzare a actiunilor societatilor comerciale utilizate pana in prezent de catre institutiile publice implicate:
    - negociere cu selectie pe baza de oferte tehnice;
    - negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile;
    - negociere pe baza de oferte finale;
    - negocierea cadrului contractual pe baza de oferte preliminare si neangajante;
    - negociere cu precalificare, pe baza de oferte preliminare neangajante, urmata de oferte finale angajante;
    - licitatie publica cu strigare sau licitatie cu oferta in plic sigilat;
    - metode specifice pietei de capital.
    c) Metode combinate - in functie de situatia economico-financiara a societatii se pot utiliza combinatii ale metodelor mentionate mai sus.
    Metodele de privatizare permit ca sumele obtinute ca urmare a procesului de privatizare sa fie utilizate in cadrul societatii, pentru capitalizare, investitii si retehnologizare, ceea ce va conduce la regenerarea industriei, respectiv refacerea sistemului industrial national.
    Agentii economici aflati sub autoritatea Ministerului Industriei si Resurselor asigura furnizarea utilitatilor populatiei si economiei nationale in domeniile petrol, gaze, energie electrica si termica. Furnizorii de utilitati sunt agenti economici care desfasoara activitati de explorare, exploatare, procesare, producere, transport, depozitare, distributie si furnizare a utilitatilor din domeniile petrol, gaze, energie electrica si termica, iar capacitatile de productie din aceste domenii sunt in mare parte invechite, functioneaza cu costuri mari si necesita investitii substantiale.

    6. Abordari ale procesului de privatizare
    Procesul de privatizare a agentilor economici din portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va fi abordat tinandu-se seama, in principal, de urmatoarele elemente:
    a) corelarea privatizarii cu procesul de reindustrializare, prin retehnologizarea si modernizarea societatilor comerciale, care sa asigure transformarea industriei intr-un sistem deschis si flexibil;
    b) restructurarea societatilor comerciale inainte de privatizare, potrivit strategiei fiecarui sector din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor;
    c) consolidarea cresterii productiei industriale, nu atat ca o crestere cantitativa, ci ca o schimbare de structura si cu modificari de substanta de ordin calitativ;
    d) reducerea costurilor in sectorul energetic prin:
    - gruparea in complexuri energetice a furnizorilor de materii prime cu producatorii de energie;
    - dezvoltarea de grupuri noi;
    - finalizarea investitiilor incepute la Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti;
    - externalizarea de servicii, impreuna cu personalul aferent, si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate;
    - continuarea investitiilor la grupurile incepute la Centrala Nuclearelectrica de la Cernavoda, prin atragere de capital;
    e) realizarea de grupuri, aliante, parteneriate intre societatile comerciale din industrie, care sa asigure:
    - fluxuri industriale integrate in cadrul unei ramuri industriale;
    - fluxuri integrate intre diferite ramuri (complexuri energetice - furnizori de materii prime cu producatori de energie);
    - complexuri industriale zonale (platforme industriale);
    - urmarirea privatizarii unor pachete de societati de profil asemanator;
    f) necesitatea proiectarii evolutiei postprivatizare a societatilor comerciale si asigurarii dezvoltarii acestora prin contractele de privatizare.

    7. Privatizarea agentilor economici cuprinsi in programul PSAL II
    In anul 2003 se va continua procesul de privatizare si atragere de capital pentru societatile comerciale cuprinse in programul PSAL II: Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures, Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti, filialele Societatea Comerciala "Electrica Banat" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica Dobrogea" - S.A.
    Privatizarea acestor societati a fost angajata in urmatoarele conditii:
    a) utilizarea serviciilor de consultanta internationala cu banci de investitii de reputatie internationala;
    b) recomandarea de catre consultant a strategiei de privatizare, care va fi supusa spre aprobare Guvernului;
    c) privatizarea catre investitori strategici.
    Se va initia privatizarea altor doua societati comerciale, filiale de distributie a energiei electrice, Societatea Comerciala "Electrica Oltenia" - S.A. si Societatea Comerciala "Electrica Moldova" - S.A.
    La filialele Societatea Comerciala "Electrica Oltenia" - S.A. si Societatea Comerciala "Electrica Moldova" - S.A. cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului consultantului se fac din fonduri PHARE, iar cele legate de plata componentei variabile a onorariului si celelalte cheltuieli pentru pregatirea si realizarea privatizarii se fac de cele doua societati proportional cu sumele incasate.
    Pentru privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul PSAL II, comisiile de negociere se vor constitui din 5 - 7 membri si acelasi numar de supleanti, formate din salariati ai Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Ministerului Industriei si Resurselor si, dupa caz, ai actionarului principal, numit prin ordin al ministrului industriei si resurselor.

    8. Privatizarea prin programe proprii
    In anul 2003 se va continua derularea procesului de privatizare la societatile la care s-a initiat privatizarea in anul 2002, din domeniul industriei de aparare si al industriei miniere: Societatea Comerciala "Avioane" - S.A. Craiova, Societatea Comerciala "IOR" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "Elprof" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "Rompiro" - S.A. Orastie, Societatea Comerciala "Santierul Naval Mangalia" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Marsa" - S.A., Societatea Comerciala "MFA" - S.A. Mizil, Societatea Nationala "Plafar" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Ramnicu Valcea" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Babeni" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Dragasani" - S.A., Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Filiasi" - S.A., Societatea Comerciala "Romaero" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "IAR" - S.A. Ghimbav, Societatea Comerciala "Mecanica Poiana Rusca" - S.A.
    Privatizarea se va efectua in baza strategiilor de dezvoltare elaborate de directiile de specialitate din cadrul Ministerului Industriei si Resurselor, avand ca sistem de referinta, in principal, urmatoarele elemente:
    a) obiectivele de dezvoltare ale sectorului;
    b) dimensiunea, forta de munca si situatia financiara a agentului economic;
    c) mediul concurential si cazuri de pozitii de monopol;
    d) parcurgerea etapei de restructurare si externalizare de servicii si personal, inainte de privatizare.
    8.1. Sectorul energie electrica si termica
    In acest domeniu se va continua procesul de restructurare a societatilor comerciale.
    Se vor utiliza pentru privatizare cu prioritate vanzari de filiale/sucursale/active, atragerea de capital, crearea de societati comerciale cu capital mixt si alte forme de parteneriat.
    Se va initia procesul de privatizare la urmatoarele societati comerciale furnizoare de utilitati, inclusiv pentru filiale si/sau societati comerciale mixte de productie sau servicii, infiintate de acestea:
    a) Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. Bucuresti - filiale si/sau sucursale de productie, servicii, active;
    b) Societatea Comerciala "Uzina Termoelectrica Midia" - S.A. Navodari - vanzare de actiuni, combinata cu majorare de capital social;
    c) Societatea Comerciala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. Bucuresti - alte filiale ale societatii;
    d) Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti:
    - atragerea de fonduri de investitii pentru finalizarea obiectivelor aflate in diferite stadii de executie, pentru obiective noi sau pentru modernizari;
    - privatizarea de filiale/sucursale/active;
    e) Compania Nationala de Transport a Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A. Bucuresti - filiale si/sau sucursale de servicii auxiliare, active, precum si crearea unor societati cu capital mixt.
    8.2. Sectorul petrol si gaze
    Se va continua restructurarea Societatii Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti prin transferarea administrarii bunurilor din domeniul public al statului la Societatea Comerciala "Conpet" - S.A. Ploiesti.
    Dupa finalizarea restructurarii se va initia privatizarea Societatii Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti.
    8.3. Sectorul minier
    Se va continua actiunea de externalizare a personalului si serviciilor, cum sunt serviciile mecanice, transport, catering, foraje de apa, paza si alte activitati auxiliare, potrivit strategiei sectorului minier.
    Ca metode de privatizare prioritare se vor folosi:
    - parteneriate pentru exploatarea si/sau prelucrarea unor zacaminte;
    - privatizarea unor servicii externalizate (inclusiv vanzarea actiunilor societatilor de servicii);
    - privatizarea de filiale/sucursale;
    - crearea de societati cu capital mixt;
    - vanzarea participatiilor la societati cu capital mixt;
    - vanzarea de active.
    In aceste conditii va fi initiata privatizarea la urmatoarele pachete de agenti economici pentru activitatile auxiliare din sectorul minier si alte resurse minerale, constituite la agentii economici furnizori de resurse, astfel:
    - carbune: Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu, Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani, Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti;
    - minereuri: Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" - S.A. Deva, Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare, Societatea Comerciala Miniera "Banat-Anina" - S.A., Societatea Comerciala "Moldomin" - S.A. Moldova Noua;
    - alte resurse minerale: Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucuresti.
    8.4. Sectorul industriei de aparare
    Se vor continua actiunea de restructurare a societatilor comerciale si de externalizare de servicii impreuna cu personalul aferent si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate.
    Metodele de privatizare care se vor utiliza cu prioritate:
    - vanzarea de sucursale/filiale/active ale societatilor;
    - vanzarea de actiuni insotita de obligatia de investitii in societate;
    - crearea de societati cu capital mixt, cu prioritate prin atragerea unor investitori strategici, indeosebi pentru industria de aviatie;
    - alte forme de parteneriat.
    Se va initia privatizarea unor societati desprinse din Compania Nationala "Romarm" - S.A. Bucuresti.
    Se va finaliza privatizarea agentilor economici la care aceasta a fost initiata in anul 2002.
    8.5. Alte activitati
    In sectorul produse primare se va initia privatizarea Societatii Comerciale "Melana IV" - S.A. Savinesti.
    Institutele de cercetare si proiectare din portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, care vor fi oferite la privatizare, vor fi stabilite prin ordin al ministrului industriei si resurselor, in functie de prevederile strategiilor de dezvoltare sectoriala.
    Societatile comerciale ce vor intra in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor si pentru care se va initia privatizarea vor fi stabilite prin ordin al ministrului industriei si resurselor, in functie de prevederile strategiilor de ramura.

    9. Dispozitii finale
    9.1. Societatile comerciale la care se va initia privatizarea in anul 2003 se pot diviza potrivit legii, iar societatile comerciale rezultate in urma divizarii pot fi privatizate prin oricare dintre metodele prevazute la pct. 5.
    9.2. Pentru societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentei strategii de privatizare, se va asigura consolidarea pretului in conditiile inflatiei si devalorizarii dupa cum urmeaza:
    a) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata pretului in rate, in cazul in care pretul este stabilit si platit in lei, la cuantumul fiecarei rate se aplica o dobanda care sa acopere inflatia, la care se adauga doua procente;
    b) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata pretului in rate, in cazul in care pretul este stabilit si platit in valuta, la cuantumul fiecarei rate se aplica o dobanda LIBOR plus o marja negociata de parti;
    c) pentru contractele de vanzare de actiuni cu plata integrala in lei sau in valuta, in cazul in care plata se va face intr-un termen mai mare de 30 de zile, se vor aplica prevederile lit. a), respectiv lit. b), dupa caz.
    Pentru vanzarea activelor societatilor comerciale se vor aplica similar prevederile alin. 1.
    9.3. In perioada de privatizare se va asigura protectia patrimoniului societatilor comerciale oferite la privatizare prin instituirea administrarii speciale si supravegherii financiare, in conditiile legii, pentru:
    a) pastrarea integritatii patrimoniului necesar realizarii obiectului principal de activitate al societatii comerciale, incepand cu momentul declansarii actiunii de evaluare a societatii comerciale pana la transferul pachetului de actiuni detinut de catre stat la aceasta, asa incat sa existe o deplina concordanta intre dosarul de prezentare si realitatea din teren;
    b) asigurarea functionarii in conditii de eficienta economica a societatii comerciale, in vederea sporirii atractivitatii acesteia la privatizare, precum si a viabilitatii in perioada postprivatizare.
    In situatia in care societatea comerciala aflata in proces de privatizare nu dispune de fondurile necesare pentru plata cheltuielilor generate de pregatirea si realizarea privatizarii, inclusiv cele privind intocmirea raportului de evaluare a societatii, a bilanturilor de mediu necesare pentru obtinerea avizului de mediu, a remunerarii administratorului special sau a consiliului de administrare speciala, la solicitarea societatii comerciale, acestea vor fi suportate de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, in limita sumelor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat prin hotarare a Guvernului, la capitolul de cheltuieli pentru pregatirea si realizarea privatizarii.
    9.4. In vederea depunerii de catre potentialii investitori a scrisorilor de intentie sau a expresiilor de interes, listele cuprinzand informatii minime despre societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentului mandat se pot publica in cotidiene locale, nationale si/sau internationale.
    9.5. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie poate angaja consultanti si firme de avocatura pentru activitatea de pregatire a privatizarii, inclusiv pentru efectuarea de analize si strategii de restructurare si privatizare, pentru asistenta tehnica pe perioada desfasurarii procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliu si poate angaja consultanti si firme de avocatura in vederea indeplinirii celorlalte atributii legate de obiectul sau de activitate.
    9.6. In aprecierea ofertelor investitorilor vor fi luate in considerare elementele de baza ale planurilor de afaceri prezentate de acestia.
    9.7. Ministerul Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va acorda o atentie deosebita, in cadrul procesului de privatizare a agentilor economici din portofoliu, componentei sociale.
    In cazul privatizarii unor societati comerciale cu investitori strategici vor putea fi oferite conform legii, contra cost, pachete de actiuni de pana la 10% din capitalul social detinut de Ministerul Industriei si Resurselor asociatiilor salariatilor din societatile comerciale, constituite conform legislatiei in vigoare.
    9.8. In activitatea de evaluare a societatilor comerciale din portofoliul sau, Ministerul Industriei si Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va putea utiliza si alte metode, inclusiv cele specifice pietei de capital, precum si auditori independenti ai raportului de evaluare, rezultatele obtinute urmand sa fie utilizate pentru stabilirea pretului de oferta.
    Ministerul Industriei si Resurselor   Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va stabili pretul de oferta pe baza oricareia dintre metodele de evaluare utilizate, indiferent de valoarea rezultata in urma evaluarii, avand in vedere si celelalte elemente care compun oferta de vanzare (investitii, majorari de capital, capital de lucru, datorii preluate de cumparator, elemente de protectie sociala si altele).
    9.9. Ministerul Industriei si Resurselor va indeplini orice alte activitati necesare in scopul realizarii prezentei strategii de privatizare, potrivit prevederilor legale in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 653/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 653 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu